Vidlice - levná pro 100 kg chlapa

65 nepřečtených
  • Mark1

    Rád bych se zeptal jakou a jestli vůbec pořizovat odpruženou vidlici pro 100 kg usera. Jde mě spíše o rekreační jízdu pole/les 80%, 20% asfalt, týdně najedu průměrně 50–60 km.

    Doteď jsem jezdil pevnou, ale díky tomu že jsem ji lehce nakřápl, mám pocit že se objevují trhliny ve sváru, rád bych koupil novou a alternativou je samozřejmě odpružená, pevná je super ale přece jenom dává zabrat.

    Vím že tady jsou debaty okolo Splice, Axel RS Judy XC tedy myslím v té nízké cenové hladině, ale jde o to jestli je něco z toho i pro robustního člověka jako jsem já.

    0 0
    • lubos  

      Ja jsem kupoval svoji maratonku z druhe ruky, jezdil ji tez 100kg (+/-) chlap, s kotoucem, najezdil 4000km a nic ji neni. Tedy .. ted obcas pusti olej z prave nohy a neco je s ventilkem. A to ma 30mm nohy. Takze bych se toho absolutne nebal.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Bych vyse jmenovane na tvou vahu nedoporucil.

      0 0
      • Mark1  

        Myslím si to taky, proto jsem měl doteď pevnou, ale bývám vytřepaný a proč to nezkusit s odpružením.

        0 0
    • davidak  

      asi by to chtelo neco na vzduch. Pokud chces zustat na nizky cenovy hladine, tak bych koupil nejakou Marzosku na vzduch, treba MX Comp. Kolik zhruba chces investovat?

      0 0
      • Mark1  

        Nemam nejakou hranici, rad bych se drzel v rozumne hladine a ziskal rozumny pomer cena/vykon, jezdim prubezne jaro – podzim, tj netykaji se me problemy se soli a zimou, ale zase bych rad at to treba i vydrzi, nebo naopak neco na sezonu a potom do neceho lepsiho, fakt nevim a moc se v tom neorientuju.

        0 0
      • Mark1  

        Ty Marzocchi MX Comp vypadají slibně a jsou na ně i další kladné ohlasy, jen jsem zmaten z podmodelů této řady → Bomber, ETA 85, 105, AIR 85, 105 … jak se v tom vyznat ?!?!

        0 0
        • sfinga  

          pokud si dobře vybavuji tak ETA znamená pružinová vidlice s vinutou pružinou v jedné nebo obou nohách (ted nevím), ta se dá štelovat pomocí kolečka na vrchu nohy na korunce a AIR znamená že je vzduchová, tedy, že obsahuje vzduchové patrony, které se štelují podle toho, kolik tam máš vzduchu. Fouká se spešl pumpičkou na vidli. A ty čísla značí velikost zdvihu kolik ta vidlice má. Odhaduju, že na XC se lepší 85 mm a na maraton těch 105 mm. (za správnost výsledků a info neručím :-) ale tak nějak by to mělo být :-)

          0 0
          • sfinga  

            Jinak pto tebe bude asi dobrá ta Marzzochi, je tuhá a dobrá, zdvih a systém pružení už je na tobě co si zvolíš a kolik zaplatíš :-)

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Hele ja bych nejdriv trochu postudoval, nez se tu rozepises.

            0 0
        • wroum  

          cislo vyjadruje zdvih v mm, ETA je v podstate moznost snizeni vidle do vyjezdu pri zachovani 3 cm netlumeneho zdvihu, AIR = vidle bez pruzin pouze na vzduchu, coil = pruziny…

          0 0
        • davidak  

          bomber jsou skoro všechny M v týhle kategorii, takže tim se nezatěžuj. pak může bejt air/coil- vzduch/pružina. Pro tebe by byl lepší vzduch, kvůli tý váze(u pružiny bys možná musel vyměňovat za tvrdší), ale je to na úkor citlivosti- vzduch moc nebere drobný nerovnosti. No a pak 105/85– to už je na tobě. Ceny jsou u těch zdvihů viceméně stejný, coil verze jsou dražší.

          0 0
          • Mark1  

            Díky za rady, takže když vezmu: www.bikemarket.cz/page30_1.htm by to být ono, tedy když mluvím o modelech označených XC – MX Comp Air 85 a XC – MX Comp Air 105. A teď ještě jak je to s údržbou a seřízením takové vidlice, vlastně ještě jinak jak je to se vzduchem, huštěním, co budu potřebovat navíc a jak je to náročné na servis (krom očištění a občasného promáznutí silikonem).

            0 0
            • davidak  

              Tuhle mam:). no nejdřív to bude chtít si pořádně pohrát s olejem. Na výšce hladiny totiž závisí progresivita tlumení. Pak jí prostě nafoukáš vzduchem a zkoušíš(musíš si koupit pumpičku na vidle s budíčkem:)) tim pro tebe údržba končí, jen občas promázneš nohy tim silikonem.

              0 0
              • davidak  

                kecám, progresivita pružení, jsem vůl.

                0 0
              • Mark1  

                Takze, jaký koupit rovnou olej a pumpa je specialka, nebo jen normal, o jakem je to ventilu a tlaku ???

                Nemas tip na dobry e-shop ??? U nas v kamenem (po znamosti) ji muzu mit v pondeli za 5.800,–, kdyby byla nekde zajimavej sel bych do ni jinde, na zbytecne rozhazovani nemam.

                0 0
                • crom  

                  pumpicka je specialka stoji kolem 900stovek:-(((

                  0 0
                  • Mark1  

                    A co je důvod, firemní ventil ?

                    0 0
                    • JohnLee  

                      ne,je tam normalni autoventilek,ale klasickou pumpou to proste nenafouknes,resp nafouknes ale nic presnyho to nebude…ale pumpicka,celkem slusna,se da koupit za cca 600,–…je to od firmy Beto MP-035 Shock Pump a maji ji na bikezone.cz. Kdysi ji mel i Tink,ale nevim jestli je jeste ma…ja ji mel a byl jsem spokojen…

                      0 0
                • Pá-dlista1  

                  Kup ji v tom kamenaku. Vyplati se ti to.

                  0 0
                • davidak  

                  olej v ni je od vyroby, rekl bych, ze zatim, staci(i kdyz nekdo nadava ze je v ni od zacatku bordel). Ta cena se zda slusna, ale nevim, jestli sezenes levneji, moc to nesleduju. Takhle to mas v kamenaku v pohode se zarukou a tak.. Pumpicku delaji Marzocchi oroginalni, ta ale neni potreba a ani jsem ji nikde nazivo nevidel. Ja mam Manitou, je to asi za 700Kc.. Tlak je cca od 30–50psi, podle nastaveni. To ale budes mit v navodu.

                  0 0
                  • Mark1  

                    JAký je důvod proč to nefoukat standardní pumpou, ne tedy pohotovostní co vozím na biku, ale normální pumpou s manometrem, tam je nějaký firemní ventil, nebo tak něco ??

                    0 0
                    • BiSon  

                      mas-li pumpu s autoventilkem a manometrem, tak zadnej jde to i tou pohotovostni, ale presnost vesekra zadna. teda aspon u me, ty budes potrebovat vyssi tlak

                      0 0
                    • davidak  

                      myslim, ze tam je autoventilek, ale manometr ma jemnejsi stuonici a je tam specialni tlacitko pro upousteni vzduchu. Vlastne musis vzdycky nafoukat vetsi tlak a pak upustit na pozadovanou hodnotu.

                      0 0
                      • Mark1  

                        To upouštění je argument, to normální pumpa neumí, alespoň ne ta moje … mám tedy úplně normální klasiku dvouručku.

                        Takže nezbývá než jít a koupit ji, protože v tom kameném obchodě jsou takový, no prostě pomalejší. Co ještě můžu potřebovat, nač můžu narazit při demontáži a montáži nové vidlice. Nemám rád když s něčím začnu a uprostřed končím se zjištěním že to nemám čím odtáhnout, dotáhnout, namazat atd.

                        Teď mě napadá, že vlastně ani nevím jak se rozdělává osa řízení, mám tušení že bych mohl narazit na nějaký problém, neporadíte ??

                        0 0
                        • davidak  

                          No, nejdřív sundáš čepičku hlavovýho, pak povolíš představec a krk opatrně vyklepneš z ramu. Bacha, aby ti nevypadly ložiska hlavovyho do nejakyho bordelu. Z puvodni vidlice(jejiho krku) sundas takovej prstynek, kterej je narazenej az na korunce(potrebujes kladivko a nejakej jemnej majzlik)- ten prendas na novou vidlu- ten sluzi ke kontaktu hlavovyho a vidle. Vidli nasadis a das tam predstavec, stzahnes to čepičkou, pak stáhneš představec. Podle délky krku představec ještě podložíš kroužkama, eventuálně krk podle potřeby nech seříznout.

                          0 0
                          • Vrci  

                            Ještě budeš potřebovat ježka. Vytáhnout ho ze starý vidlice bez poškození je problém, tak kup rovnou novýho.

                            0 0
                            • davidak  

                              ajo, to jsem zapomnel:(

                              0 0
                            • Vrci  

                              K naražení budeš potřebovat šroub (M6?), kterej našroubuješ do ježka, kombinačky, kterejma ten šroub přidržíš a již zmíněné kladivo, kterým do toho šroubu několikrát udeříš (proto je lepší použít jinej než ten původní, protože omlácenej šroub vypadá na kole blbě)

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                K te cepicce dostanes takovou malou gumovou zaslepku, kterou vrazis do omlacenyho sroubu :) No a nebo v nejhorsim pouzijes narazedlo jezka ;)

                                0 0
                                • Vrci  

                                  Ne u všech je krytka šroubu :) Jo, to je pravda.

                                  0 0
                          • Mark1  

                            Brrrr, to poslední slůvko mě vzalo „vítr z plachet“, vidím to na svého dvorního servismana, půvoně jsem myslel že to půjde v zásadě jednoduše, ale jak sliším přiříznout, lehký majzlík … raději předám zkušeným, každopádně díky za nápovědu, zkusím rozebrat tu starou, stejně bych na ní raději už nejel, protože je skutečně nějaká nakřáplá a svár se mě zdá takový nezdravý a buďto to zvládnu, nebo v krabici přemístím do servisu.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              No a to je dalsi vyhoda kamenaku. U nich zakoupenou vidlici si nechas rovnou namontovat.

                              0 0
                              • Mark1  

                                Nechci nikoho jmenovat, ale ve Zlíně JS v tomto obchodě bych si nenechal namontovat ani držák na flašku, věřím že by byl obráceně.

                                0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ve vetsine pripadu se k ventilku ani svoji pohotovostni pumpickou nedostanes.

                      0 0
                      • JohnLee  

                        presne tak…

                        0 0
                      • Mark1  

                        Abych byl úpřimný, stejně s sebou vozím i krátký šlauch, protože jsem měl svého času problém s častým defektem, a foukat to přímo pumpičkou bylo vcelku vysilující, takže do pumpy šlauch a ten klasicky na ventilek.

                        Ale je to jedno, stejně koupím nějaký originál, to upouštění z většího tlaku ani jinak realizovat snad nejde.

                        0 0
    • K2  

      Marzošku MXC – můžeš ji nafoukat dle potřeby a nebudeš muset řešit tuhost pružin cena cca 6000? Pokud je to hodně tak bach se poohlédl po jetém kousku.

      0 0
    • elgar  

      Mám podobný problém, 100 kg a momentálně jezdím Manitou Axel Super, dal jsem tam tu nejtvrdší pružinu + mám naplno utažené předpětí. Rozhodně to není žehlička (to se ale při této váze nedá očekávat od žádné vidle), ale aspoň se při mém nasednutí na kolo neponoří o 50%. Nejezdím žádný těžký terén a vidle je po 1,5 sezóně téměř bez vaklu. Za ty prachy OK.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Tu souvislost s vahou a zehlenim jsem nepochopil.

        0 0
        • elgar  

          Promiň, jsem v tomhle čistej amatér, myslel jsem, že když se vidle „přitvrdí“ na maximum (tj. výměna pružiny a utažené předpětí), tak potom reaguje na terén méně flexibilně. Ale pokud se pletu, rád se nechám opravit.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            No, ale zase ji snad zatezuje na maximum vypasenej chlap, ne?

            0 0
            • elgar  

              No to máš naprostou pravdu, ale mně se zdá, že tím utažením se částečně změní i samotná charakteristika pružení, takže ta vidle obecně funguje o něco lépe s měkkou pružinou a 60 kg chlapem než z tvrdou a 100 kg vyžrancem. Když povolím předpětí, tak vidle lépe „žehlí“, ale zase jde často nadoraz. Otzka je, co je lepší…

              0 0
              • Pá-dlista1  

                ? No to je jasny. Proste ji nastavis na konkretni vahu a styl jezdce. Pri stejnem Sagu 60kg i 100kg jezdce by to snad melo byt stejny.

                0 0
              • lubos  

                No , ale 100kg chlap nemusi byt vyzranej :)

                0 0
              • dancing dog  

                nono, vyžranec, celkem hnusný slova, aby si se neposral, tlerance je asi Tvá silná stránka..ne každej musí být vychrtlej závodník.. fakt dost hustý, že i v tomto přátelském foru musím použít tvrdší slovo :-(

                0 0
      • Mark1  

        Nevim jestli je cilovkou tech 100 kg, ale koneckonců je důležité že ti slouží.

        0 0
    • crom  

      ja mam 110kilo a mam MX ETA 105 a spokojenost,jen nebyla tak levna.MX se da koupit kolem 6litru-tak ji doporucuju

      0 0
    • Meesha  

      jak to dopadlo?

      Jako spravnej júzr se topim v historii… :-)

      0 0
      • dury  

        moja rec.. tiez by ma to zaujimalo :) ale hadam mu dobre sluzi, nech uz to je vidlica akakolvek :)

        0 0
    • marapara  

      Výše psané asi nebudou to pravé. Spíš bych volil vzhledem k váhové kategorii nějakou s 32 mm šavlema. RS Tora je za dobrou cenu a je tuhá 32 mm nohy.

      0 0
      • cíca  

        Vážim 95kg jezdim Toru 318 a nemůžu si stěžovat. Vzduchovou vzhledem k tomu ,že jak píšeš jsi začátečník, bych ti moc nedoporučoval. Je s ní víc práce. Na klasiku nemusíš ani šáhnout.

        0 0
    • Andrea  

      Kdybys chtel Axela, tak ten je hodne tuhy a mozna by ti i pomohlo vymenit pruzinu za tvrdsi. Na me byl tak tuhy ze jsem ho vymenila – po 1500 najetych km, takze ho mam ted doma a je skoro novy. Prodavam ho za 2000.

      0 0
      • marapara  

        Nevím jak jsi přišla na to, že Axel je tuhý :). Axel se musí pod stokilovým chlapem řádně kroutit. Autor asi nemyslí chod vidlice, ale tuhost celku – systému. Výměna pružiny tuhosti celku určitě nepřidá, změní chodu vidlice.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.