Chystám se překopat kolo na lehčí fr/dh

109 nepřečtených
  • dirtypaw

    Zdravim, chtěl bych nakoupit nové komponenty aby se s mým kolem dalo lépe sjíždět kopce.

    Menší info o kole, nic extra, klasické HTčko, zdvih vidlice 100mm nemá náboje s uchycením na kotoučovky, to jsou doufám ty základní faktory které by jste měli vědět.

    Otázkou je, čím začít?

    1. Buď koupit přední kolo s 20mm osou a zároveň s tím tuto vidlici http://www.dookie.cz/…8863-c-1358/

    a obejít se bez přední brzdy

    2)sehnat kola s náboji a koupit kotoučovky

    Taky bych chtěl slyšet názor na tu vidlici, pokud s ní máte nějaké zkušenosti a nebo jestli by jste doporučili jinou. Mám teď ± 5000kč a mé kolo mě zatím jen přivádí do hrobu, co sjezd, to pád. A prosím, neříkejte mi že jsem si měl koupit jiné kolo, v tu dobu co jsem ho kupoval se mi o fr/dh ani nesnilo, že bych to někdy mohl začít jezdit. Předem díky.

    0 0
    • Schoscha  

      co máš za rám? pojem „klasický“ vystihuje všechno a nic zárověň.

      0 0
      • jIrI___  

        Jedno je jasné – pokud teď má 100 mm vidlici a nasadí 180 mm Storma, pak tu co nevidět bude vlákno „Poraďte pls nový rám, starý praskl a ležím v nemocnici“ :)

        0 0
      • dirtypaw  

        To jsem radši nechtěl říkat, no budiž. Mám Merida Matts 10v (2012), mimochodem rám kupovat budu taky, přemýšlím o dartmoor. Ale o rámu si radši rozhodnu sám :)

        0 0
        • Schoscha  

          Tím rámem bych začal.Dávat na tenhle rám cokoli 100mm+ je blbost

          0 0
          • dirtypaw  

            Tak zkus nějaký rám nabídnout, rám mohu koupit z fleku, ten mě netrápí. :)

            0 0
            • kolojan  

              Takže začal bych třeba tímhle rámem: http://www.katmar.cz/…-p-1958.html , musíš se koukat aby vzadu byla patka na rychloupínák, pokud nechceš rovnou kupovat rovnou i nová kola. Tenhle rám je slušně jezdivý jak do kopce, tak z kopce. Vidlice rozhodně nekupuj 180 mm na pevný rám, zaprvé budeš vypadat jak magor a za druhé, tohle prostě rám nepobere, jediný snad Duncon Pittbull..

              Vidlici si kup DirtJumpera na 100 mm a pokud chceš víc tak SR Suntour – Duro-Durolux. Slušné vidlice za super cenu.

              Budeš muset samozřejmě kupovat kola.. přeplétat tě vyjde +/- stejně jako nějaký levnější komplet. http://www.kolonet.cz/eshop.php… Třeba tohle.

              A pak brzdy . Nesmíš si sundat přední brzdu !!!!! Ta má největší sílu a vliv, podívej se na motorku, kolo, auto.. Jestli si ji sundáš koleduješ si o pěkněj *******. Brzdy můžeš koupit Shimana Deore M596 cca 2 tis. a brzdí skvěle.

              ZÁVĚR … co koupit celé nové kolo ? Tohle za pár šupů prodat, protože ono tě to +/- potom vyjde levněji. Nebo můžeš tohle prodat a koupit něco lehce jetého na dolekopu nebo na cyklobazaru, slušný HT se dá koupit do 10 tis.

              BTW třeba někdo z Bike-fora mi tu před časem nabízel Gianta STP za 9 tis…

              0 0
    • jIrI___  

      Chceš sjíždět z kopce a uvažuješ o odstranění přední brzdy? Zřejmě slušnej oddíl… Nejlepší by bylo ještě trochu našetřit a koupit bazarovku přímo určenou na zamýšlené použití.

      0 0
      • dirtypaw  

        sotva těch 5000 jsem šetřil strašně dlouho. Já prostě nemám peníze, ale baví mě to. Den co den se ale dívám na dolekop, jestli něco zajímavého nepřibylo.

