• Cochty

    Ahoj, vozíte někdo na kole CAMPAGNOLO EKAR 1X13?

    0 0
    • Vrci  

      Ahoj, já ne.

      0 0
    • HKou  

      jj

      0 0
      • Petr Ch  

        Nechceš se o tom trochu rozepsat, jak to řadí, brzdí, zda když kontroluješ dotažení převodníku je vše OK atd. Docela by mě to zajímalo.

        0 0
        • HKou  

          Neco jsem uz psal tady . Z hlediska montazne je to naprosto v poradku, brzdy slo napojit bez odvzdusneni. Seridit to jde dobre. Hlucny od retezu to neni, nikde nic neskrta. Hlucna je trochu ta kazeta, jak je to slozitej velkej kus, tak se pres to siri zvuky pri razeni, coz mi nevadi.

          Brzdy maji proti Shimanu mensi mezeru (zmerene to nemam, ale prijde mi to) mezi deskama a jsou citlivejsi na spravnou polohu trmenu. Origo desky nebrzdi nijak super (organika).

          Vadi mi ta odrazovaci packa a to, ze dolu to jde jen po jednom. Tusil jsem, ze super to nebude, a je to tak :) Puvodne jsem chtel jiny kliky, ale zadnej prevodnik kompatibilni s C13, kterej by sel namontovat na DM Cinch jsem nenasel. Origo kliky mi prijdou ne uplne pekny, ale nazivo jsou hezci nez na obrazku. Zadnej problem s nima neni.

          Zatim jsem na tom moc nenajel, tak z hlediska vydrze a servisu jeste nevim.

          0 0
    • kubad  

      nevozím

      0 0
    • Cochty  

      No já ho mám, pořídil jsem si Canyon Grizl, ale nějak se s tím nemůžu srovnat, je to hrozně hlučný.

      Tak jasně, je to nový, sedá si to, ale stejně.

      0 0
      • Pavell  

        To máš tohodle krasavce ?

        https://www.canyon.com/…by/2716.html?…

        0 0
      • Petr Ch  

        Hlučné na všech pastorcích, nebo na převodníku? Jinak pokud to máš vše ted´ nové, tak je nejlepší hned od začátku nakoupit více řetězů (možná i ještě převodník) a protáčet. Takhle to praktikuji na Kampě 11 a 12s a to protáčení, mimo jiné, hodně pomáhá ke snížení hlučnosti v době, kdy je to již zajeté. Vepředu je dvojtác, takže protáčím řetězy a dvě kazety, převodníky v tomto případě ne.

        Jo, a kolo které jsi si pořídil je moc pěkné, tak si ho užij.

        0 0
        • Cochty  

          No nejdříve bych řekl, že to byl zvuk od pastorků, i to špatně řadilo, to jsem poladil napnutím lanka a už je to ok.

          Teď mi přijde, že to zvuk od převodníku a to jen když si do toho stoupnu a kolo se po mnou „vlní“.

          0 0
          • Petr Ch  

            Pokud je to od převodníku, tak to vůbec neřeš. Jak se to ochodí, stiší se. Například nový velký převodník na Kampě 12s je nadměrně hlučný, ale po zajetí je, ve srovnání s 11s, naopak méně slyšet.

            0 0
          • Pavell  

            No to by mne fakt zajímalo porovnání hlučnosti s modelem, který mam já

            https://www.canyon.com/…by/2714.html?…

            Taky jsem lehce hazku došteloval…ale celá sada GRX 810 je naprosto nehlučná. Porovnávám to tedy se starou plečkou co jsem měl před tím…ale i tak.

            0 0
            • Cochty  

              No předtím jsem měl kolo s Shimano GRX RD-RX812 a proti tomu je to zatím hlučnější, ale nemám zatím najeto ani 1000 km, navíc teď jezdím mnohem víc v terénu, takže je to furt špinavý od bahna :)

              1 0
              • Pavell  

                Ještě se zeptám s dovolením na Tvoji váhu a na kolik bar hustíš pneumatiky ? Počítám, že máš hozené bezduše…

                0 0
                • Cochty  

                  Ne, zatím duše. Vážím 75 kilo a nyní vozím tlaky 2,16 bar vepředu a 2,29 vzadu. To mi vyhovuje už skoro na 100%. S čím jsem se ještě úplně nesrovnal, je posed, podle Canyon mi vyšlo velikost S, mám 175 cm. Při držení za páky mně bolí dlaně. Takže laboruji s pozicí sedla a snažím se to vychytat.

