Predchozi vlakno uz se nacita celou vecnost.
Predchozi vlakna zde:
Predchozi vlakno uz se nacita celou vecnost.
Predchozi vlakna zde:
Mam hned dotaz, brasny kde jsou „vyndavaci a zas tam daci“ ty vodotesne vaky, napriklad co ted dela Decathlon, pouzivate to tak, jako ze si ten vak vyndate a odnesete do stanu a podobne, nebo to proste stejne vsechno nakladate a vykladate primo na kole?
Jak má brašna oddělitelný držák od vaku, tak vak sundaváme a držák zůstává na kole. Je to lepší než balit přímo na kole. Když beru “pevnou” podsedlovku, tak tu klidně sundám a zas namontuji ráno.
Já vaky z Decathlonu vždycky na noc sundávám ať už spím ve ⛺ nebo v shelteru. Dříve jsem používal jen tu podselovou sadu. Po loňském bikepackingu v Dánsku jsem si pořídil i řiditkivý košík z dekáče, protože je pevný a výborně se se připíná vak se stanem. Vak mám z nepromoku, ale lehčí než originál. Na vidlici mám jeden 6l vak z pevného nepromoku od Rhinowalk a na druhé univerzální držák, třeba na 2l PET láhev. Mimochodem Dánsko je bikepackingový ráj. Letos si ho dám opět! Stan tam nepotřebuješ, protože dřevěné sheltery jsou na každém rohu.
Já vaky z Decathlonu vždycky na noc sundávám ať už spím ve ⛺ nebo v shelteru. Dříve jsem používal jen tu podselovou sadu. Po loňském bikepackingu v Dánsku jsem si pořídil i řiditkivý košík z dekáče, protože je pevný a výborně se se připíná vak se stanem. Vak mám z nepromoku, ale lehčí než originál. Na vidlici mám jeden 6l vak z pevného nepromoku od Rhinowalk a na druhé univerzální držák, třeba na 2l PET láhev. Mimochodem Dánsko je bikepackingový ráj. Letos si ho dám opět! Stan tam nepotřebuješ, protože dřevěné sheltery jsou na každém rohu.
V Dánsku ale samozřejmě můžeš narazit i na obsazený přístřešek. Pak se stan docela hodí, pokud tedy nemáš čas a sílu jet k jinému přístřešku. Taky se mi to tam líbilo, ale právě hned první večer jsme narazili na obsazené tábořiště a stavěli stan.
Chci vyzkoušet nástavce abych snížil změnou úchopu pravděpodobnost následného půlročního brnění malíčků. Jenže narážím jak to poskládat na silničku. Mám tam normálně světlo Fenix. Pod řídítka dávám tunel Topeak. Jenže když jsem tam dal nástavce (Decathlon), není kam dát světlo. Šlo by to kdyby nástavce byly maximálně od sebe to dát mezi ně, jenže to jednak je asi ergonomická blbost, blbě se pod nima drží mezi oblouky, bude to částečně stínit a nepůjde tam asi brašna. To se dává nějaká vodorovná mezi hrazda nebo speciální držáky na světlo? Vozím ještě na helmě čelovku ale stejně líp svítí přední. Jak to řešíte ?
Existují různé hrazdy nebo držáky na šrouby představce – tam pak přes uchycení GoPro.
Nebo jen čelovka..
Já jsem si udělal dopředu malou hrazdičku. A na řídítka se mi vejde i mobil. Je pravda, že mám hrazdu více od sebe, než máš ty, ale třeba to tam taky nějak poskládáš. Minimálně světlo tam dostaneš.
jj, takhle bych to poskládal ale zase nechytnu pohodlně řídítka pod opěrkama na lokty.
Přemýšlím kam vyrazit na začátku září na cca 7 dní. Napadlo mě Pobaltí – Lotyšsko, Litva případně i Estonsko pokud by byl čas. Nikdy sem ani v jedné zemi nebyl a přitom to je vcelku kousek (pro mě 750 km na hranice Lotyšska).
Přemýšlím, nechat auto v některém z měst před hranicí s Polskem nebo někde v Lotyšsku.
Byli jste někdo? Nějaké doporučení na co si dát pozor atd? Předpokládám, že bezpečnost je v cajku, akorát nevím co nechat auto tak „dlouho“ nechat zaparkované relativně kousek od Běloruska, Kaliningradu apod..
O auto bych se nebál. Asi bych doporučil se protáhnout (autem) až k tomu Estonsku a tam přesedlal na kolo. Tam jsem taky viděl více cyklistů na cestách. Severní pobřeží Estonska je podle mě fakt pěkné. Jo a je tam takové zajímavé místo. Mezi turisty z ČR oblíbené – tak 100km od Tallinu na východ, na pobřeží. :-)
Počítej, že je tam menší hustota osídlení, tak je lepší nespoléhat, že hned za zatáčkou je vesnice a v ní otevřený obchod.
Před pár týdny jsem se z Estonska vrátil. Co mě ze začátku překvapilo, že tam neni vietnamec na každém rohu a že sehnat potraviny může být i docela problém, takže mít pořád železnou zásobu. Jinak když už jsem nějaký obchod sehnal (není to tak hrozné), tak ceny srovnatelné a myslím že výběr pestřejší.
Jel tam někdo s kolem vlakem, do Varšavy asi problém nebude ale co dál ?
Potřebuji poradit se spacákem. Starý (syntetika) se mi nevleze do řídítkové brašny, tak hledám co pořídit. Starý se mi tam těsně nevleze, takže předpokládám, že téměř jakýkoliv pěřák by se tam vlézt měl (průměr brašny je 16cm).
Na spaní nemám rád moc teplo, takže si myslím, že 300g náplně bude akorát. Problém je, že mám 192cm a nevím jak s délkou – co by jste brali vy? Dívám se na Warmpeace Viking 300 (195cm)
Mám doma týden tenhle: https://www.pinguin-shop.cz/…inguin-lava/
Se 190cm se do xl verze vejdu, ale spaní jsem v něm ještě nevyzkoušel.
Ten mám taky, variantu 185 a dostanu ho 5l drybagu na vidlici. Je to letní spacák, ale už jsem ho vyzkoušel i v 5 stupních a v pohodě.
Mám nějak psychický blok s tou značkou :) a navíc píšou, že po sbalení má ø18 cm, což mi nevleze do té brašny.
To má jen obal, rezerva na zmenšení průměru tam je.
A dáváš to tam v obalu? Já cpu spacák do řidítkový brašny většinou bez obalu a pak nemusím myslet na na pruměr obalu.
No chtěl sem v obalu, ale nevlezl, tak ho vozím v podsedlovce. Cpát to do řídítkové bez obalu mě už taky napadlo, ale myslím, že bych tam potom nedostal tolik věcí jako když spacák bude jeden kus. Zkusím to doma cvičně bez obalu..
Je fakt že jestli máš tu 9l, tak to bude asi na těsno. Já do velký 16 l dal bez obalu spacák (Patizon G400) karimatku (Sea tu Summit nafukovací), polštářek a věci na spaní.
Mám tu větší 14l.
Musíš bez obalu, pak ho tam dostaneš
Nabral jsi už nějaké zkušenosti se spacákem?
Malé, ale ano. Byl jsem s ním jen na téhle akci https://bike-forum.cz/…-stredohorim . Skladný je a bylo mi v něm vedro.
Já do Topeak tunelu jsem si pořídíl customizovaný Cumulus Panyam downgradovaný s minimem peří co dělají plus rozšířený. prodloužený na max. a s nejlehčí látkou. Má 772g. Lehčí Cumulusy jsem už nechtěl, je to moc úzký a tohle se dá na normalní treking, spal jsem u Jizery když lehce mrzlo.
Vozím už třetí rok péřák z Dekáče. Komfort má 10. spal jsem s nim v 5ti. moc nejstojí a mají několik velikostí a je i dost širokej, což oceňuju.
sedí cca reálna hmotnosť s uvádzanou? za 120€ vyzerá dobre, perák som ešte nemal a doplňam výbavu na bikepacking… akurát nwm či bude stačiť Lko, mám 184cm
Viking 300 je skvělá volba. Dá se použít cca do 3 stupňů (dle toho jak se oblečeš a jak jsi zvyklý). Do brašny na řidítkách (Ortlieb) se v pohodě vejde i s karimatkou a oblečením na noc.
Ja v nem uz spal nekolikrat i v minusovych teplotach (oblecen) a vzdy v pohode spani. Za me ho tedy taky jednoznacne doporucuji!
Mi se (merim stejně jako ty) suprove osvědčil tenhle husky. Jako není to topova kvalita, ale nebojím se ho aspoň použít a už semnou toho objel teda hodně https://www.mall.cz/…nis-10c-2020?…
Vážení pánové narazil jsem na tento nosič
Nemáte s ním někdo zkušenost? Jedná se mi pouze o nenáročnou turistiku, kde potřebuji převážet fotoaparát, objektivy atd.
Děkuji za názory.
Míra
podle všeho to není standardní nosič, ale jen pomocná podpěra pod nějaký jejich podsedlový brašny, který jsou ještě chycený úchytama na sedle, koukni sem na fotky
https://www.kissingcrowsoutpost.com/…-barley.html
a osobně bych si fototechniku dal radši na řídítka
jj, to jsem viděl, ale vůbec mi to nedošlo. Díky.
Zaujala mne tahle brašna od Ortliebu Seat pack QR https://www.ortlieb.com/…ack-qr+F9903 . Láká mne použití s teleskopickou sedlovkou. Testoval už někdo?
Hledám větší podsedlovku kolem 15l co bude maximálně držet a nebude se kývat, zatím mám vybranou Revelate Designs Spinlock 16l. Máte ji někdo? Případně doporučení na jinou co se nebude mrskat.
U podsedlovky jde o to dobře ji naskládat (těžší věci k sedlu, lehčí navrch), dobře napěchovat – a pevně upnout. Pak se většina z nich „nemrská“.
Jasný, ale to nic nemění na tom, že u téhle bych to moc řešit nemusel :-)
mam Acepac Harnes s 16l vakem a naprosto v klidku. fotku tu nekde budu mit v galerii
https://www.bike-components.de/…-Bag-p79022/ klasika, drží dobře, ale u sedla dost do špičky.
Doporučuji používat pomocný popruh https://www.bike-components.de/…Pack-p60277/ . Měl jsem jí blbě sbalenou a bez popruhu , skočil jsem a jak šlo zadní stavba k sedlovce tak se mi chytla zadním kolem. Lehce jsem jí probrousil, zkusím jestli jí opraví jak nabízí.
Dotaz laika. Proč většinově máte podsedlovky a ne nosič a brašnu?
Brašny na nosič mám od Ortlieb a jsou super, ale když jedeme nějakou prasečinu, tak mám docela o ten nosič a jeho uchycení do rámu obavu :-) tak koukám co by šlo v některých případech použít jako alternativa.
Brašny na nosiči jsem kdysi jako většina vozil. V terénu nic moc, na fulla problém. Vozim válec na řidítkách a podsedlovku. Je to vyvážený, dá se s tím jet těžší terén, v nouzi i skočit. Další varianta jsou vozíky za kolo, na bikepack akcích to je občas vidět.
Pro bikepacking se lidi snaží minimalizovat zpomalovací faktory – přidanou váhu a odpor vzduchu, a do toho jaksi nosič s bočníma brašnama nezapadá :-)
tenhle nosič od thule jde i na FS, možnost brašen :-)
Nosič s brašnama a stanem mám na alu celopevňáku s úchyty v rámu, když jedem na těžko na víc dnů. Podsedlovku beru na kratší bikepacking na fullovi, nalehko, jen spacák a karoška a pár věcí.
Mi se celkem líbí tohle. Právě kvůli toho kývání.
Ta cena je hodne vtipna
Borec vybírá brašnu za skoro šest. Vylej, nalej. Vlastně jsem mu ještě pár stovaku ušetřil. ;) Je to s hliníkovými trubickama. Měli to už na burra burra brašnách.
To nebylo mysleno na tebe, ale vseobecne… Proste i ta brasna za 6 je proste ulet
Co lze čekat od spojení dvou z cenově nejvíce napálených výrobců :)
Nebo na aliexpressu za 13 dolaru tento stabilizátor. Nemám s tím zkušenost ale mohlo by to pomocí.
Tohle je skvěle funkční. Nevýhodou je snad jen to, že po sundání brašny ti ten bazmek zůstane na sedle.
Kup pořádnou brašnu, nauč se do ní zabalit, nauč se ji přidělat pod sedlo a neřeš stabilizátory a podobný chujoviny:)
On je snad ten Revelate nepořádný? :-)
Reaguju na ten legrační stabilizátor. Revalate je samozřejmě v pořádku, ikdyž ten spinlock systém považuju za zbytečnou složitost a potencionální kurvítko.
Tady jsem našel srovnání obou systémů.
Měl jsem v podsedlové brašně jen věci na spaní a opravdu teda nevím co z karimatky, péřovky, spacáku a oblečení na spaní je ta těžká věc, která musí být co nejblíže sedlovce, aby se brašna nekývala. Bez stabilizátoru ani ránu, hlavně když mám sedlo posunuté úplně dopředu, a tak jsou body upnutí skoro nad sebou.
Pokud máš sedlo nacpané uplně vepředu, znamená to, že s tvým kolem není neco v pořádku a s nějvětší pravděpodobností ti nesedí velikost nebo geometrie, pak je potřeba to zachraňovat zachraňovat stabilizátorem. Z mě je to všení jednoho nesmyslu na druhý.
To souhlasím, mám dlouhé nohy a krátké ruce, bohužel… Sedlovka na max, ale je mi dlouhé. Navíc jsem kvůli té sedlovce hodně nad zadním kolem. Nechci čekat na jiné kolo zase rok a nemám na to ani prachy.
Mám podsedlovku Ortlieb a naprostá spokojenost. Pokud dobře uložíš věci, tak o ní nevíš. Nedávno tady někdo chválil brašnu z Decathlonu. https://www.decathlon.cz/…_/R-p-323959?… https://www.decathlon.cz/…_/R-p-323978?…
U podsedlovky vidím problém v tom, že není napevno uchycena na sedlovce a mírně se “protáčí” (pomocí suchého zipu nelze natvrdo upevnit). Pomáhal jsem synovi balit na delší výlet. Improvizovaně jsem pomocí pevné stahovací pásky zafixoval přichycení k sedlovce a kývání brašny se podařilo významně eliminovat. Samozřejmě platí, že je nutné podsedlovku pečlivě nabalit.
Kamos testoval ten thule nosic, stabilita perfektni, montaz trosku narocna na „naladeni“, aby to dobre sedelo.
V noci to bylo strasidelny – na obzoru bourky a v lese cajdala zver :)
potreboval bych tip na nejake vybaveni a vzhledem k tomu ze recenzi je miliarda a kazdej doporucuje neco jineho tak to zkusim jeste tady :-)
lihovej varic, palivo bude biolih
nadobi pro jednoho mam klasickej esus, ale tak nejak citim ze to neni uplne ono :-)
no a to nejdulezitejsi 3 sezoni spacak/quilt, pod nulou s tim cilene nikde spat nebudu , vetsinou tak teploty do 8 stupnu vyjimecne se muze stat ze to pujde treba k 5 , mam 180 cm a 70 kg karimatku mam tuhle https://www.4camping.cz/…ed-static-v/#…
no mozna samo domo plechovka z hlediska ceny a hmotnosti nic neprekona ale chci neco co vydrzi vic jak na vikendovou akci :-)
Zkoušel jsem toto,
https://www.aliexpress.com/…4307017.html
funguje to obstojně, ale samodomo plechovkáč se mi stejně osvědčil líp.
Jinak za mě – líh jedině pokud není nějaký dobrý důvod proč nemůžu použít plyn, jako třeba když cestuju letadlem do míst, kde nemůžu pořídit/poslat si plynový kartuše.
Ten plechovkáč jsem ze zvědavosti zkoušel a pokud jej dáš do hrnku přežije týdenní vandr.
mám z něj lepší pocit než z toho socíkového Vaříku.
Osobně vozím plynový vařič, ale zadání znělo „palivo biolíh“. Takže dvě dávky. peace :-)
vyrobil jsem si vařič z plechovky od rybiček a přežil tak 5–6 víkendovek a měsíc v Norsku (vařil sem ráno a večer pro dva)
Rozhodně vaří líp na něčem s větším průměrem. Na hrnečku jdou plameny dookola…
Je možné, že jsi ho udělal lépe, ale z dvojice plechovek od piva se mi neosvědčil, spálím hromadu paliva, než začne fungovat. Vyhodil jsem to. Používám prostě uříznutý spodek ze spreje, ideálně když se jedná o hliníkový (jde poznat podle tvaru dna), a stojánek z několika drátů… ve videích na YT je popsána spousta různých variant.
Mě se osvědčil tento
https://www.youtube.com/watch?…
Tenhle borec na YT má víc dobrých návrhů plechovkáčových vařičů, pěkný videa.
https://www.youtube.com/…tkoba/videos?…
Vůbec bych nad plechovkáčema neohrnoval nos, fungují velice dobře když se zvolí dobrý návrh a když se dobře vyrobí. Něco taky vydrží.
:-) pěkné, tak tohle vyzkouším
Update k liháčům: Ještě jednou díky za odkaz na kanál Tektoba. V září a říjnu jsem věnoval několik večerů výrobě různých typů a jejich modifikacím. Experimentoval jsem s různými velikostmi plechovek, výškou vařiče, výplněmi (brusnou vlnou, drátěnkou), různým počtem a průměrů vrtaných děr, různých velikostí otvoru dovnitř, různé vnitřní úspořádání, a vychytávky jako předehřev lihu, plus nějaké stojánky a závětří. Testoval jsem spotřebu lihu na uvaření 500ml vody, dobu zplynování… Až jsem se postupně dopracoval ke „kapilárním typům“ s „rybím okem“.
Zkombinoval jsem vlastně 3 typy, co jsem viděl na YT. Ve výsledku mám hodně podobný vařič, jaký vyrábí a prodává na Slovensku „EMO outdoors“. Myslím, že Emanuel šel stejnou cestou, až dospěl k tomu, k čemu jsem dospěl taky. Tenhle dyzajn okamžitě zplynuje, vaří rychle (ve výsledku i šetří lihem), a má příjemně konstantní výkon po celou dobu vaření.
Výroba trvá tak 3 hodiny. Asi nemá smysl za to někomu platit 700 Kč, protože u liháče si cením právě toho, že je „můj“. Klidně přiznám, že první kusy jsem dělal s výrobními vadami, ale dá se to naučit bez problému. Estetických kvalit Emanuela nedosahuju, ale funguje to úplně stejně. Všechny předchozí vařiče jsem vyhodil. Svou roli hraje i počet dírek, a velikost toho otvoru v rybím oku. Závětří je taky z plechovek, výška dle libosti. Drát se zapíchne do země. Podložka hliníkový plech 1mm.
Dám vám tady k němu později nákres a foto. Musím udělat nějaké fotky v průběhu výroby dalšího kusu.
Tak tedy pokud byste si chtěli vyrobit opravdu výkonný liháč, tady je moje modifikace od Tektoby. Nákres nemám, ale do fotek jsem napsal vše podstatné. K vybroušení plechovky doporučuju velmi jemnou houbu. Celé se to dá zvládnout s nůžkama na nehty, fixem a pravítkem. Může vám pomoct modelářský nůž, dremmelka nebo vyřezávač kružnic. Ale není to nutné.
spletl jsem se v textu, oprava. Ať je v tom jasno: Na „Horní díl“ používám spodek plechovky. Pouze u toho kapilárního se dá použít vrch plechovky.
Zeptám se, horní a spodní díl vnitřku je dohromady slepenej a nebo jen sesazenej? Na různých MYOG videích se lepí nějakým termoodolným epoxy lepidlem.
Na celém vařiči vůbec nepoužívám žádné lepidla. Ten horní díl do spodního jen vtlačím, a zahnu ten límec nahoře.
Ještě bych dodal, že později jsem začal pro ten kapilární díl používat horní část plechovky (tzn. vařič kompletuju ze dvou plechovek místo ze tří).
Před pár dny natočil Jenda z lesa rozhovor s Emanuelem, který to vyrábí známý vařič „EMO Outdoors“. A v podstatě mi tam tak trošku potvrdil, co jsem si myslel, a sice že k tomu vařiči došel přes experimentování a modifikace vařičů, které našel na internetu (zjevně se inspiroval u Tektoby). Sympatický týpek.
Díky za vyjádření, do lepení se mi moc nechtělo, ale takhle dobrý, zkusím si jeden uplácat.
Co se spacáku týče, tak jsem měl podobná teplotní kriteria jako ty, akorát mám 187 cm.
Nicméně primárně jsem kupoval svůj první péřák na míle a jsem rád, že jsem vzal Cumulus LiteLine 300. Jedno ráno klesla teplota ke 3 stupňům a spacák mě podržel (jsem docela zmrzlina a měl jsem kraťasy a slabý merino triko s dlouhým rukávem). Nejprve jsem zkoušel klasickou velikost L, ale bylo to krátký hned na první zapnutí, takže jsem musel připlácet za XL.
Ještě jsem měl doma o něco levnější Patizon DPro 290, u kterého výrobce uvádí podobné teploty, ale ta nižší plnivost 700 vs 850 cuin je sakra znát a v Cummulusu se tak cítím víc komfortně. Zase Patizon je o něco širší, což pro někoho může být příjemnější.
Já bych se bál, že mi bude v tý 290 na Mílích zima a tak jsem na první Míle koupil Patizon g400 a to je pecka. Je teda větší, ale na výše zmíněné teploty skvělej. Jednou jsem v něm spal i v –6, ale to jsem byl hodně oblečenej a ještě ve žďáráku.
ja tuhle chrnel v LL200 v cca 4st. a proklepal jsem celou noc :( To uz je na ten spacak moc :) A jak jsem se proklinal, ze jsem si nevzal svuj Panyam 450 :))
gramhonič, no :-) … kdybys vzal LL300, tak ještě kolem 0 to je v pohodě
tywa, uz i ty, Brute? :)) Staci, kdyz to musim poslouchat od kamose :))
Mohl jsem v klidku vzit Panyam, kterej ma cca 800g, ale misto toho jsem si vzal LL200 a jeste „pro jistotu“ vlozku do spacaku… Takze jsem byl skoro na stejny vaze a jeste jsem mrznul… A to se Horste vyplati :))))
Njn, nekdy to clovek netrefi :)
jen jsem si vzpomněl na sebe, jak jsem ten spacák dost řešil, protože Míle :-) … nakonec jsem vzal ten LL300, trochu tam ještě přisypal … a dost spokojenost … jen jsem bohužel neměl vědět o tom konfigurátoru, bo ta cena byla už trochu moc :-)
ale váha 700g a zima nikdy nebyla, takže spokojenost :-)
Mě Míle trvaj, tak se potřebuju vyspat v teple :-)
co jsem naposled koukal, tak uz taky zdrazili… Takze cena, kdyz si to nakonfigurujes hezky, tak uz je takova docela drsna :))
Ale, zas kdyz to srovnas treba s Patizonem apod., tak vlastne uplne v pohode…
jen jsem tím chtěl říct, že v řadě případů v této problematice dobře poradíš, ale pak sám … no, však víš :-)
jj, cena kolem 9 tis mě zaskočila … ale mám hydrofóbní peří i vršek plus nějaký další blbosti, takže cena odpovídá :-)
No, uhodil jsi hrebicek na hlavicku :)) Vsak to znas, kovarova kobyla… Ja se obcas precenim a nekdy to proste s tou volbou materialu nevyjde, no :))
Ale samozrejme clovek o tom, kdyz to normalne vetsinou vyjde, nemluvi… Nejsou pak z toho historky pro pobaveni a k pivu :)
Jen tak v rámci diskuse :-), když seš na ty rady :-).
Chci dětem koupit spacák, něco jako mám já LL300. Určitě s tím nebudou spát pod 0, ale taky ne ve 20+. Váha pod 1 kg (bude to velikost M). Má cenu něco vymýšlet nebo vzít osvědčenou klasiku LL300 :-)???
No, nevim, jak mas svoje deti rad:)) a samozrejme, jak casto by to pouzivaly, ale ja bych jim s cistym svedomim koupil klidne jen Vikinga 300…
rád je samozřejmě mám :-), ale pokud toto udělá obdobnou službu … nevypadá to zle, díky :-)
Jak jsou vysoké ty děti
150 a 170cm
uprimne, nesleduju si posledni ceny, kde se da co sehnat nejlevnejs, ale mam za to, ze viking bude cca o 3tis. levnejsi nez LL300? A v ten moment bych osobne s tim vikingem nemel problem… Deti to zas tak zkoumat nebudou a svoji sluzbu to splni… Samozrejme, ze LL300 ma lepsi peri a lepsi zpracovani a bude do nizsi teploty, ale vyuzijou to ty decka?
nevyužijou, samozřejmě :-) … jak jsem psal, vypadá to solidně, takže koupím jeden na zkoušku, pak případně druhý :-). díky. Nejnižší cenu jsem viděl něco přes 4tis, LL300 přes 7tis
Jako alternativu Vikinga můžeš uvažovat i o něčem z číny. Vloni jsem tam narazil na kachnu do 1kg za 1500 kč, ale nevim kde… Ted jsem našel třeba tohle: peří 400g/celkem 850g/+5°C za 2300 Kč https://www.aliexpress.com/…3004484.html
Teď mám doma slečnu asi 160cm, takže mi brzo vyroste z LL400 vel.XS. Možná z ní bude žirafa, tak to abych nekupoval brzo LL400 vel. XL… Ale válí se mi doma Aegismax M3 (500g peří), který jsem si koupil jen tak ze srandy na vyzkoušení. Tak možná nebudu kupovat nic.
Díky za tip.
Pokud se nemýlím, uživatel Raf psal, že na Míle měl nějaký péřák Aegimax či něco podobného. A za tu cenu dobrý.
Na Alíku nakupuji, ale spíše menší věci (ne vždy levné). Spacák radši doma a pokud podpořím českého výrobce, proč ne :-)
jo na ty ultralight aegismaxy mlsně koukám… Když je třeba +13°C tak nějaký 200g (nebo kolik mají) aegismax bez kapuce by se hodil… Pro ilustraci, já vezmu 125g peří, dvě děti v 150g dětských spacácích, a třetí dítě má jen LL400. A to je moc i s otevřeným zipem.
Pár aegismaxů mám (G1, WindHard), jako dobrý, třeba ten windhard na letní noci nad 10°C v pohodě, ale když se podíváš na současný ceny, tak se podle mě už nevyplatí. Leda vychytat nějakou slevu.
a ještě pořád smrdí? nebo už zlepšili výrobní proces :-)
Jak jsou na tom teď s novýma spacákama nevím, mám je pár let, nevšiml jsem si, že by smrděly.
dobré vědět, díky!
Mám 700FP long od loňského jara a na zpracování nemůžu říct křivého slova. Aktuální cena je teda brutální, já za něj vloni na jaře dal 2k, teď ten stejný 4,5k
Jinak já mám rád na spaní teplo a když jde teplota pod 10 stupňů venku (testováno pod tarpem), tak už si musím dát teplé ponožky a něco teplého i na vršek (svou roli může sehrát i únava na bikepackingu, neumím moc jezdit na klid :) ). Ale mám to tak i doma, jednu noc ležím pod prostěradlem kvůli vedru, druhou noc po náročnějším švihu nebo běhu musím mít minimálně letní peřinu)
njn… Tak se mi zdá, že třeba Mini2-L býval pod 2000 kč, dost to zdražili… Mimo Aegismax je to levnější. Evntl. ještě kouknout na Husky atp.
PS: u mně ten M3 nebyl cítit
Mám Husky Darwin a je to lehký spacáek. Jen vnitřní materiál není tak příjemný jako třeba u WP. A je taky o dost užší než WP. Ale za cenu v akci kole 1600kč to není vůbec špatný kauf
Jen k tomu Vikingu 300: včera mi přišel a vypadá lépe než na promo fotkách (ale pravda, že obecně za mě modely od WP moc krásy nepobraly, ale zrovna u spacáku vzhled neřeším). Taky se tu dost (ve starších vláknech) řešilo, že nesedí váha až o 100g. Včera sem ho převážil a ten můj má 838g (včetně vaku), což za mě plus mínus sedí, když výrobce udává hmotnost 810g (předpokládám, že bez vaku).
Jj, me to tehdy vahove dost nesedelo, tak jsem ho veatil. Nastesti jsem sel pak do cumulusu :)
Vždyť tam máš na něm napsané hmotnost bez obalu. Tak nemusíš předpokládat. ;)
:))
No vidíš. Návody zásadně nečtu… jak říká šéf návod je pro blbce :D
Já teď koupil (i zde) hodně vychvalovaný Warmpeace VIking 300 (195cm). Osobní zkušenost žádná (ta bude až za pár dní), ale dle recenzí si myslím, že to je vzhledem k ceně/výkonu dobrá volba a budu spokojen.
za ty prachy neni co resit, byt sel ted cenove nahoru. I tak je to nejlepsi pomer cena/vykon
Koupil jsem tenhle spacák v XL (mám 190cm a 105kg), poprvé jsem v něm spal v sobotu. Je pěkně široký, můžu se v něm vrtět a netočí se se mnou, zmáčknout s dá víc než je obal, vozil jsem ho na šířku v podsedlovce Acepack. Akorát na aktuální teploty je asi moc teplý, musel jsem spát v rozepnutém a pořád větrat.
Klymit insulated static V je za dobrou cenu, ale nenech se zmást tvrzením o R4.4. Reálná hodnota podle nové mezinárodní normy je R1.9. Mezi buřty ve svárech jsou studené místa, což z toho dělá trošku nevhodné řešení na zimu…
A na léto najdeš tisíc karimatek s podobnými hodnotami.
diky vim o tom a kdybych nedejboze nekdy spal v nizsi teplote jak je cca 5stupnu tak pocitam s folii/alumatkou jeste jako dalsi vrstvou pod ni
tak tak, Klymit je vlastne za tu cenu nezajimavej… Pritom ho dost lidi tak adoruje…
tak stala me 2,2 tis, za tu cenu sem nic lepsiho nenasel
karimatka z dekáče za polovinu :-)
Karitaťka z dekáče je fajn, pohodlná, ve srovnatelné velikosti i srovnatelně objemná a těžká (já mám tedy tu XL), ale neskutečně klouže, i přes protiskluzový silikonový potisk. Oproti tomu Klymitka silik. potisk nemá a neklouže. A myslím, že i odolností na tom bude lépe, ale to ukáže čas.
taky mám XL :-).
Jj, trochu klouže a spacák mi trochu šustí … naučil jsem se s tím žít … teď to stejně zavírám do žďárák, takže spokojenost
Tak taky dostanes polovinu tepelnyho komfortu :)))
(mysleno oproti treba TR)
jako 3sezónní setup s LL300 za mě plně funkční
Právě jsem pokukoval po Klymit ultra, psali že R-4,4 ale píšeš že reálně málo, kde najdu nové měření? Je nějaký web srovnávač? Mám TaR 750g samonafukovačku a rád bych pod 500g a větší R.
Jak přišla nová norma, tak kolem toho začali mlžit. Ale těch 1.9 najdeš napsané přímo na obalu, záleží jak který model…
R1,9 – Hodnotu podle příslušné normy (ASTM F3340–18) mají třeba napsanou i na obalu.
Pokud chces vetsi R a pod 500g, ber TR… Nic lepsiho stejne nevymyslis…
Koupil jsem postupně dvě Klymit a skončil u TR NeoAir XTherm . Jsem choulostivej na chlad od země a teprve TR je na pohodu. Ale cena i se slevou je hrozná. Ale R 6,9 a 430 g.
Nevim, jak to ma Klymit, ale TR mi ted v klidu a bez reci po cca 5ti letech opravil zdarma X-Litku… Za mne spokojenost…
Díky, našel jsem na Adam sport (6300), je to sice SK, ale asi to nevadí. Cena je fakt vysoká.
spacak mam vybranej tento https://www.bike24.com/p2370989.html
chtel bych hydrofobni peri
priznam se ze viking je sice fajn, ma ho kamarad ale to zpracovani mi prijde takove adekvatni cene ..
Mám Therm a rest Parsec 20f a myslím, že budeš spokojený.
T-A-R dělá spacáky? Čučím jak blázen.
Mě se líbí od nich tohle: https://www.bike24.com/p2419078.html
HF peri je fajn… za mne urcite… Clovek se pak nemusi tolik bat vlhkosti…
Poznámka k posledních asi 30 příspěvkům o spacácích: Už jsme se tady o tom všem bavili před pár lety, všechno jde dohledat. Diskutovali jsme třeba o tom, zda jde spát v LL300 v nule, nebo v +5°C, a pochopitelně nic z toho není univerzální pravda. Je to individuální. Jsou lidi, kterým může být na horním komfortu zima, a naopak lidi, kteří nemají problém se vyspat na dolním komfortu (limitu). A zejména na sněhu pak strašně záleží na podložce, záleží na vlhkosti a proudění vzduchu, vyčerpanosti, na večeři, na věku… atd. Taky je fajn vědět, jestli potřebuju, nebo nepotřebuju krční límec. To všechno si musí zkusit každý sám na sobě. Na internetu se to prostě nedozvíte.
Kdybych měl udělat stručný přehled, kde se většinou pohybuje horní komfort – viděl bych to přibližně okolo hodnot uvedených níže. Podle kvality peří se to může lišit až o několik stupňů.
125g okolo +11
200g okolo +6
300g okolo +2
400g okolo –2
600g okolo –6
900g okolo –11
Ještě bych dodal, že není „husa 800+“ (třeba Cumulus) jako „husa 800+“ (čína), nebo dokonce „kachna 650+“. :-) Takže berte všechny údaje výrobců tak nějak s rozumem. Můžu koupit spacák s 300g peří za 1500 Kč, za 3000 Kč, za 5000 Kč nebo za 7000 Kč… tak pochopitelně v tom musí být rozdíly. Stačí si říct priority… Na závěr teda: letním turistům by mohlo stačit i 300g kachny, v létě totiž o nic nejde.
s HF jsem zatím neměl tu čest… ale asi to není tak zásadní. Možná někdy v budoucnosti to zkusim…
Osobne mam radsi vetsi teplo a jsem s komfortem odpovidajicim udajum Cumulusu, tzn. 200g do +8
450g cca –2
atd.
Ještě je třeba dost rozdíl mezi stejným množstvím peří v quiltu, kde se všechno využije nahoře kolem těla na přikrytí, a pak mumie, kde se musí rozprostřít ještě na spodek pod tělem a na hlavu. To taky dělá dost.
letos jsem viděl pár recenzí na quilty, pod které netáhne atd. už nevim co to bylo (Thermarest, Outdoor vitals atp.). Jeden měl dokonce kapsu na polštář, což mi přišlo geniální, už to nemůžu najít. A teď mi vrtá hlavou, jak řeší kapuci. Když to hodnotí do mínusových teplot, a není tam kapuce? Divné. Láká mě to, ale mám nadbytek spacáků… :-D
Samostatnou kapucí – třeba na alíku: https://www.aliexpress.com/…3769145.html.
Aby pod quilt netáhlo, nejjednodušší řešení lze jednoduše zbastlit. Protože nepotřebuješ nic jiného, než větší šířku, izolace tam být nemusí. Takže jedna vrstva látky, přišitá na oba podélné okraje, co zahrneš pod sebe nebo pod karimatku. Stačí tak 15 cm široký pruh z každé strany. Pokud se v noci vrtíš a vytahuje se ti to ven, buď „zapínání“ prádlovou gumou nebo podobně, nebo to dole zavřít natrvalo a udělat z toho něco jako dole neizolovaný spacák nebo ždárák.
Aby tam netáhlo – to je asi jasné – je to i slušně prezentováno v těch videích. Sbastlit kapuci: mohu ji například odepnout z jedné nepoužívané péřové bundy, okay. Ale zajímalo mě, jak je to jako vyřešeno výrobcem těch teplejších quiltů, páč sem to tam neviděl…
Většinou nijak, nechávají to na tobě…
to táhnutí je už řešený těma quiltama samotnýma, ne? Připnou se kolem karimatky. Není potřeba nějak řešit extra.
Není zdaleka u všech, a je dobré na to myslet při pořizování.
Jak jsem koukal na ty recenze quiltů, tak mi to nedalo, a říkal jsem si, že to musím vyzkoušet. I když jako kupovat 14. spacák je nesmysl, a vůbec ho nepotřebuju.
Koukal jsem na kde co, i na čínu. Už jsem nějaké čínské spacáky zkoušel, tak proč ne. Vy jste tu zmínili Aegismax Wind hard Tiny, ale připadal mi moc tenký (tuhle kategorii mám vyřešenou – Magic125), ale pak jsem tam objevil teplejší model Wind hard Twilight . Možná to je novinka, protože si nepamatuju, že bych ho tam někdy dřív viděl. Vypadá to, že z toho chtějí udělat samostatnou značku spacáků.
Twilight má ve velikosti „Long“ 400g peří a komfort hodnocený do nuly. Ještě jsem ho netestoval venku, ale jako první dojem z něho mám dobrý. Hmotnost je kolem 600g, s obalem a popruhy má 647g. Látka je jemná na dotek podobná Toray airtastic, studené švy nemá, peří je prachové „až moc“ (jako by tam vůbec nedali pírka). Není na tom, co kritizovat. Jen ten obal se mi nezdá – ten obal asi brzo prdne. S nějakou slevou vyšel Twilight long na čtyřku, takže nějaká kvalita už by tam být měla.
Cumulus mi přijde, že má obecně trošku lepší loft, ale né o moc. Položil jsem LL400 vedle něj. LL400 (světle zelený) vypadal o trošku vyšší než Twilight. Jenže ten LL400 je zkrácený na vel. XS (s 420g peří, custom verze). A ve sbaleném stavu to vypadá všechno stejně :-D
Alt.: Cumulus má v nabídce Quilt 350 , který váží o řekněme o 20g méně, a věřím tomu, že hřeje o ty 2–3°C více. No jenže za 7700 Kč (315€) je to cenově úplně jinde.
___
Závěr: Vypadá to jako skvělý quilt za rozumné peníze. Na hlavu si dám buď čepici, nebo kapuci z péřové bundy. Předpokládám hlavně využití v hamace. Taky by se dal použít jako kombo s klasickým spacákem – je to momentálně takový trend, ale u „značkových“ výrobců si za to nechají platit zlatem…
Tak dej vědět, jak se osvědčí v terénu.
Ten obal fakt nevypadá nic moc. Lepší je tenhle kompresní.
Malý test komba Litelite300 + Twilight, trochu ve stylu Big Agnes Lost Ranger UL
V neděli večer prudce spadla teplota, tak jsem si řekl, že zkusím Cumulus Liteline 300 + Aegismax Twilight (= dohromady 700g peří, hmotnost kolem 1260g). Šel jsem spát v –12°C do otevřené sněhové „jeskyně“, kterou jsme stavěli v pátek s dětmi na zahradě. Bohužel se po pár hodinách oteplilo na –6 a ráno už bylo jen –3°C. No ale i v těch –12 se zdálo, že to hřeje dost. Uvnitř jsem měl příjemných 26–28°C, na sobě spodky, tričko, lehký fleece a střední ponožky, kapuci LL300 jsem ani nestahoval (vzal jsem si teplou čepici). Twilight jsem stáhnul kolem ramen, při otočení se na bok držel na karimatce a netáhlo pod něj. Jen když se posadím, dostane se chlad pod spacák. Nějak až moc rychle mi zvlhnul před obličejem.
Kdybych to kombo LL300/Twilight srovnal třeba s Panyamem 600, Panyam je o čtvrtinu lehčí a teplotně jsou na tom zřejmě podobně. Kombo je nezvyk, měl jsem trochu stísněný pocit (Lost ranger má ten quilt asi širší). Prodyšnost toho komba bude zřejmě daleko nižší než u panyamu. S těma šňůrkama je to jebacka. Na druhou stranu pokud nechci dát 10.000+Kč za koupi zimního spacáku, a letní už doma mám, tak koupě quiltu na doplňkové zateplení stojí za úvahu. Nemusí to být zrovna Twilight.
Viděl jsem pár pochvalných (sponzorovaných) recenzí na Lost ranger UL. Nechápu, proč má dvojitý spacák s 767g peří komfort jenom v –1°C. Co je na 1300g spacáku do –1° ultralight? :-D Má sice hydrofobní kachnu, a skvělou kapsu na polštář a quilt se zipem (uživatelsky o něco komfortnější řešení), ale ta cena je absolutní nesmysl. Nešel bych do toho. Na –1°C bych vzal LL400 nebo Panyam450.
Zajimavy.
Jinak k tem teplotam, na 0 az –1 beru Panyam 450.
Kdyz jdou teploty niz, tak uz taham Alasku 1000.
Loni jsem s ni chrapal cca v –5 a bylo to fajn. Ale vedro mi nebylo…
Hodil by se mi jeste spacak mezi, ale spojovat LL200 + panyam 450ku nema smysl kvuli vaze.
Mozna casem strelim tu Alasku a poridim neco s min perim. Stejne uz moc vylozene v zime nikam nejezdim.
Přihodím pár svých postřehů z cesty cyklotrasou Alpe Adria, třeba někomu pomůžou.
Vím, že tady řešíte vybavení a možnosti stlačení hmotnosti, ale zajímalo by mě i něco jiného. Nemáš náhodou v nějakém jiném vlákně postřehy z cesty a nějaká praktická doporučení? Jen namátkou třeba které úseky cyklostezky ještě opravují – narazil jsem na videa, kde cyklostezka nečekaně končí a řeší tam náhradní trasu atp.
Neboj, kousek před ukončením je odbočka. A je dobře značená, stejně jako celá trasa.
Taky by mě spíš zajímaly postřehy z trasy. Jel jsi celou? Jak těžko se hledalo spaní? A jaká byla doprava zpět?
Děkuji :)
Jel jsi z ČR s zpět nebo jsi se nějak někam přiblížil?
OK, zkusím to nějak shrnout.
Jel sem ze Salzburgu (z kempu viz. mapa, kde je možnost nechat auto za 5e/den). Tady je trasa, kterou jsem jel – trasa je relativně dobře značená a všude jsou cedulky Alpe Adria Radweg/Ciclovia. Z toho co sem jel si žádné omezení nevybavuji, krom jedné ulice v některé z vesniček za Udine, kde zrovna dělali kanalizaci.
Co se týče cesty zpět, tak jsem uvažoval, že bych to švihl z Grada přes slovinský Triglavský park do Villachu (stejná trasa zpět mě po absolvování moc nelákala – nekonečné roviny) a až od tama vlakem. Ale v tu dobu, tam byly bouřky a nějakých max 12°C a to jsem nechtěl riskovat, protože jsem chytl chcanec hned první den u Bad Gasteinu a už to byl fičák natož v té výšce v Julkách – jednoduše sem vyměkl :)
Ohledně hledání spaní to bylo komplikovanější než sem myslel. Trasa vede (hlavně v IT) po bývalé železniční trati, takže okolo bylo spousta starých nádraží a budov, ale to byly často squaty jak hovado, kde bych asi stejně neusnul, protože z toho šel strach. Najít se vždy něco dalo, ale nebylo to tak easy jako někde v ČR, kde zajedeš pár km do lesa a máš klid – v horách se to moc nedalo pokud člověk nechtěl daleko zajíždět od trasy. Takže sem spal i přes Booking. A co sem viděl co to jezdili lidi a co měli naloženo na kolech, tak bych řekl, že 99% z nich to jeli buď přes cestovku nebo stylem od Bookingu k Bookingu. Zkrátka dle mě to není úplně trasa na bikepacking – jsou určitě daleko vhodnější oblasti.
A tak sem jel z Grada na kole zpět do Udine a odtama vlakem. Prvním co ten den jel mě nevzal, jelikož sem neměl lístek a průvodčí co vystoupil z vlaku a nakládal kola, tak lidi bez lístku nekompromisně poslal do ****** (bylo nás tam víc) a řekl, že jedině rezervace. Takže sem si hned rezervoval lístek na další vlak co jel asi za 6h. A zároveň sem si koupil lístek na navazující vlak z Villachu do Salzburgu, kde mělo být asi 7 minut na přestup. První vlak měl asi v půli cesty nějakou poruchu s motorem a asi 20 minut jsme stáli a do Villachu jsme dorazili v čas, kdy ten druhý vlak už měl odjíždět. Takže honem s brašnami v rukách (kolo musí být ve vlaku bez nich) pro kolo, které bylo zahrabané někde vzadu, protože sem byl při nástupu mezi prvními, tak sem čekal asi 2 minuty než mi ho dají, pak honem letěl po schodech dolů, jelikož navazují vlak jel z jiného nástupiště. Vlak sem stihl vyloženě tak tak. Lístky byly přes OBB.
Abych to sesumíroval, trasa se mi líbila. Cíl jsem splnil – přežít, dojet a okoupat se v moři. Bylo to moje první větší BP dobrodružství, ale příště bych radši něco klidnějšího (bez přesunu vlakem – ideálně i autem) klidně po ČR. Nebo od pramenu Nisy a podél Odry k Baltu po Německo/Polské hranici – to byla má druhá varianta. Ale určitě nechci od Alpe Adrii odrazovat. Pokud to někoho láká, tak určitě vyrazit. Přikládám pár fotek.
Ahoj, jaký je povrch cest? Asfalt a štěrk?
Odhadem 80% asfalt / 20% štěrk. Štěrk byl chvíli za Salzburgem, potom delší úsek před Villachem. A potom před Udine.
Postoval jsem cestu ve dvou Odra-Nisa do Peenemünde, ve fotkách, je tam popis, jak jsme jeli před 14 dny s kámošem, tak máš inspiraci na to co píšeš.
Mám dotaz, koupil jsem na zdejší doporučení nafukovací karimatku Sea to summit a zají mě jak ji skladujete. Má být nafouklá, vyfouklá a rozmotaná , nebo může být v obalu. Díky moc za info
Optimálně vyfouknutá, otevřený ventil, roztažená.
Mam ji vyfouklou,rozbalenou.
Pro všechny zájemce o bikepacking jsem rozeběhl nový web www.bike-meandr.cz
Strašně tenké a světle šedé písmo.
Cerna na bile je jistota, vsechno ostatni ve snaze o nejakou estetickou vychytavku je blbost. Ta seda skoro neni videt.
Seda se da pouzit, ale musi to byt tmavy odstin. Na pozadi muzou byt pouzite barvy, ale musi byt hodne svetle. Treba modre pozadi u BF se da pouzit ikdyz z hlediska pozadi uz je spis tmavsi.
Používáte někdo pod sebe na spaní něco jiného než tyvek? Pokud ano, tak co? Nějakou podlážku pod stan?
Jinak při poslouchání jednoho podcastu tam cestovatel dával tip, že používá Polycro a našel sem toto. Náhodou nemá někdo zkušenost? Na pohled už to vypadá extra náchylně, ale váha, velikost i cena je lákavá.
používám tvrdší igelit z pytlů. Lehce se to složí, moc to neváží a cestou zpět to můžu dát do plastovýho kontejneru
pocitam, ze to polycro bude klouzat stejne jak tyvek :/
GRAM-COUNTER GEAR-Ultra Groundsheet. Tyvek uz nikdy, nikdy v zivote! A ten celofan ve me taky nebudi duveru.
Podlazku pod stan pouzivam. Rozhodne lepsi nez tyvek.
Kamarád koupil ve stavebninách roli tyveku 10 metrů, a přišlo mi na tom skvělé, že jednu stranu má černou. Nemá to „špinavé“. Mám tyvek poslední půl rok, a leze mi to trochu na nervy. Ale, když pominu klouzání, je to lepší ochrana karimatky, než ty nejlevnější krycí plachty z PE.
Dříve jsem bral prostě kus igelitu, a nebo vůbec nic. Podlážku pod stan mám, ale samostatně ji neberu, jen spolu se stanem. Je fajn, že podlážku jde nakolíkovat. Uvažuju, že bych přidal na tyvek nějaká očka, ale musel bych je udělat pružné, abych to nevytrhal.
Armadni plachtu NATO, mam verzi nizozemske armady. Prijde to zalisovane s navodem, spagatem a koliky. Dost velka. Tady bude idealni bundeswehracka plachta. Pevna, izoluje od vlhka, znizi tlak od kamenu, korenu, netrha se.
Pokud by byla k mani fakt doporucuju https://www.army-surplus.cz/…00-x-250-cm/ 300 gramu je zanedbatelnych, izolace proti vlhkosti zarucena, nehrozi propichnuti nafukovacky ad. vyhody. Ta zakopova plachta Nato je neco podobneho, ale je uz zbytecne velka, to je tak pro 2.
300g? Tyvek má 100g
A navíc je širší a uříznu si ho v jaké déle chci, což mi víc vyhovuje :-) Jen je škoda, že je bílý.
To je výhoda. Hmyz na něj tolik neleze
Samozrejme, kazdy at si vybere co mu vyhovuje nejvic. Ja jsem to sem dal jako moznost pro ty, co se chteji vyspat v suchu a pohodli, pripadne tu plachtu vyuziji pro dalsi ucely. Ja jezdim spat ven casto a nemam duvod setrit 200 gramu, abych se rano probudil s mokym spacakem. Tu noc vzdycky nejak preckam, ale jde o to mit taky nejakou pohodu.
Ještě se mi nestalo, že by tyvek promokl.
Nemá někdo zkušenost s kombinaci topeak midloader 6l a Canyon Grizl XL? Midloader 4,5 l bude v XL rámu krátký, verze 6l udává výrobce délku 54,5 cm, ja naměřim v nejširším místě 53 cm. Tak řeším jestli ten rozdíl přispěje k hezkemu vyplnění prostoru nebo by se to naopak nějak blbě krčilo a komplikovalo třeba zapínání zipu.
Nebo tip na nějakou jinou ramovku do Grizla XL? (Ne apiduru, tolik investovat nechci)
Odpovím si sám: AGU tube frame bag venture největší varianta 5,5l sedí rozměrově v rámu XL Grizla dokonale. Ale 5,5 litru se do ni určitě nevejde.
Zde na webu výrobce: https://agu.com/…-bag-venture?…
Zdravím, jak si s AGU spokojený? Hledám něco do rámu,ccca 50cm dlouhého a cca 13 vysokého kvůli bidonům a narazil jsem na tvůj příspěvek.
Doporučovaná Ortlieb by možná byla ideální ale na moje potřeby zřejmě overkill, hlavně cenový. Dokonalou voděodolnost nepotřebuji myslím
Topeak je mi sympatická, ikdyž některé recenze na bike24 mě úplně nepřesvědčily.
AGU se mi líbí po všech stránkách. Ale fyzicky jí k dispozici nemám.
Mám stejnou od Agu, použil jsem jí jen dvakrát. Kvalita dobrá. Jen mi teda nesedí dobře do rámu.
To je Mko 4l předpodkládám. Mám 50 cm místa. Mko je 49 a Lko je 52. Skoro lepší vzít tedy větší a doufat, že se vejde a nebude problém se zipem a výškou vůči bidonům.
Je to možný, jsem to kupoval dávno a měl jsem to na jiném kole.
Já mám tedy od Topeaku vše, přední brašnu, brašny na vidlicích, brašnu na rám i pod rám i podsedlovku. Loni jsem s nimi absolvoval cestu cca 1 900 km (Barcelona-Cheb). Všechny brašny to přežily naprosto v pohodě bez odřenin či nějakých závad a ani v prudkém lijáku nepropustily vodu. Brašnu pod rám na MTB mám tu menší. Větší mám v rámu gravelu (Specialized Diverge Elite E5). Přiložená fotka zachycuje nabalený MTB již připravený na cestu na terase hotelu po příletu do Barcelony.
Mě teda štve, že se mi přední vak časem (ani to netrvá moc dlouho) přifukuje, takže už se mi pak na gravelu moc nevejde mezi řidítka a nemůžu pohodlně řadit :(
Co máš prosím za držáky na přední vidlici?
Na takovou vidlici das leda neco se stahovaci paskou – podle typu drzaku. Pokud ma vse od topeak, tak asi tohle.
A ještě bych zkusil dotaz na uživatele podsedlovky topeak backloader: jak hodně se dá zmenšit pokud nepotřebuji naplnit celou? Uvažují, ze někdy bych využil i největší 15 l verzi, ale tonje až 67 cm dlouhý kokon za sedlem. Většinou by asi byla zaplněna jen zčásti. Jde pak nějak rozumně zkomprimovat aby se zachovala i přiměřená tuhost?
Tuhle velkou mám, není problém ji zmenšit na minimum, sedí dobře při jakýmkoliv nacpání. Materiály je pevnej, zpevnění na rolování dostatečný, popruhama po stranách se to dá dobře doladit.
EDIT: bydlím v sousedním městě na severu, nebyl by problém to okouknout osobně
Já mám sice jen tu 10 litrovou, ale i tu málokdy naplním zcela. Plně vyplněná je i tak docela velký válec za sedlem. Jenom doplním, že existují dvě verze: Topeak Backloader a Topeak Backloader X. Viz stránky výrobce – https://www.topeak.com/…9-BACKLOADER a https://www.topeak.com/…BACKLOADER-X.
Ahojte, nemáte nekdo zkušenost s bikepackingem a canyonem grailem s tema dvouplosnikovyma riditkama? Geo by mi sedla, ale nedovedu si představit tam rvát brasnu dopředu a nějakou výbavu (světla atd)
Ahojte bikepackeri. Nemá niekto skúsenosti s acepac saddle harness a saddle drybag? Pozdáva si mi tento systém, možnosť zameniť 8 a 16 litrový obal. Zaujímalo by ma, ako je stranovo pevný tento systém, či sa moc nekýve. Ďakujem.
Saddle harness https://www.acepac.bike/…rness-mkiii/
Saddle drybag https://www.acepac.bike/…rybag-mkiii/
Kdo mate zkusenosti s drzaky na bidon na odpruzenou vidli na SUCHY ZIP, drzi to dobre, neklouze to?
Ahoj, chtěl bych vyměnit navigaci Garmin GPS eTrex 32× a Oregon 650 za nějaký edge. Rozhoduji se mezi 840 a 1040. eTrex používám na bikepacking závodech, kde mi vyhovuje možnost použití lithiových baterií kde je pak výdrž kolem 3 dnů. Bohužel ten display je hodně malinkatý a moc dobře nevidím na trasu. Oregon 650 je lepší, ale výdrž horší. Uvažuji proto výměnu za edge. Co prosím vozite na MTB? Více se mí libý 1040, ale nevím zda už není na MTB moc velký a jak se chová v dešti. Děkuji.
Edge 1040 je na MTB velký, ale zase neočekávané dohledávání v terénu na Edge 840 nic moc, raději vytáhnu mobil.
Déšť a dotykáč? To nejde moc dohromady, je tady toho popsáno dost.
To jsem sí myslel, ale předpokládal jsem, že sí za deště vypnu dotyk a pojedu normálně podle mapy dál. Nepočítám s tím že bych za deště musel něco vyhledávat, na to mám mobil. Když se vypne dotyk a prší vyskakuje něco na obrazovce co vadí v jízdě ? Díky
Lze zamknout obrazovka.
Bližší info v českých manuálech.
1040 ve verzi solar dá za slunečného počasí se staženým jasem displaye (nechávám kolem 5 procent) odhadem 3 dny. Nejdéle jsem ji použil 55 hodin v kuse a pořád tam bylo přes 30 procent baterky.
Solární nabíjení asi uplne nepoužijí, protože většinou jedu skrze lesy a místa kde nebude dost slunce. Jde mí hlavně o čitelnost displeje, a o rozumné chování v dešti. Většina lidí vozí na MTB tu 840, jenom ta má display pouze o něco větší než eTrex.
V klidu vozím po lese 1040. Těch pár gramů navíc mě nezabije a alespoň něco vidím:) V terénu se na 5 procent podsvícení v noci jet nedá. Výdrž i tak bude nad dva dny. A občas člověk musí doplnit vodu a jídlo, tak i dobije. V dešti není problém, většinou vozím edge zamčený i bez deště. Pot umí pěkně přeházet pracně nastavena datová pole :)
Umi to dobit na plno, kdybys to treba nechal lezet nekde za oknem nebo tak?
vozíte někdo větší podsedlovku na tý rozpůlený Canyon/Ergon sedlovce? nebude s tím problém?
Ano, já, vozím na ní podsedlovku 17L a žádný problém. Určitě už minimálně 1000 km.
Taky 17l a bez problému. Ani nevím v čem by měl být problém je to normální sedlovka :)
vozil jsem 18l Topeak a mám 100kg. a pohoda. Měl jsem teda vysunutou sedlovku na min vysunutí, takže ten tah nebyl takovej. ale nebál bych se toho.
Když už tady byly diskuze k nafukovackam, mate nekdo zkušenost s tímto? https://www.nalehko.com/…asphere-4-5/?…
Taky mě to zaujalo. Ale je to novinka. Zkušeností ještě asi moc nebude.
vypada jako kopie Term-a-rest NeoAir. Podobny vzhled, vaha i cena. NeoAir bych nedoporucoval, treba bude tahle lepsi.
Tvl, tady bych asi taky pockal na nejake zkusenosti, vyslovene kvuli mizerne kvalite thermarestky a vzajemny podobe, jestli se taky nezacnou objevovat hlasy ohledne praskani tech vnitrnich prepazek