        0 0
        • jIrI___  

          To je život. V šestnácti je už reálné teď přes prázdniny sehnat brigádu a za ty 2 měsíce můžeš mít rozpočet třeba o 10000 Kč vyšší.

          0 0
          • dirtypaw  

            Ano, mám dokonce 2 brigády, ale za celé prázdniny 25–30 tisíc nenašetřím a čekat dva roky na fullko, to radši pomalu dělat skládačku ht, navíc bych se musel obejít bez sjíždění, vždyť to kolo trpí, čekám kdy se rozpadne. :)

            Jinak brigáda 200kč na hodinu, ale není to pravidelné, jen třeba jednou do týdně :/

            0 0
            • Kubas.1  

              Ale bazarovka ht se da sehnat třeba kolem 10 tisíc, což není nereálný…a rozhodne je to lepší řešení než takhle zprznit XC který ti pak bude na nic

              0 0
    • Trey  

      Eh, už tady bylo pár případů, kde se řešila geometrie rámu při upgradu 100mm vidlice na 120mm, ale rovnou 180mm a bez přední brzdy?

      0 0
    • mr.antik  

      je to blbost, zvednou si střed o 8cm, na tom se moc jezdit nedá…

      Ideální fakt bude koupit něco pojízdného komplet v bazaru, takhle dáš za vidli, kola, kotoučovky a nějaký věci k tomu třeba 10–12tis a furt to bude jen pojízdné vrakoviště

      0 0
      • mr.antik  

        okolo 10–12 tis se dá na dolekopu vybrat celý kolo, i když spíš dirťáky, někdy je to hodně starej šrot, ale určitě se dá vybrat

        http://www.dolekop.com/…na-dirt-a-dh

        0 0
        • dirtypaw  

          Jo, nevypadá zle, ale ten rám bych si asi vyměnil, nebo to nechal přelakovat :) hlavně aby se stím dalo jezdit :) díky že jsi mi to poslal, popřemýšlím :)

          0 0
          • mr.antik  

            to byl jen příklad, jen prostě u starýho kola musíš mít nějakou rezervu, protože se může cokoliv podělat. Ale to i u novýho.

            0 0
          • mr.nikdo  

            Si protirecis. Tak chces ladit bez penez anebo chces jezdit? Pokud jezdit, tak tamto kolo jezdit bude.

            Barva nejezdi :-D

            0 0
            • dirtypaw  

              říkal jsem „asi“.. :D protože jsem psal že na rám odloženo mám .. :) Ale jakože popírat nebudu, protiřečím si často :D nevím co chci, jsem nerozhodný, dost velké – :)

              0 0
        • tomxxx  

          to mě teď napadlo, že bych o jednom dirťáku věděl, celkem šrot, ale pojízdný to je a bylo by to levný. To je asi jediná možnost, koupit něco bezcenýho a prostě to rasit, když se to vysere, koupit to nejlevnější a jezdit dál, jinak to bude černá díra, do který bude cpát prachy.

          0 0
          • dirtypaw  

            Nemyslím si, že bych to až tak ničil, jo, trpí to.. Ale co se na tom kolu může tak posr*t? :) Vždyť ten rám něco vydrží a vidlice by se taky neměla zničit a když jo, koupil bych novou, jde jen o základ, kterej na tom kole co mám, není :)

            0 0
      • JSt  

        stred se ti takhle zvedne odhadem o 15mm. ;-)

        0 0
    • dirtypaw  

      Když už teda něco v celku, ptám se, měl bych začít raději s HTčkem? A měřím cca 180cm, tak velikost pro mě?? Díky

      0 0
    • tomxxx  

      Celkem by mě zajímalo, co jezdíš.

      Jinak za 5000 nevymyslíš nic zásadního, aby toho nebylo na toto kolo a na prasení škoda. Spíš bych to ušetřil a nechal si zdát o fullu.

      Potkal sem už hodně týpků, co maj prostě normální kolo a totálně ho zrasej v lese, přitom nejezděj ani takový brutaly, jen si toho nevážej, doufám že to neni tvůj případ.

      Každopádně by mě fakt zajímalo co sjízdíš s takovym kolem, buď si sebevrah, nebo nevim.

      0 0
      • dirtypaw  

        Jo, sebevrah mě vystihuje, jak jsem zmiňoval, co sjezd to pád. A mě se zdá, že začínat s fullem je blbost, mám sice něco odjezděné, ale základy s HTčkem se hodí podle mého víc.. A šetřil bych dlouho, to bych se do té doby zabil a přestávku si dávat nechci, je to droga..

