Asfalt/Terén/Lesík - MTB CC nebo Enduro

38 nepřečtených
  • Sargerasss

    Zdravím

    Rozhodl jsem se k nákupu kola. Je mi 16 let, vážím 61 Kg (přibírám :-) ) měřím 176cm. Mám svůj osobitý styl, jezdím na celkem dlouhé štreky po asfaltu, ale hodně často řádím na lesních cestách, po kamení a kořenech. Ve všech terénech jezdím rychlou, lehce agresivní jízdou. Cenová relace se pohybuje do cca 30 000. Jsem student, tudíž pochopte prosím, že každá koruna je dobrá :) Nevím do čeho jít. Jestli klasický horák MTB cross-country jako například toto http://www.cyklopoint.cz/…500-d-2089d/ nebo http://www.cyklopoint.cz/…e-d-n2–146d/ nebo toto http://www.cyklopoint.cz/…1200-d-175d/ nebo jestli zvolit něco celoodpruženého jako například http://www.cyklopoint.cz/…y-500-d-90d/. Také jsem zvažoval o enduru jako je tohle http://www.cyklopoint.cz/…y-800-d-83d/ . A jedním dechem se ptám, jsou celoodpružáky a hlavně endura vhodné i na delší štreky na asfaltu? Mnoho lidí mi řeklo, že za ty peníze koupím mnohem výhodnější MTB bez zadního odpružení, které bude mít jízdní vlastnosti, pro mne a můj styl lepší, než enduro či celoodpružák. Mohli byste mi prosím poradit? Díky :)

    0 0
    • mpdu  

      Pěknej kompot – od všeho trochu v jedné sklenici :-)

      0 0
    • Rubi  

      co neco takoveho 120/110 zdvihy tady

      nebo to same na XT tady

      myslim ze paradni pomer cena/vykon a zdvihy takove uni

      0 0
      • Sargerasss  

        No, abych pravdu děl, nemám s Haibiky příliš mnoho zkušeností a hodně lidí mi doporučuje MTB pevnou Meridu s odpruženou předni vidlicí, nebo Scotta. Nevím jestli nějít do osvědčené klasiky.

        0 0
        • mpdu  

          No mozna uz by ta reklame Meride mohla stacit, ne? ;-)

          0 0
        • Smazaný účet  

          To je fuk, vem kterykoliv kolo z cyklopointu. Jsou dobri, kolum rozumi, maji jenom kvalitni kola, nejlepsi ceny, super servis a davaji pri nakupu cyklotycinku zdarma:)

          0 0
          • Sargerasss  

            Nejde o cyklopoint a už určitě né „kterýkoli“. Každé kolo je specifické a nemusím se snad ani zmiňovat že každá třída je do jiného terénu. Nevibírám ani tak kolo, ale spíše do jaké teréní třídy jít…

            0 0
    • weekend warrior  

      jestli fakt nejvíc jezdíš na výlety po silnici + kameny jsou spíš tohle než tohle tak určitě pevňáka

      0 0
      • vasek80  

        +1

        0 0
      • Sargerasss  

        No právěže přejíždím z terénu do terénu a ten první obrázek bych kameny nenazýval, spíš hůř zpevňená cesta. Ty druhé kameny co jste ukazoval, tak po takových také jezdím, jen mě z toho na nynějším pevném GT bolí prdel :) Ale jak jsem řekl, jezdím také po zpevněných a asfaltu a opravdu těžší terén, kořeny větší „šutry“ jako na obrázku 2, také… :( Proto se nevím rady… Lidi mi říkaj Enduro, ale to se mi jeví jako špatná volba na asfalt… chmm…

        0 0
        • Kubiczech  

          Šel bych do fulla se zdvihy 120/120mm. Po asfaltu pojede a v terénu už něco dovolí a ve finále ho můžeš vyladit podle toho, kde se vyskytuješ nejvíce (míněno kola, pláště, převody, posez a podobně).

          0 0
    • scalar  

      zapomněl jsi tam dát ještě nějakou crossovou Meridu :-)

      0 0
    • Sargerasss  

      O žádnou reklamu Meridě se nejedná, přísahám :D Ale hodně lidí mi ji doporučilo, tak jsem je sem napráskal. SAMOZŘEJMĚ SE NEBRÁNÍM JINÉ ZNAČCE. Chraň Bůh!

      0 0
      • mr.antik  

        Výprodeje Haibike, Radon bych určitě omrknul, případně výprodeje. Full vs. HT těžko soudit, ideální kdyby sis to půjčil, abys viděl jak tě to omezuje vs. jak ti to pomáhá

        0 0
        • Sargerasss  

          A víte o nějaké cyklo prodejně kde do terénu půjčí full do terénu ? Já ne. A ve své blízkosti nikoho s Fullem nemám. jde o to, jak už říkám po sté, že se bojím s fullem/endurem toho asfaltu :( Proto jsem doufal že se zde někdo jako já najde a zdělí mi zkušenosti…

          0 0
          • AsiJura  

            RB ti půjčí kolo do terénu a můžeš si od nich rovnou vyzkoušet jak XC tak trail bike až po enduro.

