• Smazaný účet

    Zdravim,

    chtěl bych se poptat, jak reagovat v případě, že si zboží zakoupím prostřednictvím e-shopu za nějakou cenu, přičemž se posléze ukáže, že cena v eshopu byla chybná a obchodník mi navrhuje jinou cenu(mnohem vyssi). Jasný, chyba se může stát i u prodejce při zadávání ceny zboží, proto by mne zajímalo, jaké právní páky má zákazník a jaké prodávající.

    Děkuji.

    0 0
    • LáďaH  

      No, pokud to zakoupíš za nějakou cenu, a posléze po tobě bude chtít obchodník vyšší, tak správně mu máš dát tolik, za kolik sis to objednal. Jestli-že se dohodnete na jiné ceně, tak by to mělo být v pořádku, ale pokud vim, tak máš právo to koupit za tolik, za kolik sis to objednal. Toto se již stalo O2, a nedavno Vodafonu, měli chyby v e-shopech, tak ty telefony prodali levněji.

      0 0
      • kubad  

        Pravo na to asi ma, ale tezko ho dokaze uplatnit. Prodejce proste muze rict ze zbozi vyprodal. Tezko se s tim neco da delat, stalo se me to uz taky.

        0 0
        • karliner  

          Dá se ještě šermovat potvrzenou objednávku, ale v situaci, kdy u nás velké procento eshopů sídlí v garáži je to zbytečný ztracený čas, u zavedených by to smysl mělo.

          0 0
          • kubad  

            přesně tak tohle nemá řešení, a pokud e-shop není velký a nebude mu to dělat negativní reklamu tak asi nic vymyslet nejde.

            0 0
        • Featherbed  

          Podle mě nejde o stejnej případ ale jen o chytrej reklamní tah, takže bych z toho žádný závěry nevyvozoval..

          0 0
    • Hnoj  

      Většina obchodníků má ostavec o takovém případě v obchodních podmínkách, které musíš před nákupem odsouhlasit. Tím tedy souhlasíš s tím, že pokud byla uvedená chybná cena, prodejce tě na to musí upozornit a navrhnout ti řešení vzniklé situace…

      Koneckonců, nemůžeš po někom se zdravým rozumem, aby ti prodal třeba SID WC za 1300Kč :-D

      0 0
      • madcat  

        Když budeš hajzl, tak můžeš. Kamošovi, provozujícímu e-shop s foťákama a příslušenstvím, se něco podobnýmu stalo: Jeho zaměstnanec blbě napsal k jednomu DF cenu – zapomněl jednu nulu na konci ceny. No a našel se samozřejmě vychcanej jedinec, kterej si toho všiml, a objednal jich hned 10. A jelikož to byl pravděpodobně právník, nebo si o tom něco u jiných právníků zjistil, tak hned začal dělat potíže a odmítal se dohodnout a uznat, že to byla chyba prodejce, a místo toho začal předhazovat různý paragrafy obchodních a jiných zákoníků, atd… Nakonec to teda nějak dopadlo, ale vím, že kolem toho byly nějakou dobu docela horký hlavy a veliký starosti co s tím, i za právníkama se jezdilo, ale podrobnosti vyřešení bohužel neznám (hádám, že se asi musely nějak dodělávat všeobecný obchodní podmínky, se kterýma zákazník musí při nákupu defaultně souhlasit, nebo tak něco…)

        0 0
        • Pavel  

          Kdo je víc vychcanej? Obchodník, který se sekl a snaží se z toho vykroutit anebo jedinec, který si objedná zboží za cenu požadovanou obchodníkem?

          Pokud by mi přišla potvrzená objednávka, tak bych na té ceně trval. To jako kdybych si něco objednal za 2,5 tisíce, obchodník mi potvrdil 2,5 tisíce a pak to pošle dobírkou za 3,5 tisíce, protože se spletl?!?