        0 0
    • Vilém  

      Je to cele blbost.

      0 0
    • goofy  

      Kup nejake starsi FR/DH pevnak s aspon 130mm vidli vepredu. V dnesni dobe cenu z nejakeho XC-cka delat FR kolo. Stejne bys musel zacit ramem.

      Dival bych se po kolech na ramu typu Norco Manik (Sasquatch, Rambage, Torrent), RB Monster, obcas se objevi nejaky ocelovy Mrazek nebo Black Horse, mozna nejaky DaBomb… Tyhle ramy jsou drzaky, a pokud nekoupis uplne nejaky krap, tak poslouzi dobre jeste dlouho. Akorat to nejde uspechat a treba vybirat a pockat, az se neco na bazarech objevi…

      0 0
    • Tina  

      Cez víkend sa tiež niekto snažil „prekopať“ kolo, ale nakoniec sa rozhodol „prekopal“ ku kolám :D Sorry, ale nedalo mi nevyužiť ;)

      0 0
      • JSt  

        prekopat od kol, nie ku ;-)

        0 0
        • Tina  

          „od kol“? Tomu nerozumiem. Ja som narážala na prekopanie sa ku kolám cez stenu v Spešl Concept store v Brne

          0 0
          • JSt  

            a ja na to, ze ke kolum se nikdo neprokopaval. ;-)

            0 0
            • Tina  

              aha! takže konšpiračná teória? ;)

              0 0
              • JSt  

                dyt to snad rikali i v televizi, ne? ;-)

                0 0
                • Tina  

                  hm, ale ja televíziu nepozerám :)

                  0 0
                  • JSt  

                    a i kdyby, tak mne reknes, ze jsem vul a spatne pochopil reportaz. a byla by to pravda. O:-)

                    0 0
    • pocestny  

      Chápu, že nemáš na koupi celého bajku, a hledáš kompromis, abys nemusel přestat jezdit. Ale jak už bylo napsáno výše 180mm vidlice ti to XC kolo dost znepříjemní.

      Z dalších příspěvků v diskuzi jsem pochopil, že prachy na rám máš už našetřené bokem (když si ho můžeš „koupit z fleku ten mě netrápí“, jak jsi psal).

      Tak já bych to viděl asi tak, že dáš dohromady ty prachy, co máš bokem na rám + 5000Kč cos měl na tu vidlici + prachy z letní brigády = a koupíš si krásný celoodpružený rám, na který prozatím přemontuješ součástky z Meridy včetně staré vidlice. Překážka může být snad jen montáž zadní brzdy.

      Určitě bych nelpěl na tom hardtailu a neutrácel zbytečně prachy do krátkodobých a velmi kompromisních řešení (jako třeba kupovat další hardtail, když stejně brzo budeš chtít toho fulla). Jsou to vyhozené prachy.

      Pak pošetříš, budou vánoce, narozky, a tak – a další upgrade bude vidlice a kotoučovky. Taky můžeš prodat zbytečné věci, které ti leží doma bez užitku.

      Ještě bych dodal, že v rámci snahy o zachování zdraví bych důležité díly, jako třeba vidlici, radši kupoval nové. Kotouče a přední/zadní kolo bych se asi nebál na inzerát, protože to někteří bohatší bajkeři mění nezničené třeba jen z důvodu úspory hmotnosti.

      0 0
      • goofy  

        To je pekny blabol totok…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Aha, takže on pošetří na rám se zdvihem minimálně 150–160 mm a navěsí tam součástky z meridy – tedy kola co nemají náboje na kotouče (tedy si splní to přání bez přední brzdy + dokonce bez zadní brzdy – však kdo brzdí nevyhrává), navíc tam dá 100 mm vidlici, čímž zprasí ten rám dokonale.

        0 0
        • pocestny  

          Ty seš asi nějaký génius co? Proč by musel sundat přední brzdu z té staré vidlice?! S novým rámem bude muset řešit jen tu zadní – taky jsem mu to napsal.

          To je stejná shitozní situace jako když koupí vidlu a bude jezdit bez přední brzdy na XC rámu zvednutém jak koza… A všem nám je tady jasné, že to není ideál.

