Canyon Neuron 6 (2025) převodník 34z

16 nepřečtených
  • Gublik

Zdravím,

jsem začátečník na novém FS Neuron 6 (2025), předtím jsem jezdil na HT. Na HT jsem měl stejnou kazetu jako na novém FS, ale převodník je teď 30z. Výrobce doporučuje max 32z, ale zkusil jsem namontovat 34z, který jsem vozil na HT.

Zatím nikde nic nedrhne, ani na ochranné gumě (viz foto). Když gumu sundám, je tam ještě víc místa.

Můj dotaz je – můžu tam nechat ten 34z převodník, nebo je lepší držet se doporučení výrobce?

Jak už jsem psal, je to moje první FS a ještě na něm nemám moc odjeto, takže netuším, jestli by to mohlo dělat nějaký problém. Má s tím někdo zkušenost? Nebo obecně – je dobré tam dávat něco natěsno, když to výrobce nedoporučuje?

Díky za rady!

0 0
    • Milkis  

Já to měl podobně z 32z na 34z. U mne výrobce (Specialized) tu změnu umožňoval. Podle jeho doporučení bylo ale nutno dát řetěz o 2 články delší. Tipl bych si, že by to mělo být u Vás nejméně obdobně.

0 0
    • miki  

Mám sice neuron ON E-kolo a dával jsem 36 převodník místo 34, když dodržíš řetězovou linku a nedrhne tak je to OK.

0 3
    • Tomcat  

Nejde jen že mechanicky tam větší převodník jde v klidu rodalo se jich skoro 7000dát. Ale jde o umístění vodítka, nebo jak to drhne při propružení zadní stavby . A taky krátký řetěz opět se projeví při propružení.

0 0
      • Gublik  

S prodloužením řetězu určitě počítám, spíš mi jde o to, jak se, jak píšete, bude chovat propružení zadní stavby. Když jsem to zkoušel doma na místě, stavba se nikdy nepropružila proti převodníku, ale vždy jen opačným směrem. Otázka je, co to udělá v terénu.

První větu jsem úplně nepochopil. Myslíte tedy, že je dobrý nápad tam dávat převodník 34z, i když výrobce uvádí max 32z?

0 0
      • novas752  

Navíc bude zadní stavba fungovat trochu jinak – antisquat.

0 0
        • miki  

Myslíš že ty 2 zuby udělají na průměru převodníku takový velký rozdíl že to pozná?.

0 0
    • Venda