• GGW

    Říkal se si, že je nás tady celkem dost s BMC Twostroke po těch crazy výprodejích na Bike24 a tak tomu založit vlákno na sdílení zkušeností, tipů, fotek Vašich bajků a dalších.¨

    PS: Sháním redukci na kulatou sedlovku, zrovna na Bike24 není, tak kdyby někdo měl, rád odkoupím.

    0 0
    • dydy  

      Už slouží 2 roky a pořád jsem nadšený.

      1 0
    • MTBIKER doporučuje
      BMC Twostroke 01 FIVE 29 kolo, carbon/white Skladem > 2 ks

      savings BMC Twostroke 01 FIVE 29 kolo, carbon/white

      40 799 Kč savings MOC 63 699 Kč

      BMC Twostroke AL FOUR 29 kolo, neon red/grey Skladem > 2 ks

      Novinka savings BMC Twostroke AL FOUR 29 kolo, neon red/grey

      27 999 Kč savings MOC 40 799 Kč

    • andy97  

      Přidávám svoje BMC, letos odjety závod 1000 miles.

      3 0
    • keymaker  

      značkuju :-) ještě jsem se nedokopal hodit ho do profilu :-)

      0 0
    • GGW  

      Moje BMC Twostroke :) Vic v profilu, ten ram je fakt famozni. Par veci, co vidim jako negativum:

      Chybejici UDH patka

      Clearance na plaste je 58, dneska uz to chce aspon 62

      Sedlovka by mohla bejt aspon 30,9

      Bral bych moznost tahat kabely pres hlavove slozeni

      Jinak je to super HTcko, co jede do kopce a da se s nim blbnout i z kopce :) Akorat sem objednal teleskop, tak uvidime co to s tim udela.

      3 0
      • dydy  

        To kolo z velké části dělá ta tenká dlouhá sedlovka. Ten rám nebyl stvořen pro teleskopku:). Tipnul bych si, že tím ztratí dost pohodlí a vlastně i té takové jednoduchosti a lehkosti. Já to kolo beru jako nekompromisní gravel co zvládne všechno, když na mě přijdou (málokdy) myšlenky, že chybí teleskop.

        0 0
        • GGW  

          Jo, i se to hodně zmiňuje, že ta sedlovka pruží jako prase a dělá to kolo hrozně pohodlné, zčásti právě kvůli tomu D tvaru. Což můžu potvrdit. Takže nahradit to neohebnym teleskopem bude mít100% vliv na komfort, jak už tady někdo potvrzuje dole.

          Nicméně mi ty možnosti kola přijdu v terénu dost posunuté a v některých pasážích sem si říkal, že by to pomohlo pomoc sjízdět ještě něco náročnějšího a víc si užít ty techničtější traily.

          1 0
          • Lachtis  

            Telskop každé kolo a jezdce posune v opravdu technickém sjezdu do úplně jiné úrovně.

            Fakt a to říkám jako člověk, co na XC teleskopy nejezdil a teď…? Teď už to mám na všech 3 kolech a bez teleskopu bych už kolo nikdy nechtěl.

            1 0
            • GGW  

              Já sem minule vyhodil z rámu komplet sedlovku (nechtěl sem ji poškrábat od zasunutí), abych viděl jaký by to bylo s teleskopem. Na kole je celkem drop mezi řídítkama a sedlem, takže v těch prudších sjezdech musím chodit dost za sedlo, abych neletěl přes.

              Bez sedla těžká paráda nechodit za sedlo, ale prostě dát zadek víc dolů a prostor na manévrování při dropech taky úplně jiná liga. Jen mám trochu strach aby těch 120mm bylo dost a šlo to poznat.

              0 0
              • Lachtis  

                Hale, co se tyce zdvihu, tak to reknu za sebe takto. Jeste doplnim, ze jezdim xc a maratony, ale mam rad technicke jezdeni, takze vyhledavam sjezdy i ty kde jezdi kluci na enduro kolech. Mam tri kola a tedy tri teleskopky. Na xc fullu a fatbiku 150 mm a tam je to naprosto idealni a mensi bych nechtel. Sjedu s tim vsechno bezpecne a v ramci xc kategorie kola (fatbiku) rychle. Takze 150 mm je fakt super a pro mne idealni. No a na HT, kde mam sedlovku 27,2 jsem koupil zamerne mensi zdvih, pac s HT jezdim spis jezdive a min technicke trate. Ale vyzkousel jsem ji na svem oblibenem sjezdu, ktery je hooodne strme dolu a pres dost sutru vcetne jednoho dropu. Vysledek? Dal jsem to, sjel jsem to, ale v tom nejtezsim useku jsem si uz skrtal o sedlo a bylo to uz na hrane. No a rychlost byla oproti kolum se 150 mm seflovkou vyrazne pomalejsi.

                Takze moje doporuceni je, ze pokud se teleskopka vejde, tak bych bral vetsi zdvih, nikdy nevis, na jaky usek narazis a rozdil ve vaze je uz zanedbatelny… pokud teda clovek nekouka po extra light teleskopkach s 50–80 mm zdvihu.

                0 0
                • GGW  

                  Diky, pocital sem s tim, ze u teleskopu, kde neni jen pruzina a la DT Swiss/Fox Transfer SL vezmu to nejvyssi, zase takovej rozdil tam neni :) Dival sem se, ze mas 100 zdvih, tady bude o 20mm navic a ja urcite nejezdim 100% takove veci jako ty. Ale fotku z toho sjezdu, co si popisoval bych ocenil!

                  0 0
              • MJ24  

                mám na BMC teleskop se 125mm, taky jsem se bál jestli to bude dost. V rámci XC kola mi to stačí a nikdy jsem nenarazil na situaci, kdy by mě to limitovalo ve sjezdu. Pak už narážíš na limity jinde (pláště, vidla, geo, jezdec), ale

                na nějaký trail bike určitě min 150

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • FeriP  

      Já ho mám dva týdny. Hned přeskládáno na kompletní XT, SID SL…

      Aktuálně jsem na 10.1kg a čekám na EIE kola.

      Po 7 letech na silničce (pokud nebudu počítat krátkou epizodu s Fatbikem v roce 2019) a gravelu zase na XC.

      Mě to kolo neuvěřitelně překvapilo.

      Jede super nejen do kopce, ale řekl bych že ještě líp dolekopcom… :)

      3 0
      • FeriP  

        Mám doma Twostroka rok a až teď jsem si všiml „praskliny“ na „vymezovacím kroužku“ pevné osy.

        Je to tam takto od začátku – z výroby, nebo mě to teď prasklo? Dřív jsem si toho nevšiml a žádná pevná osa na mých dalších kolech tuto „fičuru“ nemá… :)

        Můžete na to někdo kouknout, na vašich kolech?

        PS: kdyby někdo chtěl sadu ložisek hlavového složení vč. kroužku proti protočení vidlice, bral jsem dvě sady a mám jednu navíc…

        0 0
        • TK75  

          Utahnes osu (hlava je lehce konicka) a tenhle kroužek se roztahne a potom se to nepovoluje…je to schvalne

          Myslím ze sem to mel taky už někde na kole

          2 0
        • tomaschek  

          Je to schválně, aby si to pěkně sedlo do karbonu po dotažení, i já to tak mám.

          0 0
          • FeriP  

            Díky kluci.

            Mě to právě zarazilo, protože jsem si toho nikdy nevšiml… :)

            0 0
            • Hrabex1  

              Ale je vtipny, ze jsi to nazval prasklinou.

              1 0
              • Lukster  

                Přesně tak, prasklina přece nemůže vypadat takto rovně a opracovane. Trošku přemýšlet by to chtělo ????

                0 0
    • raw 4  

      A bmc speedfox nemůže? :-)

      0 0
    • tomaschek  

      Domácí ministáj, s teleskopkami 9,3 a 9,1 kg (M a S) včetně pedálů.

      Skvělé stroje nahoru, dolů i rovně :-)

      2 0
      • tomaschek  

        Jinak pohodlí s tenkou origo D sedlovkou je oproti teleskopkám o dva levly výše, takže transfery tam máme jen na závodní sezonu.

        1 0
      • AH-biker  

        Ahoj, můžu poprosit o specifikaci komponent, abych mel představu ohledně redukce vahy?

        premejslim nad L-kem teda…

        Diky

        0 0
        • tomaschek  

          Jsou tam EIE kola do 1300 g (ráfky SL, náby 180/240, dráty CX Ray), komplet sady Sram AXS (XX1, X01), moje kliky Race Face SL, obě vidlice Sid Ultimate SL, lehká řidítka okolo 150 g, lehké brzy (XTR/Magura MT8 SL).

          To je z podstatných komponentů asi vše.

          0 0
      • tomaschek  

        Pokud by někdo z Twostroke fans měl zájem o červený rám M, pravděpodobně bude v zimě volný.

        Jetý jednu sezonu, dle Stravy přesně 2.650 km, lak „red cherry“ bez vad.

        Jsem na hranici velikostí M a S. A jelikož mám černé S vyzkoušeno, asi pořídím stejnou velikost i pro sebe.

        Když tak do SZ.

        0 0
        • svoby  

          AHOJ,

          kolik měříš( + výška rozkroku),dík

          0 0
          • tomaschek  

            Rám M výrobce doporučuje pro 169 – 179 cm.

            Mám 172, ale jsem zvyklý sedět extrémně vepředu. I na sedlovce bez ofsetu mám sedlo posunuté až na rysku maximální přední polohy.

            Takže cca jako „normální posed“ pro výšku 165 cm, což má přítelkyně. A když si půjčím její S (bajk i gravel), jen vysunu sedlovku o cca 5 cm a jinak délka posedu vyhovuje.

            Takže moje míry nejsou tak úplně směrodatné, spíše je to o mé preferenci extra krátkého posedu a je zbytečné vozit M, když se vejdu na S :-)

            0 0
    • Khommakho  

      Da se nekde koupit samostatne ta D shape sedlovka? Nasel jsem jen na bike24 pro teammachine (je to stejne?), navic neni skladem.

      Je lepsi pro komfort D shape nebo ergon/canyon dvoudilna odpruzena s adapterem, nezkousel nekdo?

      0 0
      • GGW  

        Je to tahle, pasuje na vic BMCek – https://www.bike24.com/p2487598.html

        Zkusil bych jeste N1Shop, mozna budou mit.

        0 0
        • FeriP  

          Já na n1shop psal. Odpověď: měla by být skladem koncem roku, orientační cena 6.300Kč…

          0 0
      • tomaschek  

        D Shape máme na BMC, Ergon na gravelu.

        Pocitově víc vnímám pohodlí té D Shape, samozřejmě je to hlavně o kombinaci s rámem – na BMC jsem Ergon nezkoušel. Navíc na CX gravelu mám Ergon o hodně méně vysunutý.

        Oblíbený test je sjezd ve vyšší rychlosti po panelce. Vždy jsem vozil hodně vysunuté karbonové sedlovky 27.2, ale ta z BMC je v kombinaci s rámem a objemnějšími plášti fakt extrémně pohodlná a vyžehlí toho hodně.

        Když jsem rám vybíral a hledal info na netu, dokonce to v jednom z testů označili jak zápor – příliš pružná sedlovka :-)

        0 0
        • dydy  

          Dovedu si představit, že kdo má 90kg, tak se sedlovkou problém mít může. Na mých 70kg i s baťohem a tretrama je pružení akorát.

          0 0
        • GGW  

          Ty tam máš co vlastně za pláště? Já vozil cca 800km Rekon Race 2.4 a byla to fakt paráda, ten komfort gumy je znát. Vyměnil sem nedávno za trailovější Scorpion XC M, jsou trochu užší a není to úplně ono. Takže se vracím k objemnějším Maxxisum a doufám, že ty pláště trochu nahradí ztracenej komfort od teleskopu. Uvidíme :)

          0 0
          • MJ24  

            2,4 rekonrace a aspen co se týká objemu jsou fakt top, ale toho aspena 2,4 s 62mm mám strach dát do twostroke rámu

            0 0
            • tomaschek  

              Renegade 2.3

              XC14 je ještě širší, 61 ten rám dává

              0 0
            • GGW  

              Já to mám oblepené fólí a samozřejmě je znát, že se to rámu dole u středu sem tam dotkne, na fólii stopy jsou. Tužší ráfky by tomu asi pomohli, moje jsou celkem měkký… Těch 2.4 je použítelný, ale je to strop.

              0 0
        • pavsu  

          Ahoj, moc by mě lákalo karbonovou sedlovku na BMC vyzkoušet – mám origo hliník. Kdybyste někdo přecházel z Carbon D-Shaped Seatpost na teleskopku, tak bych se karbonu ujal. Díky!

          0 0
    • tomaschek  

      Míša vozí celou maratonskou sezonu Tufo XC14 v trošku lehčí tovární race verzi (615 g) a je spokojená. Akorát teď ji v KPŽ připravil první defekt sezony o bronz na Oderské Mlýnici.

      Jsou to balóny, v reálu skoro 2.4 (61 mm na EIE ráfcích i30 mm), ale na asfaltu nijak nebrzdí a v dešti/blátě podrží. Pocitově pohodlné, ale svižné a rychlé gumy s dobrým záběrem.

      Já tam na léto hodil ještě lehčí S-Worksy Renegade/FastTrack 2.3 okolo 575 g. Jsou o trošku užší a pružnější než ty Tufa, ale nemyslím, že by byly pohodlnější nebo rychlejší.

      0 0
    • dydy  

      Máte na tom někdo vidlici se zdvihem 120mm? Bude to zvedat předek ve stoupáních?

      0 0
      • tomaschek  

        Tím už pos…geometrii.

        Nejvýše bych šel na 110 – nové rockshoxy.

        0 0
        • enjoy  

          Přesně tuhle teleskopku mám v hledáčku.. Spokojenost?

          0 0
          • Lachtis  

            Mám ji taky na svém HT ve verzi 27,2 mm (zdvih teda 100mm) asi půl roku (?) a je super. S CB, jako značkou, jsem zatím nadmíru spokojen, Na fatbiku ji mám přes rok (rozměr 30,9) a funguje bez problémů a to zažívala zimu a bordel.

            1 0
          • MJ24  

            Sedlovka po roce vydřená :(. Najeto cca 2300 udržováno v čistotě a mazáno dle návodu.( takže tak

            těžko říct jestli je to sedlovkou nebo rukama, ale řekl bych, že jsem se o ni starat dost.

            0 0
            • enjoy  

              Ach ne..:-)

              Zkusím nejdřív vzít starou sedlovku a dát jí 125mm dolů, co to udělá.

              Moje idea teleskopky je primárně kvůli menším dvojáčkům, kde mě sedlo nahoře trochu limituje v rozletu.

              0 0
              • MJ24  

                neber to tak, že je špatná, pár známých ji má a OK, tady na foru jsem taky nezaznamenal problém, tak nevím kde se stala chyba?

                0 0
      • MJ24  

        Ano, mám tam axona 34 na 120mm, zkoušel jsem ho nastaveného i na 110mm

        0 0
    • volumed  

      Ahojte nema niekto skusenost?

      https://eu.oneupcomponents.com/…post-27-2-v2

      na mojom santa cruz highball mam

      https://www.bike-discount.de/…mm-seat-post

      Jazdi sa na nej paradne ale premyslam nad teleskopom a syntace predat.

      0 0
    • GGW  

      Zrušil sem objednávku a nakonec se rozhodl pro delší sedlovku, co byste brali z těhle vy?

      DXC DP – https://www.bike24.com/p2732977.html

      KS Lev Integra – https://www.bike24.com/p2378621.html

      CB Highline XC – https://www.bike24.com/p2379640.html

      OneUp V2 – https://www.krabcycles.cz/…pper-post-V2

      0 0
      • nomecz  

        mam doma 2 oneUP , ne teda 27,2 ale ve vyrazne vyssim zdvihu a staci jednou za cas maznout vazelinou pod kluzak a fungujou jak vino …

        0 0
      • Dazz  

        Crankbrothers Highline XC/Gravel Dropper Seatpost – 27.2mm – 125mm Travel – zkušenost od letošního Jara. Bez jakýchkoliv problémů s min. vanklem. Doporučuji.

        0 0
      • embi  

        tu nejlevnejsi

        0 0
    • TK75  

      Na Bikeradar je novej test co se týče toho zdvihu…jedno Bmc klasika se 100 versus upravenej DC model se 120 vidlici

      https://youtu.be/z_xTKw0R9YM?…

      0 0
      • enjoy  

        Díky..

        Popravdě, kdyby to tam neřekli, tak si těch 120mm ani nevšiml. Vypadalo to úplně stejně.

        0 0
    • gerrard  

      Čau pánové řeším nákup pro kluka. Výška 178cm a dlouhé ruce. Jak to vidíte M nebo L? Podle tabulky je přesně na rozhraní.

      0 0
      • andy97  

        Mám též 178cm a vzal jsem L a za mě dobrý. U Mka budeš mít strašně vysunutou sedlovku na limit. Tady foto nastavení na mých 178cm.

        0 0
      • keymaker  

        Bral jsem pro paní. Má 176 a bral jsem M. Ať to máš těžší :-D

        0 0
        • gerrard  

          To bych asi taky bral M, ale on má k těm 178cm opravdu dlouhé ruky a potřebuje delší kolo. Byl sem připravený koupit L a jen jsem se sekl, tak jsem šel sem pro zkušenosti. Jestli to nastavení bude podobně, jak Andyho, tak cajk.

          0 0
        • Dazz  

          Dámská postava je jiná :-;

          0 0
      • dydy  

        Vzal bych L. Mám 179 a L je akorát. M jsem zkoušel a bylo malý. Viz asi první foto zde ve vláknu.

