Jen dávám odkaz na jeden článek co sme měli v novinách…
Jen dávám odkaz na jeden článek co sme měli v novinách…
Není těch 7 řetězů na více než 50 tisíc kilometrů omyl?
Kdyby 17, dalo by se tomu snad i věřit, ale tímto totálně oddělal vše zbývající… Jinak kazet by také pár být mělo, při tomto nájezdu i převodníků…
Já se teda v silničkách moc nevyznám, ale sjet pláště dřív než řetěz to je celkem zajímavý.
Tak me treba na silnicce vydrzi retez 10tis km. To zatim zadny silnicni plaste nezvladly :-)
Mně Continental GP4000 12 tisíc zvládaly.
na svých GP4000 mám nyní 13 tisíc a zatím o výměně nepřemýšlím
Tak já po cca 5 tisících jsem je měl viditelně hranaté…
Jaká udávaná a reálná šířka? To se dělo spíš u těch užších, u 25 a 28mm jen minimálně. Teď ještě dojíždím zásoby GP4000 a udávaná 28mm má na Reynolds AR41 reálně 32mm a mám pocit, že je nesjedu nikdy.
To se přiznám, že nevím, měl jsem 25 mm a byly o kousek širší, to ano, myslím skoro 26 mm u mě, ale už je to dlouho…
Ty jsem nejezdil, ale ted mam gp5000 a po 5tis km mam na zadnim kole slusnou plosku a to jsem lehka vaha :-).
Na pracujícího týpka fakt masakr… i když měl teda mamahotel jestli jsem to správně pochopil…
Právě, podle popisu jen práce, kolo a spánek. To mi nedává moc smysly, ale jestli jemu jo, tak proč ne. Jiní podobný čas prosedí v hospodě :-)
jo, ve čtyřiceti :-D
tady mate podrobnejsi info :-)
Češka najela na kole 50 000 kilometrů za rok. Ráda šokuji, říká Katka Rusá.
To je nám ale překvapení… ;o)
Kdo na něco podobného může dát palec dolů, trouba? :-D
Třeba si 4 lidi myslí, že tvůj post, který vyznívá ironicky, protože zřejmě předpokládáš, že každý vysedává u B-F celý den a má tak přehled o komplet obsahu B-F, je na palec dolů. Nevím, jen hádám.
Tak tak…taky jsem článek nezaregistroval a to jsem tady docela často.
Ale to je Milanova přednost, upozorňovat všechny na duplicitu :-)
Tak Kat Secteur je tu legenda po několik posledních let…
Nezlob se, ale to je čistě tvůj subjektivní názor. Pokud sem někdo nechodí fakt často, není problém tohle jméno úplně minout.
Cože, jaká legenda? Nebýt o ní článek v magazínu, který moc lidí nečte, tak většina neví, o koho se jedná…
Má prostě slabé pr.
Ale je vidět, že se už pracuje na zlepšení :-)
no tohle, uz mas 13 dole :-O
A teď i DVTV rozhovor.
Nic moc, to se Veselovskýmu nepovedlo, na počet slov ji rozdrtil ;( On hledá senzaci, ale zde to chtělo na to jít chytře.
Jo, nějak si s ní nevěděl rady… :-)
Veselovský je snad jediný moderátor, který dává okatě najevo že v určitých fázích neví jak dál, je zaskočen, potřebuje pár vteřin na přemýšlení na co se dál zeptat. Ale tak zaplaťpánbůh, že jsme slečnu alespoň trochu slyšeli :-)
Jako kdo trochu jezdí tak rozhovor o ničem, paní nebo slečně přeju hodně dalších km. Ještě teda právě že se jezdí skoro každý den tak jsou zážitky kdy hnusný počasí je relativní pojem, zážitky zůstanou, to nejde před kamerou vysvětlit aby se člověk nezesměšnil.
Jako pro toho kdo trochu jezdí … mělo být.
To tedy ne, to je jeho styl… ;o)
Jo a ten palec dolů ti dal někdo jiný…
Ono jako o čem se chceš bavit s člověkem, který jen jezdí na kole? Z mojí zkušenosti, čím zarytejší cyklista, tím míň témat z normálního života sn ím můžeš řešit :)
Proč? Dyť z každého jednoho km může mít nějaký zážitek :-D
Zrovna s kotwikem se podle mojí osobní zkušenosti můžeš bavit o různých věcech, pravda, jedno setkání tolik neřekne, ale do týhle škatulky podle mě nepatří. Ono už z podstaty jeho práce musí mít mysl otevřenou ;-)
jako klobouk dolů, jen mi není jasné co všechno a v jakém rozsahu mazal tou indulonou, že mu vydržela 1 tuba na tři dny?!
Však tu Kotew má povídání a fotky
Hmm, ve 40 bydlet porad s rodici a nechavat se obstaravat maminkou??? Jako vykon je to fantastickej, ale diky tomu, ze sleduju uz nekolik let Katku, ktera to ale vse jezdi venku za kazdyho pocasi tak jeji vykon je pro me vyrazne vyse nez tento, ktery je castecne jetej na Zwiftu. Hlavne Katka uz tyhlety neskutecny cifry jezdi x let po sobe a neni to jednorocni zalezitost. Takze urcite palec nahoru, ale v Praze bydli daleko lepsi borka :-).
