Zdravím, máte někdo zkušenost s brzdami XTR BL- M998? Ja fungují a jaký mají brzdný účinek, srovnatelnost s XT nebo třeba Avix Elixír CR. Díky za postřehy.
Zdravím, máte někdo zkušenost s brzdami XTR BL- M998? Ja fungují a jaký mají brzdný účinek, srovnatelnost s XT nebo třeba Avix Elixír CR. Díky za postřehy.
Tak na to ti ťažko odpovie aj niekto zo Shimana. BL-M998 sa ešte nevyrábajú :)
Omlouvám se jde o variantu 988. Mám koupené páky právě 988 a chtěl jsem je kombinovat se třmeny XT. Páky i třmeny mají stejný průměr pístů. Takže by měly mít i stejný brzdný výkon. Neodolal jsem dizajnu ( fakt se mě to hrozně líbí) a k XTR řazení jsem pro spojení na jednu objímku zakoupil ještě páky XTR. A teď uvažuju i o dokoupení třmenů a hadic XTR. Dizajnově je to nádhera a nechci kuchat komplet XT. Zajímalo mě, jestli s nima má už někdo zkušenost.
Já prostě nepochopím, co se ti na novým XTR může líbit :0(
Ten dizajn. Dneska jsem okukoval v RB Praze X9 a proti tomu XTR mi to připadá jak pouťové pozlátko. Samozřejmě s nadsázkou. Jen mě fascinuje ten leštěný hliník, je to moc pěkně udělané. Sram je taky technicky dokonalý, ale todle má pro mě punc něčeho výjimečného. Nikomu to necpu, třeba po projetí budu pak rozčarovanej. Ale už jsem nějaký komponent od XTR používal a dělal přesně co měl. Po konfrontaci s jeho příbuznými i protivníkem mi právě tenhle systém sedí.
Pokud chceš vzhledovou dokonalost tak jedině Hope :0)
Vzhled možná, brzdný výkon? Určitě ne.
I V2?
A hmotnost? :)
na DH brzdu s opletenou hadicí přiměřená, jinak Hnoj kecá modely Hope Evo patří mezi nejsilnější brzdy na trhu
JJ, brzdí to pěkně.
Tak jasný, ale téma je spíš o XC brzdách…
Evo se dělaji i XC verze, to je to o čem kunad mluví :)))
ptáš se na V2 – to je DH brzda
jinak Race Evo X2 má 190g
hope? jak tohle vůbec někdo může říct?:X Ale tak každému se líbí něco jiného :) já mám třeba slabost pro brzdy s radiálním pístkem… krom magur, ty jsou hnusný.
Tak tak, rozmyslal som medzi hope m4 a tymi xtr a hope vyhralo;) aj ked aj mne sa dost pacia tie xtr a vyzeraju ze aj budu stat za to;)
Ta vyřezávanka má být designově dokonalá? No co člověk to jiný vkus.
Ano :0)
Co tohle je za modu vyrobyt neopracovany zmetek a vydavat to za prekrasnou vec :-/
Neopracovaný zmetek si představuji jinak než Hope, takže nejspíš budeš mluvit o Formulích. (:
Nevim proc bych mel mluvit o brzdach jez tu funkci ke ktere jsou navrhovany plni nejlepe ze vseho co je na trhu. Takze jeste jednou mluvim opravdu o Hope tedy o tech brzdach jez ani nejsou poradne opracovane
Původně to byl pokus o vtip, ale kubad to níže doplnil celkem přesně. Formuly sice svou funkci plní, ale plní ji jen pokud se zrovna neserou. Pověst DIY brzd je předchází.
To je prostě zmákly menedžment a reklama, něco jako Apple. Na hrubo opracovaný kus hliníku prodávat za cenu minimálně dokonale opracovaného hliníku :)
no Hope je jeden z mála co aspoň opracovává ten hliník, ostatní mají jen odlitky kde se opracuje jen minimum
Omyl,například The one jsou výkovky a to jak pumpa tak třmen, pevnost je v poměru k hmotnosti úplně někde jinde než u toho co předvádí hope. To by se dalo nazvat záměrným oslabováním materiálu, tím frézováním se přerušují vlákna a pevnost jde do kopru a taky vrubová houževnatost je u takového oškubaného kusu materiálu bídná, je to takový nedomrd jak se říká, zaspali dobu 80 léta jsou už minulost:-), prostě se jim s tím nechce patlat tak to lidem nacpou jako designový záměr.Nemusí řešit kování a pak další přesné opracování těsnících a pracovních ploch. Zmastí to všechno na jednom CNCčku, já jim to nesežeru, jsem strojař, tak se mi takový oslabený polotovar prostě nemůže líbit.
Pravdu mas a to nemusim byt ani strojar :)
No to nemá, protože když to udělá CNC z dobrýho matroše, tak má 2× větší pevnost, než ta houba z odlitku, nebo výkovku.
asi tak, a navíc to kování blátěných odlitků to nezachrání
Jen takova otazka to frezovani se dela z neceho jineho nez z odlitku ? to jako prijedou do lomu na bauxid a tam vemou kusy leziciho cisteho hliniku ten opracuji, ofrezuji a je HOPE? Jestli jo tak to je husty :D, ale obavam se tak to asi nebude :D
to frezovani se dělá z kusu valcovanéh bloku 2014 píšou na stránkách Hope
Vyborne tim padem se ve skrze jedna o ekvivalent jednoho velkeho odlitku ne ?
No uz o kousek vys pises, ze nejsi strojar :)
Nejsem proto ten otaznik :)
v podstatě jo :-) ale ten velký odlitek se ještě pořádně za tepla zválcuje a získá sakra jiné vlastnosti :D
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dural
jen pro doplnění
s tím designem je to věc vkusu s tím zbytkem si dost mimo
Nemám čas a asi bych to ani nedal, někde hledat jaký matroš a s jakým zpracováním a výslednými vlastnostmi je u formula použitý, co jsem šahal na třmen pilníkem, tak to vypadalo hodně slušně což je samo jen takový nástin vlastností a odhad, ale na druhou stranu mi rukama a svěrákem:-) prošlo moře různých duralů a hliníkového bláta (vyráběl jsem motocyklové rámy). Né každý výkovek je sračka (viz třeba kované vs. lité kola u aut že), záleží na technologii a určitě žádný výkovek není takový sejra jako odlitek.Myslím že max. mimo si byl s tím, že všichni maj brzdy odlévané, nebo spíš teda vstřikované;-)Ty otrhance co produkuje HOPE na tom nebudou pevnostně nějak zázračně, viz třeba brzdný ůčinek všech donedávna vyráběných modelů.Byly to jen cingrlátka s funkcí o ničom, v tom se snad schodnem.Všichni známí co to měli se toho zbavili, jak dvou tak čtyřpístu.
brzdný účinek je otázka poměru pístků, materiál brzdiče se moc neprojeví pokud je brzda dobře konstruovaná. Tím bych tuhle nesmyslnou debatu ukončil,
To co zmiňuješ je poměr hydraulického převodu, na účinnost brzdy má také vliv.Jinak je ale výsledný brzdný účinek souhrnem mnoha rúzných věcí jak na pumpě, hadici,desce,kotouči tak i na třmenu, konkrétně jeho tuhost je pro brzdný účinek velmi důležitá a zápasí se s ní jak u aut a motorek tak i u biciklů.Debatu za nesmyslnou sice nepovažuji, ale zakončit to můžem:-)
K pevnosti matrose. Kdyz jsem vzal brzdu Hayes 9, mezi desky vrazil kus zeleza a poradne vzal za paku, tak se jednak cely trmen „oteviral“ a durhak se matros naproti pistkum(tj. boky trmenu) trochu nafukovaly.
ciste nahodou nemuzes srovnat Hayes 9 s novym XTR, ze? nebo aspon predchozim, tech +25procent uz bych si nejak pripocital..
no já teda strojař též nejsem, ale rozum mi říká, že materiál na výkon brzdy nemůže mít vliv minimálně do té doby, co se používají hydraulické hadice, které jsou tuhostí materiálu nejslabším článkem.
to nevadí, pri rovnakom tlaku bude na malej ploche vnútornej steny hadice mizerne malá sila(kt, pôsobí rozpínanie hadice), kým adaptér má už plochu veľkú a teda sila an steny je veľká :)
energia sa nestráca, tlak je rovnaký a práca/energi je daná deltou objem krát tlak :)
Jakože na třmen působí větší síla než na hadici?
Můžu dát link do vtipů? :-)
niečo nesedí? :)
možná jsem nepochopil jak to myslíš, ale tlak se šíří rovnoměrně a jde cestou nejmenšího odporu ne plochy.
To si aspoň myslím. Jestli je to jinak, tak se rád nechám poučit.
Nejmenšího odporu? Asi tě budu citovat: „Tobě teče brzdovka v systému proudem?“
Abych to uvedl na pravou míru, tuším, že je to Pascalův zákon, který říká, že ve všech místech kapaliny v uzavřené nádobě je stejný tlak. Tlaková síla je přímo úměrná tlaku a ploše. Na tomto principu právě hydraulická zařízení fungují. :-)
Takže se mnou souhlasíš. Díky :-)
Tlak v kapalině absolutně vůbec nesouvisí s odporem. Pokud tedy zanedbáváme rychlost proudění.
tak proudění tam není to jsme si snad vyjasnili.
To že je tuhost třmenu při použití normálních hadic zanedbatelná, tvrdím od začátku. Tak si nech nadšení na fyzikální cvika.
Spíš mi jde o to, že jsi tu na někoho – právem – ironicky zareagoval ohledně Bernouliho rce, přitom o kousek výš jsi psal o cestě nejmenšího odporu, který samozřejmě vzniká také pouze prouděním kapaliny. Takže nevím, jestli to byla taky nějaká nenápadná ironie, nebo co…
bernouliho rovnice co já vím, tak je o tom, že při proudění když se trubka zůží, tak se proud v úzkém místě zrychlý a vzroste tlak a naopak.
V uzavřeném systému bez proudění to není.
Působním páky roste uvnitř tlak a ten roste rovnoměrně. To snad Archimédův zákon ne?
Pokud bude něco povolovat, tak nejslabší článek = hadice.
Ale to máš fuk, kašli na to.
No pleteš to dohromady dobře, ale to máš fuk :)
Bernouliho rovnice – zuziz: zvetsi se rychlost, zmensi tlak a naopak :)
Bernouliho rovnice jasný, tak nějak to je.
Archimédův zákon je něco ve smyslu: Těleso ponořené do kapaliny je nadnášeno silou odpovídající tíze kapaliny tělesem vytlačené (objemu ponořené části tělesa). Takže to není úplně ono.
Myslím, že je to Pascalův zákon, který definuje tlak v kapalinách v uzavřené nádobě (hydraulika).
Působením síly na píst u páky vzniká v kapalině tlak odpovídající součinu té síly a plochy pístku. Tlak vznikne okamžitě, v celém objemu kapaliny, a ve všech místech je stejný. Tento tlak vyvolá na každém dalším pístku sílu odpovídající součinu tlaku v kapalině a plochy pístku. Tlak roste pouze pokud roste síla na páce. Je přímo úměrný síle na páce.
