• Smazaný účet

    Mozna trosku kontroverzi tema „protoze penize“, ale obecne verim ze transparentnost je ve vysledku celku prospesna.

    Kola se snazim ucit servisovat doma, protoze se to snazim vyuzit i jako zaminku neco vylepsit neco postelovat, ale obcas se proste nechce nebo chybi naradi.

    Anonymitu servisu bych nechal na zvazeni kazdeho – ja budu davat anonymne, protoze nemam tolik zkusenosti abych objektivne posoudit kvalitu prace – zvlast do par dnu kdy dostanu kolo ze servisu.

    1 4
    • Smazaný účet  

      Author Ronin – hrozne vrzalo predni kolo a chtel sem profi namotat omotavku, pac sem si poridil drahou a chci se to napred naucit na levnejsich :D Hned po prichodu do servisu se ukazalo, ze vrzani je zpusobeno necistotami v brzde – ja kotouce vzdy cistil jen hadrikem s odmastovacem, a netusil sem ze se to ma nastrikat na silu i do trmenu, takze tohle fixnuto hrozne rychle – tleskam zkusenemu uchu profika. A kdyz uz to tam bylo tak sem si rekl ze bych obecne zaslouzit prohlednout (=maly servis) a dostat novy retez.

      Cenu nedokazu posoudit, jen me zaskocilo uctovani 20,– za olej a 20,– za staganec spreje, kdyz cely servis stoji 1700,– – to uz mohlo byt v cene podle me. Pripomelo mi to uctovani krajice chleba v restauraci ke gulasi :D

      1 4

        MTBIKER doporučuje

      • Smazaný účet  

        Když někdo chleba nechce, tak mu ho naúčtuješ v ceně guláše taky? :-D

        2 0
        • jeniiiik  

          Tady si všichni myslí, že je všechno v ceně. Sice to takhle vidím taky poprvé, ale přijde mi to naprosto ok. Alespoň přesně vidíš rozepsané za co kolik platíš.

          Zkusil bych to v nějakém autoservise, jestli náhodou nebude olej při výměně převodovky v ceně.

          2 0
        • Smazaný účet  

          chleba je grunt! ten se povinej

          0 0
        • jIrI___  

          V ČR zcela běžná věc. Aspoň teda v době před covidem, nevím jak nyní.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Musim na exkurzi po CR!

            Myslel sem ze tato doba je uz za nama, nesetkal jsem se s tim nikde ve svete – ani na zapade od nas, ani na vychode ¯\_(ツ)_/¯

            0 0
            • Vilém  

              Tvl, tak to bud rad,, ze ti mimo CR vystavili uctenku v cestine a uctovali v Kc a nefnukej tu.

              3 0
            • Prodejce  

              Tak „na západě“ od nás se třeba účtují běžně nejen mazací a čistící prostředky, ale třeba recyklace starých duší a plášťů, nebo vyměněných dílů, pokud si je dotyčný nedá do tašky a neodnese domů…

              0 0
              • tsunami  

                Nevím jak cyklo, ale u aut platíš recyklační poplatek v ceně při nákupu.

                0 0
      • orm  

        Mohu ti poslat fakturu ze sveho autorizovaneho autoservisu, tam to maji stejne. Neprijde mne na tom nic zvlastniho. Lepsi byt transparentni nez placnout nejakou cenu a pak brecet, ze se neuzivim.

        4 0
        • Smazaný účet  

          Osobne bych radsi platil lidem za praci tolik ze by takove drobnosti vubec nemuseli resit. Krome toho ze to budou jako zajimavost resit na internetu, samozrejme :)

          1 1
        • gerrard  

          A nebo se pak ptáš, jak se dostaly 2 litry ostrikovaci smesi do nadrzky, kterou sis 4km před servisem musel doplnit a dals plnou, protože došlo. Nebo jak rovnal rovnačem patky na kole s karbonovýma patkama. To jsou takové ty položky typu projde to.

          0 0
          • mais  

            Manželce takhle napsali, že vyměnili svíčku za 500 Kč – no, tak jsem jí chtěl vidět, nebyla…všechny j­eté..