          0 0
          • kafac  

            Sis uz odpovedel sam…

            Ten kdo se sekl, je jenom clovek…ten kdo toho chce za kazdou cenu vyuzit je vychcanek, nebo spis chudak… normalni clovek tohle prece nema za potrebi… ;)

            Ty jo? pak je me te lito…

            0 0
            • Hnoj  

              100% Souhlas…

              0 0
            • karliner  

              Zajímal by mne opačný pohled – kdyby se eshop sekl ve svůj prospěch, nasadil omylem cenu vyšší, než by chtěl a někdo si tu věc koupil. Kolik eshopů by se po zjištění tohoto faktu ozvalo, omluvilo a zákazníkovi vyplatilo rozdíl nebo alespoň nabídlo nějaké jiné zboží v hodnotě rozdílu?

              ANI JEDEN.

              0 0
              • jIrI___  

                100% Souhlas…

                0 0
              • Hnoj  

                To není pravda, mě samotnému se to jednou stalo, zadal jsem omylem do zboží zápornou slevu a prodal jsem to za běžnou…

                0 0
              • Jenda  

                a kdyz se eshop sekne a nasadi vyssi cenu ty to za ni koupis? pokud chces ekvivalentni priklad tak je to ten ze se o nulu prehlidnes a neco objednas a pak se divis ze po tobe chtej 10× tolik. Donuti te nejak eshop to koupit? Myslim ze ne.

                0 0
                • karliner  

                  Nenutí, ale stát se to může, stejně jako se to stává opačným směrem. Ale to mě nezajímalo, zajímalo mne, který eshop by to pak férově vyřešil (jako třeba Hnoj). Já myslím, že žádný, maximálně by se z toho stala legrační historka k táborovým ohňům, jaký může být zákazník trouba.

                  0 0
                  • Jenda  

                    jo ale je to presne o tom ze nekdo udela chybu a ty chyby si pak vsimne – pak to ma reseni. Pokud si ten jeden chyby nevsimne tak holt je to jeho smula – kdyby si ten prodejce nevsiml ze to prodava o rad levneji tak to zakaznik taky asi nevrati s tim ze skousel jestli je tak blbej nebo ne :-)

                    0 0
            • Frostty  

              Nezbývá než souhlasit.

              0 0
            • Pavel  

              Píšu, že mi tu cenu obchodník POTVRDÍ, místo aby objednávku stornoval (tzv „zboží již není na skladě“)…

              0 0
              • kafac  

                Asi nevis jak funguji e-shopy. Tu objednavku ti nepotvrdi obchodnik ale robot. Obchodnik zjisti chybu az zacne konkretni objednavku vyrizovat. Pak by se mel ozvat a situaci vysvetlit. Nicmene kazdej rozumnej e-shop ma v obchodnich podminkach moznost stornovat objednavku bez udani duvodu, nebo kdyz se nahle zmnei cena dodavatele…

                0 0
          • vikicek  

            Vychcanej je ten, kdo vidí evidentně nesmyslnou cenu a přesto trvá na tom, aby to za ni dostal. Prostě se to stane a když ti to pak shop napíše jak to je, tak by mělo bejt slušný to buď přijmout, nebo se s nimi rozloučit. Lidi nejsou roboti.

            0 0
            • Pavel  

              A co když ta cena nebude evidentně nesmyslná? Já koupil na eshopu úplně novou nepoužitou Rebu World Cup za (skoro 50%) ceny nové. Taky jsem se nad tou cenou trošku podivil… Objednal jsem, potvrdili mi závazně objednánku a za dva dny mi přišla na dobírka. Cena byla těch (cca) 50%… Kdyby mi ji poslali za plnou cenu, tak bych to měl jako cálnout bez mrknutí oka, protože cena byla přece evidentně nesmyslná?

              Je 50% cena už evidentně nesmyslná? KDE je ta hranice?!?

              0 0
              • Hnoj  

                Hranice je určena výší nákupní ceny konkrétního artiklu a jeho běžné ceny. Je asi jasný, že když na tom obchodník netratí, asi ti to prodá i za nesmyslnou cenu a později si cenu opraví, ale nebude ti to přece prodávat levněji, než nakoupil (pokud to není záměr). Třeba na oblečení jsou slevy 50% docela běžné…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ale kdo vi, co se obchodnikovi honi hlavou, mi je to docela putna.

