• chodec

    Tak jsa veden zdejším desaterem už nějakou dobu pročítám tohle fórum a zdá se že zejména po zavedení bodového systému se tu stále dokola objevují dotazy na „povinnou výbavu“ kola a často na ně padají zcela obstarožní odpovědi. Tak abych přispěl svou trochou do mlýna, když mám tu možnost, tak připojuji kopii výňatku z aktuální verze přílohy č. 13 vyhlášky č. 341/2002 Sb., která tohle kompletně řeší.


    1. Jízdní kola musí být vybavena

    1. dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,
    2. volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny (zátkami, rukojeťmi apod.),
    3. zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně 2 mm,
    4. matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,
    5. zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250 – 900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,
    6. přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,
    7. odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,
    8. na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.

      2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

    9. světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,
    10. zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,
    11. zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

      3. Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb.

      4. Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy.

      5. Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy.

      6. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003 musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem jízdního kola.

      7. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003, pokud nejsou vybavena podle čl. 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze, že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k silničnímu provozu za snížené viditelnosti.


    takže si snad někteří všimnou, že už dávno není aktuální třeba otázka krytu řetězu, dynama, světla jindy než při jízdě v noci, zvonek a podobně. Naopak důraz je na brzdách a odrazkách, které když si to přečtěte mají být skoro všude – vpředu, vzadu, v drátech, na pedálech, …

    0 0
    • maxtor  

      Nevíte někdo, jestli se v sadě Dura Ace dělají i odrazky:-)???

      0 0
    • wroum  

      tak jestli me nekdy zastavej, tak to bude moc peknej rozhovor. na kole nemam jedinou odrazku a nehodlam na tom vubec nic menit. sou to gramy navic! :o)

      0 0
      • chodec  

        lidi lidi, co takhle si to fakt přečíst, když už jsem to sem zkopíroval ;-)))

        odrazky lze ve většině případů nahradit reflexními materiály obdobných vlastností a někdy dokonce nemusejí být přímo na kole/šlapkách a pod, ale stačí, když budou na oblečení a botách – viz body:

        1e 1f 1g 1h

        vždy na konci příslušného odstavce.

        to mimo jiné znamená, že pokud si někdo nechce hyzdit svoje kolečko plastovými hrůzami, stačí, když jej podle potřeby vyšperkuje reflexními samolepkami nebo nášivkami na příslušných stranách oděvů/obuvi, nebo v nějhorším případě ráfků/pneumatik.

        Vím že i to je vopruz (sám to tam zatím nemám), ale s takovouhle variabilitou už se dá do určité míry něco dělat.

        Jen ještě zjistit, kde se nějaké kvalitní reflexní nálepky seženou ;-)

        0 0
        • wroum  

          tak jinak. nemam odrauky a nehodlam je tam davat. nemam reflexni samolepky a nehodlam je tam davat. a hadry mam pokazdy uplne jiny a boty taky, takze jestli se nahodou najdou nejaky reflexni materialy na hadrech co budu mit zrovna na sobe, tak budiz, ale stejne nebudou mit predepsanej rozmer. a s tim taky nehodlam nic delat. ve dne to je stejne jedno a v noci nejezdim. po silnici nejezdim vubec.

          0 0
          • chodec  

            Ale jo v pohodě, pokud o tom víš že něco děláš nesprávně, znáš následky a vědomně se rozhodneš se na to z nějakého důvodu vykašlat, tak je to každého volba.

            Teda do té míry, že až tě někdo kvůli absenci odrazky přehlídne a převálcuje, tak mu tohle tovoje rozhodnutí nejspíš dost zkomplikuje život (třeba jen tím pocitem, že přejel člověka, i když za to nebude moct).