            0 0
            • gerrard  

              Transparentni ucet proste jeste neznamena transparentní chovaní.

              0 0
              • tomfree  

                Problém je,že lidé nechtějí transparentní chování,ale nízký účet.

                1 1
            • Kouba_2005  

              Mne do firemniho auta pri udrzbe doplnili AdBlue. K jejich smule tenhle rocnik jeste AdBlue nema, prijimaci technik jen krcil rameny.

              3 0
              • mais  

                normálka typické je:

                „proč je na faktuře dolití ostřikovače byl plnej“

                „jo s tím já nic neudělám, se podívejte sám, to my tu máme fix a nemůžeme to vypnout“

                pak jsou vtipné položky na faktuře:

                „přijetí do servisu – 500 Kč“

                „vydání ze servisu – 250 Kč“

                „připojení na diagnostiku – 500 Kč“

                „vymazání registru závad – 500 Kč“

                dost často s tím fakt neumí nic dělat, prostě to naskočí do faktury a je třeba počítat, že mezi 500 – 2000 stojí, aniž by se tím autem někdo reálně zabýval.

                0 0
      • mais  

        normální rozpad podle toho, jak to mají nařízený, nebo nastavený v systému, taky jsem takhle zjistil, že Škoda Auto roce 2012 měla bindr pásek za 35 Kč/kus – tak mě to dostalo, že si to pamatuju

        1 0
      • Vrci  

        Nahoře máš práci, dole materiál. Každý si může materiál přinést, tak je práce bez materiálu. Podle mě fér účet.

        1 0
        • Smazaný účet  

          Diky – presne to me zajimalo, jestli je to bezny

          0 0
          • Ter-exx  

            Je to asi I dost fér,že ti účtuje část toho odmašťováku. Dělal jsem v servisu naklaďáků a tam se cáklo…ale automaticky servisáci na zák.list psali celej sprej…

            Něco jako započatá hodina.

            0 0
            • Vrci  

              Tohle hlavně vyžaduje počítač a dostatečný počet udržovaných položek v něm. Bez toho to nejde.

              0 0
      • kedi  

        Forma jakou se účtuje spotřební materiál není všude stejná, ale nevidím na tom nic zvláštního. Neumím to posoudit z jiného cykloservisu, ale autoservisy to účtují většinou jednou položkou jako drobný a pomocný materiál a účtovaná částka je určité procento z ceny za práci. Podobně nám to na firemní auta účtují tuzemské i zahraniční servisy.

        0 0
        • Regnialf  

          Autoservis (ne garážista) standart, kde jsou rozepsány úkon (práce) cena za hodinu a pak reálný čas, podrobný soupis materiálu od velkého dílu až po šroubek, podložku, mazivo atd.. Následně není sporu co bylo / nebylo reálně vyměněno.

          Takto bych to čekal u každého servisu a je jedno co opravuje.

          Výměna řeťezu, nejsou z nejlevnějšího kraje, ale otázka nabídky /poptávky, tak proč ne.

          0 0
          • gerrard  

            :) To není soupis toho co bylo opraveno a použito, ale toho co ti fakturuje. :)

            1 0
      • Cavendish  

        Když mě v servisu dělali rozvody na autě, tak sem na faktuře měl, kromě práce a samotných rozvodů, vyúčtovány věci jako ,,odstranění starých těsnění a čistění" ,,tmel" ,,montážní materiál" ,,likvidace odpadu". Většinou to byla položka za třeba 50–100Kč, neřešil sem a bral to jako fakt.

        0 0
      • Čipera  

        Ono je to těžký, když materiál potřebný pro práci zahrnou třeba do toho servisu, a bude o 200,– drazsi tak lidi budou řvát, že je to drahý a když uberou částku za práci a materiál dají zvlášť tak je to taky špatně, protože by to mělo bejt přece v ceně. Mě zas zaskočilo, že tu hrotis 40, – korun. Normálně za dobrě odvedenou práci nechávám ještě 100 korun vsimny.