                  0 0
                • Pavel  

                  Ale já absolutně nemám tucha, za kolik to obchodník nakoupil. Klidně může přece prodat i pod nákupku, když se toho potřebuje zbavit (dva roky mu to leží na skladě). Lepší prodat pod cenou, než vůbec, když je to tzv neprodejné…

                  0 0
                  • kafac  

                    Ale je rozdil prodat jeden lezak pod cenou, nez kvuli chybe v cene prodat treba 10000ks pod cenou…

                    0 0
                    • karliner  

                      Za blbost se platí, nevěřím, že tomu, kdo napíše špatnou cenu na webové stránky někdo drží u hlavy nabitou pistoli. Spíš se jedná o laxní lemply, kteří se ani neobtěžují si zkontrolovat, co napsali…

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Hele taky jsem to parkrat delal a muzu ti rict, ze ikdyz jsem se sebevic snazil, tak se sem tam stalo, ze se chyba vyskytla. Je rozdil, jestli vkladas deset polozek a nebo nekolik stovek. Tam se chybe nevyhnes, at to kontolujes kolikrat chces.

                        0 0
                      • kafac  

                        Zcela evidentne vubec netusis o cem mluvis, kdyz vedes skladem X tisic polozek, ktery se zhruba 1× tydne meni neni to zadna hola zadek…

                        Kolik e-shopu jsi spravoval ty, ze tomu tak rozumis?

                        Takovyhle prndalky mam nejradsi…

                        0 0
              • Jenda  

                opet kdyby ti prisla za plnou cenu – vyzvedl by sis tu dobirku? Asi ne. Myslim ze tady slo o pripad kdy to obchodnik zjisti a zakaznika kontaktuje a ne ze neco objednas a obchodnik ti to posle za jinou cenu nez jste se dohodli.

                Me nekdy pripada ze spousta lidi neumi poradne cist a vyvozuje absurdni zavery:-(

                0 0
              • vikicek  

                Ale vždyť já taky nevidim nic špatnýho na tom si artikl objednat i za nesmyslně nízkou cenu, když ti pak dojde normálně dobírka na tu cenu, ty ji zaplatíš, tak je vše v naprostym pořádku. Ale tady se mluvilo se o něčem jiném, Jenda to vystihl :)

                0 0
              • orca.1  

                Bohužel mám tuto aktuální zkušenost: Provozujeme eshop a přidali jsme tam nový produkt. Cena ještě nebyla stanovena, ale systém ji pro zařazení produktu vyžaduje, takže se tam zobrazila nula. To bylo v pátek odpoledne. Samozřejmě se našel milý zákazník, co si zboží objednal. Od začátku věděl, že je cena chybná, ale i přes následnou domluvu a vysvětlování požadoval prodej zboží za cenu 0,–Kč. Po několika mailech jsme záležitost předali právníkovi. Pán (vzdělaný člověk – Ing…)i nadále trval na svém a přidal vyhrožování obchodní inspekcí a urážky mojí osoby. Po několika dnech korespondence s právníkem povolil. Udělali jsem opatření a situace se už nemůže opakovat. A teď mi řekni, kdo je tady vychcanej? :)

                0 0
                • Pavel  

                  Určitě máš v obchodních podmínkách uvedeno něco jako „tiskové chyby vyhraženy“. Pokud zákazník nedostal potvrzenou objednávku, tak má jednoznačně smůlu on. Jestli jsi mu potvrdil objednávku, tak těžko říct, to by musel rozhodnout ve finále soud. On jednal v dobré víře, objednal si na webu, dostal potvrzení objedávky…

                  Pokud mi, zákazníkovi, přijde potvrzení objednávky, mám za to, že je vše v pořádku.