        0 0
      • enjoy  

        Pěkný :-)

        Ale je to zralý na kompletní rozborku po každý jízdě :-D

        Ale je pěkný, že pokud to byl pokus o pěknou váhu, tak to nešlo do nesmyslu úplně(Teda kromě toho sedla :-)) .

        0 0
        • tomaschek  

          Když sundám teleskopku, jsem o 200 gramů výš a kolo funguje bez zvláštních nároků na údržbu.

          0 0
    • Hadato  

      Právě řeším přestavbu kola do rodiny. A to BMC vypadá skvěle. Zvláště ta tmavě červená u modelu Four. Jakýkoli postřeh bude super.

      1. Vzhledem k použití kola na bike-packing vznikl požadavek na mechanické kotoučové brzdy. Kolik je tam místa vzadu kolem třmenu u velikosti M? Vejde tam BB7 třmen? Z fotek jde prd vidět.
      2. Dodávají ke kolu redukci na kulatou sedlovku? Nebo kde se to dá popřípadě koupit? Ideální by bylo tam mít teleskopku.
      3. Pokud to dobře chápu, řetězová linka je 52 mm. Kolik je tam místa u převodníku? Chtěl bych tam asi dát starší XTR kliky s 50 mm řetězovou linkou.
      0 0
      • keymaker  

        Odpovídám pouze k bodu 2. Je tam kulatá sedlovka.

        0 0
        • andy97  

          Kulatá? To asi ne. A redukce ke kolu není, ta se musí dokoupit.

          0 0
          • keymaker  

            Kua ano, ptá se na Four a máme doma Five :-) jako bych nic nepsal :-)

            1 1
          • Hadato  

            Díky za reakci. Pokud se dobře dívám, tak je kolem 50 eur? Dá se to někde u nás?

            0 0
            • andy97  

              Já jsem redukci si nekupoval ale vím, že na bike24 jí měli. Jestli se dá sehnat v Česku to nevím.

              0 0
              • Hadato  

                Už to vidím. Díky, bike 24 je v pohodě. Navíc za to ani tolik nechtějí.

                0 0
      • GGW  
        1. Já mám L velikost, místa tam moc není. Standardní Shimano třmen se vejde jenom při 160 rotoru. Momentálně mám SRAM Ultimate Level 4pístový (GUIDE RSC třmen) a vejde se i 180 rotor.
        2. Myslím, že rám je certifikovaný na 36 převodník, ale dá se narvat snad i 38, místa mi přišlo celkem dost.
        0 0
        • FeriP  

          Vozím 36t převodník na XT klikách. 38t se vejde bez problémů a myslím že by se vešel i větší…

          0 0
        • Hadato  

          Díky za reakci!

          1. Byla by možná fotka jak to vypadá kolem toho třmenu? Bohužel je tohle dost směrodatný parametr, protože bez mechanik to bohužel nepůjde…
          2. Zajímalo mě spíš místo mezi převodníkem a rámem – zda by tam šla dát i 50 mm řetězová linka. Na kole určitě nic většího než 30 nebo 32 zubů nebude.
          0 0
          • FeriP  

            Večer ti to můžu vyfotit, ale odhadem je tam 1cm místa…

            0 0
            • Hadato  

              Super, tohle jsem potřeboval vědět :) Pokud bude fotka, bylo by to ještě lepší (značka – nespěchám, až to bude, tak to bude) :)

              0 0
              • FeriP  

                Tak s tím centimetrem jsem to přehnal. Reálně je tam 7mm mezera. Na foto je 6mm inbus přiložený k zadní stavbě…

                0 0
                • Hadato  

                  Díky! Místa je tam i tak pořád dost!

                  2 0
                  • tomaschek  

                    Vozím 36 ovál, takže reálně 38/34 podle místa natočení, a pořád je tam rezerva.

                    0 0
    • Cyklofanatic  

      Ty jo klucí, já vám závidím vaše nohy. Já mám vepředu 32, ale při delších prudších stojkách (typu Rýchorské boudy) už to je na hraně a přemejšlim dokonce o 30z. A to mám vzadu 10–52z.

      1 0
      • TK75  

        30 je perfektní.....leda na silnici bych mohl ještě zařadit, ale to mě nezajímá na ten kousek :)

        A oproti 32 mi to na kazetě líp sedí do nohou u třetího nejlehciho (nebo ctvrtej?nevím presne) kterej používám na prislapavani v technice

        Klidně ho ber jestli nejses hodne na silnici

        1 0
        • Cyklofanatic  

          Jo přesně vidím to podobně. 10z mi stačí úplně bohatě, spíš mám ještě rezervu. Ještě se mi nestalo, že bych někde šlapal nepříjemně vysokou kadenci. Ale je pravda, že jezdím hodně frekvenčně. Naopak nahoře bych využil ještě o fous lehčí.

          0 0
    • enjoy  

      Zrovna řeším výhledově novou vidlici, směřuju k REBĚ 100mm.

      A narazil jsem na offset 51mm, který má REBA téměř výhradně. A dodávaná JUDY Silver TK R má psaný offset 42mm. OK.. ale co jsem zjistil, že JUDY Silver TK R se v offsetu 42mm dělá pouze v 27,5" a v 29" je taky 51 offset. No, nakonec jsem zadal seriové číslo do vyhledávače Rockshoxu a našlo jí to. Takže ok, 29" Judy s offsetem 42mm existuje:-)

      Co ale teď řeším.., že REBA se dělá s „crown outer diameter“ 53mm a 59mm. Moje Judy by měla mít 53mm.

      Otázka tedy zní, můžu dát i těch 59mm? Znamená to jen výměnu hlavového složení nebo je to věc typu, bacha to nekupuj, protože budeš mít doma tyč k rajčatům?

      0 0
    • tomaschek  

      Ahoj všem, po přechodu na velikost S (bohužel jen černá) pouštím do světa své M v exkluzivní Red Cherry :-)

      Než to hodím na Cyklobazar, dávám možnost tady fans ;-)

      Rám jetý jednu sezonu, bez kosmetických vad. Lak perfektní stav.

      Velikost M je doporučena pro výšku 170 – 180 cm.

      Hmotnost rámu 1,05 kg.

      Prodám včetně nové zadní osy, nového vodítka řetězu, sedlové objímky, nového hlavového složení a nové karbonové sedlovky 120 g.

      V ceně je i středové složení Black Bearing s novými ložisky dle vaší potřeby.

      Vychytávky jako Block lock integrovaný do hlavového složení nebo vedení bovdenů/hadic trubičkami v rámu asi už všichni znáte.

      Jako první majitel registrovaného rámu podržím záruku do 7/2027.

      Pokud by někdo měl zájem, napište do SZ nebo zavolejte ;-)

      1 0
    • 222222  

      Dobrý den , chtel bych se zeptat jak se tohle kolo chová na silnici popřípadě kolik maximalne km jste na něm ujeli předem děkuju za odpověď.

      0 0
      • gerrard  

        Možná se radši poděl proč tě to zajímá a co řešíš. Takto je ta otázka hrozně divná. Chová se to totiž jako úplně normální HT MTB a ujet se na tom dá cokoliv dle chuti a výkonnosti.

        1 0
      • tomaschek  

        Jestli tě zajímá, jestli ta geo je nějak línější v tempu na hladké rovině, tak to po přechodu ze 71 na 67 stupňů nijak nepociťuju.

        Naopak do kopce a z kopce to jede výrazně lépe než stará geo. A rychlé zatáčky ve sjezdech jsou taky mnohem víc na jistotu, jak je to kolo rozkročené a tím stabilnější.

        0 0
      • Cyklofanatic  

        Já měl HT Scalpel, tedy podobné úhly. Z kopce je to fajn. Do kopce mi to jako nějaká výhoda oproti staré geo kolem 71’ nepřišlo. Ze začátku jsem měl také ve větším tempu trochu problémy v krátkých utažených zatáčkách na úzkých pěšinkách. Ale je to o zvyku. Jinak dobrý.

        0 0
    • Hollystr  

      Ahoj, měl bych dotaz k BMC Twostroke 01.

      Sháním nové lepší kolo a tohle je teda láska na první pohled.

      Jenže : 184cm a váha 108–110kg ????

      Nosnost kola je psána 110kg tak nevím zda to není problém.

      Jsem teda rekreační jezdec.. žádný náročný terén,žádné skoky.. pouze výlety s kamarády a rodinou.

      Jste někdo z majitelů, také těžší váhové kategorie?

      Předem děkuji za odpověď.

      0 0
    • vysmátej bajker  

      nevite jestli na to jde uhd patka? dík

      0 0
      • tomaschek  

        Pokud myslíš UDH patku, tak nejde.

        Rám vznikl dříve, než se rozšířil nový standard. A formu kvůli tomu asi nezmění. Pokud neudělali změnu letos, mám rámy 2022 a 2023. Ale nemyslím.

