Má už někdo zkušenosti se 4 pístovými třmeny Shimano BR-MT520?
Má už někdo zkušenosti se 4 pístovými třmeny Shimano BR-MT520?
Krátka recenze:
https://www.singletracks.com/…-for-enduro/
Rozhodně jak už bývá u Shimana zvykem, poměr cena/výkon je bezkonkurenční. Osobně by mě zajímal rozdíl v brzdových pákách proti SLX/XT řadě, kdyby člověk chtěl „tool-free reach adjustment“, protože ač vypadají stejně, chod se může lišit (viz třeba Saint páky: stejný vzhled, jiný chod).
Tuto recenzi jsem už četl, no asi to bude za ty peníze dobrý ;-)
Mě hlavně srovnání té páky BL-MT501 s Deore M615, jestli je lepší dát celý komplet BL-M501/BR-M520 nebo vyměnit jen třmen.
Ja znam XT BR-M8020, paka je stejna jako u normalnich XT BR-M8000
Jop, jsou tam stejný jako v Zee a Saintech.
Zrovna jsem chtěl objednat komplet XT BR-MT8000 jako upgrade MT500, ale tady vypadá, že by mohly stačit vyměnit jen třmeny a páky včetně hadic nechat. Dostanu proti MT500 na výběr lepší kotouče i destičky. Nepletu se?
Teď řeším to samé a na tyhle nový třmeny jsou jen destičky bez chladiče, čili je otázka jestli se budou vůbec vyrábět.. asi je lepší koupit třmen deore a k tomu ice tech desky abys mohl nechat origo páku+hadici… a nebo komplet xt..
Chladiče jsou především placebo. Stačí koupit třeba kvalitní desky od Goldfrenu.
A sou až tak zázračný? Když vidím aftermarket produkt ze cenu vyšší než u originálu, tak mě to nějak neoslovuje.
Zvláštní teorie :)
Když je neoriginální díl dražší než originální, tak by měl být výrazně lepší. Dal bys ze neorigo ND z auto kelly víc než za originál? Neorigo ND jsou o nižší ceně, neoriginální zato dražší jaksi nedává smysl.
porovnáváš blbosti… brzdový destičky se super extra mega brzdnou směsí od Bremba, budou taky dražší než origo destičky a přitom origo nejsou :-))))
Pak ale čekám, že budou taky super extra lepší. Proto se ptám, sou super extra lepší?
A co kdyz jsou to neoriginaly, brzdi podstatne lip a jsou levnejsi jak originaly? To uz muze byt?
To je ideální kombinace, máš nějaké tipy?
V tomto smeru jsem mel vzdy rad organiky od Fastopu, brzdilo to lip nez originaly od shimana nebo avidu a stalo min.
Chápu, že je to informace kterou spoustu lidí naseru ale nejúčinnější destičky co jsem kdy měl byly sintry z Aliexpressu. Měly ale jednu obrovskou nevýhodu, kotouče doslova požíraly před očima. Když jsem dražší originál kotouče nahradil měkčími za kilo z Ali, sežraly je tyhle desky za necelou sezónu. Brzdný účinek byl ale perfektní.
Zkušenost, že destičky z ali hodně žerou kotouče sem taky udělal, navíc mi nepřišlo, že by to brzdilo líp a taky se drolily.
čínan se holt spokojí jen se základním parametrem, asi jako u pneumatik – hlučnost, životnost a jiný eco-něco je moc netrápí.
To tam byl pilnik jako brzdne medium :-D
Tak nějak :-)
Můžu se zeptat které desky z Ali si jezdil?
Já jezdím Soocent celou tuto sezónu (červené „ostrá sintra“ předek, zadek stříbrné „teplá sintra“), brzdí parádně a nezdá se mi, žeby nějak žraly kotouče (sram centerline).
To ale není náhradní díl. To jsou destičky, spotřební materiál.
To jako bys řekl, že když si koupíš nový auto, že na něj potom nedáš dražší pneumatiky než tam byly origo.
Nebo že tam nedáš dražší a lepší olej.
Už umí udělat desky co brzdí?:) Ani motorkáři z nich nijak nadšení nejsou, ale třeba se to zlepšilo. Pár let jsem na nich nejezdil.
Za mě brzdej líp než origo Shimana s chladicem a trvá to dýl než se utavej.
A srovnáváš organiky, nebo metal?
oboje sintr
já měl před lety sintr od Goldfrenu a byl jsem z nej teda sklamany. Origo Shimanacky sintr byl lepsi.
Úplně stejně, ale už je to pár let. Kamarád to prodává na moto a reakce nejsou moc pozitivní.
Tataz zkusenost.
taky tak… a cena dost vysoká na to jen zkoušet
No jo no, já to beru velkoobchodne a ještě si tam zajedu na kole. Každopádně většina jejich produkce jde ven, kde si jejich výrobků dokážou narozdíl od nás vážit.
Nechápu jak někomu můžou přijít origo lepší, ale každej má nějakej názor, brat vám ho nehodlám.
Já jezdil jejich syntry na Shimano brzdách dvě sezony a stěžovat si nemůžu, ale porovnání se Shimano syntry nemám
Ja nepredkladam nazor, ale osobni zkusenost. Origo shimano sintr desky byly kousavejsi a celkove lip brzdily, tecka.
Však já ti tvou osobní zkušenost neberu. Nicméně je to čistě tvůj subjektivní názor, nijak nezměřený.
nemeril jsem pravda, ale ten rozdil byl dost markantni. Mel jsem Shimano sintr, brzdilo to super, sjel jsem je, poridil Golfreny, az se zajely, stejne tak kousave jako Shimana nebyly. Sjel jsem Golfreny, vlastne ani ne moc a nahradil je zase Shimana. Po zajeti byly brzdy zase kousave a lip brzdily (takovy ten pocit co davaji sintry, ze desticky maji vyssi az smirglove treni).
Klidně to dnes může být jinak, já už kupuju teď jen shimano organiky a na nějaký bf hype už kašlu :-)
Střídal jsem sintry goldfreny a shimana, poté co se cena prakticky vyrovnala beru radši shimana, přijde mi že maj menší výrobní tolerance, u GF se mi občas stalo že jsem desku musel přibrušovat aby se dobře vešla (jak plech tak brzdnou směs). Rozdíl v brzdným účinku nepoznám, ale to je tím že poslední rky jen kecám na BF a k pořádnýmu ježdění jsem se nedostal :-)
Mám ale tak nějak v paměti, že GF byly lepší za mokra, shimana zas za sucha.
Proč by se nevyráběly, do MT520 jdou stejné destičky jako do Zee/Saint. Díky tomu, že ten třmen má trochu jiný tvar je potřeba u destičky s chladičem ty výstupky trochu obrousit, odvážnější můžou zkusit obrousit ten třmen.
Proč odvážnější? V oblasti destiček je na třmenu materiálu dost. Aspoň se odlehčí třmen :-D
Neměl sem to v ruce, tak sem si netroufal tvrdit, že by se člověk nepropiloval někam, kam by neměl. Pokud je tam ten materiál navíc a jeho jediným cílem je znemožnit kompatibilitu s destičkami s chladičem, tak lze pilovat směle.
https://www.youtube.com/watch?…
od 01:05.
A někdo nějaké info kdy to půjde koupit třmeny?
Nasel sem zatím jen tady, ale už dvakrát posunuly termín
Tak je vem treba z nemecka.
Česká cena je o půlku levnější pravě. Proto mě to zaujalo.
V tvem odkaze jsem zadnou ceskou cenu nevidel. Ted jsem si ji dohledala je to fakt skoro polovina. Ale kdyz je nemaji, tak kdovi jaka bude cena, az budou skladem.
Já jí tam vidím zajímavé ( 604,– dostupnost 13.3) Jinak sem jim psal tak uvidi. Jak se ozvou a dam info.
Za tu cenu je to zajímavé i jako pouhá výměna za starý třmen.
Napsali?
Uz maj cenu vyssi…
Brzdový třmen Shimano BR-MT520 938 Kč
Dostupné od 28.04.2019
Ano mají už něco skladem, ale cena se zvýšila hned 2krat. Na otázku proč se tak zvedla cena odpověděli:
Bohužel cena se mění při naskladňování, to nedokážeme ovlivnit a přenáší se do produktu automaticky dle dodavatele.
Na bike-discount.de se už delší dobu prodává třmen za 40 € a celá brzda za 65 €, takže ty ceny sou očekávatelné a šest stovek byla prostě chyba.
V čem to bude lepší než zee nebo Saint…?
v cene
Tomu rozumím. A jinak to bude stejně dobré?
podle všeho by mělo být, protože i velikost pístků je myslím totožná. Rozdíl udělají spíš tak použité páky nebo hadice.
V tom případě by si Shimano střílelo do vlastních řad. To už nikdo ty Zee a Saint nekoupí ne?
Btw… Jak to bude když to někdo připojí na normální páky jako upgrade, bude ten píst v pákách stačit na ty 4 pístky ve třmenech?
Tak vidím rozdíl třeba v napojení hadice. Chybí banjo koncovka. Páky budou fungovat. Zee a SLX jsou stejné
Tak fungovat to asi bude, ale jak?
Nějak mi nejde do hlavy, že se zvětší asi pravděpodobně plocha pístků ve třmenu ale plocha nebo objem v páce zůstane stejný..... To tak potom musí působit trochu jiné síly, Ne?
Maličko se změní chod páky. Páky jsou, ale stejné. Možná saint je jinak udělaná, než zbytek pro to má větší výkon než zee.
stejný určitě nejsou, ke třmenům zee jsem měl přidělaný páky slx666 a chod byl pocitově delší, než zee páky (mám ted). ale rozdíl je minimální, bez přímého srovnání to možná ani nejde poznat.
ze stejnýho důvodu k mt520 čtyřpístkům doporučujou nový páky mt501.
Když se nad tím zamýšlím tak to podle mě tak bude… Ono to sice z venku bude vypadat všechno stejně, ale asi tak bude jiné přepákováni v té páčce… Mělo by to logiku…:-)
Já měl taky přidělaný saint třmen na SLX 666 a přední komplet zee a ten rozdíl byl minimální. Spíše to co udělá hadice.
pokud nemáš přímý srovnání, tak to nepoznáš. jak píšeš – hadice (zavzdušnění, opotřebení desek) udělá možná víc. někomu ten delší chod dokonce může vyhovovat, aspon to tak nekouše.
já myslim že to bude přes ty řady cenově podobně srovnatelné. Na mém čtyřpístku píšou, že je to sada pro E-bike tak aspoň k něčemu jsou ty ebajky dobrý.
Každé zboží má svého kupce, někdo to třeba nechce měnit doma a chce hotový produkt. U Saintů je jiná páka, která mi sama o sobě přijde super a hlavně v základu sintr desky s chladičem, které samy o sobě nejsou zrovna levný špás. Takže to pořád smysl bude mít.
Každopádně ten třmen mt520 je pro některé lidi poměrně levná cesta, jak se dostat k účinnější brzdě, pokud nechtějí vypláznout tolik peněz.
Bude stacit. Mam uz asi 3 roky kombinaci XT pak a saint trmenu a neni problem.
MT-520: I-Spec II, sroubovaci hadice, keramicke pistky, desky s chladicem mozny jenom po uprave, o ~30g tezsi, levnejsi (v setu o tretinu?)
Zee: I-Spec B, banjo, keramicke pistky, desky s chladicem mozny bez uprav
Už to někdo vyzkoušel klasika páka a třmen mt520??
Objednal jsem si je z BikeInvest
19.2. je „měli skladem“, ale za týden mi poslali mail že jsou vyprodány a budou až 15.3.
Dnes už jsou zase skladem.
Já čekám každou chvíli příjezd dodávky se žlutou kostkou.
Ale v tom únoru je nabízeli za 554 Kč/kus – a to nešlo odolat – budou pokusy (nejdřív kombinace s ST-M975, pak upgrade MT500, ale mám i páky Saint – dnes bude v dílně dlouhá noc).
S kompatibilitou to bude asi zajímavé – když k těm třmenům dávájí páky MT501 – „The BL-MT501 brake lever is not only compatible to the BR-MT500 but also to the BR-MT520 caliper“
Tak to máš štěstí všude to zdražily na cca 930 Kč.
Dej pak vědět jak je to s pákama MT 500 díky.
To mě taky zajímá..
už možná výjde líp koupit komplet když by samotnej třmen stál kolem litru.. komplet za 1600,–
Nevíte někdo zda mají keramické pístky?
EDIT: Tak ono už to nahoře je napsáno.
Keramicke bys rad, nebo by ses jim rad vyhnul?
Osobne bych mel radsi kovove.
Vyhnul, keramické jsou naprd, mnohem víc mi to chytá bordel než ty kovové a celkově ten kovový za mě funguje lépe. Doufal sem, že už si budu dopředu moci dát čtyřlpistek, no a zase nic.
wtf? :O
Vůbec se nedivím že ti pístky chytaj bordel :D
Hele já ten názor nikomu nechci nijak vnucovat, kdyby se Vilém nezeptal tak ho ani neventiluju, ale jezdím současné slx a deore třmen a slx prostě neustále chodí jedním pístkem napřed a každou chvíli ho musím rozhejbávat, u deore se mi to téměř neděje a když už, jde mnohem snadněji vyčistit. Navíc se mi nerozpadne jak keramika.;-) Keramiku prostě už nechci.
to by mne zajimalo, v cem kovovy pistek funguje lepe, nez keramicky… ?
Tak kdyz nic, tak se ti aspon nerozpadne.
mně se teda žádný pístek v žádné brzdě nikdy nerozpadl.
Na holé pístky jsem taky nikdy ničím „nehrabal“, veškeré roztahování apod. servisy jsem dělal přes staré sjeté desky.
On se ale ani ten keramický sám od sebe nerozpadne.
To nerikam,ale ten kovovy se nerozpadne ani s dopomoci.
Gramy a teplotní „izolace“ :)
Ale na běžné ježdění nepodstatně :)
Úplně sám asi ne, ale fotky rozpadlých keramických pístků od několika lidí už tu byly a ani nevěděli jak k tomu přišli.
Co třeba po intenzivním brždění projet vodou?Kolikrát to keramika snese,to prudké ochlazení??
U levnějších brzd Shimano uvádí materiál pístku Resin, což je pryskyřice, ne kov.
Ahoj, zaregistroval jste někdo nějaké omezení kompatibility kotoučů od Shimana?
Ve smyslu použití organickejch a metalickejch destiček určitě – je to tu 100* zopakované, že ty levnější řady kotoučů jsou jen pro organiky. A také šíře kotouče pro destičky by měla být dodržena (kotouče a brzdy pod Deore by se neměly „mísit“ s kotoučema a brzdama od Deore výš. Teoreticky… :)
Právě sem je nechal namontovat na bika komplet sadu… O vejkendu provedu zážehový test…
Právě sem je nechal namontovat na bika komplet sadu… O vejkendu provedu zážehový test…
Právě sem je nechal namontovat na bika komplet sadu… O vejkendu provedu zážehový test…
Ahoj,
v navaznosti na tohle vlakno jsem nasadil trmen 520 na SLX paku dopredu, vzadu pak obyc SLX trmen. Chod pak mi prijde temer stejny (ikdyz bych rekl, ze Saint chodil trosku jinak). Brzdny ucinek lepsi nez puvodni SLX, ale zase nejaka silena kotva to neni. Pro komplet info doplnim, ze hadice zadni je origo SLX a predni ta co bylo k m520. Kotouce klasicky Magura.
Celkove dobrej dojem, za ty penize super kauf.
Máš li možnost srovnání se Zee?
Bohužel, ty jsem neměl. Každopádně bych si dovolil odhadnout, že rozdíl mezi Zee, Saintem a tímhle 520 třmenem není nic výrazného a určitě udělá víc stav/materiál/výrobce destiček než samotné rozdíly v účinku.
tak ty 520 jsou určením brzdy pro e-kola, takže by měly spíš než kotvy být dobré držáky pro brždění vyšších hmotností.
No ja mohu srovnat jen SLX 675 a ZEE a zda se mi že ty SLX brzdí lip .
Jakože slx brzdí víc jako zee?
To si myslím je jenom nějaký výkřik…a nebo chyba v interpretaci :-)
By mě to hodně překvapilo když mám saint, zee, XT 785, slx a teď jsem si vzal do foroty MT520
SLX jsou čas od času v textech testů kol uváděny jako lepší v brždění než brzdy z jiných řad, tak na tom něco může být
Jo takové jsou mé zkušenosti. Kup s je a srovnej.
Kdyby jsi četl lépe, tak by ti došlo, že mám jak saint, zee, tak SLX a XT:) možná by to chtělo jen odvzdušnit a odmastit desky:)
Já myslím, že je nejvyšší čas, abys opustil stojatý vody a zkusil pořádný brzdy!!:D
Trickstuff maxima!!!
Ale Dneska by nepomohlo nic kola se netočila a stejně jsem zrychloval. Klesání cca 40%+
nepomůže nic :D
Tak já nevím ale měl jsem ty SLX a přešel jsem na ZEE a brzdí ty zeečka o poznání líp a není to placebo ale fakt! ;-)
Nedávno jsem dal čtyřpístky MT520 na páky Deore XT M775 a chodí to lépe (tvrdší a kratší chod, bez rozeznatelného brzdného účinku mezi silou stisku páky a brzdnou silou) než s originál dodávanou pumpou M501, co se k tomu dává v sadě. Na předku jsem nechal hadici SM-BH59, dozadu jsem dal novou SM-BH90, co je v sadě k 520. Nárůst brzdné síly oproti původním dvoupístkům 775 je fakt výrazný, u obou třmenů jezděno na Shimano resin desky.
a nebo jsi změnou pák líp odvzdušnil ;)
Samozřejmě, možné to je. Ale nemyslím si to. Porovnával jsem to právě z důvodu, jestli mám nechat stařičké 775 páky nebo je už rovnou také vyměnit za nové. Proto jsem na zkoušku jeden třmen objednal v kompletu i s pákou. Druhý třmen jsem už potom koupil samotný.
Ze budou XT paky vice ci mene lepsi nez origo dodavane paky bych tak nejak pocital. Spis mne slo o ten popisovany chod paky – tvrdy, kratky – takhle by meli chodit dobre odvzdusnene Shimana
Zase tolik bajkových hyder jsem nemačkal, ale prostě mi pocitově přišly staré XT páky implantované na čtyřpístek lepší (přesnější chod, rychlejší nástup do tvrda), než nová 501 prodávaná přímo na čtyřpístek. Jestli to je progresivnějším servo-wave, jiným průměrem pístku, zvykem na tvar a polohu, atd. nevím, ale vzduch i sednutí nových desek můžu na 99 % vyloučit.
Ty stare 775 mely taky servo-wave? Myslel jsem, ze tam paka tlacila rovnou na pist.
Vsechny stare brzdy mely servo wave od Deorka 615 vyse
Jestli dobre chapu, tak pouziva paky 775, ktere jsou starsiho data nez 615.
Edit: a treba XTRka ze stejne doby jako 615 servo wave nemely.
Pístek je vůči páce uložen s proměnnou vzdáleností od čepu otáčení páky, takže servo wave 775 podle mě má.
Jo, ted koukam na rozkres paky a bude to jak rikas, beha to tam v jakesi kulise, ktera meni pakovy pomer.
Myslel jsem, ze tyto paky jeste s-w nemely.
Dle specifikace 2011 775 servo wave má.
pokud se nepletu, tak 520 jsou původně určené pro e-kola, tak v tom může být důvod jiného chování páky.
Nemáte někdo jeden shimano 4pístový třmen navíc?
Čau. Kamarádovi na kolo jsme vymysleli setup brzd páky ZEE a třmeny MT520. Chci se zeptat, jestli to tak někdo vozí a jakou byste doporučili hadici. Ofiko je ZEE na BH90 a MT520 na BH59. Je možný tam dát hadici BH90 s tím, že do třmenu to nepůjde přes banjo ale přes tu převlíkací matici jako do páky? Předpokládám, že ten vnější závit je stejnej jako pro matku hadice BH59, jen se to liší vnitřním průměrem pro hacici (5,0mm vs 5,4mm)
Jo, půjde to. Akorát musíš mít trn a olivu pro hadici BH90 = stříbrnej trn. Závity převlečnýho šroubu jsou stejný no.
Mělo by to fungovat v pohodě. Brzdy MT520 jsou sériově osazeny BH90. Sám vozím páky BL-M506 (stejné jako Deore/Zee?) s MT520 třmenem. Akorát oliva by měla být pro BH90, zbytek je stejný.