29er dle individuálních představ a možností?

68 nepřečtených
  • Júúzr

    Ahoj,

    Pár měsíců už tu pročítám moudra ve fórech a dnes jsem se rozhod k registraci (kdovíproč)nutné k prvnímu dotazu: Rád bych si pořídil nové kolo se standartním průměrem ráfků (622mm), zde označované 29er. Určení do města i do přírody. Volbu 29ky ovlivnilo několik skutečností: Jsem vyšší (186) a z půjčeného kola, na němž se tč. vozím (acstar rock one 2007) mám kromě dalších mizerných pocitů bolavá záda a nepříjemný pocit jako bych jezdil na kole pro děti. Napřed jsem zatoužil po Superioru 829, který byl loni těsně nad hranicí mých možností, ovšem letos, poté co maloobchodní cena v ČR (oproti cyklistickým trhům jako itálie nebo španělsko) vyskočila z necelých 17K na 23.5, čímž se i tento model posunul za můj horizont. Po konfrontaci požadavků, konstrukce a komentářů zde jsem navíc dospěl k závěru, že, že v takové situaci je lepší koupit rám a (nechat) si dle přání kolo osadit z vybraných nebo donesených komponent, jak zde v jednom z fór někdo moudře radí. U žádného z obchodníků jsem se ale zatím nesetkal s pochopením takového požadavku, (vesměs prodávají jen to co jim dovezou z fabriky) proto bych se chtěl s pokorou zeptat, zda nevíte o někom, kdo by uměl k 29" rámu rámu (který taky ještě nemám, ale mám zálusk na SUP-team) byl ochotný za únosných podmínek objednat část komponent na 29 palcový bike??? Hromádku nepoužitého šrotu mám doma, takže toho nakonec nebude až tak moc (kolem 10–15 tis. a pro ty co zakroutí hlavou doplním, že jsem smířený s pevnou vidlicí – zátěžovou CrMo pro 29" mám), takže slušnou odpruženou co mi teĎ nevleze do budgetu pořídím někdy později. Taky bych vystačil s klasickýma brzdama, které mám doma nové navíc, ale to se obávám že mi s rámem omezenym na kotouče tak lehko neprojde:). Po dlouhé době mám tedy problém se sháněním komponent (větší než když jsem před lety dělal tandem) a uvítám připomínky a rady, zda to přenechat oborníkům a kterým, nebo zda se do toho pustit vlastnoručně a kde vzít nestandartní komponenty pro tento typ kola.

    Předem se omlouvám za potenciálně nevhodné formulace, přístup nebo cokoli co by mohlo souviset s něčími city; kolo pořizuju ke každodenní dopravě (jakkoli bude tohle slovo pro mnohé příznivce biků možná nezkousnutelné) po Praze a víkendové cestování přírodou, tedy i lehkým a středně těžkým terénem, převážně za příznivého počasí. Ď.

    0 0
    • Smazaný účet  

      jen krátce: nejdřív bych se poptal po obchodech na model, který zmiňuješ. obchodník často udělá i výraznější slevu, když uvidí jasnej zájem. tím spíš, pokud půjde o loňský nebo starší model.

      0 0
    • t29  

      Za 17kKč jsou slevněné modely 2008, za 24kKč je aktuální model 2009. Tolik k cenovému rozdílu. Takže zkus hledat, jestli se ještě někde v obchodě válí nějaká plonkovní 829 z loňska.

      Pokud ne, na kupkolo.cz je skladem jeden rám 29" Team v 21,5" velikosti za 6790,– což předpokládám je tak 40% peněz, které bys chtěl utratit.

      Mechanické kotoučovky Avid BB-5 se určitě dají sehnat na bazaru levněji než za 1860,– (z kupkola, přední + zadní) – k nim brzdové páky FR-5 za 200,–. Pohon a řazení bych dal Alivio (kliky, osa octalink, kazeta, řetěz, přehazovačka, přesmyk, páčky = vše nové dohromady cca 3000,–). Jestli si troufneš zaplést kola, tak kvůli ceně náboje Shimano 525 (pro 6-děr kotouč a vzadu pro 8 i 9 převodů), ráfky Remerx Panther, výplet DT Swiss Stainless (základní řada, Bottico.cz ji na stránkách ani nezmiňuje, ale v kameňáku seženeš) a byl bys kolem 2600,– bez ceny práce. Sice žádná váhová hitparáda, ale fungovat to bude. Zbývá hlavové složení, kokpit – sedlovka, sedlo, představec, řidítka, rukojeti – když bude všechno Ritchey Comp, tak kolem 2700,–.

      Suma sumárum 17 tisíc, k tomu počítej s rezervou na bowdeny, objímku sedlovky, podložky pod představec, koncovky bowdenů a podobnou bižuterii. Složit to ale budeš muset sám, nebo zkus oslovit zdejší obchodníky, co by ti dokázali nabídnout a kam by se vešli s cenou.

      0 0
      • t29  

        Jo, a počítám s tím, že ta tvoje crossová vidlice je na ahead s průměrem 28,6 mm, pokud bys měl závitovou, bude problém – a pak by bylo nutné přidat pár peněz na Singularku nebo něco podobného

        0 0
        • t29  

          Ha, a už vidím, že jsem zapoměl ještě obout kola, po ráfku by se jezdilo špatně :) tak pro začátek Schwalbe Smart Sam 622×42, kus za tři sta, a trekingové duše, kus za šedesátikorunu :)

          0 0
      • Martin  

        já bych mírně připlatil a místo BB5 koupil rovnou BB7 kvůli pohodlnějšímu nastavování desek

        0 0
    • Singlespeed  

      Kdybys bydlel v okolí Přerova nebo Hranic, tak by nebyl problém. Když do toho půjdeš sám, třeba přes Kupkolo.cz a využiješ jejich výprodeje a slevy, vychází to s výbavou Deore/LX s rámem Sup Team 29 na 18514 Kč (bez vidlice) se všim všudy. Rám – 6790, hlava – 310, sedlovka Byte (bazar) 200, kola 2400, duše Rubena 150, pláště Crossmark 780, kliky Deore M532 – 1290, pastorky HG50 – 390, řetěz HG53 – 195, přehazka Deore M530 – 440, přesmyk Deore LX M581 – 349, brzdy Avid BB7+kotouče+a­daptéry – 2790, představec UNO (bazar) – 100, brzd páky FR-5 – 220, řídítka Aricle 620mm – 270, rukojeti – 120, řazení Deore M530 – 620, bovdeny, lanka, koncovky – 200, sedlo Velo – 400, pedály SPD M520 – 490 …= 18514 celkem.

      0 0
    • tassajara  

      Ahoj,

      tak viacero veci:

      1. ked mas pocit pri tvojej vyske ze klasicke mtb/26 ti sedi ako detske kolo, nemas spravny ram. Skus najst nieco s razvorom cca 110 cm, uvidis ze to bude iny pocit. Napriklad Gary Fisher ma taketo dlhsie geometrie, ich velkost XL by pre teba bol asi dost iny pocit z kola. Europske znacky robia take kratsie geometrie… preto sa my vyssi citime niekedy aj na vacsich ramoch nesvoji.
      2. Pells dodava aj samostatne 29kove ramy, zdali sa mi ok, aj cena priajtelna
      3. Pevna vidlica vs. bolesti zad – nie stastna kombinacia. Odpruzenie aspon vpredu je velmi rozumne, najma ak mienis jazdit aj „stredne obtiazny“ teren
      4. Skus si pozriet http://www.mojekolo.cz/…lt-nine-comp

      Minulorocny model v myslim prijatelnej cene a v nasej velkosti (asi sko ta 21.5 nez 19.5, ale lepsie vyskusat). Ked kupis cele kolo, usetris si tym vela nervov, behania, skladania, casu - niekedy vselico nesedi… tovarenska montaz je podla mna stavka na istotu (kvalita serizeni casto lepsia nez u niekoho v dielni, ale su aj sikovni servismani s potrebnymi nastrojmi samozrejme, len potom to nie je zadarmo)

      good luck, ci 29 alebo 26 ;)

      0 0
      • michals1  

        Měřím sice jen 182cm, ale pocity jsem z 26" kola měl podobné jako Júúzr. Dnes už bych se k 26" nerad vracel. Ono to není vůbec o rozměrech rámu, ale o rozměrech kol. Právě jízdní vlastnosti kol s ráfky o průměru 622mm jsou mnohem lepší.

        0 0
        • tassajara  

          Nie je pravda, ze su „mnohem lepsi“. Su ine. Ale ci lepsie alebo horsie, to je individualne, zalezi okrem ineho od stylu jazdy. Ja som vyssi nez ty, ale z 26 na 29 by som menil nerad (a to si nemyslim ze su to zle bicykle, len proste menej „hrave“ co mi vadi)

          0 0
      • Marskatin  

        Já myslím, že to Felt je dobrá volba za super cenu, zvlášť když si to člověk srovná vybavení třeba s http://www.trek-bikes.cz/…l/mamba.html

        Je to fajn a všechno nové, případný další tunníng se nevylučuje. Tak budeš jezdit hned a lsušném kole, pokud budeš sjkládat a přeskládavát budeš jezdit ještě bůhvá jak dlouho na polotovaru, který tě možná v konečném důsledku vyjde o dost dráže.

        Velikost rámu doporučuji zkusit, ono je to u těch slopingových rámu dost ošemetné. Měčřém podobně, jezdím 17,5".  Když sesednu mám horní trubku tak akorát pod citlivýma partiema…

        0 0
        • tassajara  

          Porovnavat Felt model 08 a GF model 09 je ako miesat hrusky s jablkami, ten felt povodne stal 26.000 Kc…

          0 0
          • Marskatin  

            Ne tak docela. Srovnávat to mohu docela snadno, jablka a hrušky, obojí je ovovce…:)

            Stačí se na to podívat očima kupujícího, který ma v kapse 20 000Kč a chce nakoupit. A je mu úplně jedno kolik to stálo původně. Zajímá ho jen za koli to může koupit teď.  Stejně tak ho nezajímá jestli jedno je loňský model a druhý letošní, ale kolik za své peníze dostane. jde třeba i o to ,že loňský model jiné značky, už třeba nesežene. Prostě o to, co je momentálně k mání a za kolik.

             
            0 0
            • tassajara  

              Tak co teba zrovna nezaujima neznamena ze nezaujima nikoho ineho… ked ignorujes rozdiely medzi rocnikmi mozes prehliadat dost podstatne veci. To GF bude v zari stat mozno 15, takze niekedy je podstatne sa aj zaujimat o to ci sa vyplati trvat na tom „ted“ alebo par mesiacov pockat. A niekedy su rozdiely medzi rocnikmi naopak uplne zanedbatelne a cakat sa neoplati. Atd atd atd…

              0 0
              • Marskatin  

                Já ti rozumím…

                Jenže to je věčné dilema koupit nepo počkat. ( U kol to ještě jde, ale u elektroniky a vápočení techniky tam je to úplná hrůza).

                A na podzim to slevní a objeví model na další rok, který třeba nic nepřinese nebo taky jo a zase čekám. Rizikem tohoto přístupu je, že vlastně neustále čekám a nikdy nekoupím, protože, vždy bude něco lepšího a výhodnějšího. Taky je otzkou jetli ještě chvíli mám na čem jezdit nebo jsem nepojízdný. Pak už nezní otázka jestli loňský nebo letošní, ale jezdit nebo porovnávat katalogy.

                Myslím, že si v podstatě rozumíme, i když třeba máme trochu jiný názor, a dál bych to nepitval.

                0 0
    • p205  

      Pozor na velikost! Chci přesně to co Ty, akorát pevnou sem chtěl protože sem zvyklej. Prošel sem fóra, omailoval obchodníky a vyšel mi Felt. Stavba by vyšla dráž. Pevný vidle sem se nakonec vzdal, možnosti sou: duratec alu, pells alu, nebo karbon, niner crmo, nebo možná už maj karbon, ale tu bys musel koupit venku. no nakonec sem objednal u jmc felt nine race 19,5". Měl sem možnost vyzkoušet Flet nine Elite 20,5", když sem si stoupl k řídítkám měl sem koule na trubce. Měřím 185 cm, noha – rozkrok 86 cm.

      0 0
    • Bafoon  

      kdyby jsi chtěl stavět mám tu plonkový 29" rám GF Xcaliber 52cm(21"), kdyžtak se ozvi na mail

      0 0
      • 9700  

        zvažuji prodej Superioru 929 (2008), 21,5" postavené na rámu 829D (proste plná výbava 929 na 828D rámu). stav velice dobrý. na kole jsou vlaštovky +3cm a klasické pedály žádné SPD. Kdyby byl zájem, tak pište své cen. nabídky na 5900@post.cz

        0 0
      • miche  

        Krasnej ram ten tvuj GF, skoda ze na mejch 186cm by byl asi moc velkej :-(

        0 0
        • tassajara  

          keby ti XL malo byt velke tak si najdi L. Bafoon ho uz asi nema. Ale ak to je 26ka, tak XL by si pri tojej vyske mohol utiahnut, treba vyskusat, zalezi aj na aky posed si zvyknuty.

          0 0
          • miche  

            Pise ze ho ma (29") plonkovej, coz o to, delku bych mozna ustal (testoval sem ted authora 29" v L-ku, kde horni trubka horizontalne je 630mm a bez hokejky by ten ram mohl byt i delsi), ale uz bych asi neustal vysku …

            0 0
            • tassajara  

              btw co to je „plonkovej“? Som si to predtym vsimol, ale nerozumel :o)

              0 0
              • Bafoon  

                navíc, neosazený, bez využití, přebytečný,.....

                0 0
                • tassajara  

                  aha ok dik :o) Zas som v cestine podkutejsi ;) Som myslel ze bude prebytocny, alebo zachovaly.

                  A to je ten GF a duratec taky rozdiel?

                  0 0
                  • Bafoon  

                    to je dost subjektivní, mě prostě DC sedí na sto pro a nemusím koukat na úhly délky atd.

                    0 0
        • Bafoon  

          člověče jestli jde jen o výšku tak ti ho klidně pošlu „na zkoušku“ a když to nebude ono tak ti vrátím peníze :-) jo, chci ho moc moc prodat

          vel je 52cm ale horní rámová je u sedlové trubky někdě na od oka tak 48–49cm(klidně proměřím), jinými slovy ten rám má sloping jak hrom, jestli nejsi nějaký atypický konstrukčně od přírody tak bych si tipnul že s výškou na 99% mít problém nebudeš

          0 0
          • miche  

            No Bafoone, kdyby se ti chtelo, muzes poslat na muj mail v profilu naky namereny hodnoty a cenovou nabidku, ted sem ve fazi vyberu a priznam se, ze nevim (nespecham na to a to je problem) … protoze se porad neco objevuje. Ted treba Giant 29", moooc se mi libi :-) Nekdy je lepsi, kdyz to clovek musi nutne koupit, rozhodovani je jednodussi …

            0 0
            • tassajara  

              Keby si ten GF skusal a nahodou sa ti zdal dlhy, ze ti bude vychadzat predstavec 75–90 mm, tak sa toho nezlakni, to tak ma byt :o) Genesis geometria.

              0 0
              • tassajara  

                btw nasiel som nejaky x-caliber model 2005, tu je geometria:

                http://fisherbikes.com/…ivemodel/147

                Ak sa to zhoduje s Bafoonovym, tak efektivna dlzka hornej ramovej trubku na XL je 647 mm co je rovnako ako na ich 26kach. A to ta mozem ubezpecit ze jazdec navyknuty na dlhsi posed vysoky 187–188 cm moze pohodlne jazdit na XL so 100 mm predstavcom, takze stale mas rezervu ak by si chcel kratsi posed. To len pre orientaciu.,

                btw bafoon co chces za ten ram a kolko ma najazdene?

                0 0
    • Lister  

      Omluva za znaužití threadu.

      Jak moc je 29 neskladná při převozu autem, dá se nacpat do běžného osobáku při sundání předního kola. Jsem cpal do našeho Focusa RBčko z vysokou vidlicí a za boha to nešlo, protože se mi představec zabořil do střechy. myslím že 29ka na tom bude asi podobně co a to nemluvím o tom zadním kole, které tomu asi taky nepřidá.

      PS: není to teoretický dotaz, ale info by se hodilo…

      0 0
      • tassajara  

        dost siroky pojem „bezny osobak“… To by mohol byt aj osobny vlak ;)

        0 0
      • Martin  

        pokud nesundám obě kola a sedlovku se sedlem, tak do fábky nemám šanci 29" bika dát…

        kamoš zkoušel dávat mého supa bez předního kola do laguny kombi a taky neuspěl, musel by sklápět sedačky

        0 0
        • Lister  

          díky, takže to čeho jsem se bál :-(

          Ale je to logické, když si vezmu jak blbě tam cpu 26ku a silničku, tak tohle asi nepůjde. Sedlo sundávám vždy, protože bohužel nemáme kombíka – kdyby to kombi bylo, tak by to se sedlem prošlo.

          0 0
          • tassajara  

            ano ano, 29ky su vopred odsudene na zanik (aj ked neviem co to je za moresy vozit kolo v aute…)

            0 0
            • Martin  

              podložíš svoje tvrzení o zániku nějakým argumentem nebo je to jeden z nekonečné řady tvých debilních slintů?

              0 0
              • tassajara  

                no ved tu mas dalsi: potencialni zakaznici ktori maju potrebu vozit svoje kolo ssebou autem maj problem nandat kolo s lzivym oznacenim 29 do automobilu :D

                0 0
                • Martin  

                  takže debilní slint. překvápko se nekoná…

                  0 0
                  • tassajara  

                    no smola, ze si na to obchodnikom skocil aj ty, ale co uz teraz, jedine s tym este chvilu jezdit a pak strelit.

                    0 0
                  • drtyc  

                    no neco na tom bude… tahle zeme neni pro lidi co maji 2 metry… sehnat treba moderni pohodlny kreslo pro 2m vysky, kde clovek nebude mit zlomenou hlavu je nadlidsky ukon. v klasice, ktera vypada, ze pamatuje atentat na hitlera se jeden kousek, kde ma clovek aspon zalomenou hlavu podeprenou a druhej kousek, kde ma clovek hlavu sice zalomenou, ale ne do pravyho uhlu da najit.

                    0 0
                    • tassajara  

                      Tak nieco na mieru… Inac pre 2metrovych tie 29ky su fakt vhodne, to nespochybnujem. Dokonca aj na ine ucely maju opodstatnenie, to som len tak spasoval ;)

                      0 0
              • tassajara  

                a dalsi: ubozi zakaznici kteri utratili sve penizky na kola s lzivym oznacenim 29, uzivani za riditky usinaji za jizdy, potlucou se a po uzdraveni se vraceji k svym klasickym 26kam :D

                0 0
                • tassajara  

                  a este jeden: ubozi zakaznici, kteri zjistili ze byli podvedeni a ze prumer kol 29 ve skutecnosti vubec neexistuje, poboureni vraceji kola obchodnikum a zadaju vraceni penez. Nasledne obchodnici nechteji tato kola prodavat a vraceji skladove zasoby vyrobcum.

                  (zdroj: Zkaza 29tek)

                  0 0
      • vladaza  

        s tím cpaním do kufru to je fakt nekonečný ****** i s 26", jak ježek v kleci /mluvím o běžných pětidvéřových autech/ a ještě dávat bacha na řetěz, aby nebylo všechno jak jetel. po koupi střešního nosiče cítím jistou úlevu, dvacetdevítku jsem do Fiatu Stilo ani nezkoušel

        0 0
        • Lister  

          Taky máme střešní nosiče, ale občas je potřeba kolo převést v autě a zcela obecně můžu říct, že je to mě preferovaná varianta – neomezuju se v jídním stylu a nereším počasí. Proti zašpinění auta mám plachtu z Lidlu za pár korun – skvělý kup, zakryje klidě i dvě kola. Do našeho auta už jsem to vychatal tak, že mi na jedno kolo stačí sklopit pouze tu kratší část sedadla a bez problémů to tam napcu, dvě kola taky bez potíží a ještě je místo na kompletní výbavu na dovolenou. Ještě uvažuju nad koupí obalu na přední kolo.

          Sry za oftopic, už s tím končím…

          0 0
          • dancing dog  

            Já mám Hnůjdaj matrix, když jedem v dvou, sedačku zklopim a přicvaknu k předním sedadlům a dozadu se vejdou 2 kola- i krosový a spousta bagáže..a to není extra velký auto..ale stejně víc užívám střešní nosiče…

            nevím, kolik stojí obaly na přední kolo, ale určitě víc, než deka z Jisku nebo odkud za 99,– .-)

            0 0
      • petrun  

        Proč by to jako nemělo jít? Přeprava v kabině osobáku není rozhodně jediné řešení. Masňáci běžně vozí 4 trekáče na střeše. No a ty dík zmršené geometrii a šíleným úhlům představců se stádem podložek dosahují hrůzných rozměrů oproti čistokrevným 29-er :-)))

        0 0
        • dancing dog  

          koukám, dlaší expert na cyklopopulaci…znám pár týpků, který na těch „trekouších“ najedou ročně minimálně 2–3 víc než Ty…

          0 0
          • petrun  

            15 000 + 3 000 = 18 000!

            To jsou tedy opravdu borci.

            0 0
            • drtyc  

              cisteho casu to bude 37.5 dne pri prumeru 20km/h od pulnoci do pulnoci.

              0 0
              • drtyc  

                jo a kdyz se to vydeli tim, ze ty trekace vezou 4, tak to je 9.375 dni

                0 0
          • petrun  

            Sorry četl jsem to povrchně, vydedukoval jsem 2000 – 3000 km.

            Takže znovu: 15 000 × 3 = 45 000 km

            Tak to jsou přímo cyklobozi :-)))))))))))))­))))))))))))))))))

            0 0
            • petrun  

              PS: Zajímalo by mně kolik let jim při takovém množství najetých Km za rok ten treking vydrží. Nebo snad měsíců? :-)))

              0 0
              • dancing dog  

                Tak to víš, jestli najedeš 15ooo, tak to je jiná. Já jen, že takovýhle kecy maj většinou frajeři, co najedou sotva tisíc dva ročně. Tak to pak pardon, beru zpět. Tak to najedou 2–3 x méně než Ty…

                Seš prostě borec!

                0 0
                • petrun  

                  Já se taky omlouvám. Nechtěl jsem nikoho urazit. Jen mi ta geometrie crossů přijde legrační. I když nikdy neříkej nikdy, že? Kdoví jak na tom budu v důchodu ze zádama a na čem budu jezdit. :-)

                  0 0
        • Lister  

          Sundáš přední kolo a sedlovku a trakhle to nacpeš na stojáka do běžného hatchbacku ??

          0 0
      • Bafoon  

        čistě do kufru se dá ale můj DC musím „uplně“ rozebrat – vyndat sedlovku, obě kola – pak je to celkem skladný i když přes ty balony toho v zpětném zrcátku vidět taky moc není :o) při sklopených sedačkách nic rozebírat nemusím ale na tuhle verzi se neptáš co, jinak auto citroen ZX break

        0 0
        • Lister  

          Právě naopak, ptám se přesně na tu verzi: sklopené sedačky, z kola se sundá přední kolo a sedlovka a postaví se normálně nastojáka za přední sedadla. Problém dle mého může být ve výšce řidítek, že se to tam prostě na výšku nevleze a pak ve velikosti toho zadního kolo, kdy asi většina hatchbacků kvůli tomu nezavře dveře.

          0 0
          • Bafoon  

            mnoooo tak takhle jsem tedy Charona ještě nevezl :-))) zajímavý, to mě nenapadlo

            já ho bud kvůli lidem musím rozebrat a když nejsou lidi tak si kolečko pěkně leží přes celý zbytek auta

            0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.