Brňáci - hlasování o cyklostezkách

165 nepřečtených
  • nisak

    Zdravím, omlouvám se, pokud porušuji některá z pravidel, ale mám prosbu!!!

    Nejsem autorem ani nijak politicky angažovaný, jen si myslím, že pokud máme možnost opravovat nebo vytvořit, těch pár minut za to stojí.

    Pokud jsi Brňák hlasuj pro projekty v následujícím roce. Zlepší se nám cyklostezky po celém Brně, tak proč toho nevyužít.!!!

    https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

    https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

    https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

    https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

    https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

    https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

    0 0
    • embi  

      Kolik se na tom přejezdu zranilo lidi?

      0 0
      • nisak  

        nevim kolik… kdot am jezdi o tom ví své…

        0 0
        • embi  

          V tom prvnim odkazu se píše mene zraněných. Tak prosim o odpověď na mou jasnou otazku kolik se na tom prejezdu uz zranilo lidi?

          0 0
          • Karaya  

            Poradím ti – zeptej se předkladatele projektu, případně schvalovatelů na MMB.

            0 0
            • TheJD  

              Ja uz dvakrat nejakemu zakladateli projektu psal a ani jednou nedostal odpoved

              0 0
              • ufoncz  

                Jj, taky jsem Davidovi Jašovi psal protiargumenty na ten jeho „lenost důležitější víc než ostrůvky lesa v Brně“ https://damenavas.brno.cz/projekt/?… a taky nulová reakce.

                Jinak první dva projekty vypadají smysluplně, pak je tam tedy ta prasečina u Červeňáku a ty další nevím.

                0 0
                • orm  

                  David na to kouka jinak. Ono kdyz vezes na kole 10l mleka a dve deti, tak se ti nechce tezce nastoupane metry zase ztratit :-). David je primarne dopravni cyklista, ktery pouziva kolo na vse.

                  0 0
                  • TheJD  

                    Vsak at jede po ulici Vinohrady. Ze tam najede o 10 vyskovych metru vic ho snad nezabije.

                    0 0
      • orm  

        Zalezi co beres za zraneni. Odvazet do nemocnice jsem tam nikoho nevidel, ale mne uz tam krev tekla :-). Pri kolmem prejizdeni a preskakovani mne uklouzlo predni kolo na namrzle koleji a seknul jsem sebou o zem. Sam osobne jsem tam videl tri lidi, kteri se tam smotali. Vazne zraneni nebyli, ale potluceni ano.

        0 0
    • TheJD  

      Cyklostezka vyhlídka–Kampus (studie, PD)

      Proc tohle delat? Uplne zbytecne asfaltovani v lese. Z jedne strany se nahoru dostanes takto https://en.mapy.cz/s/losegaseno a z te druhe zase takto https://en.mapy.cz/s/fopukelalo.

      Cyklotrasa Kníničky – Sokolák

      Dalsi asfalt? Proc? Delsi dobu jsem tam teda nejel, ale rok zpatky to bylo s prehledem jetelne na jakemkoliv kole (byt pro silnicni kolo nevhodne). Navic asfaltovat toto by vubec nedavalo smysl uz jen kvuli tomu, ze autor pise o napojeni na cestu od Medlanek, ktera je asfaltova tak prvni kilometr a dale je plne srovnatelna povrchem se stavajici trasu v useku Kninicky-Sokolak.

      PS: Mohl by nekdo, asi admin, dat tematu nejaky rozumny nazev? Treba „Brno-Dame na vas 2020“.

      0 0
      • obda  

        Přesně. Naštěstí pro případ nouze existují i záporné hlasy ;)

        0 0
      • Macik  

        Souhlas, tohle zbytečný asfaltování lesa je zvěrstvo.

        0 0
      • o.unca  

        +100

        0 0
      • orm  

        Cyklostezka vyhlídka–Kampus: David tam ve videu pise, proc zrovna takhle. Videl jsi to video?

        Cyklotrasa Kníničky – Sokolák: Cetl jsi ten projekt? O asfaltu se tam nepise, ale o zpevnene plose, podobne jako je to uz na zacatku u mnisi hory. Za mokra je to kvuli blatu neprujezdne. Dopravne je to spojnice od prehrady do medlanek.

        Nechtelo by si nejdrive precist co komentujes, ne :-)?

        0 0
        • TheJD  

          Na videa se nedivam. Chapu jejich vyznam, ale vse co v nem zazni by meli i napsat k projektu.

          Kninicky-Sokolak: Ja to cetl a prave jsem si nebyl jisty, jestli chteji jen upravit stavajici cestu, nebo ji vyasfaltovat. Uprava kvuli prujezdu za mokra by stacila jen v tom lesnim useku u Sokolaku, jinak na prujezdnost nebude mit vliv, proto jsem se prepnul do modu, ze to chteji vyasfaltovat, kdyz tam maji ten usek az k hlavni na Kurim.

          0 0
        • TheJD  

          Tak jsem si pustil to video a stale ten jeho projekt povazuju za uplnou blbost. Ty dve trasy, ktere jsem posilal vyse jsou uplne v pohode v obou smerech a pokud na te zapadnejsi vadi tech 30 metru, tak by rozhodne bylo lepsi upravit ty, nez rozkopat les nad Jungle parkem.

          0 0
          • scoty  

            +100

            0 0
          • orm  

            Jeho projekt mne nevadi, ale hlasovat pro nej take nebudu, protoze tam vidim, z meho pohledu, dulezitejsi projekty. Chtelo by to, aby se cyklokomunita spojila a vytvorila par projektu a pro ty se hlasovalo. Tohle tristeni sil v soucasnem modelu hlasovani je spatne. Osobne cely ten model hlasovani povazuji za spatny. Vyhraje projekt za X mega, ktery dostane Y hlasu, ale nedostane se na projekty, ktere stoji dohromady < X, ale v souctu hlasu maji nasobky Y.

