4 pístový třmen Shimano BR-MT520

128 nepřečtených
  • lubosalbi

    Má už někdo zkušenosti se 4 pístovými třmeny Shimano BR-MT520?

    https://www.bike24.com/p2287637.html

    0 0
    • pulDag  

      Krátka recenze:

      https://www.singletracks.com/…-for-enduro/

      Rozhodně jak už bývá u Shimana zvykem, poměr cena/výkon je bezkonkurenční. Osobně by mě zajímal rozdíl v brzdových pákách proti SLX/XT řadě, kdyby člověk chtěl „tool-free reach adjustment“, protože ač vypadají stejně, chod se může lišit (viz třeba Saint páky: stejný vzhled, jiný chod).

      0 0
    • Idas  

      Ja znam XT BR-M8020, paka je stejna jako u normalnich XT BR-M8000

      https://www.bike-discount.de/…resin-678884

      0 0
    • OliVali  

      Zrovna jsem chtěl objednat komplet XT BR-MT8000 jako upgrade MT500, ale tady vypadá, že by mohly stačit vyměnit jen třmeny a páky včetně hadic nechat. Dostanu proti MT500 na výběr lepší kotouče i destičky. Nepletu se?

      0 0
      • Dolejs  

        Teď řeším to samé a na tyhle nový třmeny jsou jen destičky bez chladiče, čili je otázka jestli se budou vůbec vyrábět.. asi je lepší koupit třmen deore a k tomu ice tech desky abys mohl nechat origo páku+hadici… a nebo komplet xt..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • maajkee  

          Chladiče jsou především placebo. Stačí koupit třeba kvalitní desky od Goldfrenu.

          0 0
          • xtonda  

            A sou až tak zázračný? Když vidím aftermarket produkt ze cenu vyšší než u originálu, tak mě to nějak neoslovuje.

            0 0
            • maajkee  

              Zvláštní teorie :)

              0 0
              • xtonda  

                Když je neoriginální díl dražší než originální, tak by měl být výrazně lepší. Dal bys ze neorigo ND z auto kelly víc než za originál? Neorigo ND jsou o nižší ceně, neoriginální zato dražší jaksi nedává smysl.

                0 0
                • suslos  

                  porovnáváš blbosti… brzdový destičky se super extra mega brzdnou směsí od Bremba, budou taky dražší než origo destičky a přitom origo nejsou :-))))

                  0 0
                  • xtonda  

                    Pak ale čekám, že budou taky super extra lepší. Proto se ptám, sou super extra lepší?

                    0 0
                    • Vilém  

                      A co kdyz jsou to neoriginaly, brzdi podstatne lip a jsou levnejsi jak originaly? To uz muze byt?

                      0 0
                      • xtonda  

                        To je ideální kombinace, máš nějaké tipy?

                        0 0
                        • Vilém  

                          V tomto smeru jsem mel vzdy rad organiky od Fastopu, brzdilo to lip nez originaly od shimana nebo avidu a stalo min.

                          0 0
                        • petrun  

                          Chápu, že je to informace kterou spoustu lidí naseru ale nejúčinnější destičky co jsem kdy měl byly sintry z Aliexpressu. Měly ale jednu obrovskou nevýhodu, kotouče doslova požíraly před očima. Když jsem dražší originál kotouče nahradil měkčími za kilo z Ali, sežraly je tyhle desky za necelou sezónu. Brzdný účinek byl ale perfektní.

                          0 0
                          • xtonda  

                            Zkušenost, že destičky z ali hodně žerou kotouče sem taky udělal, navíc mi nepřišlo, že by to brzdilo líp a taky se drolily.

                            0 0
                            • abel  

                              čínan se holt spokojí jen se základním parametrem, asi jako u pneumatik – hlučnost, životnost a jiný eco-něco je moc netrápí.

                              0 0
                          • MatS  

                            To tam byl pilnik jako brzdne medium :-D

                            0 0
                          • stefan.hlawiczka  

                            Můžu se zeptat které desky z Ali si jezdil?

                            Já jezdím Soocent celou tuto sezónu (červené „ostrá sintra“ předek, zadek stříbrné „teplá sintra“), brzdí parádně a nezdá se mi, žeby nějak žraly kotouče (sram centerline).

                            0 0
                • maajkee  

                  To ale není náhradní díl. To jsou destičky, spotřební materiál.

                  To jako bys řekl, že když si koupíš nový auto, že na něj potom nedáš dražší pneumatiky než tam byly origo.

                  Nebo že tam nedáš dražší a lepší olej.

                  0 0
          • Atilla  

            Už umí udělat desky co brzdí?:) Ani motorkáři z nich nijak nadšení nejsou, ale třeba se to zlepšilo. Pár let jsem na nich nejezdil.

            0 0
            • maajkee  

              Za mě brzdej líp než origo Shimana s chladicem a trvá to dýl než se utavej.

              0 0
              • Atilla  

                A srovnáváš organiky, nebo metal?

                0 0
                • maajkee  

                  oboje sintr

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    já měl před lety sintr od Goldfrenu a byl jsem z nej teda sklamany. Origo Shimanacky sintr byl lepsi.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Úplně stejně, ale už je to pár let. Kamarád to prodává na moto a reakce nejsou moc pozitivní.

                      0 0
                    • Vilém  

                      Tataz zkusenost.

                      0 0
                    • mr.antik  

                      taky tak… a cena dost vysoká na to jen zkoušet

                      0 0
                      • maajkee  

                        No jo no, já to beru velkoobchodne a ještě si tam zajedu na kole. Každopádně většina jejich produkce jde ven, kde si jejich výrobků dokážou narozdíl od nás vážit.

                        Nechápu jak někomu můžou přijít origo lepší, ale každej má nějakej názor, brat vám ho nehodlám.

                        0 0
                        • lubosalbi  

                          Já jezdil jejich syntry na Shimano brzdách dvě sezony a stěžovat si nemůžu, ale porovnání se Shimano syntry nemám

                          0 0
                        • Baba-Ji  

                          Ja nepredkladam nazor, ale osobni zkusenost. Origo shimano sintr desky byly kousavejsi a celkove lip brzdily, tecka.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Však já ti tvou osobní zkušenost neberu. Nicméně je to čistě tvůj subjektivní názor, nijak nezměřený.

                            0 0
                            • Baba-Ji  

                              nemeril jsem pravda, ale ten rozdil byl dost markantni. Mel jsem Shimano sintr, brzdilo to super, sjel jsem je, poridil Golfreny, az se zajely, stejne tak kousave jako Shimana nebyly. Sjel jsem Golfreny, vlastne ani ne moc a nahradil je zase Shimana. Po zajeti byly brzdy zase kousave a lip brzdily (takovy ten pocit co davaji sintry, ze desticky maji vyssi az smirglove treni).

                              0 0
                        • mr.antik  

                          Klidně to dnes může být jinak, já už kupuju teď jen shimano organiky a na nějaký bf hype už kašlu :-)

                          0 0
                        • Jenda  

                          Střídal jsem sintry goldfreny a shimana, poté co se cena prakticky vyrovnala beru radši shimana, přijde mi že maj menší výrobní tolerance, u GF se mi občas stalo že jsem desku musel přibrušovat aby se dobře vešla (jak plech tak brzdnou směs). Rozdíl v brzdným účinku nepoznám, ale to je tím že poslední rky jen kecám na BF a k pořádnýmu ježdění jsem se nedostal :-)

                          Mám ale tak nějak v paměti, že GF byly lepší za mokra, shimana zas za sucha.

                          0 0
        • xtonda  

          Proč by se nevyráběly, do MT520 jdou stejné destičky jako do Zee/Saint. Díky tomu, že ten třmen má trochu jiný tvar je potřeba u destičky s chladičem ty výstupky trochu obrousit, odvážnější můžou zkusit obrousit ten třmen.

          0 0
          • petrun  

            Proč odvážnější? V oblasti destiček je na třmenu materiálu dost. Aspoň se odlehčí třmen :-D

            0 0
            • xtonda  

              Neměl sem to v ruce, tak sem si netroufal tvrdit, že by se člověk nepropiloval někam, kam by neměl. Pokud je tam ten materiál navíc a jeho jediným cílem je znemožnit kompatibilitu s destičkami s chladičem, tak lze pilovat směle.

              0 0
    • Jiří999  

      A někdo nějaké info kdy to půjde koupit třmeny?

      Nasel sem zatím jen tady, ale už dvakrát posunuly termín

      https://www.bikesport.cz/…0_3000406316

      0 0
    • Ice601  

      V čem to bude lepší než zee nebo Saint…?

      0 0
      • Baba-Ji  

        v cene

        0 0
        • Ice601  

          Tomu rozumím. A jinak to bude stejně dobré?

          0 0
          • Baba-Ji  

            podle všeho by mělo být, protože i velikost pístků je myslím totožná. Rozdíl udělají spíš tak použité páky nebo hadice.

            0 0
            • Ice601  

              V tom případě by si Shimano střílelo do vlastních řad. To už nikdo ty Zee a Saint nekoupí ne?

              Btw… Jak to bude když to někdo připojí na normální páky jako upgrade, bude ten píst v pákách stačit na ty 4 pístky ve třmenech?

              0 0
              • Atilla  

                Tak vidím rozdíl třeba v napojení hadice. Chybí banjo koncovka. Páky budou fungovat. Zee a SLX jsou stejné

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Ice601  

                  Tak fungovat to asi bude, ale jak?

                  Nějak mi nejde do hlavy, že se zvětší asi pravděpodobně plocha pístků ve třmenu ale plocha nebo objem v páce zůstane stejný..... To tak potom musí působit trochu jiné síly, Ne?

                  0 0
                  • Atilla  

                    Maličko se změní chod páky. Páky jsou, ale stejné. Možná saint je jinak udělaná, než zbytek pro to má větší výkon než zee.

                    0 0
                    • abel  

                      stejný určitě nejsou, ke třmenům zee jsem měl přidělaný páky slx666 a chod byl pocitově delší, než zee páky (mám ted). ale rozdíl je minimální, bez přímého srovnání to možná ani nejde poznat.

                      ze stejnýho důvodu k mt520 čtyřpístkům doporučujou nový páky mt501.

                      0 0
                      • Ice601  

                        Když se nad tím zamýšlím tak to podle mě tak bude… Ono to sice z venku bude vypadat všechno stejně, ale asi tak bude jiné přepákováni v té páčce… Mělo by to logiku…:-)

                        0 0
                      • Atilla  

                        Já měl taky přidělaný saint třmen na SLX 666 a přední komplet zee a ten rozdíl byl minimální. Spíše to co udělá hadice.

                        0 0
                        • abel  

                          pokud nemáš přímý srovnání, tak to nepoznáš. jak píšeš – hadice (zavzdušnění, opotřebení desek) udělá možná víc. někomu ten delší chod dokonce může vyhovovat, aspon to tak nekouše.

                          0 0
              • mr.antik  

                já myslim že to bude přes ty řady cenově podobně srovnatelné. Na mém čtyřpístku píšou, že je to sada pro E-bike tak aspoň k něčemu jsou ty ebajky dobrý.

                0 0
              • hrota  

                Každé zboží má svého kupce, někdo to třeba nechce měnit doma a chce hotový produkt. U Saintů je jiná páka, která mi sama o sobě přijde super a hlavně v základu sintr desky s chladičem, které samy o sobě nejsou zrovna levný špás. Takže to pořád smysl bude mít.

                Každopádně ten třmen mt520 je pro některé lidi poměrně levná cesta, jak se dostat k účinnější brzdě, pokud nechtějí vypláznout tolik peněz.

                0 0
              • Vilém  

                Bude stacit. Mam uz asi 3 roky kombinaci XT pak a saint trmenu a neni problem.

                0 0
      • whale1  

        MT-520: I-Spec II, sroubovaci hadice, keramicke pistky, desky s chladicem mozny jenom po uprave, o ~30g tezsi, levnejsi (v setu o tretinu?)

        Zee: I-Spec B, banjo, keramicke pistky, desky s chladicem mozny bez uprav

        0 0
    • Dolejs  

      Už to někdo vyzkoušel klasika páka a třmen mt520??

      0 0
    • khonza  

      Objednal jsem si je z BikeInvest

      19.2. je „měli skladem“, ale za týden mi poslali mail že jsou vyprodány a budou až 15.3.

      Dnes už jsou zase skladem.

      Já čekám každou chvíli příjezd dodávky se žlutou kostkou.

      Ale v tom únoru je nabízeli za 554 Kč/kus – a to nešlo odolat – budou pokusy (nejdřív kombinace s ST-M975, pak upgrade MT500, ale mám i páky Saint – dnes bude v dílně dlouhá noc).

      S kompatibilitou to bude asi zajímavé – když k těm třmenům dávájí páky MT501 – „The BL-MT501 brake lever is not only compatible to the BR-MT500 but also to the BR-MT520 caliper“

      0 0
    • Fredos  

      Nevíte někdo zda mají keramické pístky?

      EDIT: Tak ono už to nahoře je napsáno.

      0 0
      • Vilém  

        Keramicke bys rad, nebo by ses jim rad vyhnul?

        Osobne bych mel radsi kovove.

        0 0
        • Fredos  

          Vyhnul, keramické jsou naprd, mnohem víc mi to chytá bordel než ty kovové a celkově ten kovový za mě funguje lépe. Doufal sem, že už si budu dopředu moci dát čtyřlpistek, no a zase nic.

          0 0
          • Baba-Ji  

            wtf? :O

            0 0
          • roud  

            Vůbec se nedivím že ti pístky chytaj bordel :D

            0 0
            • Fredos  

              Hele já ten názor nikomu nechci nijak vnucovat, kdyby se Vilém nezeptal tak ho ani neventiluju, ale jezdím současné slx a deore třmen a slx prostě neustále chodí jedním pístkem napřed a každou chvíli ho musím rozhejbávat, u deore se mi to téměř neděje a když už, jde mnohem snadněji vyčistit. Navíc se mi nerozpadne jak keramika.;-) Keramiku prostě už nechci.

              0 0
          • Baba-Ji  

            to by mne zajimalo, v cem kovovy pistek funguje lepe, nez keramicky… ?

            0 0
            • Vilém  

              Tak kdyz nic, tak se ti aspon nerozpadne.

              0 0
              • Baba-Ji  

                mně se teda žádný pístek v žádné brzdě nikdy nerozpadl.

                Na holé pístky jsem taky nikdy ničím „nehrabal“, veškeré roztahování apod. servisy jsem dělal přes staré sjeté desky.

                0 0
              • MlokCZ  

                On se ale ani ten keramický sám od sebe nerozpadne.

                0 0
                • Vilém  

                  To nerikam,ale ten kovovy se nerozpadne ani s dopomoci.

                  0 0
                  • atty  

                    Gramy a teplotní „izolace“ :)

                    Ale na běžné ježdění nepodstatně :)

                    0 0
                • xtonda  

                  Úplně sám asi ne, ale fotky rozpadlých keramických pístků od několika lidí už tu byly a ani nevěděli jak k tomu přišli.

                  0 0
                  • kyl  

                    Co třeba po intenzivním brždění projet vodou?Kolikrát to keramika snese,to prudké ochlazení??

                    0 0
        • xtonda  

          U levnějších brzd Shimano uvádí materiál pístku Resin, což je pryskyřice, ne kov.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • AleZ80  

      Ahoj, zaregistroval jste někdo nějaké omezení kompatibility kotoučů od Shimana?

      0 0
      • atty  

        Ve smyslu použití organickejch a metalickejch destiček určitě – je to tu 100* zopakované, že ty levnější řady kotoučů jsou jen pro organiky. A také šíře kotouče pro destičky by měla být dodržena (kotouče a brzdy pod Deore by se neměly „mísit“ s kotoučema a brzdama od Deore výš. Teoreticky… :)

        0 0
    • Tygr  

      Právě sem je nechal namontovat na bika komplet sadu… O vejkendu provedu zážehový test…

      0 0
    • Tygr  

      Právě sem je nechal namontovat na bika komplet sadu… O vejkendu provedu zážehový test…

      0 0
    • Tygr  

      Právě sem je nechal namontovat na bika komplet sadu… O vejkendu provedu zážehový test…

      0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      v navaznosti na tohle vlakno jsem nasadil trmen 520 na SLX paku dopredu, vzadu pak obyc SLX trmen. Chod pak mi prijde temer stejny (ikdyz bych rekl, ze Saint chodil trosku jinak). Brzdny ucinek lepsi nez puvodni SLX, ale zase nejaka silena kotva to neni. Pro komplet info doplnim, ze hadice zadni je origo SLX a predni ta co bylo k m520. Kotouce klasicky Magura.

      Celkove dobrej dojem, za ty penize super kauf.

      0 0
      • xtonda  

        Máš li možnost srovnání se Zee?

        0 0
        • kesu  

          Bohužel, ty jsem neměl. Každopádně bych si dovolil odhadnout, že rozdíl mezi Zee, Saintem a tímhle 520 třmenem není nic výrazného a určitě udělá víc stav/materiál/vý­robce destiček než samotné rozdíly v účinku.

          0 0
      • Petr L2  

        tak ty 520 jsou určením brzdy pro e-kola, takže by měly spíš než kotvy být dobré držáky pro brždění vyšších hmotností.

        0 0
    • Markony  

      No ja mohu srovnat jen SLX 675 a ZEE a zda se mi že ty SLX brzdí lip .

      0 0
      • Atilla  

        Jakože slx brzdí víc jako zee?

        0 0
        • Ice601  

          To si myslím je jenom nějaký výkřik…a nebo chyba v interpretaci :-)

          0 0
          • Atilla  

            By mě to hodně překvapilo když mám saint, zee, XT 785, slx a teď jsem si vzal do foroty MT520

            0 0
        • Petr L2  

          SLX jsou čas od času v textech testů kol uváděny jako lepší v brždění než brzdy z jiných řad, tak na tom něco může být

          0 0
    • Markony  

      Jo takové jsou mé zkušenosti. Kup s je a srovnej.

      0 0
      • Atilla  

        Kdyby jsi četl lépe, tak by ti došlo, že mám jak saint, zee, tak SLX a XT:) možná by to chtělo jen odvzdušnit a odmastit desky:)

        0 0
        • kesu  

          Já myslím, že je nejvyšší čas, abys opustil stojatý vody a zkusil pořádný brzdy!!:D

          0 0
          • Atilla  

            Trickstuff maxima!!!

            Ale Dneska by nepomohlo nic kola se netočila a stejně jsem zrychloval. Klesání cca 40%+

            0 0
      • Ice601  

        Tak já nevím ale měl jsem ty SLX a přešel jsem na ZEE a brzdí ty zeečka o poznání líp a není to placebo ale fakt! ;-)

        0 0
    • vilemx  

      Nedávno jsem dal čtyřpístky MT520 na páky Deore XT M775 a chodí to lépe (tvrdší a kratší chod, bez rozeznatelného brzdného účinku mezi silou stisku páky a brzdnou silou) než s originál dodávanou pumpou M501, co se k tomu dává v sadě. Na předku jsem nechal hadici SM-BH59, dozadu jsem dal novou SM-BH90, co je v sadě k 520. Nárůst brzdné síly oproti původním dvoupístkům 775 je fakt výrazný, u obou třmenů jezděno na Shimano resin desky.

      0 0
      • Baba-Ji  

        a nebo jsi změnou pák líp odvzdušnil ;)

        0 0
        • vilemx  

          Samozřejmě, možné to je. Ale nemyslím si to. Porovnával jsem to právě z důvodu, jestli mám nechat stařičké 775 páky nebo je už rovnou také vyměnit za nové. Proto jsem na zkoušku jeden třmen objednal v kompletu i s pákou. Druhý třmen jsem už potom koupil samotný.

          0 0
          • Baba-Ji  

            Ze budou XT paky vice ci mene lepsi nez origo dodavane paky bych tak nejak pocital. Spis mne slo o ten popisovany chod paky – tvrdy, kratky – takhle by meli chodit dobre odvzdusnene Shimana

            0 0
            • vilemx  

              Zase tolik bajkových hyder jsem nemačkal, ale prostě mi pocitově přišly staré XT páky implantované na čtyřpístek lepší (přesnější chod, rychlejší nástup do tvrda), než nová 501 prodávaná přímo na čtyřpístek. Jestli to je progresivnějším servo-wave, jiným průměrem pístku, zvykem na tvar a polohu, atd. nevím, ale vzduch i sednutí nových desek můžu na 99 % vyloučit.

              0 0
              • Vilém  

                Ty stare 775 mely taky servo-wave? Myslel jsem, ze tam paka tlacila rovnou na pist.

                0 0
                • danielh  

                  Vsechny stare brzdy mely servo wave od Deorka 615 vyse

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jestli dobre chapu, tak pouziva paky 775, ktere jsou starsiho data nez 615.

                    Edit: a treba XTRka ze stejne doby jako 615 servo wave nemely.

                    0 0
                    • vilemx  

                      Pístek je vůči páce uložen s proměnnou vzdáleností od čepu otáčení páky, takže servo wave 775 podle mě má.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jo, ted koukam na rozkres paky a bude to jak rikas, beha to tam v jakesi kulise, ktera meni pakovy pomer.

                        Myslel jsem, ze tyto paky jeste s-w nemely.

                        0 0
                    • xtonda  

                      Dle specifikace 2011 775 servo wave má.

                      0 0
      • Petr L2  

        pokud se nepletu, tak 520 jsou původně určené pro e-kola, tak v tom může být důvod jiného chování páky.

        0 0
    • JudyN15  

      Nemáte někdo jeden shimano 4pístový třmen navíc?

      0 0
    • sibicz  

      Čau. Kamarádovi na kolo jsme vymysleli setup brzd páky ZEE a třmeny MT520. Chci se zeptat, jestli to tak někdo vozí a jakou byste doporučili hadici. Ofiko je ZEE na BH90 a MT520 na BH59. Je možný tam dát hadici BH90 s tím, že do třmenu to nepůjde přes banjo ale přes tu převlíkací matici jako do páky? Předpokládám, že ten vnější závit je stejnej jako pro matku hadice BH59, jen se to liší vnitřním průměrem pro hacici (5,0mm vs 5,4mm)

      0 0
      • novas752  

        Jo, půjde to. Akorát musíš mít trn a olivu pro hadici BH90 = stříbrnej trn. Závity převlečnýho šroubu jsou stejný no.

        0 0
      • Hadato  

        Mělo by to fungovat v pohodě. Brzdy MT520 jsou sériově osazeny BH90. Sám vozím páky BL-M506 (stejné jako Deore/Zee?) s MT520 třmenem. Akorát oliva by měla být pro BH90, zbytek je stejný.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.