Vidlice na Dirt, Street a trochu do lesa...

20 nepřečtených
  • Chlebovnik

    Řeším problém ohledně vidlice… to je překvápko, co? Mám rám GT MOTO, kterej je stavěnej na cca. 130mm vidlici. Jenže v kategorii Dirt/street prostě žádná stotřicítka není.(Kromě sra*ek jako Suntour Duro nebo RUX-S, ale ten snad bude o něco lepší). Dirt jumper je na 100mm moc krátkej. Dropíky s tim moc nepůjdou. Teď tam mám marzocchi Drop- off Comp 130mm, která je (dle mého měření) dlouhá 535mm. Vzhledem k tomu, že 66 RC2X je dlouhá 555mm při 17cm zdvihu by to zas tak nakoplý bejt nemuselo, ale asi si s tim nedam Bunny-Hop, Spinu atd. Takže mi zbyl Rock Shox Pike Team (100–140mm) Takže pohoda. snad to nějakej dropík zvládne a na streetek si tam hodim nižší zdvih. Napište mi, co si myslíte a jestli víte o nějaký další „vyhovující vidlici“. Díky moc.

    0 0
    • Tomcat  

      No na 130 jde sehnat Marzocchy DJ, ale problém není v tom, že DJ vidle se nedělají se 130mm zdvihu jako v tom, že GT Moto není DJ ani street rám!!!!

      Pokud to chceš i do lesa, chceš spíš takový univezální kolo „na hraní“, takže k němu dej i univerzální vidlici ;-) . Zvol něco se 130mm a pevnou osou pružina olej. Dej tam třeba Marzoochi DropOff, Z1 , Manitou Stance, nebo Sherman Flick.

      Vidlice tipu RS, Suntour neřeš pokud se koukáš po 66.

      Ohledně 66 je to moc pěkná vidlice , slušně chodí ,ale je to žehlička takže na DJ , street je moc živá. Nastavení les vs DJ není o zdvihu, ale o tlumení a pružení. Na DJ/street budeš potřebovat vidli na natvrdo a v lese žehlit , toho změnou zdvihu ne vždy docílíš. Chtělo by to něco s lockoutem na korunce ( marzocchi , manitou)

      0 0
      • Martyss  

        „Na DJ/street budeš potřebovat vidli na natvrdo a v lese žehlit.“…Si koupí vzduchovku a podle potřeby jí nafouká…

        0 0
        • Tomcat  

          Kolo v lese není vždy XC ;-) tak vzduch nevyhrabávat! Pružina olej je odolnější a človek nemusí sebou furt tahat pumpu

          0 0
          • Martyss  

            Odolnější v čem?…jí tahat nemusíš…pokud ti stačí jedno nastavení.....:-)

            0 0
            • fousac  

              odolnejsi jako ze vic vydrzi.. pruzina ti neutece…

              0 0
              • Martyss  

                To jistě ne, ale zase ti může praskout pokud nebude dostatečně dimenzovaná. Stejně jako když nebude dostatečně dimenzované těsnění vzduchové komory, tak ti může utéct vzduch.

                0 0
                • Tomcat  

                  Jo jenže ne vidli na FR/DJ/Dh pružina na to dělaná je, ve vidli na enduro těsnění ne! Nehledě na to, že použít lockout nebo pumpičku je časový rozdíl nemluvě o prostoru že? Zvláš pokud si člověk jede zablbnout má jem multiklíč v kapse a nepotáhne bágl kvůli pumpě.

                  0 0
                  • goofy  

                    Ja myslim, ze zajimavy kompromis by mohla byt ta Z1 nebo Drop Offka… Do lesa da minimalni tlak, a na street to pifoukne a je to… Pevna osa podminkou… ;o)

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Jo jenže problem je to přifoukne. Kde, kdo a čim :-/ Litra za pumpu? Tahat sebou další bazmekt?

                      Už vidim jak vyjedeme z lesa a někdo říká ať zastavíme, že musí dofouknout, tak ho vysmějou. Tohle je jiná kategourie. Je jedno jestli RS , Fox , Marzocchi ,ale hlavně ne vzduch jako hlavní pružící element.

                      0 0
                      • Martyss  

                        „Už vidim jak vyjedeme z lesa a někdo říká ať zastavíme, že musí dofouknout, tak ho vysmějou“…to je tedy opravdu pádný argument pro volbu něčeho…:-/

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Ane ní? Proč budou kupovat něco co omezuje mne nebo i někoho jiného?

                          Jinak pokud seš „rozjetej“ není nad to při takový zastávce vytuhnout. Protože tak rychlí dofouknutí to nebude, bahno, šroubovací kryt , pumpa někde v báglu, ruce taky mají dost z tý vyjížky takže supr zastávka.

                          0 0
                          • goofy  

                            Mne se jednalo o to, kdyby se vybiral primo na street… prece nebude kupovat dve vidle a vybirat, kterou si tam zrovna hodi… Pro mne je priorita citlivost, a kdyzh bodou pokracovat, tak holt ten kousek odjedu na te chodici vidli… Este by byla varianta dve. Zastavit, a pritlumit… ;o)

                            0 0
                          • Martyss  

                            To jistě, ale pokud chceš mít 2 in 1, tak to s sebou jistá omezení nese…

                            0 0
                  • Martyss  

                    To je asi ten problém…já jsem si pod pojmem…„trošku do lesa“…představoval spíš enduro než FR…

                    0 0
            • Tomcat  

              Bohužel v mým okolí dofukujou lidi jako divý. Prostě některý RS nebo Marozocchi při drným ježdění udrží tlak , ale taky na todrsný ježdění nejsou dělaný.

              A jedno nastavení? Jak jedno charatter DJ/street není to samý jo lehonký FR. Jako nejdřím jedu městě (tvrdo) a závěr vyjížďky v lese (upustit)

              0 0
        • Radek Broz  

          Vzduch je do lesa k nicemu… teda alespon zatim.

          0 0
      • Chlebovnik  

        Pod pojmem do lesa jsem myslel spíš něco jako Dropy atd. (v rámci možností hardtail rámu) A to MOTO má proto, že se mi nechtělo tahat s těžkym CrMo rámem a radši koupil rychlej svižnej a točívej rám. Jezdim hlavně Urban Freeride takže downstairs manualy. dropy ze schodu atd. Ale problem s Dirt jumperem je, že je NÍZKEJ. A ta geometrie by utrpěla. Potřebuju prostě co nejodolnější vidlici na ňákejch 130–150mm…

        0 0
        • Tomcat  

          DropOff Jina k bacha na pověru že ocelák je těžší něš duralovej rám ;-)

          0 0
          • goofy  

            Nebo pokud neni nouze o penize, tak radeji Z1 Sport…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.