            0 0
            • Twitko  

              Tak asi nejvetsi problem je v tom ze ona zminena „cyklokomunita“ neexistuje, alespoj ne v nejake slysitelne/vi­ditelne a hlavne funkcni a pouzitelne podobe. Ne snad ani proto, aby navrhovala co se ma udelat, ale minimalne proto, aby se dokazala ozvat, ze neco planovaneho je uplne blbe a ze je to vec vlastne nezadouci a nechtena. Ze stavajici stav je OK pro spoustu lidi. Viz napr onen planovany asfalt u Mnisiho potoka (je-li to teda pravda). Takhle zazni pouze hlas a nazor par aktivistu, podporenych 5 maminama s kocarky s tim, ze ta cesta je nevyhovujici a pozaduji zlepseni. A je vymalovano. Na "druhe strane"ticho … nikdo proti se neozve, nikdo nic nehlasite nenamita .. zadna oponentura .. nepocitam nejake brblani na netu, ktere uz z principu neni slyset a pro nezasveceneho je neviditelne … no a urednik s razitkem ma tak pocit, ze kona pro dobro uplne vsech. Kdyby narazil na dostatecne hlasitou oponujici skupinu, mozna by nazor zmenil .. jenze ona neni. Tohle mela kdysi (asi) byt Cemba .. jenze jak to dopadlo asi vsichni vime .. i kdyz popravde ja ani nevim jak Cemba vlastne dopadla (myslim po odchodu TK a naslednem cirkusu okolo)

              BTW, myslite si, ze nekdo z uredniku odpovednych za opravu Zouvalky vedel (i kdyby nakrasne vedet chtel), ze ta kamenita, "temer nepruchozi hruza"je pro pomerne velky pocet lidi necim, ceho si nadmiru ceni a vazi? Dal vubec nekdo dostatecne najevo, ze tu drevenou lavku nechce a ze ty sutry jsou super? Jako nerikam, ze by to ve finale hralo nejakou roli, ale aspon zda vubec vedeli, ze ten puvodni kamenity stav nekomu vyhovuje?

              0 0
              • obda  

                Ale věděli. Nicméně z „nechat v původním stavu“ nevykážou žádnou činnost, žádné úspěchy, a žádné kšefty spřáteleným firmám (pořadí důležitosti může být různé ;)). A přeci jenom je tu nemalá skupina lidí, kteří budou pro.

                0 0
                • Twitko  

                  jenze pokud se proti zameru ozvalo jen par hlasu jednotlivych remcalu, pak to neni „protivnik“ … opozice, ktera nedela kraval, prakticky neexistuje … a je mozne ji zcela ignorovat a resit si sve cile. Kdyby (mozna) vedeli, ze je ceka dobre organizovany souper, spousta kravalu okolo, medialni bitva, pak by si (opet mozna) vyhlidli jiny prostor pro dokazovani sve uzitecnosti. Urednik chce mit predevsim klid … posledni co chce je, aby ho nekdo vlacel medii … z jakehokoliv du­vodu

                  Takhle muze tvrdit ze o pripadnem nesouhlasu vlastne vubec nevedeli .. ze jedine, co bylo slyset, byla kritika puvodniho stavu a po oprave nasledne pouze a jen diky od spokojenych obyvatel :-)

                  0 0
                  • JSt  

                    urcite se mnou budes souhlasit, ze soucasnou podobu zouvalky preferuje radove vic lidi nez puvodny skalu. ze par mtb nadsencum rozkopali hracku je naprosto marginalni zalezitosti. ;-)

                    0 0
                    • chemik_mara  

                      To rozhodne preferuje, staci tam nakouknout o vikendu :-D

                      0 0
                    • Twitko  

                      takhle – tu Zouvalku jsem pouzil jen jako ilustracni priklad, toho zda urednik vubec vi, ze stavajici stav nekomu vyhovuje/libi se … jinak chapu, ze konkretne uprava tohodle mista je v ocich vetsiny verejnosti nesporne vnimana pozitivne. To asi neni sporu ..

                      Uprimne … skoro se to stydim napsat :-) … ja tu zmenu taky docela kvituju, protoze byvaly stav byl na moji psychiku proste moc – neslo ani o ty sutry, ale obecne nemam rad vysky a predstava ze shucim dolu ze me vzdy udelal zbabelce, ktery radsi slezl a smutne tlacil … Stavajici stav pro me znamena, ze to projedu cely bez problemu … pravda, asi idealni (pro me) by byla puvodni skala + soucasne zabradli, ale na muj nazor se nikdy nikdo neptal :-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Strach z výšky odbouráš snadno jízdou v noci a úzkým světelným kuželem.

                        0 0
                        • Twitko  

                          pred mnoha lety jsem pri cyklojizde v noci s uzkym kuzelem taky hodil slusnou tlamu .. obavy z vysky v tom pravda nehraly zprvu vubec roli … zprvu … zacaly az pote, co jsem nasledne udelal kotrmelec pres rodla do hlubsi uvozove cesty a prelamal si nejake zebra. Takze dneska uz vim (presneji moje hlava vi), ze jizda v noci proste zahrnuje nebezpeci vysek :-)

                          Zvlastni je to, ze ja mam problem s vyskami, nikoliv s hloubkami .. Nemival jsem treba problem slanovat do propasti v jeskynich, nebo treba do studny na Spilberku, kdyz jsme ji zcela vycerpali, mapovali a cistili dno … a to, pokud si pamatuju, byla dira v zemi s hloubkou snad 110m. Jak je to dolu „pod zem“ tak vicemene OK (aspon to tak byvalo), ale jak je to „nad zemi“, tak jsem v riti :-)

                          0 0
              • orm  

                Cyklokomunit je v Brne vice, ja vim o dvou, pokud se bavime o dopravni cyklistice. Jedna vice aktivisticka Cykloguerilla a druha rozumnejsi brno na kole. Brno na kole dela pro dopravni cyklistiku v Brne hodne, ale proste kdyz neni politicka vule, tak se s tim tezko bojuje. Vyhrali s mestem ale nejake spory. Co se tyka rekreacni cyklistiky, tak nevim, ze by existovalo neco vetsiho a organizovaneho. Tam si kazdy jede vlastni pisecek.

                0 0
    • Na-kochacku  

      O tri roky pozdeji:

      Po cyklostezkach se pohybuji pejskari, kteri maji psa nadlouho nebo bez voditka

      Po cyklostezkach jezdi inlajnaci se sluchatkama a zavazi cyklistum

      Po cyklostezkach jezdi maminy se dvouma kocarama vedle sebe

      Cyklisti tam nejezdi, neda se to, nebou tam jezdi nasrani

      Staci si procist temata ohledne cyklostezek ve meste a blizkem okoli

      0 0
      • nisak  

        chapu, takze radsi nedelat zadne cyklostezky bo tam budou i jiní lidi než cyklisti… nejvc řeším ten podjezd, prrotože to je potřeba… a než se dostaneš mimo Brno tak někudy jet musíš…

        0 0
        • petrx  

          Já na kole přes Brno jezdím často do práce na kole a zabetonování a asfaltování všeho bych určitě nechtěl, raděj bych uvítal pěknou šotolinovou cestu, pro cyklisty by byla úplně v klidu a biomatky, innlajnisti a další metrosexuálové by tam nelezli což by bylo naprosto ideál.

