• šlapatko

    Nazdárek na podzim chci přestavit kolo.Budu potřebovat nový rám a taky vidlu.Ta příjde pevná.Jezdím převážně lehčí terén a vidlu mám stále zamklou.Rebu SL si nechám kdyby mě drncání přestalo bavit.

    Ptám se vás lidičky na jakém rámu by jste stavěli?Zadní stavba by měla být do 53cm,efektivní délka max 64cm a váha do 1500g,na Včka.Zatím vede khs team.Za ním je Trek a potom Sup.Taky jsem myslel na RB(vlastní geometrii).Do té váhy se nejspíš nevlezu co?

    Vidlice:    1:merida                                                                       

                  ­2:ritchey WCS   U té se bojím že se bude kroutit.

                  3:pells karbon

    Dále vyměním rodla za karbonové,smyk X.9.Kliky dlouho nevydrží tak nejspíš XT.PřehazkuX.O­.Nynější je jaksi zmuchlaná.Skuste poradit kolem rámu a té vidlice.Pro rejpaly:Pevnou nedávám jen kvůli honění gramů,prostě vidlu jezdím stále zamklou.Přidávám foto pro inspiraci.

    0 0
    • petebike  

      s khs se vejdes…trek je tezsi..sup nevim<BR mce_bogus=„1“>

      0 0
    • šlapatko  

      Rám by měl být z hlíny.Karbonový rám je jaksi mimo mé rospočty.Aš na No saint,Supa nebo Apache.První dva nejsou na Včka a Apache?Nevím jaký je.

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Jinde píšeš, že kdyby byl karbonovej No Sanit na véčka, možná bys ho vzal. Hliníkovej Luzifer by Ti nevyhovoval? Váhově je na tom taky pěkně.

        0 0
        • šlapatko  

          Ahoj taky píšu že no saint a podobné kolem 20 000 by snad šly.Osobně by se mi líbil scale,spešl a jiné.Cenově jsou jinde.Luzifer by taky mohl sednout ,ale stále neznám efektivní délku.Jezdil jsem Meridu,ta má 615mm ef délky.To má snad i Luzifer.Na druhou stranu bych raději chtěl nižší rám.Možná i na úkor váhy.KHS zatím vede.Ve 21 má 640mm,efektivní délky,výška 530mm a váha něco pod 1500g.Kratší rámy musím tahat představcem 12cm a to je docela dost.

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Z Kolokrámu mně odepisovali, že k Luziferovi sedí efektivní délka uváděná u modelů Angel 2008. Teda, ptala jsem se jen na nejmenší rám, tak snad to platí u všech. Co jsem nejmenší přeměřoala, sedělo by to. U Angela uvádí 54 cm, Luzifer 16" má po trubce 528 mm a efektivní něco kolem 543 mm (měřila jsem narychlo v práci, než se vrátil šéf a tak asi ne přesně vodorovně).

            0 0
            • kámen úrazu1  

              Pokud to podle Angela 08 sedí ve všech vellikostech, měl by Luzifer ve 22" mít 610 mm.

              0 0
      • Smazaný účet  

        celopevno na hlíně je podle mě blbost – budeš děsně vyklepanej (vim to, páč mám takhle postavenýho zimáka, rám noname, nebo Fort)

        kvalitní karbon je drahej, levnej karbon má bídnou životnost, titan je drahej…takže bych ti doporučil někde najít ocelovej rám

        0 0
        • Sauce  

          Vyklepanej budeš, ale pokud už teď vozíš vidlici pořád jen zamknutou, nebude to podle mě takový rozdíl. Mám hliníkový rám a vozím pevnou Pace RC31. Mnohem víc si teď všímám nahuštění pláššťů, tvrdosti sedla nebo gripů. S vidlicí jsem spokojený, počítám že ta PELLS bude hodně podobná. Zkus si ji nejdřív někde půjčit, za deset minut pochopíš hodně.

