• Drevina

    Ahoj,

    už nějakou dobu vybírám nové kolo. Kolo bude sloužit výhradně na vyjížďky po Beskydech ( asi vždy cca do 100km )

    jednou ročně dovolená ( Rakousko, Itálie ) Mělo by slušně jet směr nahoru, natrénováno mám ale nechci u toho ‚umřít‘. Mám radši jízdu z kopce a nebojím se to opravdu pustit i drsnějším terénu. Zhruba jednou do měsíce si rád zajedu do nějakého bikeparku. ( Kopřivná, Špindl, Kouty, malino brdo) S kolem si vyhrávám, pumpnu nebo skočnu všechno co jde.

    Líbí se mi nový Canyon Spectral CF 9.0 SL – Vydrží takové ježdění ? Nepotřebuju jezdit nejtěžší DH lajny ale nějaké enduro, skoky, nějaká ta freeride lajna. ( ty karbonové ráfky vydrží ? )

    Druhá možnost je YT Capra 29 CF PRO – Pokud by Spectral nestačil

    Kola jsou trochu odlišná ale postupným vyřazováním jsem k nim došel.

    Popřípádě jaké kolo by jste mi doporučili ?

    Anketa: Kolo pro mě ?

    1x
    5%
    0 0
    • ra.ma1  

      za mě z těch dvou z principu YT…jsem nějak vnitřně zaujatý vůči CANYONům (i nějací lidé, co je z okolí měli se jich zbavili – mluvím o starších AL modelech)…ale osobně bych asi koupil rám SC Hightower LT a skládačka

      0 0
    • 106Paja  

      Srovnavas 2 odlisna kola. Proti Spectralovi by mela byt jeffsy a proti capre by mel byt torque.

      0 0
    • novas752  

      Spíš Jeffsy. Je to bytelnější než Canyon a jede líp než Capra.

      0 0
      • Drevina  

        Jeffsy CF Pro Race jsem měl také vyhlídlý ale podle pár recenzí stoupá jen o chlup lépe než Capra

        0 0
        • allrose  

          Spektral má jasná omezení..v tom co chceš,hledej v endurech+ht :)

          0 0
        • novas752  

          Mám Jeffsy Al Two 27 2017, jel jsem na kamarádově hliníkové Capře taky 2017 a rozdíl ve „stoupavosti“ mi přišel dost velkej, hlavně do prudšího kopce, v mírných táhlých to jede docela podobně.

          Oboje teda s otevřenym tlumičem (já mám jen Deluxe R, ale zamykání mi na moje vyjížďky 30–80km a 1–2km up nechybí) a přitom Capra byla nafoukaná na asi o 10kg těžšího než jsem já. Moje pláště Maxxis HRII na bezduších, jeho ty E13 taky na bezduších.

          0 0
          • Drevina  

            Jenže Jeffsy CF Pro Race už má zdvihy 160/160, což je stejně jako 29 Capra.

            Spectral teda pomalu nahrazuju jeffsym pro jeho větší tuhost. Teď už jen zbývá vybrat mezi Jeffsym a Caprou

            0 0
            • novas752  

              Jo ja vim, proto pisu ze mam jiny model. Ale zase Capra Cf Pro Race ma taky 10mm navic.

              0 0
    • Sulka  

      Muze my nekdo znaly pomeru rict, jak YT a Canyon ojebavaj svoje kola? Zcela vazne. Na mtbs se to asi nedozvim. Clanek o Shox Therapy…

      Nebo je to stejne tvrzeni jako od totalne cyklo neznalych lidi, kteri tvrdi, ze kola v decathlonu jsou osazovana necim podradnym, co se bezne neda poridit a zavedeni vyrobci by to na sva kola v zivote nedali? S tim rozdilem ze tohle tvrdi profik.

      0 0
      • esmo  

        Nerozumím řeči tvého kmene.

        0 0
        • Sulka  

          https://mtbs.cz/…gorie/servis#…

          „Některý značky, který se snaží být levný, jako třeba Canyon nebo YT, používají béčkový komponenty“

          0 0
          • Velomiwookie  

            asi narazka na to, ze jsou schopni dat na kolo treba SX sadu, jen aby se dostali na nizsi cenu…

            0 0
            • Sulka  

              Tak sx sadu pouziva kde kdo…

              0 0
            • esmo  

              Co to je za nesmysl? SX osazuje třeba i Spešl..

              0 0
            • Redjuu  

              Co to má za logiku? Snad víš, co si kupuješ za výbavu. A zrovna k těmto značkám to úplně nesedí, většinou tam navrhují rozumné komponenty. Na to je spíš machr Spešl, kterej na kolo za 100 litrů dá nejlevnější brzdy Shimano.

