Ahoj,
chtěl bych jsem se zeptat co říkáte na tuto brzdu http://www.koloshop.cz/…-775-predni/
jaký je brzdný učinek atd.. nejlepší by byly osobní zkušenosti, ale budu rád za každou radu.
Díky
Ahoj,
chtěl bych jsem se zeptat co říkáte na tuto brzdu http://www.koloshop.cz/…-775-predni/
jaký je brzdný učinek atd.. nejlepší by byly osobní zkušenosti, ale budu rád za každou radu.
Díky
Mrkni se do historie, je tady toho o nich napsano mraky. Treba vlakno z posledni doby ohledne tuhnuti v chladu - cili na zimaka asi ne. Na kupkolu je maji za lepsi cenu a za ty penize podle meho neni moc konkurentu.
Nejen na kupkolu :-)))
…jak jsem jen mohl zapomenout. A propos nemel bys na shopu nejakou zajimavou alternativu k XT a Juicy 3 v cene do 4200 Kc bez kotoucu?
Zkusím něco vymyslet !
Diky. Kdybys na neco prisel, budu na prijmu. (:
Na ICQ asi nejsi?
já dneska valil na véčkách a nevšim sem si že by něco tuhlo…brzdilo to taky úplně v pohodě (SD7+SD5+BBB3barevné)…sněhu tak 5cm, hezký 3km sešup po asfaltu…a hydry by byly stejně na hovno, protože akorát bych se seznamoval s ledem:-)
to je názor!
:-D je rok 2009, pomalu ani nevim co véčka sou…
Drogy?
véčka je lyžařskej styl skákání z věže,ne?:)
jj vecka na ledu a snehu jsou nejjistejsi zpusob jak si poradne rozbit hudu ;-)
Jasně, s hydrama jsi na ledu král…ale taky ksichtem na zemi:-) pokud nemáš pneu s hřeby
Podle toho co píšeš mi přijde,že kotoučovka je pro tebe to samé jeko klacek do drátů..Použiješ a stojíš..:D Ale kupodivu i hydra je dávkovatelná.:) A co se týče sněhu jde o to, že na ráfek se ti snáž dostane sníh a pak to prostě nebrzdí..Jesli jsi jezdil v 5ti cm zmrzlýho prašanu,není se čemu divit,to se toho na ráfek ještě moc nedostane ale zkus někdy 15cm a při 0 stupních..:) A uvidíš,že nezabrzdíš..:) Jinak co se týče kotouče, ktyž ho vymácháš ve sněhu,taky nebrzdí..Ale je to mnohem míň materiálu,než ráfek – víč se hřeje, rychlejc vypařuje,takže brzdí o poznání dříve než V..
Nekecej, opravdu?:-) A k čemu ti bude dávkování na ledu už jsi to někdy zkoušel tak si to vyzkoušej…bude ti na nic:-) … ve sněhu je to jiné, jde o to že ten led někde není a někde se objeví tak rychle, že to ani nedobrzdíš. 15cm sněhu při nulové teplotě to nemůže vůbec jet:-) navíc zamrzne šaltr a smyk (lanka).
A zkousel jsi to nekdy s hydraulikama na nejakym hodne kluzkym povrchu? ma zkusenost je takova, ze davkovatelnost a schopnost odhadnout kdy se kolo zablokuje je mnohem vetsi nez s veckama.
Ale tady se nebavíme o ledu na rovině…bavíme se o ledu pod sněhem na asfaltové cestě z kopce třeba napříč cesty nebo lépe někde v terénu ve svahu. Dávkování využiješ dokud to udrží plášť.
Tak to ano, pokud bude led pod snehem tak ti nepomuze nic krom hrebu.
a nebo třeba hrbaté ledové koleje
A eště namydlený
no ale tak v tomhle případě jsou na tom „V“ i kotouče naprosto stejně,ne? Za brzdících podmínek je to jedno,co tam máš pověšený…Jen ty nebrzdící podmínky u véček přijdou mnohem dřív a snáz.. Nevěř si tomu,ale je to tak.:) Jezdíval jsem dokonce kolo s kombinací kotouč/véčko a ten rozdíl je opravdu znát..:) Nejde o celkovej účinek,ale o to,že když jsem vlítnul do hlubšího sněhu, véčko prostě nebrzdí..Kotouč ano…když i kotouč pošlu do sněhu,nebrzdí ani on.:) Ale dřív se ohřeje..
