• horus

    Ahoj,

    chtěl bych jsem se zeptat co říkáte na tuto brzdu http://www.koloshop.cz/…-775-predni/

    jaký je brzdný učinek atd.. nejlepší by byly osobní zkušenosti, ale budu rád za každou radu.

    Díky

    0 0
    • Kubiczech  

      Mrkni se do historie, je tady toho o nich napsano mraky. Treba vlakno z posledni doby ohledne tuhnuti v chladu - cili na zimaka asi ne. Na kupkolu je maji za lepsi cenu a za ty penize podle meho neni moc konkurentu.

      0 0
      • Hnoj  

        Nejen na kupkolu :-)))

        0 0
      • Pavel100  

        já dneska valil na véčkách a nevšim sem si že by něco tuhlo…brzdilo to taky úplně v pohodě (SD7+SD5+BBB3­barevné)…sněhu tak 5cm, hezký 3km sešup po asfaltu…a hydry by byly stejně na hovno, protože akorát bych se seznamoval s ledem:-)

        0 0
        • Gorgov  

          to je názor!

          0 0
        • Stancek  

          jj vecka na ledu a snehu jsou nejjistejsi zpusob jak si poradne rozbit hudu ;-)

          0 0
          • Pavel100  

            Jasně, s hydrama jsi na ledu král…ale taky ksichtem na zemi:-) pokud nemáš pneu s hřeby

            0 0
            • baboon  

              Podle toho co píšeš mi přijde,že kotoučovka je pro tebe to samé jeko klacek do drátů..Použiješ a stojíš..:D Ale kupodivu i hydra je dávkovatelná.:) A co se týče sněhu jde o to, že na ráfek se ti snáž dostane sníh a pak to prostě nebrzdí..Jesli jsi  jezdil v 5ti cm zmrzlýho prašanu,není se čemu divit,to se toho na ráfek ještě moc nedostane ale zkus někdy 15cm a při 0 stupních..:) A uvidíš,že nezabrzdíš..:) Jinak co se týče kotouče, ktyž ho vymácháš ve sněhu,taky nebrzdí..Ale je to mnohem míň materiálu,než ráfek – víč se hřeje, rychlejc vypařuje,takže brzdí o poznání dříve než V..

              0 0
              • Pavel100  

                Nekecej, opravdu?:-) A k čemu ti bude dávkování na ledu už jsi to někdy zkoušel tak si to vyzkoušej…bude ti na nic:-) … ve sněhu je to jiné, jde o to že ten led někde není a někde se objeví tak rychle, že to ani nedobrzdíš. 15cm sněhu při nulové teplotě to nemůže vůbec jet:-) navíc zamrzne šaltr a smyk (lanka).

                0 0
                • Vilém  

                  A zkousel jsi to nekdy s hydraulikama na nejakym hodne kluzkym povrchu? ma zkusenost je takova, ze davkovatelnost a schopnost odhadnout kdy se kolo zablokuje je mnohem vetsi nez s veckama.

                  0 0
                  • Pavel100  

                    Ale tady se nebavíme o ledu na rovině…bavíme se o ledu pod sněhem na asfaltové cestě z kopce třeba napříč cesty nebo lépe někde v terénu ve svahu. Dávkování využiješ dokud to udrží plášť.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak to ano, pokud bude led pod snehem tak ti nepomuze nic krom hrebu.

                      0 0
                  • Pavel100  

                    a nebo třeba hrbaté ledové koleje

                    0 0
                    • pepek  

                      A eště namydlený

                      0 0
                    • baboon  

                      no ale tak v tomhle případě jsou na tom „V“ i kotouče naprosto stejně,ne? Za brzdících podmínek je to jedno,co tam máš pověšený…Jen ty nebrzdící podmínky u véček přijdou mnohem dřív a snáz.. Nevěř si tomu,ale je to tak.:) Jezdíval jsem dokonce kolo s kombinací kotouč/véčko a ten rozdíl je opravdu znát..:) Nejde o celkovej účinek,ale o to,že když jsem vlítnul do hlubšího sněhu, véčko prostě nebrzdí..Kotouč ano…když i kotouč pošlu do sněhu,nebrzdí ani on.:) Ale dřív se ohřeje..

