Bezpečné uskladnění baterie k elektrokolu

74 nepřečtených
  • MilanT

    Chytla mě taková docela nutkavá paranoia :-)

    Máme doma dva e-biky a na netu jsem narazil na pár článků o tom jak z ničeho nic shořely baterie elektrokol a kolikrát i včetně velkých dalších škod.

    Rád bych se od znalejších a informovanějších zde dozvěděl co o tomto problému soudí,případně nějaké rady a zkušenosti s bezpečným skladováním baterek k e-bikům aby nevzplály.

    Předpokládám že se asi většina usměje a bude mě pokládat za cvoka,ale třeba se někdo najde a poučí mě či poskytne radu.

    Předem díky

    0 0
    • scalar  

      Kup si řopík, armáda jich dost vyprodává.

      3 1
    • nooski  

      Jsou na to různé bezpečnostní kufry: https://www.bike-discount.de/…ke-batteries?…

      0 0
      • MilanT  

        Hezký tip,díky.

        Koukám že ten kufřík má vnitřní délku malou,moje baterky mají 640mm,zkusím pohledat jinde.

        0 0
    • Vilém  

      To je jednoduche, zbav se toho dokud je cas.

      1 0
    • liborg1982  

      S uskladněním baterie je nejlepší se obrátit na Onuceho.

      2 0
      • MilanT  

        Tak na Mistra jsem nevzpomněl,tímto se mu omlouvám :-)

        0 0
        • zdenal8  

          Tak uskladnění v lednici mě napadlo hned jak sem zahlédl nové téma :-)

          0 0
    • jirka602510  

      jedna možnost je jezdit na kole celoročně a baterie normálně používat

      pokud nechceš jezdit tak stačí baterie nabít tak na cca 70–80% a uskladnit na suchém a ne zcela studeném místě (teplota ne pod 10stupňů)

      baterie nejsou zdaleka tak nebezpečné jak mnoho „zpráv“ uvádí a při normálním používání a skladování můžeš být v klidu

      kdyby tomu tak nebylo tak celá elektromobilita by byl jeden velký požár

      jinak se připrav na celou řadu „chytrých“ a rádoby vtipných reakcí tak jak je na tomto webu bohužel zvykem

      na normální otázku hodně často z tebe udělají blbce a zvlášť ještě když se ptáš ohledně elektrokol (nakonec první reakce to potvrzuje)

      3 6
    • jirka602510  

      jedna možnost je jezdit na kole celoročně a baterie normálně používat

      pokud nechceš jezdit tak stačí baterie nabít tak na cca 70–80% a uskladnit na suchém a ne zcela studeném místě (teplota ne pod 10stupňů)

      baterie nejsou zdaleka tak nebezpečné jak mnoho „zpráv“ uvádí a při normálním používání a skladování můžeš být v klidu

      kdyby tomu tak nebylo tak celá elektromobilita by byl jeden velký požár

      jinak se připrav na celou řadu „chytrých“ a rádoby vtipných reakcí tak jak je na tomto webu bohužel zvykem

      na normální otázku hodně často z tebe udělají blbce a zvlášť ještě když se ptáš ohledně elektrokol (nakonec první reakce to potvrzuje)

      2 2
      • MilanT  

        Vnášíš trochu klidu do mé zapeklité situace :-)

        Díky

        0 0
    • novas752  

      A co je to za značku? U renomovaných výrobců elektropohonů se při dodržení manuálu není čeho bát. U nějaký číny za pár šušňů bych tak vklidu nebyl.

      0 1
    • roman 3D  

      U Bosch můžeš být v klidu

      0 2
    • peo  

      Ty případy byly většinou:

      1. různý bastly s „neznačkovejma“ baterkama. Mezi ně počítám i to co se dává na levný elektrokola, kdy nikdy nevíš co je uvnitř baterie (BMS, články) a pokud výrobce sežene něco levnějšího tak to tam klidně dá.
      2. co vím tak vše se stalo pří nabíjení těch baterii

      Takže pokud máš značkovou baterii od spolehlivého výrobce a nebo ji nenecháš celou zimu na nabíječce tak můžeš být v klidu.

      0 0
      • Vilém  

        Jak rikas. On sef firmy Senheisser je starej kolenovrt a to kolo co mu zapalilo vilku byja jiste nejaka cinska mrd.a.

        1 0
        • peo  

          To že má někdo prachy neznamená že si kupuje všechno „top“. Připoměl bych třeba jistého Ingvara Kamprada :) A psal sem buď čínská *****, nebo nabíjení. Naprostá většina případů je při nabíjení, nebo vybíjení (provoz), nebo poškození baterie.

          Kdyby mu shořelo jen tak samo od sebe např kolo s Boschem tak toho budou plný „noviny“.

          0 0
          • virtualcop  

            Tohle bych se bál takhle formulovat – zahořet baterie může v čemkoliv a kdekoliv – ten princip baterie je stejnej Li-Ion nebo Li-Pol články, naskládaný v nějakém packu – dostane to malou ránu ze „správného“ úhlu, dostane se tam voda, selže nabíječka nebo elektronika na kole/koloběžce a je to hned. Žádné „speciální“ úpravy battery packů pokud vím nedělají ani prémioví výrobci kol/elektrokol, je to jen o tom, že si více hlídají kvalitu článků, elektroniky a celkově výstupní kontrolu.

            Kdyby to bylo takhle jednoduché, nehořely by při bouračkách či nějakých technických problémech ani auta „prémiových“ značek, jakože prostě občas k tomu taky dojde.

            Že ty požáry jsou nejčastěji mediálně vidět u nějakých čínských koloběžek, nebo levných elektrokol je podle mne jen kombinace pár faktorů – že je jich procentuelně nejvíce, že dostávají nejvíce „za uši“ provozem (majitelé se s tím nemazlí, nabíjejí každý den, za každého počasí a podmínek a stejně tak kolo/koloběžka jezdí za každých podmínek), že se baterie často „dojíždějí“ do smrti (kdy už dávno nemají kapacitu ani výkon) atd.

            Prostě – k problému není moc směrodatné, zda jde o superznačkovou baterii z drahého elektrokola, renomované značky, nebo z čínského dodělaného Bafangu – ty baterie ve vnitřku totiž mohou mít úplně stejnou elektroniku a úplně stejné články a tedy i technologii.

            1 1
            • pepek  

              Tak tak. Některé vozy měly lithium-iontové baterie, což přispělopožáru

              0 1
              • MilanT  

                To není dobrá zpráva,asi se budu muset obrátit na Mistra zda nemá tento potenciální problém inovativně již pořešen :-)

                1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MilanT  

      Tak prvnímu odstavci kromě úplného konce rozumím a díky.

      Mám origo nabíječku spešl kde je vše zřejmě dané a nelze jí nějak nastavovat, vůbec netuším co je to proud 1C anebo 0,5C a zřejmě ani nevím jak bych nabíjení ovlivnil i kdybych tomu rozuměl.

      Jinak zbytek textu je pro mě tak odborný že netuším.Elektřina je pro mě bohužel jen ta neviditelná věc která má hroznou sílu :-)

      Ale velké díky za dobrou radu,hlavně tedy nejdříve projedu Ali.

      0 0
      • Breakpain  

        Jestli nastouchas vybitou baterku za hodinu, nabijis 1C

        0 0
      • Esi  

        nabil bych tu baterku na těch v manuálu napsaných 80% nechal jí schladnout a víc neřešil, pokud ta baterie nemá žádný odběr a ani se nenabijí tak moc nevěřím tomu že by sama od sebe bez mechanického namáhání najednou začala hořet.

        0 0
    • scota  

      Kontejner a 3–4 t písku ;-)

      0 0
      • MilanT  

        No jo,ale to bych musel v bytě vyčlenit zvlášť místnost :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Edwin  

      Olejová lázeň.

      0 0
    • va-bo  

      A co teprv nebezpecne olovene akumulatory v aurech. Tam vznika vybusna smes vodik+kyslik permanetne. Staci jedna jiskara … :-) at zije Sivestr.

      1 0
    • psbiker  

      „The powerful lithium ion batteries used in small electric vehicles are responsible for a growing epidemic of fires. This year, there have been about 200 fires and six deaths, according to the New York City fire department.“

      https://www.theguardian.com/…very-workers

      Asi něco dělají špatně, mají si přečíst bajfórum :)

      0 0
      • AussigBiker  

        Maj parkovat v kontejnerech a dojizdet s 20–30% baterie a v zime zapnout v konejneru temprovani na treba 15° :)

        No snad se ty e-auta casem vychytaj, Cinani maj nejakou baterii, ktera tak snadno prej nezahori. Videl jsem to v nejaky reportazi z nejakyho autosalonu.

        0 0
      • michomin  

        Jo, kdyby Amíci kupovali originální Bosch, tak je po požárech – v článku je Bosch resp. certifikace Bosch na vrcholu kvality a bezpečnosti.

        Amíci jsou ale chudí a kupují levnou Čínu a pak mají hasiči práci.

        0 2
      • MilanT  

        psbiker : já to věděl,není to tedy blbost,ale reálný problém.

        Než to nějak pořeším tak mě jedině utěšuje že tam píšou o značkových baterkách celkem pozitivně.

        I když,to co mám jsou asi nejlepší současné baterky od spešlu,ale je na nich made in china.

        0 0
        • J1RKA  

          Muzes jeste zkusit objednat ve skodovce CASTOR®440/84 M to bude jistora : D

          0 1
          • MilanT  

            Tak kontejner na vyhořelé palivo je tutově super jistota,jen bych musel sehnat dost lidí z okolí na spolusdílení aby se to rentovalo :-)

            0 0
    • StuntJ  

      A co nějaký betonový květináč

      https://www.vyroba-advas.cz/…hladky-beton

      a na to dlaždice z betonu, na nějaké větrané místo ?

      0 0
      • MilanT  

        Ten květináč se už hodně blíží tomu aby v případě problému bylo ohnisko omezené,super.

        Mě se honí v hlavě myšlenka,vyzdít si ze šamotových cihel takovou malou hrobku na 2 baterie a umístit to na balkón. I když tam by asi byl problém s teplotou a vlhkostí,sakra.

        0 0
        • Jáchym 1  

          Je super,že jsi nad věcí.

          Ale jinak buď v klidu.

          0 0
        • va-bo  

          Jestli mas pozemek, tak sklipek by byl nejlepsi.

          0 0
        • Kouba_2005  

          Hrobka se hodí vždycky, na balkoně tuplem, aspoň za tebou nebude manželka muset chodit daleko. „zde odpočívá Milda a jeho dvě baterie“ Už jen vymyslet úderný epitaf. Budoucnost patří aluminiu už tu bylo, tak třeba budoucnost v li-ionu rozhodně není :-)

          0 0
          • MilanT  

            Ten epitaf je problém,možná by Mistr mohl něco navrhnout?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.