Neboj, jeste si parkrat nabijes hubu s veckama a se zablokovanym kolem a prijdes na to ze hydry se fakt davkuji o dost lip… ± stejne v jakychkoliv podminkach.
delas tu ze sebe uplnyho blba, zkus se radsi nekdy svezt na kole s kotoucovkama.
ani nemusí bejt sníh a led…jsem jel po polňačce a byla tam zamrzlá kaluž…tak jsem ji přejel ovšem led nebyl tak tlustej jak jsem si myslel a probořil jsem se do vody…nevěnoval jsem tomu pozornost a jel dál…rovinka,kopec nahoru a dolu…za tu dobu mě krásně namrzly špalky a ráfky a jedinej způsob jak na ztuhlé hlíně(!) zabrzdit bylo použít patní brzdu…:-) tolik asi k výhodm véček
Tak tak, presne o tomhle jsem psal, vecka nejsou spatny brzdy, dost dlouho jsem je vozil, k rohodnuti prejit na kotouce jsem dosel prave pri jezdeni ve snehu… namrzly rafky a namrzla cesta dolu… nebrzdi, nebrzdi, nebrzdi, najednou led na rafku povoli a kolo je zablokovany… k veckum bych se uz fakt nevratil, leda tak na kole kde budu vedet ze ho nikdy nevytahnu do bahna, snehu, nebo prachu…
Tak jste mě dostali… Po přečtení názorů od obhájců véček v tomto příspěvku, ale i Brzda Shimano Deote XT a Tuhnutí hydraulických kotoučovek… jsem se rozhodl vyzkoušet účinnost véček v současných klimatických podmínkách na vlastní kůži. Takže jsem popadl kolo své náctileté dcery a vyrazil na stejnou trasu, kterou jsem projížděl svým kolem včera. Teplota –5, výška sněhu 3–7cm. To jsem si dal… Pokusím se posat své zážitky, pocity a berte to prosím s rezervou a hlavně pro pobavení.
Vyjíždím a hned před barákem zkouším účinnost. Bez problému – brzdy jsou ještě vyhřáté z domova. Přesouvám se po chodnících do nejbližšího lesa. Po cca 15 minutách pociťuji vlivem chladu sníženou účinnost, odhadem tak o 10–20%. Přesto je dostačující. Vjíždím do lesa a projíždím ho po zasněžených pěšinkách, rychlost tak 15km/hod. V cestě spadlý strom. Žádné překvapení, jel jsem tudy včera. Brzdím a nic, jedu dál, teda nejedu, hážu první tlamu… Díky brzdám. Přesouvám se tedy na trochu solidnější cestu a zkouším brzdy. Účinnost klasla tak na 50% neli víc. Brzdí to, ale zadní kolo nejde zablokovat, nalepený sníh a mráz udělal své. Pohybuji se tedy opatrně a stálým pribržďováním se snažím uvést brzdy do jakž takž provozuschopného stavu. Podařilo se a trvalo to cca 3 minuty. Což je dobrý. Teda bylo, než jsem vjel znovu do sněhu. Hodil jsem tlamu ještě 5×. Kdybych to shrnul: 1× vlastní blbostí, 1× díky tomu , že jsem zapomněl, že nemám SPD a 3× díky brzdám. ******** a nadávající na V brzdy otáčím kolo, vyjíždím na zasněženou, původně štěrkovou cestu a hurá domů. Přede mnou je poslední cesta z kopce dlouhého cca 120m a dole mírná zatáčka. Vyjíždím, šlapu a rychlost se pomalu zvyšuje. Když tachometr začíná ukazovat přes 25km/hod. přibržďuji. Nic. Tisknu páku brzd vice. Nic. Hodím oko na tacháč – 32km/hod(normálně nic moc co?) a roste. V ten moment přišla ta chvíle, kdy jsem dostal fakt strach. Jedu na udusaném sněhu z kopce, rychlost dost přes 30, mám problém udržet kolo v lajně a nevím jak zastavit. Poslední co jsem zaregistroval bylo, že se v zatáčce přede mnou objevili 4 pěší výletníci. Co následovalo? Podklouznutí předního kola. Potom jsem pokračoval dál ještě asi 15m. Jenom já zvlášť a kolo taky. Zastavil mě až příkop plný krásného měkkého sněhu. Všichni se váleli. kolo ve sněhu, já v příkopě a výletníci smíchy… Následky, krom naraženého boku, žádné a tak jsem co nejopatrněji přesunul na silnici a raději delší oklikou domů.
Shrnutí mých poznatků: Jezdit na kole s véčky v zasněženém terénu a mrazu je blbost. V určitých situacích a podmínkách nedosahujou V brzdy ani 30% účinnosti kotoučovek. Uznávám, že kdybych jezdil na véčkách pořád, jezdím asi jiným stylem a hlavně opatrněji.
Závěrem děkuji všem obhájcům V brzd v zimě za nevšední zážitek. A pokud mě budou přesvědčovat, že to není brzdami, ale technikou jízdy, milerád trasu absolvuji s nimi znovu – ovšem na svém kole…
poučné:).
Jen hodně záleží jaký tam jsou špalky a káfky:).
ráfky.
nezalezi. Pokud tato situace nastane, tak muzes mit sebelepsi spalky, k tomu keramicky rafky a vysledek bude uplne stejnej.
nebude, s keramickejma rafkama bude situace o dost horsi.
:)
Ty mě skoro děsíš, kolego. Taky jsem se vrátil právě z vyjížďky, ale já žádný zmiňovaný efekty vlivem mrazu se snížením účinosti nepozoroval. A to jsem používal starý LX véčka na zimákovi. A zrovna by se mě tvoje zážitky docela hodily, hledám argumenty, abych si mohl ty kotoučovky koupit taky. Zřejmě něco dělám špatně, že mi to brzdí ? Ale faktem je že sněhu tady až tolik nebylo a ten je ráfcích prevít, ale mráz ?
pekna esej ale mam par vyhrad: 1. bud to bylo naky kinder kolo ktery ma spaliky z plastu :-) 2. zda se mi divny ze by se rychlost z kopce porad zvysovala. sam sem v zime na veckach jezdil a staci si dat pozor a vzdy srafek a spalky odbrzdit. 3. si trosku pohadkar :-)
a k tem brzdam XT. tak co tady o nich ctu tak sou na tom lepe jak XTR co jezdim. paka sice ztuhne ale pokud mas dostatecne dlouhe prsty tak se da brzdit v pohode. sice mi to vadi ale v zime tolik nejezdim a kdyz uz tak se to prezit da. tak asi tak…
Mno pohádkář trochu jsem :-) a hlavně jsem to psal bezprostředně po projížďce a notně naštvaný. Ale s odstupem několiha hodin k tomu můžu něco napsat:
Ale jinak. dloho jsem na V jezdil i když v zimě minimálně a neměl jsem prakticky žádné výhrady. Jinak s tebou souhlasím, že pokud si dáš pozor, nic se neděje. Můj problém je v tom, že jsem si pozor nedal a stále se choval jako bych měl kotouče. Dle mého názoru pokud jedeš po silnici nebo nějaké udusané cestě v mrazu je to hravě zvládnutelné. Účinek brzd sice poklesne, jak jsem již psal ve svém původním příspěvku, ale pořád je dostatečný. Ale ve sněhu a terénu, kde ani nemáš čas jak píšeš – ráfhy a špalky odbrzit opravdu ne… Nepsal jsem to jako kritiku V brzd, ale jako zážitek… Tak a teď se do mě pusťte.
Hlavně, že se ti nestalo nic vážného, člověče ! Takhle se obětovat… To je jak kdyby někdo napsal majiteli tereního auta, že má Trabanta, a že mu pojede lesem v serpentinách stejně rychle jako v tereňáku. A majitel Porsche sedne do Trabanta a ........ auauau. Navíc snad nikdo nepsal, že Véčka brzděj stejně jako kotouče, jen že nám (zatím) stačí. Tak se kvůli tomu prosim Tě nezabij !!! :-)
zakony fyziky to sice jsou ale zacit brzdit pri 25 a rychlost se porad zvysuje to se mi nechce moc verit i kdyz je to namrzly
Raději ho nech, nebo si zase půjčí nějaký kolo, je tam tma a mrzne, jen praští. To aby si tady člověk udělal nějakej psychologickej kurs. Napíšeš, že se dá jezdít po centimetru ledu a někdo je schopný to jít zkusit, aby ti dokázal, že to nejde.
to beser nak moc vazne :-)
:-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-), hlavně že se nehádáme chlapi :-). Jdu se ještě topit na bazen, zatím zdar. Ať Vám to brzdí :-)
Je to tak. Nez obrzdi led, tak to nebrzdi, tzn ze rychlost se zvysuje.
Kdejaký děda s babičkou jezdí na obyčejným kole s Včkama ve sněhu pro rohlíky a problém s tím nemaj, ale pro velký bikery je to neřešitelnej problém :) Zajímavý.
pěkně napsané!!!!!
Taky ale vem v potaz jak často, v jakých podmínkách a jak dlouhé trasy pro ty rohlíky jezdí ;-)
Mají TORPEDO !!!!!!
presne 8o)
a na najaké namrznuté ráfky veselo prdia…
děda i bába tam maj torpédo.
Právě jsem se vrátil s rohlíkama :-D
A co ráfky? Namrzaly?
jj, jako sviňa :-D
Asi tam máte nějaký divný sníh, podle SantusVagus by se ti todle nemohlo nikdy stát s V-čkama :)) … Klasický stav po jízdě sněhem :)
namietka! maximalna rychlost deda s babkou a rohlikmi je 12 km/h
A? V te rychlosti ti na rafcich nic nenamrza, neni potreba brzdit?
hribiku nic proti tobe, ale zkus aspon obcas zvazit, jestli je potreba ke kazdymu prispevku pridat takhle duchaplnou poznamku, sem tam je to vtipny, ale obcas… chapes me urcite.
no hlavne si myslim, ze potreba brzdneho vykonu pri rychlosti 12 je vyrazne mensia nez pri rychlosti 25–32 a este z kopca…dedovia a babky jazdia po rovinke a pomaly, takze im na to staci aj maly brzdny vykon (sak ani vacsi nemaju), este z toho aj zosadaju kolkorazy za jazdy (tych svojich 5 km/h). ked chcem ist dvojnasobnou rychlostou, potrebujem vacsi brzdny vykon a z kopca este vacsi a z kopca v terene este vacsi. ked pojdem tolko co ta stara babka, tak brzdy skoro vobec nebudem potrebovat, coz sa o vyssej rychlosti povedat neda a tam sa potom to namrzanie musi prejavit viac…a v tom je ten rozdiel
A muzes mi rict, jak si dospel k zaveru, ze babka s dedou jezdi jen po rovince a pomalu? Jim se nezvysuje okamzita rychlost pri jizde z kopce? Skutecne nepotrebuji brzdit?
ak sa bavime o beznom dedovi s babkou a rohlikmi, tak tych som v kopcovitych lokalitach uz nevidel ani napamatam, s vynimkou pripadov kedy sa pohybovali hore ci dole kopcom pesi tlacmo s nalozenou taskou, dvomi, tromi na ukrajine. kdezto na rovinkach ich stretavam furt. vynimky su pripustne a v takom pripade namietku mozes povazovat za bezpredmetnu, ale tychto vynimiek je priblizne jedna z 1000
(nejen) ty děláš, jako by zima se sněhem byla hlavní bajkerova sezóna, ve které jezdí stejně aktivně, jako v létě. K čemu ti je na sněhu super výkon brzd, když adheze je značně snížena? jinak souhlas s dieegem nade mnou :-) velcí bajkeři s tím mají vždycky největší potíž
Zrovna o těhle brzdách je tady toho skutečně hodně, použij vyhledávání…
Je to spolehlivá a výkonná brzda, ale dá se pořídit i za lepší peníze.
ja som ich objednal minuly tyzden na www.bikesport.cz tam su asi najlacnejsie
Nazdar, dneska jsem byl venku, teplota zhruba –5, okolo deseti cm sněhu. Fakt to časem ztuhne, nicméně pořád to brzdí a dá se to slušně dávkovat. A mimo zimní období fungují bez výhrad. Tolik moje zkušenost.
Ale ještě to není nic proti tomu, jak mi v mrazech pod –5 tuhnou prsty v rukavicích. Po dvou hodinách už jsem měl problémy řadit a nejhorší bylo odemknout dveře do baráku. :-)
Joo to znám, jak se pak blbě otačí tim klíčem od dveří :D
horsi je kdyz se clovek chce vysmrkat nastimuje ten kapesnik na ten nos a pak mu ty prsty uz tak zustanou. totalne neposlouchaj :-). P.S. nefrkam
Co by jste „někteří“ dělali, kdyby nevymysleli kotoučovky?, v zimě by jste nejezdili? a na co by jste nadávali? Divné!!!
Já v zimě pomalu nejzdím i když mám kotouče :-P. Ale nikdo by si na nic nestěžoval, protože by nic lepšího než véčka neexistovalo. Jenže doba jde dopředu a je nesmysl zůstat stát na místě :-). Stejně jednou bude mít kotoučovky každý.
nic
ne
nevim
proč?
Doporucuji chodit tak tri hodiny pekne zmrzlej po meste, a pak vlezt do nejakyho bajk shopu a zkusit si tretry z preskou. Clovek vypada jak retard, kdyz mu trva 2 minuty to jen rozepnout a trefit se dovnitr aspon palcem :P
vedle
ja se v zime na kole prolejvam cajem, tajze obvykle kdyz dovalim dom, tak skoro vyskkauju z utazenejch treter, jak se mi chce ........:D
technicka: nadavat je vzdy na co. tak napriklad na sneh, mraz, cestarov, politiku, jar, leto, jesen, zimu, autoprasata, cykloprasata, chodcoprasata, psy, prasata, drahotu, euro, korunu…atd.*
*dopln dalsie podla vlastneho uvazenia
Zdravim, minuly tyzden som si vyzdvihol kotucovky sh XT na poste a den na to som pozrel na bike forum a zrazu je ich plne forum, ze tuhnu a same problemy s nimi. Mam pravo do 14 dni ich vratit bez udania dovodu, tak rozmyslam co spravim. Mam taketo 3 moznosti, poradte co mam spravit:
Juici a elixiry su drahsie a este by som k nim musel dokupovat aj adaptery z CL na 6 dier. Poradte ci sa mi to oplati vracat a brat avidy, ja viem, ze som si mal vsetko prestudovat, ale do zimy XTcka kazdy len chvalil, tak kto sa ma v tom potom vyznat:(
S klidnym svedomim moznosti 1.
Nech si je.
Kludne si ich nechaj, su vyborne a –7C predsa nie je cely rok :-)
šak je máš najlacinější si písal.....a nechceš třeba prodat celé kolo a koupit si jiné?????
hmm, tak to ne, to si ten svoj este chvilu necham, toto by uz asi manzelka nepredychala:))), kazdy rok novy bike:), hoci ja by som nebol proti:)
diki vsetkym za radu, dufam, ze xt budu ok, idem si ich aj hned namontovat, nech uz tolko nespekulujem:))) a pekny den prajem
Pokud jezdíš výhradně v mínusových teplotách, pak bych přemýšlel o výměně :-)). A pokud jezdíš i na jaře, v létě a na podzim ak si je nech.
:-D, míň řešit, víc jezdit…