          0 0
    • Pi†el  

      zadni stavba do 53cm !? Kde se da sehnat takle dlouha ? Ja mam na xc kole 425mm..

      0 0
    • roud  

      Kdyby tě zajímal názor na vidlici hlasuju pro pells je to osvědčená vidle za přijatelnou cenu :O)

      0 0
      • šlapatko  

        Čekal jsem kdy se oběvíš.U vidlice pells bych neviděl problém.Nejvíce se mi líbí Merida,ale nic o ní nevím.Celokarbonová vidlice by mohla být komfortnější než karbonová z AL krkem.

        0 0
        • roud  

          Co se týče tý meridy byl o ní článek ve velu o moc víc informací o ní asi nezjistíš :O( Jinak rozhodně pevna carbon vidlice bude pohodlnější než zamklá Reba ;O]

          0 0
          • Pebe  

            tak to rozhodně nebude, Reba se i při zamnutí pohybuduje dobrý 2cm;-)

            0 0
            • roud  

              :O) abys ji pak nechtěl z5 xD jinak pells dělá vidli i s carbec krkem ale je to dvoukorunka a myslim že se u ní daj i naky části měnit aby člověk získal potřebný vlastnosti nevýhodou je ale váha a vzhled + vůbec nevim zda neni jen v katalogu…

              0 0
              • JSt  

                to je imho jen jedna z pells fam, ta dvoukorunka ;-).

                0 0
                • Vilém  

                  Meli ji, ale asi tak 3–4 roky zpet. Predpokladam, ze ale v jednom, nebo nekolika malo kusech testovaci serie. Proste klasicky Pells, velky voci, plna huba kecu a nakonec nic.

                  0 0
                  • JSt  

                    tak jsem to myslel. mam pocit, ze byla k videni na sportlajfu. ale jina snad opravdu neexistovala.

                    0 0
                    • pepek  

                      A na co je to vůbec , dělat dvoukorunku carbonovou? Dyť to pak asi nebude moc pružit.

                      0 0
                      • roud  

                        ted nevim zda nenapíšu kravinu ale myslim že tvrdily že ty nohy se daj vyměnit za jiný s různou tuhostí…

                        0 0
                      • Vilém  

                        Podle me by to melo „pruzit“ vic. Noha je delsi a muze se mnohem vic ohnout. Navic kdyz bryle nebyly nejak extra vysoke.

                        0 0
                  • kubad  

                    ještě v roce 2005 ji měly i v katalogu – dlouhou dobu měly neprodejný vzorek i na prodejně.

                    Co se Pellsu týče byl sem s té značky dřív hodně nadšený, ale časem přišlo vystřízlivění když popraskalo vše co sem si pořídil – jejich marketing je hodně daleko před současnou kvalitou

                    :-(

                    prostě Pells ne – navíc když člověk zjistí jak to vlastně všechno kolem doopravdy je děkuji nechci,

                    0 0
                    • kubad  

                      jo a ještě doplním pro zasmání údaj z ceníku 2005

                      MOC – 14670Kč

                      0 0
            • šlapatko  

              To mě v kopci ve stojí docela sere:-)

              0 0
          • šlapatko  

            To snad nemyslíš vážně?Nevím co ten smajl znamená.Když udělám chybu v pilotáži,zachrání mě poplock.Často se to nestává.Jako první vidlu jsem vozil nějakou RST.Ta mi seděla, skoro nechodila a reálný zdvih byl tak 4cm.Jako druhá byla Manitou splice(strašná žvýkačka).Teť mám Rebu a zabíjím ji na 150psi a ještě zamklou.

            0 0
            • roud  

              Kdybys měl cestu okolo stav se a nechám tě svízt na pevný abys moh posoudit zda je to ta správná cesta nebo ne :O)

              0 0
        • šlapatko  

          Další rám mě napadl Giant xtc v Lku.Váhově ujde,ef délka615mm a výška 510.Jen představec by to chtělo 11cm.

