Nové kolo - "normální" MTB nebo celoodpružené MTB ???

26 nepřečtených
  • snakess

    Ahojky. Teď si budu kupovat nové MTB. Chtěl bych se zepat:

    1. Budu jezdit jak po silnicích ve městě, tak i v lesích v terénu… Je tedy lepší pořídit si celoodpružené horské kolo, nebo kolo s odpružením jen na přední vidlici?
    2. Prosím, nemáte na nějaké kolo (tak kolem 10 000 Kč) konkrétní typ?

    Děkuji za odpovědi a názory !!!

    0 0
    • BH  

      v bode 2 jsi si sam odpovedel na otazku v zahlavi, nebot za 10000,– Kc nekoupis smysluplne celoodprucene kolo.Diveje se tedy na nejaky hardtail.Opet v teto cenove kategorii koupis kola nanejvys s Aliviem a se zakladni vidlici. Na velke zavodeni to tedy nebude, ale kazdy nejak zacinal. Jinak v historii najdes spostu debat na toto tema, ktere ti jiste napomohou ve vyberu.

      0 0
    • karum  

      no tak za tuto cenu nic pořádnýho neseženeš a už rozhodně ne celopéro. Jestli chceš něco solidního, tak si kup kolo aspoň za 15000 a když chvílu vydržíš a počkáš si na podzimní výprodej, tak se dá vždycky něco kvalitního sehnat

      0 0
    •  

      no mam pro tebe jednu dobrou radu, VYHNI se TESCU a podobnejm srackam na 100 mil a kolo si celkem uzijes, jinymy slovy do specialky kde prodava jenom kola, zadny sekacky atd :) aa 10 tisic je opravdu zaklad, pokud kolo beres jen jako doplnek, mozna se i cenove vejdes, ale pokud to mas na nejake castejsi jezdeni tak pritlac na srajtofli a nesetri na sobe.

      omrkni katalogy vyrobcu a v teto cenove relaci zrejme moc velke rozdily ve vybave nebudou

      0 0
    • Lišák  

      Co tohle: http://www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?… Neni to sice dámský rám, ale myslím, že by to nemuselo být špatný.

      0 0
    • snakess  

      No ještě 3 otázečky :-))

      1. Nejsem zrovna expert, takže na co si dát při výběru kola pozor… Myslim na jaký základní věci, atd.?
      2. Neznáte nějaké dobré e-shopy s koly?
      3. Co říkíte třeba na tohle kolo:

        (myslím jak je na tom výbavou a tak)

      http://www.cykloexpert.cz/dt/?…

      0 0
      • Lišák  

        S výbavou je na tom tak, že pro začátek dobrý. Vidla-špatná. Moc.

        0 0
        • snakess  

          A jaký vidlice, jsou dobrý? (kolik stojí) A nebyl by odkaz na nějaké konkrétní kolo, které aspoň „tak nějak“ ujde? Děkuji

          0 0
          • Lišák  

            Řeší se to tady stále, zadej do vyhledávání „vidlice“ a máš čtení pro dlouhé zimní večery… Hodně lidí ti doporučí MX COMP, kamoš ji má, nestěžuje si, možná dobrá volba. Na é-špoech se dá sehnat kolem 6 litrů.

            0 0
          • Andrzej  

            no, fakt dobra vidlice stoji prave tech 10000,– Za ty penize neni tohle kolo spatne. Pokud budes jezdit hodne, tak postupne stejne budes menit ruzne soucastky a na vidlici taky dojde…

            0 0
      • Lister  

        No třeba tohle kolo za ty prachy nemá výraznější slabiny, takže by to nemusela být špatná volba. Ta vidle není žádný zázrak, ale je to pružina elastomer tak to bude pružit a občas tě to kopne při větším nárazu do ruk. Lepší než přetlumená vilda, ktetá nebvude kopat, ale zase bude chodit tak 2cm :-)

        A pokud tě kolo chytne, tak si příští rok na to koupíš Axela od Manitou ( asi 3 tsi korun) a budeš mít plně funkčí bajk za velmi příjemné peníze :-)

        0 0
        • Lišák  

          Myslím, že zrovna tato vidle (SR XC 60) několika lidem z B-F právě skoro nechodí, zadírá se :-(

          0 0
          • Lister  

            To je divný, levný Suntoury vetšinou chidily dobře, jak se to sakra jemnovali – XCP75 nebo tak nějak. Má ji synovec a šlape v pohodě, tak z toho jsem vycházel, ale je pravda, že tuhle konkrétní vůbec neznám. Tohle se asi nevyřeší, za tu cenu tam nebude funkční vidle, jediné slušně řešení by bylo trochu si připlatit, domluvit se v tom obchodě a přímo tam dát třeba toho Axela nebo jinou celkem funkční vidli.

            0 0
      • Lister  

        A ještě k tomu na co si dát pozor. Tak dávej bacha hlavně na kola, ty se podle mě ne těhlde levných kolech šidí nejvíc – tak koukni na náby a ráfky co tam je. pokud tomu nerozumíš tak vem kámoše, který na kole jezdí. Pokdu to bude fakt špatný tak radši jiný model. Jak už si poznal, tak se šetří i na vidlicích, ale tam si pomůžeš jen další investicí :-). Levnější jsou i ostatní věci, ale tam to už tak nepálí. Alivko je v pohodě, komponenty jen nemají žádnou značku, jinak jsou plně funkčí a že budou třeba trochu těžší nebo míň tuhé rozhodně řešit nebudeš.

        0 0
    • rock  

      V této cenové kategorii nebudeš pravděpodobně řešit, jestli máš nejnovější model, nebo kousek z loňské modelové řady. Proto bych se asi zkusil zaměřit výhradně na akce a výprodeje. Třeba tady

      http://www.ebikeshop.cz/ v sekci Eshop – Jízdní kola – Kola-výprodej – Author 03+04

      najdeš Autor Opus '04 za 11 tisíc. Není to žádná výhra (a neviděl jsem ho v reálu), ale vypadá to docela přijatelně …

      0 0
      • Volf  

        ,, Není to žádná výhra ,, můžeš prosím tě upřesnit co je na tom Opusu tak špatnýho ? Nebo je na Authoru špatný to, že se nikdy nemusel snížit k prodejům v marketech ? Za markety považuju i všechny obchoďáky typu Giga sport, Drapa sport atd.

        0 0
        • rock  

          Nevyjádřil jsem se přesně, nevím o ničem špatném. Myslím, že je to nadprůměrný kousek za cenu 11000, proto jsem na něj dal tip. Formulací „není to výhra“ jsem měl na mysli jeho postavení v kategorii „horské kolo“ začínající na cenové hranici 5000 a končící někde u 200000 …

          0 0
    • Honza z H  

      Už to tady bylo hodněkrát, takže si zvaž, kam to chceš dotahnout a podle toho vol. Nejlepší je omrknout kola kámošů a nejlíp je i trochu vyzkoušet. Já začínal na nějakým JOKO za 1500,– z bazaru. Po výměně ráfků plně funkční s pevnou vidlicí a 18 -ti převody. Teď mám další 2 kola a ani jeden rám mi nesedí tak dobře, jako ten ocelák na začátku. Kdyby měl oversize hlavu, dám na něj odpruženou vidlici a dozadu 7mi kolo a jezdím ho, ale na maratony je kapánek těžší. Tož tak. Já bych se za 10 000 díval na značky jako Schwin, a jestli jsi spíš na silnice a cesty, tak klidně i ten zatracovanej Author. Taky si zvaž, kolik ročně budeš vrážet do řetězů, probržděných ráfků, destiček atd. Zde platí, čím větší komfort, tím vyšší cena. Myslím si, že na běžné ježdění stačí i Acera, a při dnešní ceně brzd už se dá uvažovat o hydraulických kotoučích.

      0 0
      • JMT  

        kolo za 10 z hydraulickejma kotoucema ??? HA HA HA mooozna s nepouzitelnejma hydr. kotoucema, ale ani tomu moc neverim…

        0 0
        • cabbage  

          ja bych i veril.. v nejakym obchode v holecovicich prodavali noname hydru za 1500.......

          0 0
        • Honza z H  

          Za 10 tisíc ne, ale např. koupíš ve slevě něco na v-braku, ale s diskovýma nábama, řekněme za 8 tisíc. Za 2250 dokopíš 525-ku hydru na předek. chvíli počkáš a za nějaký pátek dokoupíš zadek, nebo tam necháš v-brake. Mezitím odrovnáš vidlici a koupíš novou kolem 6-ti tisíc a seš na 20 500. Ale počáteční investice je pořád těch 8, pokud tam necháš ty v-braky a jezzzzdíš. Ono slintat nad kolem za 20 litrů a nejezdit je horší varianta. Tak to bylo myšleno.

          0 0
          • Lister  

            Ono těch kol s véčkama a nábama na disky moc nebude – a za ty prachy tuplem. Navíc budou mít nejspíš řazení a brzdové páky dohromady, takže další investice. V téhle cenové relaci bych se na disky vykašlal. Pořádný V brake tě taky v pohodě ubrzdí a šetřil bych na jinou vidli. Jinak souhlasím, že je lepší koupit levněji s postupným upgradem, než šetřit na lepší a nejezdit. Já kupoval kolo ještě v době kdy byly i s pevnou vidlou. Tak jsem ho koupil a jezdil hned a vidlu dokoupil až druhý rok.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.