            Ale furt je to všechno lepší, než dostat pokutu a přijít o body jenom proto, že se tu občas tradují bludy o zvonku a krytu řetězu a o odrazkách nikdo neví ;-)

            0 0
            • Krejza  

              a ze prijdes na kole o body je taky blud. v §123 ods. a) se hovori o bodovem systemu jako o sledovani prestupku ridicu motorovych vozidel. tak mi z toho vychazi, ze kdyz pojedes na kole nebo na koni tak ti muzou byt body nekde

              0 0
              • Krejza  

                zakon 361 jsem zapomnel dopsat

                0 0
              • chodec  

                Tady o tom nechci polemizovat, protože je to fakt blbě napsané, ale bodová ohodnocení jsou obecně stanovena i za přestupky které se páchají i jinými než motorovými vozidly (viz jízda po dálnici s nemotorovým vozidlem a pod), takže dokud bych zatím z opatrnopsti předpokládal, že obecně kdokoliv má řidičák (je řidičem motorového vozidla), může o body přijít i při přestupku, který byl spáchán při řízení jiného než motorového vozidla, pokud je na něj sazba.

                Ale jak říkám – tohle nemá smysl řešit, protože si můžeme myslet ledacos, ale nikdo ti to přesně neřekne.

                0 0
                • maxtor  

                  No já nevím, ale trest zákazu činnosti (kam spadá i řízení motorového vozidla) lze bobecně uložit pouze za něco, co bezprostředně souvisí s onou činností. Jak můžeš body dostat za jízdu na kole a popř. jak ti za to můžou sebrat řidičák???

                  0 0
                  • chodec  

                    Hele fakt nejsem ani legislativec ani dopravák, takže jen čtu zákon a zkouším si představit, jakou to může mít logiku a jak to funguje a dovedu si představit, že myšlenka je taková, že když někoho chytnou jak nerespektuje pravidla silničního provozu v/na jakémkoliv vozidle, tak proč by měli předpokládat, že se tak chová jen na kole ?

                    Ale fakt – tohle mlátíme prázdnou slámu domněnek ;-)

                    0 0
                    • maxtor  

                      Když někocho chytnou s nožem v ruce, tak by měli rovnou předpokládat, že je to vrah a zabásnout ho, ne?? To je přesně stejná blbost a „mlácení slámy“, jako jsi napsal ty. Já sice taky nejsem legislativec, ale právník jsem, tak zákon číst umím – věř mi.

                      0 0
                    • Krejza  

                      jasne, ale tys byl chycen na kole. proste se resi ta dana situace a ne, ze asi taky porusujes predpisy, kdyz jedes v aute.

                      0 0
                      • maxtor  

                        Koukal jsem do toho „ceníku bodů“ a fakt jsem tam nic nenašel, co by se vztahovalo na neřidiče – např. „nedovolené užití dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nemotorovým vozidlem“ se musí vykládat tak, že jedeš v autě po dálnici, které splňuje všechny podmínky, ale máš vozík, který ty podminky nesplňuje (nemůže např jet víc než 80tkou). Z toho ty nedorozumění. Ani se nedivím, že většina lidí na to nechápavě hledí.

                        0 0
                        • Krejza  

                          nemyslel jsem neridice, ale ridice obecne. treba nedovolena jizda po tramvajovem pasu, pri rizeni vozidla atd, coz je napsano tak, ze to plati pro vsechny ridice. ale podle 123a) se v te tabulce-ceniku bodu- rozumi jen ridic mot. vozidla. z toho mi vychazi, ridim-li auto, dostanu bod a pokutu, kdezto na kole jen pokutu. aspon tak tomu rozumim. ale v ceniku bodu je to napsano tak, ze muze spousta lidi pochopit ze se to na ne vztahuje i na kole

                          0 0
                • maxtor  

                  Jet o napsané celkem jasně, teď jsem se na to díval, takže Chodče, ustanovení § 122a zákona č. 361/2000 Sb.,: Bodovým hodnocením se zajišťuje sledování opakovaného páchání přestupků nebo trestných činů, spáchaných porušením vybraných povinností stanovených předpisy o provozu na pozemních komunikacích řidičem motorového vozidla nebo že se řidič porušování těchto povinností nedopouští. Přehled jednání spočívajícího v porušení vybraných povinností stanovených předpisy o provozu na pozemních komunikacích a počet bodů za tato jednání je stanoven v příloze k tomuto zákonu.

                  0 0
                  • Krejza  

                    jj, tak presne to tam je. jen je divny, ze pak udelaj tabulku s bodama, kde je davaj i pri rizeni nemotorovyho vozidla. asi to nasi zakonodarci vubec nectou:(

                    0 0
                    • maxtor  

                      Nic takového jsem tam nenašel. Ty jo???

                      0 0
                      • Krejza  

                        je tam uziti dalnice/silnice pro mot.vozidla nemot. nebo mot. vozidlem, jehož konstrukce nebo stav neumožnuje dosahnout rychlost 60km/h – 1 bod. i kdyz to chapu spis jako vozik, prives, naves. pak by mozna byl problem s urcenim vsech bodu v mistech, kde je psano pouze vozidlo nebo co se povahou vztahuje i na ridice nemotorovych vozidel.

                        0 0
                    • Vrci  

                      a i kdyby něho napadlo na základě přílohy udělit body cyklistovi tak dle: Započítávání bodů § 123b (1) Řidiči motorového vozidla, kterému byla za jednání zařazené do bodového hodnocení pravomocně uložena sankce za přestupek nebo trest za trestný čin, zaznamená příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností v registru řidičů stanovený počet bodů ke dni uložení pokuty v blokovém řízení nebo nabytí právní moci rozhodnutí o uložení sankce za přestupek nebo trestu za trestný čin. Záznam v registru řidičů provede příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne, v němz mu bylo doručeno

                      takže možná podle nějakého pokrouceného výkladu můžou udělit, ale nemůžou zapsat

                      0 0
                      • chodec  

                        Obávám se, že to MÚŽE být myšleno i tak, že řidičem motorového vozidla se v tomto případě rozumí každý kdo je k řízení motorového vozidla oprávněn – tedy kdokoliv kdo má řidičský průkaz a je v evidenci řidičů takových vozidel.

                        Logiku by to mělo i proto, že ten kdo nemá řidičák, není v evidenci a není mu tedy kam body zapisovat.

                        Takže i když to zní strašně škarohlídsky dovedu si za stávající nejasní situace představit, že ti z nás, kdo mají řidičák (tj. jsou řidiči motorového vozidla), mohou o body přijít i spácháním dopravního přestupku na jinném než motorovém vozidle (třeba kole).

                        Nekamenujte mě, jen naznačuji, že i když je to blbě napsané (nebo možná právě proto), nespoléhal bych na to, že na boby vám na kole nikdo nesáhne dokud to nepotvrdí někdo k tomu kompetentní – a to není co tak pozoruji nikdo z nás.

                        0 0
                        • Vrci  

                          § 2 Vymezení základních pojmů

                          1. řidič je účastník provozu na pozemních komunikacích, který řídí motorové nebo nemotorové vozidlo anebo tramvaj; řidičem je i jezdec na zvířeti,
                          2. vozidlo je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj,
                          3. motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,

                          takže řidič motorového vozidla je ten, kdo řídí auto (bez ohledu na hmotnost, nosnost a přípojná vozidla) nebo trolejbus ať má nebo nemá řidičák

                          0 0
                          • maxtor  

                            Tak tak!!!! Zebrat někomu řidičák za to, že neumí jezdit na kole, to by byla pěkná džungle.

                            0 0
                            • chodec  

                              Nejde o sebrání řidičáku za to, že někdo neumí řídit kolo, ale smysl snad dává, že někomu seberu řidičák za to, že intenzivně porušuje pravidla silničního provozu bez ohledu na to, jakým prostředkem. Jinými slovy, pokud někdo jezdí na kole soustavně ožralý, tak co mi dává záruku, že v autě či na motorce bude najednou střízlivý to zvlášť při vědomí toho, že na kole se dá napáchat také slušná paseka.

                              Hele já tě nehodlám přesvědčit, že nemáš pravdu, snad máš – mě by se to také líbilo protože na kole si dávám třeba jedno pivko rád a děsím se, až mě kvůli tomu někde vykostí, ale má praxe mě poučila o tom, že se dají blbě vyložit i mnohem jasněji napsané zákony ;-)

                              0 0
                              • maxtor  

                                Souhlasím. Přiznám, že na kole jsem jel několikrát pořádně „na mol“ a moc za to na sebe hrdý nejsem. V autě jsem ale nikdy ani s jedním pivem nejel, takže myslím že daný systém je dobrý. Až někdo vymyslí řidičáky na kolo a bodový systém pro cyklisty, sejdeme se před přestupkovou komisí, ju:-)

                                0 0
                                • chodec  

                                  Jak říkám – kéž by se ukázalo že máš pravdu (opravdu neříkám, že ne, jen že o tom zatím nemohu být přesvěčen).

                                  Jinak zde několikrát opakovaný termín „šíření poplašné zprávy“ – šetřete s ním všichni – připomíná mi to nebezpečně slovník politických trubců, kteří s oblibou používají názvy paragrafů trestního zákoníku, aniž by věděli, co je obsahem

                                  • snad je rozdíl mezi polemikou s cílem vyjasnit si názory/dojmy/pos­třehy a „úmyslným způsobením nebezpečí vážného znepokojení části obyvatel“ – pokud bychom brali za znepokojující jakoukoliv informaci, která se někomu nelíbí, tak bychom se nemohli vůbec bavit o různých názorech a postojích, protože obvykle jeden z nich musí být více či méně nepravdivý ;-)
                                  0 0
                                  • maxtor  

                                    Znovu opakuji, že je rozdíl mezi polemikou nad vlastnostmi kol, komponentů atd. a tímto konkrétním problémem – tedy jestli můžou být cyklistovi v souvislosti s řízením kola sebrány body a může tak přijít o řidičský průkaz. Jendoznačně nemůžou, protože účel trestu by ze byl naprosto zcestný. Všechno ostatní (nebo spíše drtivá většina) toho, o čem se tady diskutuje, je věcí názoru a to je dobře.

                                    0 0
                              • Vrci  

                                řidičák ti za opilost na kole neseberou, ale co se týče pokut, tak tě můžou osolit naplno

                                0 0
                  • chodec  

                    Hele napsal jsem sice, že nejsem legislativec ani dopravák, ale se zákony mám jinak již léta co do činění. Možná to je ten důvod, proč postrádám tvůj optimismus v tom, za co budou ve finále odečítány body a jak lze to ustanovení vyložit (jasné rozhodně není tot je právě ten problém). Tvé nadšení mi kazí takové věci jako to, že:

                    1. některé přestupky za které je bodová sazba vůbec na motorovém vozidle spáchat nejdou;

                    (viz – nedovolené užití dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nemotorovým vozidlem …)

                    1. některé přestupky výslovně uvádějí, že je lze spáchat motorovými vozidly (viz řízení motorového vozidla bez držení příslušné skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění nebo řízení motorového vozidla řidičem, kterému byl zadržen řidičský průkaz …) ale jiné (většina) se výslovně vztahují na jakákoliv vozidla – i nemotorová.

                    Opět není třeba se tu vzájemně přesvědčovat, protože ať tady dojdeme k jakémukoliv závěru, tak dokud o tom párkrát nerozhodne nějaká vyšší autorita, tak jistotu mít nebudeme – do tét doby můžeme buď riskovat, nebo z opatrnosti předpokládat, že body mohou být problém i pro nás.

                    0 0
                    • maxtor  

                      „nedovolené užití dálnice nebo silnice pro motorová vozidla nemotorovým vozidlem“ se musí vykládat tak, že jedeš v autě po dálnici, které splňuje všechny podmínky, ale máš např. v závěsu vozík, který ty podminky nesplňuje (nemůže např jet víc než 80tkou). Z toho ty nedorozumění. Chápeš a znovu odkazuji na § 123a.

                      0 0
                      • maxtor  

                        Přečti si ten zákon celý a pak rozumuj o jeho neurčitosti. Mě to na rozdíl od jiných zákonů, připadá jasné jak facka – alespoň co do informace o tom, že body se dávají jen za činnost související s řízením motorového vozidla a pouze řidičům motorového vozidla. Vyjímka je v tom, že body může dostat i člověk, co řidičák sice nemá, ale motorové vozidlo přesto řídil.

                        0 0
                      • Krejza  

                        chodec mysli presne to co ja. vyse bodu je urcena obecne pro ridice, ale 123a) urcuje jen ridice mot.vozidel. ale co kdyz se k tomu dostane nekdo, kdo si precte jen kolik bodu dostane za to a za to, potom se neopravnene boji, ze dostane body pri jizde na kole.

                        0 0
                        • maxtor  

                          Tak to je jeho problém. Informace si musí každý sehnat sám. Tomu se prostě nedá zabránit, že někdo to špatně pochopí. Je to pořád lepší než kdyby jel někdo v autě v obci 120 a po škrtu nevím kolka bodů by se dozvěděl, že nějaký bodový systém vůbec existuje, ne???

                          0 0
                          • Krejza  

                            jj, ale ono to neni pro bezneho cloveka zas tak jednoduche, aby si to vsechno sehnal a ve vsem se orientoval. proto doufam ze tahle nase konverzace to snad nekomu trosku osvetlila

                            0 0
                            • maxtor  

                              To jsem právě chtěl. Když tady někdo říká, že za jízdu na kole dostane body, chtěl jsem to vysvětlit a ne nikoho urážet, jak to pochopil ten dotyčný. Snad tohle hodně lidem pomohlo se v té džungli orientovat trochu víc a odpadl jeden blud.

                              0 0
                            • Vrci  

                              a proto má každý městský úřad povinost mít všechny platné zákony v papírové podobě a umožnit občanům do nich nahlédnout. Českobudějovický magistát má i tzv. bezplatnou právni poradnu (tušim ve středu), jestli je povinost zřizovat i tu netušim.

                              0 0
                              • Krejza  

                                ale myslis, ze vsichni byli na platny zakon podivat a ze se takhle „vzdelavaji“ pravidelne? nedelam si iluze o informovanosti naroda. urcite je spousta lidi, co si zjisti vse potrebne, ale kolik je tech, co jen zapnou novu v 19.30 a nechaji se ovlivnovat?

                                0 0
                                • maxtor  

                                  To je pravda – co co kolikrát servírujou lidem v televizi, je tragédie. Asi by na to měl někdo pořádně dohlížet, protože některé informace hraničí s trestným činem šíření popl. zprávy.

                                  0 0
                                • Vrci  

                                  ne, ale mají tu možnost. Protože se jedná o obecně platný předpis tak platí známé: „Neznalost zákona neomlouvá“

                                  0 0
                      • chodec  

                        Hele maxtore – kouk jsem se ti do profilu a vidím, že si tady veterán na rozdíl ode mně cucáka, a že na rozdíl ode mně si opravdu cyklista s „C“, ale přesto si dovolím (kromě již napsaného) otázku – snažíš se přesvědčit ostatní proto že víš nade vší pochybnost, že máš pravdu, nebo jen obhajuješ svůj názor na věc. A není tady náhodou tak trochu přání otcem myšlenky?

                        Protože pokud ti něco dává 100% jistotu, tak bych rád věděl co – já ji po deseti letech právničení po přečtení textu zákona teda nemám (spíš naopak) a pokud jde o odruhý případ, tak riskuješ, že se někdo, kdo spolehne na tvé ujištění pekelně naštve, až se ukáže že se si náhodou pravdu neměl ;-))

                        0 0
                        • maxtor  

                          Nechci srovnávat kdo je větší veterán. Silniční zákon jsem četl a vím co je a co není blud. A když tady někdo rozšiřuje poplašné zprávy o tom, že cyklista může dostat body za jízdu na kole, musím zasáhnout, protože je to naprostá kravina. Jestli jsi studoval práva nebo se aspoň v dané problematice orientuješ, tak to musíš vědět taky.

                          0 0
                • Krejza  

                  jasne, je to jen slovickareni. kazdopadne ja tomu proste rozumim tak, ze bys za prestupek na kole body dostat nemel. a pokud ten zakon tak zustane, budu vse pro to, abych je nikomu dat nemusel

                  0 0
                  • maxtor  

                    Ne neměl ale nesměl- tohle by bylo v rozporu se zákonem, takže pokud by ti přesto policejní orgán sebere se nějakého důvodu body za přestupek spáchaný v souvislosti s něčím jiným než řízením motorového vozidla, dopouští se zneužití pravomoci veřejného činitele.

                    0 0
                    • Krejza  

                      toho bych se nerad dopustil

                      0 0
                    • Vašur  

                      Body sem, body tam. Ale v přestupkovém zákoně je každý přestupek podle silničního zákona ohodnocený pokutou od Kč do Kč a případně zákazem činnosti. Nevím jestli jsem přehlédl v té zákonové džungli nějakou vazbu, ale tady se o sebrání řidičáku nemluví, jen a jen o zákazu činnosti. Dalo by se tedy odvodit, že zákazu činnosti, při které k přestupku došlo. To by ale znamenalo, že kdyby přestupek udělal chodec, tak by ho museli třeba rok přes ulici přenášet. A když vidím tu změť výkladů tady v diskusi, v novinách, v televizi, i od těch, kteří to mají používat, tak je mi dost nevolno z toho, co jednoho může potkat

                      0 0
                      • maxtor  

                        Zakázat lze jen činnost, ke které potřebuješ nějaké povolení – řízení autem, provoz nějaké živnosti. Tenhle trest navíc můžeš dostat pouze v případě, že tvůj přestupek nebo trestný čin byl v souvislosti s touto činností. Zakázat jízdu na kole nebo chůzi fakt nejde.

                        0 0
        • maxtor  

          Tak mě teď napadlo, že jsem splnil některé požadavky na povinnou výbavu, ani o tom nevím: mám zapletená kola Dura Ace a nálepky na ráfcích jsou z reflexivního materiálu!! A mám aspoň argument pro poldy.

          0 0
          • Lister  

            no vidíš jak to máš zařízený, by bylo celkem zajímavý, si tam z reflexního materiálu nalepit třeba nápsi – Se*u na poldy – to by se teprve divili, ale říct by nemohli ani popel :o))))

            0 0
            • chodec  

              No jen se ti do toho nápisu budou blbě vepisovat ty čtyřúhelníky o hraně délny X a na spočítání plochy abys použil integrály ;-)))

              0 0
        • HastySnail  

          tan na odrazky a samolepky jim kašlu… budou jim muset stačit sem tam reflexní matriály na dresu a tretrách… :-/ a když ne, tak jim ujedu do lesa :))

          0 0
        • jivo  

          Ted to resime na jime foru a ten odkaz na track je fakt dobrej. Asi si tam pro to sjedu. Jika takovy obyc maji v kzdem cykloshopu. Ja to mam oranzove na gripech, bile v predu na vidli, objimce a rukjojeti a vzadu kombinace cervena-zluta. Na nosici to jde, ale je to moc tenky. Ale mam Crosse, nedokazu si to predstvit na Vasich bajkach, pokud mozno o vaze 11kg bike + 20kg blato :))

          www.nakole.cz/…ze/tema.php3?…

          0 0
    • fousek  

      Takze se pro me nic nemeni, po silnici nesmim jezdit i nadale, by me zajimalo jak by to resili policajti na lesni ceste, nejsem na pozemni komunikaci na kole tam muzu a nemam odrazky

      0 0
      • Vrci  

        ale jsi, je to účelová komunikace, která mezi pozemní také spadá. Musíš utéct na pěšinu nebo někomu do dvora.

        0 0
        • fousek  

          Sem to spatne napsal, tak treba pesina po ktery vede turisticka stezka

          0 0
    • Lister  

      no tak to jsem žil v blahé nevědomosti, že odrazky na kole musím mít jen za snížené viditelnosti, hmmm tak to jsem se splet, ale nic se tím pro mě nemění, budu jezdit na kole po silici dál, to mě přece nezastaví :o)

      0 0
    • Phoebe  

      Stačí se podívat na fotogalerii BF „moje foto“, kolik z nás má na kole odrazky, tj. většina z nás porušuje zákon…, včetně mě. Jinak na kole mě policie ještě nikdy nezastavila, ale když mi bylo patnáct tak si vzpomínám, že jsem jednoho měšťáka srazil. Dostal jsem smyk na kočičích hlavách po dešti a už jsem ho měl na řídítkách. o:)))

      0 0
      • Lister  

        mě policejti stavěli několikrát a bez připomínek, byli celkem štěstní, že má apoň světla a obrazky na báglu, zbytek nezkoumali, když narazíš na rozumného člověka tak je to v pohodě :o)

        0 0
    • GTman  

      Takže někdo si koupí sedlovku nebo řídítka za 3800 aby ušetřil pár gramů a pak si narve na kolo odrazky aby si ty gramy tam zas přidal? Já jsem ochoten si dát na bika odrazky pouze ze sady XTR, minimálně XT. Nějaké odrzky od Authora si na svého miláčka rozhodně dávat nebudu. Až se začnou vyráíbět odrazky hodné vozdení se na mém GT, pak je budu vozit. Howk.

      0 0
      • maxtor  

        Ninými slovy chtěls říct, že odrazky nebudeš vozit nikdy:-)

        0 0
      • chodec  

        Nějak mi tahle rétorika připomíná blahé paměti diskuse o přilbách – lidi také říkali, že si nechtěj připadat jak spermie/žárovky, nebo že jezděj na kole kvůli pohodě a ne aby se navlíkali do blembáků, nebo že oni nejezdí tak rychle, aby se jim něco stalo, a tak pořád dokola. Jak houstne provoz (a na silnici občas musíme s kolem všichni i když sám se tomu vyhýbám co to jde) většinou lidi pochopili, že nebezpečí jim hrozí hlavně od jiných účastníků provozu. Odrazky jej mohou snížit, a to tak že hodně.

        Sám kromě kola jezdím dost autem a už několikrát mě vyděsil v šeru a nejlépe v tmavém lese prakticky neviditelný cyklista, kterého jsem zahlédl až když jsem byl skoro v něm. To nemluvím o jednom borci na Slovensku, který se přede mnou objevil v klopených světlech v protisměru v noci, když jsem předjížděl na státovce asi na vzdálenost 8mi metrů při rychlosti cca 90 km/h. Když jsem se mu nějakým zázrakem vyhnul (odrazky neměl, světlo také ne a celý byl v něčem tmavém), tak jsem musel zastavit a rozdejchával jsem ten adrenalin snad ještě hodinu, protože mě pronásledovala představa, jak mi sviští naproti předním sklem :-/

        0 0
        • maxtor  

          Problematiku odrazek a helmy bych nedával dohromady. Helmu potřebuješ vždycky. světla jen ve tmě nebo v šeru. Např. já:Do předu mám světlo a dozadu taky, které bliká v úhlu 180 stupňů a to dost razantně. Není úhel, ze kterého by nebylo to kolo ve tmě vidět, když obě světla rožnu. Proto si myslím, že kdo mě neuvidí s rosvíceným kolem, neuvidí mě ani s odrazkama, které pokládám za naprosto zbytečné.

          0 0
        • GTman  

          Když se tak zastáváš odrazek do drátů tak Ti poradím malý test. Kup si je a pevně si je osaď do drátů. Pak zajeď na nějakou lyžařskou sjezdovku (myslím samozřejmě v létě) a dej si sjezdík. Budeš rád, když Ti alespoň jedna zbyde na kole a můžeš mluvit o štěstí, když Tě ty odrazky z předného kola netrefí do obličeje. Já už to zažil – naštěstí jsem měl brejle. Proto v rámci vlastní bezpečnostni říkám odrazkám jednozančně NE.

          0 0
          • chodec  

            Ale no tak – především zastáncem odrazek do drátů nejsem a sám je tam nemám a nikdy neměl, ale upozorňoval jsem na dvě věci

            1. nelíbí se mi obecně svalnatá rétorika o tom, že někdo odrazku sám nepotřebuje a snažil jsem se říct proč – ono to není jen o něm samotném, ale i o dalších lidech na silnici. Kdybych býval toho chlapa na Slovensku sejmul, tak i když by to byla jeho chyba a jeho blbost, tak věřím tomu, že to klidu mého spaní od té doby jistě nepřidá, nemluvě o tahání s policií, peripetiemi kvůli nehodě, zničném autu atd. Přitom, kdyby to hovado mělo jednu blbou reflexní nášivku kdekoliv na triku nebo jednu odrazku, tak by byl spolehlivě vidět na 100 metrů (vyzkoušeno), kdy se dá s řízením něco dělat a všechno bylo v klidu.
            2. Také jak už píši podruhé, když si přečteš ten text co jsem nahoře zkopíroval, tak kdybys měl v úmyslu tomu předpisu vyhovět, tak se nemusíš trápit s plastovými odrazkami, ale stačí ti nálepka na ráfek či barva na plášť nebo něco na ten způsob. Ani jedno z toho pochopitelně neodlétně a nenafackuje ti ;-) Chápu, že se to i tak příčí tvému estetickému cítění, ale argumenty o váze a odlétávání jsou kapku mimo mísu.

            Tady si nemusíme nic obhajovat a hledat alibi.

            Jo a ještě k tomu světlu vzadu – to beru – 180 stupňů je fajn – tedy když svítí – pokud ho nemáš zapnuté celodenně, tak je tam z hlediska viditelnosti třeba z boku platné asi stejně jako láhev na vodu – tedy vůbec a já osobně světlo třeba při vjezdu do stínu v lese nezapínám – ty jo ? ;-)

            0 0
        • Krys  

          Podobne som sa uz tiez par krat vydesil za volantom. Pritom by stacilo, aby mal dotycny cyklista aspon odrazku. Aspon jednu. Vyborne su tie odrazky na pedaloch. To vidis hned, lebo su v pohybe. Ja mam bicykel novy, takze tam este mam vsetky odrazky. Ale vazne uvazujem nad tym, ze ich zamenim za reflexne nalepky. Hlavne tie v dratoch ma irituju.

          0 0
          • pepino  

            Eště mě napadla reflex.páska na ruku.

            0 0
            • Krys  

              A co tak reflexna vesta. :)) Alebo rovno cela kombineza. To by mi nemohli policajti nic vytknut.

              0 0
    • Nikdo  

      To jsem z toho jelen. Jak zjistim jakej polomer maji moje hrany ? Nebo tam mam nelepit zvejkacku ? Je to material pohlcujici energii nebo je tuhej ?

      0 0
      • maxtor  

        Pro jistotu bych všechno obrousil flexou:-)

        0 0
      • admxx  

        Mam za to, ze tyhle ustanoveni jsou zavazna predevsim pro vyrobce komponentu. Takze pokud si Franta Vopršálek z Horní-Dolní bude sám vyrábět blatníky tak by k tomu mel prihlednout:-)))

        0 0
        • maxtor  

          Nevím ,ale taky nemůžeš argumentovat tim, že ti výrobce prodal kolo, které nemá všechnu povinnou výbavu. Ty hrany mě fakt pobavily:-) Nevím, jak tohle může někdo kontrolovat.

          0 0
          • admxx  

            Ale to je prave to, ze na kole to asi nikdo kontrolovat nebude, ale kdyz to nekdo bude vyrabet a pak bude chti atest nebo certifikaci tak mu to nedaji.

            0 0
    • pos3k  

      ja osobne jsem ho sen daval nekolikrat, kolombo daval odkaz kde to ma taky, diskusi probehla sposuta…ale u tohohle ani nevadi ze to tu bude casto :-)

      btw: doporucuju si vybavit radne bike ( i ostatni priblizovadla) osobne mam i vyhlasku vytistenou a kdyz jezdim tak ji mam u sebe, kdybych nahodou natrefil na „soudruha“

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.