          Cituji „čímž zprasí ten rám dokonale“ to myslíš zřejmě design… aha tak na design se jezdí.

          To, co mu doporučuješ níže, je akorát čekat na něco, co on vidí v nedohlednu… taky to sám napsal, že tou cestou jít nechce.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Na design seru, ale co geometrie 160mm full rámu se 100mm vidlicí? Génie…

            0 0
            • pocestny  

              No, určitě ne tak blbý, jako XC rám s 180 vidlí, chytrolíne.

              Ty sis ze svého Scotta taky udělal pěknou kozu – to jde vidět na výšce středu. Jak se ti na tom jezdilo do zatáček? A to má k 180mm vidlici pořád docela daleko.

              Nakonec z toho vzniklo pěkné RBéčko, a o to jde. Ten kluk si toho fulla stejně teďka nemůže dovolit. Možná na jaře, jednu sezonu by s tím musel objezdit at už ten upgrade začne delat jakkoliv (tedy pokud vezme tu půjčku od ségry, tak se tomu vyhne).

              0 0
              • Smazaný účet  

                Právě proto jsem psal, ať opravdu zváží, jestli to FR/DH opravdu jezdí a chce jezdit. Navíc jakákoliv vidlice nad 150 mm je na HT blbost, to už jsem si taky ověřil.

                Ten Scott možná byl koza, ale mě se na tom jezdilo velmi dobře. Asi jen nejsem tak náročnej abych řešil půlstupně na úhlech a milimetry na výšce středu atd. Každopádně finální bike je ovladatelností atd. úplně někde jinde.

                Samozřejmě že s půjčkou od sestry na tom bude líp, ale koupí olítanej střep z bazaru, který skrývá spoustu rizik dalších výdajů..

                0 0
      • Smazaný účet  

        ani hovno…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud se peníze na upgrade kola nedostávají v takové míře jak by sis přál, tak jsou dvě možnosti – buď jezdit co máš a šetřit kde se dá dokud nebude ± 20 tisíc (s tím už se dá dělat spousta věcí), nebo vyměňovat postupně co je špatně.

      Pokud bys preferoval druhou možnost tak bych začal takto: pokud zůstane původní rám, tak vyměnit v první řadě kola – a to rovnou pořídit něco odolnějšího, na váhu nehrát, ale připravit půdu pro budoucí upgrade na kotouče a pevné osy (tedy vzít nějaké konvertibilní náboje, například Novatec).

      Dalším krokem by byla výměna vidlice. Chtělo by to v první řadě racionálně zhodnoti co vlastně jezdíš, jestli opravdu není DH/FR zaměření totálně mimo. Pokud bys seznal, že DH/FR opravdu nejezdíš (nalijme si čistého vína, se stávajícím kolem to bude DH/FR opravdu jen těžko, ale třeba se pletu, před 20 lety na podobných kolech to DH opravdu jezdili), tak pak se můžeš zajímat spíše o vidlice o nižsím zdvihu, například 100–150 mm. Fungující 140 mm vidlici na tento rám klidně dát můžeš, ten rám to vydrží, dáš větší SAG a změna oproti tomu nefunkčnímu těžítku, co vozíš teď bude maximálně 1 cm na výšku (pochybuju že ta vidlice vůbec nějaký SAG má).

      Tento krok můžeš doplnit nějakými funkčními levnými kotoučovkami a můžeš se připravovat na poslední krok, tedy na koupi full rámu, který odpovídá dříve použité vidlici.

      Ovšem tyto kroky platí pouze za předpokladu, že střízlivě uvážíš své možnosti a odkloníš se od striktního zaměření DH/FR..

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jen pro ilustraci, že nemluvím do větru – jak šel čas u mě ;0)

        0 0
      • Smazaný účet  

        A poslední verze ;-)

        Ještě bych rád zmínil, že tohle byl dlouhodobý proces – první verze mk1 je z roku 2001, mk2 je rok 2007 (foto mk1 je taky 2007 před upgradem), pak mk3 2008, mk4 je 2009, mk5 je taky 2009 a poslední mk6 je 2010 a od té doby to je tak, jak to je ;0) Takže podle mě by sis měl v prvé řadě naordinovat trpělivost ;0)

