Které V-brake se vám jeví jako nejlepší ??

60 nepřečtených
  • -=..+_-..=-3

    <color=Red> Zdarec všem bikerům , rád bych se Vás zeptal na osobní zkušenosti z Véčkama , tj. zajímá mě které se Vám jeví jako nejspolehlivější , zároveň také nejúčinější. vím že záleží hodně na špalcích ale přeci jenom ty rozdíly kromě ceny musí být znát. Teď jsem si koupil XTR tak jsem zvědavý. Slyšel jsem samou chválu na Avid Titanium a Ultimate ale bohužel kvůli ceně jsem do toho nešel . díky za rady a zkušenosti. </color>

    0 0
    • BestSkier  

      No já jezdím uz dva roky Avid SD 5 (od lonského modelu uz hodne klesla kvalita,takze avid nejlepsí do modelů 2004 ).Jinak prdek sem vozil i SD 7 a model Ti je vlastne SD7 s Ti šroubkama.Jinak rozdíl v brzdení mezi 5 a 7 sem nepoznal … takze kvalita za dobrou cenu je Avid SD5 popřípadě SD7 pro toho kdo má víc peněz… jinak vse v kombinaci se spalky Baradine (trojbarevné) nebo koolstop (losos).Jinak taky jsem mel na kole LX s tím „pentagramem“ :)… uz nikdy více … nebrzdí,jsou těžký a vibrujou a roztahujou rám… Tot asi vse :)

      0 0
    • Ekscel  

      To je vážně nešťastně položená otázka. Na V-brzdu se nemůžeš dívat jako na samostaný komponent a takto ji hodnotit. Lze tak maximálně říci, že lepší jsou brzdy celokovové oproti plastovým s kovovou výztuhou ;-) (a možná se ještě zamýšlet nad lepším dosedáním paralelogramových), ale jinak hraje jednoznačně roli celý systém, tzn. čelisti brzdy, špalky, ráfek, brzdné lanko – s uvážením všech „záporných“ odchylek jako je opotřebení, znečištění, seřízení.

      To už bych si dokázal takovou otázku představit u kotoučovek, kde přesně definuješ parametry bržděného kotouče a destiček a pak jen sleduješ jak se k němu staví brzdy různých značek, ale je to spíše námět na parametrickou studii, než otázku do bike-fora. Ale jestli studuješ strojní fakultu, můžeš na to téma udělat třeba diplomku :-)

      0 0
    • rock  

      Nemohu si nerejpnout : není pozdě ptát se na radu, když sis právě koupil XTR ? Ať Ti slouží …

      0 0
      • -=..+_-..=-3  

        XTR jsem si sice koupil, ale není problém je prodat a zainvestovat spolehlivější Véčka. Jinak brzdím na ráfky Cmax SL . Tak poraďte co by jste tam dali za špalky . díky

        0 0
        • Orbis  

          XTR jsou dobrý, a špalky já mám XTR na keramiku a taky v pohodě:-) už se taky těšim na SL:-)

          0 0
    • MartinXC  

      Avid Ultimate s pákama Ultimate. Uložení na ložiskách, hladký lehký chod, o fous delší supertuhé čelisti, lehoučké, hezký design. Ale hodně můžeš zkazit gumkama, do Ultimatů se dávaly poměrně slušné (za sucha). Já tam mám teď trojbarevné BBB, nic moc, ale zato za všech podmínek.

      0 0
    • Tomcat  

      Avid Altec Mrazek Paul Components

      0 0
    • lubos  

      No tak to te musim zklamat. Zadne brzdni rozdil mezi Avid Ultimate za 7tisic a mezi noname za dveste. Sice riskuju, ze mne tady umlati , ale je to tak. Ten rozdil je … vaha, design, a obvykle moznosti stelovani. Coz je samozrejme nekdy hodne podstatna vec. Nekdy jeste hraje roli taky tvar , nebo system spaliku, treba paralelogram. Brzdni ucinok je dany hlavne rafek/spalek a pak jeste pakovym prevodem na paccke. Plus samozrejme bowdenem.

      0 0
      • Tomcat  

        jj i no-name může brzdil velice dobře

        0 0
      • climaxx  

        asi máš pravdu. Mohl bys mi tedy poradit dobré páky.Ráfek mám celkem o.k. špalky taky, čelisti tektra. dík

        0 0
        • lubos  

          TO je taky individualni. Ne kazdemu sedne tvar paky. Mne docela sedi treba ty Avidy. Taky jsem mel par noname, obvykle az tak moc mi nesedeli. Pak jeste pomer paky .. urcuje silu na spalik. Nejlepsi je ale, kdyz lze stelovat cudlikem uchyceni bowdenu na pake. V zasade muzu doporucit Avid SD5 a vys. Ostatni neznam .. tak nevim.

          0 0
        • Toams  

          tektro celuste som mal aj na starom biku, na zaciatku ok, ale po 3 rokoch strasne zmakkli … teraz vaham ci dam Shim. Deorka alebo Avid SD5 …

          0 0
          • martt  

            Ako mohli zmaknut celuste? Skor by som povdal, ze bowdeny alebo lanko uz neboli ako za nova.

            0 0
            • Toams  

              tiez netusim, co to bol za sunt. ked zabrzdis, vidlu nejak extra neroztahuje a predsa vrchol celusti sa priblizuje … este je moznost, ze sa raf preliacuje dovnutra:-) musim pozriet prebrzdenie:-))) …

              0 0
            • lubos  

              Ze by efekt maknutia hliniku, co tu o nom kazdy pise ? (neviem, pytam sa).

              0 0
          • emkaa  

            Ja uz pet let jezdim Tektro Quartz s paralelogramem a pri svy vaze 75kg vubec nechapu proc bych mel mit kotouce, protoze to brzdi bozsky. Doufam, ze Avid SD5 na novym bajku budou taky tak dobry.

            0 0
          • jardvo46  

            Vyměň občas bowden a faju a pak ti možná zase ztvrdnou.

            0 0
            • Toams  

              ehm, keby celuste ostali na mieste a paka chodila hore dole, tak uz davno je to menene, ale tie celuste sa hybu, takze v bovdene to nebude:-)

              0 0
    • BigDog  

      No já bych ještě dodal, že je taky rozdíl ve „výdrži“ ložiska páky. Noname a supermarkety, kde je tvořeno stočeným plechem do kulata, je za pár stovek km v hajzlu. Při brždění „vyjede“ díky vůli špalík až do pláště. V klidu zahoupeš zabržděným předkem a kolo se pohne 5mm na každou stranu. To jen trochu lepší značka v brzdách neudělá ani po několika letech provozu.

      0 0
    • Pekáček  

      Se solidníma špalkama je dobrý i Altus, jen si musíš dát pozor při koupi na kusy co se dost viklají jako nový (jedno ramínko mi na místě vyměnili). Třeba oproti LX véčkám se nijak funkčně neliší. Kupovat si véčka co přežijou rám a dát za ně tisíce považuju za hloupost. To si raději co dva roky koupím Altusy :oP a těma vyřazenýma obdaruju zimáka. kupkolo.cz/ima­ges/v-brake%20Shima­no.jpg

      0 0
    • McBlacky  

      taky dost záleží co máš za vidli, třeba stejný véčka na scarebu/sidu a blackovi/rebě na předku maj úplně jinou charakteristiku. XC vidle dokáže roztáhnout snad každá trochu dobrá brzda otázka je jak moc. I zadní stavba se více nebo méně roztahuje ale to je o rámu, i superlehký rám múže být v tomhle tužší než dvoukilová kráva

      0 0
      •  

        Jezdím na XT s trojbarevnýma BBB a spokojenost, ale mám možnost za 2500Kč koupit nový Magury HS33 Evo2 a rozhoduju se, jestli do nich půjdu. Každopádně můj subjektivní pocit, když jsem tyhle brzdy zkoušel, že to brzdí, dávkuje se brzdná síla líp než XT.Ahoj

        0 0
        • McBlacky  

          bych do ráfkový hydry nešel, neeliminuje to nevýhody véček (broušení ráfku, sníh/bláto/voda, vycentrování kol) a přidává to riziko hyder (kapalina/škubnutá hadička) za 2500 už máš jednu funkční kotoučovku.

          0 0
          • lubos  

            souhlas

            0 0
            •  

              Možná máte pravdu, ale jsem zapřísáhlej Véčkař, vrátil jsem se od kotoučů zpátky k Véčkům. Tektro Novela – nejhorší mechanika (nebrzdila, pořád škrtala-co já se napodložkoval, povolovalo se neustále šroub na vzdálenost destičky od kotouče), Magura Julie 2002-to už brzdilo trochu líp, škrtalo, v mokru a vlhku to strašně pískalo a ty vibrace od zadní brzdy po rámu do řídítek bych nikomu nepřál. V lese mám rád klid a to neustálý cinkání a škrtání mě už štvalo (i od kámošů co maj kotouče z jiných cenových kategorií) a tak jsem se vrátil natrvalo k Véčkům.Od tý doby se zase věnuju ježdění a né věčnýmu seřizování aby to neškrtalo a brzdilo to.No a na ty HS33 jsem nic špatnýho neslyšel a jak se říká „za ty prachy“.Uf konečně jsem to dopsal. Ahoj

              0 0
              • lubos  

                Jsi se trefil na ty nejhorsi brzdy :P .. jo, s kotoucema je problem. Hodne z nich jsou problemove. Ale uz se to zlepsuje.

                0 0
                •  

                  Do dvou let si plánuju postavi nějaký hezký endurko, tak doufám, že výrobci kotoučů na těch „mouchách“ zapracujou. Jinak zůstávám Véčkařem (možná hydraulickým).Ahoj

                  0 0
              • vratan  

                sranda – julie 2002 mam a uistujem ta ze keby si ich mal dobre nastavene, tak nic z toho co popisujes sa nedeje…

                0 0
                • lubos  

                  Ktore to boli tie problemove ? 2001ky ? Inak vibracia od zadnej brzdy .. toto mi robi Hayes na HT od Meridy (to je asi ta problemova konstrukcia z roku 2002). Ale mechanika mi to nerobi. Rovnako mi to nerobi hydra na Giantovi. Ale to je full. Ale zase hydru Hayes som nevedel dat na Meridu Mission :)

                  0 0
                  • vratan  

                    vraj aj 2002. u niektorych sa nevracali piesty. ten vyssie popisany problem je podla mna zle vycentrovana brzda. staci ze je uchyt trochu krivy, sikmo sa zbrusuju dosky, jeden piest sa vysuva viac a vznikaju problemy. malo kto (aj ja) si nechava vyfrezovat uchyty na brzdy. niekedy to sadne aj bez frezy inokedy nie. a potom to samozrejme treba vypodlozkovat presne na stred…

                    0 0
                    • lubos  

                      Shimano ma na to rozne podlozky, to sa mi celkom pacilo. Clovek si to moze doma v pohode spravit.

                      0 0
                      • vratan  

                        je vraj v BA nejaky obchod s podlozkami, kde maju aj tie tenke. inak zacina ma to silne tahat ku martam z nubuk-bikes.de

                        0 0
                        • lubos  

                          Kasli na marty … co mas zavodny special ? :)

                          0 0
                          • vratan  

                            ked su take peknucke :-) a nasrali ma v bikestore.cc. marty sa celkom oplatia z nubuku…

                            0 0
                            • lubos  

                              Radsej ber Louisy FR. Marty su zavodne hydry. A na lahkych jazdcov.

                              0 0
                              • vratan  

                                Marty 180/160 by zvladli moju hmotnost. Skor som sa na mtb-news.de fore dozvedel ze marty sa maju tendeciu zavzdusnovat. Nezaujimave nie je ani toto: www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

                                0 0
                                • lubos  

                                  Zanrzdit zabrzdia. Ale 330g brzdy maju svoje limity. Hmm, hovoris, ze sa zavdusnuju? Ze by som si pockal na nove Avidy ?

                                  0 0
                                  • vratan  

                                    no bol to postreh jedneho nemca. nerobil by som z toho nejake dalekosiahle zavery. avidy sa mi nepacia, ale musim uznat ze juicy 5 co som skusal brzdia fajnovo…

                                    0 0
                                    • lubos  

                                      Tie nove asi budu vyzera inak, ked vraj daju 100g dole. No ale cena bude asi sialena. Ale marty maju jednu vyhodu pre mna. A tou je objimka. Ja nemozem mat na biku na ktorom bezne jazdim odstavajuce skrutky.

                                      0 0
                                      • vratan  

                                        na mtb-news.de su celkom zaujimave skusenosti s martami. nemcuri ich maju vo velkom. stoji to za precitanie…

                                        0 0
                    •  

                      U mě ani vyfrézování nepomohlo a problém kromě mě řešily ještě dva servisy. Výsledek byl ten, že jsem dal XT Véčka a byl pokoj.Ahoj

                      0 0
                      • vratan  

                        takze zda sa ze si mal stastie na seriu kde sa nevracali piestiky. magura to menila…

                        0 0
    • náčelník  

      S XTR budeš spokojen, tuhle debatu ani nemusíš číst :)

      0 0
    • cmelak  

      Extralite UltraBrakes. Nejezdím ale toužím po nich… :o)) www.extralite.com/index.htm

      0 0
    • erbeckar  

      Ja jezdim 3. sezonu na HS-33 a sama spokojenost! Muzu je porovnat s hodne brzdama vcetne XTR a silnejsi ani lepe davkovatelne jsem nenasel, zdatne sekunduji i vetsine kotoucu a to i v blate. Akurat v tom bahne hoblujou rafek (u keramiky to zatim problem neni ale neni to moc prijemne). Ve snehu jsou samozrejmne kotouce o necem jinem..

      0 0
      • enjoy  

        i v blate?ja si nepamatuju ze bych se nekdy po kotouc brodil v bahne.nerikam ze to neni mozny,ale to uz ma bike asi 25 kilo a mam novy 3" plaste:-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.