• Cllaude

    Ahoj, vypadá to že můj se odporoučel do věčných loviš? a je třeba myslet na to co koupit. Chci pevňáka, alu (možná ocel Sfinxe, ale maj dlouhý dodací lhůty). Jinak momentálními favority jsou:

    RB – CRX Duratec Sonix Trek 8500 Merida Mag Elite GT Zaskar team …

    poradte prosím, zkusenosti atp. diky cllaude

    0 0
    • rasto  

      vozim Sfinx Zona. cekal jsem na nej cca 6 tydnu. ale vyplatilo se to!! ocenuji uuuzasny ocelovy ram + perfektni pristup v prodejne. doporucuji!

      0 0
    • Alesh  

      Taky uz 3 roky vozim Sfingu ze Zona a zatim si nestezuju. Ocenuju hlavne moznost volby laku, navarek a brzd. cepu. Mit ram „na miru“ taky neni spatny. Ten muj v cca 17" vazil neco kolem 1700g. Ale nebylo to honeny primarne na vahu=slo by to stlacit urcite jeste niz. Zavolej Pavlikovi a uvidis…

      0 0
    • lubos  

      Magnesiova merida pry take rada vecne loviste :)

      0 0
    • zirecek  

      top model Superiora, uz se o tom tady debatovalo: velikost rámů : 17, 19, 21 " záruka : 3 roky cena : 5590,– včetně řízení CaneCreek vaha udavana 1350g Takhle ho kupis v www.korinekbikes.cz Za ty prachy, za tu hlavovku a za tu zaruku je to spica kauf, pokud ti nevadi hlinik. Jestli chces neco pohodlnejsiho, tak oceloveho Sfinxe, :-).Barva, geometrie na zakazku.

      0 0
      • Cllaude  

        no zatim u me vede na cely care RB CRX, ale nemam zadny zkusenosti s RB, servis event. reklamace atd. ale pripada mi to dobrej pomer cena vykon

        0 0
        • zirecek  

          s RB nemam zadne zkusenosti, ale po nekterych jejich vyrocich, je necitim jako spravou volbu. Nic proti nim nemam, jen bych asi volil Duratec z Al, ale jinak rozhodne ocel od Sfinxe.

          0 0
          • Cllaude  

            asi je rozhodnuto…RB CRX :)

            0 0
            • Meesha  

              Koukni do novyho Vela. Je tam porovnani Sonixe a CRXka. Hodne tezka volba…

              0 0
              • enjoy  

                tezka?:-) podle ceny by mi rozhodovani dlouho netrvalo:-) ale tady je omezeni do 15ti tisic,takze jo,je to tezky:-)

                0 0
                • biker007  

                  presne tak. dneska sem durateca obhlizel v krame, vypada supr, ale cena skoro 16 litru.. to podle me kluci prepiskli.. kolik stal loni? 12500 ? celkam skok :( muj dream frame je tedka RB 1300, snad ho do konce roku osedlam ;)

                  0 0
                  • Cllaude  

                    tak je na 95 % rozhodnuto…ale jediny co me zarazi je zdvih vidle…mam Z2 atom race s 80mm ..myslite ze tech 100 mm je dogma…to snad nemuze bejt takovej rozil ne? dik moc Cllaude

                    0 0
                    • enjoy  

                      rikaj ±2cm,ale jestli je to ve skutecnosti na 80ti mm problem netusim.

                      0 0
                    • tk  

                      nechci syckovat, ale prohlidni si geometrii, pocitaj s delkou vidle okolo 476 mm a i tak ma ram hodne postaveny uhly (a nizko stred). kdyz to srazis jeste o dva cm, uhly budou jeste postavenejsi a stred jeste niz

                      0 0
                      • Cllaude  

                        ted jsem mluvil se zakaznickym centrem a smerem dolu to pry nijak nevadi......nahoru by to pry nemuselo byt OK takze tadaaaaaaaa: a vitezem je RB CRX , blahoprejeme :)) C

                        0 0
                        • Pietro  

                          Dobra volba jezdim uz rok CR1300 a je to skvely ram, pred tydnem si kamos (taky mel velke dilema s vyberem) poridil na me doporuceni CRX a je nadsen. Jen si na nej musel pockat skoro tri tydny meli v RB nejak moc prace, asi budem potkevat vic RBcek nez doted. Takze hodne krasnych kilometru.

                          0 0
          • Kozel  

            Jaky vyroky? Me teda posledni dobou nic nezarazilo nebo jsem mozna jen nepozorne sledoval.

            0 0
      • radek z BF  

        Kde jsi to na tom webu, ktery ma v „novinkach“ otevreni obchodu nekdy ve II/2004 nasel? :-))) jsem nejak neuspel…

        0 0
    • tutite  

      ruský titanový rám, nebo brnkni bo Baleksport, tam Ti řeknou více, zdar.

      0 0
    • Jane  

      Podobné dilema snad budu řešit u kol na rok 2005. Zatím mým největším favoritem zůstává hořčíková Merida, nebo? by měla mít schopnost alespoň trochu pohlcovat vibrace. Jen by v Meridě pro příští sezónu mohli zapracovat pořádně na designu. Jeden známej mi sice říkal, že ještě nezná nikoho, komu by Merida nepraskla, nicméně já jezdím na cr-mo rámu od Meridy již od r. 2001 a nemám sebemenší problém. Holt, je to otázka jízdního stylu… Také jsem uvažovala o hliníkovém rámu a zadní karbonové stavbě např. Pell's XR, Fuji. Otázkou však je životnost tohoto spojení a také reakce dvou rozdílných materiálů na nižší teploty. Prý se tyto rámy nemají používat za mrazu. U ocelových rámů je strašně malá nabídka. Rám Sfinx Zona se mě zdá poměrně těžký, váhu si představuji tak 1,5 kg v 16". A navíc možnost koroze mě neláká – to mě stačí na současném rámu. A když k tomu připočtu vedení lanek po spodní rámové trubce, tak prostě stále více nacházím u mg Meridy. U hliníku se říká, že nemá schopnost pohlcovat vibrace, a je tudíž nepohodlný. Mně však na pohodlí bude trošku záležet. Pokud hliníkový rám, tak bych asi nevolila standardní slitiny Alu (7020, 7005 aj.) a šla bych do zirkonia od Treku. Duratec je nějak předražený, RB má pěkný ceny, avšak předpokládám poměrně tvrdý projev rámu v terénu, což nepotřebuju. A ještě zde zůstává ten ruský titanový rám. Nic o něm nevím, ale záleželo by hodně na ceně. Asi se na ni budu muset informovat…

      0 0
      • náčelník  

        K té Meridě – údajně praská magnezium, nikoli ocel. Ke Sfinxu – zdá-li se ti těžká Zona, zkus Foco.

        0 0
      • náčelník  

        Ještě pár teoretických poznámek: V posledním VELU je jakýsi test RB CRX a vůbec není hodnocen jako tvrdý, spíše jako komfortní. K té váze – na Mg Meridě chtěl postavit lehké kolo adweb, ale ještě na starém BF vyjádřil velké rozčarování právě z hmotnosti tohoto rámu. A hořčík také koroduje.

        0 0
        • Moah  

          Jo, ale kvuli plastum a sedlu, s tim co na tom kole bylo se tvrdost dost spatne posuzuje..

          0 0
          • Cllaude  

            no zrovna ty ultralighty od maxxisu nebo co to tam je zrovna vzor pohodli nejsou…

            0 0
      • zirecek  

        Foco od Sfinxe bych doporucl ya…

        0 0
      • TOMM  

        Ta Merida Ti nepraskla ne kvuli jizdnimu stylu ani proto že je to Merida, ale protože to je cr-mo ocel a kvalitni ocelove ramy opravdu vydrzi. Na takovou vydrz muzes s magneziovou Meridou zapomenout. Nevim proc se Ti zda SFINX ZONA tezky – ve velikosti 17" ma okolo 1700 gr i s lakem, v 16" jeste o neco mene nebo pak FOCO. Bazirujes na nejakych +/- 100–200 g copak jezdis SP? Vedeni lanek si u Sfinxe vyberes jake chces – skvely pristup. Korozi oceli se da predejit vnitrnim osetrenim noveho ramu. Pokud chces pohodlny ram, ktery neco vydrzi tak ber kvalitni ocel.

        0 0
        • Jane  

          Cenu Cr-mo rámu od Meridy, na kterém jezdím, tipuji tak na 1500 Kč – vždy? celý kolo stálo nějakých 12 000 Kč. Takže bych o kvalitě raději nemluvila. Ocelový Sfinx Foco váhově vychází pěkně, cena by se snad dala akceptovat, ale největší strach mám z koroze. Vnitřek současného rámu jsem ještě nikdy neprohlížela, akorát jsem zaznamenala rez na vnější straně rámu, a tak od té doby již rám raději ani nečistím, abych neobjevila další vady. Výjimku tvoří návštěva servisu. To pak kolo prostě umyt musím. Rozhodně se však informuji v Baleksportu na cenu toho titanového rámu. Pokud by byla do 20 tisíc, vážně bych o něm uvažovala. Na druhé straně je zvláštní, že titanový rám od Morati stojí 40 tisíc. Kdepak bude asi ten rozdíl?

          0 0
          • Jenda  

            porad ale nechapu kdyz se tak bojis koroze proc chces horcikovej ram? dyt to je asi nejkorozivnejsi kov z ktery se delaj ramy (jasne ze je to slitina ale ani ta na tom pry neni o moc lip) jo a praskne kazdej ram nekomu driv nekomu pozdeji:-)

            0 0
            • Žanek  

              S tou korozí u Mg meridy to zas tak horký nebude, Merida to má nějak ošetřený, navíc podívej se kolik vidlic má vnější nohy z Mg slitiny… A koroze u Fe rámu – zevnitř vystříkat konzrevačním olejem a pokud ho odřeš až na kov tak zatřít barvou…

              0 0
            • Jane  

              Jak je na tom hořčíkovej rám s korozí, praskáním a hmotností skutečně netuším a bylo by fajn, kdyby o tom někdo poskytl nějaké info. Nicméně jinak splňuje všechny mé požadavky a líbí se mi, že má Merida zastoupení v Brně, kde si doufám bez problému všechno mohu domluvit osobně a mám to prostě u ruky. Záruka je standardní – myslím 2 nebo 3 roky, koneckonců Sfinx má jen 2 roky – myslela jsem si, že bude mít 5 let, když jsou to rámy na zakázku a nestaví se na nich tovární kola. To už i Spyder má delší garanci. A navíc si nejsem jista, zda Sfinx má na rámech vyměnitelnou patku přehazky, na které rozhodně trvám. Takže se zdá, že jediným konkurentem Meridy bude Al rám se zadní karbonovou stavbou (Pell's, XCR)-zde se zase vkrádá otázka životnosti spoje a reakce dvou odlišných materiálů na mráz. Do Baleksportu jsem poslala alespoň e-mail ohledně ceny Ti rámu a odpověď nepřišla… Beztak otázka volby rámu bude snad žhavá za půl roku, než na to našetřím, a to už budou modely na sezónu 2005. Rozhodující také bude co nového se objeví na veletrhu v Brně, který si pořádně obejdu. Ale ráda vím, na co přibližně šetřím. To u vidle je moje volba jasná už teď a je to Rock Shox SID s 80 mm zdvihu, a tak běda jestli zvýší zdvih na 100 mm. To bych fakt zuřila.

              0 0
              • Pekáček  

                Já mám bezčepovýho fulla, vypadá jako ten od Pellse, ale nemá spodní rámovou karbonovou. Takže z karbonu tam je jen zadní spodní vidle – planžeta, ta pruží a tak se to obejde bez čepu. Planžeta je k rámu přišroubovaná a na sněhu za mrazu jsem s tím jezdil a v poho, jen kapku tuhnul tlumič (DNM, vzduch-olej). Otázka by byla u lepenýho spoje, rozdílná teplotní roztažnost.

                0 0
                • zirecek  

                  pro JANE: Jedna se tu o urcite zazite chyby. Nechapu proc se tak bojis koroze oceli? Hlinik zase mekkne → krehne a to si myslim, ze je horsi nez koroze.Zavodnici vetsinou nejezdi Al nekolik sezon. Ocelovy ram v 1.7kg ti vydrzi moc dlouho. Mam Ritcheye (1.8kg) a ten me jeste prezije! Urcite nepochopeni mam, proc Sfinx dava jen 2roky zaruky, ja nevim-chce tam napsat. Navic Zona 1.7kg je opravdova vaha, jak rikal kolega. Vaha u Duratecu apod. je casto surovy ram a navic treba Spyder udava vahu jeste v 15 ramu, coz taky prihodi desitky gramu. Takze neni vaha jako vaha! V tomhle vychazej pouze o skutecnem prevazeni bikerem. V mailu od Duratecu mi napsali, ze se nesnazi zaujmout vahou… Navic je efektivnejsi honit gramy na rotacnich castech. Jeden clovek spocital (www.bajk.cz), ze: [[Zjednodušeně se tedy dá říci, že pokud ušetříme 4,6 kg na rámu, tak je to jako bychom ušetřili 1kg na rotačních částech!]]

                  Karbonova zadni stavba u Al urcite pohlti vibrace, ale ocel je rozhodne lepsi do pohodlnosti. Razy a vibrace se siri celym ramem…

                  Patka na ocelovem ramu? Ta se nedela, protoze se proste narovna. Ja uz rovnal patku mockrat. Aj sem jednou namotal saltr do spic a to uz byla hodne skarede rozevrena dozadu.

                  Titanove Morati. Morati je ve sve profesi spicka. Uz jsem videl hodne ramarskych titanovych firem, ale rikam, zlate ceske ruce. Vychytavky a reseni, ktera jsou na Morati komponentech sem jinde proste nevidel. Cena odpovida… . Navic Moratka ti vydrzi cely zivot, tak to proste je. Morati ram bud prejede buldozer nebo ti vydrzi navzdy. Rusky titanovy ram sem jeste videl tady v Pardubkach (loni), byl v nejake mensi velikosti. Usuzuji ale, ze kvality Morati nedosahuje.

                  Zaver? Jestli chces pohodli za rozumnou cenu, tak si kup ocel. Jestli chrtis nebo zavodis, jdi do Al. Je nutne si taky uvedomit proc je tak rozsireny hlinik. Neni to proto, ze je nejvhodnejsi na MTB, ale z hlediska firem – dobre se zpracovava+levne, moznost ruzneho designu, apod. Jeho vyhoda je predevsim v tom, ze kdyz se vari takove haldy ramu, tak je hodne nizka cena. Takze kdyz ti nekde praskne, tak to neresis a kupis si proste novy.

                  0 0
              • náčelník  

                Tady máš jednu Meridu i s hmotnostmi: http://www.light-bikes.com/…eListing.asp?… A ještě k magnéziu – jeho další vlastností je silná hořlavost :)

                0 0
                • MARIN  

                  …Magnezium se snad taky doporucuje jako prevence proti krecim :)

                  0 0
                • Jane  

                  Váha 1520 g včetně hlaváku je tedy hodně dobrá – předpokládám, že se jedná o velikost 20. Jen hmotnost 10,36 kg se mi na to kolo nezdá. Mám doma v PC sepsané snad všechny komponenty, jaké budu postupně pořizovat i s předpokládanými hmotnostmi a jsem tak na 10,3 kg – včetně SIDa, brzd Avid SD SL/Ti, Mavic 517/717, XT/XTR… – pomalu nevím, kde bych mohla ještě něco ušetřit – snad na pláštích, jezdím Black Jacky od Schwalbe, katalogová hmotnost 520 g/ks. Ale ten vzorek se mi prostě líbí, a pokud mě výrazně nezklame životnost, asi u nich i zůstanu. Dát na kolo pláště Maxxis Flyweight je strašně lehké, ale taky musím dbát na funkci… Cenově moje sestava zatím vypadá tak na 80 000 Kč, a tak mám nač šetřit. Ale musím říci, že nové komponenty za to doopravdy stojí – funkce, design, hmotnost – prostě no comment.

                  0 0
                  • Gumicuk  

                    Ja Vas gramohonice nechapu :-)

                    0 0
                    • Jane  

                      Kdybych byla skutečný gramhonič, bez diskuzí bych si pořídila pláště Maxxis Flyweight. A ráfky Mavic 517/717? Doopravdy nevím, jaký jiný. Stejně jako ráfkové brzdy – co může konkurovat Avidům, když kotouče nechci? Ze sady XTR budou možná měniče k řazení Shi LX 24 speed, kliky XT Hollowtech II. A náby DT Swiss Hugi 240? Proč ne? Cenově na úrovni XTR, navíc s průmyslovými ložisky a životnost netřeba řešit… U vidle je rozhodující zdvih max. 80 mm a cena. Marcošky s takovým zdvihem jsou drahý a „těžký“. Takže proč ne Sid popř. Skareb? Já to hrnout dolů hlava nehlava doopravdy neumím…

                      0 0
                      • enjoy  

                        jsem na mtbr.com videl nahodou reklamu na nejaky rafky co prej maji 350g,ale netusim co to bylo.

                        0 0
                      • zirecek  

                        Avidum muzou konkurovat XTR V-cka. Jestli by ti slo spise o funkcnost, tak nevolis XTR saltr k LX razeni. Kdyz hovoris o funkcnosti, tak bych volil razeni XT.

                        0 0
                  • biker007  

                    nechci te kazit radost z nizke hmotnosti Mg meridy, ale ta vaha 1520g nesedi.. teda co psali lidi na starym bf tak sedela pro prvni rocniky(99,2000?). ale ty ramy strasne praskaly tak to museli zesilit a pridat na vaze. treba tady weightweenies­.starbike.com/lis­tings/componen­ts.php?type=har­dtailframes o modelu 2004 velikosti 18" vahu 1800g.. a ten clovek pise neco a vazeni na kalibrovanej vaze..mozna bych mu i veril.. jinak sem cetl jinde o vaze 1700–1800g. takze tak.

                    0 0
                    • Jane  

                      Těch 1800 g u velikosti 18" pro model na rok 2004 jsem už taky našla a nechce se mně tomu moc věřit. To snad abych šla do Meridy rovnou s kuchyňskou váhou a nějaký mg rám převážila – pokud by to ovšem bylo možný. Tak si tak říkám, abych nakonec taky neskončila třebas u RB…

                      0 0
                • vili  

                  crossmax a rst-fuuuuj,jak to nekdo muze kombinovat…

                  0 0
              • Jenda  

                :-) a proc chces na horcikovej ram dat sida? jestli jsem to pochopil tak horcik chces pro dobry tlumeni malejch vibraci. Jenze to pak by chtelo i vidli ktera ma podobny vlastnosti a co tak ctu tak to SID asi nebude:-) (ale osobni zkusenost nemam:-)

                0 0
                • Jane  

                  Na současném kole mám nějakýho Top Guna s elastomery, zdvih předpokládám 6 cm. Naprosto nemám žádnou představu, co taková vidle pochytá a co ne, nebo? jinou odpruženou vidli jsem nejezdila. Každopádně trvám na zdvihu max. 80 mm a SIDy mají bezkonkurenční hmotnost, na které mi docela záleží. Přes zimu jsem totiž postavila úplně nové přední kolo včetně pláště, váhově by rozdíl vycházel snad na 0,5 kg. A teď jsem celá pryč, jak snadno se zvedá přední kolo – prostě se mi moc zamlouvá, jak je kolo lehké na předek. A ubrat ještě 0,5 kg nebo více na vidli, tak to bude něco. Jinak nevidím žádný důvod, proč kupovat těžšího Duka nebo Marcošky – vůbec jsem o tom ani neuvažovala. Sid je pro mě jednoznačnou volbou, mimo něj bych si snad ještě dokázala představit Skareba.

                  0 0
                  • Gumicuk  

                    Mno ja bych jeden duvod videl a ten je pro nektery lidi docela dulezitej a tim je odolnost, trvanlivost, bezudrzbovost- rikej tomu jak chces, ale myslim ze jednim z hlavnich aspektu jak toho docilit je masivnejsi konstrukce- tudiz i vetsi hmotnost…

                    0 0
                  • Jenda  

                    jo setrit na rotacni hmotnosti ma smysl, ale setrit hmotnost na jednom z komponentu kterej temer ze vseho nejvic ovlivnuje komfort jizdy je dle myho blbost. Jak koukam tak nouzi asi netrpis tak si kup FOXku za stejny penize jako SID pravda o nejakejch 400g tezsi ale kvalitativne je ta vidle o nekolik trid jinde.

                    0 0
                    • Jane  

                      Myslím si, že na to moje lehké ježdění bude bohatě stačit sidka. Jinak, co se týká té nouze – ono by hodně lidí nouzí netrpělo, kdyby nechlastalo, nehulilo a nemobilovalo. Já nepiju, nekouřím, mobil nemám a ještě neplánuju – takže tak já šetřím. Nechodím na žádný sportovní utkání (stačí TV), nesázím a snažím se komponenty na kolo shánět co nejlevněji. Divila jsem se, kolik lidí bylo ochotnejch zaplatit za MS v hokeji v Praze tak nehorázný peníze za lístky od překupníků, ale je to jejich věc – já si rač spořím na kolo a těším se z nových komponentů a z funkce, kterou přinášejí. A koneckonců koupi nové vidle vidím tak na rok 2007.

                      0 0
                      • Jenda  

                        no jo ja taky nehulim, za mobila utratim mesicne 100kc:-) a chlastam jenom rekreacne:-) jenze rad cestuju jsem student a nerad pracuju:-) hele me je uprimne jedno jakou vidli si koupis ale muj nazor je ze setrit hmotnost na vidli neni uplne nejlepsi ale zase u tebe bude asi situace jina nez u me a mych 80kg:-)

                        0 0
                        • Jane  

                          Jsem taky student a cestování mě neláká, což je asi zvláštní – ono by to beztak finančně moc nevycházelo a mým snem je postavit si kolo dle představ a mít z bezvadných komponentů užitek po celý rok než si za poctivě vydělaný peníze užít nějakých čtrnáct dnů v zahraničí – navíc když mě láká třeba Island, Norsko, Švédsko… a to je cenově jiná kategorie než pobyt u moře… Já vidlu nechci kupovat jenom kvůli váze, ale myslím si, že 63/80 mm je naprosto dostatečné pro můj styl jízdy a cena je hodně srovnatelná se Skarebem – v týto době bych klidně šáhla i po základní Sidce bez lockoutu, protože ten stejně asi nevyužiju, takže nevidím pro něho důvod, naopak zdvih 63 mm by se mi hodit mohl a ten Skareb nenabízí… Jinak s hmotností si nemůžu moc vyskakovat. Shodou okolností jsem se včera snad po půl roce vážila a výsledek 65 kg mě teda překvapil. Už jsem si totiž zvykla na mých 70 kg a vzhledem k tomu, jak žeru, se domnívám, že spíš váha špatně váží, než že bych zhubla. Jo, jo… s nadváhou se potýkám už od malička a k úplný spokojenosti bych to potřebovala dotáhnout na 55 kg. Proto tajně doufám, že lehké kolo za „těžké“ peníze bude tou pravou motivací, jak toho docílit. Ti lidi, kteří jsou hubení už od malička se neskutečně mají a ani si to neuvědomují. Fakt jim závidím.

                          0 0
                          • Jenda  

                            pobyty u more bleee tak maximalne na dva dny jako regenerace po horach:-) ten zdvih vidle no ono je dobry si uvedomit ze za normalnich podminek chodi tak na 70% ten zbytek vymacknes uz pri hodne velkejch ranach a 70% z 63 je 45mm a to na pohodlnejsi jizdu fakt neni moc:-) a proc se dneska vetsina vidli dela 80–100mm?:-) a proc mam furt tendenci nekomu radit kdyz mi do toho nic neni:-))))) jo a ty lidi co zerou jak nezavreny a vypadaj porad jak kdyby meli tasemnici jsou mi trochu protivny – ja se nadechnu a mam o kilo vic :-O

                            0 0
                            • Baracuda  

                              Me sou zas trochu protivny ty, ktery v pohode priberou i ze vzduchu;-) Byl sem dva tejdny nemocnej a mam sedm kilo dole – nez je naberu zpatky bude tak pulka unora… :-(

                              0 0
                              • Pavlos  

                                Napodobne

                                0 0
                              • Aiax  

                                7 kg? Dej mi tri dny a priberu 10! No nic, tak ten ram. Osobne bych byl pro KHS Team z ocele True temper za 11 kKc nebo Sfinx Zona. Pro priznivce hliniku bych doporucil RB CRX. A pro chudsi studenty ram RAM RM CPS 6.0 01 Alu Easton ultralite, vaha 1,5kg 16",18",20",22" cervena za 4190,. Kc. viz. www.cykloshop.cz/…_machine.doc neco podobneho od Spydera.

                                0 0
                          • RomanH  

                            Pokud chces zhubnout na 55kg, tak si nekupuj SID-a. Hranice, na ktere SID (a vubec vysokotlake vzduchovky) jeste obstojne funguji je okolo 65 Kg. Ja se Ti opravdu divim – ted mas TopGuna a chces SIDA jen proto, ze je to lehka vidle. SID je bezvadnej, ale pro vykonostni jezdce. Jak nemam rad indiany, tak byt Tebou, tak beru Skareba (pokud chces fakt lehkou vidlici).
                            Dalsi vec – Proc ches Mg ram, kdyz stejne neni moc lehkej ? Kvuli pohodli ? Snad tomu neveris – vice udelaji plaste a sedlo. Pokud chces lehkej ram (a relativne levnej), tak si muzes vybrat treba Giata. Jen bacha na odletavajici sutry. Ona vaha pod 1500g je hezka vec, ale zivotnost je pro hobika dulezitejsi.

                            Ale nakonec je to tvoje vec.

                            0 0
                          • McBlacky  

                            Moc ti teda Jane nerozumim, proč chceč tak drahý bike, ale dej pozor na fakt, že komponenty nevydrží věčně. Hlavně SID je závodní vidle a mít ji na jedinym biku na kterym budeš zavodit i trénovat a jezdit je nesmysl, protože za rok, nejpozději za dva bude na šrot. Každá vidle co má 1,1 nebo 1,2kg (skareb platinum) je stavěná na váhu ne na životnost. Tím, že dneska zaplatíš 80tkč za bike to teprve začíná a rozjíždí se kolotoč opotřebovávání/ni­čení komponentů, které jsou opravdu drahé. Ještě k rámu – nenech se nalákat na nějaké mag, alu/mag, alu/karbon novinky a jdi do ocele, nebo do titanu. Pro tebe by bylo podle mě ideální KHS team softail, triple butted true temper ocel. Pohodlný rám, váha super a hned tak ho nezničíš. PS: vážně bys měla zkusit cestovat. To tvé Norsko např. může vyjít na 8tkč tři týdny. Jenom to zkusit…

                            0 0
                          • Sirenna  

                            S tou nadvahou ti muzu poradit akorat to, ze ja mam jednoho bika co vazi 15kg a druhy 20kg a muzu ti zarucene rict, ze ani ne za pul roku sem z mych 60kg shodila na 55kg, bez diety, jen to, ze musim zapasit s tezkejma kolama mi da dostatecne zabrat a ja bohudik na materialu setrit nemuzu a ani bych nechtela. Moje vidle Marzocchi uz je ohla a priteli sem zlomila Ronda a nebylo to pri zadnym ( pro me brutalnim) jezdeni.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              někdy mi přijde, že musíte být z gumy :-) jako nic štípete vidle, dělaný na tvrdší zacházení a co takhle tělesná schránka. Přece mi netvrď, že rozštípneš vidli a napohodu se ti nic nestane. Jestli jo máte kliku, ale zase si to vybíráte na těch komponentech :-)

                              0 0
                              • Sirenna  

                                Vozim skelet, ktery mi chrani pater, hrudnik, ramena, paze, lokty, predlokti, pak mam kratasky, co maji chranic ( ne tvrdej) na kycle a trochu panev, pak mam chranice holeni a kolen a vozim integralu, jen bych mohla mit jeste lepe ochranene ruce, i kdyz moje rukavice hoots jsou vyborne, ale potrebovaly by este malinko vychytat :)). Kdyz v tomto vsem spadnu, tak me to ochrani, ale modrinu mi pad udela i pres tyto ochranne prostredky. Bez chranicu sice umim jezdit, ale jde mi o pohodovej pocit, gdyz se nemusim bat, ze spadnu a natlucu si :))

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  to mi došlo, že vozíš celotělový chrániče, ale to přece neni všemocný ne? Když se vymeleš v rychlosti přes 40km/h mezi stromy nebo šutry… Nebo je to vážně zázračný a když umíš trochu padat, je jedno kam a v jaký rychlosti to pošleš? možná jsem v tomhle lama ale ¨založenim jsem spíš XC chrt

                                  0 0
                                  • Sirenna  

                                    Chranice nejsou vsemocny, ale nez si to muzes z kopce poradne poslat, musis uz to mit trosku v ruce, jinak ses bud sebevrah, nebo bezmozek :)) V rychlosti neni pekny se vysekat, to vetsinou padam na ramena a to boli i tri tejdny a ted mi v nich poradne krupe, skoro pri kazdem pohybu :((, ale pokud to jde, tak davam nohu na zem ( proto neumim jezdit v spd :( uz me to nekolikrat pomohlo. Taky vozim sjezdovy ciry brejle, abych videla poradne pred sebe kam jedu a nevletela do neceho moooc rychle, trat mas vetsinou natrenovanou, nebo uz to tam znam ( nejhorsi sou pasti od lidi, co si mysli, ze kola v lese nemaji co delat) to se potom spoleham na dobre brzdy, nebo nekoho, kdo jede predemnou :) a tam kde to neznam, jedu tak, abych stihla reagovat:)

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      tak nějak jsem si to představoval :-) mě nejvíc baví jezdit neznámý trailiky poprvé, prekvapeni za kazdym rohem :-) takže to logicky až tak nehrotim, kudlu ve sjezdu nejezdim už ani na závodech, rád si říkám, že jsem konečně zmoudřel, ikdyž škodolibá část mě mi říká, že jsem spíš vyměknul. Jinak dik za odpoved a preju hodne tuhých vidlí a bezpečných sjezdů :-)

                                      0 0
                      • TinkTink  

                        K tem nouzim – jsem tez student…za mobil mesicne dam max 600,– (ono se to vrati nekolikanasobne zpatky…)…nehulim, nechlastam…takze uz mi zbyva jenom ten sex a bajk :))…

                        Narozdil od tebe jsem uz ale prozrel…ty komponenty na ktery setris, bych si na bajka nedal – prijde mi to zbytecny – ono je to pak mnohem horsi, kdyz postupne vyhazujes komponenty…jejich zivotnost neni zavisla na cene – a u XC veci uz vubec…tam je to jeste horsi…(takovej Sid je dobrej pro zavodniky…radsi nasad FOXku a i kdyz budes mit o pul kila vic, tak ti nekolik let vydrzi..)

                        Taky bych nehledal ramy pod 1,5 kg v 16" – muj GT Avalanche 0.0 2003 ramecek ma nekolik prohlubni na ramu – kdyby nebyl doublebutted, tak je tam urcite nema…a to vazi pres 1,8kg ve 20"…(dve takovy mam napr.od brzdovych pak..stacilo trosku spadnout a byla tam…proste plechovka)

                        Nooo…a co se tyka tvy hmotnosti – tak jezdi :)

                        2007 a nova vidle – ehm? Nebylo by jednodussi koupit levnejsi funkcni vidli? :))) No asi se pletu :)

                        0 0
            • lubos  

              Prevazna vetsina odpruzenych vidlic ma Mg slitinu na vnejsich nohach :)

              0 0
          • Mamut  

            Mam ocelovu meridu z 1997. Korozia sa nejak nechyta. Ono je fakt rozdiel cr-moly ocel a lesenarske trubky. Mam okolo 90kg a ani po tych 7 rokoch sa netvari, ze by sa chystal prasknut. Na druhej strane, je to blba nestencovana ocel, takze ram vazi asi nieco cez 3kg (23.5").

            Ale je fakt, ze velmi asi netlmi, aj ked je to ocel. Jazdil som na bratovom Sectorovi a je to citelne pohodlnejsi ram a pri tom pevnejsi do zaberu (aj ked lepsie kluky asi tiez nieco spravia). Podozrievam, ze v mojom pripade to bude tym, ze vzpery zadnej vidlice su hodne kolmo vzhladom na zem. Takze na mensich ramoch pruzia ohybom a na mojom stlacanim.

            Brat jazdi na 12 rokov starom favorite a jazdi v kadejakych dazdoch a nic. Dovtedy este 2× vymenis ram, nez by mal vobec sancu skorodovat. Ak mas otvorenu dieru pod strecovym zlozenim, tak nemusis uz nic riesit.

            0 0
      • cabbage  

        jak muze byt ht pohodlny?

        0 0
        • zirecek  

          pod „pohodlim“ si kazdy predstavuje neco jineho

          0 0
          • Golfy  

            Meridu by som uz nebral koli skusenosti.(tuto zimu mi praskol),tak tento rok som si kupil trek8500, som snim zatial spokojny, ved je novy :-) ale kamos jazdy uz asi tri roky treka a nemal problem a navise mam nan dozivotnu zaruku takze jednoznacne 8500.

            0 0
    • Jane  

      Tak jsem si to přes víkend v hlavě všechno znovu přebrala a došla jsem k trošku jinému řešení. Já moc dobře vím, proč o novém rámu přemýšlím už tak brzo. Rozhodujícím faktorem bude velikost, a to 16 nebo 15,5 palců s hmotností do 1500 g a pak geometrie. Pro klid duše dám přednost rámu z jednoho materiálu a s výměnnou patkou přehazky. O víkendu jsem totiž objevila ve starším čísle Pelotonu (1/04) test kola Mongoose Meteore Team, kde mě doslova vzaly jeho jízdní vlastnosti, které popisuje tester. To kolo šplhá do kopce jako kamzík a ve sjezdu nemá kupodivu žádné výrazné potíže. Přesně taková geometrie by mě mohla vyhovovat. Rám musí být skvěle přizpůsoben pro jízdu do kopce i s tím rizikem, že bude mít menší problémy ve sjezdech. Neutrální geometrie Treku, Garyho Fishera mě moc nebere a Authora už vůbec ne. Jinak z testů snad ještě vím, že docela solidní stoupavé schopnosti má i GT Zaskar, ale test nejnižšího Zaskara v nějakém Velu mě moc nenadchl – asi proto, že se jednalo o nejlevnější model, top Zaskara by asi hodnotili jinak… Dále je škoda, že nemám žádný časopis s testem pevného eRBéčka – geometrii sice na stránkách mají, ale jednotlivé rozměry mě moc neřeknou. Jediný, co mě na nich překvapilo, byly úhly 70 a 75 – trochu nezvyklé. To Mongoose má standardních 71 a 73 ve vel. 16. Cena HT rámu Mongoose je necelých 10000 Kč, hmotnost 1400 g (16) – takže docela příjemné.

      0 0
      • biker007  

        no, ja bych se asi tak „slepe“ neridil testy ve Velu nebo Pelotonu. jinak RBcko si muzes testnout sama v jejich zakaznickem centru, jen jestli tam budou mit tvoji velikost..

        0 0
        • Jane  

          Ono je to těžký s těmi testy. Předpokládám, že za rok mají možnost vyzkoušet hafo kol, takže mohou porovnávat. A já se jinak nemám absolutně čeho chytnout, když jediný kolo, který jsem kdy jezdila a jezdím je obyčejná Merida ještě s turistickou geometrií. Ale asi to trochu vnímat musí, ve Velu vždycky psali, že Meridy jsou takové neklidné až divoké. Nyní při testu letošního modelu jim to tak už nepřipadalo a pravdou zůstává, že u Meridy geometrii trochu pozměnili, což by mohla být ona změna… Co se týká toho testu v zákaznickém centru, jsem z Brna… a nevím, jestli by mě taková projížďka po rovince něco řekla. Potřebovala bych se s takovým kolem projet trochu v terénu, což je nemožné. Ale ten rám od Mongoosu přesto nevypadá špatně…

          0 0
          • zirecek  

            nechapu proc az tak bazirujes na vaze ramu… Myslim, ze uz je celkem jedno jestli 1,4 ci 1,55kg. Uz radeji bych to vyhrotil na postu kol, :-). Crossmax SL, pro tebe jako zenu „nesjezdarku“ vypecena volba.

            0 0
            • Jane  

              1,4 nebo 1,55 kg to samozřejmě jedno je. Jenomže jde o to, že když někde uvedou, že ten Mongoose váží 1,4 kg, tak automaticky počítám raději 1,5 kg, nebo? skutečně pochybuju, že ta váha bude sedět. A tak hledám rám, který má uváděnou hmotnost max. do 1500 g, aby se člověk pak nedivil, co to vlastně koupil. Crossmaxy musí být fajn kola, ale představa výměny ráfku, mě děsí. Proto dávám raději přednost klasice s ráfky Mavic.

              0 0
              • zirecek  

                No, mas recht, kazdy udava neco jineho. Ja bych volil bud Sporkovskeho Superiora z Al nebo Sfinxe ve variante Foco. Obe je overene cca 1.5kg.

                0 0
      • Žanek  

        Na ty testy pozor! Že kolo perfektně sedí testerovi neznamená, že bude vyhovovat tobě. Navíc o „objektivitě“ některých testů by se dalo úspěšně polemizovat… Jinak MTB rám, který váží 1400 g toho asi moc nevydrží. Hliník časem a namáháním mění svoji krystalickou strukturu – měkne. Takže počítej s tím, že pokud hodně jezdíš, tak ho po dvou sezonách vyhodíš. A to bych si teda rozmyslel. A ke geometrii – opravdu poznáš rozdíl mezi neutrální geometrií Treka a Authora, která tě nebere, a mezi skvěle vyváženým a do kopce jako kamzík stoupajícím Mongoosem i přes to, že jsi o něm jenom četla?? A jak by jsi zhodnotila geometrii tvojí Meridy?? To by mě docela zajímalo :o)

        0 0
        • Jane  

          To je právě ten problém. Já geometrii mojí nynější Meridy prostě nehodnotím, protože nemám s čím. Takže to beru takové, jaké to je. Stejně tak nevím, jestli bych poznala při jízdě rozdíl mezi „dlouhým“ Authorem a „krátkou“ Meridou. Ale domnívám se, že bych byla schopna říci, na kterém kole se mi lépe jezdí. Takže vám prostě nepovím, jakou geometrii má turistická Merida, nebo? jsem nejezdila nic lepšího ani horšího. Jestli je krátká, nebo dlouhá, já nevím… v prudších stoupáních je potřeba dávat pozor, aby se nezvedalo přední kolo, v rozbitých sjezdech je možná cítit kapka nejistoty, ale to všechno může být způsobené i mým „jezdeckým uměním“. Nicméně u nového rámu bych preferovala především kvalitnější jízdu do kopce než naopak, protože to beztak ve sjezdech s rychlostí nijak nepřeháním… Co se týká váhy Mongoose, myslím si, že je plně srovnatelná s eRBéčkem, které mnozí doporučují.

          0 0
          • Žanek  

            Řekl bych, že CRX váží o něco víc. Přesně by to věděl Enjoy, který ho hodlá koupit. Rozdíl mezi hodně dlouhým a hodně krátkým kolem poznáš, ale tím to hasne. Zvyknout se dá na cokoliv. Podle toho, jak svůj stávající bajk popisuješ je spíš kratší. Zkus se projet na nějakým lepším Authorovi a pak to porovnat.

            0 0
            • Jane  

              Bohužel nemám možnost se projet na žádném kole. Ze střední sice na kole jezdí jeden kluk – koupil si nějakej speciální rám od Amuleta (ne úplně novej), ale to je velikost snad 20… Pokud by to měl být rám od RB, tak by to byl RB CR 1300 na 80 mm zdvihu.

              0 0
              • Žanek  

                A co Spyder?? Easton Ultralight by tvoje požadavky na hmotnost taky splňoval. A pokud vím, tak i Rockmachiny se pohybují okolo 1,5kg. A Superior…A cena je přijatelnější..

                0 0
                • zirecek  

                  U Spydera tezce nesouhlasi udavana vaha, real je o dost vyse… .

                  0 0
              • McBlacky  

                původně jsem si myslel, že máš už více zkušeností s různými biky, když se ptáš na rám do 15 000kč. Jezdit turistickou Meridu a pak investovat z ničeho nic 80tkč do kola je hodně zvláštní. Doporučil bych ti kontaktovat nějaké bikery z okolí tvého bydliště a jezdit společně na švihy, kde by jsi si mohla vyzkoušet jejich kola. Až testneš 10–15 typů, pak se ti bude lépe rozhodovat co ti bude sedět a taky ti začnou něco říkat čísla u geometrií rámů. Takhle si koupíš drahé, pěkné kolo, bude se ti na něm pocitově jezdit jak na blesku (proti té meridě), ale nezjistíš jestli je to to nejlepší co jsi mohla mít.

                0 0
                • Žanek  

                  Máš pravdu! Ale předpokládám, že problém bude v tom, že většina bikerů má vější kolo než by Jane potřebovala. A posuzovat jízdní vlastnosti kola, na které se nevejdeš dost dobře nejde;

                  0 0
              • enjoy  

                jane,s prominutim nebud blba!fakt to nemyslim zle,jenom se prosimte prober!jezdis na meride s cross geometrii a vidli topgun(moc dobre vim co je to zac) a chces vysolit 80t za bike???????to ses asi vazne piiiiiip.jako ja taky hodlam do kola dat nejakych ±65tisic,ale rozhodne vim co chci a za to ty penize dam.ty kdybysis koupila bike za pulku tak ABSOLUTNE nebudes schopna poznat rozdil mezi nim a jinym za dvojnasobek.fakt se prober a zacni uvazovat trochu normalne,to si muzes radsi koupit husty hadriky atd.nebo ja nevim jestli mas i na to? jestli vybiras podle toho ze si vezmes kazdy komponent a zkoumas ktery je nejdrazsi nebo dejme tomu za hodne penez,tak je to naprosto spatny pristup!musis hodnotit to,na kolik poznas rozdil. jestli se ti zda ze jsem na tebe zlej tak to tak neber,pouze se snazim abyses probrala.

                0 0
                • McBlacky  

                  Souhlasim a přidávám, že pokud to chceš na parádu, je to fakt zbytečný. A taky se to v partě dost rychle okouká. Pokud chceš závodit a trénovat, tak to se dá i na deorku a prvních pár let záleží na kondici a vyježdění techniky. Tohle kolo tě nespasí, když vidim zoufalce na bikách za 50 a víc tisíc, kteří nejedou ani do kopce ani z kopce, technika mizerná, kondice strašlivá, hlavně že maj barevně sladěno a jsou momentálně in – protože biking je hit let 2003 a 2004, chceš se vsadit jak dlouho to ještě vydrží? Až to opadne taky zbyde zase jen pár nadšenců, kteří vyjíždí za každého počasí, mají své oblíbené traily a vychytávky a hlavně to nedělají pro to, že je to moderní.

                  0 0
              • enjoy  

                jeste jedna vec.precetl jsem si temer vsechny tve prispevky a pusobis docela dost znale,jenze chyba lavky,ty to mas vsechno vycteny a prebiras to jako svuj nazor.to je totalni kravina,nesmis verit kazdymu kecu co ti ve velu nebo jinde napisou.koukni se kdo nejvic v tom casopise inzeruje a potom radeji „recenze“ na jejich biky ani necti.kdyz uz tak si kup nemeckej BIKE,tam si ty kola sami kupuji,poradne otestuji a pak prodaji,maji proste na to. ja jsem taky hodne cetl co se dalo.pomohlo mi to se slusne orientovat a snad jsem se i choval trochu jako ty,ze jsem prebiral zaplacene nazory jinych za sve,ale casem jsem docela prozrel a zjistil ze to co jsem vedel driv(to je to kde jsi ted ty) bylo o hodne jinde nez je realita. dej si rict a poohledni se nekde v nizsi kategorii. napriklad ram s karbonovou zadnistavbou nebo titan o tobe prozrazuje ze si se proste zblaznila do toho co je podle jinych nejlepsi,uz vubec neresis jestli je ti to k necemu dobry.treba ,kde si vzala takovou jistotu ze je SID jednoznacna volba?vaha te dostala nebo co?rikalas neco o tom ze chces pohodli,tak to SID asi pro tebe nebude to pravy.patrne zadna vzduchovka a jeste navic vysokotlaka nebude tak pohodlna jako pruzina-olej.ale klidne se priznam ze to o SIDu mam taky jenom vycteny,takze na to muzes klidne kaslat.

                0 0
                • zirecek  

                  V necem sem se hadal s Enjoyem do krve, ale v tomhle mu davat kompletne za pravdu…HOWK

                  0 0
                • Žanek  

                  Enjoyi, máš naprostou pravdu! Jenom bych dodal, že pro sportovní ježdění existuje nějaká hranice, od které (cenově) nedostaneš lepší funkci komponentu(protože ji prostě nevyužiješ), ale zlepší se pouze design (ne vždy) a hlavně image. Konkrétně, pokud nenajezdíš cca 10 tis km/rok tak mi přijde naprosto zbytečné kupuvat za nehorázné peníze šaltr XTR když mi stejnou službu odvede XT nebo LX, ovšem za zlomek ceny. Nebo titanového Avida…Taky jsem se takhle „zbláznil“, ale potom jsem, naštěstí, procitl a zjistil jsem, že prostě nevyužiju víc než LX/XT a je proto nesmysl investovat víc. Další věc je morální stáří. Po, dejme tomu, šesti sezonách bude už technika úplně jinde než dnes a ty budeš mít pořád 100% funkční sestavu a bude ti líto cokoliv vyhodit protože to bude(až na toho Sida) fungovat. Je to tvoje volba a nikdo z nás ti do toho nemá co kecat, ale zamysli se, až budeš jednou jako důchodkyně vzpomínat, jak jsi celou vysokou šetřila na špičkovej bajk, ale nikde jsi nebyla, nic sis nekoupila…

                  0 0
            • enjoy  

              CRX bude mit v Lku tak 1800,1850g,rekl bych,takze v v nejakym Sku ta vaha bude takova jakou jane chce. jinak oproti visionu se ve vyjezdu CRX ani nehlo!a to jsem zkousel opravdu velmi prudky temer nevyjetelny vyjezd a ke vsemu jsem jeste to zvedani testoval takze jsem se rozhodne nesnazil mu nejak pomahat.na to ze melo 100mm vidli docela slusny.

              0 0
      • RomanH  

        Tak se na ten test Mongoose podivej ve Velu – tam prave tu jeho geometrii moc nechvalili. Proste kazdymu sedne neco jineho, sem tam redaktor napise, co musi. Je ze bych Ti nepral krasnej bajk, ale premyslej u toho a hlavne zkousej. Podle me absolutne hvezdnej bajk postavis minimalne o 30t levneji.

        0 0
    • Honza-HK  

      Proč jsi se zhlídla ve váhách? Ten SID o tom vypovídá jasně. OK, nikdo nechce mít kolo těžký jako Ukrajina, ale stačí potěžkat kolo a pak do košíků zastrčit dva bidony a tento úkon zopakovat. Pak ti možná dojde, že gramařina je fakt jen pro vrcholové závodníky s týmem mechaniků obtížených hafem ultralechkých dílů. Nechci tě podezírat, ale doufám, že nemíníš jezdit bez pití abys ušetřila pér tisíc gramů z váhy kola. :-))

      0 0
      • McBlacky  

        jo jo, kdo nejezdí na bednu může v pohodě vlastnit kolo okolo 12kg, na tom se dá slušně pojezdit.

        PS: když jsi psala, že chceš malý rám 16" a zároveň jsi zhubla ze 70 na 65kg, tak bych viděl dost podstatnej prostor pro gramaření, neřku-li kilogramování, jinde než na biku :-)

        0 0
        • Honza-HK  

          Jde ale o to, jestli to nové kolo nebereš jako módní dopněk. To je pak jiná. Jasnoš, i já, stejně jako asi každý biker koukáme po kolech, na kterých kdo jede, to je prostě všeobecná úchylka. Je pak ale hloupé, když do kopce zlehka míjím borce na Cannondale – Scalpel (cca 280 000) jako vloni na Jizerkách :-)

          0 0
          • McBlacky  

            rozumim, dost me pobavi i situace když vezmu frajera se SIDem ve sjezdu – a to ted z donucení jezdim pevnou :-)

            0 0
            • Honza-HK  

              Vychutnávka ! Ale to víš, že jsme si na něho nakonec u kiosku počkali a oslintali mu ho.

              0 0
            • Honza-HK  

              Potvrzuješ mi, že jsme fakt úchylný, ve slezdu s pevnou vidlí koukat po jiný vidli… :-)

              0 0
            • Aiax  

              Zkus se na to podivat i z druhe strany – jednou se mi stalo, ze me na silnici (!) zacal dohanet chlapek evidentne jedouci z Kolbenky domu na Ukrajine (nebo Eska ci neco takoveho) – proste nemelo cenu vypletu predniho kola myho biku. Ja se fakt snazil, dal jsem do toho vsechno, ale po par set metrech me proste predjel (a pak i zmizel v dali – to uz jsem uplne rezignoval). Byl jsem v te chvili sice uz dost prositej, ale sebevedomi utrpelo…

              0 0
              • RomanH  

                To znam, takhle me pri treninku na trase jednoho XC zavodu predjel borec s Altusem a v riflich.

                0 0
              • McBlacky  

                jo to jsou ti borci co nenápadně jezděj kazdej den do práce 30km tam a 30km zpátky, za každýho počasí a hlavně třeba už 20 a víc let. Dokážou krutě pošramotit sebevědomí. Na druhou stranu, když se vracim ze švihu, tak mam kolikrat tak naloženo, že se modlim aby se mnou nechtel nekdo závodit :-)

                0 0
                • Honza-HK  

                  Jo tak takovýho mám kolegu v práci. Denně 25 km do a 25 km z práce, běhá maratony… Ta dámská Eska 30 let stará, několikrát svařovaná nemá cenu nejen výpletu, ale ani niplů ! Další věc, že je to magor (hučím do něho pořád), bo zadní brzdu nemá vůbec a přední mu nebrzdí – brzdí nohama o zem. Zatím jsem neměl čest změřit s ním síly (jezdím z práce na jinou stranu), ale kolegové se silničákama mají z něho těžkou depku. Šlapou jak diví a vždy se za nimi ozve vrzání, skřípění, úpěni… a Ivan je tam. Sebevědomí si dohánějí z kopce, kde to prostě s tím jedním převodem neukmitá.

                  0 0
    • Jane  

      Po několika dnech jsem se zase dostala na net, tak napíšu pár slov. Je mi jasné, že se jednotlivé komponenty na kole postupně opotřebovávají a že je nutné je měnit. A čím jsou dražší, tím je to horší. Ovšem kolo pro mě znamená něco víc. Těžko se to popisuje, ale je to už část mě. Proto si nechci postavit bike za 30tis. Zároveň si uvědomuji, že bych nepoznala rozdíl mezi nábou DT Onyx a Hugi apod. Ale komponenty, od kterých očekávám delší životnost bych ráda z vyššího spektra. To se týká nábojů, ?řidítek, představce, sedlovky? – záleží na tech. parametrech, sedla (bez diskuzí) a V-brzd – myslím si, že ty Ti Avidy zase nejsou nesnesitelně drahé vzhledem k životnosti. U rámu jsem šla do sebe a stále si v hlavě vybavuji, jak redaktor Ruda po 14 dnech zlomil svůj karbonový rám… Stát se může cokoliv a přijít v jeden jediný okamžik o x tis. – tak to tedy ne. Nyní velmi významně pokulhávám po RB CR 1300. Cena 10tis. je tak akorát a mohlo by se mi možná podařit zprovoznit kolo s novým rámem přesně do konce roku 2004. Na novou sezónu bych si totiž ráda koupila svoje první tretry (favorit=Spešl), což je potřeba hned, jak sem dorazí nové zboží pro rok 2005, nebo pak neseženu svou vel. O vidli zatím neuvažuji, nebo? ta v dohledné době nebude. Za rok snad budu dělat bakalářky, takže budu mít úplně jiný starosti. Aspoň na ni stihnu našetřit… Měniče Shi XTR nebudou kvůli nízké životnosti čepů, navíc zničit šaltr klackem žádný problém. XT stačí. Tak, co dodat. Snad to, že nevím, jestli se mě taková la?ka po škole podaří udržet. To uvidím. Jen vím jedno, a to je to, že nové komponenty budu měnit, až nebudou plnit svou funkci. Nepatřím mezi lidi, kteří musí mít na kole furt něco nového… Díky všem za názory.

      0 0
      • enjoy  

        si mylsim ze nejsi schopna posoudit co vydrzi a co ne.myslim si ze ty nejezdis nijak destruktivne,takze by ti na biku vydrzelo snad uplne vsechno.treba CR1300 je myslim si otimum,pro tebe.ale Ti vecka…,no je to vec na kterou se casto divas,tak buduz no,jsem holka,tak chces aby se ti libily.ale treba ty naboje…,nevim nevim,jestli ma cenu se ohanet vyssi zivotnosti.a zivotnost u riditek,sedlov­ky,predstavce,tak to si ustrelila.protoze cim drazsi(lehci) to bude,tim kratsi dobu to vydrzi.ikdyz je to stejne blbost,ze bys poznala nejakou unavu materialu. jestli ti jde o pocit z dobryho biku tak si vybiras dobre,ale funkcne a hlavne pro tebe,je to uplne jinde.

        0 0
        • ravo  

          Připojuji se k Enjoy-ovi, např. řidítka, na ty nahlížím jako na spotřebák. Poznáš houby, kdy mají dost, mohou ti prasknout za týden nebo za 10 let, prostě je dobré je preventivně po nějaké době – závislé na tom, kolik, jak a kde toho najedeš – vyměnit. I sedlovka, představec, kliky by neměly být na kole na doživotí…

          0 0
        • Mamutt  

          Si taky koupím RooXe, protože je hezkej, a navíc mi bude tím stříbrným proužkem ladit s rámem 8O)))))

          0 0
  • Cllaude

    O pythonech uvazuju, nemam zadne zkusenosti a z prispevku tada i pripada, ze je bud lidi nekriticky chvali nebo zavrhuji… :))) zatim jezdim Tiogy Faktory XC 1,9

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.