Počkej, jako na Zwiftu to za něj někdo odjezdil? I když na válcích to je tedy pěkný opruz… Samozřejmě venku odjeté to je náročnější z hlediska dalších věcí, ale zadarmo není na Zwiftu ani kilák, naopak kolikrát to je ještě horší dát kilo uvnitř… ;o)
Ne, tak jsem to nemyslel. Ale preci jen je rozdil si dat dvoukilo kolem nuly, kdyz jsou namrzly silnice, fouka vitr, mrznou ruce nebo kdyz leje jako z konve apod. Na Zwiftu je to minimalne z pohledu pocasi snadnejsi.
Na zwiftu to jede dost zadara. Prumer 30 po rovince v uplny kompenzaci. To venku je ekvivalent v zime tak 23avg.
Tak určitě, skoro samo… ;o)
No tak úplně zadara to není, ale když pojedeš v balíku kolem „pace partnera“, tak nakroutíš za dvě hodiny 70km při průměrném výkonu kolem 130W a nastoupaných nula-nula-prd metrech (pokud se bude jezdit placatá trasa ve Wattopii). V reálu tohle fakt nikdo nedá. Pokud se jede „na sebe“ = sám, bez draftu, tak to jakš takš dpovídá jízdě venku za bezvětří…
Dobře a já to teď tak trochu postavím na hlavu – potřebuje člověk neustále jezdit 200 W a více? ;o)
Já už ty jízdy na Zwiftu záměrně střídám, dříve jen sám, pak občas nějaký event, teď už hlavně eventy, občas i ten pace partner a někdy sám… Jezdím tak, jak se mi chce a abych se neoddělal jako dříve… Asi tak…
To skoro vypadá, jako by McBlacky ty jízdy na 150 W nejezdil, protože jsou nuda a nic nikomu nedají… Blbost… Teď jsem viděl jízdu WvA s wattáží, že byste se někteří možná i styděli to tak jet… ;o)
Zajímavé číslo by byla průměrná wattáž na celý ten enormní nájezd u všech těch lidí.
Nepotřebuje – jen jsem tím chtěl poukázat na fakt, že 1 km na trenažeru není to samé jako jeden km v reálu a proč je to jednodušší nalítat hromadu km na trenažeru… Nic víc tím myšleno nebylo.
To nikdo netvrdil, stejně jako zde cítím nádech bagatelizace toho nájezdu na Zwiftu, tipuji primárně od lidí, co to nejezdí a nikdy ani nezkusili…
Mozna by nebylo spatny do toho zapocitavat i najezdy na e-biku.
No, pro mě jet na silničce někde venku 4h je strašnej morál (po letech mě to přestalo bavit)… na trenažeru tomu říkám peklo za trest, takže ono to má taky druhou stranu mince ;-) …
Ok – vše najezdím sólo, v partě by mě to bavilo víc ;) …
Tak teď jsi trošičku mimo, to je jako kdybys srovnával hodinky a holínky, předpokládám, že to z tebe vypadlo záměrně…
Sednout si v klídku na trenažér a pustit si u toho film je trochu jiná liga než vytáhnout za každého počasí kolo, hadry a třeba potmě v hnusu venku najíždět kilometry.
Jak píšeš, je to o srovnávání holínek a hodinek.
Hele, motáš sem nesmyslně několik věcí… Asi záměr, rád reaguješ, i když kolikrát mimo mísu… ;o)
Za prvé nikdo nesrovnává jízdu na trenažéru a venku…
Nikdo to za tebe ale neodšlape…
Za druhé se tu bavíme o zesměšňování kilometrů na trenažéru… Kolik z vás může říct, že na tom dalo 120, 150 km, například s převýšením 2.500 m? ;o)
Ten, kdo tu zkušenost má, v životě by jako hovádko nesrovnával éčko a jízdu na trenažéru…
No a za třetí, ten trenažér tu je, protože prý Kotew na něm něco z toho najel…
Pokud jsem tvé pošty pochopil správně, tak v podstatě tvrdíš, že 1km venku = 1km na trenažéru. Já napsal jeden úhel pohledu, proč si to nemyslím souhlasím s do jisté míry, bagatelizaci kilometrů ujetých doma v teple.
Řešit, kdo najel nebo nenajel 150km na trenazeru je trochu mimo.
Máš pravdu, nepřekvapil jsi a nevybočil ze své standardní rétoriky…
?
Za předpokladu že je venku 20st sucho možná. Já mám subjetivně pocit (a moje tělo i objektivně), že třeba pod 15st teploty je to všecko jaksi namáhavější. To samé bude asi platit i velkého hycu. Ale i třeba ve tmě, větru atd. kdy to vyžaduje větší koncentraci. Nevim kolik to může dělat procent ale poznám to dost.
Pozor, treba na Rouvy je 1km na trenalu horsi jak v realu. Ja psal o Zwiftu pouze.
Se blbe diskutuje kdyz to nemaji lidi vyzkouseno a porovnano na kvalitnim direct drive trenalu.
Rouvy jezdím na Wahoo Kicker Core, což není top, ale i tak predstavu mám si myslim.
Dobre, tak ja ti to dam do kontextu at nereagujes zase jen na posledni post.
Zwift je vyrazne lehci nez v realu, Rouvy zase tezsi. U Z beru srovnani avg rychlosti na podobny profil a prevyseni u Rouvy stejna trasa v realu watty a cas.
