• F3RDH

    Zdravím, máte někdo zkušenosti s brzdami Shimano ZEE M640? Zvažuji koupi právě těchto brzd místo mých stávajících Shimano SLX M7000. Máte nějaké poznatky, popř. doporučili byste tyto brzdy? Díky

    0 0
    • Nutribird  

      Tak ZEE jsou čtyřpístky, mě sedí brzdové páky a vyhovuje i absence štelovacích šroubků. Brzdí dobře.

      0 0
    • lubosalbi  

      Mám je druhým rokem a jsou naprosto bez problémů a brzdí parádně, dneska bych teda asi vzal SLX 7120, líbí se mi víc a výkon jim taky nechybí

      0 0
    • Jiří999  

      Nebude stačit koupit jen třmeny?

      0 0
    • F3RDH  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • klito  

      Super brzdy. Normálně nechápu. Dřív jsem měl Furt avidy a teď poslední Cody a nedá se to vůbec srovnat. Pecka.

      0 0
    • Richard89  

      Ahoj všichni. Potřeboval bych poradit… Kupuji třmen ZEE, ale na páce není free stroke. Uvažuji proto o páce XT8100. Máte někdo taky tuhle kombinaci, popřípadě skušenost s XTéčkovou pákou? Jestli není měkká, jak funguje a jestli bude dobře fungovat tahle kombinace… Všem díky za odpověď.

      0 0
      • Vilém  

        V jednom vlakne ti odpovedi nestaci?

        0 0
      • scortis  

        Freestroke si můžeš na ZEE brzdách dodělat za pár korun, ale z vlastní zkušenosti ti můžu říct že je to zbytečný.

        0 0
        • david25  

          ale ten freestroke, tam je. Jen potrebujes spesl sroubovak, aby jsi ladil. Teda pokud to spravne chapu.

          0 0
          • scortis  

            Jako freestroke tam je, ale ten šroub je krátký, funguje jen jako záslepka. Potřebuješ buďto delší – dá se koupit origo Shimano (ale ten blbej šroub stojí asi 40kč) nebo tam strčit červa tuším M4×12, kterého koupíš za padesátník v každé lepší šroubárně, případně se to dá řešit inbusem M4×14, ale ten čouhá ven. V obou případech to nesmíš moc utahovat, jinak urveš ten jemný plast co vymezuje freestroke, s tím origo by se ti to nemělo povést.

            0 0
            • david25  

              hele pri rozborce mi delka toho sroubu prisla dostatecna na stelovani, jen ta dementni hlava.

              0 0
              • scortis  

                No ten origo freestroke je o dva milimetry delší.

                Tím původním ten free stroke můžeš trochu prodloužit, jelikož je tam standardně na fest utažený. Nemůžeš ho ale zmenšit na minimum jelikož ten šroub je prostě krátký. Nevím kolik má původní, možná že jsem to spletl a má 10 a ideál je 12mm?

                Já tam dal toho červa, jelikož nepřečuhuje a upravíš to klasickým inbusem, tuším dvojkou.

                0 0
                • david25  

                  no parada tak to jsi pomohl, ja fakt myslel ze to je doraz. Jestli tam o kousek delsi sroub dokaze jeste chod zkratit, tak je to presne co potrebuju.

                  0 0
                  • scortis  

                    Jak říkám, jen bacha abys ten šroub nepřetáhl a nezlomil ten plast na který to tlačí, chce to s citem.

                    0 0
        • Breakpain  

          Neni, muzes povolit na predni brzde a mas pak podobny pocit na obou pakach ;). Ja si s tim hraju vzdy.

          0 0
      • crom  

        vymen sroubek,nebo si propiluj stary rovny sroubovak

        0 0
      • Pepe72  

        Opravdu ten free stroke potřebuješ ?

        0 0
      • novas752  

        Na XT freestroke mám, jednou jsem to vyzkoušel, ale víc to nepoužívám. oproti SLX to krok akorát prodlouží, proč bych to dělal.

        1 0
        • Breakpain  

          Eliminace delsi brzdove hadice u zadni brzdy, stejny pocit na obou packach ;) …

          0 0
          • scortis  

            To mi právě přijde, že když máš dobře odvzdušněné brzdy, tak je to stejné i bez free stroku :)

            1 0
          • david25  

            no pockej tak kdyz mas delsi hadici a povolis freestroke tak ten chod, snad jeste vic prodlouzis a zvetsich rozdil na pakach. pokud teda myslis ze ten freestroke povolis na predni, to pak teda jo :)

            0 0
            • novas752  

              No jo jenže ono hobpovolíš na přední brzdě qbys dorovnal krpk zadní.

              0 0
              • david25  

                Vsak sem to v te posledni vete dopsal. A on to vlastne psal i vyse :)

                0 0
          • MlokCZ  

            Když už to tak někde potřebuju řešit, tak raději tu horší brzdu (tedy třeba zadní, kde delší hadice může více pružit a později tak zabírá), tak u ní dám o to dále páku od řídítek a pak zabírají stejně.

            Ale abych si zhoršoval cíleně ještě tu lepší (přední) brzdu, aby chodila stejně blbě jako ta horší, to by mi ani nenapadlo.

            1 0
            • kubad  

              přesně tak

              0 0
            • Pepe72  

              To asi blbě napsal. Myslím že jezdí enduro, to by dojezdil.

              0 0
            • boo-beek  

              Ono je nutné ten šroub použít nejdřív při odvzdušňování, resp. plnění brzdy – maximálně povolit, až pak si člověk může hrát s tím, jak která páka chodí :)

              0 1
              • scortis  

                S odvzdušňováním to nemá nic společnýho a nemá to na to vliv, to je obecně rozšířený blud.

                0 0
            • scortis  

              Přesně tak, bite point si nastavíš tím šroubkem co mají všechny brzdy. Free strokem si maximálně doladíš aby byly obě páky stejně daleko.

              0 0
              • boo-beek  

                Sorry, to je blbost.

                Shimano: „Free stroke is defined as stroke of the lever before the pads start touching the rotor.“

                Nastavení free stroke je malý šroubek u expanzky (Deore myslím nemá, SLX ten šroubek na dvojzubec a XT normální). Nastavení vzdálenosti je na hraně páky u expanzky, Deore inbusem, SLX a výš to má tool free.

                Nicméně, to „Free stroke“ slouží k nastavení bite point – je to jedna a ta samá funkce. A použít se dá, pokud brzdy naplníš s vytaženým šroubkem a pak ho utahuješ, dělat to obráceně nemá smysl, protože oproti stavu 0 (brzda je vždycky dodaná s max zašroubovaným freestroke) můžeš chod brzdy jen zhoršit.

                0 0
                • tonik666  

                  To co píšeš zní logicky, že vyšroubuješ free stroke šroubek, odvzdušníš, a pak můžeš dotahovat. Chápal bych, že tím otahovaním přibližuješ pístky.

                  Nastavení vzdálenosti páky od řídítek jen vzdaluje/přibližuje páku od řídítek, funguje mechanicky, s hydraulicým okruhem nemá nic společného.

                  Ale když dáš páku dál od řídítek, tak také dál od řídítek končí její záběr, takže lze páky co chodí různě naladit tak, aby jejich záběr končil od řídítek stejně daleko.

                  1 0
                  • boo-beek  

                    Jj, to jo, to občas dělám. Šlo mi hlavně o to zmatení pojmů; reach adjust, free stroke a bite point. A taky prostě free stroke funguje, když se udělá správně ;)

                    0 0
                • david25  

                  Mel jsi to nekdy rozebrane? Freestroke jen mechanicky oddaluje nebo priblizuje paku nez zacne tlacit na pistek. Nemeni samozrejme vzdalenost od riditek. Takze at je nebo neni zasroubovany nijak neovlivnuje naplneni brzd. Ja uz to teda rozebrane mel pri vymene strev.

                  0 0
                  • boo-beek  

                    Neměl. Shimano tvrdí, že to vymezuje horní polohu pístku, moje praktická zkušenost říká, že to funguje.

                    0 0
                    • david25  

                      Hele hadam se jen proto, ze jsem to mel rozhozene a freestroke je defakto takova plastova blbost a tennstoub je doraz jak na prehazce. Jako samozrejme se muzu mylit. Ale za me fakt nema vliv na napln. Nicmene pokud to funguje jak potrebujes tak parada a neni co resit a minimalne to vyzkousim sam sem zvedav :) jenze kdyz by to vymezovalo horni polohu, tak pri vysroubovani by to prece priblizilo pist vyse a prave bite byl driv a ne pozdeji.

                      0 0
                      • boo-beek  

                        Nepřijde mi, že si úplně odporujeme.

                        Zjednodušeně, něco tlačí na píst shora, když to povolíš a nedoplníš olej v uzavřené soustavě se nestane nic (možná dlouhodobě – rychlejší zavzdušňování). Když povolíš a doplníš olej, zvýší se objem náplně soustavy, když pak utáhneš, přiblížíš pístky v třmenu kotouči. Ještě expanzka a tak, ale to pro zjednodušení můžeme vynechat. Jestli navíc nemá freestroke vliv na vzdálenost páky (což se vlastně děje, ale ta funkce o tom není), tak není moc jiných možností, kam by se ten posun šroubku ztratil.

                        0 0
                    • scortis  

                      Já to měl taky rozebrané a je to přesně jak píše david. Reach adjust hýbe i s bite pointem a ten free stroke jen upravuje „mrtvý chod“ páky

                      0 0
                    • david25  

                      A nebo tam na tom je jeste prepakovani a fakt to pri povoleni sroubu pist lehce zatlaci. Normalne tu mam nahradni slx paku, tak si to cvicne rozhodim :)

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Při povolení se píst v páce trochu oddálí od kanálku do expanzky, takže musíš více pohnout pákou aby se uzavřel a kapalina se začala pohybovat do systému, jinými slovy ten mrtvý chod tlačí kapalinu do expanzky.

                        Takže když to odvzdušníš s povoleným free stroke a pak ho utáhneš, tak prakticky jen přeplníš expanzku.

                        0 0
                        • david25  

                          Tak a proc to hybe i pakou? Fakt me to zajima.

                          0 0
                          • allrose  

                            Je to jak píše kachna,přiblížíš pístek k otvoru expanzky,zmenšíš mrtvý chod a za ním jde páka,bývá na plné přiblížení..

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            Protoze pistek je spojeny s pakou pres jednoduchou tycku, takze kdyz se hybe pistek, hybe se i paka. Servowave a vsechno mezi pistkem a samotnou packou v tomhle smyslu nehraje roli.

                            0 0
                            • david25  

                              Jj tycka s kouli na konci :) ja to mel rozhozene uz dyl a proste si blbe pamatoval, ze ten stroke tlaci na paku a ne na pist. Potreboval jsem at me zas uvedete do spravneho stavu veci. :)

                              0 0
                    • david25  

                      No vidis takze tlaci na paku a ne na pist. Takze by to nemelo mit vliv na napln. Dik

                      0 0
                      • boo-beek  

                        Tvl, no jo, smysl to dává. Musím pořídit zase Shimano brzdy a vyzkoušet to. :D

                        0 0
                      • boo-beek  

                        Ale vlastně… Pokud je to takhle, tak tím následným došroubovaním do původní polohy, řekl bych, dojde ke stlačení pístku – omezení jeho horní polohy. Protože když jen upravuješ vzdálenost, tak bite point zůstává stejně daleko od konce chodu páky, takže se nemění.

                        0 0
                    • Pepe72  

                      Super ukázka.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.