          0 0
        • JSt  

          to urcite. jsem cetl jsem nejakou studii, kde vychazelo, ze komplet cr-mo vidle toho pobere vic nez karbon s alu krkem. kdyz karbonovou, tak bych chtel celou z karbonu.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jak může mít karbonový krk nějaký vliv na pružení, když je v rámu napevno?

            0 0
            • Vilém  

              Aby nemel vliv, tak by musel celou plochou sedet v nejakem kluznem pouzdru.Takto, kdyz mas misky hlavy v urcite vzdalenosti od sebe, s relativ­ne malou styc­nou plochou, tak mezi miskama ma moznost se zohnout.

              0 0
              • voytaa  

                Mohl bys to trochu rozvést? Já si to nějak nedokážu představit- když se prohne mezi miskama, tak to přece nebude mít vliv na pružení vnější části vidlice, ne? Předem se omlouvám, jestli je to hloupej dotaz, s tímhle nemám žádnou zkušenost

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vliv to může mít značný. Přestav si, že vidlice není fixována vůbec, tedy že se krk může v klidu prohnout celý. A teď si představ u toho ohlého krku v plné délce, že bys ve dvou místech to zafixoval hlavovým složením až následně. Nebude to žádný problém a to hlavové nezabrání průhybu v celé délce.

                  Kdyby ale byla fixována po celé délce v hlavové trubce, tak nemůže dojít k ohnutí v této části.

                  0 0
              • Rychlej turista  

                Zní to sice dobře, ale stejně si myslím, že je to jen marketinkový tah. Aby to mělo nějaký význam, musela by v miskách být vůle a to dost velká. Když si vezmu, že ten pohyb vidle je odhadem až 5 cm na každou stranu, tak ten pohyb v krku bude proti tomu zanedbatelný. Ale je to jen můj názor.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vůle v miskách nemusí být žádná. Vidlice bude v miskách pořád fixována a na stejném místě, přesto to umožní ohnutí vidlice v celé délce krku (mezi miskami se prohne na druhou stranu než pod spodní miskou).

                  0 0
                  • voytaa  

                    No právě takle jsem si to představil -  jako prut, kde jsou dvě podpory, přes který se ohýbá. Ale to mi na tom právě nesedí- jak ti při pružení pomůže, že se ohne celá vidlice i s krkem? Pro pružení je důležitý, jak se přece ohne vidle oproti rámu ne?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Samozřejmě že je rozhodující jak se ohne proti rámu. Jenže v případě, že se neohne mezi miskami, tak na stejné ohnutí pod spodní miskou by musela být pod to spousdní miskou najednou hodně zalomená a to nebude. A tedy pokud se neohne mezi miskami, tak i ta část pod spodní miskou se ohne výrazně méně.

                      Si představ pro srovnání stejný prut ohýbající se pouze pod spodní miskou na kratší délce při stejné síle působící na vidlici. Výsledek bude menší prohunutí.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tedy to ohnutí mezi miskami umožní těsně pod spodní miskou už mít nějaký úhel oproti klidovému stavu.

                        0 0
                        • voytaa  

                          JJ tak už si to dokážu představit. Takhle jen v rovině uvažování mi připadá, že ten úhel by nebyl nijak moc zásadní,ale věřím, že v praxi se to může celkem projevit

                          0 0
                  • Rychlej turista  

                    Bez vůle mezi miskami to nepůjde. Vzal jsem obyčejný skládací metr a jeden 20 cm kus jsem ohnul. Už při maličkém prohnutí je viditelný posun v délce. A teď si představ, že krk má skoro 3 cm šířku a aby se prohnul, tak ten pohyb na  protilehlých stranách krku musí být daleko větší. Kdo ovládá geometrii, mohl by to spočítat přesně.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      S tou délkou máš pravdu, ale v tomhle směru tam vždy nějaká vůle je, jinak by hlavové bylo přetažené. Při menším prohutí to ale nebude zase tolik.