          0 0
        • CzechJoker  

          Tak jeď po Masné a podjezd nebudeš potřebovat vůbec.

          0 0
          • Jezevec70  

            Fakt dobrá rada.:-) Uvědom si, že cyklostezka kolem Svitavy je součást hlavního evropského cyklotahu Vídeň – Krakov. Projede tam tedy i hodně cizinců, ne jen pár místních.

            0 0
            • CzechJoker  

              Rozkopat výpadovku na Ostravu je v dnešním Brně daleko větší hrůza, než to buďto objet, nebo počkat a to kolo převést. Navíc reaguji na zakladatele vlákna, který evidentně není cizinec.

              0 0
              • orm  

                Prechazet 4 proudou silnici je super vec, nastesti se da trefit do intervalu mezi semaforama. Nejblizsi prechody jsou stovky metru daleko. Kazdopadne tu silnici by nikdo nerozkopaval, ale udela se podjezd pod mostem, podobne jako se to udelalo v komarove.

                0 0
      • nisak  

        .

        0 0
    • Smazaný účet  

      Takový humbuk kvůli jedné vesnici.

      0 0
    • poison  

      Podle mě je zdaleka nejhorší křížení s Hladíkovou.Od romsparu na Křenovou to podle mě jde projet i na silničce za každýho počasí,když už asfaltovat tak od Černovickýho mostu k Makru aby se na silničce nemuselo přejíždět v Komecu na Svratku.Možná by ubylo dost lidí na nejfrekventova­nějším úseku Komárov-soutok.

      0 0
      • poison  

        Oprava-doplnění:

        Hladíkova je snad v plánu uvidíme co s tím udělá covid a daňová reforma

        https://brnensky.denik.cz/…te-kolo.html

        0 0
      • Karaya  

        Já jsem hlasoval za. Od Černovického mostu k Makru může být klidně projekt na příští rok. Případně by třeba i magistrát mohl věnovat více než 0.0001% rozpočtu na cykloopatření a udělat něco sám do sebe, bez participativního rozpočtu.

        0 0
        • gerrard  

          To jak Brno podporuje cyklodopravu je ostuda. Stav obou páteřních cyklostezek co se týče hladké průjezdnosti je katastrofa.

          0 0
          • Karaya  

            No jo, ale fakt nevím koho zvolit, aby se to změnilo. ANO, ODS, ČSSD – všichni už tam byli a moc toho neudělali. Snad jedině ANO se zasloužilo o rozšíření pruhů pro cyklisty v jednosměrkách a povolilo jízdu do centra. Na druhou stranu dostalo šíbrování na zcela jiný level, než ty dvě druhé strany.

            Tady je to prostě zakletý.

            0 0
            • gerrard  

              Za posledni roky jsem mel dobry pocit jen z Vokrala, ale ten mel zase v zadech tu jejich sebranku. Ted s ODS se to v Brne vratilo k letum zabehle praxe z niz trci jedine Onderka a opravene centrum.

              0 0
          • enzzo69  

            Tak, tak. V létě jsem jel na Břeclav a byl jsem dost překvapenej jak to tam maj hezky pořešený. Brno je zabržděný jak..... Brno.

            0 0
            • scoty  

              V malém okresním městě se hodně lidí zná a představitelé si tedy nemohou jen tak dělat co chtějí aniž by to nebylo dobré i pro většinu ostatních… Brno je půlmilionová džungle, kde si lidi například nechali bez náhrady zbourat ligové stadiony pro fotbal i hokej a dálnice se vede obytným středem města…

              0 0
              • JSt  

                vsechno, co pises je demagogie. stadec na fusec nikdo nezboural, jen nebylo rentabilni prizpusobit jej aktualnim regulim a nahradou se stal zeman, ktery svou kapacitou soucasnou navstevnost nasobne prevysuje. ;-) v dezolatnim stavu byl i stary zimak. ten teda k zemi sel a soucasnou nahradou je rondo. a koliste ani uvoz nejsou dalnice. ;-P

                0 0
                • scoty  

                  Žádný obchvat nevidím. Staví se průtah prakticky na ose města.

                  https://mapy.cz/s/mosacajuga

                  Stadion mistra republiky Zbrojovky Brno, kde jsem viděl hrát Fiorentinu s návštěvou 40 000 lidí nechali zastarat…a rozpadnout…

                  Stejně se vedlo stadionu 12tinásobného mistra republiky a vítěze PMEZ Komety Brno.

                  Náhradou dostali nevyhovující druholigivý stadion po Ingstavu pro 6000 lidí. A to v období, kdy na hokej v Brně chtělo chodit min 15000 diváků…

                  Co takhle tradice?

                  0 0
                  • pepek  

                    Dálnice je zřetelně vedená daleko od města, až za lesem (Wilsonovým) a předměstím. Za dálnicí jsou už jen pole a okolní vesnice. A kdy že má přijít těch 40000 lidí na Zbrojovku? Horší je, že nechtějí asfaltovat Štrougalring.

                    0 0
                    • chemik_mara  

                      Neboj, oni jednou prijdou. Jako fenix povstaneme, jako kazdy spravny zbrojovak! :-D Ty by ses mel ted starat o betony za Zebalem. ;-)

                      0 0
                    • scoty  

                      Tudy jede polák do Bratislavy …třeba…, nemám pocit, že je to za W. lesem.

                      https://mapy.cz/s/gofekohere

                      0 0
                      • pepek  

                        Polák jede do Vídně, co by dělal v Prešpurku?

                        0 0
                      • TheJD  

                        Ten pojede spis tudy.