              0 0
            • novas752  

              Jenže kdo to dnes nedělá. Model na SX měly pro rok 2020 v podstatě všechny větší značky. Takovej Spešl ti za stejný peníze nadělí mizernou RS 35 Silver vidlici, Tektro Gemini brzdy a mizerný kola s ještě mizernějšíma konusovejma nábojema. Tady za to dostaneš Aspoň tu Yari, aspoň Level T brzdy a základní model DT Swiss kol na nábojích 370.

              Ale je pravda že YT docela zdražilo, bejvaly doby kdy za 2000 měli místo Yari Pike RC, Guide R místo Guide T a GX místo SX…

              0 0
          • esmo  

            No jasný, to sis nikdy nevšiml, že když objednáváš komponenty že si vybíráš první nebo druhou jakost?! Canyon tam určitě montuje až třetí jakost, ta je určená jen pro ně. Šulí to!

            Ne vážně, tohle vypustí nějakej servisák z huby? S ShockTherapy nemám zkušenost, ale po této „reklamě“ bych k nim teda nešel :D

            0 0
      • embi  

        ShockTherapy je banda nejvetsich amateru v „branzi“ jaky jsem mel moznost poznat. Nikdy v zivote bych si k nim do servisu nic nedal, i kdyby to melo byt zadarmo.

        Jen v mem okoli je vicero lidi, kde posrali co mohli. A ja jsem nebyl vyjimka.

        0 0
        • antuch  

          Tak na bikeandride je taky par hezkych zkusenosti pod clankem o nich…

          0 0
      • hAjPR  

        Výslednou cenu kola ovlivňují vždy ty samé náklady – vývoj, marketing, materiál, komponenty, kompletace, distribuce a zákaznický servis, potažmo i záruka.

        YT, Canyon a spoustu dalších direct-sale byli schopní v tomhle řetězci nákladů udělat hodně optimalizace.

        Nedílnou součástí optimalizace jsou i komponenty, kdy výrobci komponent vyrábí OEM verze produktů, které jsou nasmlouvané jen jim, případně dalším výrobcům kol – že by to byla „druhá jakost“ zní trochu přitaženě za vlasy, ale je normální, že se OEM verze mírně liší materiálově, postrádá některé vychytávky vyšších verzí a nepochybně se může šetřit i v procesu kvality, kdy defektivnost takových řad může být ve výsledku mírně vyšší.

        Všechno se odvíjí od nastavení parametrů výrobního procesu, na jehož konci je výrobek, ale taky hlavně faktura :) A tou někteří nákupčí taky musej někdy začínat.

        0 0
        • embi  

          Muzes dat priklad kdy je produkt v OEM i aftermarketu oznacen stejne, ale jde o kvalitativne ci vlastnostmi jiny produkt? Diky

          0 0
          • Velomiwookie  

            typicky priklad jsou sedla, treba sella italia XLR titanium je treba na kolech o 50g tezsi nez kdyz si ho koupis solo, pritom vzhledove je identicke

            0 0
          • novas752  

            To jsou spíš verze speciálně dělané pouze na montáž – např. všechny Fox Rhythm vidlice – Performance s levnějšim šasi, oficiálně v samostatném prodeji nejsou.

            Pak to bývají pláště, všemožné mimořadové verze sram klik, teleskopky na levných modelech atd.

            Odlišná kvalita totožných komponentů je sice hezká urban legenda ale podle mě nesmysl.

            0 0
        • kycis  

          No predstava, ze v Shimanu prijde rano smena na linku a reknou jim dneska jedem pro Canyon, tak muzem poustet vic zmetku je, mirne receno, usmevna. Ze se objednaj OEM produkty jako tlumice atd v custom specifikaci, to je samozrejme jina. Urcite se da usetrit nekupem levnejsich dilu jako loziska atd horsi kvality, ale nedovedu si predstavit, jak velci vyrobci komponent jedou stejny part number pro ruzne zakazniky v jine kvalite. To by rizeni takoveho procesu stalo ve finale vic, nez kolik bys tim usetril.

          0 0
          • nksh  

            Tak tak. Horší kvalitu u YT spolehlivě zajistí komponenty od E13, není třeba to ještě někde extra poptávat ;)

            0 0
            • Mustafa  

              Nevím jestli to není dané spíše tím, že se E*13 cenově tváří prémiově ale funkčně moc prémiové není. Je to takový Philips cykloprůmyslu – ( pravděpodobně ) mají nějaký vývoj, jsou ochotni přinášet vlastní ( originální ) řešení ale ten výsledek prostě není nic moc.Ale třeba TRS+ sedlovku bych klidně koupil znovu…kdyby stála půlku.

              0 0
              • nksh  

                Jo pruzinova TRS+ sedlovka je ted v zime super. Skoda ze se povedl az ten kus po 3. reklamaci :D

                0 0
          • hAjPR  

            Souhlasím, že je úsměvná myšlenka, že by bylo více „jakostí“. Že ale jiný part number má jiný průběh kontrol a testování už realita bude.

            0 0
            • novas752  

              To je jasný, jinak by dobrá polovina SX řazení nikdy nemohla opustit fabriku. :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.