b'twin triban 100 - upgrade pohonu

42 nepřečtených
  • Zevl

    Zdravím, zvažuji koupi b'twin triban 100 jako levné přibližovadlo po městě, občas na cestu do práce (20+20km) . Terén asfalt, šotolina, hladké polní cesty. Jediné z čeho mám trochu obavu je rozsah převodů. Je možný upgrade pohonu na 1×10 s použitím komponent z MTB ? Mám kazetu shimano 11–36, hazku xt 781, nějaká 10s páčka se taky najde. Předpokládám tedy, že bude potřeba pouze výměna zadního náboje za kazetový, silniční , nebo mtb ? Je možné použití uvedených komponent ? V silničkách se opravdu nevyznám, jezdil jsem pouze historicky na favoritu. Případně uvítám návrhy na jiné kolo. Nechci ale investovat moc velké částky, je to okrajová záležitost.

    Anketa: triban 100 ?

    10x
    59%
    4x
    24%
    0 0
    • Vilém  

      Tu packu bys tam pridelal jak? Nebo spis kam?

      Naboj podle sirky zadni stavby, pokud ma 130, tak silnicni, pokud 135, tak horskou.

      0 0
    • Marskatin  

      A rozsah převodů tě straší v tom smyslu, že ti budou chybět těžké převody?

      44×14 mi přijde těžké k danému účelu dost a kvůli dvoum zubum na nejlehčím převodu bych se na to vy…

      Pokud vše máš a páčku zvládneš adaptovat a jedinou investicí je náboj a přepletení kola, proč ne.

      0 0
    • Zevl  

      Dle mého odhadu budu ke komfortu potřebovat alespoň jeden převod nahoru i dolů. Na mtb po rovině občas využívám 36/11, a to táhnu 2,5" miniony. Tohle by přece jen mělo jet lépe, ale možná jsem úplně mimo. Chci mít jasno v tom, že případný upgrade je reálný a nebude to stát nesmysl.

      0 0
    • slampik  

      Ahoj, neřešil jste někdo dvouplacku (klasická tourney) u Tribana 100? Jedná se mi o to, jestli tam sedne (aby nemusel měnit střed s delší osou)…díky za info…

      0 0
      • slampik  

        odpovím si nakonec sám, ano klasická tourney tam sedne, střed se měnit nemusí…

        0 0
        • odik  

          +1 :-)

          0 0
        • cervikpetr  

          Pro mě dobrá zpráva. Co jsi dal na tribana za duály? Já pokikuju po něčem 2×8/9 s tím, že bych vyměnil žádný kolo/náboj aby tam šla kazeta.

          0 0
          • slampik  

            klasiku, shimano tourney A070 2×7…dát tam něco dražšího by neúměrně zvýšilo cenu samotného zařízení…

            0 0
    • Roskot  

      Zdravím,

      Nechci zakládat nové téma tak to hodím sem. Nedávno jsem dostal kolo triban rc100. Celkem mě ježdění chytlo. Jelikož jezdím většinou na chalupě v Beskydech dost mi nevyhovovaly převody, do kopce těžké, z kopce zas nemá cenu šlapat, proto sem se rozhodl vyměnit převodník za dvoutalir tourney 50–34. Koupil sem tourney dualy (2×7) na řazení a přesmyk taky tourney.

      V svojich plánech sem úplně zazdil střed, předpokládal jsem že na ten ctyrhran ty kliky jednoduše dám, ale teď netuším jak dlouhou má ten původní převodník osu a změřit ji nemám jak dokud nepřijde balík kde mám objednaný i stahovák. Netuší někdo jak dlouhá osa tam je? Popřípadě je nějaká tolerance pro ty kliky když je nasadím na delší osu než 110mm?

      Kolo montují poprvé tak je to pro mě boj.

      0 0
      • Roskot  

        Tak si odpovím, třeba se někomu bude hodit. Triban má příliš dlouhou osu na dvoutalir, při zpětném šlapání padal řetěz o pastorek, resp dva dolů, takže sem vyměnil celý střed a dal osu 110mm což vše vyřešilo.

        0 0
        • Janes  

          Jediný smysluplný upgrade tohohle „kola“ je zahodit ho a koupit si kolo. :-)

          0 0
          • Janes  

            Rám 100.00% hliník, tak to mě opravdu pobavilo :-)

            0 0
          • PatrikKalista  

            Myslím, že jako kolo do práce to je úplně dostatečné…

            0 0
            • Janes  

              O tom žádná, ale tady je řeč o upgradu na použitelné kolo na normální ježdění, navíc v Beskydech…a vo tom to je..

              0 0
    • PatrikKalista  

      Ahoj, neměnil jste někdo vidlici za karbon? Požadavky. rovná a průchodnost 700×35 mm.