        0 0
    • nomecz  

      nenašel by se náhodou někdo v Brně a okolí, kdo by mě nechal sednout na M ko případně Lko ? díky předem

      1 0
    • AMD  

      Ahoj,

      dokazali byste mi doporucit velikost BMC Twostroke 01 FIVE, resim L nebo XL… Mam 189cm, vnitrni sev cca 90cm. Nedavno jsem mel Trek Procaliber 9.7 2024 v XL, ale nesedel mi geometrii, tak sel /nevyhovoval hlavne kokpit, nemoznost stelovani riditek, predstavce…/. Pak jsem poridil Canyon Trail Lux 6 XL, jen je super, sedi krasne a vydrzim na nem v podstate cely den. Potrebuju ale jeste druhe kolo, aktualne je BMC za 1299Euro, coz je skoro zadarmo :-)…nerad bych na Lko daval delsi predstavec.

      Nezavodim, proste klasicke hobby jezdeni kolem komina, po meste, do lesa apod.

      Predem diky za info.

      Petr

      0 0
      • enjoy  

        Mám 180cm a velikost L.

        Na 189 si tě na Lku neumím představit, takže za mě XL.

        0 0
        • Tatut  

          187 cm a plánuji Lko…

          0 0
          • MJ24  

            mám 185cm a mám XL s 50mm představcem. na 189 určitě XL, já bych mohl mít i L s 70mm představcem, kolo by se asik chovali malinko jinak, takto mi to na moje ježdění vyhovuje. Kdyby ho bral primárně na závody se 100mm vidlicí asik bych šel do toho Lka. Samotného by mě zajímalo porovnání

            0 0
          • enjoy  

            Hele nevím no.. já na tom vypadám takhle. Rozkrok cca 81cm. Řekl bych, že mám spíš nižší podvozek.

            0 0
          • FeriP  

            186cm, inseam 89cm a mám eLko.

            Delší představec a sedlovka ven skoro na maximum…

            0 0
            • MJ24  

              takže ať si veme XL

              0 0
              • FeriP  

                Já bych to tak viděl…

                0 0
              • Tatut  

                No vy mi dáváte…

                Ještě teda zvážím jiný bike :)

                Nechci mít na rámu XL :D k takovému rámu už by mohla byt kola 32”

                0 0
                • MJ24  

                  ten rám je i v XL nízký a nevypadá obrovský, prostě si zvol jaký chceš REACH a podle toho vezmeš L nebo XL

                  0 0
      • MJ24  

        jestli máš Canyona v XL tak ber určitě BMC XL

        0 0
    • AMD  

      Diky, beru.

      0 0
    • OliVali  

      Pořídil jsem si Twostroke 01 Five a chtěl bych trochu vylepšit. Brzdy půjdou zřejmě XT 8100. Teď řeším vidlici. Nějaký tip na zajímavou koupi místo 2,5 kilové Judy Silver? Rád si nechám poradit cena / výkon / hmotnost. Má smysl hledat 34 mm a výš, když nejezdím žádné těžké terény ale spíš rychlejší povrchy?

      Reba https://www.tsbohemia.cz/…d374175.html

      0 0
      • K2  

        Reba je z mého pohledu v pohodě.

        Zamysli se nad větším zdvihem (110–120 mm)

        Vidli s kratším zdvihem zvýšíš max o 1 cm (a bude více vysunutá z futer). V případě snižování zdvihu např z 120 mm na 110 mm je situace přesně opačná (kluzáky budou více zanořené do futer)

        Zároveň se mrkni na německé eshopy bike-discount.de; bike24.de ..... – většinou tam mají vidlice RS levněji než u nás

        0 0
      • Lachtis  

        Tak zalezi kolik clovek chce utratit. Pokud nevazite 85kg a vice asi bych o 34/35 ani neuvazoval, kdyz teda neni v planu jezdit vetsi divociny. Ovsem pri “vyssi” vaze jezdce se uz z principu ta 34/35 vyplati. Sam mam 85 kg a uz bych 32 nechtel, ale jezdim vse. Co se tyce brzd, tak pokud to neni nejaky zamer, tak je zcela zbytecne kupovat xt. Slx a i deore m6100 udelaji stejnou sluzbu. Cili za mne klidne deore m6100, spis udelaji rozdil desticky a kotouce. No a pokud je vaha jezdce vetsi, tak muze davat smysl dat na predek 4 pistek, tedy deore M6120.

        0 0
      • enjoy  

        Já nasadil Rebu 110mm. Přijde mi to úplně akorát.

        Ale možná, opravdu jen možná:-), bych příště chtěl trošku citlivější vidlici.

        Ale já jezdil dlouhá léta na pružině v oleji od Foxe, takže to bude asi jen moje zpohodlnělost:-)

        Občas si na Rebě zapomenu vypnout lockout a zjistím to až bůhví kdy :-))

        0 0
        • Cyklofanatic  

          Tu Judynu si aspoň za pár šupů prodal?

          0 0
          • enjoy  

            Brzdy, kola i vidlice je uložená v depozitu :-D

            Těch doslova pár šušňů mi za to martirium s bazarováním nějak nestojí.

            0 0
    • Forester  

      Chtěl bych se zeptat na délku klik u velikosti S. Předpokládám, že to bude něco kratšího než 175 ?!

      0 0
    • enjoy  

      Hezky (trošku reklamě) odprezentované, s menší přirážkou:-D

      https://www.kolokram.cz/bmc-twostroke/

      0 0
    • Forester  

      .

      0 0
    • Fran-tic  

      Ahoj, na kolik utahujete tu sedlovku do rámu? Nějak se nemůžu dopatrat kolik Nm tam je. Jinak manželka to má doskladane – takový více budget kolo, takže reba 120 mm a prototype kola a vyšší model Shimano brzd. Jsme v s někde na 10,5 kg což je fajn :) hned to oslavila běžnou na závodech :)

      0 0
      • Jano12345  

        Sedlovku len tak s „citom“????.Ale inak mladý je spokojný.

        0 0
      • Lukster  

        Čau, vážil jsi to? Těch 10,5 kg mně přijde dost nízko, na to že tam je Reba a jinak vše puvodni, pokud se nepletu…?

        0 0
      • tomaschek  

        Bude bohatě stačit 5 Nm, když navíc namažeš abrazivní pastou na karbon.

        Pokud tam máš tu s „D“ profilem, tvar drží už sám o sobě v porovnání s kulatými sedlovkami.

        Já mažu pastou na karbonové spoje ParkTool a utahuju max 5 Nm. Pasta vyschne a sedlovka jde pak docela těžko ven, takže není nutno utahovat větší silou.

        1 0
    • Lachtis  

      Ahoj, chci se optat na istalaci teleskopu u twostroke. Zvazuji koupi Twostroke pro manzelku a podminka je teleskop. Ovsem, jelikoz je tam ta origo d-shape sedlovka, jak je to s tim kulatym teleskopem? Ta redukce pro kulatou sedlovku je soucasti kola? Sorry za mozna blbej dotaz, ale radeji se ptam…. :-)

      0 0
      • OliVali  

        Pokud bys kupoval model s kulatou sedlovkou, je usazena v redukci a tu použiješ. Vyšší modely s D-shape sedlovkou nevím jestli ji mají v balení.

        0 0
        • MJ24  

          jak píšeš, jedině že by napsal někdo, kdo tak kolo kupoval jestli redukce byla přibalena. Redukce se dá koupit samostatně

          0 0
          • Lachtis  

            A mate odkaz na tu redukci? Kdyz zadavam dshaped redukce (apod), tak mi to nic nenachazi. Najdu redukce, ale to jsou klasicke napr. z 30,9 na 27,2 apod… Ovsem redukci ze sedlovky tvaru D na kulatou nikoliv.

            0 0
          • andy97  

            Já jsem redukci u kola v balení neměl. Takže se musí dokoupit.

            https://www.bike24.com/p2843623.html

            1 0
          • tomaschek  

            Je přibalena, já ji měl u nového kola s D-shape v příslušenství

            1 0
            • Lachtis  

              Fajn vedet. Tak uvidim, zda se s zenou domluvime :-). Bral bych kolo z bike24.

              0 0
              • Tommit  

                Včera je zdražili na 1400, asi je moc kupujete, lidi…

                0 0
                • Lachtis  

                  Ja koukam ale na verzi one :-)

                  1 0
                • Fran-tic  

                  sleduju to poslední dny, abych vyčíhl zas slevu. a den co den mění slevu o nějaké procento nahoru i dolů…zajímavý business plán :D

                  0 0
                  • chnapka  

                    taky zalezi jaky si zvolis region, Germany, Czech Republic, Austria, Poland… kazdy ma jinou cenu

                    0 0
    • Fran-tic  

      Všimli jste si, že na fotkách https://www.bike24.de/p1575799.html?… je nafocené kolo s prasklinou u sedlovky přesně pod objímkou?

      Možná je to jen lak, ale zrovna tam to přítelkyni lehce pokřupává, tak uvažuju co s tím :/

      0 0
      • tomaschek  

        Tohle nebude lak, pokud to máš na kole taky, reklamace.