Jestli povolí hadice nezáleží jen na tom, že je z poddajnějšího materiálu. Můžeme třeba uvažovat úsek hadice se stejnou vnitřní plochou, jako je plocha pístku ve třmeni – vůbec netuším, kolik to je. Materiál hadice je sice neporovnatelně měkčí, ale zase je to uzavřený kruhový průřez, což mu dává neporovnatelně lepší mechanické vlastnosti, protože je materiál namáhán de-facto čistým tahem… (třmen je rám, takže je namáhán ohybem) No věřím, že jedna z těch možností (hadice/třmen) může být klidně řádově rozhodující, ale já v podstatě netuším, která.
Nemá archimédův zákon i druhou část, že se tlak šíří všemy směry stejně nebo tak nějak?
hadice je měkčí a tečka navíc její plocha je mnohonásobně větší než plocha třmenu.
Pokud netušíš,tak se zeptej motorkářů nebo těch co mají pancéřové hadice. Ti ti to vysvětlí.
O druhý půlce Archimédova zákona nic nevím. Každopádně tlak se v ideální kapalině nešíří – prostě tam je. Vždy v každém místě kapaliny stejný. Působí vždy kolmo na stěnu.
Já klidně věřím tomu, že hadice jsou rozhodující – na základě něčích empirických poznatků. Prostě bych si to jenom netroufnul vyvodit z charakteristik materiálů a odhadnutých průřezových charakteristik… Ale asi to tak je, no.
Bernouliho rovnice?
Tobě teče brzdovka v systému proudem?
Obcas ten pocit mam… ;-)
Vnutorna plocha hadice s vnutornym priemerom 1 mm a dlzkou 900 mm je cca 2 826 mm2, zadna s dlzkou 1300 mm bude mat plochu 4 082 mm2. Myslis, ze adapter ma vacsiu plochu?
Souhlas – v hadici sice asi bude docházet k menší poměrné deformaci než ve třmenu, ale na mnohem větším objemu to bude dělat větší absolutní deformaci (změnu objemu), takže si taky myslím, že větší roli bude hrát deformace hadice než třmenu.
taktak. Ale zas hadice maj všichni víceméně stejný (kromě DH brzd), takže jsem zas u toho zbytku. Docela dobrej příklad je rozdíl mezi Elixí R a CR, kde vlastně všechno je ze stejného materiálu, přitom u CR cosi pruží
To si teda nemyslim, ale pokud se ti to líbí.
robila som si trochu srandu :) Zmýliť sa môže každý. Montujem BL-M985 a BR-M985 na Sparka. Kolo však ešte nie je dokončené takže skúsenosti novými XTR nemám zatiaľ žiadne. Paku aj radenie mám tiež na jednej objímke. XTR brzdy majú oproti XT keramické piesty.
Tak přesně tohle mě dostalo. Nádherná práce. To bych si dal na poličku a hodiny na to civěl. Na nový kolo to taky dám dohromady. Už jsem rozhodnutej. Dofám, že to bude fubgovat tak jak to vypadá.
Nezlob se na mě, ale to je prostě designová hrůza – tohle je jako kdyby zaměstnali Chrise Banglea.
Věčné téma: Sram x Schimano. Zaplať pánbůh, že to existuje. To je hybnou silou pokroku. No a o čem bychom se pak dohadovali…… Všichni všechno stejný, to už tu bylo. Ať žije výběr.
Já nestojím na ničí straně, Elixiry se mi taky nelíbily, a vidíš co mám na kole. Shimano XTR se mi líbí snad celá sada až na kliky a brzdy.
Sram šaltr (9sp), Shimano řazení (10sp). :-) Nebo naopak.
Naprosty souhlas…vetsina tech „inzenyrů“ nepozna se zavazanyma ocima rozdil mezi poradnyma veckama a obycejnyma hydrama, ale pindat se o tom bude porad ;-)…
To pozná každý a může ***** kam chce…
pokus o vitp?
No jestli ano, tak velmi nepovedenej…
Ale z části pravdivý.
viděl jsi je naživo? na obrázku se mi taky nalíbily, ale naživo jsou super!
Ne, ještě jsem neměl tu čest.
Já osobně jsem je viděl na živo už několikrát a osobně mám dojem, že SHIMANO se snaží dělat věci rok od roku ošklivější…
Z mého pohledu je to naopak jedna z nejhezčích brzd současnosti. Minimálně páka je x-krát hezčí než megaexpanzky u Hope.
Lidi otevřete oči! :-D
Nevim jake megaexpanzky mas na mysli, ale paky jsou na Hope to co se mi nelibi. Starsi verze se mi nelibily kvuli dlouhe pace, ted v provedeni tech, se mi to zase zda strasne preplacany. Ale jejich trmeny mi pripadaji cimdal hezci:)
Takze bych bral kombinaci pekne paky, treba jato to Rko a Hope trmenu. To vsak neklapne:(
Možná jsem se špatně vyjádřil, ta páka mi připadá zkrátka strašně mohutná. Nicméně s těmi třmeny souhlasím, ty jsou hodně pěkné. Já bych zas bral kombinaci nová XTR páka a Hope třmen :)
tak teoreticky by to šlo ne?:)
Prakticky ale ne. Jednak nevím, jaký je poměr pístků a hlavně Shimano je dělané na minerální olej a Hope na brzdovku. Co vím, že jde zkombinovat, tak je Shimano a Magura.
Ale jo tak yto jde, al eve trmenu se musi vymenit tesneni.
Hope páčky 4ever
WTF???
to už tu bylo víckrát… se někomu „podařilo“ si páčkama propíchnout dlaň. komplet úplně brrr…
To je fake :-)
Tak ti nevim, ale jako fake mi to moc nepripada.
Těžce nesouhlasím…Hope je Hope…to je nádhera!
Vozím V2 a doposud jsem se nepotkal s lepším pocitem chodu a gripem páky. Vzhled je diskutabilní, Hope Tech bude mít ostrý design, není to žádná kudrlinka a značka si drží svůj ostrý, technický styl. Nehaním Shimano, ale jedna sada lesklá jak psí kulky, druhá černá a matná, těď zase lesklá. Je to prostě gramařina a zatím nemají na AVID Elixir R. Cena, výkon, hmotnost. Krom servisu, ale to zase není tak často.
Pochop, ze to co se nelibi tobe se muze libit jinemu:) Me se treba tato paka vcelku libi.
jo,tak na tuhle kombinaci se už těším…
mňam …
new xtr brzdy vozim od podzimu.Uz jsem to tu jednou psal,brzdi jak hovado,odvzdusneni je otazkou chvilky a co je dulezity netuhnou v mrazu.V komponentech je foto a nejake reakce…
Nemáte je někdo převážený? Uvažuju nad nima místo R1, protože už mě nebaví to neustály škrtání a seřizování :-(
Naplnené ich nemám prevážené. Ale mám ich skompletované aj spolu s radením.
A jak to brzdí?
To neni podstatne…důlezite je jak vypadaji a hlavne, ze maji o 3,2gramu min nez jine.
Jak to tady tak pozoruji, tak důlezita je znacka a kolik co vazi gramů ;-). To ze kde kdo vozi v trenkach nebo pod trickem o par DESITEK KG vic uz neni důlezite ;-).
Ja bych brecel… :-))
Můžeš brečetet né?… :)
Děkujeme,že jsi se včera zaregistroval,jen více takových inteligentních uživatelů!
tak ale v podstate ma pravdu, ci pri 95kg zivej vahy (u niekoho bike+ziva vaha vsak ano…) maju brzdy 360g alebo 430g je s vynimkou top10 jazdcov na svetovom pohari dost jedno. to ako brzdia, aka je servisovatelnost na kolene a ako casto ich vobec treba servisovat atd. je pre 99.99% uzivatelov asi naozaj podstatnejsie.
Diky za podporu ;-)…uz jsem myslel, ze me odsud odhlasi…
Ono pkud k tomu budeš takhle přistupovat při každém komponentu,tak nakonec kolo bude mít 13kg místo 10kg a to už jedno není a navíc se to netýká úvodní otázky,až budeme řešit kolik má jezdec nadváhy,tak to bude jiná.
ako hej, ved aj ja si obcas zagramarim a naschval nekupujem tazke veci ale dovolim si tvrdit ze ani medzi 10 a 13 kg bikom pri vykonnosti 95% userov B-F nebude nijaky zasadny rozdiel. preco by aj mal byt, ked zoberieme sustavu bike+jazdec tak ci to ma 90 alebo 93 kg tak z hladiska potrebenej dodanej energie resp. potrebneho vykonu reps. este inac vykonanej prace to neni nijak zasadny rozdiel, schvalne si to skus zratat pre nejaku beznu vyjizdku.
budem rad ak to nepochopis ako obhajovanie kupovania tazkych bikov.
tak. a navíc rozdíl mezi normálním funkčním negramařským bikem (třeba na xt) a nějakým potuněným odtučněným exemplářem nebude 3 kg, ale… 1 až 2? :-)
a možno aj 4kg ;)
4? teda nejsem žádný expert na váhu ( :-) kromě svojí, tam o kila bojuju), ale tohle číslo se mi nějak nezdá
google :)
co google?
co co google?
ze co si tym chcela povedat. rec bola o 4kg gramarskej, ja tvrdim ze blbost, ty ze google. tak to nejak uved na pravu mieru a daj konkretny priklad trebars z googlu.
nezmysel.
Tak třeba můj 29tkový celopevňák Scott. To je typické negramařské kolo (vše s důrazem na odolnost a pohodlí – třeba hodně těžké odolnější pláště, těžké sedlo, těžké Ergon gripy, těžší řídítka, atd.) na úrovni XT.
Má 10,5kg. A teď bych tedy chtěl vidět 6,5kg gramařskou varianto téhož. A to klidně i za mnohem více peněz.
Samozřejmě s tím, že to nebude ošizené funčně.
Typicky negramařský kolo neni na CMaxech a pevný karbec vidli ;-).
co třeba toto ? http://bicy.cz/…olo/kolo.php?…
chcel bych to vidiet na vahe, inak tym 7.1kg neverim.
nehovoriac o tom ze to nesplna mlokovu odmienku ohladne neobmedzenia funkcnosti lebo by sa v poriadnom terene rozpadlo do 5 min.
Ty seš kecka…
tak preco tam neni jediny bajk na vahe?
žigo je i zde na BF tak mu napiš určitě se ti rád ochlubí s fotkou kola na váze…
Proč by? Vždyť tam jsou docela „obyčejný“ komponenty. To by mělo vydržet leccos. Navíc by šlo v pohodě ještě pár set gramů shodit, ráfky Podium MMX a rám vyměnit za 899ku u který nechat někde přilepit čepy na véčka, na karbon by to určitě šlo bez větších problémů :).
To je ale naprosto nesrovnatelné kolo.
