• santi

    Plánuju koupit SPD, ale nevím co vybrat – viděl jsem 505 za ca 700,–. Nebo je lepší přidat na vyšší typ. Jaký je rozdíl třeba s 515 nebo 520?

    0 0
    • Siddha  

      520 sem videl za 900

      0 0
    • aku  

      V Ostrave v Jump sportu byly 520 v kvetnu za 1050.

      0 0
      • peky  

        Jo to je docela prda. Měl sem včera v ruce RITCHEY V3 PRO za 800,– to je u mě dobrá cena za hustý SPDčka. A už se na ně klepu.

        0 0
        • santi  

          souhlas, to je dobrá koupě – jestli mají ještě jedny, tak dej typ – beru je taky

          0 0
          • peky  

            To je přes kámoše co prodává kola (z velkoskladu) Kontakt ti dát můžu ale předpokládám že stejnou cenu asi nuhádáš :)

            0 0
            • santi  

              Jo chápu, a? si řekne cenu, třeba se domluvíme. Ev. info na email.

              0 0
    • lubos  

      520 jsou mnohem lepsi do blata a bahna. A taky nemaji takovej hnusnej plech, co kdyz povoli skrutky tak pak jenom zere nervy tim zvukem. Ale kontaktni plocha u 520 je moc-moc mala .. tudiz tvrdou podrazku.

      0 0
      • santi  

        Díky za vysvětlení, to je pro mě dost podstatné, mám v plánu koupit nějaké pohodlnější boty spíš na turistiku. Takže 520 nebudou pro mě asi to pravé.

        0 0
        • Santus  

          Ja ti to trochu zamotam. Mam zanovni 520 (za 1050 od Pavky, asi dobra cena) a nejaky turisticky boty Nike KatoII a spokojenost. Najeto asi 500km, nejdelsi denni vylet 120km a zadny tlaceni pres podrazku, ale jsou to moje prvni cvakacky tak to ber s rezervou. Pokud to budou tvoje prvni , tak preju co mozna nejmin drskopadu.

          0 0
      • ivovi  

        Me by zajimala jedna vec. Su zvyklej na 515ky, to ma prave ten plech na sroubech – jak pises, podobne 505,545,646,Au­thor,… Udela se tam sice casem vakl nahoru/dolu, protoze se jednak schodi kufry a jednak se ten plisek solidne obrousi piskem mezi kufrem a tim pliskem, ale ja sem si na nej zvykl a nevadi mi, spis asi ted bude vadit pevny SPD az pudu do novyho :-) A pak je ten druhej typ SPD, jako 536,959,520,540,… ty plisky nemaji. Maji byt odolnejsi proti bahnu atd, tomu i verim. I kdyz ja sem s 515 nemel v bahne nikdy problem, a na snehu kdyz namrznou kufry tak je staci omlatit o pedaly a jede se. A ted konecne otazka, za co drzi tretra v tom typu bez plisku (520..)? Myslim tim o co se to opira ve smeru dolu, kdyz tam plisek neni. Nahoru, dopredu a dozadu kufr drzi klece vpredu a vzadu jako u 515, ale co doulu? Lisi se ty typy 520 aspol i ve vlastnostech na/vycvakavani, uhlova vule atd.? Omlouvam se za mozna dementni otazku, ale budu rad kdyz me to nekdo osvetli.

        0 0
          • martt  

            to zartujes lubos! Kufor sa fakt opiera o tych par mm stvrocovych? Po tom ako som predal slahace mam tento tyzden objednane 520-ky a dufam, ze vydrzia tolko ako moje stare VP-cka, teda asi 10 rokov.

            0 0
          • McBlacky  

            no tak to je moc i na mě, to musí začít hrozně brzo cvakat, jak se trochu obrousí kufr, tak to při každé otáčce cvakne…

            0 0
            • onegear  

              Kluci ja jsem trochu zmaten – snad nejvetsi sila by mela byt prenasena pres stycnou plochu podrazka-pedal a ne kufr-pedal.

              Nebo se mylim ?

              0 0
              • Daf  

                Presne tak. Dovedu si predstavit jak by dopadly mosazne kufry na Timech, nebo na slehacich po par kilometrech kdyby tomu tak nebylo.

                0 0
              • McBlacky  

                to v podstatě ano, ale při tahu nahoru je to jen o kufr-zarážky, pak při tahu dolu opřeš podrážku boty o pedál. Když bude styčná plocha kufr-pedál malá, tak se dřívě obrousí a bude to cvakat v každé úvrati, kde se bude měnit směr tahu… Právě tohle je nejčastější důvod (podle mě), proč pedály cvakají.

                0 0
                • onegear  

                  Tady ale prece vubec nejde o opotrebeni dolni casti kufru. Zarazka pedalu je zaklinena za kufr teste pod podrazkou a snizeni vysky kufru na pevnost spojeni nemuze mit vliv. Nebo jo?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ono se to obrušuje v každém styčném bodě, i pod tou podrážkou (botaXpedálXkufr). Jakmile se tam vytvoří vůle i malinká, tak to začne cvakat, čím menší jsou třecí plochy – tím dřív se obrousí. Nemůžu to ale potvrdit v praxi (u 520), protože mám authory (cvakaj) a 505 (necvakaj)…

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Jak je mozne hovorit o nejake kompatibilite SPD, kdyz kazdy pedal, kufr i podrazka jsou jine. O slehacich nemluve. Jak je to u nich s opiranim (ceho o co?) Jak vubec funguje ta udajna samosvornost pri tlaku dolu? Vzdyt pri naslapnuti se taky ty oka pruziny vzdaluji. To by musel resit tvar kufru, ale jak by se potom vycvakavalo? A co na to Jan Tleskac? Na tyto a dalsi otazky vam odpovi Artur C. Clark vynalzce telekomunikacni druzice a autor Vesmirne odysey v dalsim dile serialu Zahady a mysteria kolem SPD.

                    0 0
                    • lubos  

                      U slehacu se kufr opira o dva body na pedale, jak konci pruziny a podrazka by se mela opirat o ten zbytek telesa. Samosvornost by mela fungovat tim,ze kufr je zaklinen pod pruzinou naprimo a tim ze tahas nohu nahor pruzinu nijak neroztlacis. Tim ze nohu vytocis , (kufr ma takouvej zlabek) pruzinu mirne rozevres a uz to je.

                      0 0
              • lubos  

                To bych taky rad vedel :( jak to ma spravne byt. Ja jsem doted zil v presvedceni, ze spis kufr … Nejspis proto jsem mel urcite problemy .. plynouce z tohodle presvedceni.

                0 0
              • ivovi  

                Chlapi, diky za odpovedi, to su rad ze nejsu sam kdo v tom ma hokej. :-)

                0 0
        • mastihuba  

          ono tam žádný velký dolů ani neni. Před třemi týdny sem přešel z SH535 na SH520 a rozdíl nesleduju.

          0 0
          • ivovi  

            Jak to ze tam zadny velky dolu neni? Dyt prece dupes hlavne dolu, ne? Lubosi diky za nazornou fotku. Ta stycna plocha je teda hodne mala, to se asi taky docela brzo ohobluje.

            0 0
            • lubos  

              Myslim, ze to neco vydrzi. Jinak jeste tretra myslim drzi na te sedive ploche vedle leveho cerveneho krouzku.

              0 0
              • Staenly  

                Ja mam 540, ses si jistej tou stycnou plochou? Me to spis pripada jako misto kde se to nejvic opotrebovava, ale ne jako cela stycna plocha kufru na pedal…

                0 0
                • lubos  

                  Nazouval jsem tretru na pedal kdyz jsem je koupil a divam jsem se kde se to dotyka. Nema kde jinde se oprit. Teda ten kufr, ne tretra.

                  0 0
                  • memorex31  

                    Tak ja teda neviem, o com to tu tocite, ale je mam 520tky a funguju skvelo. A BTW co sa s cim dotyka to netusim.

                    0 0
                    • lubos  

                      Proc sem pises prispevek tedy, kdyz nevis o co jde ? :)

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.