        1 0
        • J.e.n.i.k.82  

          Zrovna v tomhle případě bych čekal, že mazivo a odmašťovač mají v ceně malého servisu a ne, že ti to budou účtovat jako extra položku. Obzvlášť, když tam mají vypsány položky jako seřízení brzd a mazání řetězu.

          A mě osobně by bylo milejší, kdyby servis stál 1100 Kč a nemusel jsem řešit pí..viny typu použití odmašťovacího spreje. Místo toho mají všude baťovský ceny s devítkami na konci, aby to vypadalo hezky.

          1 0
        • Smazaný účet  

          Jak jsem psal, nemam tolik zkusenosti (zatim) abych pri prebrani poznal dobre odvedenou praci.

          V restauraci to poznas hned (pokud z toho neni problem az druhej den na zachode :D), u holice tez, v cykloservise aspon ja to nepoznam.

          Nerekl bych ze to hrotim, spis me to zaujalo jako kuriozita, podobne jako me behem dne zaujme spousta veci co mozna uplne nedava smysl a proste tak jsou protoze proto :)

          https://www.amazon.com/…p/0465050654

          0 0
      • Smazaný účet  

        Tvl, naúčtovat za výměnu řetězu s VO cenou 400 korun dva a půl litru, tak to bych se styděl až na prdeli. Ty „úkony“, co tam jsou v rozpisu dělám, když mi přijde kolo na servis, prostě proto, že mě sere, že to není jak to má být. Zabere to pár minut času, nikde tam nevidím repase konusovych nábojů, repase třmenů s výměnou oleje nebo přepletení ráfku, což je opravdu něco, co fakt zabere čas.

        0 1
        • Slavik  

          „Kola se snazim ucit servisovat doma, protoze se to snazim vyuzit i jako zaminku neco vylepsit neco postelovat, ale obcas se proste nechce nebo chybi naradi.“

          Tady je něco špatně :-)

          0 1
        • virtualcop  

          Tak jde o to, jestli děláš „charitu“ (protože to tak cítíš), nebo máš servis jako výdělečnou činnost a „zdarma“ nebudeš dělat navíc nic, co bys neměl jako placenou servisní položku, nebo dohodlé se zákazníkem.

          A pokud děláš jako mechanik pod majiteleme/šéfem, tak jde zase o to, zda se takovejhle přístup „nadstandardu“ majiteli rentuje (protože zákazníci se vracej a jsou maximálně spokojení s kvalitou servisu) nebo zda to takhle nejde, protože na servis čeká dalších XY kol a defakto se „nadstandardem“ připravuješ o čas, dělat jinou/další práci, která stojí a čeká.

          Obecně ten první „kvalitní“ přístup jde realizovat někde v trošku menších, „rodiných“ servisech, kde se vrací stálí zákazníci a práce není úplně tolik, aby se to nedalo vyřešit. Jako mechanik někde v Dekáči či podobném „velkocykloservisu“ by tohle dlouhodobě určitě nešlo a byl bys nucen tenhle přístup asi přehodnotit, protože jinak by ti šéf „přehodnotil“ výplatu či si našel jiného mechanika… :)

          0 0
    • Dan205  

      Kola za desítky tisíc a tady se řeší korunové položky. Ještě zbývá říct servisu, ať z ceny malého servisu odečte pětikorunu za zbytečné dohuštění pneu, protože jsi to den předtím kontroloval a bylo to ok. Někdo položky rozepisuje, někdo ne, tak to prostě vždy bylo. A jestli si někdo na každou fakturu přidá navíc položky za dvacet korun? Když svojí práci odvede dobře, tak je mi to jedno, vždyť to dneska není ani půl litru benzínu.

      0 0
      • gerrard  

        To že ti někdo naháže na fakturu položky co evidentně nedělal něco vypovídá o přístupu daného servisu a pravdivosti dokladů. Pak si můžeš jenom domýšlet jestli ti udělal další věci nebo ne.

        V restauraci bys taky zaplatil salát, který nedostals? Asi ne že.