        0 0
      • Jan D.  

        Tak to je dobrý fail ta fotka na bike24:D

        0 0
        • TK75  

          U plastických kol z vesmíru tak běžné,ze si toho uz nikdo ani nevšímá :))

          0 0
        • Fran-tic  

          Tak jsem jim psal a mám už i vyjádření z bike24

          0 0
          • enjoy  

            Nějak úplně nevím, co si z té reakce máš odnést??

            0 0
            • tomxxx  

              Že je kvalita BMC stále stejný shit, když i na ofiko fotkách mají praskliny.

              0 1
              • Lachtis  

                To soudis podle jedne praskliny u twostroke zrejme z mnoha, pac na Twostroke jsem nezaregistroval nejake problemy s prasklinami a pak z drivejsi minulosti, kdy se jim nepovedl jiz nevyrabeny softail jmenem teamelite 01, ktery praskal kvuli tomu “pruzeni”, protoze ten stejny ram, ale pevny s oznacenim teamelite 02 zadne problemy s praskanim nemel?

                0 0
                • tomxxx  

                  Já od nich viděl i silnici bez barvy, jen v čirém laku a tam ten karbon byl taky pěkná prasárna. Povrch byl plný vrásek.

                  1 0
              • tomaschek  

                Twostroke je aktuálně v top 3 z HT rámů absolutně a v poměru cena/výkon nemá konkurenci. Můj názor.

                2 0
                • TK75  

                  Top 3 v kategorii karbon ht (který jsou teda obecně nic moc )…to možná, i kdyz je to furt geo delana jen na 100 a navíc Bmc to ma bez sagu…takže kolo co jezdí okolo 68° na hlavovce.To

                  Ibis Dv9 je z mého pohledu lepší

                  Cena je ale další věc

                  Jinak je na trhu z jiného materiálu hromada ht který jsou o dost levlu jinde :))

                  0 0
                  • MJ24  

                    Píše poměr cena výkon. Za ty prachy co se to prodává, již snad druhým rokem, je to dobrý rám. Já osadil 120mm vidli a to řeší i ten úhel. Jasně kdyby rám byl za 45–50 tis tak se dívám úplně po něčem jiném

                    1 0
                  • tomaschek  

                    Které to jsou?

                    Píšu cena výkon nejlepší, absolutně TOP 3.

                    Které další HT XC karbonové rámy jezdí o dost levelů lépe?

                    0 0
                    • tomaschek  

                      Omlouvám se, celou dobu píšu o závodních HT, nemám na mysli jinou kategorii rámů ani jiné materiály než karbon.

                      0 0
                      • TK75  

                        Ja věděl že bude veselo :))

                        Ano..karbonu moc není a geo aspoň slušnou (z mého pohledu)

                        Spot Rocker,Ibis Dv9, mozna Yeti Arc

                        Až tam Bmc dá 120 vidlici a udela geo tak aby to opravdu jezdilo (v sagu) na těch 66–67kde jsou dneska xc fully..tak to bude pecka.A věřím že to tak bude během pár let :)) a zahodi 27.2 sedlovku

                        0 0
                        • tomaschek  

                          Nám to po přesednutí ze 70/71 stupňů (Sup 969, Rocky Mountain Vertex) přišlo jako jiný svět. A ten pocit trvá.

                          Stabilita nahoru i dolů. Jak ten rám jde za pedálem. Komfort s D-Shape teleskopkou. Jistota zatáčení ve vysokých rychlostech je úplně jiný svět. A přitom nepůsobí líně na hladkých tempařských rovinách.

                          Není to tak dávno, co na něm Pidcock a Prévot drtili konkurenci na fullech. A Tom si tehdy mohl vybrat, než mu postavili Pinarello. Žádnou smlouvu s BMC neměl a rám vozil bez loga.

                          Ale jak tady čtu, 67 už je zastaralá geo. Giantu to asi neřekli, pořád valí HTéčka 71 :-))

                          0 0
                        • MJ24  

                          Já BMC bral před dvěma roky a nechtěl jsem za to utratit nesmysl, UDH patky nechybí protože mi stačí XT, 27,2 jsem zkousnul protože 125mm stačí, a nějak jsem ty drobné nevýhody vzhledem k ceně zkousnul. Kdybych měl vyšší rozpočet, tak bych bral YETI ARC, ale ten rám byl všude za pade. Takže za ty prachy jsem spokojen. Ale každý má jiné představy.

                          0 0
                          • tomaschek  

                            Ano, rám má své mouchy. Krom zmiňovaných třeba lak na černých rámech, který je fakt špatný. Na novém rámu je pružná boule na zadní vzpěře, jak se vrstva laku nechytla na karbon.

                            Červená metla byla bez vad.

                            Ale ten černý rám z bike24 mě po komplet přestrojení a prodeji celého kola na jiném rámu vyšel na 12. A jízdní vlastnosti jsou top.

                            0 0
                            • Hrabex1  

                              na ty boule se snad vztahuje zaruka, ne?

                              Nebo je ta cena nizka proto, z je to partiovka?

                              0 0
                        • tomaschek  

                          Jinak na Yeti se shodneme, už šetřím na fulla :-)

                          0 0
                        • ceo  

                          IMHO to ženeš na trilovější použití. Závodní xc ht podkoplou vidlí nepotřebují -pusobi agilneji. A když je terén drsnější, vezmou si xc full

                          0 0
                          • TK75  

                            Na lehkym rámu se 120 vidlici a 65.5 (v sagu 67) hlavě by toho agilniho bylo az az.Naopak na 67 (v sagu přes 68) nic prijemnejsiho není…mel jsem to

                            Přesně proto je dnes xc full na 66 a ne 68

                            A u ht kde jde vidle do sagu je to dost podstatný a jezdí to prostě líp :) je mi jedno pro co, ale agilní?Me se líp dělá všechno na kole položena hlava/kratky predstavec než na kole strma hlava/dlouhý predstavec…a 68 v sagu je zbytecne strmé

                            0 0
                            • K2  

                              Myslím, že část problémů vyřešíš, když BMC osadíš 120 mm vidlicí

                              0 0
                              • TK75  

                                Ano…akorát bych chtěl aby k tomu bmc mělo uz udelanej sedlovej uhel a výšku středu.K ty 120

                                mě se jinaklibi, nízký ram atd jediný bych upravil ten předek vidle a úhel

                                Oni to udělají casem:)

                                0 0
                                • Tatut  

                                  Tak potom vyřešit angle headsetem?

                                  Jen kdyby nebyly tak drahé :(

                                  0 0
                                  • Cyklofanatic  

                                    O kolik se tím dá změnit úhel?

                                    0 0
                                    • Tatut  

                                      Videl jsem až 2 stupně.. podle typu hlávka.

                                      Ale sám to nevozím. Zatím :)

                                      0 0
                                  • TK75  

                                    u xc kol problém, mají totiž to hlavko (kvůli vaze) integrovaný…není tam nalisovana miska, ale karbon je uz vytvarovanej rovnou na lozisko.

                                    Ale je možný ze už se teď delaj hlavka i pro ne…nevím.Twostroke vypadá ze ma taky rovnou na lozisko

                                    0 0
                                • K2  

                                  Co říkáš na tuhle XC geometrii? Pomocí hlavového složení jde snížit úhel o 1,2 stupně

                                  https://www.endorphinrepublic.cz/…-kolo/290171

                                  0 0
                            • ceo  

                              Můj názor je, že lehké HT xc je jen kousíček nad gravelem, takže tam delší predstavec a posunutí posedu dopředu přispívá efektivitě. Zároveň na tomto nic moc technického jet nechceš a nedával bych tam ani žádné 2,4.

                              Mně ten koncept proje logicky užití.

                              XC i full na 66 hta mi prijde zbytečně moc

                              0 0
                              • TK75  

                                No..a teď si vem o kolik lip kolo s položenou hlavou jezdí i klidne hladký zatáčky.To jak ten předek vede to kolo s 68 nedovede­.I obyc flow je na tom zábavnější atd

                                Proto i xc full nejspis skončil u 66.Jasně že s tím jde líp i technika ale nejenom to.Epic WC taky delanej na rychlost a je u 66

                                Ja chápu ze po grevlu chceš ted něco co pojede ale muzes mi verit ja si tim prosel a ht s 66 plus hlavou bez sagu nejsou fajn.Nejede to líp díky strmé hlavě a ani to není agilnejsi .Da se na tom jezdit ake tak zábavný to není :))

                                0 0
                                • ceo  

                                  Já si teda nemyslím, že XC full skončil obecně na 66. To koNa ty, co zaujaly tebe. 68–67 HTA je dnes takový lehce agresivnější střed.

                                  Po gravelu koukám spíš na XC full.

                                  Podle mě se nedá koukat jen na HTA. Za mě, raději delší reach/ rozvor, nízká hlava a 68 HTA než kratší kolo a polozenejsi hlava a vyšší hlavovka a 66HTA (na XC) Ale já jsem z Mondrakeru zvyklý na forward geo.