                  0 0
                  • Pavell  

                    Díky za info…ten problém s velikostí máš namysli, že je ti velikost S velká ? Mně totiž L-ko na mých 189 s tretrami přijde dost velké…posouval jsem kde co, otáčel představec…o)

                    0 0
                    • Cochty  

                      No S je 172 – 178 a M je 178 – 184, mně se zdá malé. Ale nic jiného než dlaně mně nebolí, jede to fakt krásně, tak mám asi správnou velikost. Možná zkusím bikefitting.

                      S čím pomůže otočení představce?

                      0 0
                      • Pavell  

                        že se tak neohýbám…ale já jsem pohodlnej…o)

                        0 0
                        • Scicon  

                          No taky zvažoval Grizla s Ekarem nakonec šel do Di2 , ale kvůli dvojpřevodníku i s ním přejíždím a zvyký na el řazení. Jinak na silnici mam campu elektrickou 12 speed byla hlučnější na první řetěz a jak ho vyměnil za druhý tak totálně ticho .

                          0 0
                        • Cochty  

                          Hele a používáš montážní stojan? Nebojíš se, že ten karbon zničíš čelistmi?

                          0 0
                          • Lister  

                            Pokud nejsi idiot, tak je to v klidu :-)

                            Vždy je možnost chytit za sedlovku, ale silničku běžně chytám za horní rámovku.

                            1 0
                            • DaD  

                              Za rám se to chytat nemá. Pokud je to s citem tak to jde, ale jsou i vemena, co to utáhnou na krav a to může být problém.

                              0 0
                              • Lister  

                                No mě třeba překvapilo, jak moc utahují růžice na stojanech, kde je ochrana proti přetažení – osobně jsem sám tak moc kolo nikdy v ničem neutáhl.

                                Takže to chce už fakt fest sílu, aby to člověk reálné ohrozil.

                                0 0
                                • DaD  

                                  Ono záleží i na tvaru kleštin. Park tool to má vychytané a to i s tloušťkou gumy. U jiných výrobců nevím.

                                  0 0
                          • Pavell  

                            Mam tenhle stojan:

                            https://www.tectake.cz/…h-kol-402899?…

                            a v klestine mam 2 cm penovku. Chytam to za horni ramovku, nad tezistem, aby to nepadalo ani na jednu stranu a pouze mirne klestinu utahuju. Zatim jsem na Grizlu nepovoloval / neutahoval nic vetsiho, tak mi to volnejsi uchyceni nevadi.

                            0 0
      • Lister  

        Tak to ti závidím.

        S hlučnosti si myslím, že si to sedne. Nové převodníky to tak často dělají.

        Jak fungují páky, líbí se mi ta odřazovací páčka, dá se pohodlně ovládat i s dolního úchopu?

        0 0
        • Cochty  

          Jo, to je naprosto v pohodě, je to jen o zvyku.

          0 0
          • Lister  

            No já jsem na Kampu zvyklý. Líbí se mi, že se dá odřazovat i z úchopu „kolem představce“ a ze spodního to taky jde, ale není to úplně ono.

            Nová páčka se mi líbí a bral bych ji i na silniční páku.

            Ale klidně bych vozil Ekar i na hlavní silničce. Odstupňování i rozsah tam je.

            Takže závidím. Škoda že se asi nenajde odvážný výrobce, který by to osadil na hliníkovy rám a dostal cenu kola někam k 70 tis. To bych hned bral.

            0 0
            • polo  

              Vždycky je možnost si kolo postavit nebo nechat postavit. Sada Ekar u Šírera stojí 37000,– Záleží na tom, jaké ostatní vybavení si představuješ.