      Děkuji

      Patrik

      0 0
    • PatrikKalista  

      Ahoj. Bude na tom fachat tohle:

      Sora páky 2×9, Presmy Sora 2s, Sora hazka 9s Kliky Sora 50–34 a kazeta sram 11–32 7s? Je to levné kolo do prace. Chci levný a spolehlivy provoz

      Díky Patrik

      0 0
      • scortis  

        Tak když k tomu vezmeš ještě remerx zadní kolo a devítkovou kazetu tak to určitě šlapat bude, ale myslím že jediný upgrade toho kola co dává smysl je upgrade omotávky ;)

        0 0
      • Honzis  

        pokud je nába s ořechem tak koupit 9sp kazetu a vyhodit z ní 1/2 pastorky jedině. Jinak zadní kolo na 9sp. Spolehlivý a levný provoz může být na prase i klasické páky a řadit nearetačními páčkami, tohle je dost investice kupovat dualy a kliky

        0 0
      • scortis  

        Ale jestli se ti do toho chce fakt tolik investovat tak můžeš vzít třeba tohle kolo

        https://www.axit.cz/…pid-sora_32/ a nějakou devítikazetu dle rozsahu co chceš (klidně třeba 11–34), jen si pohlídej přehazku aby to pobrala, na tvůj rozsah GS raménko.

        0 0
        • PatrikKalista  

          Ok. Dikes a vydrží neco ty kola? Třeba i mírný terén?

          0 0
          • scortis  

            Má to 32 drátů a ten ráfek je docela odolný (mám verzi s Tiagra nábojem). Já s tím jezdím silnici, nutno říct občas dost děravou a zatím bez potřeby centrování.

            0 0
          • Honzis  

            32drátů a bytelný ráfek snese hodně, bych se nebál pokud nemáš nějak zásadně 85+kg.

            0 0
      • tompca  

        Jestli chceš, tak mám doma nový tenhle záplet

        https://www.cyklodiskont.cz/…-tx500-87131?…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nebude, není totiž kompatibilní krok devítkové páky se sedmikolečkem, potřebuješ přeplést zadní náboj a devitkovou kazetu nebo šroubovací devitikolo, nevím co je tam za náboj, jestli obyč šroubovací nebo užší kazetové těleso. Ten šroubovací jde upravit, stačí si pohrát s podložkama a v případě potřeby doladit výplet. Je to ale otázka času, kdy se to posere, osa je moc namáhaná, kazatova naba je spolehlivější.

      0 0
    • kucka7  

      Není lepší vzít 500. To kolo vydrží hodně, je to 2*9 s dostačujícím rozsahem, projde tam 35 plášť i s blatníkem.

      Ano, cena je vyšší, ale už nemusíš nic vylepšovat.

      0 0
      • PatrikKalista  

        Není, když máš TRIBAN 100 doma a to kolo Tě baví:-) Blatníkem??? Čím, že to? Blatník??? No ty vogis. ten fakt nepoužívám. Ještě mi není 60:-D

        0 0
        • Jakobo  

          Spousta lidi, co jezdi do prace na kole prave blatniky doporucuji, celoobvodove. Tak si myslim, ze na takovem kole se to da zkousnout.

          0 0
        • Velomiwookie  

          Malo kol ma ve svem popisu napsany jaky blatnik na ne patri a Triban 100 je zrovna jedno z nich, takze bys mohl vedet co to je :D

          0 0
        • kucka7  

          Pokud jsi z vesnice a v okolí zemědělci jezdi při sklizni (momentálně cukrovky) po silnici, tak je oceniš.

          0 0
          • PatrikKalista  

            Raději jsem se naučil prát v pračce než blatníky:-D

            0 0
            • Jezevec70  

              Pokud ti vyhovuje prát 2 x denně a jezdit v chladnu s neustále mokrýma zádama/ledvinama, tak prosím. Ono ti tělo časem poděkuje.

              0 0
              • PatrikKalista  

                2× denně? To bydlíš v Bergenu? :-D

                Hele, jezdím 3 až 4krát v týdnu do práce na kole tam i zpět. Nevím, jak u vás, ale u nás prší, tak jednou za 14 dní a to nějak přežiju. Teď jezdím víceméně stále za tmy a asi nepotřebuji být vyžehlený jako do tanečních. :-D

                0 0
                • Jezevec70  

                  Letos pršelo poměrně hodně. Už se mi taky stalo, že jsem zmohl cestou tam i zpět, snad 3 dny po sobě.Jezdím dost km po písčito-šotolinové cestě A ta když se kvalitně namočí, tak je pak mokrý písek všude.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Ono hlavne ten pisek se z pracky nedostane, proud vody tim slabym cerpadlem je pomerne slaby. V pracce, kterou mam doma je takova odkalovaci trubice. Je pristup jen pri odstraneni sten pracky a blbe se vymyva, delal jsem to pred 2 roky.

                    Jet takhle bez blatniku to je snad hrst pisku na hadrech, v kapsach. Kdyz se pak obleceni hodi do vany je videt kolik pisku zustane na dne. A blatniky pri kazdodennim jezdeni maji vyznam i za sucheho pocasi, mene se spini retaz. Pri pravidelnem jezdeni do prace i takove drobnosti po case ovlivnuji castejsi vymenu dilu.

                    0 0
                • Honzis  

                  od cca půlky října do půlky března vyjet bez aspoň zadního blatníku je dost risk, kor když si nemůžu zvolit čas výjezdu. To jsem nikdy nepochopil borce co jezdí v civilu v džínách s mikinou a nemají nic

                  0 0
    • Markony  

      Stačí mit po cestě nějaký výkop nebo výjezd aut ze stavby .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.