Bikeparky v okolí Lago di Garda / Trentino

10 nepřečtených
  • kesu

    Ahoj,

    vzhledem k velmi omezenému množství informací k různým bikeparkům v Itálii (https://www.visittrentino.it/…a-bike-parky) si dovolím menší recenzi a uvítám další informace k tématu do tohoto vlákna. Rozhodli jsme se strávit týden na Gardě a poněkud netradičně a vynechat XC a silniční kolo a zaměřit se na technické ježdení. Přímo v okolí Gardy se nachází tři „DH“ traily ( mapa: http://www.trailforks.com/…tissimo-601/ ) směřující do Torbole. K začátku se dá vyjet autem, případně se nechat vyvézt za cca 15 eur nebo si to vyšlápnout. Nejvyšší autem dostupný bod trailu 601 se nachází necelých 1550m nad mořem. 601 vede z celkových asi 2000mnm a je to trail jetitelný na enduro kole, trať je přírodní a nikde není nutné nic skákat, vše se jezdí. Na DH kole je to ale trochu nuda, další část jsem tedy přejel na Coast Trail, který je trochu obtížnější. Je to taková sypající se hromada kamení. Trail je ale užší a nabídne vcelku zajímavé výhledy. Jetitelný je celý až na asi 30m, kde si ale nejsem jistý, jestli jsem jel správně. Značení je vůbec oříšek, myslím, že jsem tak 3/4 času jízdy dolu strávil hledáním trasy. Pořádná mapa vlastně neexistuje. Poslední trail Val del Diaol jsem si nechal na příště, protože bylo příšerný vedro. Pokud na Gardě budete s větším kolem, rozhodně doporučuju nevynechat.

    Na další den jsem si naplánoval pohárový Val di Sole, od Gardy se nachází asi 100km daleko a dolní stanice se nachází na 46.3196336N, 10.8376528E (vesnice Commezzadura). Lano má převýšení skoro 1200m, permice na den stojí 24 euro (pozor na 90minutovou přestávku na oběd). Z horní lanovky vede naprosto tristně značený trail, který je ve výstavbě. Trail je tak 1/3, zbytek je šotolina nebo asfalt. Bez průvodce nebo někoho, kdo to zná to ani nezkoušejte hledat. Trail je jednoduchý a jetitelný i na XC kole, je to taková pěšinka.

    U kasy Vám řeknou, že trailů je mnoho a že neví, které jsou na DH (tzn jsou to pěšinky na trail kolo). Naštěstí jsem se zeptal nějaký holky trénující na pohár, která nás varovala, ať nejezdíme nic než závodní trať. Tak jsem tedy učinil a vydal se na to, prý je to největší Rockgarden v Itálii. S vědomím, že v Itálii je to jako v Brně (mají vše nej..) jsem vjel do sekce označený velkou cedulí jako Wall (..). Nebudu Vás zatěžovat popisem trati, je toho na youtube dost. Trail má vlastně pořád dvě až tři varianty s lehčí a těžší stopou. Pokud bych mohl označit obtížnost, tak pokud je Flow trail v Gaisu 1, Forest virgin na Špičáku 3, Štrůdl tamtéž tak 6 a Champéry 10, tak tohle je 9. Trail je v celku prudkým svahu a dost často mění směr v pravoúhlých zatáčkách, do kterých nejde zastavit. Na suchu je tam několik pasáží delších víc než 20m, kde se nedá zastavit. Skoky jsou pouze dva a to na začátku větší a na konci menší roadgap. Jinak trať nejde celá sjet a jsou tam pasáže, které je nutné projet i v tom prudkým svahu po zadním. Pro začátečníka nevhodné, já si to náramně užil a považuju to asi za top DH trať co jsem zatím jel. Ikdyž na mokru bych s tím dost bojoval. Super je, že po víc jízdách to začne mít i trochu flow. U lana je velký parkoviště a záchody. U kasy neví nic a na trati krom trénujícího týmu Lapierre a Brunioho Loica (btw docela fajn kluk, chvíli jsme se bavili a byl úplně v pohodě) jezdili ještě dva kluci, jinak nikdo. Docela zajímavý je, že restaurace u bikeparků jsou až podezřele levný (Pizza od 5 euro atd).

    Další bikepark měl být Molveno a Andalo. Po zeptání se v bikeshopu u lana, kde mi potvrdili, že bikeparkových tratí je tam několik jsem zaplatil parkování (10eur/den) a vydal se pro permice. Tam jsem naštěstí vyměknul a znovu se důrazně zeptal na tratě, až mi Ital nakonec přiznal, že bikepark je ve výstavbě na příští sezonu a že tam žádné tratě pro DH nejsou. Přejel jsem tedy do Paso Santél (46.1753275N, 11.0526072E) kde jsou 4 tratě Paganella bikeparku (http://www.dolomitipaganellabike.com/…ill-freeride). Lano má převýšení odhadem tak 450m. Permice 24 eur/den, pochopitelně polední pauza. Nikdo u okýnka ani obsluha lanovky neumí ani slovo Anglicky. Restaurace opět levná a u lana záchody. Tratě 4, první dvě jsou tak mezi Flow trailem a zminěným forest virginem, podle mého o ničem, nemám tenhle typ tratí rád. Zato další dvě jsou tak mezi 7–8. Docela pěkný traily bez rolet ve slušným svahu včetně různých menších až středních skoků. Některé pasáže jsem na oči nedal a šel se podívat, některé lesní skoky jsem tam ale radši nechal. Kolega se mnou nejezdil a kromě nás byly v parku 3 jezdci, kteří brousili jednodušší tratě. Takže důvod se tam vrátit. Každopádně dole byly tři tréningový roadgapíky, které mi zvedly adrenalin, malý byl tak 1,8m na 5, prostřední tak 2,4 na 7m. Velkej jsem tam nechal. Tenhle druh skoků se mi letost líbí.

    Poslední navštívený bikepark Lovarone (http://www.bikeparklavarone.it) byl vzdálený necelou hodinu od Rivy měl kupodivu i vlastní webovky. Zato na permice už nezbylo, jezdí se tedy s páskami. Spodní stanice lanovky je zde: 45.9497533N, 11.2646508E.

    Lano stojí 21 eur na den a mezi 13–14,30 mají přestávku na oběd. Převýšení tak 200m, obtížnost tratí tak 2–3. Sklon asi jako Monínec. Na tratích bylo ale velký množství dřevěných překážek (do výšky 70cm) a pak tak 2m drop a gapík přes smrčky (1,5m vysoký a 5–6m dlouhý). Pro začátečníka super poježdění, ale i pro pokročilejšího docela slušná zábava. Karusel z přiložených fotek je také od tamtéž. Pro změnu s námi jezdili dva bikeři, jinak nikdo. Po roletách ani památky.

    Další v plánu mohl být Brenta bikepark (http://www.doss.to/…ta-bike-park) poblíž Val di Sole, místo kterého jsme ale zvolili bazén a jezedo:-). Ve větší vzdálenosti by pak měla být jěště San Martino Bike Arena a Fassa Bike resort (Sella Ronda).

    Bikeparky v Itálii trochu připomínají ježdění u nás před lety. Nikdo nic nevěděl, permice byly levný a tratě nevybržděný. Nicméně je to rozhodně zajímavá lokalita, která stojí za návštěvu.

    Pokud máte nějaké informace o DH a bikeparcích v Itálii, tak prosím sem s nimi. Ať se to pak lépe hledá.

    0 0
    • Atilla  

      Můžu doporučit http://www.mottolino.com/en.

      Zajezdí si tam asi každý. Nejzábavnější jsou pro mě černé traily s prudkým klesáním a spoustou kořenů. Musí se k ním tedy dojet přes Flowtraily, ale ty jsou zábavné se spoustou perfektních klopen – místy s roletama(ale banda kopáčů maká furt a průběžně opravuje) Na černých trailech skoro nikoho nepotkáš a je tam i WC DH trať a teď nový trail se skokama, kde jezdí taky tak 3 % lidí v parku. Kabinová lanovka jezdí rychle a za pár korun. Obsluha umí anglicky a všichni jsou v pohodě( dokonce vrátili peníze za permanetku, když Denisa spadla) Do Gardy a na Paganellu(prý perfektní enduro traily) to taky není moc daleko. Měli jsme v plánu tam zajet, ale kámoška se ošklivě rozbila.

      0 0
      • kesu  

        Mottolino mě láká, byl jsem tam v roce 2008 a od tý doby je to prej úplně něco jinýho. Chtělo by to nějakej roadtrip přes Itálii.

        0 0
    • Luk02  

      Co se týče Gardy a orientace tak doporučuju koupit v infocentru koupit mapu s trasama za euro. Je k tomu pak ještě itinerář zadarmo. Pro základní přehled toho co je v okolí to stačí. Ale vůbec nejlepší je mít po ruce itinerář někoho kdo tam byl…Značení a mapy se rok od roku zlepšují, ale pořád tam občas člověk bloudí. Hlavně najít začátek trasy je často problém. Nadruhou stranu když jsem tam byl poprvé tak to byl uplnej orientační masakr…

      Co se týče DH tratě Val del Diaol – tak tam zrovna problém není. Je skoro celá vymlíkovaná a má jasnej začátek dřevěným portálem ke kterému vede z asfaltky velký poutač.

      Cca 120 km od Gardy je i Bikepark Tonale http://www.bikeparktonale.it, kterej patří pod Val di Sole.

      0 0
      • kesu  

        Ahoj, bikepark Tonale je podle mého i ta Brenta, chtělo by to prozkoumat.

        0 0
    • crom  

      jestli chces poradny vyhledy tak na mape je zakraslene Dalco 112 a Dalco 102 .opravdovy biker nevynecha!jen doporučuju pribalit rezervni spodary:)uplne lehke to neni

      0 0
    • psedma  

      byli jsme před 14 dny v tebou zmiňovaném Dolomiti Paganella Bike , byli jsme na endurech (odskočili jsme si jeden den z týdení dovolené u Lago di Garda), takže pohled budu mít možná jiný. Nicméně jsem byl z lokality hodně příjemně překvapen, park se skládá ze 3 samostatných čás­tí

      • Fai zone – tam jsi asi byl ty – takové Kouty, svižná 4 sedačka, 4 traily, dva těžší černé (hlavně ve spodní části, vršek celkem v pohodě), červený „Easy rider“ dost kořenový a kamenný se spostou těžších rozbitých sekcí a modrý „Peter Pan“ skoro flow trail se spoustou klopek a dřevěných staveb (jen ta dropzóna teda nebyla rozhodně tak velká jak popisuješ – reálně tak 1m na 3m, 1,5 na 4 a 2,5 na 6)
      • Andalo zone – kabinka do které se s trochou snahy vejdou 3 kole, z mezistanice vede modrý „Willy Wonka“, opět dost Flow, klopek a dřevěných staveb, pár menších skoků, tato trať mě dost bavila, z vrchu do mezistanice pak červený „hustle and flow“, ten si popravdě moc nepamatuji, jeli jsme ho jen první jízdu, bylo to dost z kopce a furt na brzdách, takže flow to zas tak moc nemělo…
      • propojky mezi těmito dvěma středisky (a pak i ještě někde něco málo okolo) jsou „sdílené traily“ kde můžou být i chodci – jsou to klasické turistické stezky, kde je občas někde kopnuto, aby byly jetelné na kole. Ty nás taky dost bavily – dolomitská klasika – sposta velkých oblých kamenů, kořeny, hodně dost prudkých rozbitých pasáží, které nebylo vůbec snadné odjet.
      • Kousek od kabinky je pak ještě 4 sedačka na úplný vrchol areálu – na tu jsme sedli spíš omylem, protože jsme netrefili propojku do Fai zone a nechtělo se nám vracet do kopce… to byla malinko chyba, nahoře sice krásné výhledy, ale jen dolů opět jen sdílený přírodní trail, který byl bez varování z větší části pod sněhem (začátek, který by nás varoval, samozřejmě ne, až po párstech metrech, kdy už jsme se samozřejmě nechtěli vracet) no jakmile jsme dojeli na sjezdovku(teda spíš doklouzali, jízda v mokrém sněhu nebyla jaksi moc dobře možná), vzali jsme to po ní až na propojku do Fai…
      • Molveno zone – v mapce dva lehké traily, jaké jsou nevím, tuto část jsme nestihli, ani jsme to neměli v plánu, byla z ruky (parkovali jsme u lanovky v Andalo, zadarmo), a dle mapy žádná zábavná propojka

      suma sumárům fakt super, žádné zbytečné šlapání, minimum hluchých pasáží, na enduru bych si v této lokalitě dokázal představit klidně 3 dny, aby se vše projezdilo. Celodenka za 35E pro celou lokalitu, pro jednotlivé zony se dala koupit levnější, parkování v Andalo v pohodě, obsluha v pohodě, bez polední pauzy, akorát když jsme v 17:25 (5 minut před zavíračkou) nastupovali do kabinky, říkal nám, že můžeme jen do mezistanice. Když jsme pak dojeli dolů, kasa a vše už bylo zavřené :-D lidí taky moc nebylo, natože byl tréninkový den před víkendovým závodem Alpine Enduro série (který mimochodem vyhrál Prokop). Nebo možná bylo, ale areál je fakt velký, tak se to rozprostřelo…

      Na jídlo bych nedoporučil krásnou „jídelnu“ u mezistanice – možná si jen nevšimli, že už není zimní sezóna, ale s tak drahým jídlem jsem se v létě v Itálii ještě nesetkal, navíc malá porce a chuťově také žádný zázrak. Občerstvení v Fai zone bude lepší volbou…

      k bike parkům v okolí bych připojil ještě Fassa Bike Park Canazei

      Ten jsme sice před třemi lety navštívili cestou na Gardu, ale to asi už nemá cenu hodnotit, tehdy tam byly asi dvě nic moc lajny, navíc místama fakt nechutně těžké/prudké.

      0 0
    • psedma  

      ještě k Lago di Garda – tušíte někdo, jak se cenově pohybují lokální shuttly? Lanovka Monte Baldo je rok od roku dražší (25 Eur za vývoz s kolem), navíc kola bere jen 3 jízdy mezi 8:45 a 9:15, pak až odpoledne. To si říkám že naložená dodávka musí vyjít levněji… Přírodní traily v okolí jsou fakt super, ale nahoru je to strašná dřina :-D

      0 0
    • saintjv  

      Ahoj, trochu to tu ozivim. Nebyl teď někdo v poslední době v okolo bikeparku Paganella, Andalo, Molveno? Jestli už tam stojí za to dorazit… Díky moc za jakýkoliv tip

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.