• navikin

    Uvažuji o změně rámu a jeden z horkých adeptů je bohužel bez čepů na V brzdy. Nyní mám ráfkové SRAM9 a ráfky Mavic Ceramic = absolutní spokojenost s účinností a dlouhými intervaly mezi nutnou údržbou (jednoduchou)! Proto si myslím, že by mi stačily mechanické kotoučovky. Můžete mi někdo sdělit plusy a mínusy brzd Hayes a Avid? Ivan

    0 0
    • goofy  

      Avid – brzdi Hayes – nebrzdi :o)

      0 0
    • Twister  

      Mám asi 2 měsíce Avid BB7 a spokojenost. Účinnost asi na půl cesty mezi bývalýma v deorkama s kool-stopama a deore hydraulikou, podle mě výborná dávkovatelnost a dokonalá seřiditelnost. Zkoušel jsem ještě na pár metrech Hayes MX 2 a je to tak srovnatelý s kvalitníma véčkama. Osobně bych je ale nebral.

      0 0
      • navikin  

        Mě Deore V absolutně nestačily a rozdíl mezi nimi a Sramem na stejných ráfkách a se stejnýma gumičkama byl neuvěřitelný (i když ta Sramy vypadají tak humpolácký).

        0 0
        • Pekáček  

          Já myslím, že u „V“ brzd je to vždy otázka jaký dáš špalíky. Raději Altusy s Kool-stopama než XT nebo Avid s origoš špalkama.

          0 0
          • Vilém  

            A nedavali se k Avidum Fibrax spalky?Ty mi brzdily dobre.

            0 0
            • Pekáček  

              Já měl u Avid Arch Rival v botkách Avid něco, co děsně chytalo špony.

              0 0
    • Radek Broz  

      Avid BB7 bude urcite dobra volba. Novy Hayesy uz udajne brzdi lip, ale po zkusenostech se starsima MX bych do nich urcite nesel.

      0 0
      • goofy  

        To sou inovovane stavajici modely, nebo uz je i MX3? Sem nejak zaspal dobu…

        0 0
        • goofy  

          Uz sem si je nashel, a spomnel si ze sem o nich vlastne slysel… Zase tu radil ten nemec, co mi porad schovuje veci…

          0 0
        • Radek Broz  

          Oni maj ted predelany vsechny (terba MX1 napadne pripomina BB7 www.hayesdiscbrake.com/…ec_mx1.shtml) )Bracha nedavno nejaky zkousel, tak mi prave rikal, ze uz to brzdi lip, ale ktery z nich to byly, netusim.

          0 0
          • goofy  

            Jo prave sem taky kontroloval stranky… No hlavne ze uz konecne si jde u nich koupit i 7" kotouc. Skoda ze ted to nejspish (snad) dlouho potrebovat nebudu… :o)

            0 0
    • lubos  

      Ktery ram to je ? Nekdy se delaji i s Vckami a normalne na kole jsou bez, kdyz je kolo postavene na kotoucech .. treba Giant.

      0 0
      • navikin  

        scott genius

        0 0
        • Twister  

          Jé, tady se někdo má. Potají o něm sním…:)

          0 0
        • lubos  

          hmm, ale jak se tak divam, tak se ramy delaji i pro Vcka … fakt to nejde sehnat na Vcka ? Jinak kdyz tak jedine Avid , snad bys nechtel na Scotta davat Hayes?!

          0 0
        • navikin  

          upřesnění – jetý, ročník 2004

          0 0
          • lubos  

            A jo, tak to pak nenavyberas … ber kdyz tak Avid. Nebo hydrauliku :)

            0 0
    • McBlacky  

      nevím co řešíš při ceně 2000kč za hydru je docela blbost kupovat mechaniku. a jestli máš řazení a páku dohromady tak to prodej a kup jen páčky což by finančně mohlo být plichta

      0 0
      • navikin  

        Řazení mám Sram – tedy samostatné páky. Jsem asi nějakej staromilec – pořád mám zafixované to, že si chci vědět s těma brzdama rady při nějaké poruše. Chci si je taky (když to bude nutné) doma servisovat bez rizik hydrauliky všude kolem (viz jiný a vtipný příspěvek).

