avid juicy seven vs. formula RX 2010

30 nepřečtených
  • kejmi

    zdar borci, mám na biku avid juicy seven a už delší dobu plánuju, že si udělám radost a pořídím nové brzdy. Co myslíte tyto Formula RX 2010? Polepším si? (gramy neřeším, jde mi čistě o brzdný výkon)

    0 0
    • Kubiczech  

      Na Kupkole jsou RX za 3690 Kč.

      0 0
    • vojtechposmourny  

      Pokud Tio jde čistě o brzdný výkon a gramy navíc neřešíš, super reference jsou na nové Sainty.

      0 0
    • MlokCZ  

      Ne.

      0 0
    • mr.antik  

      to jsou ty avid tak špatný (na XC)? Nebo jde jen o „morální“ obměnu?

      0 0
      • kejmi  

        avidy jsou v cajku, ale rád si občas udělám radost (nejčastěji něco na kolo) a rád bych nové brzdy.. asi tak:)

        0 0
    • qasko  

      RX brzdia po zajazdení vážne super ,ale ťažke sú jak hovado :) J7 je už nevyrábane morálne zastaralé retro :-X

      0 0
      • MlokCZ  

        Akorát to retro brzdí lépe než ty RX. RX jsou z posledních Formul podle mě jasně nejhorší. Přijde mi to jako snaha doplnit co prodávají i o co nejlevnější brzdy.

        Hodnotím je jako mírně horší než ORO (což je pořád dobře fungující brzda). A ORO brzdily podobně jako J7 (myslím brzdný výkon, ne chod páky, ten je výrazně odlišný).

        0 0
        • qasko  

          Nemôžem s tebou suhlasiť. Mal som všetky spomenuté brzdy a RX mi prišli najlepšie čo do ergonómie, výkonu a dizajnu. Pravda je však že kvalita spracovania je o dosť slabšia ako napríklad pri R1.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ergonomii, design a chod páky nehodnotím, to je čistě individuální záležitost a každému sedne něco jiného.

            Co se týká brzdného výkonu, tak tam si za tím jednoznačně stojím. Už jsem srovnával moje oboje K24 v přímém srovnání v jednu chvíli s RX (RX už pár set kilometrů zajeté a dobře seřízené) a bylo to jasné.

            S třetím kolem, kde mám The One pak nemá smysl srovnávat vůbec, ty jsou úplně někde jinde (to ale i cenově).

            A i v tom testu, co už tu několikrát byl, tak RX dopadly, co se týká výkonu při srovnatelné síle na páce hodně špatně.

            0 0
            • MlokCZ  

              Taky jsou ale RX na druhou stranu sehnatelné hodně levně.

              0 0
            • qasko  

              Ok ja som ich chvíľu vlastnil http://quasko.blogspot.com/…a-rx30.html pred nimi to bol Avid Elixir á prišli mi fajn.

              Keď vravíš že sú na prd hádať sa stebou nebudem pretože sú na mňa priťažké a tým strácam záujem ;)

              0 0
              • MlokCZ  

                Rozhodně netvrdím, že jsou to brzdy na prd, to zase ne. Jsou to slušně funční brzdy, zvlášť za ty peníze, co je lze sehnat.

                Jen tvrdím, že ty RX, co jsem zkoušel brzdily mírně hůře jak moje oboje K24 (a tedy i starší J7) a tedy, že určitě je nemá smysl koupit místo stávajících J7.

                A J7 jsem jezdil dva roky a dlouhodobě současně s těmi K24, takže ty mám srovnané dobře mezi sebou.

                J7 by podle mě mělo smysl nahradit, pokud už nefungují jak by měly a už to majitel nechce řešit. Nebo pokud mu vyloženě nesedí průběh páky u Avidu.

                Pokud by chtěl měnit z důvodu, že chce brzdy, co mají větší brzdný výkon a aby to bylo opravdu znát, tak by musel hodně připlatit a těch brzd by ve výběru bylo hodně málo (např. už ty zmíněné The One).

                A ten brzdný výkon vždy pro začátek může zvýšit větším kotoučem a ověřit si, že to je co hledá.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A ještě doplnění k tomu testu, co tu několikrát byl. Tam dopadly hůře než se mi zdály v praxi.

                  0 0
                • The_Trooper  

                  Hodně záleží také na deskách, teď mám na Formulkách K18 červené koolstopy a ty pěkně koušou oproti modrým Fastoopy.. a original desky byli nejhorší. Jinak jsem mel možnost srovnat s Avidy, Hayes a Shimany XT, nejlepé na tom byli Avidy Utlimaty. Na Formulích mi vadí extrémní poměr pístku páčky ku pístku třmenu což se projevuje malou vzdáleností destiček od kotouče (škrtání), ale hlavně velký rozdíl chodu páčky u sjetých a nových desek (dlouhý mrtvý chod :().. Dále menší životnost desek oproti konkurenci (Malá brzdná plocha) . Jinak jsou formule suprové brzdy…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na deskách jistě záleží, i když bych řekl, že se to trošku přeceňuje. Ono totiž dost lidí třeba má originál desky koupené s brzdou sjeté a pak zkusí nějaké jiné. A ono to najednou brzdí výrazně lépe. Jenže někdy to je tím, že ty staré už byly třeba lehce zamaštěné nebo jiný problém a stejné zlepšení by bylo i s novými origo.