Už jen dát na srovnání oproti 29tce 26tku, to opravdu srovnatelné není. Dále v-čka místo hyder. Pár drobností jako rohy chybí.
Srovnáváme naprosto odlišná kola.
Kdybych ho stavěl ve stylu toho odkazu, tedy 26tku + v-čka na mojí úrovni XT negramařského osazení. A ještě přidal šlupky pláště jako tam jsou.
Tak budu s negramařskou stavbou na 9kg a bude třeba najít kolo 5kg.
Pořád spousta funčních rozdílů. Třeba na první pohled vidím celý pohon. Jen dvouplacka + supertěžká kazeta.
A pak věci jako sedlo by se mělo brát totožné, protože to si každý vybere jaké potřebuje.
Třeba rohy zase chybí, atd.
O odolnosti většiny komponentů už bych taky dost pochyboval. Třeba pláště, dál je to bez duší s minimem tmelu.
Když bych stavěl v tomhle stylu tu negramařskou variantu na úrovni XT, tak opět už nebudu na 9kg a zase o dost níže.
Já bych chtěl vidět funčně srovnatelné (takže funční prvky jako hydry musí být zachovány a to samé třeba stejná velikost kotoučů, rohy, odolné pláště, sedlo a celkově hodně slušná odolnost, i když mírně horší odolnost bych ještě bral).
Za sebe bych to viděl na rozdílu 2kg při zachování funčnosti a mnohanásobně vyšší ceně.
mloku ty si to prostě okecáš viď to že ty nemůžeš jezdit se silniční kazetou a dvouplackou neznamená že ostatní taky ne hehe
Tak tohle nechápu. Nejde tu přeci o to co kdo jezdí, ale srovnání srovnatelného osazení po funční stránce v negramařské x gramařské verzi.
To už rovnou můžem pak srovnávat ve váze i silničky a DH fully. Přeci když někdo nechce jezdit na silničce, tak to neznamená, že druhý nemůže. Úplně stejná logika.
5 kilo kolo jsem daval do druhyho odkazu a tvuj scot neni zrovns oriklad klasicky stavby jako priklad klasicky 29 bych videl treba majkeho supa
Co rohy, ale ta vidla:)
a pokud bdueš opravdu gramařit dá se jít mnohem níž i s normální vidlou: http://www.fotos.light-bikes.de/main.php…
pekne ale imho ako atrakcia a nie funkcny bike obzvlast nie pre ludi nad 70kg. neverim ze sa s tym po kazdej jazde nemusi srat a to este aj jazdi opatrne.
ty asi žiješ hodně mimo reálnej svět tak jinak vem si že mlok má HT s pevnou vidlí co má 10,5 já mám fulla kterej má 9,5 co bude lepší na jízdu do toho tvýho terénu ?
tvoj 9.5kg a 6.5kg z obrazku je dost zasadny rozdiel. ja tvrdim ze 6.5kg mtb sa v poriadnom terene a nie miestnych lukach a hajoch nejakym sposobom znefunkcni po par km. na niecom takom nejazdia ani WC. nehovriac o tom ze pod mojimi takmer 100 kilami by sa to krutilo ako cervik o tom som presvedceny, fyziku neodrbes.
ctes co pisu ? porovnavam 10kilo ht s pevnou vidli s deset kilo fulem 110/100 co ti v terenu povali lip ?
o tom som nic nevravel ani nepolemizoval, reagoval som na tie linky ultra light bikov co si daval. ja hovorim ze mtb co ma 7kg je do vitriny a na babranie po kazej jazde a nie na seriozne bezproblemove jazdenie v terene pokial to neni kozmicka technologia z NASA a nestoji 15tis.E. preco s niecim takym nejazdia ani na WC?
len tak mimochodom rychlej turista ma v profile ten svoj „full ht“ trek a pise ze ma cca 9 kg a myslim ze to je tak skoro na hrane rozumneho gramarenia aby to este fungovalo ako seriozny mtb bike. (pricom ja bych nemohol jazdit ani s tym , minimalne tie plaste)
přijde ti tohle sub 9kg kolo na hraně gramaření?
gramařského na tom není vůbec nic a majitel má přes 100kg
ale jinak souhlas 7kg není na běžné ježdění kolem těch 8,5–9kg je taková rozumná hranice
tohle je špica a neni to žádná ujetá gramařina přitom levný HT na kterym se nebude řešit hmotnost bude mít klidně 13kg jak nic a rozdíl bude silně přes 4 kila…
:)
pripada mi to ako spickovy ht bike ktory by sa dal vylajcit uz len na ukor funkcnosti/odolnosti.
Jeste se da pouzit treba lehkej ram a kola. Tuhost pritom muze klidne vzrust, pritom vaha –0,5kg uplne snadno:)
az na ty spinergy to je docela lehke kolo :)
Ale krásně tam sedí :)
Spinergy sedí snad na všechny biky :)
To je fakt :)
Ty máš 29tku?
Do pořádného nebude dobré ani jedno. Pro časté ježdění pořádného terénu bych dal přednost tomu Tvojemu kolu (oproti svojemu celopevňáku), i když by se mi taky na to nelíbilo ani trochu.
Ovšem co se týká odolnosti, tak ten celopevňák by nejspíš přežil v pořádném terénu více. Tam to bude limitované jen tím, co dá jezdec.
navrhuji zalozit na tohle tema vlakno at se to neresi ve vlakne o brzdach…
Mloku, tvoj 29" Scott je gramarské kolo. Pevná vidla, superlahký rám… Je však rozdiel ušetriť na 10kg pevňáku bez odpruženej vidlice a na 13 – 14kg fulle, o ktorých bola reč a na ktoré som reagovala. Pretože Tomfree hovoril rozdiele 10 a 13kg a newbie napísal, že to „nebude 3kg, ale … 1 až 2“. A na to som reagovala, že možno aj 4kg. Newbie má v profile „negramarské“ kolo a uvedenú hmotnosť 14kg. Ja som cca za 10sekúnd vygooglila cca 10kg 29" „negramársky“ full v hodnote 1.500USD.
:-) tak teda odkaz na 120 am negramařskou desetikilovou 29" za 1.500 usd by mě fakt zajímal
jak hovori slecna ze google, ale tiez bych radsej videl ten link.
tak. ani nemusí být negramařská… a ani nemusí být za 1.500 doláčů… klidně bez cenového limitu
:-) jsou to dvě různé otázky… kolik se dá gramařením ušetřit na biku stejné kategorie (pro stejný typ ježdění) bez zásadního funkčního omezení… a kolik taková gramařina stojí
Mohla by som teraz citovať niekoho tu vo fóre, kto tvrdí ,že 29" je iba o 0,5kg ťažšia oproti 26" bajku a potom sem dať trebárs 7,5kg Scalpela a povedať, že 29" bude predsa iba o 0,5kg ťažšia, t.j. 8kg.
Tu máte ten link na cca 10kg 29" bajk. majiteľ tvrdí, že ho stál cca 1.500USD.
22,61libier = 10,24Kg (na váhe)
V toto vôbec nie je nejaký špeciálny gramársky bajk.
mám na mysli tento bajk
tak tenhle je za 7.600 LESS 1.500, tj 6.100 :-)
ehm. a) „7.600 USD + TAX“
Môj omyl. Zle som si to prečítala. Bike Gary Fisher je o 1.500USD lacnejší ako 7.600USD.
jj, neva, o cenu nejde.
ale superfly je chrtoraketa se 100 mm, tenhle navíc s karbonovými koly… :-) trošku jiná kategorie
jasne, že je to iná kategória. Nechcem sa hádať. Chcela som iba povedať, že 29" kolo a 29" kolo môžu byť aj o 4kg hmotnostne niekde inde. Vždy je to o peniazoch. proti 29" kolám nemám absolútne žiadne výhrady. Niektoré sú fakt nádherné. Navyše sme bohužiaľ „zaflamovali“ vlákno o XTR brzdách. A ako bolo už spomínané gramáriť nestačí iba na kole ale aj na sebe :)
:-) se nehádáme, ujasňujeme si to – takhle ty tvoje 4 kila beru… já ty svoje 1–2 myslel gramařením na stejném základu, tj. stejný rám
a na sebe negramárim, ale kilogramárim :-)
Rám může být jiný, pokud bude srovnatelný (zdvih, odolnost, stejného zaměření).
Já si právě pořád myslím, že při zachování srovnatelné funčnosti není žádná šance ušetřit celé 4kg, ale spíš tak 2kg a i to bude stát opravdu hodně peněz.
Přesně. Cena nevadí, klidně ať je to hodně drahé pro srovnání. Ale ta kola jsou naprosto funčně nesrovnatelná (obě pevné osy, pořádné pláště, atd.) a ještě bůhví v jaké je to velikosti.
Gramařské? Ten rám není nijak extra lehký, ± mu seděla katalogová hmotnost. Gramařšký by byl, kdybych ho vzal v karbonu, to má více než o 0,5kg méně. Ovšem už za zcela nechutnou cenu, která mi nebere.
Tak jdeme na fulla. Vem jednoho z mojich fullů a postav o 4kg lehčí kolo se srovnatelným zaměřením a ne o moc horší odolností. Můžeš na to vzít libovolný rozpočet.
To by mi zajímalo stejně.
Negramařský bike určil na počátku něco ve stylu na XT. Od toho jsem tu debatu začal.
A svoje kola mám právě na váhové úrovni XT (z části tam to XT i mám).
Na ten odkaz jsem se ještě nedostal, už jdu na něj níže v diskuzi. Doufám, že to bude adekvátní, tedy zejména velikost kola, obě pevné osy, srovnatelně zaměřené pláště, aspoň podobná odolnost.
Je tu ale spousta jezdců, co váží o hodně méně. A u lehčích jezdců je to znát o něco více.
A pak nejde jen o to, že budu třeba v táhlém výjezdu po snadném povrchu o 4–5% rychlejší (pro 70kg + 10 nebo 13kg bike to tak je). I tohle je příjemný bonus, i když to není stěžejní.
Ale zejména o některé specifické situace. Tím myslím těžší terén a hraní si s kolem (včetně skoků). Tady je pak váha kola sakra znát (i když i s těžším to samozřejmě jde, ale hůř) a váha jezdce moc podstatná není a ani třeba váha camelu navíc. Proto tady je znát, jestli mám 1,5kg v lahvích na kole nebo v camelu.
A pak druhá situace a to těžší výjezdy na hranici fyzičky jezdce. Dost často chybí opravdu málo a třeba bych výjezd dal. Ať už že skončím těsně před koncem nebo by daná pasáž potřebovala jen na chvilku o trošku větší rychlost.
A tady právě naopak čím horší výkonnost, tím je ta váha více znát.
Jinak já nebyl nikdy žádný extra gramař a dávám přednost odolnosti a spolehlivosti. 3kg jsou ale už pro mě zásadní rozdíl.
nie ze je to dost ale je to brutalne vela (asi tolko co medzi mojim normalnym a krcmovym bikom) nicmenej ked som raz z nudze na nom isiel cca 100km/3000m maraton tak som nijaky podstatny rozdiel nezaznamenal aspon nie taky ktroy bych mohol pripisovat tazkemu biku a nie svoje mrzkej kondicke.