                      0 0
                • Stancek  

                  Neboj, jeste si parkrat nabijes hubu s veckama a se zablokovanym kolem  a prijdes na to ze hydry se fakt davkuji o dost lip… ± stejne v jakychkoliv podminkach.

                  0 0
                • Gorgov  

                  delas tu ze sebe uplnyho blba, zkus se radsi nekdy svezt na kole s kotoucovkama. 

                  0 0
          • mates555  

            ani nemusí bejt sníh a led…jsem jel po polňačce a byla tam zamrzlá kaluž…tak jsem ji přejel ovšem led nebyl tak tlustej jak jsem si myslel a probořil jsem se do vody…nevěnoval jsem tomu pozornost a jel dál…rovinka,kopec nahoru a dolu…za tu dobu mě krásně namrzly špalky a ráfky a jedinej způsob jak na ztuhlé hlíně(!) zabrzdit bylo použít patní brzdu…:-) tolik asi k výhodm véček

            0 0
            • Stancek  

              Tak tak, presne o tomhle jsem psal, vecka nejsou spatny brzdy, dost dlouho jsem je vozil, k rohodnuti prejit na kotouce jsem dosel prave pri jezdeni ve snehu… namrzly rafky a namrzla cesta dolu… nebrzdi, nebrzdi, nebrzdi, najednou led na rafku povoli a kolo je zablokovany… k veckum bych se uz fakt nevratil, leda tak na kole kde budu vedet ze ho nikdy nevytahnu do bahna, snehu, nebo prachu…

              0 0
        • slavekRM  

          Tak jste mě dostali… Po přečtení názorů od obhájců véček v tomto příspěvku, ale i Brzda Shimano Deote XT a Tuhnutí hydraulických kotoučovek… jsem se rozhodl vyzkoušet účinnost véček  v současných klimatických podmínkách  na vlastní kůži. Takže jsem popadl kolo své náctileté dcery  a vyrazil na stejnou trasu, kterou jsem projížděl svým kolem včera. Teplota –5, výška sněhu 3–7cm. To jsem si dal… Pokusím se posat své zážitky, pocity a berte to prosím s rezervou a hlavně pro pobavení.

          Vyjíždím a hned před barákem zkouším účinnost. Bez problému – brzdy jsou ještě vyhřáté z domova. Přesouvám se po chodnících do nejbližšího lesa. Po cca 15 minutách pociťuji vlivem chladu sníženou účinnost, odhadem tak o 10–20%. Přesto je dostačující. Vjíždím do lesa a projíždím ho po zasněžených pěšinkách, rychlost tak 15km/hod. V cestě spadlý strom. Žádné překvapení, jel jsem tudy včera. Brzdím a nic, jedu dál, teda nejedu, hážu první tlamu… Díky brzdám. Přesouvám se tedy na trochu solidnější cestu a zkouším brzdy. Účinnost klasla tak na 50% neli víc. Brzdí to, ale zadní kolo nejde zablokovat, nalepený sníh a mráz udělal své. Pohybuji se tedy opatrně a stálým pribržďováním se snažím uvést brzdy do jakž takž provozuschopného stavu. Podařilo se a trvalo to cca 3 minuty. Což je dobrý. Teda bylo, než jsem vjel znovu do sněhu. Hodil jsem tlamu ještě 5×. Kdybych to shrnul: 1× vlastní blbostí, 1× díky tomu , že jsem zapomněl, že nemám SPD a 3× díky brzdám. ******** a nadávající na V brzdy otáčím kolo, vyjíždím na zasněženou, původně štěrkovou cestu a hurá domů. Přede mnou je poslední cesta z kopce dlouhého cca 120m a dole mírná zatáčka. Vyjíždím, šlapu a rychlost se pomalu zvyšuje. Když tachometr začíná ukazovat přes 25km/hod. přibržďuji. Nic. Tisknu páku brzd vice. Nic. Hodím oko na tacháč – 32km/hod(normálně nic moc co?) a roste. V ten moment přišla ta chvíle, kdy jsem dostal fakt strach. Jedu na udusaném sněhu z kopce, rychlost dost přes 30, mám problém udržet kolo v lajně a nevím jak zastavit. Poslední co jsem zaregistroval bylo, že se v zatáčce přede mnou objevili 4 pěší výletníci. Co následovalo? Podklouznutí předního kola. Potom jsem pokračoval dál ještě asi 15m. Jenom já zvlášť a kolo taky. Zastavil mě až příkop plný krásného měkkého sněhu. Všichni se váleli. kolo ve sněhu, já v příkopě a výletníci smíchy… Následky, krom naraženého boku, žádné a tak jsem co nejopatrněji přesunul na silnici a raději delší oklikou domů.