        0 1
        • Slavik  

          Sorry, ale tady se nerozporuje, zda to servis udělal nebo ne…

          0 1
      • Smazaný účet  

        tak to prostě vždy bylo

        tuto vetu od mladi nesnasim :)

        0 1
    • Georrge  

      Asi zalezi jak to maji v systemu. Jestli maji predvyplnene polozky a ukony a jen ti to nacvaka na fakturu, tak proc by to delal jinak? Nejak z hlavy pocitat kolik by asi byla prace+material dohromady, kdyz to u kazdeho bude jinak. Nemam s tim problem i kdyz to jsou korunove polozky. Autoservisy a pneuservisy to delaji stejne, pokud maji nejaky rozumny uctovaci system.

      0 1
    • Smazaný účet  

      To nic není… ja jsem videl kalkulaci na dlažbu ve sklepě a tam bylo přesně rozepsaný i výnos materiálu (2 schody do baraku, 10 schodů do sklepa) x kg…

      To same s odnosem sutiny ven…

      1 1
      • Kouba_2005  

        Jak říkám pořád – moc informací vyvolává ještě více otázek. U kalkulace na dlažbu bych tedy uvedl jen matroš a práci a finíto, aby se předešlo blbejm kecům typu „A to jako jen za vynesení smetí chcete 1500,–?“

        0 1
      • oddie  

        A co by na tom mělo být špatně?

        0 1
      • Hanys1922  

        To jste ještě neviděl rozpočet na větší akce. To je podle mě v pořádku. Budete nosit X pytlů materiálu někam za 0? Někdo to rozepíše do detailu a někdo to nechá v ceně práce, ale ta položka tam bude skrytá. Je to standartní položka rozpočtů.

        0 0
        • jeniiiik  

          Měl jsem ve stavebním rozpočtu koeficient opotřebení nářadí. Borec zkoušel různé věci. Ale odnos, výnos materiálu je ok. Ono se to jinak počítá když ti dělají věci v prvním patře nebo se někde musí ***** pět pater bez výtahu.

          0 0
          • oddie  

            To teda. Měli jsme investiční akci, kde byl odnos asi 100m3 suti a zeminy skrz barák přes jedno patro, a výnos materiálu tamtéž. Docela znatelná položka…

            0 1
          • virtualcop  

            Na druhou stranu – i to „opotřebení“ nářadí musí soukromník/firma do něčeho započítat (je asi jedno, jestli do práce, nebo materiálu, ale reálně s tím taky pracovat musí – ono v rámci nějaké stavby či stavebních úprav „odrovnat“ nějaké nářadí či pomůcky, respektive započítat amortizaci – to je asi též nutnost – i ty profi vrtačky, brusky, pneukladiva… nevydržej věčně a stojej, to co stojej.

            Obecně nechápu, v čem je zde konkrétně problém – zda se líbí/nelíbí někomu faktura na 3 stránky, s podrobně rozepsanejma opravdu všema nákladovejma položkama, nebo by byl někdo spokojenější s dvěma řádky – materiál/práce = cena. A zde asi nejde o to, že by se započítaly položky, se kterými by se skutečně nepracovalo a tedy se nepoužily.

            Cena na faktuře za servis kola je asi ± reálná a oprávněná (ten servis z něčeho žít musí) a pokud se mi výsledná částka zdá vysoká, pak je to další důvod k tomu, si relativně za pár stovek nakoupit potřebné a nutné nářadí, maziva atd. a naučit se to dělat sám (řetěz, omotávka, seřízení…).

            V rámci tohohle servisu pak vím, že bezpečně ušetřím cca. 2K, mám to za 2 hodiny vše hotové a kupuji jen „materiál“ – tady konkrétně řetěz.

