• TomasN

    Zacinam nejak hodne pokukovat po celoperech z kategorie all-mountain

    www.cykloexpert.cz/…host-ert5700 www.cykloexpert.cz/…host-ert5500

    Mate tady zkusenosti s fully GHOST? Historii jsem procital ale nic urciteho. Nebo poradte klidne jinou znacku, cena cca tech 55tis. Chystam prechod z HT, tak bych se nerad seknul ve vyberu.

    0 0
    • black.horse  

      mám Ghosta, kupoval sem jen rám a stavěl z dílů, ale mám model AMR9000 (120mm zdvih) , tenhle ERT (140mm zdvih) v mojí velikosti bohužel už vůbec neměli:-( ale přesto sem fakt spokojenej… hlavně ta cena byla super, 27 za rám s Swinger air 4way tlemičem, sedlovkou Syncros a anodizací místo laku je fajn cena:-) chodí to taky hezky, šlape taky fajn, jen se na tom holt musí do kopce a po rovince šlapat:-D

      0 0
    • Darkson  

      ten 5700 se mi hodně líbí

      0 0
    • Snoopy  

      S velmi podobnou geometrii a cenou dela fully i CUBE. Prodavaji budto cele kola a nebo ramove sety s vidlici, predstavcem, sedlovkou… Problem je, ze se blbe shani.

      Nadherny kousek www.cube-bikes.de/…id_7370_.htm

      Stale ale nemuzu zjistit, jak jsou na tom se zdvihy a jaky je vubec rozdil mezi AMS COMP a AMS PRO? Jen v komponentech a barve laku?

      0 0
      • black.horse  

        jojo, Cube sou taky super kola, to byla jedna z možností, co sem zvažoval, ale Ghost byly rychlejší s dodacími lhůtami a jelikož začalo léto a chtěl sem bajkovat, tak „rychlost vítězí.....“

        0 0
      • MlokCZ  

        Cube jsou super, ale hlavně ty modely do AMS Pro (viz muj profil) a to je jen do zdvihu 100mm vzadu. Ty vyšší zdvihu od Cubu už se mi moc nelíbí.

        0 0
        • vlk  

          Jo jo, ty se mi taky líbí.Škoda, že se někde nedají sehnat levněji než jsou doporučený ceny.

          0 0
      • MlokCZ  

        AMS Pro a Comp se trošku liší. AMS Pro má navíc na rámu navárku na lanko k poplocku tlumiče. Dodává se v setu s jinou vidlicí a tlumičem a nemá možnost vyššího setu komponent. Jinak jsou ty rámy pravděpodobně konstrukčně stejný (ale jistotu nemám). Oba zdvih 100mm.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak s tou navárkou to taky neplatí obecně, záleží jestli je to verze pro RS/RS kombinaci nebo pro Fox/Fox. Navárku má ta verze pro RS.

          0 0
      • MlokCZ  

        A tady ten prodejce tam má slušný popis i se zdvihy a s tím, která komponentová kit sada jde ke kterému modelu.

        0 0
        • MlokCZ  

          A ještě ten odkaz co mi tam vypad www.bikerstreff.de/…y/AMSpro.htm

          0 0
        • Snoopy  

          Diky. Nevis jak je to s homtnosti samotneho ramu (s lakem)? Hmotnost kompletu je vcelku slusna… Dival jsem se do profilu, vel. 18 – je na tebe velka/mala? Ja mam 172 a obavam se ze by to na me bylo velke (a 16 urcite male)

          0 0
          • MlokCZ  

            Hmotnost rámu samotného nevim, jinak hmontost kompletu opravdu sedí té udávané. Ta velikost, to je takové hodně individuální. Zrovna já mám hrozně atypickou postavu, na svojí výšku 182cm mám hrozně krátký trup a ruce, nohy mám přitom takový průměrný (mám dlouhý krk). Takže oproti stejně vysokým je mi rám vždy dlouhý. Proto mě ta 18 sedí na délku naprosto dokonale (výška je tak, sedlovka téměř na maximu, ale je to 35cm, takže by se dala dát v nejhorším i delší). Ještě dodám, že posed mám spíš pohodový, žádný extrémně natažený, ale ani zase úplná turistika. Takže ta 18, pokud máš tak cca průměrnou postavu na svojí výžku ti bude asi dobře, případně můžeš dát ještě kratší představec (standardně je tam 10,5cm a já ho nechával).

            0 0
            • Snoopy  

              Dival jsem se na: „porovname delky posedu“ www.bike-forum.cz/…6/forum.html#…

              Psal si, ze mas osu riditek a spicku sedla 54,5cm. Je prakticky to same jako mam ja na RB CR1500 ve vel. 16 1/4, coz je velmi zajimave. Sedlo mam tak na stredu (faja Ritchey) a predstavec (10,5cm) s vlastovkami (65cm). Takze ta vel. 18. asi bude sedet…

              0 0
              • MlokCZ  

                Si porovnej délku virtuální horní rámové trubky, u Cubu to najdeš v geometrii, u svojeho změříš. Tak porovnáš délku přesně.

                0 0
      • Lister  

        nevím proč ale tyhle dvě značky jsou dlouho vnímal jako jednu :o) Podobná kola, podobný osazení, podobný systémy odpužení, zrovna nedávno jsem hledal Mlokovo kolo na čaských stránkách Ghostu a nějak nenašel :o)))

        0 0
        • MlokCZ  

          No oni jsou opravdu hodně podobný u zdvihů 100mm. U těch vyšších už má Cube úplně jiný přepákování, který se mi tak nelíbí.

          0 0
        • Zdyn  

          No Ghost s Cubem sidli asi 30km od sebe a docela spolupracujou, tak jsou i hodne podobny. Jinak nejake odpruzene cube ramy maji v Bikezone. Momentalne tusim AMS a Stereo.

          0 0
    • TheIF  

      GHOST, CUBE, CANYON jsou podle mě nejleší značky :-) Mám rád tyhle německé stroje, nevím jestli mě ovlivnil německý BIKE, ale já jsem vybíral kolo jen z těhle tří značek.

      0 0
      • Zlatka  

        Včera jsem si půjčila Cubíka AMS FR a je to jako bych jela na obláčku. Ten 4-čep je prostě zázrak… :-) Neocenitelný full-lock na silnici.

        0 0
    • TomasN  

      CUBE jsou jednoznacne nadherny ramy, ..ale vite jak a kde je nejlepe a nejlevneji sehnat? Treba ten AMS? Dotaz pro MlokCZ- Jak se tahle koncepce zadni stavby chova v realu, pri slapani v sedle, ve stoje, v terenu, pri brzdeni a tak?

      0 0
      • MlokCZ  

        Při šlapání v sedle při plně otevřeném tlumiči se trošku pohupuje, pěkně šehlí v rámci daného zdvihu. Ve stoje se pohupuje o něco více. Při brždění je plně aktivní nebo jsem aspoň nezaznamenal rozdíl (při menším brždění je plně aktivní určitě, při velmi ostrém už se to těžko posuzuje, protože když je třeba brzdit ostře, tak mám jiné starosti než pečlivě sledovat chování zadní stavby). Pokud jezdím po silnici nebo hodně dobré cestě, případně někdy v prudkém výjezdu, tak přepínám tlumič páčkou na řídítkách do polohy floodgate. V téhle poloze nehoupe od šlapání vůbec, ani ze sedla (možná 1mm na tlumiči, když se soustředíš pohyb uvidíš, při jízdě neznatelné), současně se sníží v této poloze tak o 1cm sag na tlumiči, což je výhodné v prudkých výjezdech (zvlášť když je tam více váhy na zadním kole a v plně aktivním režimu tlumiče sag ještě naroste). V tomto režimu pobere opravdu jen větší rázy, už není moc aktivní.

        Akorát je tlumič na konci trošku progresivní, nad 8,5cm zdvihu se téměř nedostanu. Ale je otázka, jestli to je daný progresivitou tlumiče (na konci zdvihu) nebo přepákováním.

        0 0
        • TheIF  

          No asi bude hodně taky záležet na tlumiči takovej FOX se asi bude chovat uplně jinak. Ty jezdíš floodgate jen po pěkných cestách/asfaltu ? Já stím jezdil i v terénu a nezdálo se mi to špatné (nepružící)

          0 0
          • MlokCZ  

            U tebe to může být ok, ale to je proto, že ty tlumiče nejsou stejný. Oni nejsou stejný ani RS MC 3.3 a 3.R. Verze 3.3 nemá dálkové ovládání a má velký rozsah nastavení floodgate a na páčce má pouze 3 přesné polohy a to open, floodgate, lock. Kdežto ten MC 3.R má mnohem menší rozsah nastavení floodgate a i v poloze nejvíc otevřeno je to poměrně málo citlivý. Páčka na řídítkách pak nemá 3 pevné polohy, ale plynule přechází z open, přes floodgate (který je ovlivněn právě ještě i polohou páčky) až po lock. Ovšem při krátkém chodu páčky to stejně nejde pokaždé trefit do polohy více otevřené. V tomhle je nastavení toho 3.R o něco horší. To mě ale zase vůbec nevadí, protože stejně chci téměř pořád mít plně aktivní tlumič a někdy přepínám na málo aktivní na floodgate. A zase protože to jde hrozně snadno (asi jako řadit), tak pak někdy přepínám víc sem tam.

            No a ten tvuj Pearl se chová stejně jako MC 3.3.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ale mě ten stav plně vyhovuje, protože když přepínám často na řídítkách, tak bych stejně měl floodgate nastavený jak ho mám teď, aby to bylo úplně nehoupavý a málo citlivý.

              U toho bez dálkového se zřejmě počítá, že třeba nastavíš floodgate na víc citlivý a budeš to tak jezdit pořád, když nemůžeš tak snadno přepínat páčku.

              0 0
              • TheIF  

                No ono to zase není takový problém přepnout je to jako šáhnout pro bidon :-) ale pak ještě zavřít vidlu..... Ale ještě nemám zkušenosti, zatím laboruji z tlakem a tlumení odskoku, když jsem nafoukal vidlu podle tabulek tak nechodila určitě víc jak 80 (vozím pořád 130) takže to chce najít optimalní hodnoty.

                0 0
        • TomasN  

          Dik za vycerpavajici odpoved!

          0 0
        • vlk  

          Jestli ona ta progresivita nebude tím tlumičem.Já mám sice RS sid ,ale taktéž je ke konci dost progresivní.Také mi chodí z 95mm asi jen 80–85.Sem uvažoval, že bych to rozdělal a zkusil nějak vytunit, ale trochu se toho bojím.Vidle jsou vklidu, ale zatím si na tlumič netroufnu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Možný to samozřejmě je, ale s tím se pak nedá nic moc dělat, protože by pomohlo jen zvětšení vduchové komory a na to tam nebude místo.

            0 0
            • vlk  

              nevím co je na tom pravdy, ale prý někdy výrobci přidávali do komor kumovoý bezmek, aby se zmenšila komora a bylo to progresivnější.Prý se tím upravovala charakteristika aby byl vhodný právě pro ten konkrétní rám.Že prý tak člověk měl 2 tlumiče stejného jména a každý přitom chodil jinak.Mě o tom přesvědčoval kamoš, tak nevím, zda je to pravda.

              0 0
              • MlokCZ  

                Možný je všechno, teď by se hodil někdo, kdo viděl RS MC 3.R rozebraný.

                0 0
            • vlk  

              Jinak mě by zajímalo jak milan vytunil tu vidlu rebu race dual air.Že by podobný postup mohl platit i na dual air u tlumičů.

              0 0
      • muff  

        na w.bike-palast.com ti objednaji cokoliv a v německu asi není levnější kšeft – drobná nevýhoda je že mají otevřeno je Po-Pá

        0 0
    • Soptík  

      No tak já mám toho ERT5500 Je to značně bytelné kolo,váží sice asi tak 15kg ale nemusím se bát že se pod mímy 90kg rozloží:o).Vidle je dost dobrá žehlička,nemám tedy moc srovnání,ale jsem velmi spokojen.Po silnici při rozumném šlapání se tlumič pohybuje asi 5mm,když si stoupneš tak samozdřejmě víc,chtělo by to zamykání.V terénu si toho ani nevšimneš.Pomalu přestávám jezdit stylem XC a začínám vyhledávat poněkud těžší terén,něco jako na fotu od Black Horse:o) Je to prostě supr kolo.Vidím že jsi z Prahy tak někdy mužeš kouknout.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak ERT5500 je pěkný kolo, pošilhávám po ERT7500, že bych měl časem jako druhý s větším zdvihem než Cube.

        0 0
        • Soptík  

          Z něj by mi stačil jen tlumič a poploc,jsem skromný:o)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak oni už se taky zase jinak moc záasadně neliší.

            0 0
            • Soptík  

              Jj.tedy až na tu cenu.Myslím že ta cena za 5500ku je uplně krásná, jen bych tam doplnil to zamykání tlumiče a sedlo je také děsné,ale jinak si nemohu stěžovat:o)

              0 0
        • TheIF  

          To by jsi měl dvě skoro stejný kola, to běž zrovna do pořádnýho tanku Torque 3, ale zase těch skoro 16 Kg :-( www.canyon.com/…tattung.html?b=56

          PS: ten GHOST ERT7500 vypadá fakt nádherně !!

          0 0
          • TheIF  

            Případně ten Ghost Northshore taky něco vydrží :-) www.ghost-bikes.cz/2006/index.php?…

            0 0
            • MlokCZ  

              To už neni pro mě, já přeci jen jezdím opravdu XC a rád jezdím i do kopce. Jen chci mít někdy víc pohodlí a víc si užít i sjezdy.

              0 0
              • vojta  

                Jak videt, nejsem sam, kdo po „chvili“ jezdeni na 100mm fullu zatouzil po nejakem cm navic. Ted bych zcela urcite sahnul po TheiF-ove ES6 misto po XC6.

                0 0
                • Manas  

                  Muzu ti klidne rict ze jezdim 90mm full a zadny cm navic ani nechci, stejne ten zbytek muzes udelat v nohou a to co mam mi plne vyhovuje. Ale asi sem divnej :-)

                  0 0
                  • TheIF  

                    Nj na blbnutí a sjezdy máš Norco

                    0 0
                  • vojta  

                    Proc by jsi byl divnej? Kazdemu vyhovuje neco jineho…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    No já sice šilhám po druhém kolu na 145/145, ale těch mojich 100/115 mi na dost vyjížděk plně vyhovuje. Kdybych měl brát znovu jen jedno místo toho, který mám, tak by to bylo hodně těžký, co vzít a asi bych šáhnul po 120/130 a 145/145 by bylo moc. Ale mít Cuba + jedno na 145/145 mi přijde ideální, teda až na finanční otázku.

                    0 0
          • MlokCZ  

            No nebyl by mezi nimi až takový rozdíl, ale pro mě ideální dvojice kol (a zase rozdíl mezi 100 a 145mm není tak úplně malý). Pro mě je už cokoliv těžšího a s vyšším zdvihem než ERT 7500 moc a někdy by i ten ERT 7500 by byl moc. Přeci jen ten Cube je ještě pořád raketa a je lehký.

            0 0
            • TheIF  

              Nj já to beru asi ze svého pohledu, bych si polepšil o 1cm, takže já bych musel jít do nějakého light sjeďáku :-))

              0 0
            • TheIF  

              Tak rozdíl tam je, ale myslím, že by jsis časem zvykl na těch 145 a „kostka“ by zahálela doma :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak jasně, kdybych měl 135/130, tak by to nemělo smysl žádný. Já myslim, že bych jezdil oboje. Některý vyjížďky vim předem, že terén bude celou dobu fakt lehký a třeba i s nějakym asfaltem, takže bych využil oboje. Ono je to daný tim, že často jezdim s partou, většina má HT a ty pak nechtěj těžší delší terén, že jsou moc vyklepaný a sem tam jezdí i někdo na trekingu.

                0 0
            • Soptík  

              No on ten Ghost je také docela svižný a 7500 má vzadu ještě Motion.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak ten tlumič je jasný, mám ten samej, takže mam představu. Uvidíme časem, jak budou prachy.

                0 0
      • TomasN  

        Chystam prave na pristi sezonu prechod na fulla, tak uz se ted poohlizim, ze bych koupil neco s nejakou peknou slevou a padly mi do oka ty Ghosty. Zdaji se mi i za super penize. Nejsem chrt a mam rad technicke jezdeni, i kdyz na ten kopec se vzdy musim dostat po svych.
        Urcite to bude bud Ghost nebo Cube, jen se musim rozhodnout s tim zdvihem…

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak když to má být na příští sezónu, tak do výběru v klidu můžeš přidat Canyon. Za rok ho snad v klidu seženeš :-)

          0 0
          • TomasN  

            Jo jo četl jsem ty ódy tady na Canyon, ..ale v čem je tedy tak vyjímčnej, mimo to že jsou dlouhe dodací lhůty?? Vzhledově u mě zatím vítězí Cube, cenově Ghost

            0 0
            • MlokCZ  

              Výmečnej není vůbec v ničem, je to srovnatelný kolo s Cubem, Ghostem, … Jediný nepatrný rozdíl je, že za stejný kolo dáš téměř o 20k méně.

              0 0
              • TomasN  

                Jo to je taková nepatrně podstatná výhoda. Už vidím ten ten další problém ve výběru velikosti až na to dojde. Mám 181cm a HT Meridu HFS 18", která by mohla být o malinkej kousek větší, ale už ne 20"

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak třeba jiná značka bude velikost 18 ok, každý ten bike má trošku jinou geometrii a např. jsem porovnával velmi podobné Cuby a Ghosty. No a Ghosty jsou vždy označeny jako o něco větší a maj většinu rozměrů o 5mm více, takže jsou rozměrově akorát mezi velikostmi Cubů. Takže neni problém vybrat úplně přesnou velikost.

                  0 0
                  • vlk  

                    Pánové a nemáte někdo nějaké zkušenosti s fully Radon? V podstatě jsou stejné konstrukce jako ty cuby. viz. www.bike-forum.cz/…3/forum.html#…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Neznam vůbec, ale koukal jsem na geometrii a je nápadně stejná s Cuby. Třeba délka virtuální horní rámové trubky sedí u všech 4 velikostí na mm, úhly hlavovky i sedlový jsou taky stejný. Že by podobnost čistě náhodná? :-)

                      0 0
    • TroyLee  

      Moje zkušenost je následovná: Po objednání rámového setu ERT9000 jsem čekal dva měsíce a nic nepřišlo, takže nakonec jsem vzal o třídu vedle zlatého AMR9000. Nutno říct, že toho vůbec nelituju. Rám v žádném případě a na žádném místě nepůsobí křehce, je krásně lehoučkej, má super barvu a kvalitní lak (teda anodizaci) a zdvih 120mm (v Biku naměřili 136mm) je pro mne úplně dostačující i na trochu ostřejší ježdění. Vážím 75kg a měřím 178mm, vel. 17.5" je trošku menší, takže ve výjezdech to není úplně stopro, zato v technických pasážích je to paráda, krásně ovladatelný a hravý. Posed je takakorát. Mám na tom vidlici Pike, takže je to trochu posunutější do technična. A co se týče Swingera 4way, je dobrej, nejdřív moc nechodí, ale po pár minutách v terénu se krásně rozchodí a začne suprově žehlit. Jen foukání SPV komory mi dělá problém, protože se fouká 2 – 7 bar, ale jen odšroubováním pumpy upustí tak 2–3 bary, takže správný tlak se skoro nedá trefit. Foto biku přikládám. Pokud jde tedy o zkušenosti, vřele doporučuji…

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen k tomu odšroubování. To se tu několikrát řešilo. Pokud je ok pumpička a ventilek, tak nic neuteče. To co uteče je pouze z hadičky pumpičky a naměříš po příštím našroubování o hodně méně, protože to uteče až tim následnym našroubovaní. Takže ten tlak co nafoukáš, tam skutečně je.

        0 0
        • Zdyn  

          No to zualezi na pumpe. Nektere skutec ne upisti i tlak z vidle (tlkumice). Jednoducha zkouska: pri sundovani ji odsroubovavat z ventilku pomalu a kdyz zacne sycet, tak prestat. Bud zasyci jen chvilinku ( ujde vzduch z hadicky ) a nebo bude sycet dokud neujde vzduch i z vidle (tlumice) pak je jasne, jak dobre je udelana koncovka na pumpe.

          0 0
    • TroyLee  

      Moje zkušenost je následovná: Po objednání rámového setu ERT9000 jsem čekal dva měsíce a nic nepřišlo, takže nakonec jsem vzal o třídu vedle zlatého AMR9000. Nutno říct, že toho vůbec nelituju. Rám v žádném případě a na žádném místě nepůsobí křehce, je krásně lehoučkej, má super barvu a kvalitní lak (teda anodizaci) a zdvih 120mm (v Biku naměřili 136mm) je pro mne úplně dostačující i na trochu ostřejší ježdění. Vážím 75kg a měřím 178mm, vel. 17.5" je trošku menší, takže ve výjezdech to není úplně stopro, zato v technických pasážích je to paráda, krásně ovladatelný a hravý. Posed je takakorát. Mám na tom vidlici Pike, takže je to trochu posunutější do technična. A co se týče Swingera 4way, je dobrej, nejdřív moc nechodí, ale po pár minutách v terénu se krásně rozchodí a začne suprově žehlit. Jen foukání SPV komory mi dělá problém, protože se fouká 2 – 7 bar, ale jen odšroubováním pumpy upustí tak 2–3 bary, takže správný tlak se skoro nedá trefit. Foto biku přikládám. Pokud jde tedy o zkušenosti, vřele doporučuji…

      0 0
      • TomasN  

        Pekny, pekny, …prakticky dotaz, ramovy set si objednaval z Nemecka nebo tady?

        0 0
        • TroyLee  

          čau, rámový set jsem objednal tady v ČR. Jelikož se Ghosty kompletují na území ČR, má k nim pan Sinkule (český distributor) asi dobrý přístup. Kontakt i ceníky jsou na www.ghost-bikes.cz čau

          0 0
    • dancing dog  

      děsím se a upřímně přiznám,že jsem v prdeli. Vaše obdivuhodné znalosti mě udivují a deprimují navzájem, až výhledově začnu uvažovat o fullu, tak se z těch info asi podělám a žádnej full nepořídím, protože se budu bát, že sáhnu vedle…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.