          Shrnutí mých poznatků: Jezdit na kole s véčky v zasněženém terénu a mrazu je blbost. V určitých situacích a podmínkách nedosahujou V brzdy ani 30% účinnosti kotoučovek. Uznávám, že kdybych jezdil na véčkách pořád, jezdím asi jiným stylem a hlavně opatrněji.

          Závěrem děkuji všem obhájcům V brzd v zimě za nevšední zážitek. A pokud mě budou přesvědčovat, že to není brzdami, ale technikou jízdy, milerád trasu absolvuji s nimi znovu – ovšem na svém kole…

          0 0
          • vysmátej bajker  

            poučné:).

            Jen hodně záleží jaký tam jsou špalky a káfky:).

            0 0
          • Thapsus  

            Ty mě skoro děsíš, kolego. Taky jsem se vrátil právě z vyjížďky, ale já žádný zmiňovaný efekty vlivem mrazu se snížením účinosti nepozoroval.  A to jsem používal starý LX véčka na zimákovi. A zrovna by se mě tvoje zážitky docela hodily, hledám argumenty, abych si mohl ty kotoučovky koupit taky. Zřejmě něco dělám špatně, že mi to brzdí ?  Ale faktem je že sněhu tady až tolik nebylo a ten je ráfcích prevít, ale mráz ?

            0 0
          • Team6  

            pekna esej ale mam par vyhrad: 1. bud to bylo naky kinder kolo ktery ma spaliky z plastu :-) 2. zda se mi divny ze by se rychlost z kopce porad zvysovala. sam sem v zime na veckach jezdil a staci si dat pozor a vzdy srafek a spalky odbrzdit. 3. si trosku pohadkar :-)

            0 0
            • Team6  

              a k tem brzdam XT. tak co tady o nich ctu tak sou na tom lepe jak XTR co jezdim. paka sice ztuhne ale pokud mas dostatecne dlouhe prsty tak se da brzdit v pohode. sice mi to vadi ale v zime tolik nejezdim a kdyz uz tak se to prezit da. tak asi tak…

              0 0
            • slavekRM  

              Mno pohádkář trochu jsem :-) a hlavně jsem to psal bezprostředně po projížďce a notně naštvaný. Ale s odstupem několiha hodin k tomu můžu něco napsat:

              1. to kinder kolo je kolo zdější uživatelky Iwuška a není zas tak nejhorší. Jen pro doplnění – špalky 3barevné BBB.
              2. Nevím proč by se rychlost z kopce neměla zvyšovat? Zákony fyziky to umožňují.
              3. Pohádkář jsem.

              Ale jinak. dloho jsem na V jezdil i když v zimě minimálně a neměl jsem prakticky žádné výhrady. Jinak s tebou souhlasím, že pokud si dáš pozor, nic se neděje. Můj problém je v tom, že jsem si pozor nedal a stále se choval jako bych měl kotouče. Dle mého názoru pokud jedeš po silnici nebo nějaké udusané cestě v mrazu je to hravě zvládnutelné. Účinek brzd sice poklesne, jak jsem již psal ve svém původním příspěvku, ale pořád je dostatečný. Ale ve sněhu a terénu, kde ani nemáš čas jak píšeš – ráfhy a špalky odbrzit opravdu ne…  Nepsal jsem to jako kritiku V brzd, ale jako zážitek… Tak a teď se do mě pusťte.

              0 0
              • Thapsus  

                Hlavně, že se ti nestalo nic vážného, člověče ! Takhle se obětovat… To je jak kdyby někdo napsal majiteli tereního auta, že má Trabanta, a že mu pojede lesem v serpentinách stejně rychle jako v tereňáku. A majitel Porsche sedne do Trabanta a ........ auauau. Navíc snad nikdo nepsal, že Véčka brzděj stejně jako kotouče, jen že nám (zatím) stačí. Tak se kvůli tomu prosim Tě nezabij !!! :-)

                0 0
              • Team6  

                zakony fyziky to sice jsou ale zacit brzdit pri 25 a rychlost se porad zvysuje to se mi nechce moc verit i kdyz je to namrzly

                0 0
                • Thapsus  

                  Raději ho nech, nebo si zase půjčí nějaký kolo, je tam tma a mrzne, jen praští. To aby si tady člověk udělal nějakej psychologickej kurs. Napíšeš, že se dá jezdít po centimetru ledu a někdo je schopný to jít zkusit, aby ti dokázal, že to nejde.