                                  Za mě je twostroke jediný HT carbon rám, o kterém bych uvažoval.

                                  U XC fullu se po prodeji gravela budu rozhodovat mezi scalpelem 2021 (100/100) verze, F-podium (tam klidně i DC verze) a rámem co má Pells Duke FS, LaPierre XR.

                                  Podotýkám, že jako doplněk k enduru. Takže to nechci na traily.

                                  Nebo teda ještě můžu vzít eie zaplety na enduro a jezdive pláště, ale to nevidim jako to pravé na 100km vyjížďky lehčím terénem

                                  0 0
                                  • Sinpa  

                                    Santan Highball

                                    https://www.gocycle.de/…29-sea-foam/

                                    Ibis DV9

                                    https://www.pinkbike.com/…is-back.html

                                    Mi přijdou zajímavější, jako bonus BSA střed :) jen vychytat cenu

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      Taky bych zvolil Ibisaka…bude fajn

                                      0 0
                                      • Tatut  

                                        Je fajn i ten předchozí model. Ale není to gramařina jako BMC..

                                        0 0
                                    • ceo  

                                      Ibis je IMHO spíš už trail ht, než závodní xc

                                      0 0
                                      • TK75  

                                        Ale prd…už ten starej model dělal s ohledem aby jeho dcera měla kolo na xc závody s tím ze se dá i vzít na trail.Z továrny 120 vidle a Rekon Race predek/zadek.Jo da se trochu přitvrdit směr trail a ubrat na svižnosti xc, ale to neznamená že je to nějak min závodní

                                        0 0
                                      • TK75  

                                        https://youtu.be/iB96UUtsgVc?…

                                        Sranda..jezdí s ním xc závod i cx :)) dobrá reklama:D

                                        0 0
                                      • Sinpa  

                                        A Santa je vlastně gravel :-P

                                        https://www.pinkbike.com/…lle-100.html

                                        0 0
                                        • ceo  

                                          Leadville je vypsaný jako mtb závod… Dropbar MTB tam jelo víc. Bylo i víc full XC s berany

                                          0 0
                                          • Tatut  

                                            Vidím prostor mít bezdrát brzdy a prehazku… snadno to pujde prehazovat komplet s riditky… jen si sparujes jedny nebo druhé ovladače..

                                            0 0
                                  • TK75  

                                    K enduru něco jako je teď Epic 8

                                    Tam dáš 2.35 Renegade a není co řešit

                                    Na trail nechceš ale stejně si tam z cesty odskocis rad:)) proč nemít kolo co jede skoro jak grevl (kterej máš postaveném na 50 mm gumach), ale přitom díky geošce ma stejný ovládání jako tvůj Mondraker?

                                    Na starsi Scalpel 100/100 bych se vybod…to radši starší epic evo.Prostě 120 který si na delší maratony stejně bralo víc lidí.Kate Nash na Cape Epic atd protože to je jedine lepší

                                    Ale je to na tobe:))

                                    0 0
                                    • ceo  

                                      Všichni epica chválí, ale mně se strašně nelíbí. Taková ta vysoká rámovka …fuj a jestli pořád mají brain, tak to už vůbec. Navíc mně nikdy velké S nesedlo. Kamarádi mají epicy, cambery, starší generace Stumpu a co jsem sedl, to jsem rychle vracel. Krátký, vysoký štafle

                                      Nejraději asi f-podium. Ještě jsem před chvílí zahlidl poslední generaci Anthemu Advanced, ale u Giantu jsem tradičně mezi velikostma, a to dost blbě.

                                      Zařek jsem se, že to pořádně budu řešit až po prodeji grevla

                                      0 0
                                      • TK75  

                                        Brain už tam není

                                        https://youtu.be/arDi-GXclv8?…

                                        Hezký jsou dneska ty xc kola :)

                                        0 0
                                        • ceo  

                                          Podium je nádherný. Scalpel taky dobrý. ;)

                                          0 0
                                        • ceo  

                                          https://bikeinsights.com/compare?…,

                                          Furt stejný + 2cm na stacku. Jako stack přes 600 na XC není zrovna to, co hledám.

                                          0 0
                                          • GGW  

                                            Fourstroke? ;) Ten ma v Lku presne 600mm, reach 477mm.

                                            0 0
                                            • ceo  

                                              https://bikeinsights.com/compare?…,

                                              Hodně podobný, hlavní rozdíl je v úhlu sedlovky. Španěl bude o něco delší a šlapat víc před sebe.

                                              A bude teda lehčí. Fourstroke je (aspoň co vím jeden z nejtěžších rámů v kategorii)

                                              0 0
                                              • GGW  

                                                Jestli neberes nove Podium, ale to kde se delala

                                                DC varianta, tak ta je take tezka. Myslim, ze stejne jako BMC.

                                                Ja BMC uz prodal, ale vazil sem ho oholene a je to 2,500g i s tlumicem. Ale je to dost tuhy ram, hlavne ta zadni stavba.

                                                0 0
                                              • GGW  

                                                Jestli neberes nove Podium, ale to kde se delala

                                                DC varianta, tak ta je take tezka. Myslim, ze stejne jako BMC.

                                                Ja BMC uz prodal, ale vazil sem ho oholene a je to 2,500g i s tlumicem. Ale je to dost tuhy ram, hlavne ta zadni stavba.

                                                0 0
                                                • ceo  

                                                  Ale jo. Dává mi smysl jím ve výběru nahradit Cannodale. Ten rám je už fakt zastaralý a omrd s BB30 a AI komponentama, lefty atd.

                                                  Sice jsme ve špatném vlákně, ale moje zadání je:

                                                  1. aby co nejlíp jelo – efektivita. váhu se budu snažit dostat k 11kg
                                                  2. bylo pohodlné (vím, bije se trochu s 1)
                                                  3. sjezdové schopnosti – až vzadu. Co jsem orval špunty na Thunderburtu, upouštím od kombinace XC rick/TB a hodlám nasadit rekon race/aspen. max GC/renegade. Kvůli ad 1). S tímhle setupem mi nedává moc smysl šilhat po 120mm zdvizích . Ty pláště to neudrží… Navíc tam budu mít clipless pedály. Od hraní si je enduro na flatech.

                                                  Účelem budou 2 typy jízd – dojíždění do práce a kolem 100km celodeňáky..

                                                  Raději bych, aby to nemělo vedení hlavovým složení a řazení bude oldschool lanko. Taky bych se rád vyhnul integroavanému kokpitu a hlavně nějakým speciálním podložkám a představcům.

                                                  0 0
                                    • ceo  

                                      S tím, že 120 jede jako 100 mám trochu problém. Jako na stopkách možná , ale pocitově to bude IMHO dost jiné.

                                      Na oceláku jsem shazoval vidlici ze 120 na 100 mm a pocitově to s jezdivostí udělalo opravdu hodně. Posed je o dost agresivnější. Jasně, ztratilo to z kopce dolů…

                                      ona je potom otázka proč nejít to 130… a takhle můžeme pořád přidávat. A asi každý bude mít strop někde jinde.

                                      Moct mít jen jedno kolo, tak to je nějaká 150/130 s min. 36 vidlicí a 2 páry kol

                                      0 0
                                      • GGW  

                                        120 vahove neni az tak velky rozdil – aspon s ohledem na 100. Aspon co se tyka vidlice. Zatimco 120 mas do 1500g, 130 budes blbe schanet do 1800g :)

                                        0 0
                                        • ceo  

                                          Nemyslím si, že by váha byla to nejzásadnější. Nejvíc IMHO udělají pláště.

                                          Se 100 zdvihama a Minionama se pustím spíš do těžších věcí než se 150 na Rekon Race. Ty Race to neubrzdí. Zdvihy tomu nepomůžou. Ale zase Race bude i rychlejší než 100mm na Minionech…

                                          Měl jsem na HT obuto Nobby Nic/ RaRay a nešlo to na místním malé DH lajně na sypkém podkladu. Nobby musel udržet všechno a RR tam skoro nebyl. Pak jsem to přezul na RR/TB a to už jsem se tam ani nepouštěl.

                                          0 0
                                          • GGW  

                                            Já spíš reagoval na důvod proč mít 120 zdvihy oproti 130 a důvod proč dneska se preferuji 120tky oproti 100cke. Pokud je na 120 zdvihy optimalizovaný rám, drží si stejnou GEO, tak moc nevidím důvod preferovat nižší zdvih. Gramově je tam zanedbatelný rozdíl :) Pláště jsou jiná debata.

                                            0 0
                                            • Tatut  

                                              Tak 120 tam musí dat protože položili uhel vidlice..

                                              je to přeppona trojúhelníku.. přední kolo je dál a tak se 100mm vidlí by jsi měl riditka u kolen.