To by se mohlo tesat do kamene. Uplne s Tebou souhlasim. Dogma mit co nejmin gramů je pro vetsinu lidi holy nesmysl. Kdyz budu mit na vyber s dvou podobnych komponentů v podobne cenove hladine, tak je jasny, ze vemu mj.treba ten lehci, ale za kazdou cenu honit jen gramy je nesmysl…
ale klidně ať je honěj, za jaký prachy chtěj… já to beru jako takovej přidruženej sport k mtb :-) kterej fakt neprovozuju
akorát se z toho pro BFU udělalo něco podobnýho, jako jsou megapixly u foťáků – jakože čím míň gramů, tím víc hustobajk
Když to řekneš takhle, tak už to zní i rozumně. Ještě bych dodal, že občas není od věci vzít ani ten těžší, když už by ty gramy dolů byly za cenu snížení tuhosti nebo příliš velkýho snížení odolnosti.
To, že je váha brzdy oproti váze jezdce zanedbatelná je uplně irelevantní. Kolo neni součást člověka. S kolem musíš nějak manévrovat, tak si vem činku, se kterou se ti bude dobře třeba zvedat na benchi. Pak si vem činku třeba o 30% těžší, a řekni, že tam neni rozdíl. A pokud nejezdíš jenom rovně, konstantní rychlostí po hladkejch cestách, tak to kolo máš jako tu činku.
Prave ze bych tomu chtel vic rozumet. Dosud me jeste nenapadlo koukat na sve kolo zepredu jak vypadaji paky na brzdy. Kdybych se fouknul foto mych Alivio z roku 2001, tak uz se by se mi asi nepodarilo sem ani prihlasit :-D…
No a co, to ty si si mohol svoju hlupu poznamku ujst, tuto sraldo ma pravdu
Ty voe, ty vozíš odpruženou sedlofku zoom, nevíš proč a tady děláš takový kritický soudy. To je tedy trochu mimo.
Tak to vim uplne presne…kdyz slezu po vyjizdce z kola, tak si můzu norlmane sednout a na rozdil od meho kamose, ktery se k vůli tomu za me stydi:-), ten uz kvici po půl hodine ze ho boli zadek…
Hmm, to je ovšem objektivní měřítko. (Na tý Suntorce by tě prdel taky nebolela)
Uvazuji o novem kole, tak o ni taky samozrejme uvazuji… Jen jsem nevedel jestli rozdil mezi temi dvema jen v cene nebo i ve funkci. Ale nehodlam se tim nejak zaobirat.
ale to nie je vecou odpruženej sedlovky :)
Přesně, když má blbé sedlo.
Tak to mas samozrejme pravdu. Ale pohodlne sedlo jsem bral jako samozrejmost. Nikdy jsem nebyl priznivec davat si na kolo prkno nebo zehlicku. Mam neco mezi penou a gelem, nejak jsem to nikdy nezkoumal, hlavne ze je pohodli…
Koukám, že se vlákno trochu oživilo. Mám je na kole a zatím absolutní spokojenost. Velmi krátký krok, žádné škrtání, vysoký brzdný účinek a velmi dobré dávkování. také ergonomie na řidítkách supr včetně řazení, brzdím pouze ukazováčkem. Na to co jezdím a co jsem zatím vyzkoušel je to nej .
S jakýma brzdama je porovnáváš?
Zkušenost samozřejmě véčka ( jen pro pobavení) Shimano SLX, Avid Juice 3, pak Avid Elixír CR,Hayes Stroker a také XT. Pokud srovnám pro mě schopnost spomalovat a dávkovat tak asi nejhůř pocitově ty hayes pak SLX s Juice , XT bylo s kovovýma deskama už výborné a stejný dojem pak Elixír a XTR, možná XTR lepší. Ale ideálně by to bylo porovnat někde najednou.
Tak to jo, konečně se teda XTR asi začínají zbavovat té pověstné „nebrzdivosti“ u starších ročníků.
mě se zdá, že brzdí víc, než dost :-)
Taky s nima nemám problém největší problém s jejich nebrzdivostí maj ty co je nevozej hehe :O)
No mě nebere shimano, ani se mi nelíběj, ani mi nebudou pasovat na kolo, ale avid mi nesedí, takže nemám moc na výběr :-(
Co Houpky? Nebo Magura (teda jestli nezastáváš tu všeobecnou antipatií k těmhle brzdám).
Marty se mi vůbec nelíbí a hope taky moc ne a nejsou nejlehčí (a když už jsou, tak prej moc nebrzdí, ty formule brzděj jak cip :-))
ty Hope brzdí pořád líp než XTR, vzhled je věc osobní
U mňa pocitovo BR-M975 XTR brzdili lepšie ako Hope Mini X2. Ale XTR M975 mali kovové dosky a Hope majú organické. Tieto nové XTR M985 som ešte nejazdila, takže ich nemôžem porovnať. Ano, vzhľad je naozaj individuálna záležitosť.
Mohu potvrdit. Dal jsem je místo Elixírů. Brzdný účinek a dávkování je citelně lepší.
XTR brzdí líp než Elixir?
dobrý vtip
nvm jak tyhle nový ale u všech starších zcela ajsně vyhrávali elixíry nad xtrkama tak jsem zvědavej na nějaký opravdu objektivní porovnání…
Stary erka má přítelkyně a je to bída, s novejma sem testnul asi 100 metrů (ale jenom brždění :-D) a přišlo mi to daleko ostřejší.
moje erka má teď taky přítelkyně a když za to poprví vzala tak šla přez rodla nvm co by dělala s ostřejšíma brzdama xD xD xD
Tak to bys ji měl naučit brzdit ;-)
neboj první krůčky už má zasebou ale to nemění nic na tom že pro ní to brzdí fakt až moc nedej bože jí tam dát něco jako elixíry…
To je třeba vyzkoušet. Možná ty moje elixírky ( custom verze pro spešl) jsou výrazně horší než jiné, ale rozdílem jsem byl velmi příjemně překvapen.
224gr. předek a 240gr. zadek, plná délka hadic, bez kotoučů
a nevies nahodou kolko maju v takejto konfiguracii stare xt? (myslim tie predchadzajuce t.j. prve co mali ten servo wave ci ako sa to vola)
XT BR-M775 přední 303gr. a zadní 324gr.
thanks.
ked uz gramarime tak trocha ich vylahcili ale ale furt to neni nic moc.
V té zadní je ale strčenej ten plastovej bazmek, takže zadní bude mít míň, než je ukázáno na váze.
jj, jsem gramař začátečník a nemám tyhle věci ještě zmáklé, resp. nejedu na gramy, ale na deka :-D
:) já jen pro doplnění :D
Ten má necelý 4 géčka, teď jsem je kvůli tobě hodil na váhu :D. Spíš bych se čílil kvůli těm adaptérům, ty maj skoro 20 :).
:D
Aha, tak to se asi radši budu rozčilovat s formulema :-)
mimochodom tie v popisovanej kofiguracii vazia kolko ? (tie R1 co mas). sorry ze sa takto pytam ale jednak katalogova hmotnost je bohvieco a druhak jej aj tak neverim.
Přesně si to nepamatuju, ale cca 170 a 180g
vcera som kamaratovi montoval xtr trail tak som to odvazil. paka, strmen, plna dlzka hadic, naplnene, bez kotucov.
xtr trail p – 249g
xtr trail z – 262g
pre hope kuotuce treba pribrusit hore strmen. na zadnom nejaku desatinu, pri troche stastia ja mozno nic, vpredu viac ale stale je este pri oku strmena dost materialu takze ok.
na biku to opticky nevyzera zle aj ked to je vec nazoru, kazdopadne spolu s radenim na jednom oku to moze byt docela zaujimava alternativa. len tie nestastne testy s fadingom…..(vid. prispevky tuna)
trocha som sa na nich presiel, ergonomia vyborna, davkovatelnost a okamzita brzdna sila taktiez, co sa spominaneho fadingu tyka neviem, to by chcelo nejaky alpsky zjazd. pre porovnanie su imho trocha menej kusave ako R1(s mam moznost priamo porovnat) ale nie o moc cize na shimano (ale aj celkovo) pomerne ostre. odhadol bych zle celkova brzdna sila bude minimalne porovnatelna. zo starymi xt (tie zo servo wave) sa neda zrovnavat ozaj v nicom, nove xtr minmalne vo verzii trail je o rad lepsie.
pre zaujimavost som odvazil aj tie xt co som daval dole
xt p – 278g
xt z – 291g
cize celkovy rozdiel 58g, pri rovnakej dlzke hadic by to bolo odhadom o 25–30g viac cize celkovo o cca 90g. co je dost malo vzhladom na to ze xt neni rozhodne ziadna gramarina, ide o generaciu inu brzdu a porovnavame xt s xtr. (cize 3 nasobna cena).
inak ta hmotnost xt ma dost prekvapila, uvadza sa o dost vyssia (vid. ine pripevky)
Keď už porovnávaš váhu XT a XTR, tak musíš u XTR odpočítať tie chladiče na doštičkách.
co to trepes, porovnavam xt a xtr trail tak jak su
ak ta to zaujima tak „normalne“ xtr maju v rovnakej konfiguacii jak je vyssie uvedene 225g predna a 240g zadna. co z toho tvoria chladice si zisti sam.
tak xtr se dělaj i ve verzi bez chladiče…
ved ano, sak to pisem, porovnaval som to co doslo ako verzia xtr trail a ta sa robi iba s chladicom, ale daju sa tam daj aj platnickty bez chladica a naopak kedze je to ten isty strmen.(aspon to tak pisu)
tak som to nakoniec riskol a po kladnej kamaratovej referencii napriek znacnym obavam (vid. diskusia tu o prehrievani) a tomu ze som si povedal ze shimano brzdy uz nechcem ich kupil aj sebe. po trocha povozenia jak doma tak hlavne po alpach mozem povedat ze su to asi najlepsie brzdy ake som kedy mal.
ze z dnes dostupnych brzd asi najlepsia. porovnavam z toho co mi preslo kedy rukami.
predchadzajuce shimana a myslim ze celkova brzdna sila neni mensia oproti konkurencii ani nahodou.
v alpach)
docela funguje :-), nijak vyrazne ale medzi dvoma krajnymi polohami rozdiel je.
oficialny navod uvadza na moj vkus dost komplikovany postup je to v pohode urobitelne doma na kolene tak ako zo starymi modelmi. toto nema chybu.
tu) – jazdim to na klasickych kotucoch (nie ice-tech). bol som prekvapeny, je to prva brzda co som kedy mal kde o nejakom fadingu nemoze byt ani reci. ani v dlhych alpskych zjazdoch som nic take nepozoroval. zdalo sa mi ze trocha po zahriati ztratili trocha na ostrosti (ale ozaj trocha) ale jak davkovatelnost tak brzdna sila boli uplne v poriadku. na klasicky fading sa da zabudnut. je to dost vyrazna odlisnost oproti vsetkym testom ktore sa doteraz robili (vid. aj linky tu) tak neviem…merat som samozrejme nic nemeral ale subjektivne to tak neni.
konečne objektívny názor z vlastnej skúsenosti a nie iba „počul som alebo tu píšu, že …“.
