• -Alan-

    Zdar, mám v poslední době smůlu na pumpy. Ztratil jsem darovanou bezproblémovou umělohmotnou pumpu na závodě. Následně jsem koupil něco od SKS do 200Kč. Prodavač mě lanařil do Blackburn, od kterých mám nožní, ale tehdá jsem si řekl ne. Plast stačil předtím na dlouho a bude i teď. Ale SKS šla do kytek, protože se uloupnula umělá hmota v místě, kam se šroubuje uzávěr (pod ním se mění těsnění + nástavec na auto/galuskový ventilek). A hned dva dny na to byl závod, tak jsem koupil pumpu Author za 120Kč. Byla jednoznačně lepší, ale zase se odloupnul vršek kroužku, co se jím přitahuje ta otočná gumová věc na ty dva typy ventilku. Jinak ale držela po aretaci páčkou super a cena skvělá.

    Včera jsem si chtěl koupit definitivu, tak jsem vzal BBB za velký prachy, která nic nešroubuje a má trubicový manometr. Vím, že ty pumpy jsou stejný jako od jiných výrobců za mín peněz, ale byla tahle a vypadala dobře. Jenže ta aretační páčka skoro vůbec nestáhne gumové těsnění kolem ventilku, takže neuveřitelný údaj až 100psi je z laboratoře nebo výpočtem teoretického fyzika. Vracím ji, takhle ne.

    Poraďte s definitivní pumpou. Vydrží ty šroubovací plastové nesmysly, když se teda utahujou málo? Mám pocit, že je poškodilo přetažení, ale mám malou chuť odhadovat kolik že se to má přesně utáhnout. Vella to má kovový, ale zas tam není aretace na ventilek. U duální hlavy tohle odpadá, ale oproti nožní pumpě jsem udělal mizernou zkušenost s aretací na ventilek. Kdo máte pumpu s tímto systémem bez potíží a jaký tip? Dnes se podívám určitě jestli to je bez problémů u Blackburn.

    0 0
    • Meesha  

      Crankbrothers Power Pump – svoji jsem sice uz asi nekde ztratil, ale fungovala skvele. Brachova taky porad bez problemu.

      0 0
    • MlokCZ  

      No já taky hledám ideální pumpu, ale zatim jsem na žádnou nenarazil, vždy je něco špatně. Zatim asi nejlepší se mi jevila www.cykloexpert.cz/…r-pump-alloy Aretace dobrá (otáčením hlavy), hustí se s ní dobře (má i přepínání objem/vysoký tlak), tlak ukazuje taky ok. Nelíbí se mi na ní ale uchycení na rám. Pokud má pumpička aretaci páčkou, je třeba vyzkoušet, někdy to funguje bezvadně, někdy dost mizerně. Pak jsem měl některé pumpy, které měly výborné uchycení na rám, dobrou aretaci i dobré huštění, akorát jim zas blbě fungoval tlakoměr (tím blbě myslim, že třeba pro autoventil vůbec nebo ukazovala 2× větší tlak a podobně).

      Pokud nějakou ideální objevíš, dej vědět.

      0 0
      • MlokCZ  

        Dokonce mám úchyty (který se mi líbí a perfektně drží) na jinou pumpičku, který by velikostně přesně na tu power pump šly, jenže bych ještě musel nějak pořešit, aby nevyjížděla (ta pumpa od které jsou úchyty má pojistku ve složeném tvaru).

        0 0
        • Meesha  

          ji prilep na sedlovku a je to ne? Ja ji taky tak obcas vozil a v poho.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tam se nevejde, mám malou podsedlovou brašničku + při pružení zadní stavby se to místo na ní zmenšuje (asi by se nevešla ani kdybych neměl tu brašničku pod sedlem).

            0 0
      • -Alan-  

        Přepínání tlaků by se hodilo, mám nízkotlakou vzduchovou vidlici. Ale taky ji nějak foukám normální pumpou a ladím odpouštěním a pocitově. Takže ten manometr už byl jen jako bonus. Ta Crankbrothers má ty konce umělohnotné? Asi jo, jak to vypadá. Jestli se otáčí hlava, tak by se s tím nemuselo šroubovat a nemělo by se přetáhnout, jako když jsem to měnil dosud. Snad by to vydrželo. Ale je to na mě už příliš. Víc jak 500kč do toho nedám právě i kvůli možnosti ztráty. I když z těch rozbitých pump mám teď solidní přidělání na kostru. Hlavně z té SKS, která byla vůbec dobrá, akorát nic nevydržela a tak byla jako pumpa na houby.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak na vidlici s ní zapoměň protože tu hlavu na ventilek od vidlici skoro určitě nenarveš, navíc na vidlici potřebuješ ten tlak opravdu přesně když pak laboruješ s nastavením ± pár psi.

          0 0
          • -Alan-  

            Na tohle existuje pomůcka, kterou je rudukční ventilek, který se dal kdysi normálně koupit. Stojí tak do 40Kč, ale dnes se špatně shání. Umožnuje rychlopumpou foukat autoventilky. Má uvnitř pojistku proti ucházení. U tohohle řešení je nutné, aby vidlice byla nízkotlaká. Když je to případ Marzocchi, tak se to našroubuje na ventilek a pumpuješ dovnitř, co to dá. Hodně rychle to utíká, takže jde o to, jak rychle to seš schopen odšroubovat tu redukci. Upouštení tlaku na pocitově vyhovující tvrdost je pak jednoduché. Jediná nejistota pro mě je, kolik je uvnitř a hlavně jestli to není příliš. Ale pokud by ta vidlice měla být měkčí než teď na maximální povolený tlak, tak se mi jeví jako nevhodná. Jo a ještě jednoho se bojím. Aby při nahřátí vnitřní vzuchové patrony nedošlo k roztažení vzduchu natolik, aby se poškodila (jako když prdne duše). Tak jsem začal do ochlazení parkovat doma. Taky jsem se vylekal, když mi nájemník o patro níž vykládal, co všechno mu ukradli ze sklepa o dva bloky dál. Fakt mě od té doby jímá určitá nedefinovatelná nejistota, kdykoliv mě vidí brát mého bajka do našeho vchodu domorodci, kteří se přistěhovali vedle do baráku.

            Jo a ještě k pumpě. Nakonec jsem vybral řešení podobné nožní pumpě, duální hlava, ventily vedle sebe, odzkoušeno před koupí. To už funguje dobře. A dotaz na závěr: Víte někdo, jak je to udělaný, že na té duální hlavě s ventily vedle sebe neuchází vzduch z toho co je aktuálně prázdný?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.