Bezdušový plášť na zpevněné cesty pro MTB

40 nepřečtených
  • schrami

    Ahoj,

    vybírám pro přítelkyni na kolo nový plášť. Ráfky zvládnou použití bezdušových, tak ji to chci rovnou předělat.

    Většinu tras po zpevněných cestách, vyjímečně se mnou nějaký lehký terén. Cena do 1000 za jeden ideální. Maratonům bych se chtěl vyhnout, přijdou mi zbytečně těžké.

    Na starém kole má vzorek podobný těmto link a za 4 roky zatím žádný defekt, ťuk ťuk.

    Tady mám pár nápadů, které se mi zamlouvají vzorkem, ale nemůžu se rozhodnout. Zároveň to bude moje první nasazování bezdušáků.

    1. https://www.koloshop.cz/…kevlar/75991
    2. https://www.koloshop.cz/…evlar/136318 – ty vozím aktuálně já, ale nevím zda nejsou zbytečný na ty cesty
    3. https://www.mojekolo.cz/…lar-29x2-25/
    4. https://www.mojekolo.cz/…wall-29x2-2/
    5. https://www.mojekolo.cz/…lack-29x2-0/

    A teď babo raď. Díky moc za pomoc s výběrem.

    0 0
    • Doyle  

      Za mě na mtb Pirelli:

      https://www.kolokram.cz/…2-2-p246471/?…

      0 0
    • jIrI___  

      Určitě Thunder Burt. Těžko najdeš lépe jedoucí MTB plášť.

      3 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • petyn  

      Thunder Burt vzadu a vepředu Racing Ray vozí žena a je spokojená jak to valí.

      0 0
      • schrami  

        Jaký je důvod mít ve předu rozdílný plášť? Větší „hroty“ takže menší pravděpodobnost uklouznutí?

        Vždycky jsem vozil oba pláště stejný. Pokud byl vzadu sjetý, tak jsem ho prohodil za přední ať se ještě dojede.

        0 1
        • petyn  

          Je to jak píšeš. Vepředu hrubší aby podržel. Když jí ustřelí zadní tak to není tak hrozný jako když se jí zamknou rodla. Na rychlosti ten vzorek není znát a cítí se bezpečněji.

          0 0
          • ladys  

            Pokud nejezdí v bordelu stačí vhodný tlak… Na 2,2 to drží hůř než na 1,6 jede to stejně a je to pohodlnejsi. Tlak samozřejmě dle hmotnosti jezdce.

            0 0
            • petyn  

              Hele občas něco se mnou sjede. A znáš to,, proč máš vepředu jinej plášť než zadní a já ne ?? Chceš se mne zbavit ??? ,, :)

              0 0
    • ladys  

      Manželce jsem nahodil Fast Track S-Works. Lehký rychlý plášť https://www.bikomatic.cz/…lack-29-x-21

      0 0
    • Breakpain  

      Rozhodne nejsem odpurce bezdusi, ale dotaz… Chce se Ti o to starat? Cti: vyuzije manzelka bezduse?

      Osobne jezdime bezduse, ale treba na dirtu a silnicce to nemam, protoze to tam nema u me prinos (nemam tam defekty). Takze nekontroluju & nemenim tmel. Jen takova uvaha ;).

      1 0
      • J1RKA  

        nj, ale o bezduse se staras doma, a o duse na 100% nekde venku, kdyz seto nejmin hodi :D

        0 0
        • Breakpain  

          Souhlas, ale pokud mam na necem 0–1 defekt rocne a resim to z pohledu defektu, zustavam u dusi :). Nic vic, nic min :).

          Na enduru/ DH tam jedine bezduse, popravde kvuli inzertum a tlakum.

          0 0
      • Jan D.  

        Když nemám defekty, tak ani neměnim třeba rok tmel. Ať klidně vyschne. Pláště drží tlak stejně. Pro případ defektu vozím malou lahvičku tmelu i duši.

        4 2
        • Tomcat  

          Protože jste neměli rok nehodu , nebude si platit pojištění?..... Hmm to je fakt hluboký.....

          0 4
          • Jan D.  

            To neni moc dobré srovnání. Defekty co by jinak zalepil funkční tmel nevypustí vzduch tak rychle, abych si toho včas nevšiml a nestihl bezpečně zastavit. Fatální defekty tmel stejně neutěsní. A vzhledem k tomu že nezávodím, tak mi nevadí na chvíli zastavit a opravit defekt, což se mi za 3 roky na bezduších stalo tak 4×.

            1 0
            • Tomcat  

              To opravdu není …Když nemám defekty, tak ani neměnim třeba rok tmel. Ať klidně vyschne…

              IF nemám defekty… …THEN neměnim třeba rok = vyschnutý tmel v pneu

              Tak proč ho tam máte?

              0 4
              • Jan D.  

                Nevim kam tím míříš, ale tmel je většinou potřeba po nahození, aby utěsnil plášť. Takže klidně můžeš hned na začátku nalít jen minimum tmelu pro počáteční utěsnění. Někdo to tak taky dělá.

                0 0
        • jIrI___  

          Taky preferuju tuto taktiku. U čerstvého tmelu z lahvičky má člověk navíc jistotu, že bude fungovat, což se u několik týdnů starého tmelu v pláštích většinou říci nedá.

          1 0
          • ladys  

            V lahvičce ho mám čerstvý od loňského května:D

            0 0
            • Jan D.  

              Tak v té lahvičce není tolik vzduchu co v kole. Tmel v lahvích co kupuješ se taky nějakou dobu válí po skladech a obchodech.

              0 0
      • schrami  

        Mám na výběr ze dvou možností. Buď předělám moje nový kolo na duše nebo její kolo na bezduše. Jelikož jsem doteď nikdy nejezdil na bezduších, tak si to chci zkusit.

        Výhodu ve sjednocení vidím v tom, že budu tahat jenom jeden cajk s sebou :)

        0 0
        • tsunami  

          No my máme oba bezduše a stejně s sebou duši vozíme – některé defekty prostě jinak neopravíš.

          4 0
        • Tomcat  

          ha ha.. míst náhradní duše a sady na zalepení duše… budete tahat náhradní duše a sadu na zalepení bezduše véékej rozdíl :)

          0 3
          • Gwaihir  

            Rozdíl je v tom, že nemusíš zastavovat kvůli trnu, který by ti propichl duši. Velkou díru tmel nezalepi, ale náhradní duší nic nezkazíš. Třeba pomůžeš někomu, kdo má defekt a nevzal si duši.

            1 0
    • kmekky  

      Za mne Thunder Burt. Jezdím je čtvrtým rokem a neměl jsem lepší. Tedy bavíme li se o suchém a pevném podkladu.

      1 0
      • schrami  

        Vozíš ho i na předku?

        Občas může být i mokrý pokud za cesty přijde déšť :D

        Na zadek jsem rozhodlý ten Thunder Burt a uvidím, co ještě předek.

        0 0
        • kmekky  

          Vozím ho i vpředu, hustím na nižší tlak, 1.5. Za deště to prostě není žádná hitparáda, ale to žádný plášť tohoto typu.

          0 0
    • jindrich  

      Se připojím s dotazem na podobné cesty.

      Dělá někdo vůbec 29*1,9 šíře?

      0 0
      • jIrI___  

        Hledej v kategorii gravelových plášťů. 45 mm šířky nejsou ničím neobvyklým, u 50 mm je výběr už o něco menší.

        0 0
      • Gwaihir  

        Kde a na čem jezdíš, že chceš tak úzký plášť? Za mě Pirelli 2.2 jsou dost úzké.

        0 0
    • MilanT  

      Dobrou radu jsi už dostal,na předek specialized ground control a na zadek specialized fast track.Linky které sem byly dány jsou super cenově výhodné.

      Takže už není třeba nic řešit,ale konat.

      Sám tuhle kombinaci vozím léta na kolech pro vyjížďky i na závody a vyhoví to všude.Mám ground controly i na éčku a jaká to je pohodička.

      Pro rekreační jezdce naprostý bezproblémový luxus.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.