Keďže máš štelovanie na páčkach predpokladám, že máš verziu Trail. Máš aj brzdové platničky s chladičmi?
ano mam trail verziu cize aj platnicky s chladicom, ich vplyv odhadnut nedokazem ale ciste z principu (pasivny chladic bez aktivneho ventilatora – schovane za vidlou a strmenom a este k tomu potazme zagebrene – tam asi nijak extra vzduch prudit nebude) bych si tipol ze limitne blizky nule. ked ich zoderiem dam obycajne a uvidim.
mimochodom ja veci tipu „pocul som“ nepouzivam, „cital som“ teda objektivne meratelny test a porovnanie s inymi je vec druha. kazdopadne moja skusenost je s tymito dostupnymi testami v rozpore takze neviem. jak negativna (fading- nepozoroval som) tak pozitivna (ze je to lepsie jak saint-to zas nie).
tak co, nějaké nové zkušenosti? :D chci kupovat brzdy a mám to podobně jako tazatel tj. elixír cr s alu pákou nebo xtr. rozdíl v ceně moc nerozhoduje záleží co bude líp brzdit.
než cr s alu pákou tak raději R s carbec pákou:-)
já nevím taky jsem o tom uvažoval, ale měním často kola kde jsou ruzně široký kotouče a tak jsem si říkal že by se hodilo to nastavení destiček. ale xtr asi fakt nevezmu nakonec.
To není žádný nastavení destiček, ty jsou pořád stejně daleko od kotouče…
tak na co je pak to nastavení?? to je jako nastavení gumovosti páky ne? já myslel že to souvisí s destičkama
Jo, je to nastavení volného kroku páky – dá se tak parádně srovnat chod přední a zadní páky. A taky to je červený :0P
jj díky. ale furt teda přemejšlím zda r nebo cr.
pač cr bych vzal z alu pákou, carbon je všude zbytečně dražší a myslím, že není moc lepší na páčce :)
Vzal bych Rka s karbec pákou. Karbec páka je o kus lehčí a když i Rka jsou lehčí než CRka tak by to s karbec pákou mohlo být zajímavý. Nevím jaký máš rozpočet, ale za mě XX WC
tohle už je cenově trochu mimo mě, to až nebudu závodit a budu si užívat jen jízdu tak si je někdy koupím :D asi vezmu ty Rka ale mám strach aby mi nechodila každá brzda jinak když to nemá žádný nastavení. ale je fakt že moje stávající brzdy to taky nemaj :)
ted koukám, ty nový elixíry patřící do sady x7 jsou R nebo 3? pač jsou za zajimavou cenu
X7 jsou R, a 3 jsou nedávno nový…
já totiž někde viděl napsaný jako x7 že jsou trojky tak jsem se ptal. zajimavy že ta cena je od kus nižší než u R loňských
Když jsou 5ky, tak jak můžou bejt vyšší Rka 3ky?
ježišmarjá :D
Tady to je i vidět, sada X7 a jsou u ní Elixir R
jj dík
na h…o
Cokoli kromě XTR, můj názor. I kdyby brzdily (což podle testů nebrzdí) jako víno, tak jenom kvůli vzhledu mi na kolo nesmí :0(
A viděl si je na živo, nebo usuzuješ jen z fotek co jsi viděl na netu?
Už z fotek na netu je to prostě odporný že odmítám se na ně i kouknout v reálu ;0)
Ty ses vizionar az na pudu, to je neuveritelny :-)))))
Já říkám jen svůj názor, nic víc. Pro mě za mě ať si je klidně lidi koupí.
Ale stejně, kolik brzd na trhu musí mít „externí chladiče“ na třemech? Nebo sendvičový kotouče? Myslím že jich moc nebude a brzdí líp, nepřehřívají se a ještě k tomu slušně vypadají.
externé chladiče sú súčasťou platničiek a nie strmeňov. XTR brzdy to mať „nemusia“ ale môžu. Štandardne sa dodávajú k modelom XTR Trail. Ani sendvičové rotory mať „nemusia“. Všetky tieto vychytávky však zlepšujú odvod tepla. Keby sa výrobcovia riadili tvojím heslom, tak ešte brzdíme cantilevermi.
nicmenej je fakt (uz som to tu volakde pisal) ze v teste MB asi spred 2 – 3 mesiacov sa tie kompozitove koutce v teste pri dlhodobej zatazi viac menej rozpadli a preto ani tato cast testu nemohla byt vyhodnotena jak pre xc tak trail verziu. samotna okamzita brzdna sila bola napriemerna ale nie oslnujuca, ergonomia a davkovanie super. nebol takmer nijaky rozdiel v nicom medzi xc a trail verziou ergo je otazka naco ten chladic vobec je. bohuzial sa pre obe brzdy v zavere uvadza ze sa objavili viditelne slzenia na pake.
Pred X rokmi čítala v MBAction test prvých radiacich páčiek Sram. A neboli to žiadne prototypy, ale už normálna séria. A sami amíci skonštatovali, že by to radenie mali vrátiť späť na rysovaciu dosku. Počas cca týždňového testu sa im rozpadli 2 radenia X.0. Dnes si na to nikto nespomenie a radenie X.0 má kopec spokojných užívateľov.
Brzdy (strmene) XTR RACE a Trail sú konštrukčne totožné. Preto funkčný rozdiel medzi nimi nie je. Už samotné keramické piesty a „sendvičové“ rotory dostatočne chladia brzdu. Väčšina výrobcov bàzd sa s týmto uspokojí. Shimano išlo ešte ďalej. Preto má verzia Trail brzdové platničky s chladičmi.
„Shimano išlo ešte ďalej.“ Musím se smát, například Formuly The One jsou lehčí, silnější a nepřehřívají se i bez sedviče a chladiče na deskách.
Přední The One 900mm váží 201g
Zadní The One 1500mm váží 215g
Přední XTR Trail 780mm váží 233g (s kratší hadicí)
Zadní XTR Trail 1470mm váží 249g (taky kratší hadice)
A to ani nezmiňuju lehké, i na DH použitelné brzdy X0 (203/226g) případně XX které jsou taky lehčí (174/186). XX WC jsou údajně ještě lehčí než XX (355,2 komplet) a silné a účinné budou také.
Takže co mi můžou XTR nabídnout víc než tyto zmiňované?
Máš pocit, že ti je někdo nutí? :-)
Ne, ale rád bych, aby mi Tina vysvětlila, co je na nic tak úžasného :0)
Toš nemám pocit, že by Tina říkala, že jsou to nejlepší brzdy na světě a ostatní brzdy neubrzdí ani dětské kolo na asfaltu.
Takže co mi můžou XTR nabídnout víc než tyto zmiňované?
no přeci Kdo nemá R je amatéééér :D
Vidíš, na to jsem zapomněl, dík za připomenutí. :0)
to je sice pekne ale ja po takomto teste docela vaham.
nehovoriac o tom ze nieco by mali robit aj s hmotnosotu (a to uz nehovorim o xt, tam je to na druhu najvyssiu sadu docela katastrofa)
dobre, uz si nam povedal aspon 10× ze su na fotkach hnusne, nikto ti to neberie ale tema threadu je „skusenosti s brzdami XTR 2011“ a kedze si ich ani len nevidel nie to este jazdil tak sa uz prosim na to vyser.
Dobře dobře :0)
podľa testov nebrzdia, ale vo svete ich jazdí veľa spokojných bajkerov :D
Podle tebe R1ky taky nebrzdí a jezdí je „veľa spokojných bajkerov“
omlouvám se komentář o R1kách – spletl jsem si tě se Zlatkou… :0)
R1 som mala a viem, že brzdia dobre. Brzdia podobne ako Hope Mini X2 čo mám teraz. Musím však povedať, že XTR M970 čo som mala predtým brzdili lepšie.
Však proti R1kám nic nemám, to jsou krásné, lehké brzdy, což se o nových XTRkách říct nedá :0)
To či sú R1 krásne je relatívne. Poznám X ľudí čo ti povedia, že sú hnusné :) Našťastie možností je dosť a tak si každý môže vybrať „kotvy“ podľa vlastných preferencií ;)
To je pravda, jedni vybírají podle výkonu, jiní podle váhy, jiní podle ceny, jiní podle designu (subjektivní). A XTR neexceluje ani v jedné disciplíně.
Například The One jsou silné, lehké, drahé (216,3 EUR za kus), hezké/ošklivé podle chuti a vkusu.
X0 jsou levnější (174,78 EUR za kus), stále silné, pořád lehké a hezké/ošklivé podle vkusu.
A XTR jsou ve stejné cenové kategorii (174.78 EUR za kus), těžší, slabší a vzhled ať každý soudí sám.
Prostě nic lepšího nenabízí.
To jako ty XTR nebrzdí?
Srovnal jsi troje brzdy. různé firmy různé designy, různé projevy, různé provedení.
Ať si každý vybere co se mu líbí a co mu pasuje.
Ano, ale proč tedy tvrzení „Shimano išlo ešte ďalej“?
Znáš jiné brzdy s chladičem?
Ne a je zajímavé, že ve všech odvětvích, kde se brzdí běžně z vyšších rychlostí, jsem na třmenech taky žádné chladiče neviděl.
Takže by se dalo proto říct, že Shimano išlo eště ďalej než ostatní firmy ve všechn odvětvích?
Zrejme to maji spocitane. Jini vyrobci pouzivaji treba dute kotouce, aby dosahli lepsiho chlazeni, shimano slo touto cestou, asi vedi proc.
viděl jsem nějaké měření nebo test ve kterém popisovali o kolik je to lepší.
Sice by se dalo objektivnosti pochybovat. Ale já teda věřím, že na XTR to nedávají jenom pro srandu, aby byli jiní.
Taky si myslim, ze to maji overene a vedi proc to delaji. Proste jim to vahove vychazi asi nejlip, je to jednoduche na vyrobu atd.
Mluvíš teď o Hope V2 Vented kotoučích. Jenomže to je systém léty ověřený i mimo cyklistiku – motorky, auta, formule 1. Vždy je tam kotouč s vnitřním chlazením. Je potvrzeno lepší chlazení těchto kotoučů, proto se to používá. Také proto to Hope vtáhl do cyklistiky.
Ale žebra na brzdových destičkách si vymyslelo šitmano. Nikdo jiný něco podobného nepoužívá na žádném dopravním prostředku.
Stejnej způsob chlazení se používá například v počítačích.
Přesně…v elektronice…na motorech taky…ať už na cikulárce nebo na fichtlovi…tak proč né na třmenu?…
Ale jenom komponent co nevyzařují moc tepla, nevím jestli to není na brzdách zbytečné, čistit bych to moc nechtěl x)
Jasný, například na procesoru a grafický kartě :D.