            Nebo se to nechci učit a kupovat vercajk, pak musím akceptovat přiměřenou cenu servisu a neřešit, jak je pak faktura rozepsaná – asi je mi pak úplně jedno, jeslti vypláznu 2.5k a dostanu fakturu na 3 stránky s rozepsaným každým „stříknutím oleje“ nebo účet na 2.5k s jedním řádkem „servis“ :)

            0 0
            • jeniiiik  

              Nebudu do toho moc zabredavat. Ta firma byl ******* od začátku do konce. A pak zkoušel všechno možné i nemožné nauctovat když musel všechno předělávat aby to bylo tak jak má být. Profi nářadí neměl. Vše úroveň Lidl a TESCO…

              0 0
              • virtualcop  

                Ale jo, to chápu a nerozporuju, že pokud je práce/zakázka blbě odvedená, je to problém a je pak jedno, jak vypadá faktura.

                Jen jsem to myslel obecně – že mnohokrát lidi otáčej oči v sloup, když pak viděj takhle „rozepsanou“ fakturu do poslední položky, které se nějak účtují. Pokud je práce odvedená a materiál se skutečně použil, tak si to do té faktury prostě ten soukromník dát nějak musí (buď to takhle poctivě rozepíše, nebo to prostě zahrne někam do práce nebo nadceněním materiálu), protože to prostě taky něco stojí. Vrtačka za 20k asi vydrží dost, ale jednou taky chcípne a musí se koupit nová.

                Stejně tak u cykloservisu – ty oleje, maziva a podobné položky prostě něco stojí, spousta úkonů sice nestojí nic, ale je to práce, která nějakou dobu trvá, pokud má být udělaná pořádně.

                0 0
    • scota  

      Např. můj topenář vystavuje fakturu na výměnu radiátoru stejně: radiátor, šroubení, demontáž/montáž, spotřební materiál i doprava. Pak už je rozhodnutí pouze na mne zda si raději koupím pořádné nářadí a udělám si to sám ;-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Spotrebni material zvlast beru, ale kdyby si po polozkach rozepsal 20kc za sadru a 20kc za tmel tak uz by mi to prislo zvlastni (pozor, ne spatne, zvlastni!)

        0 0
    • MilanT  

      Tak je to asi běžná praxe servisu který jsi navštívli,nic proti,ale já to dělám jinak.

      Mám zkušenosti takové že se již servisům které takto detailně vypisují kde co vyhýbám. Leda bych byl někde daleko na dovče,pak se s tím budu muset smířit.

      Vždy když jsem narazil na takový servis kde vypisují každý šroubek, tak byla cena oproti mému preferovanému servisu za zhruba totožné práce velmi nadstřelená.

      Velký počet položek na dokladu měl asi zdůvodnit výši částky.Většinou to dělají „velké“ firmy.

      Dávám zásadně přednost se dopředu zeptat co bude mnou požadovaná oprava stát a finito. Když se během opravy něco najde dalšího tak mě servisák brnkne,já buď odsouhlasím anebo zvolíme jinou variantu a vše je srozumitelné o očekávatelné.

      Velmi doporučuji tento přístup.

      0 0
      • jeniiiik  

        Vím o firmě, kde má servisak na určité práce časovou tabulku a jeho ohodnocení se odvíjí od toho jak vše stíhá atd… To nechceš.

        PS: Severní Čechy…

        0 1
        • Kouba_2005  

          To je běžná věc. Na údržby předepsaný časy, opravy se takhle samozřejmě paušalizovat nedají.

          PS : celorepublikově :-)

          0 0
        • oddie  

          Takové časové tabulky úkonů mají třeba výrobci automobilů pro servisy, že… Nevím, co na tom „nechceš“, to je naopak věc, kterou velmi oceňuju.

          0 0
        • MatS  

          Taky znam jednu velkou firmu, kde maji na vse normohodiny a jak je vycerpaji, tak je do niceho nedokopes ani parem volu ;-)

          0 0
        • jeniiiik  

          Jsem tam nenapsal že se jedná o cykloservis.

          0 0
        • Breakpain  

          To ne, radši jdu tam, kde to mají nastavený „jinak“ … pevná taxa za hodinu – vše pořádně odvedené. Levný to není, ale na výsledek je spolehnutí.

          1 0
        • mais  

          bežná praxe značkový autosrvisy – mají rozpad na všechno, když budeš měnit brzdové kotouče a desky tak je i čas na umístění na zdviž, na sundání kol atd…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.