                        0 0
                        • scoty  

                          Možná:)

                          Ale pořád je to vnitřní okruh…

                          https://mapy.cz/s/fegofafadu

                          0 0
                          • gerrard  

                            JJ misto obchvatu Brna z obou stran na sever zkapacitňují VMO, aby přes něj mohl tranzit. WTF

                            0 0
                          • TheJD  

                            Jo, je. Chtel bys tu mit nejaky vnejsi, ktery by vedl pres Pozorice, Adamov, Kurim, Veverskou, Rosice, Rajhrad a Ujezd? Brno neni Praha nebo Viden. Bud realista. Nerikam, ze aktualni stav je v pohode, ale rozhodne by podle me bylo lepsi zlepsit stavajici stav, dokoncit kompletni napojeni okruhu a zvysit propustnout rozsirenim na 3 pruhy, nez delat vnejsi okruh. Minimalne do doby, nez bude regulerni dalnice na sever do HK. Vnejsi obchvat zapadni strany Brna se da jeste udelat hodne rozumne, ale vychodni ne. Same kopce a lesy, navic v nadhernem Moravskem Krasu.

                            0 0
                  • chemik_mara  

                    Pises Fiorentinu a myslis Frankfurt, ze jo? ;-)

                    0 0
                  • JSt  

                    vsechno je to evoluce. fotbal sel do hoven, tak nebyl duvod udrzovat velky stadec. hokej to same, i kdyz nepopiram, ze posledni roky se trosku zvetil. oboje to jsou stanky klubu silne lokalniho charakteru, i jen v ramci evropy zcela bezvyznamnych. s pepkem zminenou velkou cenou na masecu, kerou prenasi televize do celyho sveta to rovnat nelze.

                    co je ostuda bezpochyby, ze cerstvy mistr i vicemistrine evropy vzejdou ze statu, kde neexistuje regulerni draha a trenuji, dle tvych meritek na benzince u dalnice. v tomto kontextu resit boudy pro brnensky fotbal a hokej je usmevne.

                    0 0
                    • chemik_mara  

                      Je to ostuda, ale co ma rikat Martina? Az budou napr tyto dva sporty celosvetove popularni, budou je provozovat miliony lidi a chodit na ne nasobne vic divaku, budou urcite ty stanky pro ne dustojnejsi i u nas.

                      0 0
                      • gerrard  

                        Tvl nemuzes porovnavat drahu a rychlobrusleni u nas. Pocet lidi co jezdi na draze je vyrazne vyssi nez rychlobruslaru. Velas by mel celorocni vyuziti. Rychlobrusleni se tu venuje minimum lidi, ale kdyby byl stadec, tak se to taky vyrazne zlepsi.

                        0 0
                        • chemik_mara  

                          Mel jsem za tu Martinu dat smajlika. To byla narazka na mistra evropy bez regulerni drahy vs. zlate olympionicky apod bez taky drahy. Vim, ze rychlobruslaru je u nas mnohem min nez draharu a novou drahu bych jim rozhodne pral.

                          0 0
                          • gerrard  

                            Tak oba sporty jsou olympijské, takže zas tak minoritní ve světě nejsou. A obzvlášť velodromy jsou dnes všude. V česku je 5 funkčních velodromů, ale ani jeden není bohužel krytá dřevěná 250m dlouhá dráha což je dnes standard. Rychlobruslařská dráha byla v ČR tuším jedna ve Svratce a ta co vím už taky nefunguje. Tak mně to porovnání těch dvou sportů připadlo poněkud nefér.

                            0 0
                            • obda  

                              JJ, ve Svratce se už 15 let nejezdí. Pamatuju v provozu ještě starou dráhu za socíku, na škvárovém oválu. A bez chlazení :D

                              0 0
                      • JSt  

                        kazdy, kdo to nekam dotahl v jakekoliv slapave discipline si drahou musel projit. takze ono to zas tak minoritni sport neni, jak by se z venku mohlo zdat. ;-)

                        0 0
                    • scoty  

                      S tím okruhem je to stále stejný „model“:

                      Automotodromu Brno patří v areálu část budov, ale žádné pozemky, tedy ani ty, na kterých leží závodní dráha. Ty patřily do majetku občanského sdružení Automotoklub Masarykův okruh, které bývalo akcionářem Automotodromu Brno.

                      Jeho členové si ovšem 27. května 2011 v brněnském hotelu Voroněž odhlasovali, že akceptují nabídku Karla Abrahama a prodají mu veškerý nemovitý majetek sdružení. Ze 146 přítomných bylo pro 97 členů, proti 26, hlasování se zdrželo 23 osob. V červenci 2013 Abraham majetek koupil za 40 milionů korun, které si mezi sebe členové občanského sdružení rozdělili. A pak svoje společenství rozpustili.

                      Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?…

                      Celkem 56 závodních týmu mělo obdržet 46.400 volných vstupů, o kterých vedení okruhu tvrdí, že byly skutečně využity. Lehkými počty, při odhadnuté ceně 2000 korun za vstup, to znamená pro Automotodrom ztrátu 92.800.000 korun. Proč vlastně? Těžko si jde představit, že ze Španělska přijde závodníkovi tisíc příbuzných. Tolik snad nebylo ani Hujerů ve známém filmu Marečku, podejte mi pero.

                      Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?…

                      0 0
                      • o.unca  

                        Tohle dost přesně shrnuje Mádl v poměrně aktuálním komentáři: https://www.seznamzpravy.cz/…otogp-129242

                        0 0
                        • pepek  

                          Kázání pěkný. Trochu to kalí jiný jeho článek, kde píše o tom, že se má nasypat 700 mega do fotbalové žumpy. A tam nějaké mistrovství světa pořádat moc často nebudou.

                          0 0
                      • JSt  

                        na me je to moc dlouhe.

                        v cele republice zadna atrakce ekvivalentniho mezinarodniho vyznamu masarykova okruhu neni. to je rodinne stribro naroda podobne jako jirinka bohdalova. :-)

                        0 0
                        • Paja  

                          :D

                          0 0
                        • scoty  

                          Naprosto souhlasim, jen jsem si v úvodu diskuse dovolil naznačit, že Brno je město, kde rodinné stříbro (Velká cena, Zbrojovka fotbal, Kometa hokej, stavba VMO, Veletrhy, R 43 atdddd) tak nějak mizí…

                          0 0
                          • JSt  

                            vystec de zugrund, letiste zadupali do zeme a ted je jedinecna sance zatnout tipec i okruhu. a havel uz je taky mrtvej. :-)

                            0 0
              • Macik  

                Eště si zapomněl, že zrušili i sjezdovku…

                0 0
              • Na-kochacku  

                Metro tady zatim jeste neodpiskali :D

                0 0
          • orm  

            Tragedie je stezka podel Svitavy. Stezka podel Svratky je ok, alespon do doby nez napadne snih. Pak je to neprujezdne, protoze stezky se v zime zasadne neuklizej :-(.