                    Měl jsem u K24 současně nové Koolstopy (organické) a na druhém kole originály. Koolstopy byly lepší, ale jen malinko.

                    Škrtání mi nikdy nevadilo ani u K24, stejně nebylo o moc větší než třeba u XT a J7, co jsem jezdil předtím.

                    Největší zlepšení se škrtáním bylo stejně teď s novým kolem u The One, kde je také malá mezera. O velké zlepšení se postaraly obě pevné osy.

                    S The One jsem teď i změnil názor na sintrované desky a to proto, že u těchto brzd i se sintry to brzdí parádně při studených deskách na první zabrždění (i na první zabrždění jsou jasně ostřejší The One + sintry než ORO + organiky). A to dokonce i ty originál desky (Koolstopy mám připravené, ale ještě jsem je nezkoušel).

                    Ten prodlužující se mrtvý chod se sjížděním desek tam je, pokud se nejezdí desky do mrtě, tak se to ale ještě tolik neprojeví.

                    Uvidím jak tohle bude u The One, tam jsem se ještě ke sjetí desek nedostal.

                    S výdrží desek u ORO jsem problém neměl (tím myslím žádné předčasné měnění desek), i když souhlasím, že je ta výdrž mírně horší než u jiných brzd.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    hodně záleží na tom kolik je v brzdě dotky. ORO má malou expanzku a tak vyladit aby 1. neškrtaly s novou deskou a 2. neměly mrtvo když jsi na plechu, to je fakt peklo.

                    ta vzdálennost mě taky vadila :( na rozdíl od tebe jsem s origo – při závodním nasazení a váze 72 neměl problém na 160kotoučích

                    0 0
        • dodydody  

          Jel jsem celkem 3× brzdy RX a vsechny brzdej az neskutecne silne ,ve srovnani,Avid 5,7 Elixir CR,ORO K18 K24 Shimano Saint ty staré:RX mi přijdou až neskutečně silné ,když sem s nimi poprvé brzdil přímej přechod z Elixir CR tak sem malem letel.

          0 0
          • qasko  

            1*

            0 0
          • Honza321  

            kamarád jezdí J5 na zimáku a Ultimaty na 29" a teĎ je vyměnil za RX a jednoznačně si pochvaluje mnohem větší brzdný výkon a lepší dávkovatelnost takže kdo se v tom má vyznat :-)

            0 0
    • Ruprt2  

      omlouvám se za zneužití vlákna.

      Mám Avid J7 myslím že rok 2007 a při výměně desek jsem chtěl provést i výměnu kapaliny. Ale zjistil jsem, že mám mírně rez v odvzdušňovacím šroubu na páce.

      Prostříkl jsem to wéděčkema ten torx nemá hrany. nasadil jsem T10 do šroubu a protočil se.

      Mám už tyto brzdy zahodit a dát na kolo nové, nebo se vyplatí shánět šroubek a řešit odvrtání?

      Díky za názor

      Autorovi vlákna. Formula je odlišná brzda projevem na páce a RX by měla být horší brzdným účinkem než AJ7. Jestli máš možnost zkusit, tak zkus, třeba ti bude sedět líp. Jinak bych do toho nešel.

      0 0
      • happysafari  

        Já mám RX a brzdí dobře dokonce i pěkně vypadají:) ale nemám možnost porovnání s jinýma brzdama ale při přechodu z V mi RX přišly skvělé:)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Muzes pouzit odvzdusnovaci sroubek z druhe strany paky;) Pokud ti nevadi jejich moralni zastaralost, tak bych je nemenil. Mam v krabici J7 nekdy z roku 04 a prozatim cekaji na repas. Tesneni sice vyjdou asi na 1500 a nove deore uz nejsou tak daleko, ale porad jsou to jenom deore brzdy;)

        0 0
        • Ruprt2  

          nemůžu zaprvé teď ho nepovolím a když ho odvrtám, tak potřebuju náhradu. Ten šroubek je tam pořád :-)

          je to malinký hajzl na Torx10 s těsněním. Když ho dám pryč, tak se mi brzdy vylijou :-/

          Pokud by to bylo to tom zavolat žitnému a za stovku mám za 14 dní šroubek, tak tu nepíšu, ale cena bude pravděpodobně násobná čekat na to budu určitě dýl jak 14 dní a bude to o nervy. Už mám bohužel nějakou zkušenost.

          A ještě není jisté, že vůbec bude na tak „staré“ brzdy.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Na brzdy z roku 07 by se mel nechat sehnat. Jinak tam muzes placnout libovolny M5 sroubek protze je tam klasicky zavit. Ja na svych J7 mam sroubky dva, protze paka je obojetna. Myslel jsem to tak, ze pro odvzdusnovani muzes pouzit ten druhy(otocis paku) a ten se strhlou hlavou muzes s klidem ignorovat.

            0 0
    • tom_777  

      Podle mě jsou RX dost dobrý brzdy vozil jsem je asi měsíc.

      Teď mám třmeny stále RX + páky R1 a je to ještě o chlup lepší.

      Podle mě je slabina v těch origo kotoučích Formula, co šetřej materiálem u uchycení 6 šrouby. S Aligátorama to brzdí víc, s menším zvukovým projevem, navíc se ty Aligátory tolik nekroutěj a tak není takovej problém se škrtáním

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.