                  A to i přesto, že v tomto případě asi každého musí napadnout, že cena 0,00 Kč je poněkud podivná. Ale nesmyslná není, už jsem se s tím setkal, že jsem dostal něco zadarmo.

                  0 0
                  • orca.1  

                    No nesmyslná cena to je, protože za nulu nelze prodávat, podle zákona to není prodej. V obchodních podmínkách mám uvedeno že nelze bezvýhradně garantovat správnost obsahu stránek. To se vztahuje i na uvedené ceny.

                    0 0
                    • Pavel  

                      Proč by nešlo prodávat za nulu? Prostě je to zadarmo… Dostal ten zákazník potvrzení objedávky s cenou 0,00?

                      0 0
                      • orca.1  

                        zadarmo se nejedná o prodej, ale dar..

                        0 0
                        • Pavel  

                          Mohl bych se zeptat, podle kterého paragrafu občanského (případně obchodního) zákoníku, ale neudělám to ;-).

                          Ale neodpověděl jsi mi na něco jiného: Dostal ten zákazník potvrzení objedávky s cenou 0,00 Kč? ;-)

                          0 0
                          • orca.1  

                            psal jsem odpověd na předchozí dotaz, sorry. Ano, dostal potvzení o přijetí objednávky, s uvedenou cenou u toho výrobku. Což ale nic neznamená, dokud s návrhem nesouhlasí obě strany, což se nestalo. Přesný paragraf nevím, na tuhle práci jsme najali toho právníka.

                            0 0
                            • Pavel  

                              On objednal za nějakou cenu (ok, ta mohla být dle obchodních podmínek chybná), ale následně dostal potvrzení objednávky, čímž dostal potvzení toho, že cena (navržená eshopem) je správná, tudíž logicky a v dobré víře (s tím se bude jeho právník ohánět) usoudil, že uvedená cena je správná a s tímto návrhem souhlasil. Samozřejmě, že se ještě nejedná o uzavření kupní smlouvy, ale případný soudní spor by mohl i vyhrát. Bude to ale čistě bitva právníků…

                              Precedens už je – kauza T-mobile; taky nakonec raději dodal objednáne ipody (nebo co to bylo) za tu 1/10 ceny, než by šel do sporu; a myslím si, že právnící T-mobilu moc dobře věděli, co a proč to dělají.

                              Jasně, z pohledu normálně uvažujícího člověka (ani nemusí být slušný:-)) je to vychcanost nejvyššího stupně; to ale soud nezajímá, toho zajímají FAKTA.

                              Docela by mne zajímalo, jak se to bude vyvíjet dál…

                              0 0
                              • orca.1  

                                Objednání ani potvrzení o přijetí objednávky pořád ještě nic neřeší. Byl tam uveden nepřípustný údaj v ceně, takže byl zákazník informován o správné ceně. Tu neakceptoval a trval na dodání za objednanou cenu. S tím jsme nesouhlasili zase my, takže nedošlo k uzavření smlouvy. Kdyby tam byla uvedena cena třeba 1,–Kč bylo by to právně zase jinde a právo je v tomto případě víc na straně kupujícího…

                                Kauza je uzavřená, bylo odesláno ostatní zboží z objednávky, jako omluva z naší strany za „chybnou cenu“ navíc bez poštovného.

                                0 0
                                • karliner  

                                  Furt dokola jen omlouváš svoji nepozornost a vinu hážeš na toho, kdo si toho všiml…

                                  0 0
                                  • vikicek  

                                    to snad neni možný … na co maj lidi žaludek .. když vidim u zboží cenu 0, tak snad neni možný, aby si někdo v dobrý víře myslel, že to rozdávaj zadara. Ten člověk je prostě vychcanej jak mraky, když tohle udělá.

                                    0 0
                                    • karliner  

                                      Místo moralizování si uprav profil podle desatera :-)

                                      0 0
                                    • Medunka  

                                      při týdle diskuzi si připadám divně, když píši do e-shopů když narazím na chybku a upozorňuji je na to, aby si ji opravili – měla bych se stydět, jsem děsný bonzák a kazisvět, neboť pak nemohou vychcánci plnit svou fci .-(

                                      0 0
                                  • orca.1  

                                    Howgh.