Ano, ale taky je to často ještě ochlazováno větrákem nebo vodním chlazením. Jenom nevýkonné verze jsou čistě pasivní.
Nezkusíme se zamyslet, co produkuje proudění vzduchu u kola?
Ale pořád je ten chladič schovaný za nohou vidlice. Nezkusíme se zamyslet nad prouděním vzduchu kolem nohy vidlice?
Myslíš, že tam vzduch neproudí? Vzduch tam docela těsně obtejká a nějaký víry na hraně třmenu taky vznikat budou.
Uznávám :0) Ale otázka: nebude náhodou účinnější chladit kotouč než desky?
A nebude nejúčinější chladit oboje ?
To je slovo do pranice :0) Normálně se tedy Hopu, Brembu a podobným divím :0/
Vždyť taky Shimano používá sendvičový kotouče a unašeče pro zlepšení chlazení. Dutý kotouče jsou počítám neudržitelný na rozumný váze.
To by ses divil jen čím víc to hřeje tím je potřeba ten pasivní chladič větší :O)
na kole je to taky ochlazované „větrákem“
Aký je rozdiel v cene kotúčov Hope V2 Vented oproti štandardným a aký je rozdiel v cene brzdových platničiek s chladičom oproti štandardným platničkám?
Destičky bez chladičů – cena Koloshop 202 Kč vs cena s chladičema 373 Kč. Nárůst ceny je tedy 84%
Cena Hope V2 kotouče bez chlazení je 48,3 EUR a cena Vented kotouče 104,64 tedy nárůst 116%.
Jenže Vented kotouč je technická finesa, která má svůj účel a je určitě složitější vyrobit vented kotouč než destičku s pasivním chladičem, tedy je třeba to nějak ocenit.
Krom toho vented kotouč si rotací nabírá vzduch, kdežto chladič na deskách je schovaný za nohou vidlice, tak jsem zvědavej kolik moc vzduchu se k němu při proudění vzduchu dostane :0)
no pokud všechny nevýhody konkurence prohlásíš za výhody a u XTR naopak, protože si to myslíš, tak to je pak debata těžká.
Ovšem něco mi napovídá, že jádro pudla v tvém případě je právě to Shitmano jak jsi napsal.
Ono to označení vysvětluje hodně.
Po přečtení této diskuze, nabývám podezření že empétrojce chybí jistá objektivita a jede jen to svoje. A třeba pro mě jsou žhavými kandidáty na nové kolo a koupím si je snad už jen na truc :o).
Máš recht, za tou vidlicí je úplné vakuum.
no jasně. V každým případě, to určitě nebude horší než bez toho…
Nj, ale u Rka jde predevsim o hmotnost. Takze nejake ulety jako hope vented disky, nebo dokonce trojite kotouce a 3ma destickama, ktere kdysi shimano zkouselo, tu nepripadaji v uvahu. Proste pri nizke vaze je toto dobre reseni, jak zlepsit odvod tepla ze trmene a desek. Totez ten jejich sendvicovy kotouc, ktery mi tedy osobne prijde jako silenost, ktera nemuze fungovat.
Funguje a dokonce i brzdí líp, než XTčkovej. Na druhou stranu mi přijde, že se víc krouťěj.
Verim ze to funguje, otazkou je do jake teploty. Proste mi to az moc pripomina bimetal a kotouc takovych vlastnosti bych asi na kole nechtel.
Oni navic maji na kazde strane jinou tloustku te ocelove vrstvy. To muze taky delat neplechu. Ale cas ukaze.
Jistěže ne na třmenech, ale třeba u aut, když už to stojí za to ty brzdy tak mají vedený přímo průduchy k brzdám skrze karoserii. To jestli se chladí kotouč nebo desky je asi vedlejší, při brždění stejně tepelná výměna jede fofrem.
az na to ze zatial podla jedineho dostupneho testu (fakt skoda ze som to zabudol v lietadle) je ten chladic uplne k nicomu a kompozitove kotuce este viac.
Šťastný to lidi, kterým život funguje podle statistik a testů :).
a ty fungujes podla coho? si vsetko vyskusas? ci mas nejkay objektivny dovod pocvhybovat o testoch v BM prip. MB?
Jo, vozím XTR 160/160mm a XT 180/160mm a ty XTRka líp brzdí a líp se chladí.
z osobní zkušeností můžu říct že když vezmu deset stejnejch brzd tak každá bude brzdit trochu jinak nikdy ten projev nebude uplně stejnej a bude i dost záležet na tom jak je brzda namontovaná seřízená zda u ní neni nějakej problém a na mnoha dalších faktorech takže tyhle testy se daj brát leda jako orientační…
100% súhlas
to hej, ale pokial sa 4 testovanym kusom pri testovani na fading viac menej rozpadnu kotuce a vsetky 4 maju viditelne slzenie na pake tak bych bol opatrny. aj na to tuhnutie v zime u predchadzajucich bolo najprv ze prototyp, nahoda , je to v uzivatelovi a nakoniec to bola feature :-)
přesně tak v prvním testu ty XTR propadly, je to test z konce loňského roku, a nevím jestli to byly už sériové brzdy, ale asi Shimano provedlo úpravy protože další testy už sou OK
ale asi Shimano provedlo úpravy protože další testy už sou OK – ktore testy konkretne myslis pls? lebo napr. tento tu z 30 marca 2011 (aj ked zrovna testy na bikeradare su obcas trocha divne) tvrdi bohuzial to iste – However, our sample was fading at the end of the 150N pull sequence. a obrazok toho rotora tiez dost vypoveda…
iba aby bolo jasne – ja sa nesnazim dokazat ze nove xtr je zle, naopak by ma naozaj zaujimalo ako na tom je kedze chcem kupit nove brzdy a hoci uz shimano bolo mimo hry jaksi zhodou okolnosti v poslednych dnoch znova pripada do uvahy
Zvláštní zkušenost: na fulu nový brzdy xtr na kotoučích Avid super, lepší než ty Elixíry co tam byly od výroby.
Přehodil jsem kola z HT s kotoučema xtr, a brzdy jsou obě jak houby. Na HT se mi podařilo odladit dualy, že brzděj slušně, ale ne tak, jak Elixíry.
Prostě nový xtr s avid kotoučema brzdí velmi fajn
Nechtělo by to lehce přizdvihnout třmen?
vidiš, ani jsem si nevšim
inak aj tento test podobne ako ten co som spominal ukazuje ze medzi verziou race a trail neni nijaky rozdiel (dokonca ak sa pamatam tak race bola v niektorych parametroch aj lepsia) takze neni nijaky dovod cpat si na bike tie chladice. cize ked uz tak race.
co sa tyka toho super kotuca tak ciste z elementarnej fyziky mam znacne pochybnosti, ak sa to nebude rozpadat tak imho bude mat tendenciu sa krutit. neviem, podla mna je to krok mimo, uvidime.
inak ten test co ja viem, podla neho su 4 piestikove sainty oproti chrtim xtr totalny ausschuß. skoda uz len ze napr. take fr/dh brzdy (one) su lahsie :-)
Myslím, že si si tie výsledky testov nepozrel poriadne. Alebo nevieš po anglicky, prípadne používať translator ;)
jaj aha, tak dik za radu a kludne ma oprav.
a ešte ma sa chcem spýtať koľko vážia tie „fr/dh brzdy (one)“, ktoré sú ľahšie. Môžeš prosím ťa napísať váhu, prípadne link alebo zdroj?
co takto home page formuly? a tu to snad vazil.
Iba ma napadá, ktoré s tých čo si menoval si aj v skutočnosti osobne skúšal? Alebo si to proste vyčítal vo vybraných testoch?
Sám mám elixíry a X0 a XX jsou v podstatě elixíry trochu odlehčené, jinak je to to samé. The One jsem neměl možnost zkoušet, ale je tu o nich napsáno dost lidmi, kteří s brzdami mají mnoho zkušeností (MlokCZ, Hanz, Gazman a podobní) + jsou tu testy výkonu brzd, ze kterých se vyčíst to nejdůležitější – výkon.
Znám osobně 2 závodníky, co jim XX odešly a vyměnili je za (podle testů „téměr nebrzdící“) Hope a rozhodně mi nepřijde, že by každou zatáčku končili mimo trať. Tolik k tomu, jak se na B-F zveličuje každá kravina na základě nějakejch pár číslíček.
XX odešly jakým způsobem? Nebrzdily?
K nebrzdícím Hope Race brzdám ti řekne svoje Hnoj ;0)
Prej páka chodila, brzdy nebrzdily, co přesně s tím bylo, to netuším.
Hnoje znám a myslím, že tihle 2 dotyční jezdí ostřejš.
Taky jsem mluvil s několika závodníkama z český top 10 a prakticky všichni se schodli na tom že Hope jsou pro ně super brzdy (jde o to že brzdy nejsou jen o maximálním výkonu ale i o dávkovatelnosti chlazení atd.)
Elixír a XX nemôžeš porovnávať :D Videl si už naživo strmene XX? Sú vyrobené úplne inak ako Elixíry čo máš ty :)
No to mi tedy pověz, co je na nich vyrobené úplně jinak? Nápisy? :0)
„XX WC“:[http://cdn.media.cyclingnews.com/…iper600.jpg
Ano, můžou být z jiného materiálu, jinak to to stejný tvar i stejně šroubované ze dvou částí.
tie nápisy musia byť strašne drahé, pretože inak by tam predsa nebol taký rozdiel v cene keďže brzdy sú úplne rovnaké.
Však píšu – jiný materiál, jiné upnutí páky k řidítkům, jiná váha. Ale vyrábí se furt stejně.
jak můžeš vyrábět jednu věc stejně když ji děláš z jinejch materiálů ? myslíš že se vyráběj stejně keramický písky alu pístky i plastový pístky ?
A to chceš říct, že třmen elixíru nalejou do formy a XX třeba obrábí? Asi né že? :0)
mno vzhledem k tomu že píšu o pístkách tak si odpověď domysli xD
Já ale od začátku píšu o výrobě třmenů a Tina taky. O výrobě pístků tady píšeš ty xD
a pístky nejsou součástí třmene ?
Elixír a XX nemôžeš porovnávať :D Videl si už naživo strmene XX? Sú vyrobené úplne inak ako Elixíry čo máš ty :)
A řešíme tu pístky?
Ne. Už pěkně dlouho tu řešíme jestli uhraješ remízu nebo jestli to vzdáš.
Jak ti mám vysvětlit že dvě věci i když vypadaj podle tebe stejně můžou mít uplně jiný střeva :oD
A jak ti mám vysvětlit, že Sram 100% nebude vyrábět TĚLO, nikoliv střeva třmenu, uplně jinak než nižší modely? Už jenom kvůli nákladům. A tak prostě do stejné formy nalejou jinej materiál, lehčí, marketingově s lepšími vlastnostmi.
Mno ale tohle si jen myslíš ale nevíš hehe
No, nejvyšší modely mívají většinou tělo z kovaného hliníku (Lehčí, pevnější) a ne jen odlité. A můžeš si být jistý, že výkovek, byť může vypadat stejně, se vyrábí sakra jinak, než odlitek. A mimochodem, ani dva rozměrově stejné výkovky, když jsou každej z jinýho matroše, nejdou vyrobit stejnou formou (Tepelná roztažnost materiálu a pod.) Tak že je dost pravděpodobné, že se způsob výroby může hodně lišit model od modelu.
Jinak, za sebe můžu říct, že se mi nový XTR líběj a mít prachy, tak do nich půjdu. Vozím XT 07 (Ty s tím dlouhým pístem) a bez problémů brzdím jen ukazováčkem. Já si na Shimana stěžovat nemůžu.
Takhle jednoduchý to není. Když do stejný formy naleju jinej materiál, skoro zaručeně nedostanu stejnej odlitek. Existuje totiž něco, jako tepelná roztažnost materiálu. Tzn. o kolik se materiál zmenší, když vychladne a to se u různých materiálů liší. Pochybuji, že bys v nějaké slévárně našel stejnou formu pro více materiálů. A navíc, třmeny vyšších sad nejsou lité, ale kované (lehčí, pevnější) a pro kovací nástroje platí to samé. Nikde nekovají dva materiály ve stejné formě.
Vzhledem k minimalnim rozdilum mezi materialem a vzhledem tomu ze se funkcni rozmery a plochy jeste opracovavaji bys klidne do jedne formy mohl nalit ruzne matrose :-)
Ale protoze to flakaji obrovske mnozstvi tak musi mit stejne kopec forem.
No, čistě teoreticky by to asi možný bylo, zváště, když v těchto případech se jedná jen o různé slitiny hliníku, ale ještě jsem neslyšel, že by to tak někde dělali. A navíc, to množství jedou většinou na několika mašinách, tak že mají třeba v provozu pět stejnejch forem najednou.
Já myslím, ževšechny kola stejné. Vyrábí se stejně jenom materiál a nápis se liší.
Já jednou viděl na obrázku Hope.
To jsou strašné sračky.
A keby len na obrazku, ale aj v skutocnosti. ;-)
Já je ani neviděl a myslím si to taky.
Nejsou červené, chápeme… (:
Stejně doba, kdy na kole budeš muset vozit hnusné věci je za dveřmi. Ono se toho totiž hnusného vyrábí čím dál více. Beztak všichni skončíme na hnusných 29"… (:
Díky bohu, že naštěstí ještě někteří výrobci nezaměstnávají na design zfetované děti s pastelkami, takže doba kdy budeme vozit hnusné věci za dveřmi ještě není :0)
nemohol by si uz fakt prestat? 25 postov na temu jak su hnusne – dobre su. to neni tema.
naživo jsou pěkný, příjemná páčka, stříbrná barva lepší než nějakej komaxit od sramu
Já už mám problém teď. U nových brzd budu vzhled muset překousnout, protože jediné Hope mě zcela uspokojují a na ty zrovna nemám.
Všiml jsem si, že prodáváš Monstera kvůli zdvihům – na co přecházíš? :0)
Já taky překousával vzhled elixírů, protože jsem na Hope neměl :0)
Budu to řešit podobně, překousnu Elixíry. (:
Za co budu měnit ještě nevím. Líbila by se mi Merida OneForty s Revelationem. Ale pravděpodobně to nechám chvilku uležet, budu jezdit na Crrku a pak někdy uvidím. Ono se to stejně neprodá.
Z RB na Meridu, omg…
Tak to ty elixíry fakt zkousneš v pohodě…
:o))
Takhle – RB mám rád, ale když nemá co nabídnout, tak půjdu klidně do Meridy. Zase tak to neprožívám. Monstra mám rád, ale aby stál v garáži a vyvenčen byl občas, tak na to je ho škoda. A navíc mi zůstane CRRko.
Ale jestli víš o něčem zvučnějším za ty peníze, tak mi poraď. Merida se mi od dob OneTwenty dost líbí a považuju je za dobrá kola.
Ja vim :-) ja vim ja vim
Povídej. (:
to bych si dělal reklamu to nejde :D
Už vidím. Lákavé. Když prodám, tak tě ho rád zbavím… (:
Asi má kubad na mysli nějakého Santu :). Opět jsem hodil do placu svojeho Treka a než se ozve nějaký zájemce, tak Santa bude v čudu :-D
chápu, já neřikám že je to je špatný kolo, já můžu jezdit na čemkoliv kromě Meridy a Specializovanejch.
Když cena tak bych se podíval jště třeba na Haibike, Cube Stereo, něco od Posion, Radon Slide, YT Wicked a nebo třeba in ten Spec. Pitch :-)
Uprimne tento HYPE okolo RBcka nechapu pro me osobne je celkem jedno jestli RB nebo Meridu a navic bych se spis priklonil k Meride pac je lehci. Doufam, ze to neni proto jak nekdo rika, ze Merida je desna masovka ponevads oba jezdime na daleko vetsi masovce tedy Giantu tzn nejvetsim vyrobci kol na svete :).
LOL ja te mel za rozumnyho :)) co mas proti meride a speslu?
nic, prostě nesympatický značky… Ne že by nedělali nějaký slušný modely (třeba Pitch:-), ale radši se kouknu jinam.
A od někoho, kdo vozí Authora je to nemístné rýpání… (:
Takže něco k věci, vozím XTR 985 asi dva měsíce a maximální spokojenost. Oproti XTR 970 obrovskej nárust síly, víc už na xc snad ani nevyužiju. Navíc mi připadne, že ty keramícky pístky budou míň náchylny na zasekávání, když bude brzda zabordelená. Navíc obecně u Shimana oceňuju maximální spolehlivost a naprosto jednoduchej servis (narozdíl třeba od Avidu)
Jen takovej dotazek. V cem vidis jednodussi servis Shimana oproti Avidu?
v mnohem jednodušším způsobu odvzdušnění?
vo vsetkom, to sa im neda upriet. minimalne to odvzdusnim/vymenim kvpalinu bez akeholvek specialneho naradia a imho dost zvlastnych „nasavaco/vytlacacich“ postupov na co mozes pri avidoch zabudnut.
Tak musim rict, ze jsem odvzdusnoval desitky avidu shiman i brzd dalsich vyrobcu a prace s avidy byla lehci a rychlejsi, nez se shimanem. Pravda je, ze jsou zapotrebi dve strikacky s koncovkama, ale to nepovazuji za nejaky problem.
samotne odvzdusneni bylo rychlejsi, spotrebovalo se mene kapaliny pri plneni a clovek se nemusi patlat s otviranim a zavioranim expanzky, kde je navic trochu obtiznejsi zajistit, aby pod membranou nezustal zadny vzduch.
I avidy jde v pripade nouze odvzdusnit zcela stejne jak shimana, ale neni to tak komfortni.
navic i Shimano (stejne jako magura) prechazi k podobnemu systemu jako avid, tedy, ze se expanzka neotvira, ale je tam sroubek na strikacku s koncovkou. Jen an trmenu zustava porad koncovka na hadicku.
no to si ma potesil. secko co je dobre musi byt znicene :-).
příští verze bude už bez šroubku. Při zavzdušnění hodíš do sběru a koupíš nové…
tak to v pohode
Je vidět že Čechoslováci prostě umí udělat z prdu kuličku. Mám je. Něco jsem už najel.
jsem měl
než brzdou)
kompletu, řazení je to nej co jsem jel – ale můj subjektivní názor a nikomu ho nevnucuju
a úchopu
Takže já jsem šťastný, že je mám, zatím žádný negativa ani oproti konkurenci.
Máš Trail? S chladičem? Můžeš porovnat výkon s jinýma konkrétníma. Vadnou?
znamy si chce kupit komplet xtr brzdy (trail) aj radenie. otazka je ze na to namontovanie brzdy a pacok spolu treba nieco extra dokupit alebo je to spolocne oko standartna sucast dodavky? som to len tak prebehol na nejakych e-shopoch a moc jasne mi to tiez neni.
dik.
potrebuje dokúpiť diel s označením SM-SL98…
dik.inak fajna cena :-) 40E
jj tomu se říká legální krádež :-) I 350 Kč za Avid Matchmakery mi přišlo dost. Tohle už je úlet, pokud to neni titan.
len tak mimochodom sa nepredava ten kovovy drziak ako na obrazku ale aj cela vrchna cast spolu s krytom na packy kde je ten drziak posuvne upevneny. ako nie ze by to pspravedlnovalo cenu, to len ako info :-)
Nevite jaky je rozdil mezi prednim a zadnim trmenem, kdyz se vsude prodavaji zvlast?
pokud jsou PM tak žádný
dik, nove XTR se dela i IS?
neviděl sem IS, netuším
myslim ze uz nedela, bo i kamos z toho byl nestastny
konečně. Ještě aby to všichni výrobci rámů pochopili…
No ja treba daleko radeji IS na ramech a vidlicich… Preci jen kdyz strhnes zavit na trmenu moc te to netrapi, kdyz to strhnes v ramu je to horsi a strhnout ho zrovna u brzd neni velky problem.
to si radši koupim momenťák a loctite… Nic netřeba přetahovat.
povidej to mojemu zadnimu trmenu jak neni na krev tak sam vis z francie jak rve :) myt na ramu PM tak to netaham ani omylem.
beztak řve kvůli adaptéru
Ja taky. Da se to obejit redukci a vetsim kotoucem a nasledne sundavat jen trmen z adapteru.
Sram XX
Stručný, ale k prdu. Můžeš to trošku porovnat? Tobě nevadí ta guma na páce?
Tou gumou myslíš ty 3cm zmáčknutí a nic a potom na pár mm kotva jak sviň? :-D
…pak kotva jako sviň. A pak další tři cm mačkání gumy naprázdno.
Tak na mojich je to tak jak píšu ;-)
Obyč XX se štelovátkem nebo XX WC?
Ty, jak se dá točit tím šmejdem u hadičky.
Jarda No.1!
Tak jsme se těšil na vyčerpávající hezké téma, ale k věci je tu bez nadsázky cca 30 příspěvků :-(
Liší se verze Trail a Race jen chladičem, nebo je tam i něco jiného?
Pokud někdo vozí kombinaci Hope 180mm + XTR – byl problém s kompatibilitou?
Odpoveď :-)
Ne nejsou stejné, je tam rozdíl v páce :-)
Má někdo srovnání páky nových XTR a Avidů – přijde mi, že XTR mají kompaktnější páku, která nemusí sedět tak daleko od gripu. Je to tak?
Jo, je malička, doporučuju ošahat. Fakt povedená. Ale nevim jak by svědčila těm, co brzdí více prsty.