                      A pak je otázka, zda v rámci pružnosti materiálu se nemůže ten krk i natahovat. Tohle vůbec netuším.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A už při minimálním prohnutí mezi miskami, třeba 1mm se to na délce vidlice a tedy pohybu osy předního kola projeví pohybem několikanásobně větším.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Jasně, že nějaká minimální vůle tam být musí a tedy karbon funguje i tady. Je ale otázka, jestli umožní natolik význam­ný pohyb, aby to mělo tak zásadní vliv, jak se to tvrdí. Já jsem přesvědčen, že pokud se karbon nenatahuje, tak je ten vliv minimální a jen se využívá jako obchodní trik :-).

                          0 0
                          • šlapatko  

                            Zajímavá debata:-)Tolik jsem to nekoumal.Jen jsem někde slyšel že karbonový krk utlumí jemné rázy.Tím myslím drobné nerovnosti.Třeba jízda po šotolině.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            No z mojeho pohledu stejně žádná karbonová vidlice téměř nic nepobere a když to nemá aspoň 100 zdvihu (nebo raději výrazně více), tak to vůbec nefugnuje :-), takže je to spíš jen akademická diskuze :-)

                            Na silničce jsem jezdil 2 roky karbonovou vidlici s hliníkovým krkem a tahle varianta mi přišla téměř stejná jako co jsem dříve vozil celohliníkovou vidlici, rozdíl nula nula nic. A obě ty vidlice byly podobného tvaru. A to samé zadní karbonové vzpěry (jedno byl rám Šírer carbon 05, druhé Giant ale už nevím jaký přesně model).

                            Takže jestli celokarbovnová vidlice aspoň trošku fugnuje, tak to musí být tím krkem, když bez něj tedy podle mě nefunguje vůbec (k výraznému pohlcování vibrací).

                            0 0
                            • roud  

                              Neni carbon jako carbon :O)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ale tak to je jasné, že závisí na zpracování materiálu, profilování a může mít vlastnosti téměř libovolné.

                                Ale u těch vidlic bych předpokládal, že tlumení vibrací je vždy cílem a tedy nebude to nikdo schválně konstruovat tak, aby je to netlumilo a přiblížilo se maximálně hliníku.

                                0 0
                • JSt  

                  ja myslim, ze o pruhyb vidle nejde. pruhyb vidle je imho dokonce nezadouci – nestojim o to, abych si predjizdel predni kolo ;-). jde o tlumeni prenosu vibraci na riditka. a v tom je bez diskuze karbonovej krk lepsi, resp. hlinik nejhorsi.

                  0 0
            • pepek  

              Právě že prý ten krk pruží nejvíc (podle konstruce), proto ta vidla s dvěma korunkama ten vliv pružení krku vlastně potlačí.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Já mám za to, že ta druhá korunka tam byla proto, aby ty nohy nechodily samostatně, tzn., aby se vidle nekroutila.

                0 0
              • keo  

                Myslím,že u té dvoukorunky jde o to,že je z plochého carbonu něco jako medium tail zadní stavba a tedy dochází k propružování přímo těch korunek a tak zvýšení komfortu jízdy.

                0 0
                • pepek  

                  To by právě fungovalo u jednokorunky, ale ta druhá tomu úspěšně  zabrání.

                  0 0
            • JSt  

              clanek jsem cetl uz dost davno, takze si podrobnosti uplne nepamatuju. jen zaver vyznel, ze karbonovou vidlu hlinikovym krkem dost degradujes. ja si to vysvetluju, ze ten karbonovy krk ma schopnost utlumit vibrace. nemusi se ani nijak zasadne prohybat, od toho jsou spodni nohy. alu krk zadny vibrace nepobere.

              0 0
    • šlapatko  

      Vidlici chci meridu,ale jestli se o ní během sezony nic nedovím nepůjdu do ní.Potom bych bral pellse.Váha je tam myslím stejná a nebo dost podobná jako u DT (pace).Pells mi nevadí,jejich komponenty vozím a nemám s nima problémy.