                                    0 0
                                  • kafac  

                                    Muzu se te zeptat cim se zivis ty? Ze jsi tak naprosto neomylnej clovek, kterej nikdy nic neprehlidl?

                                    0 0
                              • JakeF  

                                Kauza s mobilama za nižší cenu byla jenom reklama na úvod prodeje, nic víc… Kdoví, kolik z těch iPhonů skončilo v rukou kamarádů managementu :-).

                                0 0
                              • kafac  

                                Potvrzeni ktere generuji e-shopy je pouze potvrzeni a prijeti objednavky.

                                0 0
                • karliner  

                  Ta, známe jen tvoji verzi, takže těžko říct. Ale:

                  • proč dáváš na e-shop výrobek, u kterého nevíš, za kolik ho budešprodávat?
                  • proč máš ten shop tak blbě naprogramovaný?
                  0 0
                  • Pavel  

                    No, na to jsem se zapomněl zeptat taky… ;-)

                    Není přece problém, aby eshop napsal „cena zatím nestanovena“, případně nedovolil takové zboží objednat. V krajním případě jsi mohl do názvu zboží napsat nějaké info, že zatím neobjednávat (když už to jinak ten soft na eshop neumí)

                    0 0
                  • orca.1  

                    Výrobek byl uvedený jako nový, takže je důležité aby byl vidět. Je pravda, že cena se díky víkendu (člověk taky nemůže pořád jen pracovat) zadala později.

                    Stalo se vícekrát, že cena u výrobku nějakou dobu nebyla, resp. byla nula, ale až tento pán došel tak daleko. Předtím s tím nikdy nebyl problém, ani si nikdo nestěžoval. Jak jsem psal, proběhly úpravy na webu. (ten je stavěný individuálně podle našich požadavků)

                    0 0
                • kafac  

                  Bud rad, ze te konkurence nezaluje pro nekalou hospodarskou soutez… takovou cenu ostatni asi nenabidnou :D

                  Vzdycky se najde nejakej chudak,kterej v zivote sam niceho nedosahl, tak se snazi realizovat po svym… vetsina lidi tohle nastesti nema zapotrebi.

                  0 0
                  • orca.1  

                    :) Bohužel se na prodeji za takovou cenu moc peněz nevydělá.. :)

                    Jinak mám dojem, že lidí které zmiňuješ je čí dál, tím víc a jejich agresivita stoupá..

                    0 0
            • JSt  

              ne. pokud to nema kseft osetreny v obchodnich podminkach, jak bylo zmineny vys, nevidim nic vychcanyho na tom si artikl objednat i za nesmyslne nizkou cenu. obchodnik udelal chybu a za tu se plati…

              0 0
              • kafac  

                Objednat si za nizkou cenu vychcany neni, to je asi normalni. Ale kdyz te obchodnik kontaktuje, vysvetli ti chybu a ty presto trvas na prodeji pod cenou to uz vychcanost je… nebo spis obrazek chudaka…

                0 0
                • JSt  

                  ano. ale obchodnik by se mel ke sve chybe postavit celem. kdyz nedobrzdis, vzit zpet to uz nejde…

                  na druhou stranu nemit tohle smluvne osetreny je holy nerozum. splest se muze kazdy…

                  0 0
                  • kafac  

                    Asi tak, budes kupovat neco treba za 150000,–Kc na webu bude chyba a misto stopadesati klacku tam bude 15 tisic. Protoze jsem pripraven platit tech 150 tisic, tak objednas proste 10 kusu po 15tisicich.

                    Chci videt, jak se k tomu jako obchodnik postavis ;)

                    0 0
                    • JSt  

                      …nemit tohle smluvne osetreny je holy nerozum. ;-)

                      0 0
                • drtyc  

                  obchodnik by mel vzit na vedomi, ze jsem stravil vyberem zbozi nejaky cas a jeho chyba pokud nebyla jasne prohlidnutelna pekne zamichala vyberem. mezi tim nez se k tomu vyjadril tak taky ubehl treba cas pokud nekde maji eshop jen do poctu a maji fofr o svatkach, takze lehce zkomplikoval zakaznikovi zivot. obchodnik snad taky neprodava za nakupku…

                  0 0
    • Sodík  

      Prodejci tohle mívají ošetřené v obchodních podmínkách – obvykle píší něco jako „Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží atd. atd.“.

      Takže buď přistoupíš na novou cenu a obchod proběhne, nebo nepřistoupíš, záleží na tobě.

      0 0
      • karliner  

        Pokud zboží objednáš, přijde ti potvrzená objednávka (většinou ji obratem posílá robot a zboží zaplatíš převodem, kupní smlouva je uzavřena. Řekl bych, že je uzavřena i samotným potvrzením, ale tam by asi šlo hledat kličky.

        0 0
        • kafac  

          Takhle je to osetreno ve vetsine e-shopu

          Storno objednávky ze strany prodávajícího

          • bez udání důvodu
          • zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu.
          0 0
    • Smazaný účet  

      Takze asi takhle. Obchodnik udelal na webu chybu a prodaval zbozi(bajk) se slevou 93%. Pochopitelne jsme objednal nacez prisel mail, ze se stala chyba, ze mi to melo byt jasny, ze cena je spatne. Vymenili jsme si par emailu v pratelskem duchu a obchod nechali plavat.

      Nevim jak moc by se z toho dalo vytriskat, nabidka to byla VELICE lakava. Jednak jsem mirna povaha a nerad se s nekym dohaduju, nemam na hadani cas a pripadna ztrata by byla pro obchodnika(majitele bikeshopu) asi likvidacni.

      Na zaver ale reknu, ze stat se mi neco podobneho v nejakem vetsim obchodim retezci, budu se dozadovat sveho zbozi.

      Dekuji za podmetnou diskuzi.

      0 0
      • Flegmatik  

        Na druhou stranu, jaký je rozdíl mezi slevou 93% a třeba 15%. To pak i při té 15% slevě můžou nakonec říkat, že je to chyba a že třeba měla být jen 5% :-) A že vám to mělo dojít…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mno, jasny, ja tez chvili premyslel, zda mit bajk snu nebo ne…

          0 0
        • kafac  

          Vetsina inteligentnich lidi si to dokaze prebrat…

          0 0
          • karliner  

            S inteligencí zákazníka to nemá vůbec nic do činění. Mě jako zákazníkovi je úplně šumák, jestli ta cena je uvedena omylem nebo schválně, protože „vychcanej“ (abych použil tvého termínu) obchodník chce absurdně nízkou cenou nalákat do svého shopu zákazníky a spoléhá se na to, že se pak buď nějak domluví na ceně, která mu vyhovuje (a na kterou by toho zákazníka nenalákal) nebo se prostě na zákazníka vykašle a zboží s potvrzenou objednávkou (a je úplně jedno, jestli robotem nebo čímkoliv jiným, prostě potvrzenou objednávkou) mu pod nějakou debilní záminkou nepošle. Každý provozovatel webu je odpovědný za to, co tam inzeruje. Je potom krásně vidět rozdíl mezi solidním obchodníkem (viz třeba T-Mobile, který prostě uzná chybu a za uvedenou cenu výrobek prodá všem, kteří si ho tak objednali) a vychcaným obchodníkem, který svoji chybu odmítne uznat a začne hledat skuliny, místo toho, aby se zachoval čestně.

            0 0
            • Pavel  

              Za blbost se holt platí… Jenže tady jsi označen za „vychcance“, když trváš na dohodnuté ceně…

              Onehdá jsem si objednal a koupil nějaké zboží, které jsem poté našel někde levnější (a výrazně). Být vychcaný, tak to pošlu bez udání důvodu zpět (případně začnu s „původním“ obchodníkem lecitovat o slevě) a objednám si to levnější. Ale prostě má blbost, měl jsem se podívat i jinam. A je mi jasně, že se tady najde pár jedinců, kteří by to udělali…

              0 0
              • vikicek  

                Já myslim, že všichni ví jak je to myšleno, tak nedělej že ne :)

                0 0
            • kafac  

              Pokud bys trpel alespon nejakou inteligenci, tak by te asi napadlo ze cena 0,–Kc neni uplne v poradku…

              Potom je veci kazdeho jak se zachova…

              Nekdo se podiva jinam, nekdo kontaktuje obchodnika, nekdo si zbozi objedna i pres to, ze tam cena 0,–Kc

              Sam si preber co si o kazdym z nich myslet…

              S tim T-Mobilem tomu fakt veris? LOL… svata ty prostoto

              0 0
    • Sauce  

      Pokud kliknete na zboží, vložíte ho do košíku a objednáte, tak ještě nic nekupujete.

      POUZE dáváte nabídku prodávajícímu na uzavření kupní smlouvy.

      Automatické potvrzení objednávky neznamená souhlas s uzavřením kupní smlouvy (zde ovšem mohou nastat problémy se zněním takového potvrzení – a to může být vnímáno jako souhlas s uzavřením kupní smlouvy).

      Pokud vám prodávající oznámí, že cena je odlišná, jedná se o novou nabídku, kterou musíte potvrdit.

      0 0
    • jerryx  

      Berte, dokud davaj.

      0 0
    • Volf  

      Už si to úplně přesně nepamatuji, ale svého času proběhla televizi reportáž tuším o slovenské cestovce, která při přechodu na Euro změnila sice sumu, ale označení měny ne. Nějaký týpek nakoupil více zájezdů a nakonec to vyhrál. Myslím si, že v době kdy se stále objevují slevy nad 70 % nemáš jako laik šanci posoudit zda je nabízená cena relevantní. A je vidět, že už i EU začíná pozorovat nekalé praktiky některých e shopů a první vlaštovkou je nařízení o tom, že pro vracení zboží a reklamace platí ten zákon, který je uplatňován ne v zemi, kde shop sídlí, ale v zemi nakupujícího. S uvedením blbé ceny třeba u vidlice ale vidím dost problematické prokazování, že ti tím vznikla nějaká újma a soudní spor by byl s dost nejistým výsledkem. Nehledě na to, že každý trochu rozumný podnikatel by měl mít pojistku zodpovědnosti proti škodám, které způsobí on sám nebo jeho zaměstnanci. Sice nedokážu posoudit rozsah takového pojištění, ale toto by mohlo být řešeno i z takové pojistky.

      0 0
      • karliner  

        Podle mne jediný výsledek celé této směrnice bude ten, že e-shopy přestanou prodávat do zemí, kde pro ně budou méně výhodné reklamační a storno podmínky.

        0 0
    • drtyc  

      koukam je to docela boj o zakaznika takhle pred vanovema lakat lidi na nakup. a jako dalsi ukazkova praktika: koloshop mi prave poslal podruhe zpravu o predani kola pplku a podle zdrojaku emailu je nove vygenerovany email a nikoliv nekde pul roku zdrzeny. cislo baliku samozrejme pplko vede jako jiz doruceny.

      jedni lakaji na ceny nizsi nez jsou schopni zajistit a da se to maskovat jako chyba, druzi se zviditelnuji spamem u kteryho si clovek chvili mysli, ze dostane jeste jednou to samy kolo, a taky se to da maskovat jako chyba. nejak moc chyb v az podezrele na to, ze se obchodnici podle vseho maji v praci nudit a nemit co na praci.

      kazdopadne k postu… nemusis to akceptovat, protoze je to rozpor s kupni smlouvou zpusobeny obchodnikem, ale z obchodnika to za puvodni cenu asi jen tak nevymuzes pokud nebude chtit.

      0 0
      • drtyc  

        aj.. melo to byt: nejak moc chyb v az podezrele predvanocnim case na to, ze se obchodnici podle vseho maji v praci nudit a nemit co na praci.

        0 0
      • Kubiczech  

        Koloshop nezklamal, taky mě obšťastnil emailem. (:

        0 0
    • claid  

      stalo se mi…objednal jsem plášť za cenu na netu..ale byla tam špatně zapsaná – nižší..prodejce mi ale plášť za tu cenu prodal, ale omylem poslal místo jenoho kusu dva..měl jsem 2 ks plášťů ta cenu jednoho a ještě snake skin za cenu obyč verze..tak jsem to volal a přišla fa na ten druhý plášť a taky cena jako ten první..takže nakonec jsem měl 2 pláště snake skin za cenu 2ks obyč verze..

      0 0
      • destr  

        No a mohl si mít 2 pláště snake skin za cenu jednoho obyč ;-)

        0 0
    • rš2  

      Nedá mi to a musím se podělit o zážitek s nákupem přes net mimo cyklo (koupil jsem spoustu věcí a spokojenost až teď jsem narazil): objednal jsem synovi mobil Samsung S5230 Black s dotykovým displejem, hledal jsem hledal až jsem našel Deko Trade s.r.o. (www.dekotrade.cz) kde tento telefon běžně k dostání za cca 3.600,– a výše byl za 2.919,– Říkám si super! Doprava pouze PPL za 199,– no co, i tak je to levný :-)) Objednal jsem, druhý den volá týpek že to jepřipravený k odeslání a jestli to tedy pošlou, tak říkám že jo. Další den zvoní holka z PPL u mě doma. Balíček vypadal jako krabice od telefonu, ale odesílatel byla jiná společnost a cena – 3.298,– Kurňa, někde je chyba, tak jsem to vrátil a napsal do Deko Trade a odpověď? „navýšení ceny nastalo z důvodu nedostatku zboží u dodavatele. O navýšení ceny jste byl předem informován, jinak bychom balíček neodesílali. Zboží odesíláme přes společnost TKU Invest s.r.o. Vše bylo v pořádku, pokud chcete mobilní telefon opět doručit, kontaktujte společnost PPL.

      S pozdravem Deko Trade.“ To mě dostalo. Když je telefonů na skladě dost tak je za jinou cenu než když jich je málo (asi jich dost bylo když jsem jeden den objednal, druhý den mi to potvrdili a třetí to přišlo). Jinak v mailu mám samozřejmě od nich potvrzenou objednávku s konečnou cenou 3.119,– (tel.+PPL)

      0 0
      • vikicek  

        Zrovna u mobilů se dá tak krásně spálit, spousta pochybných eshopů (šedivky, problémy s reklamacemi, použité telefony prodávané jako nové – viz. kauzy ohledně Satronu aj.) že já nakupuju pouze u prověřených obchodů typu CZC, Alza, Cybex i když se dá třeba najít cena skoro o litr nižší, myslim že za ty problémy to nestojí :)

        0 0
      • drtyc  

        dulezity bude co si jim rekl do toho telefonu, jestli ti tam nadhodili novou cenu a upozornili te na to, ze se zmenila. trval bych na tom, ze chces prachy zpet nebo at ti pusti ten zaznam toho hovoru s nema pred odeslanim.

        0 0
        • Pavel  

          A to bude vychcanost anebo ne? Trvat na té ceně dle objedávky… ;-)

          0 0
    • rš2  

      Naštěstí to bylo na dobírku při převzetí od PPL, v tom telefonátu mi právě nic o změně ceny neřekl, jinak kdyby řekl volám Vám proto, že cena bude jiná a to tolik a tolik tak bych to odmítl. Celý jsem to stornoval, napsal jim mail od srdce co si myslím o jejich obchodních praktikách a koupil jinde. Mě dost „pobavil“ hlavně ten důvod navýšení ceny…nedostatečná zásoba u dodavatele, ale telefon přijde obratem druhý den :-))

      Připadá mi to jako nějaký studentík doma u PC a objednávky přepošle na tu společnost co to zasílá a s cenou navíc to zkusí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.