Brzdit více prsty. K čemu to je dobré??? :-)
Mám malou ruku a krátké prsty, proto potřebuju mít vcelku blízko řadící páky, abych na něm palci došáhl. Ještě před 14 dny jsem proto brzdil prostředníčkem, abych mohl mít brzdové a tím pádem i řadící páčky co nejblíže gripu. Teď jsem přešel zase na brždění ukazovákem a musel zvolit kompromisní řešení polohy – brzdová páka ještě není tak daleko, jak bych si představoval, ale u řazení je to asi tak nejvíc, kam s tím můžu jít. Ale XTR páka mi přijde kratší a to by problém vyřešilo.
Pro brzdeni vice prsty je tady XT trekking verze :) bohuzel bez servo wave
přítelkyně má XT 2012 s chladičema, páka vypadá stejně a je fakt malinká, ty páčka je akorát na jeden prst, musim říct že to jsou fakt pěkné a i celkem výkonné brzdy
Liší se verze Trail a Race jen chladičem, nebo je tam i něco jiného? – ano, kukni si dokumentaciu.
Pokud někdo vozí kombinaci Hope 180mm + XTR – byl problém s kompatibilitou? – treba trocha zbrusit zo strmena (tusimze pri hornom srobe) ale furt tam zostane dost materialu. vzadu pri troche stastia aj nic (aspon mne to tam teste voslo).
Na rozdíl od některých si netroufnu říct, že ti něco bude určitě vyhovovat a měl by sis to koupit, ale jak víš, XTRka mám a k tomu taky malou ruku s krátkými prsty. Páka je o dost kratší než u ostatních brzd, ale perfektně tvarovaná (na konci je výrazně zahnutá a podrží ukazováček ve všech polohách) a potřebu brždění více prsty jsem zatím neměl. Zkus si přečíst test XTR brzd na mtbs.cz
K Hope kotoučům: vzadu mám 160mm, takže s tím ti nepomůžu, ale vpředu 183mm, po nasazení a vycentrování se s kolem dalo točit ale cinkalo, takže brousit jsem musel, ale víceméně pro klid při jízdě, ne že by se to zasekávalo. Nedokážu posoudit kolik přesně jsem toho z třmenu sebral, ale byla to spíš kosmetická úprava.
Díky, tvar páky mi od pohledu přijde pro moje použití ideální.
Máš Trail nebo Race? Kdybych XTR vzal, tak zvažuju, zda má cenu připlácet – nejezdím žádnou kudlu a třeba SLX mi silou bez potíží stačily. Cenový rozdíl není dramatický, ale zase ani zanedbatelný.
Mám Trail. Mezi Race a Trail je cenový rozdíl? Otázka kolik to je, ale přece jen bych šel do Trail, ta širší páka je příjemnější.
Zatím jsem to jen proletěl, ale co jsem našel, tak Race 6500 a Trail 8000 – u obou bez kotoučů.
PS: dívám se na fotky v tom testu a mám pocit, že tohle jsme někde viděl, pak kouknu na autora a ono fakt že jo :-)
tyhle PR recenze bych nenazýval testy. Radši ať pár lidí řekne, jestli to brzí víc než Elixír R nebo ne.
Neřekl bych, že to je PR recenze, když si ty brzdy koupil :-)
No, bluma by nám mohl minimálně celkem objektivně říct, jestli brzdí líp než XO.
Co se týká brzdících vlastnostní, tak asi takto:
„XTR překvapí velice rychlým a ostrým nástupem brzdné síly, u Shimana, s přídomkem houbovitého chodu, nezvyklým. Nástup je dobře čitelný a díky krátkým, tuhým a perfektně tvarovaným páčkám, příjemný. Další přídavek brzdné síly je už o poznání pomalejší, ale páka je stále tuhá a nepropadá se a tak si rider užije citlivou dávkovatelnost.“
Nic víc.
XO jsem nezkoušel, ale XX ano. A ty teda brzdného účinku moc nepobraly, působily na mě dost gumově. Ano, jsou lehčí než XTR, takže pro závoďáky a gramaře možná fajn, ale když se budu rozhodovat já do čeho vrazím svých ± 8000, tak čekám, že to bude brzdit a XX to rozhodně nebude. Zmiňovaný Elixir R brzdí daleko líp, ale u něho mi zase neseděla kousavost.
Takže Elixir R brzdí líp než XTR? Byť s binárním chodem?
porid lepsi AD prevodnik a budes mit jinsi chod:)
Já s chodem elixíru nemám problém, já buď brzdím nebo jedu. Spíš mi jde o maximální výkon.
Po celodenim litani po kopcich mne navecer bolival me klavesnicove prsticky. Tak jsem se rozhodl poresit lepsi brzdy a koupil si posilovaci gumovy co se macka v ruce:)
To bude spíš problém někde v tvém HW, protože bolest prstů z brždění si matně vybavuju ještě někdy z doby, kdy jsem vozil véčka.
Jasne ze problem je v HW…ale geneticke dispozice si nevyberes:)…
Já s tím taky nemám problém. Spíš to beru tak, že ty Elixíry R zná každej,tak se dají hezky porovnat.
Člověk to musí sledovat, pak se najednou objeví nějaká cenová akce, a není čas se vyptávat.
Podle mě myšleno, že Elixír Rka brzdí líp než XX, ale na XTR přeci nic nemá, ty brzdí nejlíp na světě a to kvůli externímu chlazení. Možná by na něj mohli dávat ještě vetráček z PC a hned by byl účinek takový, že i Brembo by se mohlo stydět :-D
Vzhledem k tvému dlouhodobému tažení proti XTR mám jednu otázku: už jsi s něma někdy jel nebo jsi je aspoň držel v ruce?
Všechno jsou to subjektivní dojmy nepodložené lab. měřením, takže dle mého soukromého názoru Elixir R a XTR jsou, co se týče max brzdné síly nebo jak to nazvat, zhruba nastejno. XX je na tom daleko hůř. K otázce co nabízí XTR za 2× cenu můžu říct, opět subjektivně, velmi dobře tvarovanou páku, daleko lepší dávkovatelnost, snadný servis a konec konců taky to R na konci :-) Vše kromě toho Rka to ale už nabízí celá Shimano řada 2012.
Ok, přesně tak nějak mi to stačí. A ještě by mě zajímalo porovnání XT a XTR. Tam je cenový rozdíl taky dost zajímavý…
Rozdíl ve výkonu jsem nepozoroval, na vadnutí a přehřívání jsem XT neměl na zkoušku takovou dobu, abych to pořádně testnul, takže to neposloužím. Ale za tu cenu je XT 2012 imho momentálně nejlepší poměr cena/výkon. Samozřejmě pokud někomu vyhovuje kousavost Elixirů R, tak jsou za ty prachy taky fajn. Ale já jsem si s Avidama a Žitným prožil svoje a nehodlám pokoušet štěstí.
To tvarování páky je u XTR a XT stejné?
Oni Elixír R maj taky super cena výkon, bohužel vyšší modely mě nepřesvědčují.
Já už na svoje CR nadával s tím, že je vyměním, tak si zas nějak sedly a fungují. A řešit nějak servis – to už se snad vyplatí koupit někde výhodně Shimana třeba bez kotoučů, nebo elixir R.
Ještě jeden dotaz to víčko s nápisem – šlo by to eloxovat? Je to jen hliník?
Myslíš na XT? Mělo by, ale šroubovákem jsem do toho nerejpal ani jsem to nerozebíral :-)
jIrI: Tvarování je stejné, akorát mám pocit, že XT má užší verzi, jako Race, tedy 13mm, a nemá v páce důlky – páka je hladká.
Elixir R mají taky na konci R :-)
Čekal jsem kdo bude první :-)
objektivne meranie by malo byt v decembrovom mountainbike magazine.
:-D no jo no…
Hm, 1500 rozdíl není málo… Asi bych vyčkával, co vím já, tak jsou zdroje docela vybrané. Však rám stejně nemáš :-) Co Marin? Půjde do světa nebo z něj bude Zimák II?
Že bych měl dva zimáky – no, asi ne. Postupně jsem se dostal do fáze, kdy mi geo Marina vlastně úplně přestala vyhovovat.
Kvůli krátké zadní stavbě, vysokému středu, dozadu posunutému těžišti z něj nikdy nebude velký vrchař (musím dost laborovat s těžištěm a to moc nesvědčí mojím zádům) a do sjezdů má zase hodně kolmou vidlici, díky té výšce středu sice výbornou prostupnost, ale taky vratkost. Takže bych se ho asi raději zbavil, ale to IMHO nevidím jako moc reálnou možnost – možná rozprodat díly a rám pak buď udat nebo ne.
Na rozhodování času dost, opravdu to budu řešit až po novém roace a je pravda, že do té doby se to může dost změnit.
400 :o)
další :D
Jaký je hmotnostní rozdíl XTR trail a XT? Případně je tam něco, co by odůvodnilo ten cenový rozdíl (kromě designu a R)
nikdo nemá zvážená XTéčka?
Btw, je možná třeba kombinace XTR pák a XT brzdy?
Super, náhodou moje Eleixíry (CR, případně R) tam pro porovnání nemáš?
Zas nechci si vyloženě pohoršit, ale vypadá to, že Elixíry hmotnostně spíš odpovídají XTR trailům…
Elixíry jsem na kole zatím neměl, takže ani příležitost zvážit nebyla, bohužel.
na tvém místě spíš bohudík
Vidím to stejně, proto jsem Juicy nahradil Hopama a XTčkama.
mrkni na link co jsem hazel dole, jsou tam i vahy Elixiru a dalsich brzd. ja si se SLX oproti elixirum pohorsil skoro o 100g…
Elixiry R hier:
http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…
http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…
V tom albu pak jsou pro porovnání i SLX 2012.
Kombinace mozna je, rozdil vahy jestli matne vzpominam okolo 80g, nicmene vahy jsou zde:
http://gewichte.mtb-news.de/…heibenbremse
XTR paka je celokovova a XTR trmen je z jednoho kusu a ne sroubovany jako u XT.
Ja koupil na zkousku SLX.
ještě designově zajimavá kombinace by mohla být Saint páka a XT (nebo SLX) brzda.
Ty nový saint páky mě hrozně dráždí. Ta barva by mi k rámu skvěle sedla
Presne tohle mam v planu, nahodit saint paky na SLX, pokud se mi brzdy osvedci. Saint paka ma oproti XTR jinou paku samotnou, zhruba rozdil jako XT vs SLX. (SLX a SAINT maji paky vylisek z plechu, XTR a XT asi odlitek?)
Sainty budu moc vyzkoušet naživo, stejně tak jako XT.
XTR Race a Trail mají páku stejnou?
U saintu budou delat rozdil ty trmeny. Pocitove co jsem zkousel SLX, XT, XTR tak to brzdilo vicemene stejne, ale byly to kratke testy, Proto jsem tedkonc koupil SLXka s tim ze je potreba potestovat poradne.
XTR Race ma paku uplne jinou a hlavne postrada servovawe, aby se setrila hmotnost. Ty jsem nezkousel vubec, tak netusim jaky maji bez serva chod.
xtr mas zvaze tu a o kus nizsie pisem aj vahu verzie race.