                                              0 0
                                              • ceo  

                                                S velkou pravděpodobností Four-stroke a four-stroke LT je stejně jako podium a podium DC totožný rám. Úhly se další se mění v důsledku vyšší vidlice a delšího tlumaku…

                                                0 0
                                                • GGW  

                                                  Uhly se nemeni, protoze narozdil u jinych ramu je u LT vzadu jine horni vahadlo a STA HTA jsou tak stejne u obou verzi. U LT je vys stred, coz ja sem kvuli clearance pri slapani spis ocenil.

                                                  0 0
                                            • ceo  

                                              Ona ta 120mm verze bude mít tak o 15mm výš střed…

                                              0 0
                                              • Tatut  

                                                Jo u klasiky když vyměníš 100 na 120 ano…

                                                Ale novy rám s hlavou 65 a s položeným uhlem a 100 mm vidlici nebude

                                                0 0
                  • K2  

                    Čau, BMC si někteří lidé osadili 120 mm vidlí. Na YT se dá najít i porovnání BMC 100 mm x BMC 120 mm. Společně s teleskopem se to dá provozovat.

                    Zkus doporučit nějaké lepší lehké HT/XC trail kolo s 120–130 mm. A pokud mi najdeš i samostatný rám za rozumnou cenu, tak máš u mě velké PLUS:-)

                    0 0
                • tomxxx  

                  Pomer cena/výkon ještě neznamená kvalitu.

                  0 0
              • Fran-tic  

                Mám update, protože jsem se s tím tedy nechtěl úplně smířit. Každopádně tedy teďka uvažuju, co s tím. Jestli vrátit a nebo neřešit. Mám chuť se na to vykašlat a vrátit teda

                0 0
                • chnapka  

                  takze ty tam nemas prasklinu, jen krupe sedlovka o ram?

                  0 0
                  • Fran-tic  

                    je tam prasklina, když se do ní dostane jen zrnko prachu, chned to dělá bordel a křupe

                    0 0
                    • Lachtis  

                      To jo, tohle bude prasklinka, reklamovat.

                      0 0
                      • Fran-tic  

                        souhlas, ale nechtějí reklamovat, že takto jsou všechny rámy. tak buď vrátit a nebo nechat…

                        0 0
                        • Lachtis  

                          To je blbost, udelej teda vic zaostrenou fotku, ale pokud vidim dobre, tak tam jsou dve vlasecnice a ty na 99% znaci prasklinku, min. v laku, ale kdyz je to u sedlovky, tak bych spis tipoval v karbonu…

                          0 0
                        • enjoy  

                          Jestliže to má být vidět i s objimkou sedlovky, tak já tam nic takového nemám.

                          Kupováno vloni na podzim na bike24

                          0 0
    • tomaschek  

      Malé odbočení, když už tu řešíme na stupně a milimetry, jaká geo je nejlepší pro XCO a XCM.

      Pořád se bavíme o HT, takže záměrně nepíšu traily. Na ty jsou vhodnější jiná kola s jinými zdvihy.

      Nejlepší česká kadetka v XCO je z Ostravy. Letos vyhrála všechny své starty v Českém poháru (Touškov, Zadov, Bedřichov, Harrachov) a před pár týdny dovezla bronz z mistrovství Evropy ve Švédsku. Konkurenci drtí na tomto Giantu 70/73.5.

      Netvrdím, že na progresivní geo by nebyla rychlejší/jistější. Ale jak vidno, o úhlech to primárně není. Prostě vyhrává na oldschoolu a takové ty nuance typu „66 je pocitově úplně jinde než 67“ nechává nám diskutujícím amatérům :-)

      3 0
      • Lachtis  

        To je jasny, je to primarne v nohach a samosebou bike nemuze byt uplne totalni haluz, coz tenhle giant neni, resp. neni to zadny moderni bike a ty uhly jsou uz proste male detaily, je to o skilu a fyzicce.

        Vem si, ze Luca Schwarzbauer a Sam Gaze treba jezdi bez teleskopu a jsou to TOP zavodnici sveta a to mi treba prijde total haluz na tech xc tratich :-D. A davaji to. Takze nejaky stupen sem tam je proti tomuhle nesmysl…

        1 0
        • TK75  

          Ja to beru tak ze základ je jezdec a jeho chutě (co se týče geo) prostě každej ma asi nějaký způsob a sedí mu něco.Jde o to si to zkusit a naucit vyuzit treba.Co se tyce zavodu tak o tom se vůbec nebavim, protože absolutně netuším co takovej jezdec musí zvážit a v čem udělat třeba kompromis když chce vyhrát, na co je zvyklej

          Co píšu o Bmc a geo beru jen a jen podle sebe a je mi jasný že třeba většina preferuje něco jinyho :)

          0 0
          • tomaschek  

            Stará geo nepomůže v XCO/XCM ani v závodech vůbec v ničem.

            Ve sjezdech musíš dávat více bacha a do kopce se předek více zvedá, kolo jde pocitově hůř za pedálem.

            Mně přijde položenější hlava lepší i v rovinaté tempařině a v zatáčkách. Hlavně v těch táhlých ve vysoké rychlosti, kdy je kolo výrazně stabilnější.

            Ale ani v utažených točkách v malé rychlosti není BMC méně obratné a s teleskopkou už vůbec ne.

            Nevím, jak to mají jiné rámy s obdobnou geo. Porovnávám Twostroke s rámy 70/73.5, na kterých jsme jezdili předtím.

            0 0
            • ceo  

              Podle mě tam je víc aspektů.

              Polozenejsi HTA znamená delší trail, tedy více mechanického gripu – přilnavosti na předním kole. To samozřejmě nějakou jistotu přidává. Polozenejsi HTA pokud není kompenzován krátkým chainstay zároveň znamená delší rozvor a to stabilitu ovlivní velmi. Naštěstí tyto 2 věci jdou stejným směrem.

              Kde se to začíná komplikovat je vyvážení. Tam už se bavíme o STA, Bb drop, reach, stack a jejich poměry. Jednak se to blbě posuzuje jen z čísel ( aspoň já podle toho vyvážení spis hrubé odhadují) a hlavně do toho promlouvají rozměry jezdce. Jinak to bude mít někdo s dlouhýma končetinama a krátkým tělem a více versa… Tam už žádný obecný závěr nejde dát. To jsou ryze individuální záležitosti

              0 0
      • embi  

        Na zadnou trat ceskyho poharu XCO neni lepsi HT nez full. To samy old school geometrie.

        Tvuj priklad s kadetkama vubec nechapu. Uroven je tam pomerne nizka a v jedne rade tam startují holky uplne jine jezdecke tridy. Zaroven z kopce jedou tak pomalu, ze na limity geometrie zdaleka nedosahnou.

        Samozrejme, ze o uhlech to primarne neni, to snad nikdo netvrdi. Nicmene marginal gains jsou gains, a kdyby mohla, tak na ty oldschool plecce urcite nejezdi a bude vozit eg. sworks.

        1 0
        • enjoy  

          Zrovna u Harrachova bych si nebyl tak jistý. Tam je hrubý výjezd, ale asi jen jeden horší úsek dolů.

          0 0
        • tomaschek  

          Nikde nepíšu, že je na český pohár XCO lepší HT s překonanou geometrií.

          Samozřejmě tahle kombinace lepší není. Na konkrétním příkladu jsem demonstroval, že nerozhoduje kolo, byť sebemodernější a sebedražší. A že i na takovém oldschool rámu může být v XCO špičkou v Evropě, když už zpochybňuješ úroveň mladých holek u nás.

          Že je pro XCO lepší full než HT nejde paušálně říct. Z ME, MS, OH posledních sezon je poměr titulů HT:FS poměrně vyrovnaný. Pokud tedy nepovažuješ volbu HT u šampionů za ekonomickou a konkurenci na této úrovni za nízkou.

          0 0
          • TK75  

            Dobra geo je zadarmo…naštěstí může být i na kole za pár:)) neni důvod jezdit old xc

            0 0
            • tomaschek  

              Tam asi rozhodlo, jakou značku prodává mateřský tým. Druhá možnost je, že parametry materiálu prostě neřeší, soustředí se na svou výkonnost a to jí zatím stačí.

              0 0
    • ZdenekP  

      Ke gravelu chci ještě nějaké rychlejší HT. Cenově do 40 000.

      Zatím vybírám mezi

      BMC TWOSTROKE 01 FIVE https://www.bike24.com/p2575799.html

      a

      BMC TWOSTROKE 01 FOUR https://www.bike24.com/p2575798.html

      V čem je prosím ta čtyřka lepší než ta pětka? Kazeta co do rozsahu mi přijde lepší u té pětky, jinak v tom nevidím zásadní rozdíl.

      Reálně si chci vzít spíš tu čtyřku kvůli barvě, ale potřebuji i nějaký racionální důvod :-D

      0 0
      • Lachtis  

        Za mne je osazenim paradoxne lepsi 5ka, ale jedine pro 4ku je karbon sedlovka a souhlas s tou barvou.

