• Kremen

    Canyon pouští do světa K.I.S. – Keep It Stable vyfikundaci která vrací řidítka do středové polohy.

    https://youtu.be/QTsosU_XkCo

    Co si o tom myslíte?

    0 0
    • novas752  

      Nějak moc nechápu k čemu to vlastně je – jaké situace by to mělo řešit.

      1 0
    • dada  

      WTF, OMG, Houlyshittt…!

      0 0
    • Coural  

      Pro bikery, co se nenaučili brzdit a musely se jim dát na kolo kotoučovky, co se nenaučili řadit a musel se jim sundat přesmykač, co se nenaučili pracovat s tělem a muselo se jim dát odpružení, to bude výborná pomůcka.

      0 3
    • skaj  

      Motorkari tohle vozej bezne, ne? (nejsem motorkar, spis se tak nahlas zamyslim) Takze kdyz je to k necemu motorkari, proc by se to nehodilo enduristovi/sjez­dari cestou dolu?

      0 0
      • Vilém  

        Nemyslis spis tlumic rizeni? Totovse davalo na nektera mestska kola.

        0 0
        • skaj  

          Tak me tenhle bazmek prijde principelne jak tlumic rizeni – ale mozna jsem to nepochopil:)

          0 0
          • pepek  

            Ano, nepochopil.

            0 0
            • Georrge  

              A tys to pochopil?

              0 0
              • pepek  

                Pochopil jsem, že to není tlumič řízení.

                0 0
                • skaj  

                  Je to (funguje to jako) tlumic rizeni v primem smeru. Kazdopadne na terminologii nijak netrvam, spis bych radsi slysel fakta a vysvetleni od odborniku, treba i pepku:)

                  0 0
                  • pepek  

                    samotná pružina neslouží jako tlumič. Tlumič řízení zamezuje kmitání řízení okolo střední polohy, což není tento případ. Toto jen zvyšuje sílu, nutnou pro zatočení řidítek.

                    1 0
                    • skaj  

                      Mno pokud neco zvysuje silu nutnou na zatoceni a vraci riditka zpet do stredu, tak to zaroven snizuje kmitani rizeni kolem stredni polohy. Pruzina tam preci neni samotna, ale jsou tam dve, co pusobi proti sobe. (Klidne opustme slovo tlumic).

                      0 0
                      • novas752  

                        No právě že nejsou. Obě dvě pružiny to táhnou dohromady buď z jedné nebo z druhé strany doprostřed.

                        0 0
                        • skaj  

                          Jo, jasne, napsal jsem to blbe – fyzicky jsou tam dve vedle sebe. Pruziny jsem si zjednodusil i s tim „provazkem“ do jedne imaginarni z kazde strany. Kazdopadne, timhle principem se bude stabilizovat kmitani kolem stredove polohy.

                          0 0
                          • TK75  

                            Já to nechápu…jaký kmitání středové polohy?Mám geo, kde místo kmitání je naopak středová poloha pevná…a čím se jede rychleji tím je pevnější :⁠-⁠D tohle bude asi nad moje síly

                            0 0
                      • pepek  

                        Pružiny nic netlumí. Pružiny mohou kmitání naopak vyvolat – představ si, co se stane, když to napružíš na jednu stranu a pustíš.

                        1 0
                        • skaj  

                          Jasne, to je pravda. Na druhou stranu ale i potlacit, pokud to nejakou konstantni silou drzim ve stredove poloze a neco do kola pinkne z boku (za me teda mnohem castejsi varianta).

                          0 0
                        • novas752  

                          Taky by mě celkem zajímalo co to bude dělat například. při jízdě nějakym odkloněnym terénem, kde naschvál tlačíš přední kolo do svahu.

                          0 0
                          • vaclaw  

                            Coby, bude to tlačit od svahu ;)

                            0 0
                            • TK75  

                              :⁠-⁠D

                              0 0
                            • novas752  

                              No právě jak se to bude projevovat když do toho bude ještě z boku kopat terén. Hlavně v těch minimálních vytočeních, kde je ten nástup síly docela ostrý.

                              0 0
                              • vaclaw  

                                Bude se to pravděpodobně projevovat na svalech cyklisty, že budou víc růst ;) Jako mě to zní jako blbost, ale co já vím, třeba Canyon ví co dělá ¯\(ツ)/¯

                                0 0
          • novas752  

            No tlumič řízení to úplně není. Tlumič řízení slouží k zabránění rezonance řízení ve vysoké rychlosti – tzv. speed wobble. To se na těhle kolech neděje ani bez něj. Funguje jako klasický tlumič = hydraulicky klade odpor nezávisle na směru pohybu., Tady toto klade odpor směrem do většího zatočení, směrem zpět to naopak urychluje ke středu.

            Tohle asi má nějak vracet řízení naopak v pomalé rychlosti, takže asi pro páprdy bez kapky stability co na tom do kopce neujedou metr rovně.

            2 0
            • skaj  

              Tohle asi má nějak vracet řízení naopak v pomalé rychlosti, takže asi pro páprdy bez kapky stability co na tom do kopce neujedou metr rovně.

              Tohle taky tvrdi pod videem – ale asi ne primarne. Jako prvni a druhe zminuji stabilnejsi rizeni v bordelu a ve vysokych rychlostech.

              0 0
            • McBlacky  

              Ono s hlavovkou 63 st a podobne to neni od veci ;)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Taky si myslim, ze normalne bude tendence riditek se vracet… Jako v aute :).