            0 0
            • gerrard  

              Tak to jen máme asi každý jiný standard. Na páteřní cyklotrasu po které by měli jezdit lidi do práce mně vadí spousta věcí. Namátkou tunel pod Heršpickou všechny přejezdy jako Kšírova, Vídeňská, Pisárky a další, kde se zasekneš nebo motáš s pěšákama. Nevyřešené převýšení nad výstavištěm, které by šlo v klidu objet. Úsek od Pisárek až na přehradu, kde to je pořád o hubu, protože je to úzké, motají se tam chodci, hned vedle jezdí rychle auta. Já si teda průjezdnou, kapacitní centrální trasu přes Brno představuju jinak.

              0 0
              • orm  

                Ok beru, ale z pohledu toho, jak vypada stezka podel Svitavy, je to zlate :-). ps: Pod herspickou se uz na kole jezdit nesmi ne :-)?

                0 0
                • CzechJoker  

                  Chvilku tam byla zákazová značka, ale pak zmizela.

                  0 0
                  • orm  

                    To jsem nevedel. Videl jsem jen na brno na kole, ze tam dali znacku cyklisto sesedni z kola.

                    0 0
            • petrx  

              Tak normální člověk stejně jako motorkáři v zimě na kole nejezdí, a kvůli 4% menšině nemá smysl v zimě dělat nějakou údržbu cyklostezek.

              0 0
              • TheJD  

                Docela vtipny tohle napsat, kdyz na zminovanych cyklostezkach tvori lidi na kolech mene nez 50 % provozu.

                0 0
              • gerrard  

                :) To si myslis, ze stare baby na vesnici kvuli tobe budou chodit pesky.

                0 0
              • orm  

                Proc by nejezdili? Ja jezdim (jezdil jsem) na kole do prace cely rok a rozhodne jsem nebyl jediny cyklista sirokodaleko. Nikdo neceka, ze se stezky pro cyklisty budou uklizet prednostne, ale resit vsechny stezky cedulkou, ze se stezka v zime neudrzuje, aby byli z obliga, mne prijde pres caru. Jak tu uz nekdo napsal. V Brne neexistuji stezky pro cyklisty, vzdy jsou sdilene, takze je vyuzivaji i chodci. Ti si take mohou nabt hubu? Zatim by stacilo, aby mesto nehazelo cyklistum klacky pod nohy, tj. situaci samo nezhorsovalo tim, ze snih hrne co cyklopruhu nebo do pruhu pro cyklisty. Fakt neni nic lepsiho, kdyz rozjezdeni snih zmrzne. Take nevis, zda zde neni situace slepice vs. vejce, zda by nejezdilo vice cyklistu, pokud by meli kde jet. Paradox ridicu aut je ten, ze kdyz se clovek z tech neuklizenych stezek presune na silnici, tak si zas stezuji, ze se jim tam clovek v zime plete a v zime by na kole jezdit nemel. Naopak v lete je argument, ze cyklistika je sezonni zalezitost, tak ji nema cenu podporovat. Tak si pak vyber :-).

                0 0
    • gerrard  

      Ajeje. Chléb a hry pro Brňáky už je i na BF. :) Aneb každoroční taškařice opět útočí ze všech stran.

      0 0
    • CzechJoker  

      V tom Komíně od vozovny do Žabovřesk to zařízla místní radnice. Už se to tady řešilo před několia lety.

      Obecně – nepodpořím nic z toho. Buďto nechápu smysl, nebo se mi vyloženě příčí. Vím, jak to dopadne, když se někam udělá cesta… Už teď je okolí Brna zničené od cyklistů, co nechali mozek doma…

      0 0
      • Karaya  

        Ale vždyť některé ty projekty jsou čistě dopravní věcí – např. příjezd do města ze Slatiny, ta Hladíkova atd.. To nemá nic společného s ježděním v přírodě…

        0 0
    • nisak  

      super, jsem rád, že se diskuze líbí :-)

      každopádně znova se připomínám s Podjezdem na cyklostezce kolem Svitavy. V přírodě to není, kdo tudy jezdí tak ví, že je to komplikované a nebezpečné pro přecházející/pře­jíždějící. A když ty prachy jsou, proč toho nevyužít. Jasně -Kampus, Kníničky nejsou potřeba… raději bych šotolinu, ale u křenky to nutné je…

      0 0
    • hmm  

      Nevidím projekt ze Slatiny do Líšně.

      0 0
      • Karaya  

        Ten vyhrál minulý rok. Tedy jen projektová dokumentace…

        0 0
    • JSt  

      z sesti „cyklonavrhu“ jsou 4 placnuti do vody typu studie/projektova dokumentace. dva maji mit nejaky nejaky hmatatelny vystup. jeden povazuju za blbost a druhy za naprostou blbost. :-)

      mne se treba velice libi, jak vsechny cyklospolky nechava roky chladnymi kanal v cyklopruhu na kounicce s zebrama po smeru jizdy. ;-)

      0 0
      • orm  

        To je ok, tam parkuji auta :-). V tom pruhu nikdo rozumny na kole smerem do mesta nejede, protoze je to o hubu z vice pohledu nez jen kanaly: parkuji tam auta, kdyz uz auta stoji kde maji, tak do pruhu oteviraji dvere, do pruhu najizdeji auta, ktera chteji odbocit, v zime se tam hrne snih ze silnice.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Takže bych měl jezdit uprostřed jízdního pruhu, jak se radí obvykle na BF?

          0 0
          • CzechJoker  

            Pokud tam nechceš chytit defekt, tak jedeš co nejblíže levého okraje cyklopruhu. Jednak je tam bordel nametený ze silnice, k tomu kanály a občas i střepy.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Problematičtější to spíš bývalo v opačném směru, kdy od Moraváku je cyklopruh mezi dvěma autopruhy, (u Moulinu vždy padla červená), auta stávala v pruhu před Melodkou a nabírala tanečníky apod.

              0 0
              • CzechJoker  

                Jo, hlavně přespolní jsou trochu překvapení a neví, jak mají reagovat.