        0 0
        • MJ24  

          aha sedlovky jsem si nevšiml, ta karbonová by mohla fungovat

          0 0
      • MJ24  

        čtyřka má lepší vidlici a barvu (indiviuální) jinak raději Deore na pětce než SX

        0 0
        • Lachtis  

          Pravda, toho jsem si nevsiml, ze je vlastne i rozdil vidlice, ale judy silver nebo recon silver je prast jako uhod, za mne to jsou obe tezitka s 30mm nohama jeste ne? Cili fakt jedno kterou.

          0 0
          • MJ24  

            Rekon 32mm nohy

            0 0
            • Lachtis  

              Aha, to jsem nevedel.

              Tak to zasadne meni u mne situaci. Cili rozhodovat se mezi petkou a ctyrkou a nechtit resit upgrady a proste koupit kolo a jezdit, tak bych volil 4ku (ackoliv v nizsich radach mam radsi shimano). Hlavne kvuli karbon sedlovce a pevnejsi vidlici, a co si budeme, ta cervena je samosebou hezci :-).

              0 0
      • enjoy  

        Tak kromě toho, že jedno je na Shimanu a druhý na Sramu(to jsi asi pochopil), tak FOUR má o kousek lepší vidlici.

        A hlavní rozdíl je asi v sedlovce, kde u FIVE je hliníková sedlovka s redukcí na 27.2mm a FOUR má D shape karbonovou sedlovku.

        Převodník 32 vs. 34 zubů.

        Pak ještě představec jiný..

        0 0
        • tomaschek  

          Ta sedlovka je game changer, funguje opravdu skvěle a samostatně ji pod 6 neseženeš.

          1 0
          • tomaschek  

            blbě zařazeno, patřilo níž

            1 0
            • ZdenekP  

              Dík. Nebude mít problém s podsedlovou brašnou na bikepacking že ne? Nebudu na tom vyrážet často, ale asi vyjímečně někam na tom kole vyjedu i přes noc.

              0 0
              • andy97  

                Pohoda, objel jsem s tím závod 1000 miles a žádný problém.

                1 0
    • ZdenekP  

      Děkuji moc za reakce, takže to chápu trochu správně, že rozhodně ta čtyřka není kdovíjak lepší.

      A chápu-li dobře, že kazeta 10–51 na SRAM znamená i jiný ořech, že?

      To je asi jediný,co s říkám, že by mi mohlo vadit. Karbon sedlovka fajn. Nakonec to vemu pocitově kvůli té barvě..

      0 0
      • Lachtis  

        Jj chapes to spravne, ctyrka ma hg orech, cili kazeta jen co ma pocatek zubu 11 (10z uvoznuje orech microspline nebo xd). Jako tohle u te ctyrky fakt po.rali no, dat tam hg orech. Zase karbon sedlovka a hlavne teda recon s 32 mm nohama je plus docela zasadni. Pokud neco vazite, tak vidilici s 30 mm nohama (coz ma five) bych fakt nechtel. Sam mam 32mm nohy a cca 82kg a je znat, jak se i ta 32 mm krouti.

        0 0
    • svoby  

      Jednoho Twostroka prodavam,taj kdyby měl nekdo zajem, dohoda o ceně možná;)

      https://www.cyklobazar.cz/…-black-vel-m

      1 0
    • Kubag  

      Ahoj všem můžu s klidným svědomím nakoupit kolo z tohoto eshopu ? https://www.bike24.com/p2575795.html

      Přijde mi to jako super nabídka na toto kolo :).

      Děkuji moc za odpověď.

      0 0
      • Azmir  

        Jo můžeš. Za ty prachy tu sice byly carb. fully s podobným osazením, takže třeba mi to jako nějaké terno až tak nepřijde, ale ten rám je pěkný a zajímavý, takže pokud ti to přijde dobrá nabídka, eshopu se neboj.

        0 0
        • tomaschek  

          Jiný eshop s BMC slevami se v historii tohoto tématu prakticky neřeší :)

          0 0
      • tomaschek  

        Na té sestavě má nejlepší poměr hodnota/sleva rám. Zbytek komponentů je lepší průměr na celkovou cenu, jak píše Azmir.

        Pokud se spokojíš s lepším průměrem, vem hotové kolo. Pokud rád tuníš a vylepšuješ, je určitě lepší vzít jen rám se sedlovkou a stavět na něm: https://www.bike24.com/p2521641.html?…

        Edit: asi nebudeš „S“ do 172 cm, takže nezbyde než vzít celé kolo :-)

        0 0
        • Kubag  

          No mám 170 cm a krátké nohy takže si myslím že určitě budu na S :)

          0 0
        • Kubag  

          Hlavně ještě pořádně nevím co vlastně chci ještě přemýšlím nad fullem kde se mi líbí nejvíce canyon ale zase si říkám jestli není zbytečný full na moje ježdění no :)) Pere se to ve mě ještě.

          0 0
          • Azmir  

            Co je tvoje ježdění? Jezdíš jenom asfalt, šotolinu? Pak asi nemá cenu. Pokud jenom občas zavítáš do terénu a nehrotíš maximálku, bude full okolo 120 mm ideální. Pokud si nejsi jistý, tak si v okolí něco pujč nebo vytáhni na vyjíždku nějakého bikeforistu z okolí s fullem.

            0 0
            • Kubag  

              No primárně hledám kolo na závody typu 400 ultra, 1000 miles a podobné tak právě přemýšlím nad výhodama a nevýhodama kola které bude mít kolem 9kg a full který bude mít třeba 12 kg. Nemůžu si dovolit mít doma oboje bohužel tak si musím vybrat. Líbí se mi i dlouhé maratony Salzkamer apod. :)

              0 0
              • Azmir  

                Tak chrtích fullů je na trhu dost. Na maratony, kor tak dlouhé bude full dle mě lepší. Oceníš větší pohodlí a grip ve špatném terénu. Nebudeš tak vyklepaný a tělo si více odpočne. Ztráta rychlosti je minimální a spíš pocitová.

                0 0
                • Kubag  

                  Mám maximální rozpočet cca 90–100 tak je otázka co by se stím dalo vykouzlit no.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Věřím, že v nadcházejících výprodejích to nebude problém. Z loňska se mi vybavuje top Scalpel za 5k eur tobě by asi stačilo i něco lehce horšího :o))

                    0 0
                    • Kubag  

                      Ten vypadá hodně dobre no něco takového je pecka. A asi mi ten full dává větší smysl když má člověk jen jedno kolo horske. Ještě se mi líbí orbea oiz.

                      0 0
                  • Forester  

                    Na ty dlouhý štreky ber určitě fulla. Mnohem víc Ti odpustí a až budeš po pár dnech prošitej jak deka, tak to oceníš. Asi nejedeš o bednu, takže tenhle rozpočet je úplně v pohodě.

                    Uvažoval jsem o Canyonu Lux Trail, základní carbon se dal/dá kolem šedesáti, ale má to jinou zadní a přední brzdu (zadní je užší flatmount), takže vozit dva druhy destiček a to fakt nechceš někde v lese řešit. Ale ten Cannondale taky vypadá dobře.

                    0 0
              • andy97  

                Mám zasebou závody 1000 miles, Moravia divide apod. na BMC twostroke. Kdybych si kupoval teď nové kolo tak vezmu full. Pohodlí je alfa a omega. Ale každý to má jinak no.

                0 0
                • Kubag  

                  Ano to jsem si i myslel no děkuji moc za zkušenosti ????????????

                  0 0
    • Fran-tic  

      Múžete mi, prosím, někdo kouknout na typ zadní osy u BMC twostroke 01? Nakonec jsem podlehl, vrátil do bike24 a manželka ke spokojenosti a pár bednám na závodech prubne https://www.staterabikes.de/…oll-30002600

      Potřebujem ale občas zapřáhnout thulečko a chtěl bych osu objednat co nejdřív. Dík!

      0 0
    • Kubag  

      @azmir tak už jsem se konečně rozhodl co chci a na mě ježdění budu chtít určitě ht a teď vybírám pomalu líbí se mi orbe alma,lappiere pro race, to bmc ????

      0 0
      • Azmir  

        Blbý přístup. Sleduj slevové vlákno a počkej až se tam objeví ht dle tvých představ. Za ty prachy, co chceš dát to bude ve výprodeji raketa, ať koupíš cokoliv, takže vybírej srdcem.

        2 0
        • Kubag  

          Třeba ten lapierre prorace cf 9.9 jsem koukal by šel kolem 85 sehnat ve výprodeji no. Ještě se peru s velikosti mám 170 cm a 75 inseam a jsem na hraně s a m no.

          0 0
    • Kubag  

      @azmir ještě jsem narazil na https://www.rosebikes.com/…dq-3-2701987?…

      komponentově je tam vše co bych chtěl ale neznám moc firmu jako tkaovou jak to má s kvalitou rámu.

      0 0
      • Azmir  

        Rose je v pohodě. Je to ale budget značka. Pokud bych kupoval kolo skoro za 100k, asi bych sáhl po něčem s „větším jménem“.

        0 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse