• Texasky.jezdec

    Dobrý den, mám prevod 2×10 grx400 a řeším, zda je nějaká možnost, jak získat ještě něco málo do rychlosti, protože cítím ze by se mi ještě nějaký prevod hodil na rovinkách. Asi by to chtělo větší investici protože menší kolecko dozadu, než 11s asi nedám nebo aspoň myslím. Řešil jste to už nekdo?

    0 0
    • jIrI___  

      Jaké máš kliky? S GRX bývají často kliky 46/30 z, nejlevnější cesta na přidání rychlého převodu mi připadá výměna klik na kliky s převodníky 48/31 z. Bohužel se kvůli přesmykači musíš držet řady GRX, nelze jít třeba na klasické silniční kompakty 50/34 z. Je otázkou, zda by pro tebe ty dva zuby navíc na velké placce byly dostatečné.

      0 0
      • TK75  

        Nebo k 46:11 převodu používat cc 45 mm pneumatiky, které mají o dost větší průměr než třeba silniční 30 mm u kterých je 50:11

        Jen možnost..

        0 0
        • psbiker  

          Zřejmě neumí šlapat, 46:11 musí všem kromě závodníků stačit.

          0 0
      • Texasky.jezdec  

        Kliky mám RX600 46/30z

        0 0
      • virtualcop  

        GRX smyk nezvládne klasické kompakty? Mně tedy obráceně (prvně kompakty, teď GRX 48/31) zvládá starej 105 5800 smyk krásně (samozřejmě ty nové „přepákované“ GRX chodí lehčeji a rychleji), ale funkčně bez problémů. Ani větší offset klik, kterého jsem se bál primárně, není problém.

        Jinak obecně diskuze myslím o ničem – pokud někdo požaduje na gravelu těžší převod, než 46/11, protože mu to nejede tak rychle, jak by chtěl, tak s největší pravděpodobností:

        • jezdí hodně nízkou kadencí (a to opravdu hodně nízkou – občas se chci trochu vydusit a jedu tak, že sotva doma slezu z kola a i tak používám převážně 2/3 horní části kazety, převod do rychla mi na dvoupřevodníku fakt nechybí)
        • má ukrutnou sílu v nohách :)

        Moje průměrná kadence byla vždy cca. 80–90 (vcelku jak na silničce, tak na MTB), teď jsem hodně zlenivěl, zestárl a zeslaběl, už se tolik nedusím a mám tedy průměrnou kadenci kolem 70. I při téhle nižší se ani nepamatuji, kdy jsem naposledy opravdu potřeboval 48×11 a ikdyž si z kopce občas přišlápnu, tak na 48×11 (dost podobné 46×11) už jedu přes 50km/h a to už spíš řeším, abych se na té silnici udržel, než že bych potřeboval ještě „přidat“. Na rovině pro mne naprosto neudržitelné, výkonově asi určitě přes 400W (nesleduju to).

        Tedy objektivní technické řešení existují – větší převodníky 48/31, kompakty, semikompakty nebo dokonce „velké kliky“ (na gravel dle mého šílenost), případně vyměnit náboj/kolo za XDR a nacpat tam nějakou kazetu 10-XX či 9-XX.

        Za mně tedy nejlepší řešení – nechat to, tak jak to je a naučit se šlapat alespoň trochu kadenčně.

        Náklady 0,–, kolena za pár let budou vděčná :)

        4 0
        • jIrI___  

          Může být problém s mechanickým rozsahem smyku. GRX kliky mají oproti silničním klikám převodníky vysunuté dál od rámu (tuším o 2,5 mm). Setkal jsem se s případem, kdy to seřídit šlo i kdy to seřídit nešlo, člověk to prostě musí vyzkoušet na svém konkrétním rámu. S nejlepším řešením souhlasím :)

          0 0
          • virtualcop  

            Já právě smyk GRX časem plánuji (chodí to fakt pěkně lehce a rychle), tak proto jsem se ptal. Teď mám rám, kam se dávaly jak 105 sady s kompakty, tak komplet GRX, takže pozice navářky na rámu je asi stále stejná a 105 mi chodí jak na kompaktech, tak na GRX klikách s offsetem těch cca. 2.5mm. Tak snad bude i GRX :)

            0 0
    • Vilém  

      Kolik km/h bezne jezdis? Tak kolem 50 km/h?

      Dej si kliky s vetsim prevodnikem, pokud tam pujde dat patricny smyk.

      0 0
      • Texasky.jezdec  

        Když to chci někde rozpalit třeba 40 a víc tak už to táhnou na nejtěžší a častokrát klikám na prázdno a chci řadit víš a tam už nic

        0 0
        • nomecz  

          klasika taháš to moc silově a nemáš potřebnou frekvenci, na 46/11 a 100 otackach vychazi rychlost kolem 55 km/h

          1 0
        • psbiker  

          Při pohodové kadenci 80 můžeš jet 45 km/h. Na gravelu teda dost slušné :)

          0 0
          • teffe  

            Záleží i na tom, jaké máš pláště, ale přehodit to na převodníky 48/31 ti moc nepomůže. Rozdíl je minimální.

            3 0
        • xtonda  

          Tvl na 29" MTB mám nejrychlejší 32/11 a 40 km/h je cca hranice kdy se dostávám na kadenci, která mi už není příjemná, 46/11 je převod minimálně do 50–55 km/h.

          2 0
          • TK75  

            A jak píše nestačí mu to na rovinkách…ještě tak na prislapnuti z kopce, bych to chápal, ale rovinky??

            0 0
            • Jezevec70  

              Asi mu hodně fouká do zad. :-)

              0 0
              • TK75  

                Tak to se má.....u nás takhle nefouká ani žiletkarum :-)

                0 0
            • Pavell  

              Napadlo mne to podobně a s hrůzou jsem koukal, jaký tu mají borci stehna…když se hecnu, tak točim na rovince na Grizlu 40/13 s vyšší kadencí a jsem tak na 40 max…a nedejbože, že mi zafouká…o)

              40/11 dávám jen při klesání nebo s vichrem v zádech vyjímečně…

              0 0
              • TK75  

                Neboj …mám to stejně.A většinou na těch 38:13 až 11 na rovince stačím kolegovi se silničkou.....co má zařazeno on je jedno…je to jeho silniční tempo :-)

                Z kopce si neprislapnu…nevadí, tady jsou serpentiny

                1 0
              • teffe  

                Mám to podobně a i pro to jsem přestavěl na silničce kazetu 11–30 na 12–30 a tím jsem se zbavil pro mě ne úplně vyhovujícího přechodu 15–17. 12/50 mi bohatě stačí…

                1 0
              • jIrI___  

                Jsem na tom stejně, nejmenší pastorek na kazetě mám v podstatě netknutý :). Holt slabý motor, lepší už to nebude.

                0 0
                • Infidel  

                  Já jsem si udělal radost juniorskou 11sp kazetou 14z-28z, kdy konečně využívám všechny pastorky jedenáctikvaltu :-)

                  0 0
    • Texasky.jezdec  

      Tak to asi nechám být. Jen jsem se chtěl informovat jestli třeba není nějaká možnost ale nejspíš to bude k ničemu bez větší investice. Potom už jedine silniční kolo

      0 0
      • kubad  

        jednoduché a levné řešení není – snad jen točit vyšší kadenci

        1 0
        • Texasky.jezdec  

          Tak tak. Příště maximálně koupim 11–32 kazetu namísto 11–34 tuším by to mohlo být líp odstupňované.

          0 0
      • gerrard  

        Nauč se šlapat na vyšší kadenci. To je nejrychlejší a nejlevnější. :) Ten převod máš těžší než závodící junioři (52×14) a s těma by ses asi honit nechtěl.

        1 0
    • Tomas85  

      Tak dva roky jezdím na gravelu desítkový GRX400 hazku/přesmyk a 46/30 kliky s 11–36 kazetou. Pohodlná kadence u toho končí zhruba ve 45km/h.

      Jedno řešení je zkusit jedenáctkový GRX 48/31, tam si trochu pomůžeš ale musel by jsi všechno vyhodit. Na desítku se nedělaj.

      Druhý řešení jsou kompakty, ale zas ztratíš na nízkých převodech (a musel by jsi zas vše vyhodit). Na Roninovi jsem měl původně komplet Tiagru a do kopců s ověšeným kolem 34/34 bylo málo. Teď mám GRX 30/36 a je to podstatně lepší, ale jak říkám 45 km/h je rychlostní hrana s normální kadencí.

      Též jezdím dost silově, ale na 90% věcí tady v ČR 46/30 stačí. Z kopce se holt občas vezu zadarmo. Za mě bych s tím nic asi nedělal.

      Jakoukoliv manipulací s tím ztratíš i ty nízký převody, na to je třeba myslet. Ty rozsahy co přehazovačka dokáže vykompenzovat na tácech a kazetě jsou omezený.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.