                  0 0
                • Vilém  

                  Je to tak. Nez obrzdi led, tak to nebrzdi, tzn ze rychlost se zvysuje.

                  0 0
          • dieegoo  

            Kdejaký děda s babičkou jezdí na obyčejným kole s Včkama ve sněhu pro rohlíky a problém s tím nemaj, ale pro velký bikery je to neřešitelnej problém :) Zajímavý.

            0 0
            • Pavel100  

              pěkně napsané!!!!!

              0 0
            • jIrI___  

              Taky ale vem v potaz jak často, v jakých podmínkách a jak dlouhé trasy pro ty rohlíky jezdí ;-)

              0 0
            • autor_trek  

              Mají TORPEDO !!!!!!

              0 0
            • Gorgov  

              děda i bába tam maj torpédo.

              0 0
            • jipík  

              Právě jsem se vrátil s rohlíkama :-D

              0 0
            • hribik A1  

              namietka! maximalna rychlost deda s babkou a rohlikmi je 12 km/h

              0 0
              • dieegoo  

                A? V te rychlosti ti na rafcich nic nenamrza, neni potreba brzdit?

                hribiku nic proti tobe, ale zkus aspon obcas zvazit, jestli je potreba ke kazdymu prispevku pridat takhle duchaplnou poznamku, sem tam je to vtipny, ale obcas… chapes me urcite.

                0 0
                • hribik A1  

                  no hlavne si myslim, ze potreba brzdneho vykonu pri rychlosti 12 je vyrazne mensia nez pri rychlosti 25–32 a este z kopca…dedovia a babky jazdia po rovinke a pomaly, takze im na to staci aj maly brzdny vykon (sak ani vacsi nemaju), este z toho aj zosadaju kolkorazy za jazdy (tych svojich 5 km/h). ked chcem ist dvojnasobnou rychlostou, potrebujem vacsi brzdny vykon a z kopca este vacsi a z kopca v terene este vacsi. ked pojdem tolko co ta stara babka, tak brzdy skoro vobec nebudem potrebovat, coz sa o vyssej rychlosti povedat neda a tam sa potom to namrzanie musi prejavit viac…a v tom je ten rozdiel

                  0 0
                  • dieegoo  

                    A muzes mi rict, jak si dospel k zaveru, ze babka s dedou jezdi jen po rovince a pomalu? Jim se nezvysuje okamzita rychlost pri jizde z kopce? Skutecne nepotrebuji brzdit?

                    0 0
                    • hribik A1  

                      ak sa bavime o beznom dedovi s babkou a rohlikmi, tak tych som v kopcovitych lokalitach uz nevidel ani napamatam, s vynimkou pripadov kedy sa pohybovali hore ci dole kopcom pesi tlacmo s nalozenou taskou, dvomi, tromi na ukrajine. kdezto na rovinkach ich stretavam furt. vynimky su pripustne a v takom pripade namietku mozes povazovat za bezpredmetnu, ale tychto vynimiek je priblizne jedna z 1000

                      0 0
          • Flegmatik  

            (nejen) ty děláš, jako by zima se sněhem byla hlavní bajkerova sezóna, ve které jezdí stejně aktivně, jako v létě. K čemu ti je na sněhu super výkon brzd, když adheze je značně snížena? jinak souhlas s dieegem nade mnou :-) velcí bajkeři s tím mají vždycky největší potíž

            0 0
    • Hnoj  

      Zrovna o těhle brzdách je tady toho skutečně hodně, použij vyhledávání…

      Je to spolehlivá a výkonná brzda, ale dá se pořídit i za lepší peníze.

      0 0
    • Dejfanek  

      Nazdar, dneska jsem byl venku, teplota zhruba –5, okolo deseti cm sněhu. Fakt to časem ztuhne, nicméně pořád to brzdí a dá se to slušně dávkovat. A mimo zimní období fungují bez výhrad. Tolik moje zkušenost.