                0 0
          • orm  

            Ano. Je to z kopce, takze jedes rychle a nebrzdis provoz. Hlavne je to o tvem bezpeci.

            0 0
          • Karaya  

            Ano a rychlostí aut. Případně podjíždět po cyklopruhu, když jedou moc pomalu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Takže já vlastně, když tam roky denně jezdil nahoru dolů v cyklopruhu, jsem úplná ******.

              0 0
              • gerrard  

                :)))

                0 0
              • Karaya  

                Ne, proč? Každý jede, jak může. Tam kde jedu stejně rychle jako auto, nemá cenu jet v cyklopruhu, důvody popsal Orm. Ta Kounicova dolů je dobrý příklad.

                0 0
                • RomanH  

                  @Pax : Takze, Pato, jen ve smeru dole kopcom :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Já už na to sedat nebudu, vlastně neumím jezdit v lese ani ve městě.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Neresit.

                      Chapu cyklostezky primarne kvuli detem, nebo mezi mesty podel frekventovanych silnic. Ale ze by mel dospely clovek na kole zasadni problem pri pohybu pres Brno, mi teda rozhodne neprijde.

                      0 0
                • JSt  

                  verim, ze pismo si po svem nevykladas. ;-)

                  0 0
                  • RomanH  

                    Noooo… :-)

                    0 0
                  • obda  

                    Je to evangelík, takže „sola scriptura“ ;)

                    0 0
                  • Karaya  

                    To jsem úplně přehlédl, tak až s odstupem.

                    On je snad nějaký určený výklad? To snad nemají ani katolíci ;-)

                    Ducha písma doufám zachovávám, stejně jako ducha dopravního zákona.

                    0 0
                    • JSt  

                      coece, asi mas recht. ;-)

                      *CYKLOPIKTOKORIDORY JSOU NAOPAK POUZE ORIENTAČNÍ

                      Dalším opatřením, které cyklistům usnadňuje průjezd vozovkou, jsou cyklopiktokoridory. Ty jsou na silnici vyznačeny piktogramem kola a směrovou šipkou. Od cyklopruhů se liší především tím, že jízda v nich není povinná – piktogramové koridory pouze naznačují, jak byste na kole optimálně měli vozovkou projíždět, a také dávají signál motoristům, že se v daném úseku jezdci na kole často vyskytují, a proto je jim třeba ponechat dostatek prostoru.*

                      https://www.cistoustopou.cz/…pravidla-893

                      pravdepodobne jsem byl ovlivnen temi cykloaktivisty, kterym vadi auta na chvilku u kraje zastavici a povazoval cyklopicokorydu za to same jako cyklopruh. ;-) stejne jako ta auta, ktera na tech piktogramech zastavi, patrne ani ty nedelas nic spatne v duchu silnicniho zakona. nicmene duchem stareho ani noveho zakona patrne neni byt sobeckym a srat druhe. ;-)

                      podle me jsou tedy ty piktogramy v drtive vetsine pripadu nadbytecne. jen rozdmychavaji nenavist mezi cyklisty a ridici. silnicni zakon sam o sobe uklada cyklistovi jet pri pravem okraji, kde jsou ty piktogramy zpravidla namalovane a zaroven ridic s cyklistou apod. musi pocitat a nechat mu dostatecny prostor piktogram nepiktogram. ;-)

                      0 0
                      • Karaya  

                        Ale je i cyklopruh, který trvale ignoruji – ten na Hlinkách. Nemíním se rozplácnout o prosklenou zastávku, případně řešit konflikt s chodci…

                        Cyklopiktokoridory mám za užitečné, protože právě tam řidiči respektuji alespoň nějakou vzdálenost, danou jeho hranicí. Lepší by samozřejmě bylo, aby tak dělali automaticky všude, ale to je u nás asi hudba hodně vzdálené budoucnosti.

                        Jak kdosi řekl: V západní Evropě je dogma, že „řidič nesmí ohrozit cyklistu“, ve východní Evropě pak „cyklista nesmí zpomalit řidiče“.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Cyklopiktokoridory mám za užitečné – No, jak kde. Chodská je třeba příklad tohoto nesmyslu. Namalovali to přesně vedle řady podélně parkujících aut, takže pokud se mám držet piktogramů, tak mě někdo zabije dveřma – naposledy minulej týden to bylo o fous a skončilo to naštěstí jen solidní výměnou silnějších slov, nedávat pozor nebo hůř ovládat kolo, tak to byla ukázková trefa. – nebo když jedeš radši ve větším odstupu od aut parkujících, tak na tebe troubí debil a při objíždění ještě řve, že se máš držet těch piktogramů. Takže si můžeš vybrat, jestli se necháš jenom šikanovat, nebo rovnou mezi oči dvěřma od vystupujícího hňupa. Ještě je možnost na této ulici vybrat stezku pro chodce s dodatkovou tabulkou „Vjezd na kole povolen“, což zase nechápou chodci – i tam už jsem dostal školení, že to je chodník a mám si táhnout na silnici, když je tam namalovanej cyklopruh.

                          0 0
                          • orm  

                            Za me porad lepsi, nez byt nucen (MP brno tam davalo pokuty) jet po te stezce pro chodce a cyklisty co tam byla predtim. Jeste aby to zmenili na botanicke. Ano, bez piktogramu by to bylo lepsi.

                            0 0
                            • JSt  

                              cela snaha jakkoliv „zvyhodnit“ cyklisty je psychologicky spatne, protoze pak je ridici pravem neberou jako plnohodnotne ucastniky silnicniho provozu a ve finale jde o medvedi sluzbu cyklistum. ;-)

                              0 0
                              • orm  

                                S tim nesouhlasim, ikdyz jsem ten nazor drive take zastaval. Ve mestech je ten autoprovoz uz tak velky, ze ikdyz ridici budou maximalne ohleduplni, tak se koliznim situacim nevyhnes, proto ma oddelena cyklodoprava ve mestech smysl. Kdyz se lidi budou na kole citit bezpecne (coz mezi autama nikdy nebede), tak budou jezdit vice. K tomu pomuze prave infrastruktura pro cyklisty a tim nemyslim sdilenou s chodci nebo nakraslenou na vozovce.

                                Ze to jde, vidis treba ve Vidni. Loni jsem potreboval zajet pro neco na letiste a chtel jsem to spojit s vyletem. Tak jsem dojel vlakem s kolem na hlavni nadrazi a jel na kole na letiste. Nikdy jsem ve Vidni na kole nejel, mesto vubec neznam, jel jsem podle navigace po cyklotrasach. Citil jsem se absolutne bezpecne. Porad jsem byl oddeleny od autodopravy. Nesrovnatelne s Brnem nebo Prahou.

                                Opacny extrem jsou slovenska mesta. Zkusenost z Trnavy nebo Nitry.

                                0 0
                                • scoty  

                                  Proč zrovna Vídeň? Rakousko je nejbohatší stát světa a může si lecos dovolit.

                                  Vše je v lidech. Někde se na tom maká a jinde se jen kecá…

                                  http://www.cyklohradec.cz/…_Kralove.pdf

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Nemyslim si, ze je to primarne o penezich, spise o vuli a v Brne vule neni, ale budiz, kdyz treba chudsi stat, tak treba Spanelsko (ano stale na hlavu bohatsi nez cr, ale rozdil neni tak velky) a mesta Barcelona ci Palma de Mallorca.

                                    0 0
                                • JSt  

                                  ano, podle navigace vidni projedes po cyklostezkach s minimem aut. bez navigace, pripadne bez mistnich znalosti jsi se snahou drzet se cyklostezek naprosto v prdeli. ;-) nicmene resume je takove, ze kdyz se predem podivas do mapy a natrasujes si cestu po hlavnich silnicich, je vysledkem trasa kratsi, plynulejsi a vyrazne rychlejsi.

                                  viden muzes srovnavat spis s budapesti nez s brnem. to se tyka jak profilu, tak sirky ulic. brno je pro cyklodopravu na hovno po vsech strankach a stavu placatych mest kolem velke reky neni mozne dosahnout nikdy. ;-) ostatne proto se toho ruzni aktiviste chytaji – zit z nalezani reseni neresitelneho problemu lze dlouho. ;-)

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Totez jsem udelal s navigaci v Praze a nebylo to vubec konfortni. Ve Vidni ti vedla znacena trasa od hlavaku na letiste. Zde se muzes podivat na trasu – https://www.strava.com/…s/2941568598. Jako uznavam, ze to neni uplne reprezentativni, jen jsem byl prekvapeny, jak bezpecne jsem se citil. Ten pocit jsem nikde ve vetsim meste v CR, SK, kde jsem byl poprve, nikdy nemel.

                                    Nesouhlasim s tebou v tom, ze to v Brne nejde. Jde, jen na to vsichni serou. A bez tech „aktivistu“ by tu nebylo ani to malo co tu je, protoze by to postupne vsechno zrusili.

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      to malo, co v brne je by mozna bylo lepsi, kdyby vubec nebylo. ;-)

                                      jako hladovejicimu mi tvuj odkaz nic nerekne. nicmene ve vidni neco najeto mam. sit cyklostezek je dostatecne husta, ze opravdu dojedes temer odkukdoliv kamkoliv mimo auta, ale za cenu strasnyho jebani se. treba tebou zminena trasa z role na schwechat je vpodstate cela po jedne silnici bez odbocovani, tzn. bez potreby navigace.

                                      dalsi priklad, kdyz jedu vod brna na donauinsel, naburacim ba brunner strasse a jedu az k rece. s deckama jsem si zapl navigaci, at jedem mimo auta. vysledek byl, ze jsme najeli vo pulku vic polovicni rychlosti, vymetli turecky ghetto, projeli skrz obchodni pasaz atd. atd. nikam jsme nespechali, takze to nebyl problem. ;-)

                                      0 0
                                  • TheJD  

                                    Myslis, ze jizda na kole do kopce je prilis nekomfortni? Zajimavy, ze to zvladaji i stare baby nazoru jinych navzdory…

                                    0 0
                                  • gerrard  

                                    Zas bych z Brna nedelal neco co neni. ;) Kdyz si odmyslis Kohoutovice, Lisen a Vinohrady, tak je to i na festkara cajk a zadne frisko to neni. A to ta Lisen a Vincky je jen otazka ochoty to natrasovat vic zesiroka na ukor nejkratsi vzdalenosti. Kohoutkam nepomuze nic. Jen kazdy cmaranec na silnici je uplne k hovnu, kdyz konci pred krizovatkou, kde ho nejvic potrebujes nebo vede tak blbe, ze je to jen past pro otevrene dvere. Nejsu zadny cykloaktivista a tusim, ze Amstr z toho tady nikdy nebude, ale zase neco co ma smysl, by to tady posunulo dopredu velice vyrazne.

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      to je normalni, ze bud jedes kratsi cestou vic do kopce nebo mirnejsim kopcem delsi cestou, pokud mas na vyber. ;-) oboje je mizerie proti prime ceste po placce. nejvic lidi pravdepodobne zije v panelacich, takze vincky, lesna, bohunice, kohoutky, bastr… tam ti na kole budou jezdit jen nadsenci, maximalne elektrokola to muzou zmenit. ;-)

                                      0 0
                                    • Paja  

                                      Vzhledem k rostoucimu poctu elektromopedu to omezeni kopcovitosti bude postupne hrat mensi a mensi roli.

                                      0 0
                      • scoty  

                        Navíc u Tyvole před školou to najednou skončí a jdeš pešo…

                        0 0
        • JSt  

          na fotce zadne zaparkovane auto nevidim a mezi chodnikem a silnici je zabradlicko, ktere se neotrvira. jedine snad, ze tam je pripraveny kul, aby pripadneho zapadnuvsiho do kanalu bylo mozno dorazit nabodnutim. ;-)

          0 0
      • obda  

        Na druhou stranu, k čemu se udělá PD, tak to už se dotáhne. U cyklostezek třeba slavná trasa od prasat do Žebálu.

        0 0
    • scoty  

      S nesmysly jako je například ničení stávající cest na Mahenové stráni nesouhlasím.

      Ale přeci jen by se sem tam nějaká stezka hodila, většinou stačí opravy…:

      https://mapy.cz/s/bepuhufeja

      https://mapy.cz/s/lelojuguba

      https://mapy.cz/s/fomanafeza

      https://mapy.cz/s/masozopufa

      https://mapy.cz/s/huhofocede

      https://mapy.cz/s/fafatorolu

      https://mapy.cz/s/patuhutomu

      https://mapy.cz/s/fejevanoda

      0 0
      • pepek  

        Dej si studený obklad na hlavu!