        0 0
        • dirtypaw  

          Slušný, co se z toho vyklubalo. Možná upgradovat ale nemusím, teď jsem se ozval starší ségře, říkala mi, že nějaké peníze by mi půjčila. :) Pokud bych prodal své kolo za cca. 6000 tisíc (kolo je po repasu a jsou tam i nové pedály, gripy a podobné doplňky, nic nevrže a vše funguje jak má) Měl bych 11 tisíc, ségra by byla ochotna mi půjčit nějakých 10 tisíc doufám.. A ještě můžu prodat elektrony na auto za zhruba 3–4 tisíce :) Jsem z okolí zlína a našel jsem tohle celopéro za 24 tisíc, dle mého slušný kousek :)

          http://www.dolekop.com/…-v-top-stavu

          pokud by půjčila méně tak tu mám ještě další varianty:

          http://www.dolekop.com/…k-session-77!!

          http://www.dolekop.com/…/79654-norco

          0 0
          • dirtypaw  

            Omlouvám se, kdyby pujčila méně tak platí pouze to norco = http://www.dolekop.com/…/79654-norco

            to „Trek Session“ patří normálně pod ten RB monster :) jedno z těch dvou bych bral, kdyby bylo méně peněz, šáhnul bych po norcu, popř. můžete poslat i nějaké jiné fullka co by jste doporučili do 25 max! :) díky

            0 0
            • Smazaný účet  

              mam v profilu fulla-GT, ktery by sel za tech 12–15kkc..ale ma ho zamluveny otec:)

              0 0
          • Smazaný účet  

            Já myslím, že by sis měl ujasnit co vlastně chceš – FR není jenom o kole, ale i o ochranných pomůckách (integrála, chrániče, páteřák atd.) a tam zahučíš spoustu dalších peněz. Navíc tohle ježdění dost bolí – jak cestou do kopce (ty mašiny cos postnul bych tedy tahat nechtěl), tak cestou z kopce když ti něco nevyjde.

            0 0
            • Smazaný účet  

              …a sem tam se neco ulomi nebo proste odejde…s tim je dobre pocitat…hazka litr jen to hvizdne:)

              0 0
            • dirtypaw  

              Mám chrániče i integrálu ;) jezdím cca. rok.

              0 0
              • Azmir  

                Tak když už máš to vybavení, třeba vyrazit do nějakého nákupního centra a pořádně ho projet, jinak nikdy nebudeš dost hustej :o)))

                0 0
                • dirtypaw  

                  Too měla být narážka?

                  Promiň že zdraví je u mě na prvním místě :)

                  0 0
                  • Bish0p  

                    To se asi nepovedlo nebo jsem taky nepochopil

                    to Azmir

                    0 0
                    • Azmir  

                      Třeba se podívat na slavná videa GT klubu a pochopíš.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jj, von v den registrace bude znat nejakou bandu kindošu, co si rikaji GT club.

                        0 0
                        • Kubas.1  

                          Ty zná přece každej, je to hhusto-kruto-prisnej slavnej klub :-)

                          0 0
          • pocestny  

            Aha takže ta koupě rámu „z fleku“ asi neznamenala, že máš prachy na rám připravené bokem. Tak nic, no. Přes tu ségru to nezní špatně.

            0 0
        • goofy  

          Taky jsem prestavoval XC Authora na FR/Dh, ale je to dlouha cesta, a s dnesnimi cenami to myslim nema smysl.

          Ono hlavne kdyz si clovek uvedomi, co vsechno treba koupit… Priklad jak jsem postupoval:

          Koupil jsem ram, vidli, predstavec, riditka. Pak predni kotoucovka (predtim uz jsem mel vypletene nove predni kolo na kotouce), zadni kolo, zadni kotoucovka, lepsi vidle, dalsi ram, atd atd…

          Ja jsem mel moznost vozit v zadu vecka. Pochybuju, ze takovy ram by ted jeste sehnal a pokud ma fakt moznost si pujcit a pak postupne splacet, tak bych se volbou starsiho komplet kola, protoze za to co se ted da sehnat komplet kolo, ja mel jenom ram :-)

          0 0
    • weekend warrior  

      nechci cist cele vlakno, ale uz jen xc kolo bez predni brzdy je blbost, natozpak kolo na sjezd…

      schvalne: rozjed se z nejakeho slusneho kopce pred krizovatkou se semaforem a zacni brzdit jen zadni brzdou az kdyz se rosviti oranzova… nejen, ze prijdes o cely vzorek na pneumatice, ale jeste se zastavis az za krizovatkou, kdyz to prezijes…