              Pro mě jsou ale ty kazety na silnici nevyužitelné, rozsah velký až moc a skoky mezi pastorky nepříjemně veliké.

              Ve 12 i 11 stupňových kazetách je výběr lepší.

              0 0
              • Lister  

                Samozřejmě si kolo postavit můžeš, ale pak se na tu cenu nedostaneš. přidej slušná kola a jsi na 50 a ještě zbývá dost věcí k nákupu a sehnat hezký silniční/gravel rám samostatně není úplně jednoduché.

                Jako bral bych ocelového custom gravela na Ekaru, ale to by bylo spíš ke stovce.

                (sakra ne, tohle fakt nebudu dělat, jako fakt ne :-D )

                0 0
                • polo  

                  Když by se měl na 70k dostat nějaký výrobce, musel by to osadit levnějšíma komponentama. Jinak by se na tu cenu taky nedostal. Kola za 13k by tam určitě taky nebyly.

                  U vlastní stavby to osadíš tím, čím chceš. A když překročíš rozpočet, můžeš si to sám sobě rozumně zdůvodnit. :-)))

                  1 0
                  • Alojs01  

                    Tak ono bohuzel dost casto i na kole za 100k jsou zaplety za par tisic…

                    0 0
                    • Lister  

                      Zase kola jsou věc, kterou vyměníš docela jednoduše a u univerzálního lehkého gravela stejně velká část majitelů skoční se dvěma sadama – lehká na silnici a odolnější do terénu.

                      0 0
                      • orm  

                        Tohle mas nejak potvrzene? Moje zkusenost je takova, ze me to nebavilo prehazovat a skoncil jsem u jedne sady. Silnicni obuti me na gravelu omezovalo, ikdyz jezdim 80% casu po silnici, takze i dlouhe trasy jezdim na gravel gumach.

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Po své krátké zkušenosti musím říct, že spíš směřuji k podobě silničky, rychlejší pláště a užší, zubatý vzorek jen na předním kole, protože jsem zjistil, že je to v terénu stejně lepší na MTB :-) pardon gravlisté… a ano mám jen endurance silničku :-)

                          0 0
                • kubad  

                  čert nikdy nespí :D

                  0 0
                • vitan  

                  a už máš brouka, co?:)

                  0 0
              • Lister  

                Odstupňování a rozsah vnímá každý jinak.

                9–36 ale nebude zase o tolik horší než jakákoliv klasika, na endurance silničku úplně v klidu.

                0 0
                • polo  

                  Určitě to každý vnímá jinak.

                  Ale na biku mi větší skoky mezi pastorky nevadí, za to na silnici bych to nesnesl. Jízda už pak není plynulá, skoky to narušujou.

                  Ekar 9–36 (9–10–11–12–13–14–16–18–20–23–27–31–36) Skoky mezi pastorky 3 a víc zubů (u posl. 5 pastorků) už jsou na silnici hodně velké.

                  0 0
                  • Lister  

                    IMHO většina lidí by nepoznala rozdíl

                    Samozřejmě pokud někdo jezdí 12 spd kazetu s velmi jemným odstupňováním tak si toho asi všimne.

                    0 0
                    • polo  

                      Já jsem právě zvyklej na jemný odstupňování na silničce a vadí mi i „skok“ mezi 17 a 19. :-)

                      U těch větších pastorků jsou pro mě 2 zuby rozdílu v pohodě.

                      Tvoje porovnání pěkně ukazuje, že se dá i na silnici jezdit s jednoplackou a nepostrádat přitom převody.

                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • Lister  

                Ještě k ceně.

                Říkal jsme si, jestli se něco nezměnilo, protože vždy prodávali bez kazety a nezměnilo – takže 37 tisíc je bez kazety.

                Komplet sada teda 43,5 tisíc.

                1 0
                • Alojs01  

                  Plus kola… a to predpokladam, ze clovek musi koupit jejich kola, protoze orech pro jine znacky neni dostupny…:-).

