Jezdit přehuštěné nebo podhuštěné pláště?

24 nepřečtených
  • RUMcajs

    Téměř celou zimu a jaro jsem jezdil 1,9" pláště nahuštěné na maximum, někdy více, abych snížil valivý odpor.

    Před 14ti dny jsem skusil podhustit pláš? tak, že není problém ho cvaknout.

    Podle tacháče je rozdíl mezi jízdou s přehuštěným Maxxis Wormdrive 1,9" a podhuštěným Maxxis Larsen TT 2,0" na silnici cca 2–4Km, zatím co v terénu jede lépe ten podhuštěný.

    Mám z měkkého pláště pocit, že nerovnosti tak nějak přetéká a např. na štěrku a 3–5cm velkých kamínkách jede rychleji než přehuštěný a užší pláš?, přestože nehrabe ani jeden a ten měkčí by měl jet hůře kvůli valivému odporu.

    Co jezdíte vy?

    0 0
    • sharkcom  

      Já jsem jezdil podhuštěný, tedy né docela. Tak 2.5 bar. Jedu si to takhle 50tkou z kopce po signálce ( vybombardovanej asfalt ) V cestě doura jako sviňa. Tak raději nadskakuji, brzdit nemá cenu. Dopad A podivné sičení. Ujedu asi 50m a obě kola na ráfek. 4 ďoury o ráfek, 1 záplata v lepení. 30km od domova, pustina. Chvíle bloumání, nakonec sundavám plastový chránič rámu u řetězu, krájím ho a lepím sekundáčem, jež naštěstí vozím, coby univerzální opravovadlo. Od té doby hustím 4,5 bar. Je fakt, že to po rozmláceným povrchu hůře drží, ale de o zvyk. Jinak nebýt toho, že jsem lehký (58kg) a nebýt toho, že mám celopéro, tak jsou pryč i ráfky. Tlumiče šly nadoraz vzadu i vepředu. A to byla jedna nevinná doura.

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Podhuštěný pláště sou podle mě blbost. Na pohárech sem takhle pár eli?áků viděl jezdit, ale tam bejvaj tratě upravený. Při případnym defektu ztratíš víc času než drncánim na přehuštěnym plášti. Já foukám natvrdo.

      0 0
    • zwwak  

      Jezdím 3–3,5 vzadu, 3 vpředu. Už asi 200 let.

      0 0
    • Daf  

      Me se lepe jezdi s mekcim plastem. Prehustenej moc poskakuje a me se hur udrzuje tempo a hur drzi v technictejsich vyjezdech. Aby se mohlo foukat na nizsi tlaky je nutnost vetsi objem. Jedine pak muzes foukat pod 3 bary. Plast 1.9" musim foukat na 4 bary i kdyz vazim 64kg. Pythona, Jet S, Comp S Light nebo treba WTB Nanoraptora 2.1" muzu foukat na v pohode na 2.5–3 Bary a nikdy jsem je necvaknul.

      0 0
    • BB  

      bezdusovky a 40 PSI (2 bary ?) Pro teren idealni, napr. Pythony nedrzi predni v zatackach na sotoline, pokud je prehusteny.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Teď jsi jistě RUMcajse potěšil, on o bezdušovkách sní… :o))

        0 0
      • Daf  

        No ja nevim ale 2 bary uz je dost malo i na bezdusovku. Aspon teda na zavody bych to nerisknul (mam rad sve rafky) Ale take hodne podhustena guma i hur jede kolo plave a kdyz najedu na asfalt tak jedu s pocitem ze plast se lepi k asfaltu a nejede. Podle me to chce najit nejakej kompromis. Ja bych si netroufnul nafoukat zadni kolo pod 2.5 baru ani u pythonu. Na zavody foukam predek 2.5 a zadek 2.75baru.

        0 0
        • zubus  

          40 psi je ale 2,75 baru, ( 1 bar = 14.5 PSI) Takze to malo nie je. Ja vozim pythona uz iba vzadu, ale pod 3 bary – asi 45 psi nechodim.

          0 0
          • Daf  

            Ja se v psech nevyznam ale mas pravdu a 2.75 je uplne v pohode ale hodne zalezi na hmotnosti jezdce.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Záleží myslim na plášti. Moje schwalbe black sharky vozím na minimální tlak (35 psů tušim) a musel bych dát obrubník v plný rychlosti abych to procvak, při běžné pilotáži kdy dáváte pozor kam jedete sou v poho. Při větším tlaku by to děsně skákalo a rozhazovalo by mě to… přední se dá bez většího rizika eště upustit, u zadního to alespoň na závodech rači nedělám.

      0 0
    • ddd - andy  

      Az do vikendu sem si myslel ze dost laboruju pri XC s plastema tlakem v nich, ale to co sem videl a i zkusil ted v Liberci na DH se neda srovnat. Takze asi takhle na XC vozim 3 az 3,3baru a to ve vsech plastich a na DH do slizka sem tam mel 1,8baru vepredu a 2bary vzadu – po silnici to sice nejede :-))) ale v terenu v zatackach sem se nestacil divit!!

      0 0
    • MartinXC  

      Hustím podle doporučení výrobce, tedy spíš podhuštěné kvůli přilnavosti v terénu (vážím 80kg, HT):

      • Python, Mosquito, Scorpio (2.0) tak na 35–37psi
      • Vertical, K.Deathgrip (2.30) mám na 30–33psi

      tyhle pláště mají dostatečnou výšku a objem vzduchu. Zkušel jsem i tlaky kolem 45psi, ale bike skákal na nerovnostech jako koza. Rozdíl ve prospěch vyššímu huštění je znát jenom na silnici (a té se vyhýbám).

      0 0
    • rasto  

      zimaka davam na 5,0–5,5 atm, horaka na 4,0. neprocvakl jsem asi uz 5 let.

      0 0
    • GrametS  

      Plast po nahusteni musi zvonit = vsechno na min 50 PSI… no cvaknuti uz relativne dlouho… Kdyz plrehusteni plast nedrzi na povrchu, je treba se ucit jezdit v pernamentnim smy­ku

      0 0
      • ddd - andy  

        Ucit se jezdit v permanentnim smyku je trochu blbost, ne? :-)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Nekde se to hodi, vid? A ani se nemusi plaste tolik hustit :)

          0 0
          • ddd - andy  

            Toz pravda, nekdy se to hodi.. :-) Me to jen prislo, jako ze kdyz nejedes ve smyku, nejsi nic..

            0 0
        • TinkTink  

          Toz dobra rada nad zlato…ja uz jsem 50 minut vzhuru a stejne dlouho se uz usmivam, jak to tady tak ctu :))

          0 0
          • Dumbo  

            na toto vsetko existuje podla mna iba jedna metoda :-) aspon ja tak pouzivam :-/ normalne vezmem bike, pumpicku a idem jazdit ak to ide do kopca tazko dofuknem ak to ide z kopca drsne trochu pustim a niekedy natrafim na fajnovi kompromis neberie energiu pri slapani a pohlti energiu pri mensich otrasoch

            PS. vzivote som nefukal podla toho co je napisane na plastoch a nikdy som sa neradil tabulkami

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.