      0 0
    • pepino  

      něco takovýho

      http://aukro.cz/…0310403.html

      koupit levný shimano hydry a tradá:)

      0 0
    • c0d3r  

      posli nejaky video co si predstavujes pod lehkym fr/dh :D protoze tady ty predstavy o lehkym fr/dh mame asi kazdej jinak :D nekdo rika XC fr/dh nekdo rikam tomu co jezdi sam hill o vikendu lehke fr/dh :D

      posli nejake video, treba Ti ta merida bude stacit :D

      0 0
      • dirtypaw  

        http://www.youtube.com/watch… něco takového jezdím :)

        0 0
        • LRRTM1  

          Prostě takový pohodový XC ;-)

          0 0
        • Smazaný účet  

          pyzamo musi byt…

          na tohle neni zadny fr/dh bajk potreba…:)

          0 0
          • Milvus888  

            +1

            0 0
          • dirtypaw  

            Ale tohle jezdím zatím já, jako chceš mi říct že s tím mojím kolem mám jít na pořádnou trať?? Zbytečně bych ho zničil, to ho radši prodám.. Na žlutavách jsou i lepší tratě viz. wbs žlutava.. Fakt inteligence, něktrerých lidí.. :)

            0 0
        • mr.nikdo  

          Chyba bude v tobe a tve jizde, ne v technice :-D…

          Toto je uplne pohodicka pojezd (obema smery) :-D

          0 0
          • Smazaný účet  

            nicmene na meride se 180mm stormem bych se tam asi bal:))))

            0 0
            • mr.nikdo  

              Tak bychom ti tam sehnali nejake devuchy. To by ses bat prestal.

              Navic bys do ruky dostal Monstra a Bramburky…

              0 0
              • Smazaný účet  

                a ridil bych jak, ocasem?!

                0 0
                • mr.nikdo  

                  A ne snad?

                  Jak jinak bys chtel okouzlit ty devuchy? Pyzamem s tygrikem? :-D

                  Navic jsem psal do ruky :-P

                  0 0
                  • dirtypaw  

                    klidně i s medvíkem pú, jezdím puze do lesa, bylo by mi to jedno. A monstra nepiju :)

                    0 0
          • Ralan  

            To bude ušetřených peněz ;)

            0 0
          • goofy  

            Mozna to nejsou zadne pekla, ale s XC htckem bych se tam kodrcat nechtel, kor jestli se chce nejak zlepsit…

            0 0
            • Azmir  

              +1

              0 0
            • dirtypaw  

              Aspoň někdo, kdo chápe, že si můžu dovolit sjíždět zatím tohle, samozřejmě že se chci zlepšit :)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Ted me napada.

                Co tam mas treba za plaste a jak nahustene?

                0 0
                • Jery01  

                  Schwalbe Kojak na 5 barů, to je špatně?? :D

                  0 0
                • dirtypaw  

                  maxxis minion 42a

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Tak pak je zajimave, ze na te trati, kterou jsi dal, porad padas…

                    0 0
                    • dirtypaw  

                      No, ono to není ta trať, byl tam jen příklad v jaké je to lokaci, někdy ti natočím tu trať když půjdu pěšky, nemám žádnou kamerku ani tak :) mimochodem, ty pláště mám dva dny staré, ještě jsem snima nevyjel, chčije :)

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        A na cem jsi jezdil predtim? Na to jsem se nejvice ptal.

                        Plast poznas hodne. Mene to ustreluje na nerovnostech a lepe sedi celkove. Coz toto by treba proti nejakym zakladnim rozdil byt mohl.

                        Mam i ted na jednom kole spis silniccni plast, v zime tam jde hrubsi vzorek a na dalsim mam sirsi a hrubsi. A ty rozdily tam jsou.

                        Uz ted premyslim o vymene plastu, protoze ty vlastnosti jsou lehce K.O.

                        0 0
                        • dirtypaw  

                          Měl jsem tam ten základní :D merida, ani nevím co to bylo, vyhodil jsem to. Jezdil jsem s tím, když už to bylo do vlákna.. hladké jak prdelka, celkem o hubu -.-

                          0 0
            • Baba-Ji  

              tak

              0 0
            • mr.nikdo  

              Na tomhle? Vzdyt to je prakticky rovne. Jen par korenu.