                  Taky se mi ekar libi… ale za ty prachy je sram axs.:-)

                  0 0
                  • kubad  

                    AXS neseženež duály peklo

                    0 0
                  • polo  

                    N3W ořech má i DT Swiss a třeba taky Tune. Možná i někdo další, ale na tyhle jsem narazil.

                    0 0
                    • rasto  

                      míval i mavic

                      0 0
                    • Petr Ch  

                      Náby od firmy Carbon-TI, se dělají s ořechem N3W pro kazetu Ekar, též. Těch firem, co od Kampy k dnešnímu dni koupilo licenci, je několik.

                      0 0
                      • Vrci  

                        Reynolds, Deda,…

                        0 0
                        • Petr Ch  

                          Je to tak, co se týče kompatibility, tak člověk obavu mít nemusí.

                          0 0
                        • HonzaP9  

                          Miche

                          0 0
                          • Davit  

                            Bitex už taky

                            0 0
                            • Petr Ch  

                              Když to tady čtu, kolik firem již ořech N3W vyrábí, tak do vypadá, že Kampa uvolňuje licenci úplně zadarmo. Nemyslím to jako žert, ale zcela vážně.

                              0 0
                              • Lister  

                                Že by si Italové bylo vědomi svého postavení na trhu?

                                0 0
                                • Petr Ch  

                                  Nevím, jak si tohle smysluplně vysvětlit. :)

                                  0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Možná tím, jestli nevyrábí sady v Evropě a jsou schopni dodávek navzdory situaci? Úvaha…

                                    0 0
                                    • yetti  

                                      Myslim, ze jsem cetl, ze Ekar delaji v Rumunsku

                                      0 0
                                      • milan.v  

                                        Pokud vím, vše dělají v Rumunsku…

                                        0 0
                                        • HonzaP9  

                                          Řetěz a střed „made in Italy“, páky s třmenama mají na krabici psaný Taiwan (jestli se nemýlím, tak kotoučové brzdy jim dělá Magura, tak asi proto) a hazku a kliky si nepamatuju, krabice už jsem vyhodil.

                                          0 0
                                          • krabica  

                                            Formula, né Magura… :-)

                                            0 0
                                            • Vrci  

                                              Magura.

                                              1 0
                                              • Cavendish  

                                                Co z toho plyne? Že to bude pekelně brzdit ale odvzdušnění bude opruz :) ….Nebo už se Magury plní lépe?

                                                0 0
                                                • Vrci  

                                                  To netuším. Já mám obě silničky s ráfkovými brzdami. Jen upozornění pro Krabicu, že to opravdu není Formula.

                                                  0 0
                                                  • rasto  

                                                    já mám super record na discích. brzdí úplně famózně. mnohem lépe, než ultegry. bál jsem se jich (kvůli pověsti magury). ale zbytečně. nebe a dudy oproti horským maguřím verzím.

                                                    0 0
                                              • krabica  

                                                Sakra, a já bych za to dal ruku do ohně… :-D

                                                0 0
                                                • Vrci  

                                                  Pálí, pálí, to to pálí :-) nebo jak říkáme my Jihočeši: heiß

                                                  0 0
                              • HKou  

                                Licence nebyla zpoplatněna už od začátku, viz ujednání:https://www.campagnolo.com/…or_a_license akorát ji nepřidělili hned každýmu.

                                0 0
                  • Lister  

                    Kola musíš, tak jako tak koupit, to není argument.

                    A jinak samozřejmě bych tam chtěl mít Kampu nebo Fulcrumy. To k sobě prostě patří.

                    2 0
                    • yetti  

                      Přesně tak. Pokud si někdo koupí kolo na Campě, tak kola od nich jsou jasná volba, protože jestli něco Campa uměla a umí, tak jsou to kola.

                      0 0
      • Lister  

        Ještě k hlučnosti – hodně záleží tak na mazání řetězu.

        Dlouhá léta jsem na Kampě jezdil vosk, ale více se to špinilo, tak jsem po poslední výměně řetězu přešel na klasické řídké mazivo a je to velký rozdíl – sice čistší, ale hlučnější a musím mazat mnohem častěji.

        Dnes řetěz doslova zpíval. Asi tam zase dám vosk.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.