                Asi moc moderni geo, ktera jinak nefunguje.

                0 0
            • TK75  

              V pomalé, myslíš bludnej předek?Neřeší tohle kratší offset u vidle?

              0 0
    • Smazaný účet  

      To jsem vždycky chtěl!

      Když opřu bike zadním kolem o strom tak mi obvykle spadne protože se protočí řídítka!

      4 0
      • pepek  

        To je ono! A pro tlačení kola v přímém směru je to nenahraditelné :-)

        0 0
      • goofy  

        Tak na to je to! No konečně na to někdo přišel. Teď už to chci taky! :-)))

        1 0
        • Vilém  

          Proto se to dava na ty mestsky kola. Kdyz maji bocni stojan, tak nehrozi protoceni riditek a pad zaparkovaneho kola.

          0 0
        • TK75  

          Já to měl kdysi na kole někde z války…Čézeta to byla a největší zábava byla to utáhnout, když jsem jel ozralej ze zábavy třeba

          Skončil jsem stejně v příkopě, ale byla prdel

          0 0
    • Tofifee  

      https://www.pinkbike.com/…st-ride.html

      Pěkná p**ovina za 400 éček :D

      0 0
      • Georrge  

        A ten přechod z jedné strany na druhou stranu okolo středu? S tím se bude parádně jemně manévrovat na šutrech :)

        0 0
    • Kremen  

      Myslím že tady můžeme tlachat ale holt to bude potřeba vyzkoušet… Já teda ne bo moje kola jsou v jiné cenové a taky bude potřeba počkat co řekne trh. Inženýři se ale baví a to je hlavní! :D

      1 0
      • mr.antik  

        na co čekat, stačí si natáhnout dva gumicuky

        0 0
        • novas752  

          2 gumicuky by fungovaly jinak, tady je aktivní jen ta strana na kterou jsou otočený řídítka.

          0 0
          • Vilém  

            Je nekde k videni nejaka treba animace, jak to vlastne funguje?

            Podle videa, i fotek, mi prijde ze se hybou obe pruziny a zabiral vzdy jen jeden pasek, podle toho kam se zatoci.

            Je-li to tak, tak by me zajimalo, proc jsou tam teda dve pruziny?

            V cem by byl rozdil od tech gumicuku? Samozrejme by to zavazelo, bylo neohrabane, nemelo to nelinarni prubeh, ale principialne…

            0 0
            • pepek  

              Je to tak. A ten rozdíl by byl přesně těch 400€.

              0 0
    • Carloss  

      Skončí to v propadlišti dějin asi jako odepínatelnej ořech, ten ale aspoň teoreticky dával nějakej smysl.

      0 0
      • vaclaw  

        Podle toho článku je to prakticky nezničitelný a naprosto bezúdržbový… Tak to abych si skočil pro popcorn…

        0 0
        • mr.nikdo  

          A nemuzes bez toho jet do kopce a z kopce.

          Pritom v tom Pinkbike psal borec, ze najezd do zatacky je prvne kontra a pak tocit :D

          0 0
        • Atilla  

          Výsledek testu, ale je že to ničemu nepomáhá a neví jestli je problém v tom, že je těžší než průměrný uživatel.

          0 0
    • mantis  

      Přesně tohle je potřeba, víc kurwítek, ty kola jsou furt moc jednoduchý a není co servisovat, s tím je potřeba něco udělat.

      0 0
      • vaclaw  

        Já bych se právě zkusil zamyslet, jestli by někam nešel dát aspoň jeden nebo dva tlumiče, tohle je zbytečně málo exponovaný.

        0 0
        • foosi  

          A přidat elektriku. Kdo má furt zastavovat a kdesi cosi šroubovat :-)

          0 0
          • vaclaw  

            Jj, a hlavně baterky, a ideálně aby ty baterky byly na baterky…

            0 0
          • mantis  

            No jistě, přece nebudeme vozit multiklíče jak v pravěku. Teď už vozím jen ampérmetr a letovačku a neni problém.

            1 0
      • Smazaný účet  

        přitom canyon nemá ani svou oficiální servisní síť…

        0 0
        • roud  

          myslím kvůli těm dvou gumičkám ze slipů ? :D

          0 0
    • Carloss  

      Pánové teď vážně – k čemu to teda má být dobrý? To opravdu není vtip?

      0 0
      • mr.antik  

        Do auta se s tim bude kolo nakládat blbě.

        2 0
        • Johny.Merida  

          A jizda bez držení řidítek?......to bych chtěl vidět…kdysi při vymačkaných kuličkách v hlavovém složení na starých kolech po přetažení hlávka to tedy moc nešlo.

          1 0
      • skaj  

        Promyslel jsem to, a je to jasny – jde o pomucku na suicide no-hander:)

        0 0
    • JachymP  

      Tohle mám v autě na volantu. Je to dobrý, po zatočení jen uvolním sevření a volant se sám vrátí ;) Takže ještě by to chtělo ty řídítka víc zpřevodovat aby se ten novej KIS pořádně využil. Na zatočení aspoň dvě otáčky řídítek :)

      1 0
    • Aduldinho  

      Mně se líbí úvod videa, jak si to tam týpek vodí na tom retrokousku, vždy je to o umění ovládání kola, takové vyfikundace asi už ani netřeba? ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.