        0 0
        • McBlacky  

          a co bys asi chtěl na hydrách štelovat? mechaniky když se ti zaserou lanka tak musíš čistit/měnit bovdeny u hyder ne. Jediná pruda je zavzdušnění, ale to u deore (jsem měl na mysli) zvládneš za 15 minut a potřebuješ navíc akorát hadičku (koupíš kdekoli). Kolem mě dost lídí vozí deorka, sám už je vozím taky a musím říct že hydry proti mechanice maj chod i účinnost jinde. Toho že vyrveš hadičku bych se nebál a i to servisnout je na max 30min pokud to děláš poprvé

          0 0
      • Radek Broz  

        No ja ted treba planuju prechod z Hayes HFX9 na Avid BB7 mechaniky. Ne vsechny mechaniky jsou spatny;-)

        0 0
        • enjoy  

          ty asi nepotrebujes moc hladkej chod paky:-)

          0 0
          • Radek Broz  

            Uvazoval jsem stejne jako ty, dokud jsem to nevyzkousel;-)

            0 0
            • enjoy  

              tak nevim jestli jses kouzelnej dedecek,ale ani s nokonama to proste neni ono.

              0 0
              • djano  

                Nokony nemam, ale BBB (sada bowden+lanko potiahnute teflonom – bowden v jednom kuse) mi chodi hladsie ako hydry 525.

                0 0
                • vlk  

                  :o))

                  0 0
                • McBlacky  

                  :)

                  0 0
                • pepino  

                  Kapalina má větší odpor než drát v kabelu? Žjóva:-)

                  0 0
                  • lubos  

                    Proc by tomu tak nemohlo byt ? Premyslej. Kdyby kapalina z principu byla bez odporu, jak by asi fungovalo olejove tlumeni :)

                    0 0
                    • mar_tin1  

                      a tato vlastnost s tym ako suvisi?

                      0 0
                      • lubos  

                        No jednoduse. Protekajici kapalina klade odpor. Jak velky je dane tim, kudy proteka, jak proteka, a jaka kapalina to je. Plus, system hydraulicke brzdy neni jenom vec kaapliny. A zovseobecnit to do te miry, ze tvrdit, ze jakakoliv hydra brzdi lepe, a paka lepe chodi nez jakakoliv mechanika je znakem nedostatku prakticke i teoreticke zkusenosti.

                        0 0
                        • kovar  

                          ale no tak. Nějaké dynamické chování kapaliny v kotoučovkách můžeme s klidným svědomím ignorovat.

                          0 0
                          • lubos  

                            tak jo :) Ale u nekterych vyrobcu jeden nikdy nevi :( Uz jsem mel v ruce i hydry, kde to slo dost ztuha … ale jak to uz nekdo tady poznamenal, je to nejspis zalezitost pistku.

                            0 0
                        • mar_tin1  

                          ale podla mna to s pohybom kvapaliny v brzdovom systeme nesuvisi… tlmenie je predsa o niecom inom, nie? tam kvapalina tecie cez nejake trysky a tym kladie odpor. v brzdovom systeme moze mat tak odpor jedine kvoli treniu o steny hadice (prasata). pokial viem, tak v brzdovom systeme nie su ziadne trysky, cely objem kvapaliny sa len presuva… samozrejme, tvoja posledna veta je ok, urcite sa (niektore) mechaniky daju vyladit na co najmensi odpor, podla mna je ale odpor pri hydrach sposobeny skor pruzinkou na pake, pripadne na doskach… ale to je len moja teoria dost slabo podporena praxou (skusal som hayesy hfx9, deore lx, shimano 475, deore hydra, z toho dlhsou jazdou akurat tie lx, hayesy mali urcite tuhsi chod ako shimano hydry).

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Ackoliv bych nechtel vyvracet nic z toho co jsi napsal, tak bych mel stejne namitku… ta kapalina se prece „presouva“ z valce o vetsim prumeru krz uzkou olivku do hadice mensiho prumeru a podobne u trmene a… expanzku do toho radsi michat nebudem :) … ale to jen tak na okraj.

                            0 0
                          • lubos  

                            no, lenze, tryska je prave o tom, ze tlmi. Cize urcita viskozita kvapaliny vs. urcita sirka trysky dava tlmenie. Ale … ako pise kovar, u normalnych hydier to mozme zanedbat. Ale rovnako, pokial mas minimalne trenie lanka v bowdene, co nie je problem dosiahnut, tak odpor je porovnatelny ⇒ ziadny. A vsetko je potom o tom, aky odpor kladie pruzina v brzdiacom systeme. Vyhoda hydry je potom v tom, ze do systemu nevlezie bordel. Ale neznamena automaticky, ze pojde lahsie .. prave kvoli celkovemu prevedeniu. A z praxe to poznam .. a ty tiez, ked mas skusenost medzi hayes a shimano. A to hayes chodi este lahucko oproti niektorym inym. A kokretne ten jeden Avid co som skusal, chodil vyrazne lahsie ako hayes. Cim ale nie som nejakym zastancom mechanickych kotucoviek. Som zastancom teorie, ze brzdy mauu brzdit, a nema zmysel rozbijat orech parnym kladivom, a nema zmysel cpat sialene peniaze obchodnikom za nieco co za to nestoji.

                            0 0
                  • Peslezedirou  

                    Záleží na brzdě, zkoušel jsem hydry ,které měly větší odpor než V brake, ale to je nejspíš záležitost pístků.

                    0 0
                  • JSt  

                    a tos cetl kde? nepsal nahodou, ze paka u jeho mechaniky ma hladsi chod nez u nejake hydry?

                    0 0
                • Dijck  

                  :))

                  0 0
                  • Haryk  

                    No nevím nevím,chlapci.Kámoš si dal na kolo hydry Deorka a ty byly,co se výkonu týče,tak ubohý,že se slzou v oku vzpomínal na Véčka…možná,že někde udělal chybu,s tím smíchem bych to ale nepřeháněl.

                    0 0
                    • kovar  

                      ano, asi někde udělal chybu

                      0 0
                    • Vilém  

                      Tak to mas pravdu,Havros je ma proklety a muzes s nima delat co chces.

                      0 0
                    • enjoy  

                      pred par lety jsem u nekho zkousel deorka 525ky a chod paky i brzdnej ucinek byly docela odrazujici:-).od ty doby jim moc neverim a to vychvalovani nechapu.ale asi teda taky spatnej kousek:-)

                      0 0
                  • djano  

                    Vela usmevu toto tvrdenie vyvolalo aj u zopar znamych ksichtov co jazdia hydrauliky, ale ked si skusili chod CPS ich to preslo. Pepino : to som nikdy netvrdil (a 525 som kupil preto, lebo sa mi nepacil vacsi odpor Hayes paky).

                    0 0
                    • TomK  

                      Jezdil jsem CPS i s SD7 pákou. Brzdilo to velmi slušně. Potom jsem se rozhodl dát kotouč i dozadu a koupil 525. V tu ránu letěla CPS z kola a přibyla i druhá 525. Zpět k mechanikám ni krok :-)

                      0 0
                    • pepino  

                      No jo,nechal jsem se strhnout mládím:-) Já měl nejdřív Avid CPS s aligatorem a teď 525. Srovnání chodu jak suchá panna s pěkně promazanou..no fuj,už jsem zas nechal strhnout:-)

                      0 0
                • honzarb  

                  lol

                  0 0
          • lubos  

            Hmm … no nevim jak ty ale mel jsem moznost zkouset na jednem bajku mechaniky Avid a chod packy byl stejnej jako hydra a odpor byl mensi nez treba u hfx9 co mam ja. Takze asi tak.

            0 0
            • Vilém  

              Ten odpor u hydraulik by sel upravit vymenou pruziny pod pistkem.

              0 0
              • lubos  

                Ano, to by slo. Ale nestezuji si .. zas vyhoda hydry je v tom, ze chodi porad stejne a nemusi se na ni sahat. Tedy pokud nehodou nezacne tect :)

                0 0
                • Gatier  

                  to ja si celkom pochvalujem nastavenie vzdialenosti na hydrach

                  0 0
            • kovar  

              tak hurá do mechanik. ha, ha, ha

              0 0
            • marapara  

              Ještě záleží na páčkách. Já mám BB7 a páčky Avid SD5 a mám to naštelované na tuším cantilevry a brzdí to lehce jako na hydrách a brzdí stějně jako deore. Akorát to lehce poprožuje, na co jsem si už zvykl. Ještě mám vepředu kotouč 180 mm.

              0 0
        • McBlacky  

          děláš velkou chybu…

          0 0
    • jirka88  

      rozhodně ne mechanické kotouče deore…fakt se to blbě seřizuje,musíš to štelovat pořád takže imbus neustále sebou,brzdná učínost mě taky neoslnila, přišerně se to hřěje a celé je to na h.....nic:)

      0 0
    • jpl  

      Loni jsem řešil podobný problém, hlavně kvůli nové vidlici bez čepů. Mám GF Sugar + RS Reba, z véček XT + keramik jsem přešel na Avid BB7. Když opomenu decentní váhový přírůstek a nějkou tu korunu navíc za brzdy, náby a ráfky, tak max. spokojenost. Účinnost na XC max. dostačující. Chod s bovdeny a lanky Jagwire (kevral, teflon) lehoučký. Navíc teď v zimě oceňuji bezproblémové bržedění na sněhu. Takže doporučuji.

      0 0
      • MartinXC  

        Tak právě sníh a břečka mě přesvědčuje, že hydra je asi vhodnější – na kluzkém povrchu jemněji dávkuje brzdnou sílu – na předním kole to považuju za docela důležité. Ale zatím se držím CPSka taky.

        0 0
        • jpl  

          Hydry neumím posoudit, jel jsem na nich jen jednou. Ale s mech. nemám problémy, když vjedu na led, letím hydry nehydry, tam je to spíše o štěstí atechnice jízdy. Psal jsem o přechodu z véček na kotouče. Jinak v zimě upřednostňuju sníh před břečkou a ledem … :-)

          0 0
        • jpl  

          Pro doplnění: O ledu jsi nepsal, já vím. Na sněhu s dávkovatelností zatím nemám problémy, ale to asi především proto, že jsem znal problémy s véčkem, kdy to prostě nebrzdilo. Dávkovatelnost taky není vše, když není technika a např. plášť, který brždění udrží.

          0 0
          • MartinXC  

            Vloni a předloni byl tady na brněnsku sníh, nebylo ho moc a šlo na něm normálně jezdit. Letos je spousta břečky (voda, sníh, teplota kolem nuly) a každý výlet z kopce dolů je o hubu – stačí malinko víc přebrzdit. Proto zmiňuju nevýhodu mechanického brždění. Jinak za podstatnou nevýhodu vidím nesouměrné namáhaní vidle, ale to je o diskusi V x kotouče.

            0 0
            • McBlacky  

              jj mechanika nebude mít nikdy takovou dávkovatelnost jako hydra. Osobně si myslím, že hlavní bonus hydry není síla ale dávkovatelnost. Kdo hydru nezkusil neví vůbec co si pod tímhle pojmem představit.

              0 0
              • Pebe  

                Jako že teď už to přibržďuje bez kvičení, teď už to brzdí s kvičením a potom už se mi rozvibruje zadní stavba :-)))

                0 0
                • McBlacky  

                  :) ješte to chce trochu tuning ta tvoje brzda…

                  0 0
                  • Pebe  

                    počkej, jak vono se to.....jo už vim, RÁM :-)))

                    0 0
                    • McBlacky  

                      nj voni meridy jsou tím vibrováním prosfláklý, dost rámů šlo na výměnu,…

                      0 0
                      • Pebe  

                        No jo, ale po záruce a s „úpravou“ zadní stavby mi to asi nevemou :-))

                        0 0
                      • lubos  

                        jj, hardtail Matss Comp 2002 vibruje nechutne s hayes hfx9.

                        0 0
                        • dessloch  

                          Chyba neni len v ráme ale aj v brzde. Mám Matts03, ked som mal HFX9 vzadu, tiez strasne vibrácie, presiel som na XTR-ko a prestalo, asi preto ze je z jednoho kusu bez adaptera.

                          0 0
                          • lubos  

                            Tiez som nad tym uvazoval, zda sa mi, ze z mechanikami som ten problem nemal. A rovnako som neskusal hydry na LRS rame. Len na HT. Hmm, takze moje tuseni bolo spravne, ze je problem s brzdou.

                            0 0
                  • djano  

                    myslis tak, ze pred vibaciou zadnej stavby chyba stupen „brzdi s ukrutnym kvicenim“ ?

                    0 0
              • Dijck  

                Suhlas..

                0 0
              • Peslezedirou  

                Je to věc názoru, pokud bych se musel vrátit k V brake tak to pro mě nebude zas tak velká katasrofa. Přechod na disk mě stál při udržení stejné hmotnosti cca přes 20 kolíků :o( V brake má pořád co nabídnout, líbí se mi na ní její přiblblost, jednoduchost, váha. A rozhodně ti přinese v zimě víc zábavy a adenalinu. S hydrou je to nuda, furt brzdí stejně......

                0 0
                • enjoy  

                  me teda nebrzdi furt stejne(v zime)­.predni i celkem jo,ale zadni se stejne jako na suchu nechova.mozna za to muzou desticky BBB,nevim.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Myslel jsem to trochu nadneseně :o) U hope Mini mi taky výkon ve sněhu klesá, ale spíš u přední bo na ní mám jíný desky než vzadu, origoš metalický a ty brzdí hůř. Už se přišlo na to proč musíš Mono4 rozbrzďovat.....

                    P.S. Hope nezkutečně kvičí jako pořízlé podsvinče

                    0 0
                    • enjoy  

                      prislo:-).byly to originalni desticky:-). jinak je taky pravda ze kvicej jako prase:-)),ale ted s novyma deskama je to uz mnohem lepsi,ted uz jenom tak varovne(na lidi) kviknou a pak dobry:-). ale az tam dam opet sintrovany desky,protoze ty BBB jsem vzal jenom proto,ze jsem nemel chut chodit do dalsiho bikeshopu,tak uvidim.

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Teď v tom mám guláš

                        metalický: příměs kovu, dýl vydrží míň brzdí sintrovaný: méně vydrží, líp brzdí

                        Ok?

                        Mě se právě taky stává, že přední na které je metalická musím trochu rozbrzdit :o) Ale jinak jsou ok. Hope snad tenhle rok taky dělá sintrovaný, cca 800kč i s pružinkama, dobrý refenrence jsou na kool stop cca 450 bez prižinek.

                        0 0
                        • enjoy  

                          tak ted v tom mam gulas i ja:-). je jasna tvoje poucka,to plati.jenom bych priste rad koupil ty sintrovany koolstop a u nich zakoncil experimetny at uz to brzdi jak chce.doufam ze dobre:-). jinak teda,myslel jsem celou dobu ze moje original desticky hope,jsou sintrovany?

                          0 0
                          • Peslezedirou  

                            Jejda, raději toho necháme nebo z guláše bude vlašskej salát :o)) Teda pokud se nepletu tak do nedávna dával Hope na brzdy metalický a 05 začal dávat standardně sintrovaný.Ale fakt si nejsem jistej. Počkáme si raději na odpověď nějakého věci znalejšího člověk :o)

                            0 0
              • Peslezedirou  

                Dokonce si na přílišný účinek hyder stěžoval jeden týpek tady z fora a tak si úmyslně zavzdušňoval přední brzdu aby nebyly tak ostré, filuta jeden :o), ale už si nepamatuju kdo to byl.

                0 0
              • lubos  

                Muzu srovnat mechaniky HMX1 a hydry hfx9 HD. Davkovatelnost stejna, resp. mechaniky maji lepsi. Podotykam ale, ze ty mechaniky maji zvetsenou paku, a cantilever paky, jinak bych toho s nimi moc nenabrzdil. Plus, zasnezene kotouce nebrzdili vubec :) Ale budu muset znovu nahodit mechaniky abych si po case mohl znovu srovnat oba systemy.

                0 0
                • McBlacky  

                  hele tos musel dostat ale nějakej zmetek to HMXso, protože fakt jen málo uživatelů si je chválí :)

                  0 0
                  • lubos  

                    Zmetek jsem si z toho udelal sam :), jinak bych to brzdou nazvat ani nemohl. Takhle o tom muzu rict, ze je to pouzitelny. A to vazim ne moc.

                    0 0
      • alpo  

        Tuto sestavu mám také už 3roky a je super.
        Prověřeno v Alpách.
        Hydrauliky, a to i velmi kvalitní = drahé, jsou zbytečné a více náchylné na poškození.

        0 0
        • blue  

          jaky poskozeni mas na mysli?

          0 0
          • Gatier  

            no poviem to asi tak: do servisu chodi viac ludi z hydrami ako s mechanikami :)

            0 0
            • blue  

              to je mozny, ale vypovidaci hodnotu o poruchovosti hyder a mechanik to nema zadnou

              0 0
              • Gatier  

                aha

                0 0
              • lubos  

                Na mechanike se ti nema co pokazit. Na hydre ano :)

                0 0
                • enjoy  

                  pan bude asi stastlivec:-).nebot jeho mechanika funguje z nejakych zazracnych duvodu bez soucastek z nich slozenych:-)

                  0 0
                  • lubos  

                    hmm, no ja nevim, telo zesroubovane ze dvou kusu, sroub na dotahovani jeden desticky a desticky samotne. Plus samozrejme otocny kus napinany lankem. Toto vsjo. A hydra pokud mi je znamo tam ma navic n kusu tesneni, hadicku, olivu, a packu, se kterou je problemu nejvic. Toz tak.

                    0 0
                    • TomK  

                      Zato tam hydra nemá nic otočného a nic štelovacího, páč se to pěkně sešteluje samo. Tož tak :-)

                      0 0
                      • lubos  

                        Jj, to samo tady porad nekdo resi, jak se mu zadiraji pistky a musi rozebirat. Si projdi historii, kolik lidi tady porad neco s hydrami resi .. tece prase, tece packa, hadica problem, pistky problem, kapalina problem. Resil tady nekdo nekdy mechaniku ? Krome toho , ze nebrzdi ? ;-)

                        0 0
                        • vlk  

                          no tak problém s tím zde mělo jen pár lidí a většinou to bylo u nekvalitních levných hyder-počátky hyder byly plné problémů, u dnešních typů už to mají vychytané.

                          O mechanikách možná moc lidí nepíše, protože, je každý schopen si je sám opravit.Jistě už někdo přetrh lanko apod. PS mechaniky se přecijen řešili.Především bovdeny typy pák s kterými to brzdí dobře a s kterými ne, jaká lanka, čím utěsnit bowden proti bordelu apod..

                          0 0
                          • djano  

                            Som asi z tych stastnejsich, este sa mi nic nepokazilo na mechanikach ani na hydrach. Jedine co menim dosticky a 525 som raz odvzdusnoval.

                            0 0
                          • lubos  

                            No ano, to se resilo, ale bowden a paka neni mechanicka kotoucovka. Sice je to nutne pro brzdeni, ale neni soucasti. Proste si tam muzes dat co chces, kdy chces, nezavisle .. ne jako u hydry. A to je to co pises prave .. levne, nekvalitni hydry . A jsem u korenu veci. POrad se resi to samy. Nekdo se zepta jestli mechaniku nebo hydru a nedejboze mu poradit mechaniku, kdyz hydry jsou takove skvele. Jo, jsou, ale asi tak 2 z 10ti, a stoji asi 5× tolik. A to uz nikdo nerekne.

                            0 0
                            • kovar  

                              tak jmenuj těch 8 neskvělých.

                              0 0
                            • Pá-dlista1  

                              U hydry si taky muzes vybrat hadice nebo i paku… kdyz chces, ale zase jen z hydraulickejch, stejne jako nebudes na mechaniku roubovat hadice od hydry. Jedina mechanika co za neco stoji (podle ohlasu tady) ma jen samotne prase drazsi nez dost dobra (podle ohlasu tady:) kompletni hydraulika.

                              0 0
                        • McBlacky  

                          možná taky proto že mechanik se jezdí mín než hyder :) doufám že si zase nevykoleduju nějaký statistický přehled :)

                          0 0
                          • lubos  

                            Hmm, toz otazka. Ja bych rekl , ze asi ani ne, ale u lidi, co jsou bikeri a ne svatecni kvazi jezdci asi nejspis hydra bude prevladat.

                            0 0
                • blue  

                  aha

                  0 0
          • Peslezedirou  

            Nejčastější poškození může být po pádu, ohnutá brzd. páka a poškození pístku. Páku na V brake jsem za 5 let ohnul jen jednou a za dobu co mám hydrauliky cca 2 měsíce jsem páčku po pádu ohnul dvakrát :o( S pístkem se zaplať Boha nic nestalo klep klep…

            0 0
        • enjoy  

          kdybych bydlel v bagdadu,tak bych asi tvrdil ze jsem vic nachylnej na poskozeni:-).ale furt nechapu proc je jeden z prvnich argumentu proti hydram vetsi nachylnost na poskozeni:-)

          0 0
          • lubos  

            Treba kdyz urves packu tak obvykle nebrzdis uz. Takhle najdes pred hospodou nejakou herku a packu prehodis a brzdis :)

            0 0
    • alpo  

      Výše napsaný příspěvek je odpověď na sestavu od JPL.

      0 0
      • enjoy  

        dekujeme za upresneni..

        0 0
      • alpo  

        Možnost poškození hadiček a hlavně pák, ty jsou (byly) na odpis po sezoně.

        0 0
        • enjoy  

          za to muze jenom tvuj spatnej vyber.

          0 0
        • alpo  

          Jezdím v Beskydech – ne po parku !

          0 0
          • enjoy  

            takze ted u mechanik menis vesele paky po sezone?:-) ps:docela zahul vedet na co ti odpovidat:-))

            0 0
            • navikin  

              To jsem teda rozpoutal smršť názorů – ale hydraulika asi vítězí. Jen dodám, že mám véčka Sram a Mavic ráfky s keramikou a kdyby mne nenutila k výměně absence čepů na rámu tak do kotoučovek ještě nejdu. Myslím, že pro XC ježdění V stačí (a moje kombinace v extrémních podmínkách – v lijáku a v blátě – např. na maratonu v L.Bělohradě 05 se účiností vyrovnala okolo jedoucím kotoučovkám – ztratily na účinnosti všichni). Jak jsou na tom kvalitativně Formule?

              0 0
              • Gatier  

                formula ne e, taliani…

                0 0
                • Lišák  

                  Copak Taliáni dělají nějaký špatný věci na kola? Dej si pozor na marzochisty! :-)

                  0 0
                  • goofy  

                    I kdyz sem Marzocchista, tak nektera vidlice si spagetaci za rameceke dat nemuzou… :o)

                    0 0
              • McBlacky  

                blbě ty lehčí modely jsou nejhorší hydry :) PS: ještě mi začni tvrdit že ti keramika za mokra bezvadně brzdí..

                0 0
                • lubos  

                  Kdo brzdi, nevyhrava :)

                  0 0
                • navikin  

                  Brzdí bezvadně. A dokonce ani avizované rychlejší spotřeba gumy v botkách oproti ráfkům z Alslitin se nekoná – dlouhodobě odzkoušené.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    hmm tak to máš asi nějaký vychytaný gumičky…

                    0 0
                  • lubos  

                    no, v jestli ti brzdi v ciste vode (treba kdyz jedes ve vode, ze jsou mokre rafky), a mas kermicku vrstvu vyhlazenu, a mas Avid spalky, tak je neco spatne … :-X Jake spalky pouzivas ?

                    0 0
                    • navikin  

                      Převážně tam bývaly nějaké gumy Kool Stop, nejřív myslím nějaké zelené nebo co bylo na keramiku doporučované, pak už různé barvy (ale většinou ty Kool Stop) ale bez nějakýho zvláštního meditování nad tou směsí (barvou). Teď už ani nevím co tam je – vydám se ale do sklepení a pokud to půjde zjistit, tak to napíšu. Zdarec.

                      0 0
                      • lubos  

                        Napis. Ja mel Shimano, predni byla ok, prestala brzdit az po chvili ve vode, zadni nebrzdila. Pak jsem dal Avid a nebrzdi ani tolik :) Coolstop jsem chtel koupit ve stanku na Sportlife, ale cukali se :( A tady v Bratislave koupit neco od Koolstopu, to spis najdu zlatou zilu .

                        0 0
                        • navikin  

                          Teď tam jsou opravdu zase kool-stop ale asi nějaký obyčejný – černá barva. Brzděj pro mě zcela dostatečně i za mokra. Možná ale máš jiné představy – za pokus ti to ale určitě stojí.

                          0 0
                          • lubos  

                            No ja bych moc-moc chtel aby to brzdilo. Myslim tim, brzdit jako zastavit kolo vubec. Ponevaz, kdyz jsou mokre rafky, a to bud hodne mokry asfalt po desti, dest pri jizde s kopce, anebo jizda v mokrom listi ci trave je totez co jizda bez brzd. Nebrzdi to vubec, a tim myslim 0%. Az po asi 5–10sekundach, to brzdit zacne, ale ne tak, ze postupne. Zacne to brzdit okamzite plnou silou .. a umis si predstavit, co na mokrom povrchu asi zpusobi tohle :) Momentalne jsem vozil cerne Fibraxy, ty se mi na normalnich rafcich dost osvedcili, brzdili vyborne i v zime, ale tady je to k nicemu … :( Zkusim tedy pripadne ty Koolstopy. Jenom jenom jestli ty nemas jeste mozna vylestenou tu keramiku.

                            0 0
                          • Pá-dlista1  

                            jj cerny… o tech jsem si taky myslel, ze brzdi… nez jsem zkusil neco jinyho :)

                            0 0
                  • enjoy  

                    ok.v tom pripade jsi bud hodne tolerantni k tomu co podle tebe znamena bezvadne anebo ja jdu do keramiky:-))

                    0 0
    • Gatier  

      Tak aby som to zhrnul: Su dobre hydrauliky a dobre mechaniky, ako aj zle hydra aj mechaniky. Dobre: Avid, Shimano, Hope, Tektro, podmienecne Hayes :)… Zle: vsetky ostatne? :) Najlepsie si precitat recenzie…

      0 0
      • McBlacky  

        takhle to nejde… je to i model od modelu. až budeš potřeba poradit tak se ozvi :)

        0 0
        • Gatier  

          tak je

          0 0
        • lubos  

          Presne. Od modelu. Ale docela casto je tohle u vsech veci. Jenom vyjimecne se da rict, ze prakticky vse od nejake znacky je good, a taky jenom obcas se da rict, ze vsechno od nejake znacky je nanic.

          0 0
      • Twister  

        Mezi dobré dáváš i Tektro? Možná je to jen moje neznalost, ale zatím jsem se se slušnou brzdou od nich nesetkal. Zásobujou véčkama levné modely pro cykloturisty a kotouče jsem viděl leda Aquily na Autoru za 22 a ty bych taky nebral. ?

        0 0
        • Gatier  

          Cital som recenzie a patria medzi lepsie mechaniky. Spolu s Hayes…

          0 0
          • Pá-dlista1  

            To zni jako ze patri mezi nejlepsi auta spolu s Trabantem :)

            0 0
            • cabbage  

              tos jeste nikdy nejel s mechanikama od tektra(lempl tuning)…;)

              0 0
          • Radek Broz  

            Mechanickej Hayes je fakt k nicemu. Muzes je odmontovat uplne a jeste usetris vahu;-)

            0 0
            • Gatier  

              blbost

              0 0
              • Radek Broz  

                Ty zase casem prozres, az vyzkousis neco poradnyho;-)

                0 0
                • hermes  

                  No já myslím, že docela podstatný je, s čím srovnáváš, já jsem nedávno přesedlal z cantilevrů na H. MX-2 a nemůžu si stěžovat :)), rozhodně nepoběžím zítra kupovat hydrauliku. To ty peníze radši dám do dovolené.

                  0 0
                • Gatier  

                  ja len, ze si ju viacero ludi pochvalovalo.. dokonca lepsie nez hydry od H (hfx9)

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Fakt jsem jich zkusil hodne, s ruznejma deskama a brzdnej ucinek mizernej u vsech. Jednu mame namontovanou na kole na skoky do vody;-) a jedna se mi tu vali v supliku. Pokud teda nemyslis ty novy – to je v podstate kopie Avidu a prej uz to chodi dobre.

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    A zkouseli oboje? ;) Ja je vozim oboje, takze muzu krasne porovnavat..... a tohle bych nerekl ani kdyby me mucili.

                    0 0
                  • goofy  

                    A ty MX-2 byly se 160mm kotouci, a HFX9 s 203 mm kotouci, co? No a pak ses pekne vyspinkany probudil… :o)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      i kdyby to bylo obrácene, tak bych nedal ruku do ohně za ty mechaniky :)

                      0 0
    • Kol.ista  

      No ja mam Avid BB5 se 185mm kotucem (neni to original Avid kotouc ale aligator). Zda se mi, ze to s tim kotoucem brzdi lip nez s originalnim. Jsem spokojenej. Mam tam hlazeny lanko a bovdeny aligator bez oleje. Brzdi skvele.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.