Allmountain - nastavení odpružení

50 nepřečtených
  • Mobidyk1

    Ahoj, jezdím na novém allmountainovém kole od Meridy konkrétně model One Forty se zdvihy 140mm a systemem virtuálního čepu. Jako novej fullista stále laboruji s nastavením odpružení a zkouším reakce biku v terénu ale chtěl bych vědět jak preferujete nastavení tlumičů vy. Momentálně jsem se zastavil na přibližně stejné progresivitě tlumiče a vidlice s mírným zanořením po nasednutí, odskok téměř otevřený pro pohotovější reakci. Přemýšlím jak mají nastaveneno zkušení rideři, zatím se mi takto nastavené odpružení zdá jako ok v rozbitějším terénu a lehce agresivněším stylem, jak to vidíte? Díky.

    0 0
    • Azmir  

      Tak sag se dává většinou na 20–25%, pokud neskáčeš a nejezdíš žádné pekla a máš rád pohodlí, klidně můžeš i 30%.

      Co se týká odskoku, taky ho mám skoro na nejrychlejším.

      0 0
      • Mobidyk1  

        ok to mě uklidnilo, díky

        0 0
      • Baba-Ji  

        zase rychly odskok zpusobuje urcity „neklid“ kola, taky jsem dycky mivbal rychlejsi odskok, ale postupem casu ho pritahuju a pritahuju..

        0 0
      • Rudyshy  

        no uplne otvoreny odskok ti zase z toho udela vic hupave a pri pomalejsej jizde z kopce ti z toho zase urobi mene pohodne .. treba to torsku odladit dle jazdeckeho stylu, rychly odskok je tak dobry pro sjezdare

        takze za mne jezdit s uplne otvorenym neni to prave orechove

        0 0
      • deekay  

        Hlavne se neda vubec porovnavat stylem – mam odskok skoro na nejrychlejsim, protoze vzdy je to jine vidle od vidle, tlumic od tlumice, sile pruziny, tlaku tlumice/vidlice

        0 0
      • fousek  

        U progresivnejsich vidlic/tlumicu/zad­nich staveb je velkej sag naprd, potm to chodi treba jen 1/3 zdvihu coz mi prijde dost naprd

        0 0
        • wilda81  

          Jenže jak z toho ven? Když tlumič nabušíš na maximální tlak, tak ti to nebude chodit přes celý zdvih tak jako tak.

          0 0
          • MlokCZ  

            Bude to ale pořád chodit o něco více než s velkým sagem a menším nafoukáním.

            Při menším nafoukání a větším sagu udělá např. rozdíl tlaků při sagu a na překážce rozdíl ve zdvihu 1/3 (délky chodu zadní stavby).

            Při větším nafoukání ten stejný případ na stejné překážce (tedy stejný rozdíl tlaků) udělá rozdíl ve zdvihu více než 1/3 díky tomu, že se chod bude pohybovat v méně progresivní části zdvihu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Využitý celý zdvih samozřejmě při tom větším nafoukání nebude, ale reálně využívaný chod zadní stavby bude větší.

              Naopak při extra velkém sagu se klidně může jezdec dostat na využití celého zdvihu, ovšem reálný využívaný chod zadní stavby bude přesto menší.

              0 0
      • MarekF  

        Já mám zas naopak odskok na vidli i tlumáku někde za polovinou směrem k rychlejšímu, ale určite ne víc jak 2/3.. Záleží to na mnoha faktorech

        0 0
        • Rubi  

          mam to stejne a je to podle me nejlepsi varianta, rolety to porad stiha a na velke dire to nekopne zpet

          0 0
    • scret  

      dam ti salamounskou odpoved:)

      Nastav tak, aby jsi nechodil po dorazech ale zaroven vyuzival cely zdvih… Odskoky mam spis radsi rychlejsi, ale tak, aby to nekopalo:)

      Co jezdec, to jine nastaveni. Neboli nastav si to tak, aby ti to vyhovovalo a sedlo k tvymu jizdnimu stylu:)

      0 0
      • LRRTM1  

        Nastavuju to dost podobně. Snažím se využít celý zdvih (to záleží na tom, kde zrovna jezdím) a odskok nastavím tak, že rebound otevřu, a pak ho utahuju, dokud nepřestane kopat.

        0 0
        • Baba-Ji  

          tak tak

          0 0
        • scret  

          a nekdo v tom hleda takovou vedu…:)

          0 0
          • LRRTM1  

            Tak věda se dá dělat z čehokoliv. Ale tazatel je, dle svých slov, začátečník, tak proč mu motat kebuli nebo machrovat, kolik cizích slov znám na téma pružení.

            Teď ať jezdí a zkouší. To je užitečnější, než studovat vliv nadmořské výšky na tlak v negativní komoře ;-)

            0 0
            • scret  

              zacatecnik, ktery prodava/l kola…:)

              0 0
              • Mobidyk1  

                kola stále prodávám, začátečník nejsem ale zajímá mě jak nastavují tlumiče jiní. Podvědomě to tuším ale přesto mě to stále vrtá hlavou. Hledám hranice kola.

                0 0
                • scret  

                  nechapu, nemel bys byt ty, ktery by mel umet zakaznikovi poradit, jak co nastavit?

                  A jak to vozej ostatni? Jak jsem psal, sto jezdcu – sto chuti… Kazdemu vyhovuje neco jinyho… Kdo vic skace, vetsinou ma radsi uplne jiny projev, nez clovek, ktery se „vozi“…

                  0 0
                  • Mobidyk1  

                    nastavit umím, odpružení docela rozumím. Pátrám jak nastavuje tlumiče populace allmoutainistů hledám odlišnosti, prověřené totální praxí :)

                    0 0
              • LRRTM1  

                Aha, tak to jsem si nevšiml :-/ Mě zmátlo to, jak psal „Jako novej fullista“

                0 0
    • tonik666  

      Ty jo, pěkná Merida. Vypadá spíš jak Yeti.

      0 0
    • pold  

      OK, letmým pohledem bude na odpružení na tomhle kole laditelný:

      • tlumič: tlak, pomalý odskok
      • vidlice: tlak, pomalý odskok (zavření komprese – lockdout nebo CTDpodle mně nastavení není).

      Osobně bych – pro někoho kdo si chce nastavit prvního fula – doporučil postupovat následovně:

      • nastavil bych SAG na 25%,
      • rebound na tlumiči přitáhnout tak na 1/4 od minima, sjet obrubníkvsedě, pokud se to zkoupne víc jak jednou (dolu, nahoru), lehcepřitáhnou­t, atd.
      • rebound na vidli nastavit na půlku, pokdu se v roletě zatlouká povolit,pokud „kope do ruk“ přitáhnout.

      Donastavení – pokud při tomhle setupu budeš chodit po dorazech, připadá v úvahu zvýšit tlak a snížit sag na tom tlumení kde se tak děje (což má i nevýhody), nebo trochu vyvložkovat vzduchovou komoru a tím zvýšit progresivitu (na vidlici to půjde snadno, na tlumiči podle typu, ale nějak to jde víceméně na všech).

      0 0
      • fousek  

        A ja to mam naopak, na tlumici expanzi pomerne utazenou oproti vidli, ale i u vidle ji mam spis pritazenou at se ke slovu dosttane taky h-s expenze.

        U CTD je jediny spravny nastaveni na D

        0 0
        • pold  

          Crap – Trash – Descent

          0 0
        • Frostty  

          U CTD je jediny spravny nastaveni na D

          Duvod?

          0 0
          • deekay  

            Protoze i trail ma prilis velkou kompresi

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady jen doplním, že to hodně záleží na interním nastavení tlumiče + přepákovacím poměru rámu + hmotnost jezdce.

              V kombinaci VT L + nízký tlak BV + velký přepákovací poměr rámu (a zvlášť když ještě jezdec bude těžký) si dovedu představit i větší využití trail modu i mimo výjezdy.

              Já s VT M + 175psi + spíše menší přepákovací poměr používám trail mod pouze do výjezdů. Do sjezdů nepoužitelné.

              0 0
              • fousek  

                Jj u tlumice to muze mit vyznam, jak rikas podle zadni stavby a nastaveni tlumice. U vidle neni o cem premyslet, mohli si usetrit jedno kroutitko, chrtum se nelibi ze to neni lock a pro ostatni pouziti je D. Jinak na D me prekvapilo jak Float 34 fungoval, fakt supr.

                0 0
              • deekay  

                Ja automaticky bral vidlici

                0 0
    • mr.antik  

      progresivitu se snažim mít vpředu i vzadu stejnou. Mám oboje na vzduchu, takže je to „přitupělé“ až dost, čili komprese minimum. Odskoky v podsatě šteluju tak, že je mám otevřené a pak poustupně podle potřeby utahuju.

      0 0
    • goofy  

      Steluju to tak akorat…

      0 0
    • Goob  

      V jednom ze svých videí řekl Fabien Barel, že většina lidí vozí příliš měkký předek a příliš tvrdý zadek.

      0 0
      • h.mad  

        Na tom něco bude, teď jsem to zkusil naopak a dobrý, ale do kopce se jede hůř.

        0 0
      • Smazaný účet  

        To je jasny..bo si nastavi sagy aby to v sede dobre upalovalo po rovine…a jak se zvednes na hnaty, jde teziste dopredu a tim padem je zadek tvrdy a vidla mekka..

        0 0
        • h.mad  

          Já to testuju pocitově (mimo SAGu) stoupnu si a propružim v ose těžiště a prostě cejtíš, kde je to tvrdší, teď se vzducháčem mám prostě konec zdvihu, že vidle jde ztuha ale tlumič se prohoupne až na konec. Jinak s více váhy na předku s ní místě cvaknu o doraz, zadek taky, ale neudělá tu ránu.

          0 0
      • mr.antik  

        no většina lidí vozít takové tlaky, co jim progresivita dovolí. Že je to často blbě (už jen kůli tomu, že třeba na jedné velikosti rámu může hmotnost jezdce lítat o 20kg sem tam od nějakého idálu). Co je dobrý, že RS i Fox dělaj spacery do vzduchových komor, prodejci by to měli dávat rovnou ke kolu…

        0 0
        • wilda81  

          Přesně. Zadek musím přefukovat jenom kvůli tomu abych nechodil po dorazech.

          0 0
          • pold  

            Přitáhnout HS kompresi :-)

            0 0
            • wilda81  

              to se lehce řekne, ale s FOX Floatem CTD pod prdelí hůř udělá :)

              0 0
              • Goob  

                Vyvložkovat. Já to teď budu dělat taky, mám tak šílené přepákování rámu, že to kolo chodí do zdvihu víc, než by se mi líbilo. Holt jsem tlusté prase.

                0 0
            • fousek  

              To neni reseni, H-S komprese sice malinko ovlivni chod na doraz, ale podstatne vic rozhodi chovani na prekazkach. Podstatne lepsi je vyvlozkovat vzduchovou komoru

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.