Hlavni myslenka je ta, ze dat denne v zime 50–60km na zwiftu je uplne v klidu a da se odregenerovat snadneji nez to same v zime venku pri stejne prumerne rychlosti.
Nevím, co jsi třeba na Zwiftu jezdil kdy ty, ale už také začínáš míchat hrušky a jablka…
Předně těžko házet všechny jízdy na Zwiftu do jednoho pytle, protože si můžeš udělat naprosto náročných padesát kilometrů v závodním tempu a nastoupat ranec, stejně jako odjet to na 130 W a jen točit regeneračně nohama…
Já už toho na trenažérech a různých aplikacích odjel celkem dost, takže mám srovnání více než dobré, kdyby náhodou někoho něco napadlo… ;o)
Nebudu se pouštět do porovnání Zwiftu a Rouvy, protože na Zwiftu jsem nikdy nejel, používám jen Rouvy.
Ani nevím, jak píše dolomiti níže, zda tyto aplikace nějak pracují se simulací odporu vzduchu apod.
Moje myšlenka byla taková, že je prostě rozdíl v klidu si jít večer na hodinku a půl (třeba v 9 večer) sednout na trenažér, než se oblíkat, vytahovat kolo, nahazovat světla a vyrazit, i když je třeba k tomu všemu ještě hnusně. Prostě se ten objem najede snadněji, nemusí se člověk tolik přemlouvat.
Překvapuje mě, že to musím tolik rozpitvávat. Vždyť z tohoto důvodu přece všichni ty trenažéry máme.
Myslím, že Blacky to píše správně ve smyslu, že Zwift výrazně nadhodnocuje oproti reálu rychlost při daných wattech. Nikde nevidím, že by psal, že si to člověk na Zwiftu nemůže udělat těžký…
Příklad cca 10 dní zpátky, kdy jsem jel hodinu kompenzaci 130 W (váha 76 kg), cca 30 km, 200 m výškových, průměrná rychlost 29.5 km/h. To je prostě ústřel jak blázen, venku bych jel minimálně o 6 km/h pomaleji. V kopcovitým profilu je to ještě navíc zkreslený sjezdy s 10 %+, kde letíš přes 80 km/h bez ohledu na zatáčky, křižovatky atd. – viz jiná jízda s nějakými intervaly Z3/Z4 220W avg., max. rychlost 88.8, průměrná 33.5. Pro kontext, takovej průměr nejezdí venku ani Cink na úplně jiných wattech jak absolutních, tak samozřejmě na kg.
Fulgaz a Rouvy jsou v tomhle reálu o dost blíž, ale zas mě nakonec tolik nebaví…
Takže celou pointu Blackyho příspěvků vidím v tom, že Zwift dává možnost najíždět velké množství kilometrů v nízké intenzitě za výrazně kratší čas než venku a bez problému zregenerovat.
Subjektivně je pro mě snazší a příjemnější jet i při teplotách těsně nad nulou (pokud nic nepadá a je vidět) 2+ hodiny venku než 1.5 h na Zwiftu.
Muhehe… :-D
Trenažer je prostě jako masturbace, účel to splní, ale taky se tím nechlubíš jako s opravdovým sexem :)
Cyklisté s nájezdem >30 tis. km mají pravidelný, déle trvající sex?
Tím jsem chtěl říct, že najetý km na trenažeru doma bych nepočítal do kilometrů najetých na kole venku.
je to jako počítat si masturbace jako sex :)
Počítat km má asi nějaký smysl, ale „počítat sex“?
No pro někoho to může mít úplně stejný smysl jako počítat km :)
Pamatuji jednoho místního uživatele, který si sex psal do tréninkového deníku na mytreneek.cz.
kolko da Katka vyskovych metrov?
tento jazdec v tejto teme ich dal 400 000 :-O
a to je podla mna este vacsi vykon, nez tych 52 tisic km. Je to skoro 1100 metrov na kazdy jeden den.
Do p***, ja som v kopcoch furt, a aj tak som rad ked dam aspon 130–140 000 vyskovych rocne :(
Kata je dáma, která nijak neřeší stravu, dělá si vše jak chce. Kotew je celkem hrotič
Katka jich nedává málo, ale je to také dané tím, že vyjíždí z Prahy a také se do ní, až na výjimky, vrací… A je pak se svou nevrchařskou postavou schopná dát nejednu vrchařku během trasy… ;o)
aha, nizsie pise Raada, ze Katka „nastoupala o cca 50km mene“.
Tak to je potom tiez parada, 350 tisic vm je takisto neskutocne cislo, palec hore.
Tak není to jako ten váš asociální nezaměstnaný, co jezdí podél Dunaje a bojí se odbočit… ;o)
neni nezamestnany :) v tej teme nizsie pisu ze je „stavební inženýr a pracuje z domu“
u nas mame jedneho rekordera, co na 70 000 km rocne nastupa okolo 100 000 vyskovych metrov. Jazdi totiz skoro iba rovinu.
Ale nechcem nikoho urazat, sorry za to, je to cisto jeho vec, ak mu to tak vyhovuje.
Doma toho asi moc nenadělá :-)
za me super, ze se uplne nevyhybal kopcum.
Jo, vykon je to fantastickej. Ale opet bych to srovnal s Katkou, ktera sice nastoupala o cca 50km mene, ale stravila o cca 400h v sedle vic casu. To je pro spoustu lidi celkovej cas, ktery stravi na kole za rok :-). Proste oba vykony jsou z rise snu, ale prijde mi tvrdsi to dat komplet venku nez castecne na Zwiftu. Hlavne kvuli pocasi, tme, provozu apod.
Nějak se ti padesátkaři množí :-)
Tak mi napadá jak prázdný život musí žít někdo, kdo má čas trávit tolik hodin denně na kole?
Kdyby je cyklistika živila a nájez 50tis km ročně by je posouval třeba do repre, nebo mezi profíky, tak neřeknu ani slovo, ale takhle si huntovat tělo naprosto zbytečně je pro mě nepochopitelné. Z mého pohledu je to, jako jakákoli jiná závislost, případ pro psychatra.
Profesionálové dnes jezdí mnohem méně, pod 30 tisíc zcela běžně, tolik už dnes nejezdí prakticky nikdo, není důvod, nikam tě to neposune…
presne tak, kvalitna regeneracia a oddych je predsa sucast treningu, to v dnesnej dobe vie uz aj male decko a tyka sa to kazdeho sportu
Kotwík je borec a fotka se zmrzlinou v Telči je super! No a třeba já jsem taky svobodný a bezdětný a v listopadu mě bude 42let.
Paááni , to je správný šílouš (v dobrem slova smyslu) :-) Já v dobách největší „slávy“ dával 18–20 000 ročně , a myslel jsem jak jsem dobrej :-) Vše tedy na MTB . Na žiletce to asi přibývá trochu víc , ale stejně . Klobouk dolů :-)
Dvacet ročně na biku je hodně slušné.
Teď už tě limituje baterka? :D (vtip)
:-) Dá se to tak říci , ale spíše to koleno , zkouším mu domluvit ale odmítá komunikovat :-)
Asi málo vodky :-)
:-) Dříve jsem jezdil na Fernet…ted' na Republiku :-)))
Pokud jsi jezdil na Fernet, tak zkus místo Republiky Professore. Dlouhodobým zkoušením jsme s přáteli přišli na to, že není tak sladký, jako Republika, a proto nám, Fernetariánům, chutná víc.
na mtb je to paradny najazd, palec hore.
Ja mam sice aj ziletku, ale posledne dva roky takisto jazdim cisto len MTB, zatial moj rekord bol 11200 v roku 2020.
Tento rok chcem aspon tych 12k, samozrejme vsetko mtb, a este k tomu mam dalsi ciel – aspon 150k vyskovych.
Tak snad to vyjde, pokial nebude nejaka vojna alebo co… a nebudem musiet narukovat
Už máš zbaleno?
:-)
P.S. Je ta indulona na zadek fakt dobrá?
Minulou sezonu se mi stalo asi dvakrát že sem po delším nájezdu sedl v hospodě na poslední štaci před domovem a když sem pak nased na kolo abych dojel tak prdel bolela tak že sem to musel dojet ve stoje. Myslíte že by ta indulona pomohla? A máznout třeba na těch posledních 15 km nebo radši od začátku? Dík za odpověď..
Není. To bylo tak před 30ti ne-li více lety…
Asi tak…
Takže nemazat ničím?
Hlavní je hygiena, posed, sedlo a oblečení. Mazání bych bral až jako něco navíc – viz článek
Určitě mazat už z důvodu ochrany kůže do budoucna. Ale rozhodně indulona je dávno passé.
Já ti nevím, ale pokud jsem měl v nějakém roce nájezd kolem 10 tis km, tak kdybych nemazal, mám rozedřenou prdel šíleným způsobem. Upřímně při nájezdu 50 tis … nechápu, že mu ta prdel ještě slouží, pamatuju že i tehdy se mi občas něco zanítilo atp …
Nechci dělat reklamu, ale před pár roky jsem byl pracovně u jednoho výrobce kosmetiky a ten mi za dobré služby věnoval jednu plechovku krému. Že prý jde na mě vidět, že jsem cyklista (nevím, jak na to přišel =) ) a že se mi to může hodit. Tak jsem to vyzkoušel a je to opravdu neskutečné, jak to pomáhá na otlačený zadek, případně i na ošudlané stehna z běhu. Je to Sportique. Podobných produktů bude určitě více, ale vyzkoušený mám jen tento.
Já si nějak nedokážu představit, že bych si měl třeba celej den spocenou prdel ještě čvachtat v krému… :D
Hele, třeba já namažu jen po sprše po konci aktivity. Sice tam píšou, že se to má dávat i před aktivitou, ale to je mi nějak proti srsti =) Tak lehce namažu po a regenerace je potom mnohem rychlejší.
Po, je ideální Ondřejova mast. A vlastně i před.
Nemohl by pomoct i ten dětský krém na opruzeniny? :-D
Když se spotím a sůl mi pak rozedře třísla tak ano, Bepanten opravdu pomáhá na hojení…
Tak mazani zadku neni o tom, ze te nebude bolet neotlacena pr.el od sedla, ale o tom, ze ta kuze neni rozedrena…:-) A v tomhle smeru je indulona dostacujuci.
Pro někoho… Je to jako s ostatními věcmi, sedla, řídítka, pedály,…
Tak urcite, ja jsem to bral spis jako jestli nic, nebo indulona :-)
pouzivam indulonu (aj ked ne tolko jak on), a v pripade vetsej/dlhsej zataze Sudokrem. Sudokrem je dobry aj ako krem „po“, velmi mi pomohol ked som s tym mal vetsie problemy.
Vůbec si nic takového nedovedu představit. Spíš držím těmhle rekordmanům palce, aby je nic nesrazilo za ty hodiny, které tráví v provozu mezi auty.
Me by strašně zajímaly výkonové křivky jak tady tohoto, tak i te Katky.
Osobně kdybych měl tyto nájezdy, tak bych asi těžce nesl, kdyby na tom byl líp než já a třeba mě urval v kopci…
Kotew rozvěsil v kopci i Míťa, tak asi našlapanej bude :)
A co bys na těch křivkách viděl tak převratného?
Prostě jak jsou s takovým najezdem dobří.
Dobrým vodítkem může být virtuální závodění ve formě segmentů na Stravě, tam třeba Kat má docela dost zářezů… A ty nedělá jako někteří zde s přípravou a pár kilometry k nim a zpátky… ;o)
V holkách seženeš QOM z leknutí dost často. To není měřítko ničeho.
Ona je ale neshání… ;o)
tak predsa moze sa stat, ze pri tom neustalom jazdeni budu niektore dni unavenejsi, a vtedy by si ich trhol.
Ked mam dlhsiu dovolenku a jazdim pocas nej kazdy den, tak tie posledne dni to uz dost citit a vykon je uz slabsi
Však taky jakýkoli intenzivní trénink bez regenerace je naprostý nesmysl a jedinci jako Kate, nebo Kotew to s vysokou pravděpodobností za pár let poznají na vlastní kůži
Kat má nastavený režim, dává to opakovaně několik let po sobě, uvidíme další roky…
Na maxu to je horsi, na vytrvalosti neprekonatelny. Vetsinou na zavodech do 2 hodin porazi nekdo s najezdem 10 a intervalovym treninkem vomax a max v klidu lidi s 30+ najetych ve vytrvalosti ale od 4 hodin uz si neskrtnou.
Ono to je dost logicke z toho jak se svaly prizpusobuji zatezi.
Křivky to jsou placatý jako moře, to asi jinak nejde. I v nejlepších letech jsem na KPŽ dostával strašnou sodu v prvních 10 – 30 km a horko těžko to druhou hodinu sjížděl. A v XC závodech mi ujel v podstatě každý, kdo se na kole udržel. A to jsem měl nájezdy kolem 20k a 800 – 1000 hodin. S dvojnásobkem bych se do nějakého závodění vůbec nepouštěl (a myslím, že to vlastně nikdo z kilometrových rekordmanů ani nedělá)
Teď máš konečne možnost zůročit roky objemů, nasadit jen krátké intenzivní tréninky a na závodech to drtit :D
To si právě myslím. Psychicky bych to nedal…
Funguje to i opačně: nejvíc km jsem vždy najel v období, kdy jsem nezávodil a jezdil jsem sám nebo v pomalejší skupině.
Je podobně náročné dát si v sobotu závod na 60km a neděli 30km na vyjetí jako v sobotu lehkým tempem 130km a v neděli 100 km.
,..
Kateřina v DVTV: https://video.aktualne.cz/…cc47ab5f122/?…
A dokázala tam i tu Festku dostat, uff!
To spis cely vyridila Festka, respektive jeji marketaci.
Pro Festku je to samozrejme reklama jako hrom. Nedivil bych se kdyby ji nabizeli nove kolo zdarma, kdyz za tenhle rok zase najede 50.000 nebo vic. Firmy tyhle lidi potrebujou, kouknete na Trailhuntera, sponzoruje ho Renault, Rockmaschine, dokonce uz ma vysostni pravo podilet se a testovat kola ktera tu jeste nejsou. Kdyz jste v necem vyjimecnej nez ostatni, tak se vam nabidky jen hrnou, to dycky tak bylo a dycky bude.
No nevím. Kdo chce Festku tak si ji najde. Že by někoho přesvědčilo, že někdo na tom kole najede 50tis to si teda fakt nemyslím. Pokud by vyhrála nějaký závody nebo něco takovýho ale tohle fakt asi nikoho nepřesvědčí…
To je budování značky, prostě musíš být vidět. Trvá to dlouho a dá to hodně práce.
Nevím, přijde mi, že jí to ježdění baví. Když se člověk vypracuje, tj. má něco naježděno, tak pak to ježdění jde lépe. Samozřejmě, tím že to jde mít na Stravě, tak pak to i může zaujmout další lidi a člověk může motivovat i toto. Já bych to asi bral jako tlak, radši bych najížděl jen sám pro sebe, než aby mě sledovala spousta lidí, kolik jsem ten den/týden/měsíc/rok najel.
Ja to myslel na tu festku.
Ano, někde uváděli, že jim dělá testovací jízdy. Beru to, že ona jezdila hodně a pak přistoupila na spolupráci. Oni jí poskytnou kolo nebo rám a ona pro ně najíždí to objemy. Značku si budují oba.
Tak najet 50 tisíc za rok je něco dosti mimořádného. Není to závod, ale i tak to je úctyhodný výkon. Profesionální závodníci najezdí spíš polovinu, pokud jsem správně informován. Přitom ona chodí do práce, najezdí to poctivě venku, žádný trenažer. Píše se o ní docela dost, řekl bych, že mediálně má pozornosti možná víc než Zdeněk Štybar. Přitom on má v něčem blíž k těm běžným lidem. Nevím, jestli si festku pořizují závodníci.
Jezdi i na trenazeru :-).
Minimálně, ale občas na válcích, pokud vím…
Snad jí to někdo tady nebude odečítat… :-D
Všiml jsem si, že její profil není přístupný, dokonce snad ani po přihlášení na Stravu, musí být člověk v okruhu přátel, aby šlo vidět její jízdy.
Ježdění na trenažeru jistě funguje jako trénink, v kombinaci, kde je hodně ježdění venku má značnou tréninkovou hodnotu. Nicméně já bych to neuváděl to odjetých kilometrů. Protože virtuální realita není totéž jako kilometry na silnici nebo v terénu. Pokud takový údaj uvádí, tak já bych pak rád viděl oba nájezdy. U toho indoor pak i watty a čas, virtuální kilometry jdou nastavit různé.
Jenže profesionální závodníci to najezdí v naprosto jiné kvalitě. A o tom o tom to je! U mě to bylo stejné. Naprosto mě nelákalo najet nějaký šílený objem za rok ale mít maximální výkon a podat ten výkon na závodech. Ale je každýho věc jak se realizuje. Jinak je jisté že takovéto nájezdy byť bez zaměření na výkon budou mít zdravotní následky. A jak už jsem psala v jiném vlákně když bude mít štěstí tak až kolem 50ti. A já třeba právě tohle riziko chtěla podstoupit jen tehdy, když jsem se zaměřila striktně na výkon. Obětovat zdraví jen pro najíždění objemů by pro mě bylo málo.
Ale jak říkám je to naprosto každého věc jak naloží se svým životem.
Muze byt extremne odolna, jsou takove pripady v kazdem sportu.
No kdyby se místo toho kola válela na gauči tak to má taky svoje rizika. Dokonce i jízda autem není úplně bezpečná z pohledu zdraví. Past vedle pasti.
Tak takhle vysoké nájezdy jsou jistě extrém, co to udělá s organismem těžko odhadovat, navíc tím, jak to medializuje, tak tu musí být i psychický tlak, dokázat stále víc. Zatím ty vysoké objemy jezdí něco přes 5 let, přitom dříve to byly taky vysoké nájezdy, ale menší. Měla by určitě trochu ubrat, ale nejde to někomu radit.
stejne jako ne kazdy zvladne najet 50 000 km za rok, ne kazdy zvladne vest „normalni“ zivot. vic bych v tom nehledal. ;-)
Shrnu to do jedné věty – hrozné žvásty, co tu někteří vyplodili…
Vůbec nepolemizuju nad realitou nájezdu, když jí to baví a je schopná tomu obětovat ( v tomto případě) téměř vše včetně času, proč ne. Na druhou stranu ji trochu lituju že se vzdává jinejch věcí který život nabízí.Ale každýho boj,žejo.
Myslím, že jí to baví. Jiní zas chodí do posilovny nebo fitka, budují svaly, tráví tam taky velkou část času. Po práci posilovna, pak přijít utahaný domů, krátce kouknout na televizi a spát, protože tělo potřebuje regeneraci.
Na kole může přemýšlet, u jízdy sleduje provoz, rychlost jak jede, ale jinak tu je prosto přemýšlet. Podobně jako u chůze, není tu tlak „něco vymyslet“ ap. Takže mi to nepřijde tak bezduchá činnost. V práci člověk moc přemýšlet nemůže. Soustředí se na práci, i když může jít o dosti rutinní činnost. Ani dělník u té práci nemůže přemýšlet nějak o svých věcech. To může pastevec někde na stráni, ne dělník u nějakého stroje v továrně nebo na stavbě.
Jezdit jen na kole a neznat celý život nic jiného, tak to by mi nevyhovovalo. Pokud ale někdo tomu ježdění věnuje třeba 5–7 let života, tak to nevidím jako nějakou tragédii. Třeba takový Svaťa Božák uváděl, že krom kola má i jiné zájmy, rodinu a tak, to se mi líbilo. Abych to dělal podobně jak tito dva, tak to mi zcela blízké není. Veškerý volný čas na kole, to ne. Jezdit ultramaratony, to mi přijde obrovský záhul pro organismus. Ale v něčem mě oba můžou trochu inspirovat, to zas ano.
Určitě jí to baví a asi vtom doposavad našla smysl života. Je to až s podivem a dosti vyjímečné na takovou slečnu.
Mimochodem sympaťanda, věkově bych jí tipoval tak o 5–6 míň. Z rozhovoru vyplynulo, že roční kilometráž už bude klesat, že takto nechce strávit zbytek života, že jí bude časem stačit dalekomenší roční nálož. Škoda že se Veselovský neptal i na jiné věci, jako třeba včem vidí smysl života, kde se vidí za 5–10 let, co jsou její další zájmy, co její rodinný život. Přeci jen je to žena, která má nejvyšší čas založit rodinu, pokud jí má vplánu. Pak už půjde kolo asi hodně sranou.
Jinak klobouk dolů za její výkony, to si spousta lidí nedokáže ani přestavit co to musí obnášet vyjíždět i v zimě, plískanici, větru, dešti, náledí. Je to zajímavá mladá žena, která svým vzhledem a vystupováním rozhodně nebudí dojmem že dokáže věci které dokázala. Klobouk dolů.
Ale o tom to je, kazdy je nejaky a ve sve podstate si podle me vetsina z nas najde to, co ho bavi… pro nekoho je to pochopitelne, pro nekoho ne :).
Já dal kdysi 203km na těžkém pevňáku se 14-i km stoupáním. Parádní zážitek si takhle vymyslet cíl, vychystat trénink a pak ten den"D"zajet. Rád na to vzpomínám :-)
2 telefony?
„14-i km“ je kolik nastoupaných kilometrů? Nějak to z té šifry nejsem schopen vyčíst.
Tady původní popisek- myslel jsem, že je stracen :-)
Mám rád tyhle story.
Jednou, kdysi, z kraje roku, jsem si našel cíl hodně vzdálený od domova. Odhadoval jsem to do cca 230-i km se 14-i km stoupáním. Den „D“ jsem si naplánoval na druhou půlku v červenci (i když to nakonec málem celé spadlo díky dvěma pracím) a zahájil 2,5 měsíční přípravu. V té době jsem si pokořil nějaké ty osobáky, 100km štreky byl stanovený nejnižší limit. Po rozježdění se to bylo stejně málo, po dojetí člověku nic nebylo :-) . A pak přišel konečně den"D". Nachystal jsem bágl a vyrazil. Ujel jsem tedy 202,63km za 10h28min tak nějak. Měl jsem kdysi 26-kového pevňáka na 13-i kg. Jen holé kola měly 2390 gr! Hrůza jen na to pomyslet. Ale dal jsem to. Měl jsem ze sebe radost. V tom měsící jsem odpracoval nějakých 245hodin a najezdil 1360km. No a právě 2,5 týdne před výjezdem jsem neměl jediný den volna kde bych najel ten potřebný velký objem takže jsem měl tenkrát poci , že je to dost ohrožené. Ale nakonec jsem to zvládnul, byl to skvělý pocit a vyjel si sám po vlastní ose na Rigi 1798m.n.m. ve Švýcarsku.
Njn, je mu 40,bydli s mamou, protoze o zadne zene (v uchylostatech muzi), nerika nic. Tak fajn, ma to hozeny jen na praci/kolo/spanek… Moje maximum bylo okolo 13000 za rok a to jsem mel pocit, ze jsem na kole furt. Ale na druhou stranu jsem mohl do rana chlastat U Sudu a neresit dietu :-) kazdopadne treba lonskych 1660km je skutecne trapnych, ale kombinace deti/covid/online vyuka nam dala dost zabrat a z tech x kol, co mame doma, jsem mohl utirat jen prach… no a slecna Kusa… Jako ok, mam rad, kdyz je nekdo zapalenej pro vec, ale… Zivot v celibatu bych nebral ;-) jako nerikam, ze nesexuje, ale realne…
Rikala v nejakem rozhovoru, ze pritele ma a pritel take jezdi na kole.
Rozhovor s Katkou v hospodářkách.
Nějak jsem ten článek prolítl, ale nevím. Tohle je mimo…
Trošku mě ta preference hlavních cest. Když plánuju jakou nějakou trasou, tak se tomu vyhejbám co to jde. Nemyslim kvůli bezpečnosti, to může být i naopak, ale klasicky bordel za krajnicí, smrad, prach, hluk, vítr od kamionů
Já i kvůli bezpečnosti, i když někdy to kličkování mezi díráma popř. hrboulama není příliš bezpečné, čím jsem starší, tak ten zvýšený provoz nějak nemusím, bohužel i na těch okreskách je to s provozem čím dál tím horší :-(
Navíc na nějakém tom hlavním tahu bych se asi zvencnul z toho neustálého pištění radaru!
Co se týče Katky, svým způsobem její „posedlost“ kolem chápu, též jsem to tak kdysi měl, i když ne až tak „extrémně“ hozený (cca 20.000 a víc km/rok), občas mě zbrzdila nějaká bolístka a nebo nutnost přiložit ruku k dílu kolem a na baráku. Též jsem dříve více pracoval vesměs hlavou, nyní to mám tak půl na půl, takže někdy jsem tak z práce fyzicky ztahanej, že mě to kolo vůbec neláká, do toho rodinný život atd., postupující věk, myslím, že i ona jednou dopěje k tomu, že není nutné se tomu kolu až tolik oddávat! Ale každy ať si dělá se svým volným časem, co uzná za vhodné! ;-)
To raději nijak nehodnotim, půlka čechů je závislá na chlastu nebo na kofeinu, tak ona zase na kole. Některé ty hlavní tahy jsou určitě bezpečnější než cokoliv jiného a pochopil jsem že už je má dobře zmapované, ale rozhodně to nevnímám jako něco příjemného ci by mi mělo způsobovat radost.
V případě dámy z článku radost z jízdy už možná nebude tím hlavním hnacím motorem, aspoň tak to na mě působí z článku.
jo, taky jsem měl spíš pocit, že u ní jde spíš o neradost z nejízdy ;-)
Místy podle toho rozhovoru docela jo…
"Člověka dokáže vytočit, když si přečte řeči typu „proč jsi dnes jela tak málo“ nebo „dnes jsem ujel víc než ty“. Jednou se tomu člověk zasměje, ale když je to často, tak mě to spíš motivuje kratší trasy vůbec na Stravu nevyvěšovat.
Přijde mi, jako bych už neměla právo na nějaký osobní život."
Ale třeba šlo jen o nešťastnou formulaci…
Tak jsem si to s premahanim precetla a moje dojmy jsou, ze jezdi kvuli obdivu a hlavne jsem si uvedomila jak uz pred 15ti lety jsme meli setsakra vykonost na ultra. Nejvic me dostala hlaska, ze nevi proc ji brni ruce…Davno vyresenej problem. Prijde mi ponekud jednodussi a nemyslim to zle. Neco si dokazuje ale nevi co… V tom my jsme mwli jasno slo nam o nejlepsi vykon ci vitezstvi. Zatim krome objemu kilometru co vim ma vsechny zlepseni a cile pred sebou. Casy na ultra ci km na 24hodinovce.
Nebuď zlá. Jezdit na kole pro vítězství nebo nejlepší výkon není o nic hodnotnější, než jak jezdí ona. Ať si každý jezdí, jak ho baví.
Mnoho lidí se nehoní za nejlepším výkonem a časem, nebo na to ani nemají fyzické předpoklady. Prostě se realizuje v něčem jiném a široko daleko v tomhle nemá konkurenci, což motivuje. Plus má zřejmě ráda i všemožné statistiky – což třeba já chápu, také to tak mám od malička :-)
Vlastně něco obdobného je svým způsobem tile hunting a lovení co nejrozsáhlejší oblasti, nebo i třeba geocaching a touha najít co nejvíce keší atp.
Na sportu a hlavně individuálním je hezký právě to, že si to člověk dělá jak chce.
Kecy typu … něco si dokazuje ale neví co. MY v tom měli jasno je právě dost zabedněnej pohled. Proč se hnát za něčím co nechci. Sama to v článku píše. Nemá potřebu někde vítězit.
Zase je sranda, jak tu jeden článek tolik lidí rozhodí :)
mne brni ruce uz niekolko rokov, a to mam len 9 az 10 tisic km rocne na mtb :))
neviem si ani predstavit jak musia brnet ruce jej, chudinka :/
U mna to uz obcas prechadza az do bolesti, hlavne v poslednej dobe.
kdo je to my? :-)
oni
kde beres jistotu, ze tam nema byt tvrdy y?
Fajn napsáno :). Já si při podobných čteních o koníčcích, které přerostly v jakýsi druh závislosti, vždycky vybavím úryvek od Krucipüsku, který to přesně vystihuje
„…bezhlavej úprk tmou pro poklad, pro svý sny. Není v tom žádnej trik, jen věčnej hlad. Dáš za to cokoli, ať bolí to nebolí, danajskej dar nedar…“
Tak či tak už i samotná představa najet ročně takovou dardu je pro mě z úplně jiného světa :)
No pěkně, taková pálka, nechápu. Jsem si říkal, že při takovém nájezdu, kolik je to každý den a ještě když pracuje, že ta baba nemůže už mít čas na jiné radovánky. A ejhle, když jsem si ji prohnal Googlem, tak má. To je zřejmě ukázka toho babského multitaskingu na který nikdy nebudeme mít :D
Babského multi čeho že to? Není to nějaká sprosťárna?-)
Vidět, že jsi boomer, multitasking je schopnost dělat více věcí najednou ty sprosťárno :D
Jak boomer? To bych si vyprosil. Možná jen poněkud déle mladý. A více věcí najednou ještě nevylučuje, že jedna (nebo i několik) může být sprosťárna…:-)
To je porad Kate Sector nebo jak?
To si jeste nenasla partnera/partnerku?
Našla. Jen má dvě kola a moc toho nenamluví :-) jinak teda ke Katce vzhledem k nájezdu velkej respekt jako :-)
Myslis jako v tom filmu?
Najezd asi respekt. Ale tohle uz je na palici…
Už jsem myslel, že DaD posunul laťku na pade :-)
no jo, Katka, to je ficak..ale tady Marty BOh neni prilis daleko;-) nevim kde ty holky na to berou moral ( a cas):-)
https://www.strava.com/…tes/70694724 Marty Boh
Ta mi není sympatická, nejí maso :-)
Mě teda ani jedna není nějak extra sympatická, ženská která sedí 150 –180 h měsíčně na kole je pro život naprosto nepoužitelná, nedělá nic jiného než jede na kole a nebo spí, vždyť je to 5–6 hodin denně každý den, to není normální s tím by asi měla k lékaři :-)
Někdo ten čas stráví vrtáním v autech, někdo paří hry a další na něj čumí na streamu… Někdo drepi v hospodě .Každý si to musí odůvodnit sám sobě a partnerovi.
ale culíky má pěkný!
A nejspíš nepozná vtip! :-D
U ní je spíš zajímavý, jak letos začala jezdit kopce. 500k výškových tý vzdálenosti dává zase jiný rozměr. Akorát by mě tedy šlehlo jezdit pořád dokola stejný kopec…
půl milionu up, to je hodně liga, to fakt klobouček!
A ještě na gravelu, respekt! ;-)