              Musim rict, ze i na svem HT jsem jezdi vetsi komba. A to i na te potvore v profilu.

              Ok. Na obou – Premier i Artur jsem jezdil podobne veci :-D

              0 0
              • dirtypaw  

                Chlape, sjel jsem si i několikrát tratě podobné z WBS otrokovice :) si najdi to video, jenomže pro to moje kolo to prostě není stavěné, tak proč bych měl zbytečně riskovat, že zničím kolo a ještě se tak akorát zmrzačím :) ukázal jsem, co sjíždím teď, pro mé xcčko idealní

                0 0
                • goofy  

                  Reknu to takhle: momentalne bych byt tebou poresil nejakeho FR pevnaka za par penez. Zatim ti to bude bohate stacit a na uceni je to taky lepsi. No a casem pak muzes koupit nejakeho fulla podle toho, co budes jezdit. Jestli se rozlitas tak, ze budes chtit treba sjezdaka, nebo budes i vyletit a koupis kolo s nizsimi zdvihy, to uz pak sam uvidis. Moc ted toho sice na bazaru neni, ale pravidelne se neco objevuje, tak az na neco narazis, tak hod link a my ti to zkritizujem

                  0 0
              • goofy  

                Tak to uz jsi velky drsnak Chucku!

                No a co, ze to neni jak trat v Champery. Jsou tam skocky a jine blbosti, a proste nevidim duvod se tam trapit na nejakem XC-cku. Samozrejme, ze to jde sjet i s vratama od stodoly, ale proc? Kdyz chce zacit jezdit vic, tak proc by si nekoupil nejake kolo k tomu urcene? Proc se ma trapit porad na tom co k tomu neni urcene?

                Ja vim, ze ty budes asi velky drsnak, ale kazdy nejak zacinal…

                0 0
                • dirtypaw  

                  +1, díky že mu to někdo vysvětlil za mě.. :)

                  0 0
                  • LRRTM1  

                    Ono to nesmíš zas tak moc řešit. Občas se tu objeví někdo, kdo má plnou hu…pusu DH a pak se ukáže, že to viděl na youtube, že na kole skoro nejezdí a že si myslí, že to na „správným železe“ bude dávat s prstem v nose a balit na to baby.

                    Druhá varianta jsou lidi, co jezdí po obchodním domě v integrálce a vedou hustý diskuze o tom, že kdyby měli víc zdvihu, tak by si troufli i slalom mezi kasama v albertovi.

                    Obě ty skupiny maj jedno společný. Měli by jezdit a učit se na tom, co maj.

                    Takže chápu trochu štiplavý reakce na Tvoje dotazy. Ale buď v klidu. Za dvacku se dá poskládat použitelný FR HT. Si myslím, že pokud se tomu budeš jen malinko věnovat, tak vtípky rychle přestanou.

                    0 0
                • mr.nikdo  

                  Ach jo. Pokud chce jezdit sjezd, tak fajn.

                  Ale psal, ze mu kolo nestaci, protoze tam casto pada. A pokud na takove ceste casto pada na klasickem horskem kole, tak stejne musi poladit techniku – aspon zaklad.

                  No. Zrovna ted je to se mnou bida. Uz jsem na biku nejel poradne pul roku, takze to v terenu poznat bylo :-( :'(…

                  0 0
        • nox159  

          na XCcko se to da sjet vpohode ale jezdit bych tam takhle nechtel…

          za me idealni nejake endurko tak 150–160mm k tomu 36ka vidlice a mas rezervu do budoucna…

          0 0
    • hctr  

      http://dolekop.com/…giant-reign2

      na dorasovani a doladeni techniky dobry zacatek

      0 0
      • dirtypaw  

        jo, taky jsem se na to díval, nevypadá špatně :) máš pravdu, tak já nevím jestli jít do toho RBčka nebo co.. :) I tohle se mi zamlouvalo, na to jsem úplně zapomněl :D

        0 0
    • nox159  

      jedina spravna cesta je tohle :D

      0 0
      • mr.nikdo  

        :-D a prijde o kule driv, nez s tim co ma ted :-D

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce