Manitou Mars aneb něco na té Rebě je!

118 nepřečtených
  • Teg

    Když jsem před časem tady na foru zavedl debatu na novou vidli na mé budoucí kolo, byla mi jednoznačně doporučena REBA většina lidí měla názor že dual air je správný směr a manitou v podstatě nefunkční záležitost. Do jisté míry se mě to i dotklo, protože od roku 2000 jara jezdím Manitou Mars Super. Tenkráte to byla fakt super vidle, ale dnes :o( Tak jsem jí maličko předělal s tím že nemam co ztratit. Dual air jsem okoukal od RS a mazání přes MicroLube jsem změnil na olejovou lázeň. Zdvih mám po předělání 90mm a vidle to opravdu chodí! A váha se 17cm krkem a napuštěním a nahuštěním je rovných 1400g. Musím říct, že už po prvním svezení mě uchátilo jak hladce si to šlape. Všichni kdo máte Manitou teď pozorně čtěte! „Dual air je ta pravá víra.“ A z mé olítané babičky je rázem temperamentní slečna co se jen tak nezadýchá. Jsem rád že jsem do toho šel, nicméně pro podobné kutili jako jsem já, není to sranda a chce to docela slušný vybavení dílny, a já jsem ještě ve fázi testování, až na ní nalítnu alespoň 500km dám vědět. Zatím má 50 a drží to v poho.

    Teg

    PS: nemam digitál, ale pro zájemce nafotím telefonem. (omluvte kvalitu)

    Anketa: Předělal/a bys někdy svou vidli?

    1x
    3%
    12x
    38%
    0 0
    • Teg  

      foto

      0 0
    • enjoy  

      ale k cemu ti to je:-),kdyz se dostanes mezi koreny,zatocis.. a kolo doleva,kdyz ty chces doprava?:-))

      0 0
      • cabbage  

        houby. tomu se rika autopilot- vidle uhne vsem kamenum misto aby se poskozovala pruzenim;)

        0 0
      • Teg  

        no nevim jak u tebe ale u mě je doleva doleva a doprava doprava. Je mi to k tomu, že nikdo ti nikde neřekne, jak by se chovala manitou vidla kdyby byla v dual airu. Neexistuje přímý srovnání. Tak jsem si ho udělal. To je celý. Teda krom toho, že vidle která mě už chvilkama štvala chodí jako nová.

        0 0
        • enjoy  

          ale jinak jo..,jses sikovnej,fakt!o­cenuju. ps:na druhym kole mam prvniho skareba,ten by mel byt nejvetsi maslo,takze nemam co rikat:-)

          0 0
          • Teg  

            Díkes, no já tu rebu taky plánuju :oP tohle byl jen pokus jestli to jde.

            0 0
            • kurýr na bajku  

              Počkej, počkej… Tos jako vyrobil dual air ? Jaxto dokázal ?

              0 0
              • Vilém  

                Pokud mas soustruh a sikovny ruky,tak to neni az tak slozity,koukni nekde do manualu RS a zjistis ze tam nic mo c neni.

                0 0
              • Teg  

                Přesně tak, chce se to jen trochu zamyslet dobře to změřit pro sichr si nakreslit obě možné krajní polohy, a pak už jen vyrobit. Mě to trvalo cca 10 hodinek se vším všudy.

                0 0
    • Teg  

      ještě jedna fotka

      0 0
    • Teg  

      ještě jedna fotka

      0 0
    • Teg  

      ještě jedna fotka

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Ze se Vam do toho pletu… je nutny aby ta tycka… to je asi ventilek, ne?… trcela az k zemi? To je ventilek z ukrajiny? Nebylo by vhodnejsi pouzit nejaky mensi?

        0 0
        • jaski  

          ne-e tak dlouhy to ma i SID tak to musi bejt podobny:)

          0 0
    • milan1  

      Tegu gratuluju ti k tvé tvorbě. Přiznám se že nevím přesně jaké měl Mars nastavení ale ten dual air nemusí být naprostá nutnost. Je samozřejmě lepší na nastavení ale funkčně je obdobný. Potvrdíš, že po konečném nastavení tlaku v negativce s ním už nebudeš hýbat. Trefit se ale s negativní pružinkou podle odhadu není taky jednoduché a pro tebe je zřejmě dual air jednodušší řešení. Proč to píšu, jenom proto aby nebylo přeceňováno provedení Dual air. Funkčně jsou obdobné ale v rozsahu nastavení nikoliv. Dalšího velmi podstatného pokroku jsi dosáhl změnou mazání. A když se zeptáš upravovat? Samozřejmě ano. Jsi skvělý příklad toho, co je možné dosáhnout a samozřejmě potvrdíš, že to není pro každého ale jenom pro nadšence, kteří se do toho pustí po svém.

      0 0
      • Quake 9.0  

        … a mají dobře vybavenou dílnu k dispozici.

        0 0
        • vlk  

          no na vesnici má dílnu snad každy, a jinak by ses divil co jde udělat na „koleně“ třeba i v paneláku.U přes­tavění vidlic jde ale především o přesnost a kvalitu materiálů.Takže především je potřeba zručnost, a odvaha to zkusit.

          TO:Teg Gratuluji k úpravě, akorát bych to nenechal dole tak trčet.

          PS: dual air je skvělá věc především pro lidi , kteří jezdí vidlici každou chvíli na jiném tlaku.U klasického systému pokaždé, když změníš tlak tak laborovat jak silnou dát negativku-to není to pravé ořechové

          0 0
          • milan1  

            Nevím proč by se měla měnit pružinka s každým tlakem? Se změnou tlaku se změní zdvih a hotovo. Negativka stačí vše vyrovnat v určitém rozsahu. A to vždy tak, že to bude citlivé na začátku kroku. Ty možnosti nastavení jsem měl spíš na mysli to, že s Dual airem můžeš nastavit i vidlici zkraje necitlivou. To je ten rozdíl. Správně dimenzovaná ocelová negativka ti poskytuje vždy citlivost v celkem širokém rozsahu a nerozumím tomu, proč by měl někdo stále měnit tlaky. Výhodu dual airu tedy vidím spíš v tom rozsahu nastavení. Tady se bavíme o citlivosti a citlivost obou systémů bude stejná. Dokonce spíš lepší u solo airu, protože dual potřebuje o jedno těsnění a tedy dodatečný odpor navíc.

            0 0
            • Teg  

              Teoreticky vzato pokud je člověk stejný jako prototypový jezdec, pak je pružina fakt vpoho, ale většina lidí na kole buď sedí jinak, nebo jako v mém případě je moc těžká nebo lehká. Manitou se dá docela slušně nastavit, ale tolerance toho nastavení je proklatě úzká a stačí když nemá na vzduchu člověk dolitý olej na mazání vidle se 4× zhoupne trošku povolí a už to není ono. Na dualu člověk nastaví to co chce a je to pohodlné, ale nastavuje to jen jednou.

              Co se týče té dýlky, problém je ve ventilku, nepodařilo se mi sehnat očko na jemný závit 6mm (není to metrický!!!), takže ventilek je 4cm dlouhý a je na těsno zalisovaný do profilu. Nechtěl jsem ho mít v noze vidlice, protože u kořene vidle dochází k tlakům a nevím jestli se mi materiál neroztáhne nebo nezúží o nějakou tu setinku nebo desetinku. Pak by byl docela problém při výměně, ale jinak to lze uložit tak aby koukal jen ventilek. Nicméně mě to takhle vyhovuje, navíc když má člověk kotouč tak ten trčí mnohem níž a náraz ze strany ho zničí stejně dobřě jako tohle.

              Teg

              0 0
              • milan1  

                Psal jsem ti, že neznám nastavení původního Marsu.Určitě bylo nevyhovující a předpokládám, že tam byla krátká negativka. Ty jsi samozřejmě jednoduše doladil negativku podle zkoušení a to bylo jednodušší, než zkoušet negativky ocelové. Správně potom uvádíš, že používáš jednou nastavený tlak a hotovo. Kdybys použil vhodnou ocelovou pružinu divil by ses v jakém rozsahu bude vyhovovat a bude i tak velmi citlivá. Vlk z toho dělá extra složité věci ale ono to je opravdu o jednom nastavení a dost. Věční přestavovači zdvihů, tlaků a negativních tlaků stejně nakonec skončí u jednoho nastavení a hotovo. Je zbytečné s tím takhle laborovat a zvlášť v době doplňkových funkcí tlumičů. Takhle si rozhazovat vidli a štelovat k tomu ještě potom tlumení,(to by se samozřejmě taky mělo), jak popisuje, to je masochismus.

                0 0
            • vlk  

              "Negativka stačí vše vyrovnat v určitém rozsahu."To je možné, sem asi teda používal nějaké nekvalitní pružiny nebo byl problém někde jinde.Když jsem přestavoval suntouru, tak jsem zkoušel celkem 2 tvrdosti pozitivních pružin, a zkusil jsem vždy tak 6–7 negativek než jsem přišel na tu správnou.

              Měšnění tlaků, znám lidi co když jedou na závod, tak nabuší vidli tak, že se hne jen při velkém nárazu(nechcou ztrácet energii) ale při běžných vyjížďkám je jezdí mnohem měkčí pro pohodu.A to používají dost velké rozdíly. V těchto případech dual air je podle mne na jemné doladění bez rozborky ideální.

              Prosím tě, popravdě solo air jsem rozdělanou ještě neviděl. Jak to vlastně funguje. Bylo mi řečeno, že se negativka samo dofukuje podle tlaku v pozitivní komoře. Předpokládám, že se fouká pozitivní a přes píst to letí i do negativky, ale to to pak při pružení ten samý píst z pozitivky do negativky nepustí? Dík za vysvětlení.

              0 0
              • Teg  

                No nevim přesně jak fungujou RS, ale pošlu ti klidně schema toho co mam ja. mail je teg_miles@centrum.cz Jinak u starý Marsky je problém že má přepážku v noze, takže tam se celý ten systém vlastně otočí vzhůru nohama, protože jinak by spadnul zdvih. Je to těžký to popsat. U té mojí tlačí obě komory proti sobě a využívám tam rozdílných dýlek komor, takže se dá regulovat toho jak moc je vtrdá a kam až pujde pri opravdu velkym nárazu. Na Rebě jsem nikdy neseděl, takže nemam srovní, říkám tohle byl home made pokus jak to asi chodí oproti pružině. Kdyžtak mi písni mail a já ti pošlu schema toho jak to chodí plus nějakej popis budeš li chtít. Zdary Teg

                0 0
                • vlk  

                  dík za zaslání, ale myslím, že ten obrázek klidně můžeš dát sem do sekce foto-komponety či ostatní

                  0 0
              • dzabo  

                ten soloair funguje tak ze ak vidlu fukas tak sa rovnomerne rozklada tlak medzi pozitivnu a negativnu komoru, ale pri zatlaceny vidle dochadza k uzavretiu priepuste medzi pozitivkou a negativkou

                0 0
                • milan1  

                  Tak to musím upřesnit. Mé srovnání je dual air verzus ocelová negativní pružinka.Bavíme se o variantách dílenské přestavby nikoliv o systémech RS. Takovéhle provedení solo air je funkčně proti dual airu nesrovnatelné hor­ší.

                  0 0
    • wroum  

      tu vidlici jsem mel a docela by me zajimal rozdil po uprave. musim rist ale, ze me jeji chod (tehdy) opravdu vyhovoval a i jen diky klasickym stelovatkum (R,C a tlak vzduchu) jsem byl schopen ji dostat do stavu, kdy mi vyhovovala. nicmene jak pise Milan, nastaveni negativky nebylo idealni. bud byla vidle citliva a na doraz sla prilis snadno, nebo nesla na doraz, ale mela tupej zacatek. Problem s touhle vidli sem mel ale jinej, diky subtilnosti konstrukce (co cekat pri tehle vaze) a mozna i vlivem zpusobu jizdy :-) se zacaly ozyvat zvuky (praskani) ze spoje noha-korunka a korunka-krk (v komersii mi rekli ze to je normalni), coz mi fakt vadilo a po ujeti cca 1200 km mi odesli komplet futra a vidle zacala poustet sracky pres stiraky. oprava (novy futra, tesneni a olej) stala cca 2000… a timto sem s touhle vidli zkoncil.

      0 0
      • náčelník  

        Nerad bych se mýlil, ale Marska negativku neměla. Stejně jako Skareb. Za předpokladu, že správně chápu funkci negativní pružiny/komory, což jsi nejsem jist :)

        0 0
      • Teg  

        No na chodu vidle se změnily hlavně obě krajní polohy. Dá se nastavit od jakého nárazu ti začne reagovat – pak jde hladce až zas jak moc se bude spomalovat, u pružiny to byla buď žvejkačka a nebo tvrdý, vyzkoušel jsem celkem 3 pružiny a pak varianty s podložkama a nic moc. Chce to hodně ladit. Ale když má člověk pak ustálenou trasu tak rozdíl je minimální. Na tom zduchu je příjemnější náběh a konec. Jo a nevim jak u těch ostatních, ale když jsem chtěl u mojí, aby mi chodila v celém rozsahu, tak to byla totální žvejka, když chodila pěkně v sedle, tak chodila cca 5cm a pak byla jak beton trošku mě to štvalo. Teď je to ok.

        0 0
        • milan1  

          Tak přesně pro tyhle případy je krásně použitelný graf charakteristiky. Ten ukáže přesně, co a jak se změnilo. Nedošlo totiž k ničemu jinému, než vlastně k záměně pružiny za jinou. Teg tady udělal vlastní konstrukci a vlastní nastavení a rozdíl je zaručeně znát. Tohle je to ladění. Je to krásná ukázka pro všechny, kdo věří že samotnou změnou tlaku v pozitivní komoře si mohou nastavit cokoliv.Není to tak pravda. Vzduchové pružiny aby předvedly celo škálu možností nastavení nastavení by měly disponovat změnami tlaku v obou komorách a také změnami jejich objemůobjemů. Tohle bývá nastaveno výrobcem a ne vždy je to ideální. Teg tady předvedl, že dokáže ze stejného materiálu jako výrobce vytvořit zcela jiné naladění.Výsledkem je jeho oprávněná spokojenost. Kdo se o tohle chce zajímat blíže, pozná, že něco takového jako graf charakteristiky je pro výklad a pro pochopení co se mění naprosto nutný. A pro náčelníka. Je možné, že Mars negativku neměl ale určitě byl kombinován ještě s jednou pružinou pozitivní.Dřív se to tak dělalo, dnes převládá negativka. Píšu, ře si nejsem jistý původním nastavením. Víc o těchhle detailech ví rozhodně Teg

          0 0
            • milan1  

              To je dobrej vtip :-)

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Je tam vic informaci (ohledne pruzeni) nez jsme se tu kdy dozvedeli od tebe ;)

                0 0
                • Martyss  

                  btw Kolik hodnotných informací jsme se dozvěděli od tebe?:-)

                  0 0
                  • cabbage  

                    ± tolik co od m.1 ;)

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Milan1 udělal alespoň stránky věnující se téhle tématice. Záleží na každým jaké informace si z toho vezme a jak je dokáže v praxi zužitkovat. Nechápu proč do něho furt kafráš, nemáš co dělat, zábava?

                      0 0
                      • cabbage  

                        vsimni si, ze sem nereagoval na milana1, ale na srovnani milana1 s Pa-dlistou, moje reakce nebyla ani utocna ani nepresna(nesou­hlasis-li, oprav me).

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Jééé za chvilku si začnem hrát se slovíčkama a uplatníme Ječňákovo desatero. Určitě víš jak jsem svoji narážku na tebe myslel.

                          Trošku off topic : kdyby v tech.diskuzích byly je věcné informace bez citově zabarvených narážek a neproměnily by se během chvíle diskuse v chat tak by se nemuselo okdazovat na historii. Tohle není útok na tebe, ale pro všechny zúčastněné.

                          0 0
                      • cabbage  

                        a k jeho strankam- je na nich sice spousta informaci, obrazku, videi, grafu, atd… ale kdyz jsem potreboval, tak nejzasadnejsi informaci sem nasel na uplne jinejch strankach.....;

                        0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Nepočítaně :)

                    0 0
                  • milan1  

                    Nevím, proč se musíme zabývat jedním kašpárkem, který je zalezlý vždy, když o něco jde. Jakmile vycítí svojí příležitost vykoukne a začne pokřikovat tady jsem, honem se na mě podívejte, já o to stojím. Myslím, že ho už tady hodně lidí prokouklo. Jenom stejně postižení samozřejmě cabbage a spol přiběhnou vždy na tenhle pokřik a načechrají si i své peří. Tegu, tvůj odkaz je mimo proto, že se bavíme o konkrétních věcech, které jsi provedl, provedl jsi je dobře a dokázal jsi dost zásadní věc, proč potom odkazuješ na něco, co je popisem základů. S tvojí tvorbou mají asi tolik společného jako slabikář s odborným technickým článkem.

                    0 0
                    • Manas  

                      On spis myslel dole ten hruby popis jak ktery system funguje. SPV, TST atd.

                      0 0
                    • Teg  

                      No mam dospěl jsem k pocitu, že tady je dost lidí kteří jsou zmatení z toho co je pružina negativní a co je pozitivní. Nebo negativní a pozitivní vzduch. Nerad bych, aby si někdo představoval že RS Sid je tak lehký proto, že má negativní vzduch tedy vákuum. Proto jsem poslal odkaz na tu abecedu.

                      Jinak mam ne tebe milane dotaz. Neměl bys nějaké typy na úpravu tlumení? Jelikož jsem nejezdil nikdy jinou vidli než Manitou, nemam zkušenosti z jiným typem tlumení než je TPC v praxi, ale co si myslím je to, že uxistuje určitě elegantnější konstrukční řešení a to jak váhově tak funkčně. Nakonec teď když už mi nikdo u mé marsky záruku neuzná tak proč neexperimento­vat dál.

                      Teg

                      0 0
                      • fousek  

                        No negativni vzduch bych chtel docela videt, protoze vakum to urcite neni, vakum je kdyz tam neni zadnej vzduch, ale negativni by mel bejt zapornej, nebo ne?

                        0 0
                        • rock  

                          Antihmota ve službách bikingu …

                          0 0
                          • jaski  

                            vis co se stane po setkani antihmoty s hmotou:) takovy vybusny vidle RS :)

                            0 0
                            • Peslezedirou  

                              třeba to bude dělat RS pro ligu arabských států :o)

                              0 0
                              • jaski  

                                spis uz vim proc kazdej doporucuje rebu :D proste koho se chces zbavit tak mu rekni at si koupi rebu :) treba uz RS pise na rebu ten nazev arabsky:)

                                0 0
                      • milan1  

                        Myslím, že s tlumením si nemusíš dělat vůbec starost. TPC bylo první opravdu kvalitní tlumení, znám jeho verze od prvních Blacků a předpokládám, že na tvém Marsu bude obdobné i obdobně naladěné. Upozorňuju, že jenom předpokládám. TPC jako první zavedlo opravdu funkční kompresní útlum. Do té doby nebylo na bikových vidlicích nic obdobného k dispozici. Alespoň ne na takové úrovni. Pokud znáš mé stránky a měření tuning test, tak útlumová křivka tohoto tlumení procházela v dlouhých táhlých křivkách na čemž se podílelo s účinným tlumením expanzním i to tlumení kompresní. Princip systému, který zastupuje TPC je využíváno dnes va všech kvalitních pruženích. Systém TPC je použit i u vidlic Canondalu a od té doby, co byl zaveden, tak hodnocení těchto vidlic výrazně stouplo. Moderní inteligentní systémy, které jsou u Manitou nástupci využívají hlavně jiné horní části, to je ta oblast, která je u Motion controlu RS reprezentována tím plastovým blokem. Spodní část pístku a jeho funkce je u všech, tedy i u tvé totožná. Je dokonce totožná i u takového FOXe, tam se ale liší naladěním. To by mohla být oblast do které by ses mohl pustit a to už je na delěí výklady a je to všechno samozřejmě boj, něco, za něco. Pokud bys byl blízko Kladna můžeš mě navštívit. Takhla v písmenkách by to bylo asi všechno.

                        0 0
                        • Teg  

                          Mrknu na stránky, koukal jsem na systém foxe – nikdy jsem to však neviděl jinak než schematicky, takže se pokusím někde sehnat fotky pro bližší představu. Lákavá je samozřejmě představa „inteligentní vidlice“, ale k tomuhle tématu si ještě něco přečtu, než se pustím do takových špeků. Napadlo mě pár věcí, který by se daly docela prima aplikovat, otázkazka je jestli jsem to schopný udělat. Obecně narážím na problém těsnění – a to jak gumových, tak zatěsňování dílů obecně – je to strašně pracný a nákladný, ale to určitě víš. Jinak máš prima stránky, večer se na ně snad juknu pořádně. Zatím Tuningu zdar! Teg

                          Pro ostatní: ano negativní vzduch by mohl být antivzduch, ale stejně dobře i podtlak oproti atmosferickému vzduchu :oP Když se večer kouknete na počasí taky vám nebudou říkat nic o pozitivním tlaku (natož o negativním)

                          0 0
                          • rock  

                            Ale jasně :-) … nevím jak fouskovi, ale mně se při přečtení sousloví negativní vzduch vybavily slovní hříčky ze série Zeměplocha od Terryho Pratchetta. Uznávám, že s technikou to nemá nic společného, byla to jen neodolatelná asociace …

                            0 0
                  • djano  

                    Pa-dlistu sa musim zastat, lebo si nepamatam, ze by reagoval zavadzajuco alebo nepresne. Mozno viac ludi nastartoval svojimi pripomienkami, ale to zalezi od miery jesitnosti tych jedincov. Osobne ma vela jeho reakcii pobavilo.

                    2Teg: gratulujem k prestavbe, nech Ti to dlho sluzi k spokojnosti.

                    0 0
                    • milan1  

                      djano, jsme u tématu, prosím vysvětli, jak ti ho pádlista objasnil? nebo jak tě nastartoval sým příspěvkem, že tomu rozumíš lépe.

                      0 0
                      • djano  

                        Asi som sa nepresne vyjadril. U nas je obrazne nastartoval=nas.al. Ak sa mozem citovat : „Pa-dlistu sa musim zastat, lebo si nepamatam, ze by reagoval zavadzajuco alebo nepresne.“ – v tomto pripade to plati, technicky nic nespravne nenapisal, aj ked to co pisal priamo nesuvisi s temou. Ina vec je, ze do Teba sa dost navazaju, to si nesmies vsimat a reagovat na to, lebo sa to bude stupnovat – ja som tiez vo veku 40+, ale najlepsi trening na taketo situacie je dospievajuce dieta, to cloveka vycvici a nejake utoky ma nevytacaju. Pomyslim si svoje. Okrem toho mam celkom rad humor (nie invektivy), aj na moju adresu.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          To asi nenosis turban, ze? :)

                          0 0
                        • milan1  

                          To srovnání s dětmi samozřejmě beru ale ty děti tady jsou už přeci jenom trochu odrostlé :-) Psal jsem to už mnohokrát, že žertování v technických diskuzích není to pravé a odvádění od tématu je zhola zbytečné. Nevěřil bys kolika lidem to zamotá hlavu a z jednoduché věci se stává najednou cosi strašně složitého.V roz­vrtávání témat je tady dost mistrů. Naproti tomu ti samí mistři, když nmají něco řešit, tak najednou vidíš, že neznají nic. Možná to nerozeznáš ale dost takových mistrů se podepsalo třeba v diskuzi o tom, co vlastně dělá ETA u Marzocchi zda to tlumí nebo netlumí. Třeba tě to nezajímá ale na takovýchle příkladech rozeznám jak oni, „odborníci“ ,v tom mají guláš a nic nevědí. Když se potom jeden, či několik z nich začne realizovat v rozvrtávání a napadání, tak je to pro mě opravdu smutný pohled na to jak, a na co, si tady hrají.

                          0 0
                          • djano  

                            Takych „odbornikov“ poznam osobne dost vela. Zial niektori sa tym aj zivia.
                            Tvoje stranky som zatial nenavstivil, ale som rad za kazdeho, kto svoje skusenosti a poznatky da k dispozicii ostatnym, dokonca zdarma. Len kazdemu sa nezavdacis… Porovnanie s detmi je k veci, dcera ma 19, predpokladam ze zopar ucastnikov fora nema ani tolko. A nakoniec : ETA ma zaujima (mam MXC ETA) a bude ma zaujimat aj MC (prisla Revelation).

                            0 0
                            • milan1  

                              Mail na mě máš v profilu a mé stránky jsou www.tuning-test.cz hlavní hledej pod horní lištou v rozbalovacích roletkách. Pokud máš nějaké dotazy, které tě zajímají a nechováš se samozřejmě jako dítě, tak mi napiš, tady něco vysvětlovat je zcela zbytečné.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Treba proc jsem jeste nebyl schopen si v profilu aktualizovat odkaz na svoje stranky. Omluvte me. Musim jit lulat :)

                                0 0
                              • djano  

                                Dakujem, urcite si to pozriem. Otazky mozno casom budu, len s tym chovanim je to otazne – manzelka tvrdi ze sa chovam ako male decko (vzdy ked si kupim nieco na biky).

                                0 0
    • jaski  

      muzes mi taky poslat na mail jak si toudelal a ty popisky?taky porad neco vyrabim a docela byme to zajimalo.jo a kdyz mas taky vybavenou dilnu nemoh by si vyrobit sroub 25 prumer a stoupani 1?

      0 0
      • Teg  

        Pruměr 25 stoupání jedna jsem taky nevyráběl, nemam doma soustruh – použil jsem tu zátku co tam byla, jinak co vím tak komersia už nemá žádný zátky tohohle průměru. Možná skus vymyslet to jinak

        0 0
        • jaski  

          ja to potrebuju na kotoucovku-ma ztrhlou pulku tohohle zavitu a nejdeuplkne doladit a navic je to nebezpecny.jinak to nejde vymyslet zkousel sem to

          0 0
    • alinceb  

      Troška úterní archeologie:

      Na mého Sectora se mi povedla akvizice poměrně zachovalé Manitou Mars Coil TPC z roku 2001. Vidle chodí poměrně hezky a je lehoučká, ale napadlo mě, jestli by na ní nešel dodělat lock.

      Včera sem se o tom při návštěvě jednoho servisu zmínil majiteli, on zašátral v harampádí a vytáhnul o rok starší Marsku Air s lockem (jinak mrtvá – vydřené kluzáky). Mám 2 otázky:

      • půjde předělat lock na mojí vidli? Bude stačit vyšroubovatstá­vající TPC tlumení a nahradit tlumičem s lockem?
      • má cenu a půjde to vůbec předělat mojí pružinovku na Air?Odšrouboval sem víčko ze vzduchovky a nic pod ním není. Vidli sempořádně ještě nekuchal (teda zatím jen XCR), tak mě ta jednoduchostpřek­vapila. Jsou ty vidle nějak rozdílné, nebo je šasi stejné?

      Je tu nějaký kompetentní pamětník? :)

      0 0
      • scret  

        slusna archeologie:)

        Bohuzel si uz nevzpomenu jestli jsou 2000 a 2001 konstrukcne stejne…:( Nemely 2000 jeste karbonove podkovy?

        Tak jako tak by mohlo jit teoreticky prehodit tlumeni, resp. lockoutova patrona…

        S predelanim na vzduch to uz bude slozitejsi operace… Ikdyz zase teoreticky by nohy mely byt stejne a tak by to slo prehodit z te poskozene marsky…

        Stejne si ale myslim, ze vzduch.pistek bude vydrenej a nebude tesnit…

        0 0
        • alinceb  

          No mně se v tom nechce vrtat, pokud nebudu mít jistotu, že to půjde složit a bude to fungovat. Taky by mě zajímalo, jak ta vzduchová Marska chodila…:)

          Taky bych mohl použít kompletní spodní nohy z té vzduchové a z mojí vzít jen korunku s kluzákama a sloupkem. Ta vzduchovka má suchá 1350g a moje pružinovka 1550g.

          Ještě koketuju s myšlenkou úpravy locku na dálku…:)

          0 0
          • scret  

            no, mit jistotu asi nebudes… Mozna bych zkusil napsat do progressu a zeptat se nejakeho letiteho mechanika – uz si nepamatuju jak se kdysi jmenoval primo ten pres Manitucka…

            Spodni nohy ze vzduchove… Zas nevis v jakym stavu jsou pouzdra…

            0 0
          • JSt  

            fakt bud rad za pruzinu bez locku a o vzduchu nespekuluj.

            vzduchova marska fungovala tak, ze bud byla prefucena a nefungovala nebo chodila po dorazech. kdyz dostala moc velkou ranu, tak si ufoukla, ucvrkla trochu oleje a byls na dorazu nastalo. :-D

            trosku to zvelicuju, ale fakt to byly strasne nespolehlivy vidlice.

            0 0
      • JSt  

        na origo lock se vykasli. byl natvrdo a neznam vidlu, kde by alespon jednou nebyl prorazenej. spis vickrat na jednom exemplaru. :-/

        0 0
        • alinceb  

          Lock vypadá v cajku. Sekáč bude do budoucna na šotolinové rychlovky. Navíc skoro každá moje vyjížďka začíná půlhodinovým výjezdem do Jizerek a to je dost otrava, když to furt houpe…

          Pružinu asi teda nechám, ale lock zkusím přemontovat…:)

          0 0
          • mr.antik  

            musíš šlapat do kruhu a dát si výš řidítka

            0 0
            • alinceb  

              A když jdu ze sedla, tak mám taky šlapat do kruhu?

              0 0
              • mr.antik  

                nesmíš se koukat na vidlu, to je jen psychická záležitost

                0 0
                • alinceb  

                  Tak dík…:)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    spíš by mě štvalo, kdybych slyšel škrtání špalků při jízdě ze sedla…

                    0 0
                    • alinceb  

                      To ale nezáleží až tak na vidli, jako na výpletech a zařízení brzd…:)

                      0 0
                      • scret  

                        ale jo, taky zalezi:) ale kotouce taky cinkaj nebo si obcas skrtnou a to nikomu nevadi:))

                        0 0
                • pepek  

                  To mi připomíná odpověď jednoho člena LV-kliky, který na moje překvapivé zjištění, že jedouce za ním, vidím houpání zadní stavby i při turistické jízdě po rovině, pravil: „Pocitově se to nehoupe“ .

                  0 0
              • vasado  

                nevim jestli do kruhu, ale tak aby ti nehoupala :-) když jsem čerstvej tak to technicky jde pár km zvládnout, ale jakmile jsem unavenej, tak šlapu hrozně a vidle se houpe :-/

                0 0
        • scret  

          mel jsem nekolik vidli s tvrdym lockem a pokud neni clovek debil, nic prorazenyho se nekona…

          0 0
          • JSt  

            a to pocitej s tim, ze jednou ten debil proste budes. staci jet zavod, stojka se ti zlomi do sjezdu, sotva visis ve skupince, vidle nepruzi a naraz pruzi nafurt. ;-)

            0 0
        • alinceb  

          Tak sem to včera přehodil. Lock sice zamyká, ale až zhruba ve třetině zdvihu…že by málo oleje? Netušíte, co tam patří za olej?

          Jinak mě překvapilo, v jakém stavu bylo původní TPC tlumení – jak když bych ho vytáhl z nové vidle…:)

          0 0
          • scret  

            to vis, stare dobre Manitou… Obvzlast kdyz uz v te dobe melo sofistikovane tlumeni o kterem si RS, M atd mohlo jen nechat zdat:)

            Jinak tam nejspis bude asi malo oleje, patri tam 5ka tlumici.. mnozstvi si budes muset najit podle rocniku a typu vidle a zdvihu… nemam to v tomhle kompu bohuzel…

            0 0
            • alinceb  

              Tak vidle nakonec zamyká dobře. Během vyjížďky se zamknutá propadne tak o 10% a pak už drží. Zatím maximální spokojenost a kupodivu se v technických sjezdech ani moc nekroutí…:)

              0 0
              • scret  

                takze stacil jen ten olej? jinak, prendal jsi jen lock?

                0 0
                • alinceb  

                  Ani olej sem nemusel dolévat. Prostě při jízdě zamyká líp než když jen tak stojí. Lock sem normálně vyšrouboval z té mrtvé a našrouboval do svojí…:)

                  0 0
          • mr.antik  

            boudeš to mít na kotoučích? Docela by mě zajímalo kroucení (já to mám na véčkách, takže je to jedno)

            0 0
            • alinceb  

              nn, mám to taky na véčkách . Vzhledem k tomu, že mám rozestavěné 2 HáTéčka na kotoučích, tak tohle můžu nechat na véčkách…:)

              0 0
              • scret  

                ted me napada, to je puvodne ta moje vidle?:)

                0 0
                • alinceb  

                  Jak to mám vědět?

                  0 0
                • mr.antik  

                  né, tu mám já:

                  http://www.bike-forum.cz/…ig/kona2.jpg

                  0 0
                  • scret  

                    aha:)

                    ja vedel, ze nekomu sla z B-F, ale uz jsem nevedel komu:)

                    Fesacka kona…

                    0 0
                    • mr.antik  

                      nojo, kona je teď v krabici v suchu na půdě. Bohužel to není uplně retro, ale za dvacet let to bude jedno :-)

                      0 0
                      • scret  

                        KHS taky nepujde z domu…:)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Občas mám cukání na to koupit něco „dobového“, ale rozum zvítězí. Ale kdyby se někdo něčeho zbavoval… :-)

                          0 0
                          • scret  

                            ja toho mel doma spoustu, krasny kousky, treba nejety… Ale pak jsem se na to vybodnul a prodal to… Co s tim, akorat to doma zabira misto a lezej v tom prachy… Takze jsem si nechal na KHSo XT 02 a mam tam jeste nejaky XTR 02 (razeni, saltr a brzdy) a to mi staci…

                            0 0
                            • mr.antik  

                              no já třeba bych chtěl nějaký starý kola a vyvaklaný řazení. Ale třeba ty Avid brzdy s podkovou :-)

                              0 0
                              • scret  

                                avidy s podkovou se k tomu budou hodit…

                                Razeni atd. uz nemam…

                                Ted jsem poslal oddiemu STX saltr a STX RC razko…

                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.