      0 0
      • Luma  

        Já bych vzal rám RB CRR s integrovanou sedlovkou,vidlici asi Pells,nebo Ritchey-tu testovali v cykloservisu a psali že je hodně pohodlná,nevím kolik vážíš,ale možná se bude kroutit a váhově je na tom super.

        0 0
        • šlapatko  

          Střízlík zrovna nejsem.Vážím 90kg± 5.Ritchey by se mi líbila nejvíc,jen nevím jestli se nebude kroutit.Přece jen 90 kg není tak málo.V tomhle mi příjde lepší Merida,je taky celokarbonová,navíc je navrchu zesílená.Váha 650g.

          0 0
    • šlapatko  

      Co tomu říkáte?Není to nic nového,ale vypadjí zajímavě a taky mohou fungovat.Jen se mi u nich nelíbí přemrštěné ceny.BBB 275g a pells 260g.

      0 0
      • jIrI___  

        Kdyby tolik nestaly, tak uz je mam… Ale davat 8000,– za riditka a predstavec se mi nejak nechce. Nevim cim by to mohlo byt :-))). A jeste je podle me celkem velke minus, ze se riditka nedaji v predstavci otacet. Dat tolik penez za komplet a casem zjistit, ze ti nesedi uhel riditek, to nasere.

        0 0
        • marekmaue  

          ale v katalogu Pelľs nejsou, našel jsem je jen na jednom E-shopu a to ještě nevím kde:), a ty od BBB nestojej osm ale kolem 7…

          0 0
          • jIrI___  

            Tisic sem, tisic tam. Stejne je nekoupim ani za tech sedm :-))

            0 0
    • šlapatko  

      Vyhrabal jsem staré Velo a přečetl test pevných vidlic.

      Ritchey:Ze tří testovaných nejlépe bere nerovnosti.Na druhou stranu je nejměkší.Při náklonu v zatáčkách a v terénu často škrtají špalky o ráfek.Taky ovlivní geometrii kola.Její délka je 410 mm.Jako vidlice ze zvihem 5cm.

      Merida:Drobné nerovnosti bere dobře.V terénu je tvrdší než Ritchey a Bontrager.Údajně jde poznat karbonový krk a to tak že se mírně kroutí(jestli jsem to dobře pochopil).

      Bontrager:O chlu lepší než Merida.V terénu pobere více.

      Merida a Bontrager byly použity s kotoučema a nezaznamenali žádné kroucení.Jestli se dá Velu věřit,vychází mi nejlépe Bontrager.Stejná konstrukce je u Pellse a DT.Okruh se mi zmenšuje:-)

      0 0
      • roud  

        někde to mám doma taky asi si to znova pročtu :O)

        0 0
        • roud  

          Když už je to nahoře dneska sem v jednom letáku viděl meridu s tou pevnou vidlí a vypadala dost masivně :O(

          0 0
          • šlapatko  

            J j i v tom testu nedopadla nejlépe.Co komponenty kcnc?Znáš?Cena váha super,ale jak to tak znám bude tam nějaké ale.

            0 0
            • roud  

              Během tohohle tejdne mi dorazej rohy KCNC tak uvidíme… (ještě mäm kladky KCNC v šaltru a ty sou mrtě hezký :o) a zatim šlapou OK)

              0 0
    • šlapatko  

      Abych nezasíral forum dálším vláknem zeptám se tady.Máte někdo zkušenosti s komponenty KCNC?Líbí se mi sedlovka a představec.

      0 0
      • Luma  

        Ta sedlovka je nádherná,jestli jí budeš kupovat tak dej vědět zajímala by mě cena.

        0 0
      • siafu  

        nepotrebujes radeji hokejku? – tato ti akorat zkrati posed…

        jinak mam objednany KCNC srouby do prevodniku, ale tak to jsou jen srouby:)

        0 0
        • šlapatko  

          Nyní jezdím hokejku a sedlo mám nadstavené víc dopředu.Nerad šlapu před sebe.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.