            Jinak z asfaltových přesunů na těžším kole má strach většina lidí co fulla nejela, nebudu ti vykládat, že to jede stejně, to určitě ne, jen prostě podle mě záleží více na tom s kým jezdíš, než které z těch kol budeš mít, když budou mít lidi kolem tebe xc a ty EN, tak se budeš trápit na asfaltu ale v terénu budeš vysmátější, a naopak. Jinak proč jezdit na asfaltu a šotolině rychlostí 25km/h a ne 20? Jde o to co tě více baví, ne co jezdíš nejčastěji, pokud tě baví svištět při přesunech po polňačkách a terén(jako ty výše zmíněné šutry a podobně je pro tebe jen nutné zlo, překážka, kterou prostě jen musíš přejet na své trase, tak ber xc. Pokud ti naopak nevadí že tě někdo semtam předjede na asfaltu, na 10kg střele, protože se těšíš až se pořádně rozmrdáš v těžkém terénu, tak ber ENko. Pokud chceš z každého trochu, teda být pomalejší na asfaltu a mít méně pohodlí v terénu, ber trailbike:)

            0 0
          • oddie  

            V Radotíně mi full do terénu na vyzkoušení půjčili, ale chtějí na něj pochopitelně nemalou zálohu :)

            0 0
          • mr.antik  

            vyloženě bát se nemusíš, ale na nějaký spurty to není…

            Procentuálně to těžko odhadnout, kolik ti full vezme díky tlumiči, protože většinou na tom full máš jiný gumy, jinačí posed…

            0 0
            • Sargerasss  

              Chlapi díky moc Vám všem. Čím dál více to vidím na full. Ještě dotaz, vzít klasický cross-county full, nebo jít do endura(full)? Popřípadě, pokud se Vám chce a máte čas, mohli byste sami za sebe nějaké kolo kolem cca 30ky doporučit?

              0 0
              • Smazaný účet  

                ady asi bude nejlepsi kdyby sis pujcil nejakou XC a EN testovacku. Projel si nejaky typicky usek na obou kolech a zkusil zhodnotit na kterem kole ti to rpipada lepsi.

                Obecne s jidlem roste chut a tak, si mylsim, ze po naskoceni na fula zacnes vice davat teren a vice vyuzivat zdvihy:)

                0 0
              • ZuzicK  

                Vzhledem k tomu, že jezdíš dlouhý asfalty, tak bych šla cestou XC-fullu, přinese pohodlí, trochu více podrží v terénu. Ale je otázka jestli nemetamotfuješ na čistokrevnýho enduristu s občasnýma delšíma výletama, to musíš rozmyslet sám :-) Na enduru to taky jde, ale může tě pak štvát posed, pláště (pokud nebudeš přehazovat), pohupování,…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Proc by mel byt posed problem. Mozna tak aby vysel kratsi predtavec, ale poloha sedla bude vpohode. Teren poresi teleskopicka sedlovka…

                  0 0
                  • ZuzicK  

                    Někdy je u Endura problém udělat chrtí posez, jet 100km+ na vzpřímeném posedu je o zadek :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      u malych velikosti mozna ale u vetsich si myslim ze bez problemu… :)

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      To mozna jo…treba nechat zadek odpocnout nekde na zahradce:) Pet hodin vkuse sem nejel ani nepamatuju:D

                      0 0
                    • AsiJura  

                      Proto musíš vybrat trasu tak, aby jediná šance jak pokračovat byla vzít kolo na záda a jít po svých, bez toho je to stejně hovno enduro ;)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Ja uz lenivim/optima­lizuju. Nez jezdit jenom po vlastni oe, vyuzivam pro priblizovani vlaky nebo auto…vlaky mam radeji, bo pak neni problem pivni obcerstvovacka:)

                        Bohuzel z poruby je to bud na bajku pres cele mesto nebo s jednim prestupem navic:(

                        0 0
                        • AsiJura  

                          Jo tak to je taky paráda, takové bekkántry po česku, necháš se otvézt někam do říti(třeba val.klobuky) a zpátky po vlastní ose cestu kterou jsi vybral na mapě, to je pak o zážitky postarané a člověk hned pozná větší radius kolem bydliště. Tu ovu ti teda vůbec nezávidím, ale zase to máš blíž do všech stran.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Ja docela vyzivam „doku“ v podobe chalupy v Turzovce. Tzn vlakem do Jablukova…hre­ebenovka po cervene a v kterykoli okamzik to muzu sotcit na slovensou stranu a pak kdzy budu vystaveny, tka to uz mam jenom z kopce:)…druhy den se hezky zahreju stoupanim na hreben a muzu pokracovat (Bily Kriz-Visalaje a bud po ceste dom nebo do Ostravice na vlak:)

                            Idelani spojeni je, kdzy jsou nasi na chate, bo pak akorat sprcha, pivecko a nejake grilovani:)))

                            0 0
                • nox159  

                  dlouhy vylet, tzn 5h na Xccku muze byt stejne narocny jak 5h na enduru… jake si to udelas takove to mas…

                  (jen ujeta vzdalenost bude jina no ;-)

                  0 0
              • Slavoš  

                Spěcháš moc na kolo ,nebo si počkáš než si pořádně vybereš?Pokud ne tak se zaregistruj na Test fest 2012 kde si to můžeš osahat

                0 0
          • AleZ80  

            Pokud na to enduro dáš jezdivější pláště, tak pro něj nebude asfalt probém. Samozřejmě za předpokladu, že bude mít zamykání vidle a propedal nebo lock na tlumiči ( pokud to bude full ).

            0 0
    • marasan  

      silnicku/cyklo­krossku z druhy ruky a k tomu za dvacet njakej mtb

      0 0
    • Blahycz  

      ahoj řešil jsem podobný problém jako ty. Nakonec jsem vybral universální variantu Fulla 120/120 Ghost Amr a jsem maximálně spokojenej. Na silnici jede a v terénu taky funguje. Mrkni třeba i na bazar. Zkus třeba tohle http://www.cyklobazar.cz/…-top-fuel-8/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.