      0 0
      • zdenek  

        Ale ještě to není nic proti tomu, jak mi v mrazech pod –5 tuhnou prsty v rukavicích. Po dvou hodinách už jsem měl problémy řadit a nejhorší bylo odemknout dveře do baráku. :-)

        0 0
        • XC-biker1  

          Joo to znám, jak se pak blbě otačí tim klíčem od dveří :D

          0 0
          • Team6  

            horsi je kdyz se clovek chce vysmrkat nastimuje ten kapesnik na ten nos a pak mu ty prsty uz tak zustanou. totalne neposlouchaj :-). P.S. nefrkam

            0 0
            •  

              Co by jste „někteří“ dělali, kdyby nevymysleli kotoučovky?, v zimě by jste nejezdili? a na co by jste nadávali? Divné!!!

              0 0
              • jIrI___  

                Já v zimě pomalu nejzdím i když mám kotouče :-P. Ale nikdo by si na nic nestěžoval, protože by nic lepšího než véčka neexistovalo. Jenže doba jde dopředu a je nesmysl zůstat stát na místě :-). Stejně jednou bude mít kotoučovky každý.

                0 0
              • DaSnail  

                nic

                ne

                nevim

                proč?

                0 0
              • bagr84  

                Doporucuji chodit tak tri hodiny pekne zmrzlej po meste, a pak vlezt do nejakyho bajk shopu a zkusit si tretry z preskou. Clovek vypada jak retard, kdyz mu trva 2 minuty to jen rozepnout a trefit se dovnitr aspon palcem :P

                0 0
                • bagr84  

                  vedle

                  0 0
                • kali222  

                  ja se v zime na kole prolejvam cajem, tajze obvykle kdyz dovalim dom, tak skoro vyskkauju z utazenejch treter, jak se mi chce ........:D

                  0 0
              • hribik A1  

                technicka: nadavat je vzdy na co. tak napriklad na sneh, mraz, cestarov, politiku, jar, leto, jesen, zimu, autoprasata, cykloprasata, chodcoprasata, psy, prasata, drahotu, euro, korunu…atd.*

                *dopln dalsie podla vlastneho uvazenia

                0 0
    • vitki  

      Zdravim, minuly tyzden som si vyzdvihol kotucovky sh XT na poste a den na to som pozrel na bike forum a zrazu je ich plne forum, ze tuhnu a same problemy s nimi. Mam pravo do 14 dni ich vratit bez udania dovodu, tak rozmyslam co spravim. Mam taketo 3 moznosti, poradte co mam spravit:

      1. nechat si ich a v pohode jazdit , najlacnejsia moznost:))
      2. poslat ich naspat a vymenit za juici 7
      3. vratit ich a objednat z chainreact.. elixir R najdrahsie riesenie:(

      Juici a elixiry su drahsie a este by som k nim musel dokupovat aj adaptery z CL na 6 dier. Poradte ci sa mi to oplati vracat a brat avidy, ja viem, ze som si mal vsetko prestudovat, ale do zimy XTcka kazdy len chvalil, tak kto sa ma v tom potom vyznat:(

      0 0
      • dieegoo  

        S klidnym svedomim moznosti 1.

        0 0
      • Dejfanek  

        Nech si je.

        0 0
      • Ricci  

        Kludne si ich nechaj, su vyborne a –7C predsa nie je cely rok :-)

        0 0
      • Pavel100  

        šak je máš najlacinější si písal.....a nechceš třeba prodat celé kolo a koupit si jiné?????

        0 0
        • vitki  

          hmm, tak to ne, to si ten svoj este chvilu necham, toto by uz asi manzelka nepredychala:))), kazdy rok novy bike:), hoci ja by som nebol proti:)

          diki vsetkym za radu, dufam, ze xt budu ok, idem si ich aj hned namontovat, nech uz tolko nespekulujem:))) a pekny den prajem

          0 0
      • jIrI___  

        Pokud jezdíš výhradně v mínusových teplotách, pak bych přemýšlel o výměně :-)). A pokud jezdíš i na jaře, v létě a na podzim ak si je nech.

        0 0
      • RedAce  

        :-D, míň řešit, víc jezdit…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.