Čím / jak přeleštit ramena vidlice

37 nepřečtených
  • tifimi3751

    Dělám něco jako repasi .. jenom vzhledu vidlice.. Manitou Splice Lo 80mm z roku někdy 2003 – 2005. Na XC HT vždycky stačila, člověk o ní ani neví, jak spolehlivě funguje a nastavení tvrdosti je ze sedla na ramenu vidlice. Tedy do té doby než si koupím novou. Ale říkal jsem si, že by bylo super nějaký způsobem rozleštit kovové části ramen (ty části, co při zhoupnutí zmizí v ramenech vidlice). Většinou jsou u nových vidlic leštěné v barvě oceli nebo v barvě podobné mědi.

    Zkoušel jsem smirkový papír (šmirlgpapír), ale nemám k tomu žádný nástroj nebo stroj. Zkusil jsem leštit hrubším a pak jemnějším, ale asi po půl hodině byl výsledek oproti druhé straně vidlice téměř zanedbatelný. Jedná se o kov přelakovaný černou barvou.

    „Řeším tu blbosti, ale jen protože jsem nachlazený a nemůžu jezdit.“ A tohle by byla docela efektivní repase, pokud najdu způsob.

    0 1
    • Vilém  

      To opravdu neni dobrej napad smirkovat vnitrni nohy vidlice.

      1 0
      • tifimi3751  

        Mně zase přišlo, že byl špatný nápad je při výrobě lakovat. Ona se ta barva dost podivně ošoupala.. vypadá spíše jako zakalená než nabarvená, ale rád bych ji trochu vyleštil do ztracena, nebo do té ocelové barvy. Vidlice je vzduchová a před plánovaným koncem života.

        0 0
        • Slavik  

          Tohle patří do vlákna Vtipy, ne? :-)

          0 0
        • Vrci  

          Je to lak? Není to spíš elox, calcifikace nebo nitrid?

          0 0
          • tifimi3751  

            Tohle právě nevím.. není to kov a na něm lak.. je to jakoby zakalený kov zvenku, ale časem (za těch 18 let) ta černá vybledla, nebo se rozleštila, ale pořád je tam (v menší míře). Takže chápu, nemusí to jít rozleštit vůbec, protože může být barva přímo ve slitině?

            Zkusím najít nějaký popis k té vidlici.

            0 0
            • Jakobo  

              Chyta na to magnet? Pokud ne je to nejaky elox, pokud ano je to klasicke cerne moreni, ktere pouzival i Suntour a spousta dalsich vyrobcu. Proc to ale brousis smirkem mi hlava nebere, takhle tu povrchovku skutecne nezrenovujes a vidlici jen s konecnou platnosti odepises.

              0 0
              • Vrci  

                No přece aby dostal víc bordelu v nerovnostech do vidlice, mazivo z vidlice, zničil stírací kroužky a ve výsledku celou vidlici. Pak si bude moci konečně říct, že je k ničemu a koupit jinou.

                1 0
                • tifimi3751  

                  Už jsem začal uvažovat i nad touhle variantou, bych si odůvodnil nákup nové. Má odslouženo, nalítal jsem na ní přes 40kkm.

                  0 0
              • tifimi3751  

                Ok, proto se ptám. Jesli se tam dostanu dnes večer (je tam zima), tak vidlici zkouknu, otestuju a vyfotím. Nechci jí zničit.

                0 0
          • novas752  

            Lak to 100% neni

            0 0
    • Kouba_2005  

      Neni jednodussi tu vidli hodit do popelnice rovnou?

      0 0
      • tifimi3751  

        Budu nad tím přemýšlet. Jedině že by tam zrovna v tu chvíli někdo vyhazoval fungl novou 100mm. Jinak až po sezóně, letošní minimálně.

        0 0
    • roud  

      Na vnitřní nohy jedině drátěnej kartáč !

      1 0
      • Vilém  

        Presne tak A Dremelem si praci pekne urychli.

        2 0
        • tifimi3751  

          Jo, to je vlastně dobrý nápad. Jsou tam mini kartáče pro leštění. Ale uvidím, až se dostanu ke kolu, jestli to má smysl pokoušet.

          0 0
          • Vilém  

            Hlavne si dej napred nejakeho panacka.

            0 0
            • tifimi3751  

              Povedlo se. Nejdřív napřed a potom zpětně. Dezinfikováno.

              0 0
    • tifimi3751  

      Jsem frajer, našel jsem fotku ze včerejšího skládání hlavového složení. Nejde o krk, ale o ty nohy / ramena. Pak pořídím ještě lepší foto.

      0 0
      • skaj  

        Poradne ji vylesti, opri se do toho. Pokud nejde jemny smirgl, vem hrubsi – to by bylo, abys to na barvu kovu nedostal. V podstate jde jen o miru, v dostatcne hloubce uz se to zacne lesknout na 100%! A zarovne tim rovnou vyresis i problem s tim hlavkem:)

        0 0
        • tifimi3751  

          Asi jsi netrefil téma. Ale hlavové složení už je vyřešené. A není cílem vidlici zničit, ale vyleštit, pokud to bude možné.

          0 0
          • skaj  

            Mno myslim ze trefil – kdyz ji takhle vylestis, tak pro ni nebudes potrebovat hlavko:) Jinymi slovy – znicis ji, jde o uplne stupidni napad.

            I kdyz – pokud ji fakt jezdis 40t km bez udrzby, tak je davno nefunkcni a ty sis na ni jen zvyknul.

            1 0
            • theedge  

              tak vidlice se přece nemá hýbat, to jsou jen ztráty energie :-D

              2 0
              • tifimi3751  

                Ne, vydržela ok. V r. 2005 byla kupovaná nová. Někdy 2010 byla na servisu. Lowend, ale v té době nebyla levná. Asi není co řešit, každá jiná bude lepší. Ale je na XC kole, nejezdím s tím MTB závody a už vůbec nějaký dirt, downhill, enduro. Primární účel je aby tlumila přes kořeny a a různé terénní překážky a ulevila rukám a ten splňuje i přes malý zdvih pořád.

                Sjížděl jsem s ní různě kopce s kořeny a kameny (slézt z kola je ztráta energie), občas dosti drsně, přežila i čelní náraz při sjezdu na pařez, kdy se doslova sroloval ALU rám kola s přeletem jezdce plavmo vpřed se saltem (1 vrut) přes řídítka (provedení 10/10).

                0 1
    • tifimi3751  

      OK. Tak jsem se zkusil zeptat. Vidím, že tohle asi nepůjde. Rameno vidlice je magnetické, barva vypadá obsažená ve slitině. Přesto děkuji.

      0 0
      • Vrci  

        Odstranit se dá všechno. Jen je třeba mít dostatečnou koncentraci rozpouštědla, dostatečně vysokou teplotu, dostatečně tvrdé abrazivo nebo kombinaci všeho.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Vydal bych se cestou opískováni.

        0 0
      • vaclaw  

        Jde o to, že brousit vnitřní nohy vidle je blbost, kterou zničíš v lepšim případě ty nohy, v horším a pravděpodobnějším případě celou vidlici. Ono už z popisu trochu vyplývá, že minimálně ty nohy už na tom jsou blbě.

        Edit: teď jsem si všiml tý fotky a to broušení už asi vadit ani nebude…

        0 0
        • tifimi3751  

          Ok, díky za info, už to tu někdo psal.

          Vezmu na to nějaký brusný papír.. ten co je skoro hladký a pak mám k dispozici houbu s vláknem, která opravdu jen leští a trochu tu vidlici přeleštím a nechám být. Stejně je zázrak, že tam vydrželo gumové těsnění až dodnes (all weather, jaro-léto-podzim-zima).

          0 0
      • Stingray  

        Nejsi ty brácha Onuce?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Poškozený kluzák je v kolenních podmínkách neopravitelný.

          V servisu mi poškodili kluzák teleskopky, vyřešil jsem to návlekem, viz foto. Jedná se konkrétně o pytlíček na zastřihovač obočí z Lidlu.

          Stejné návleky by šly použít i na vidlici

          0 0
          • theedge  

            tak ta doba už tu kdysi byla :-) bordel se dostal tam ale už ne ven

            0 1
            • Jakobo  

              U dobrych znacek ta harmonika tesnila celkem dobre dokud nepopraskala a u tech levnych to bylo stejnak jedno.

              0 0
        • tifimi3751  

          Jediný brácha Onuceho je .. Onuce je sám sobě vlastní brácha.

          0 0
    • scalar  

      Skvělé řešení, takhle ten nákup nové vidlice urychlíš. :-)

      0 0
    • kubad  

      Gratuluji šetří na novou,

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce