• Acoustic

    Zdarec. Chtěl bych se zeptat, do jaké míry má cenu pořizovat si vidlici s lockoutem. Mám GT Zaskar expert 2004. Je tam Rock Shox pilot sl bez locku. Přemýšlím, jestli má cenu si pořídit uzamykatelnou vidli (přemýšlím o uzavírání ze řídítek). Na silnici se na tom skoro nedá šlapat ze stoje. Moc díky za pomoc.

    0 0
    • Martyss  

      Pokud ty peníze do toho můžeš dát, tak má cenu si pořídit lock.

      0 0
    • bajkr  

      je to dobrý do kopce a na silnici taky zamykám a je to rozhodne lepší

      0 0
    • MF  

      Zalezi aky uzamykaci system zvolis. Predpokladam ze lokautom si myslel zamykanie celkovo. Ja mam na bajku vidlu s ETA a moc to nepouzivam. System totiz funguje tak ze vidla sa zamkne niekde na spodnom okraji asi 3cm od max pruzenia. Takze sa riadne zmeni geometria. Ta moja vydla ma tusim 115mm,takze predok klesne o dajakych 7–8cm a ide sa na tom fakt divne. Mozno je to ale aj zavisle od ramu. Ja by som to asi prezil aj bez tej ETA.

      0 0
      • Martyss  

        ETA ale není lock na pevné komunikace, ale je to systém pro snížení předku při výjezdech.

        0 0
        • MF  

          OK. Berem. Len som vyjadril svoj nazor. Na vyjazdy to vonkoncom nevyuzivam. Tam chcem mat normalny zdvih aby to nepodstrelovalo na sutroch. Mozno to ale niekomu vyhovuje. Najcastejsie vyuzivam ETA ked davam bajk do auta. Vtedy je to fajn :) Lahsie sa cpe cez 5. dvere :)

          0 0
          • Banjo  

            V tom pripade nechapu, proc jsi si nekoupil vidlici bez ETY. ETA je podle me jediny lock, ktery ma smysl prave kvuli klesnuti predku a ty na na to nadavas.

            0 0
            • MF  

              Kupil som ju preto lebo bola na bajku namontovana. Co sa mi ale na tej vidlici paci ze je to mix pruzina+vzduch a to inde ako na ETA neni. To klesanie predku na niektorych bajkoch vadit nemusi. Mne to proste vadi a s klesnutym predkom sa mi ide zle.

              0 0
              • gummo  

                kdyz to teda jinde neni tak proc mam ve skarebu pruzinu a dokonce i nejakej ten vzduch to pome obcas chce abych nafoukal.

                0 0
                • MF  

                  Boze. Opakujem ze som tu vidlu mal na bajku namontovanu ked som ho kupoval. Netusil som ci to zamykanie budem alebo nebudem pouzivat. Proste to tam bolo tak som to neriesil. Teraz po roku jazdenia vidim ze to vyuzivam minimalne. To je cele. Prosim uz ma nekamenujte. A tym ze to inde neni som mal na mysli Marzocchi. Takze Marzocchi bez ETA je bud pruzinova alebo vzduchova. S ETA je to mix.

                  0 0
    • mosquito  

      nemel sem moznost testovat dyl ale spis bych ten rozdil ceny s/bez dal radeji treba do lepsi vidle – zazrak to neni, ikdyz to nejakou energii usetri

      0 0
    • RapMan  

      nema… mel jsem asi rok vidli s lockoutem, pro hobby jezdeni zbytecnost, ve stoje neslapu.

      0 0
      • MlokCZ  

        Že nešlapeš ve stoje ty, neznamená že ve stoje nešlapou jiní (navíc nejít aspoň sem tam ze sedla při delší vyjížďce je vyloženě nezdravé – tělo se potřebuje protáhnout). Já jsem taky hobby jezdec, nezávodím a chybějící lockout byla věc, která mě na předešle vidlici nejvíc štvala a teď ho využívám poměrně často. Spíš si tazatel sám musí ujasnit, jak jezdí, kde jezdí a z toho odvodit, jestli se mu lockout hodit bude nebo ne. Na silnici v kopcích, když se jezdí ze sedla (a to stačí sem tam) je perfektní (když jsem ho neměl, tak jsem ze sedla nechodil vůbec v kopcích a to se mi nelíbilo. Mimo silnici je lockout zbytečný.

        0 0
    • enjoy  

      dlouho jsem lock na vidli nepouzival,ikdyz jsem ho mel.ale od ty doby co jezdim se zacem a on za to na silnici vzdycky vezme,tak mi nic jinyho nezbyva:-)).samozrejme ve stoje na tom furt jezdit neumim:-))

      0 0
      • zac  

        zapomnel si dodat ze za to vezmu jenom prvnich 50m a pak mi dojdou sily! :)

        0 0
    • Jogador  

      Lock out mám a používám, jestli se vyplatí ze řídítek nebo na vidlici,nevim, měl sem oboje, ted mam a nřídítkách a je to lepší, ale ne nutnost, jinak na lock out nedám dopustit, podle mě se vyplatí…

      0 0
      • enjoy  

        vadil by mi asi bowden navic ale casty ovladani locku na korunce me znacne prudi:-).navic si vlastne vzdycky hnu i se stelungem tlumeni:-).teda ne ze by to nejak jizdu zmenilo.

        0 0
        • MlokCZ  

          Používám lockout na Skarebu super 04 a nemám problém s tím, že musím sahnout vždy na vidlici. Akorát ani bike se zamčenou vidlí není ze sedla jako silnička (v což jsem nejdřív tak trošku doufal, než jsem pořídil lockout) – tím myslím kvůli jiné geometrii a delší zadní stavbě. Ale lepší lockout než bez něj.

          0 0
          • Jogador  

            Mám problem, když v jiste rychlosti ze silnice vjedu do terenu, a jednou rukou menim lock… Si to vemte, rozjety ze silnice, blby teren a jeste drzet ridla jednou rukou, jsem rad za poplock:)

            0 0
            • enjoy  

              odlockujes pred vjezdem do terenu ne?:-) nemusis mi dekovat..:-)

              0 0
            • MlokCZ  

              S tím problém nemám, protože lockuju na silnici jen na výjezdy do kopce. Takže při rychlejším vjezdu do terénu ze silnice mám už dávno odemčeno.

              0 0
    • Meesha  

      urcite

      0 0
    • black.horse  

      co s tím? odpružená vidlice má pružit, proto je odpružená:-) radši si kup pořádnou vidli s jemným chodem, co vyžehlí pěkně nerovnosti… a nauč se šlapat tak, aby ses nehoupal:-)

      0 0
    • MARIN  

      zalezi jak casto na ty silnici chces jezdit jestli je to jen na presun do terenu tak to asi cenu nema.

      0 0
      • pali  

        lo u scarebou umoznuje menit kompresiu pocas jazdy teda nema len ucel uzamknut vidlu vo svojej krajnej polohe co je celkom dobra vec

        0 0
        • MARIN  

          Tak zrovna tuhle funkci u Lockout na Scarebovi nijak nezaznamenavam. Pokud tedy nemyslis ten hooodne divny chod vidlice tesne pred uzavrenim ale to bych rozhodne nemluvil o zmene komprese

          0 0
    • Daf  

      Na delsich silnicnich usecich je vcelku prijemne, kdyz si muzes vidlici zamknou a vydupat treba nejakou vyvyseninku ze sedla. V terenu ho taky pouzivam, ale vetsinou jen zridka.

      0 0
    • croscountry  

      Mal som uzamykateľného Manitoua. Používal som to iba na ceste do kopca. Ale jazdím tak, že zo sedla nejdem. Teraz mám Marz s Etou a úplne si s tým vystačím. Myslím, že najpodstatnejšie pri rozhodovaní je ako jazdíš a kde jazdíš.

      0 0
    • climber  

      Podle mě má smysl zamykání předního i zadního odpružení. Nevím jestli je to jakýsi „placebo“ efekt, ale když na asfaltu do kopce zavřu předek i zadek, tak mám pocit, že kolo doslava poskočí dopředu. Odezva na šlapání je někde úplně jinde. Závěr: pořídit si lockout cenu rozhodně má.

      0 0
    • lubos  

      Pokud jezdis ve stoje a davas tomu i rukama (a po asfaltu) tak je to dobra vec. Pokud jezdis v sedle a frekvencne tak zbytecne.

      0 0
    • vasil  

      já lockout nepotřebuju, pokládám ho za zbytečnost chápu, že ho využijí chrti takže ti na dotaz budou chodit samozřejmě rozporuplné odpovědi je to stejné, ajko by ses ptal, jestli se jim líbí červená vidle :-)

      0 0
      • zac  

        cervena vidle se mi nelibi, uz bych to kolo mel jak karkulku! :)))

        0 0
    • MartinXC  

      Jestli jsi sklerotik jako já, tak lock na řidítka je dobrá věc (já ho nemám). Často když do kopce zamknu, tak si to uvědomím až fičím dolů z kopce a to už moc bezpečné lovit páčku na korunce není.

      0 0
    • bikemanx  

      na nové kolo jedině s lockem… třeba scareb super :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.