• Kokrr

    diky vsem co prispeli k tomuto prispevku „Marzocchi EXR Pro / SR Suntour AXON-E-LO“. Vcera jsem koupil EXR Pro. Byl jsem ji hned projet a je super… Stahnul jsem si manual, ale potreboval bych nejaky manual, kde bude rozkleslen vnitrek vidlice, nebo udrzba, jako je vymena oleje apod., nevite kde to sehnat ?

    0 0
    • vlk  

      co vše se dá na ní nastavivat.náhodou, nevážil jsi ji?

      0 0
      • Kokrr  

        lze tam pouze regulovat pruzeni, tim jak ji nafouknes. ETA tam neni nebo neco podobneho a tlumi to SSV patrona.

        0 0
        • vlk  

          prosím tě o vysvětlení co přesně znamená SSV patrona.pokud vím tax mxc comp má ventily přes ně proudí olej.Takže lze regulovat zpětný útlum vzhledem ke kompresnímu,EXR air co má kamoč žádné ventily nemá a tlunení je tvořeno tak, že olej protíká jen dírkami v lunžru.Má EXR PRO už taky ventily nebo je to jako EXR klasické.Díky.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            SSV je podle nazvu ventil

            0 0
            • vlk  

              ja se spíše vyznám v rockshox a ne v názvosloví marzocci.A ssv ventil je nastavitelný nebo ne.Mylsíte, že se u ní dá nastavit spětný útlum?

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Jsem linej myslet, tagze si to radsi prectu v manualu (a bejt linej si to precist v manualu to uz je fakt vrchol). Neda!!! Muzes menit olej, ale ja kupuju pouze nenastavitelny vidlice a vzdycky mi tovarni nastaveni vyhovovalo (krom Suntoura teda:)).

                0 0
                • vlk  

                  nejsem línej.jen mám teď hodně práce,tak sem tam mrknu na bikeforum-tak na 1.min.Tak je lepší se zeptat.Jen že ta vidla je na cona caldera.nebo tak nějak a kamoška toi kolo chtěla, tak mě zajímá co je to za vidlu.

                  0 0
              • wroum  

                zmenou viskozity oleje lze zmenit utlum. jinak to u tehle vidle nejd. cim vyssi viskozita tim pomalejsi

                0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • Pá-dlista1  

              Tak to by vidlice suntour byly v pohode. Tem totiz maly odpor smerem dolu nehrozi :))) A ted k tomu kompresnimu utlumu. Zkousel jsi to na vidlici, kde muzes nezavisle menit kompresni a zpetny utlum?

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • náčelník  

                  Jen pár poznámek – nastavení kompresního útlumu neměly pouze zjednodušené patrony TPC Sport. Nevím, co míníš pod pojmem „starý systém TPC.“ Letošní TPC LockOut má nastavení tlumení komprese navrchu pravé nohy, přičemž pravá krajní poloha je „zamčeno.“ U předchozích provedení se musí za nastavením komprese dovnitř. Při jízdě je nastavení vyšší hodnoty kompresního útlumu velice dobře poznat už tím, že se vidlice pod bržděním tolik neponoří.

                  0 0
                • Pá-dlista1  

                  O funkci zpetneho utlumu neni treba pochybovat, ale jeste me nikdo nepresvedcil (rozumne nevysvetlil) k cemu je dobry utlum kompresni. U vidlic Marzocchi jde nastavit z extremu do extremu, ale stale nevim proc. Nekdo ho zvysuje, kdyz chodi casto na doraz, ale to neni reseni a daleko lepsi by bylo pouziti odpovidajici pruziny, protoze pri dele trvajicim zatizenim se na doraz stejne dostanou (v praxi asi tezko), tam pak pomaha kompresni tlumeni jen k posileni pruzeni. Pak by mohlo pomoct k zabraneni propruzovani pri slapani nebo brzdeni, ale tim blokuje funkci pruzeni. K cemu tedy vyrobci vymysleji pouzdra s nejmensim trenim, kdyz se odpor musi dodatecne zvysovat?

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      OK to zni celkem rozumne, ale kazdy dalsi odpor preci prenasi do ramu, taky razy, ktere by nemusel. Chtelo by to inteligentni tlumeni, ktere by rozeznalo prekazku od setrvacne sily vidlice :) Stejne si myslim, ze setrvacne sily takto vznikle nejsou natolik velike, aby melo smysl je tlumit. Vzdyt uz vzrustajici odpor pruziny zajistuje cosi obdobneho.

                      0 0
                    • náčelník  

                      SPV není „nový“ systém, je to jen „staré“ TPC doplněné o „automatický“ Lockout. Ale v podstatě to myslíme oba stejně. Mně se jen nelíbilo, že podle tebe mám na své nové vidlici něco starého :)

                      0 0
    • wroum  

      olej se meni tak dvakrat do roka. lepsi je dat ridsi nez je original (vidli to prospeje a bude citlivejsi nez s origo), pak musis udrzovat vnitrni nohy ciste a obcas kapnout trochu oleje na to tesneni kam zajizdej nohy. to je asi vse

      0 0
      • Kokrr  

        jasny. jakej olej se pouziva ? ja prave mysel, jestli neni nejaky navod na netu, jak menit olej?

        0 0
        • wroum  

          odsroubujes ty vicka na vnitrnich nohach (nahore) a vidlici otocis a tim ji vylejes. dobry je vedet kolik ho tam bylo (vyska hladiny oleje ma vliv na kompresi smerem dolu, vic oleje=vic utlumeno smerem dolu) koukni na: http://www.marzocchi.com/…oillevel.asp?…

          olej: takovou 2,5w a bude to chodit dost rychle ale ne kopat, jestli to mas radsi pomaly tak zkus 4w

          jinak je dobry tak kazdou druhou vymenu oleje vidli rozebrat, prohlidnout vycistit a slozit (radsi v servisu)

          0 0
      • Vilém  

        Nevam jak je to mozny, ale pripada mi, ze tam ti korejci lijou co jim prijde pod ruku.Kamos ji nedavno koupil a naopak je nedotlumena,koukli jsme do ni a bylo tam navic malo oleje a v kazde noze jine mnozstvi.Byl jsem zklaman z plastoveho plunzeru a nemoznosti zvetsit zdvih.Dalsim prekvapenim byl vlastni ventil skladajici se v podstate ze tri podlozek,ktere pri malych nerovnostech neprijemne klapou,taky negativni pruzina je navolno a navic drhla o neprilis zacisteny povrch plunzru.Take pouzdra jsou max 15mm vysoka. Tim vsak nechci rict, ze by to byla spatna vidle.Za ty penize asi neni lepsi kup,navic na ni clovek, narozdil od Suntouru asi sezene futra,gufera ap.

        0 0
        • Tatinek  

          Malá oprava! Nedrhla neg. pružina ale jedna podložka ventilu(SSV)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.