        0 0
      • Macik  

        Já to furt říkám. Ty najdeš historickou stezku i tam, kde prokazatelně nikdy nebyla ;-)

        0 0
        • scoty  

          A čo je to také „prokazatelně“, sudruh?…:-)

          0 0
    • novcze  

      chtěl jsem hlasovat o víkendu a nefungovalo, dnes již ok a dokonce to hlasování o den prodloužili.

      těch pět hlasů jsem rozdělil mezi:

      https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

      https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

      https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

      https://damenavas.brno.cz/projekt/?…

      jde o naprosto nekonfliktní zlepšení pohybu na kole v Brně, žádné asfaltovaní „panenské přírody“ :) a imo by to měl podpořit jakýkoliv cyklista, už jen čistě z principu.

      0 0
      • Jezevec70  

        No stačilo mě, když jsem četl první návrh projektu. Pán tomu asi opravdu rozumí. :-) Ještě, že nejsem brňák.

        0 0
        • novcze  

          je jedno jestli tomu rozumí, on ten projekt zpracovávat nebude, tady jde jen o prokázání zájmu veřejnosti…

          0 0
          • gerrard  

            Tak ono stacilo, aby ty prvni dva projekty delal nekdo, kdo jezdi na kole a nemohlo to dopadnout tak strasne. Ted se zachranuje takovou verejnou taskarici paradni nesmysl co tam od zacatku nemel co delat, ale budiz dava to aspon trochu smysl. Trojku neznam a ctverka je pekna blbost. Uplne mne unika smysl, proc by se tam mela delat cyklostezka a kdo by z te Lisne by po ni jezdil, kdyz se na ni neda bezpecne dostat ani z jedne strany a pro 3/4 Lisne je pro cestu do centra uplne na p..u. Ta je tak dobra pro lidi z Kandie. :)

            0 0
            • Jezevec70  

              Reagoval jsem na tohle: vytrrháme koleje a vyasfaltujeme to. Čí to vlastně je? Českých drah určitě ne. A bude vlečka ještě někdy potřeba? Neříkám, že by to nemělo smysl. Ale tak si aspoň zjistím základní údaje, než se do něčeho pustím.

              0 0
            • Karaya  

              Já bych to tak černě neviděl, nemusím jet vždycky nejkratší cestou :-) Ale chce to samozřejmě, aby pak smysluplně navazovala stezka na tu Holzovu a hlavně aby se realizovalo toto

              Z toho popisu vůbec nevím, pro kterou část vlastně hlasuju. Kdyby to skončilo obrázkem 1 nebo 2, tak je to nesmysl.

              0 0
              • gerrard  

                :) Tak ne kazdy si chce delat po ceste do centra vylet. Ona ta cesta nedava moc smysl ani pro lidi ze Slatiny, protoze ty nez by se dostali na cyklostezku, tak jsou nahore na kruhaci po normalni ceste 3×. A z Lisne dava v prvni rade smysl opravit chodnik kolem Zetoru a udelat z nej cyklostezku, udelat prujezd zetorem pod stranskou skalu a nebo, kdyz se postavi ta salina do stare lisne, tak opravdu udelat planovanou cyklostezku v telese saliny. Dalsi problem je celkova dopravni vytizenost toho mista a v nektere dobe skoro nemoznost se dostat na druhou stranu. Tady ten kus asfaltu v poli sam o sobe vubec nic neresi a je to az to posledni co ma smysl budovat.

                0 0
                • mastihuba  

                  Ono kdyz jedeme z východu, tak ta Kandie dava smysl, prakticky pul roku kdyz sou hovna, tak musime po státní, nebo pres lisen a mariansky coz uz je trochu bokem. Netvrdím ze nejsou potrebnejsi úseky. Kdo chce, tak si cestu najde a kdo nechce ten stejne pojede po hlavní silnici.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Zrovna ten kus od Podolí do Kandie se měl předělat na cyklostezku už dávno. Ale pořád to tam bude spatne s najezdem na cestu. Asi by to pak chtelo kruhac nebo semafory a prechod, jak nekdo navrhoval kvuli jahodam. :)

                    0 0
                    • mastihuba  

                      Mě od roku cca 2014 leží na stole projekt na kruhac a nejen na něj jehož součástí je přípojka do Podolí. Nicméně než to tak ať tam raději není nic. :)

                      0 0
                      • gerrard  

                        Ta bude takový ležák jak cesta ze Šlapanic do Slatiny, ale ta by narozdíl od té spojky z Podolí byla potřeba. On ten celý most je naprd a chtělo ba to na něm nějakou změnu.

                        0 0
                        • mastihuba  

                          To bylo i s mostem…:) ty šlapky chtějí stavet jen dalsi byty…:(

                          0 0
                • Paja  

                  To je pravda, nejlepsi by to bylo udelat podel stare (mozna staronove) saliny do Stare Lisne s odbockou na Kandii a Podoli.

                  0 0
    • Karaya  

      Ty jo, čekal jsem, že podjezd pod Hladíkovou musí projit, vždyť tam denně riskují stovky lidí. A ono 200 hlasů chybí, wtf?

      0 0
      • gerrard  

        Ten by melo mesto diky jeho dulezitosti postavit hlavne samo o sobe a ne se o jeho dulezitosti prevedcovat nejakou kolotocarskou taskarici, ktera je dobra tak pro rozhledny a ne dopravni stavby. :(

        0 0
        • Karaya  

          To je pravda, jenže víme jak to v Brně funguje – viz. to dlouhodobé 0.1 promile rozpočtu na cykloopatření.

          0 0
      • poison  

        Podle mě tam mluví o Olomoucké,na Hladíkovu už je vydaný stavební povolení

        https://brnensky.denik.cz/…te-kolo.html

        0 0
      • novcze  

        podle mě o tom hlasování moc lidí neví, já se o tom dozvěděl až tady, hlasovalo jen 19 478 lidí …

        0 0
        • TheJD  

          Minuly rok k tomu byly v centru urcite tabule, jak stavaji na moravaku nebo svobodaku. Predpokladam, ze letos taky, jen je mozna letos videlo min lidi. Na me to kazdou chvili vyskakuje na Facebooku. Spis si myslim, ze lidi maji nejake hlasovani nekde…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.