• frantapepa1

    Zdravím,

    dokázal by mi někdo prosím poradit? Opravil jsem starou favoritku a poslední co mi chybí seřídit jsou brzdy. Jsou tam klasické véčka ale každý špalík je jinak daleko od ráfku Když to srovnám a zabrzdím tak se to vrátí zpátky tak jak to bylo (tedy nakřivo).

    Zkoušel jsem to dotáhnout i víc potom co jsem to srovnal ale to zase když zmáčknu páku a zabrzdím tak už se nerozevřou ty špalíky zpátky do původní polohy.

    Moc díky za rady

    0 0
    • DaSnail  

      Toto nepomohlo?

      0 0
      • frantapepa1  

        Bohužel tam takové šrouby ani nejsou.

        0 0
        • Vilém  

          Jo, klasicky vecko.

          0 0
          • frantapepa1  

            Uměl bys mi poradit?

            0 0
            • Vilém  

              Za predpokladu, ze je brzda OK, tak povolit matici a trosku ji pootoci. Varianta B, napruzit, nebo oslabit tah pruzinny na jedne strane. Predpokladem vseho je, aby to dobre chodilo, nedrhlo, ani nemelo velkou vuli.

              0 0
              • ronda  

                jj, obvykle přituhlé na čepu – šroubu. Vyčistit, lehce máznout. V horším případě brzda nějak zkřivená a ramínka o sebe drhnou, chodí pak nepravidelně. Narovnat.

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Prasopes  

          povolit matici z druhý strany vidlice, pootočit celou brzdu, utáhnout napevno matici, jestli si to dobře pamatuju

          0 0
          • cibi  

            předtím sundat a na ré silné části osičky udělat plošky pro vidličák kterým to držíš v správné poloze.

            Při utahování to totiž maličko přetočíš.

            Dělal jsem si to na svém kole snad v r. 1986 :-)

            0 0
        • Jáchym 1  

          Začal bych novým lankem a bowdenem.

          Pak seřídit chod čelistí pomocí těch dvou matic(kontra) na ose brzdy.Aby se čelisti vracely,ale neměly vakl.Mezi čelistma by měly být silikonový kluzný podložky.

          Finální nastavení pro rovnoměrné vracení čelistí matkou na zadní straně korunky je někdy drbačka.

          Já to řeším na prasáka šroubovákem a kladivem.Dobře mířenou a presně dávkovanou,na pružinu těsně za uložením v té drážce na ose brzdy.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • 123J  

      Když tu brzdu srovnáš, tak šroub co drží tu brzdu řádně dotáhni k té vidlici, aby se to nepohlo. Chce to podržet tu osičku aby se při utahování nepootáčela.

      0 0
    • UHU  

      většinou s tím nejde nic dělat – pokud jsou to klasické Favorit brzdy (ne Centric nebo Special). Jak píší nahoře – zkusit vyčistit a ev. promáznout, srovnat (ev. i trochu excentricky – podle toho jak se po brzdění vrací) a pořádně utáhnout matku co drží brzdu v můstku, resp. vidlici. Pomůže i zubatá podložka mezi brzdu a můstek…)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz