• Pekáček

    Chtěl bych se zeptat lidí co Marzocchi jezdí, jestli nemaj problém s necitlivostí vidlice díky tření stíracích kroužků. Po rozborce a složení a nalití oleje vše OK, asi to bylo pod prachovým těsněním mastné od oleje, ale po čase se mi problém s necitlivostí vrátil a nepomůže ani údržba Silkalem po každé jízdě. Vidlice vůbec nereaguje na slabší podněty (kamenitá cesta apod.) a když se postavím ze sedla a přenesu váhu dopředu, dlouho se nic neděje a pak se „utrhne“ a zajede dolů. Rovněž když jí zatlačím jen trochu (cca 15mm), nejeví snahu se vrátit zpět pokud prudčeji neodlehčím přední kolo. Je toto normální stav? Samotná vidlice je docela citlivá (pružina/vzduch http://www.bike-forum.cz/…18140804.jpg) ale to těsnění je fakt průďa. Ještě dodám, že olej nepouští a vyhledávání jsem nepoužil. Díky za rady.

    0 0
    • Fernetbiker  

      ja bych sazel ze se ti pod krouzky dostane kapka vody(treba vykondenzovana).Ale to je jen dohad…Ja mam bombra uz 5let,a zatim jsem na takovej problem nenarazil,ale u RST to bylo furt!

      0 0
    • Mamutt  

      Kdyby ses v tom furt nevrtal :-) Nemělo by to být spíš tím, že někde (gufera?) nedomazává, a proto se vnitřní nohy k polosuché gumě přilepí?

      0 0
      • Pekáček  

        Dole je olejové těsnění a nad ním prachové. To olejové zatím drží dobře a nic nepustí (tedy nic není vidět) a podle návodu se maj ty vrchní prachové stíráky občas nadzvednout (to se mi nepodařilo udělat) a vyfoukat nečistoty -a já bych tam nastříkal silikonový olej, tedy kdybych je dokázal vyjmout. Nechci použít nepřiměřenou sílu. Jinak je ta vidle velice jednoduchá.

        0 0
        • kovar  

          v manuálu je jasně napsáno, že prachové stírací těsnění se nemá při udržbě u MX Comp nadzvedávat. To tam píšou pro ty, co ho mají neskutečnou potřebu nadzvedávat( i když to prakticky, tak jak je uvedeno nanuálu 2004 na obrázku pro těsnění 32mm, dost dobře nejde u tvého 30mm bez poničení něčeho) Kolikrát to tu mám jěště ríct, aby se ti rozsvítilo?

          0 0
          • Pekáček  

            Výrobce promazává prachové těsnění vidlice mazadlem, které způsobují, že se kluzné trubky posouvají snadněji, zvláště když vidlice nebyla delší dobu použita. Některé mazivo se při používání vidlice může rozpustit a stéct na šavle a bude to vypadat jako když prosakují, ale není to tak, opatrně vyčistěte šavle (A) po každém použití malým šroubováčkem zdvihněte prachové těsnění (B) dejte pozor na poškrábání šavlí Posuňte těsnění po šavli a odstraňte usazený prach pod těsněním proudem vzduchu POZNÁMKA! Je dobré vidlici sundat, aby se nám jednotlivé části snadněji čistily. UPOZORNĚNÍ! Nikdy nepoužívejte kovové nářadí na čištění dílů od nečistot. lehce stlačte nohy vidlice a odstraňte stopy nečistot ze šavlí, promažte prachové těsnění a viditelný povrch olejového těsnění nějakým silikonovým mazadlem, rukou zatlačte zpět prachové těsnění (B) do jeho lůžka.

            0 0
            • kovar  

              český překlad neber nikdy až tak vážně, zkus raději anglický originál, tam je fatálních chyb trochu méně.

              0 0
            • kovar  

              In the Bomber forks, except for the ø30mm model, it is also possible to clean the seat of the dust seal as described below. ATTENTION Do not clean the seat of the dust seal on the ø30mm model. A pak následuje ten popis, který uvádíš výše v českém překladu. ACH JO.

              0 0
              • Pekáček  

                Takže pokud to dobře chápu, výrobce zakazuje vyndávat toto těsnění u vidlí co maj 30mm nohy. Ale při rozborce vidlice by se stejně měly vyndat a navlíknout na vnitřní nohy před usazením vnitřních nohou do olejového těsnění a pouzder vnějších noh.

                0 0
                • Palo TT  

                  V roku 2003 to vyrobca odporucal. Ale nepoznam nikoho, komu by sa to podarilo ;) Taliani…

                  Ja som prachove tesnenia nevyberal ani pri rozborke. Nemal som na to dovod, len som ich z vnutornej strany vycistil handrickou.

                  0 0
                • Palo TT  

                  Pozrel som manualy 2005 a tam sa vyberanie prachovych tesneni vramci udrzby vobec nespomina. Zda sa, ze najvacsi rozdiel medzi vidlami v jednotlivych rokoch su prave manualy :)

                  0 0
    • Homer  

      Ja tedy mam/mel jsem (loni jsem mel model 04 a letos 05) jen MX comp (bez ety) a niceho takovyho jsem si nevsiml. Rekl bych, ze normalni to neni urcite. Dal bych ji do servisu…

      0 0
      • Pekáček  

        Jejda jen to ne, tam byla jednou a díky tomu pak hned dvakrát.

        0 0
        • Homer  

          No ale porad lepsi nez jezdit na nefunkcni vidlici. Aspon mne to pripada jako podstatna vada, ja mam jen vzduch, mazu ji obcas – tak 1× tydne – silkalem a beha bezvadne. Ani nemam vuli jak tady nekdo psal, takze mam asi stesti :)

          0 0
    • Martyss  

      Ty krávo…jsem nevěděl, že marzocchi je tak napřed…jejich vidle získávají během provozu vlastnosti dražších modelů.......tímhle argumentem nás Pádlista umlátí:-)

      0 0
    • Pekáček  

      Chtěl jsem ještě dodat, že tahle necitlivost je patrná pouze na začátku zdvihu, když jedu fakt terén, vidle pracuje v pohodě a je schopná se dostat až skoro nadoraz (i podle tlaku vzduchu). Mám rozjednaný pružinový kit, tak jsem zvědavý jestli se změní chování vidlice ve smyslu citlivosti systému, ne odporu stíráků.

      0 0
    • Palo TT  

      A ako sa vidla sprava, ked vysrobujes obe zatky a stlacas ju, ide to tazko a na zaciatku drhne? Teoreticky by problem mohol byt aj v tlmeni v lavej nohe.

      0 0
    • davidak  

      Vim naprosto přesně co tim myslíš, mám uplně stejnej problém. Zdálo se mi to divný když jsem ji koupil ale všichni řikali, že se to zajede, ale zajetá je a pořád nic.. Na začátku chodu prostě musíš překonat jakousi třecí sílu. Já bych taky řek, že je to od kroužků. Zítra se chystám jí rozdělat a pořádně jí pročistit. Ale řikáš, že to nepomáhá..:( btw. olejem jí taky stříkám a neteče, jinak chodí dobře a vůbec všechno jako ty. Jenom mi tam občas cinká na drobnejch nerovnostech nějaká pružinka či co, právě proto ji taky budu rozdělávat.

      0 0
      • Pekáček  

        S tím cinkáním asi nic neuděláš. Někdo tu psal, že kovovej váleček co je u kratičký negativní pružinky býval u modelů 03 z plastu, udělal si silonovej a je ticho :o) Ony jsou tam ty součástky v podstatě jaksi naházené na sebe a všechny kovové.

        0 0
        • davidak  

          Já mám 04. No a co kdybys to nastavil na trochu větší SAG a ve chvíli, kdy na kolo sedneš, tak překonáš tu sílu a už bude jen citlivá.. To cinkání mě rozčiluje. Budu jí rozdělávat poprvý- můžu něco podělat? Samozřejmě kromě polití koberce olejem apod.:)

          0 0
          • Pekáček  

            Zase 80mm vidli z ní mít nechci :o) Podělat, no, při vyšroubování spodních matic (vypustit vzduch, vrchní zátky venku a olej vylitej) jsem si musel přidržet plunžr ze strany zátky gumovou rukojetí kleští aby se neprotáčel, pohledem jsem zjistil, že v servisu jim spec. klíč asi vyklouzl a byl tam otřep. Pak při skládání bys měl prachový stíráky vyndat a dát na nohy, ty usadit do olejových stíráků, pak zasunout do pouzder a pak usadit prachový stíráky do vnějších nohou. V servisu to neudělali a asi mi přehrnuli břit olejovýho těsnění a to mi pak pružinkou škrábalo nohu vidle. Mě se prachový stíráky nepodařilo vyndat. A pak taky přidržet plunžr v pravý noze při utahování matice dole na noze. Hlavně to nezapomeň nafotit a zveřejnit :o)

            0 0
            • davidak  

              Sakra, to jsem myslel, že je to jednodušší.. Takhle mám strach, že tam něco jen malinko zamontuju jinak a poškrábu si nohy nebo poničim něco jinýho. Snad to nějak půjde. Z nástrojú potřebuju teda jen klíč na zátky a spodní šrouby?

              0 0
              • Pekáček  

                Ještě něco čím přidržíš plunžr/píst aby se neprotáčel a malý imbus na páčku ETA.

                0 0
                • Karaya  

                  Jak rozděláváš tu ségrovky dole? Máš na to spec. kleště, nebo je na to nějaký fígl..

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Kleštičky co jsem si na to pořídil mají moc tlustý hroty, takže jsem improvizoval šroubováčkem. Ale není nutný to rozdělávat, fakt ne.

                    0 0
    • Karaya  

      Cauki, můžem to zase zkonzultovat na Drasalovi, pojedesw? :-) Jinak ja teda nic takoveho nepocituju, vcera a predevcirem jsem jel po 50km v totalním prachu, nohy zapraseny a fce porad dobra..Mažu normálním silikonovým olejem před každou jízdou. Mně se tak jak píšeš chová, když ji zkusím stlačit na místě. Ale jak na to sednu, tak je to dobrý.. S pružinou jsem byl hrubě nespokojen, šla zase ven, ale možná to bylo tím, že jsem sehnal jen bílou a musel dofukovat vzduchem…

      0 0
      • Pekáček  

        Jo, Drásala jedu, asi na pohodu, uvidím jak mi sedne :o) Ale po dojetí a vzpamatování se odjíždím zpět do HK, takže snad se tam potkáme.

        0 0
    • visby  

      mam podobny problem… aj ked nie na MX comp, dokonca ani na marzocchi, ale na boxxerovi:-)

      tesnenia som si dal z marzocchi(boli lacnejsie) a vidla tiez chodi necitlivo, casom sa to pomaly zlepsuje, ale v mojom pripade je skor vyhoda, pretoze sa nehupe pri slapani… vinnik je asi jasny→ olejove gufera…

      0 0
    • RomanH  

      Podobny jev jsem pozoroval u zeniny Marathonky S. Rikal jsem si, ze je to potreba zajet, ale porad to nebylo ono. Az asi po 800km (2× jsem ji mezitim rozebral) se to spravilo (hodne pomohlo nechat kolo obcas vzhuru kolama). Ted uz chodi dobre (i kdyz objektivne musim rici, ze ne tak uplne hladce jako moje 4 roky stara Z3).

      0 0
      • ota  

        taky,mám Exr 02 ale ač se majitelé vyšších verzí namíchnou,je to zhruba podobné,ty součásti(těsně­ní,podložky a jejich zvuky) :-).otočit pomáhá,krátko­době.taky mě to drhnutí z kraje chodu štve.namazat nohy a břity zvenku je k ničemu-když břit opravdu „sedí“,tak samozřejmě všechen olej tlačí před sebou po nohách nahoru.nad Pekáčkovou verzí jsem uvažoval taky-dostat olej pod prach.břit.otáz­ka,na jak dlouho to bude.

        0 0
    • Pekáček  

      Tak jsem dostal silikovový olej pod prachový stíráky. Když tedy nejdou vyndat, strčil jsem mezi nohu a stírák tenkou plastovou trubičku a vzniklou škvírou dostal olej dovnitř. Teď to i po otření a zapružení chodí o 100% líp a nechává to trochu olejová „oka“ na nohách, takže to maže. Vyrazím do lesa a uvidím co to udělá, po dnešku, zítřku, týdnu, Drásalovi :o) http://www.bike-forum.cz/…27092017.jpg

      0 0
      • R.1  

        Hezke! :)) Kdo maze, ten je(b)de

        0 0
        • Pekáček  

          A kdo se namaže, ten taky jede, ale na záchytku :o)))

          0 0
          • R.1  

            A kdo se nenamaze, ten si spali zada, jak nekdo stejny jako ja…

            0 0
      • Peslezedirou  

        Jezdil jsem Z4 a nevím jestli má podobná stíráky jako tvoje vidle. Taky jsem zasunul trubičku a párkrát tam stříknul silikon, chodilo to celkem krásně. Několikrát jsem to tak praktikoval a při výměně oleje jsem se docela divil co z vidlice vyteklo. Ten olej mám ještě schovaný a pro zasmání ho občas někomu ukážu.

        0 0
        • ota  

          tak teď nevím,prospělo to vidli nebo ne?nějak cítím zádrhel,jakože to víc „nabírá“ špínu,když je to pod těsněním namazané,nebo tak nějak?

          0 0
          • Peslezedirou  

            No prostě se silikonovej olej smíchal s hydraulickým o viskozitě 7,5 :o(( A pokud někdo říká, že těsnění nebo stíráky nepustí nic dovnitř tak at tohle zkusí. Silikonem stačí jen stříknout nohy vidlice a stíráky, ale cpát silikon olej pod ně je hloupost. Olej mám ve sklenici vedle akvárka a občas se na něj kouknu co dokáže usazenej silikon vytvořit za obrazce :o)))

            0 0
            • Pekáček  

              Když stříknu jen nohy a stíráky a zapružím, efekt to skoro nemá. Když byla vidle po rozborce mastná (stíráky), chodila jemně. Zase toho tam nenaleju litr aby se to smíchalo 1:1 :o) No a olej co jsem vylejval posledně byl lehce tmavý a metalízovaný, to tam byl chviličku.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Pro klid duse tech malovacu certa, to muzes mazat tlumicovym olejem, ne?

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Čerta nemaluju, je to fakt tak jak říkám. S tím olejem máš ale pravdu.....

                  0 0
              • Peslezedirou  

                No já jsem to tam stříknul asi třikrát a asi maličko víc. No a ta stříbrná metalíza tak to je ten silikon :o))))) Pak vidlici krásně dotlumíš :o))) Teď vážně, dej si na to majzla, stříkni to tam fakt jen maličko. Když byla vidlice nová tak krásně kroužkovala a při první rozborce jsem tam našel nějakou vazelínku, ale v mmanuálu jsem nic takového nenašel. Od té doby vidlice tak lehce nechodila, přesně jak píšeš. Vyřešil jsem to jako ty, ale to jsme zase u bodu jedna :o)))))))

                0 0
                • Pekáček  

                  Kousky kovu, by? malinké, vidím dobře. To nebyl silikon. Spíš mě to přišlo jako práce těch několika kovových součástek co se tam midlí o sebe a starají se o hlukovou kulisu :o)

                  0 0
                  • R.1  

                    to je jak kdyz mydlis nejakou, co ma silikonovy prsa a pak z ni tece takova nejaka olejnata kapalina, asi ten silikon :)

                    0 0
                • R.1  

                  tak v manualu pisu nieco v tom zmysle,ze na novej vidle sa moze (musi) vyskytnut masnota na nohach pri prepruzeni, ale ze to nie je zavada,len dosledok pritomnosti tej vazeliny. Toz je to tam napisane.

                  0 0
                • Pekáček  

                  Hele a co místo silikonu požít čistej glycerín? Gumový věci konzervuje.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Jeden Bajker si glycerínem či co to bylo natíral prachovky na staré Rock Shock. Za pokus člověk nic nedá, pokud to vidli neublíží což by nemělo tak bych to zkusil.

                    0 0
                  • K2  

                    Pozor přči nějakém drsnějším sjezdu na nitraci glycerinu. Při určitých teplotách by k tomu mohlo dojít. Pak už jen ohromná rána a o jednoho bikera méně…:-I

                    0 0
        • R.1  

          Co vsechno, pis, prehanej! Tipuju historicke mince, mali cernousci, spermie, nekolik pavouku a par nahejch holek :)

          0 0
      • davidak  

        jseš šikula:) myslim, že by to mělo bejt docela neškodný a zároveň účinný. Supr!

        0 0
      • TinkTink  

        No vcera po Spindlu mi to nejak nemyslelo, ale ted jsem se nad tim zamyslel…soudim zivotnost toho oleje max 100km, protoze by to mohlo docela dobre provzlinat do oleje vevnitr vidlice…nebo se pletu a vydrzi to i 200km? :)

        0 0
        • Pekáček  

          Hele kam by to vzlínalo když olej co je vevnitř tlačí ven 45 psů! A oka na noze origoš olej nedělá. Když tedy neleze ven, proč by silikonovej měl lézt dovnitř?

          0 0
          • visby  

            ono tie olejove tesnenia nefunguju obojsmerne… dovnutra pustia hnus, ale von nepustia nic, inu na to tam su tusim prachovky:-)

            0 0
          • TinkTink  

            Viz zbyvajici diskuze…silikon je mrcha…to uz jsem si nastudoval :)

            Hele…a kolik % zdvihu vyuzivas?

            0 0
            • Pekáček  

              Jsem to měřil, mám na noze „bzt pásku“ jako ukazatel. Tož není problém to dostat na téměř 11cm zdvihu když nepočítám podlesnutí při nasednutí.

              0 0
              • TinkTink  

                Ja 105mm Marzocchi dostaval na ani ne 100mm zdvihu…jak dostanes ze svy 105mm Marzocchi 110mm zdvihu? :o)

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  No pozor… to jeste nepocita SAG a ma ji na silnicce ;)

                  0 0
                  • Pekáček  

                    Ale houbelec, prostě po jízdě sesednu a kouknu kam až stírák vynesl ten kroužek. Tobě to možná změří Siréna ještě než sesedneš z kola, že jo? :o)

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Do vyuzivaneho zdvihu se pocita i Sag a meri se to z klidoveho stavu vidlice. Kdybys chtel byt puntickar, tak bys musel pocitat i cast negativniho zdvihu, ktery vyuzivas taky a to by se tedy opravdu blbe merilo.

                      0 0
                      • Pekáček  

                        Myslíš natáhnout vidli co dá negativní pružina?

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          No tak bys zmeril jen celkovy negativni zdvih, ale kolik z nej vyuzivas pri jizde… :)

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Určitě ne víc než je ta pidinegativka na obrázku nahoře http://www.bike-forum.cz/…18140804.jpg Napadlo mě dát místo kombinace krátká pružina+trubička delší negativku. Třeba by se zvýšila citlivost na začátku zdvihu a nebo by toho tam tolik nerachtalo, co myslíš?

                            0 0
                            • kovar  

                              v MX Comp ETA nemám tu blbou černou podložku a nerachtá to, takže by to nejspíš i pomohlo

                              0 0
                              • Pekáček  

                                Bez té trubičky nebo chceš-li podložky se ale zvýší zdvih, je to tak? Spodní nohy budou o délku toho válečku níž, pokud je pružina (na tyčce) v levé noze pustí.

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Si rikal, ze ho nahradis delsi negativkou… , ale pak bych se zajimal o to kde budou pouzdra vuci pistnicim (melo by byt OK) a hlavne, co udela vice mista v „ETA noze“. Jestli by to nechtelo vic predepnout pruzinu.

                                  0 0
                                • kovar  

                                  jo, dá se tím u jistých vidlic zvýšit zdvih, ale u této vidle nejspíš ne, bez nějakého bastlení, ETA v druhé noze to nedovolí ( krátká pružina na ETA a kdo ví co ještě – možná krátká pístnice nevím) já mám na vidli 120mm na ETA už od zakoupení, takže i tu černou podložku v noze druhé jsem neměl

                                  0 0
                • Pekáček  

                  Mám XC Comp ETA, tys měl MX Comp, ta má jakoby víc zasunuté vnitřní nohy. Tedy ta co má kolega (2004) je prostě nižší. Mám mít 105, mám 108 baj voko, to je pár mm navíc.

                  0 0
    • vlk  

      problém je jistě v nedokonale vymyšleném těsnění-těch břitů na něm.Nezkoušel jste tam někdo hodit xxx od RockShox.By mě jen zajímalo jestli udrží ten tlak.Ale asi by to měli ustát když to ustojí u RS vidlic.Nezkoušel jste to někdo?

      0 0
      • Pekáček  

        Možná bych stírákem RS nahradil jen to prachové těsnění, to olejové tam musí asi být (je i zajištěno takovým drátem). Podívej se na fotky těch vnitřků, podle mě to nepůjde tak jak jsi psal. U Marzocchi by se možná vešel nějaký filc do oleje namočený mezi prachový a olejový stírák.

        0 0
        • vlk  

          ono to RS těsnění je jak prachové, tak olejové v jednom.Taky se používají u olejové otevřené lázně u RS-ale myslím, že tam není takový tlak.Místo filcu bych tam dal molitan.Většina vidlic -RS nebo FOX ho standartně používá.

          0 0
    • Peslezedirou  

      Pekáčku být tebou tak tuhle vidli hodím na nějakho zimáka a pořídím jinou. Teď mě italofilové ukamenujou, ale kromě tuhosti a relativně dobré životnosti nejsou Marušky nějak extra good citlivé vidle. Super jsou starší pružinové bombery. Podemnou ale moc Z4 nežehlila a předělávat na pružinu se mi moc nechtělo :o(

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Tak ja uz hazim prvni… a neni to vidlice na zimaka to co leti :) Jsi mel vzduchovou Z4?

        0 0
        • Peslezedirou  

          Jo jo, měl jsem Z4. Nevím jak chodí nové vidlice od M. tak to ode mně není zas tak objektivní hodnocení, nechci je hodit do jednoho pytle. Přešel jsem na Duke SL a byl to pro mě velká změna. Z4 teď pracuje na kole které jsem postavil pro Fotra a ten si zatím libuje ( protože prd pozná :o))))

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Mam doma jednu pruzinovou Z4 na 100mm a zrovna necitliva mrcha to neni, ale dal bych ti ozkouset i jine M.

            0 0
            • Peslezedirou  

              Jak jsem psal výše, jel jsem na pružinové Z3? a ta se s mojí vzduchovou nedala srovnat......

              0 0
              • Pá-dlista1  

                // ale kromě tuhosti a relativně dobré životnosti nejsou Marušky nějak extra good citlivé vidle // tak to mam asi halucinace.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Jsem myslel vzduchové modely!!! A já že prý slovíčkařím :o))) Se budu snažit pro tebe vyjadřovat přesně :o))))

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Ježiš, tak sorry teď když si to přečtu tak je to hovadina :o)))) Původně jsem chtěl napsat, že M. nejsou moc dobré vidle a pak jsem chtěl vložit větu o tom jak je M. strašně necitlivá. Nepřečetl jsem si to po sobě a vznikla unikátní hovadina :o)

                    0 0
      • Pekáček  

        Hehe, taky názor :oD No je to jak sem psal jinde takový Tamagoči, dojeď, utři, promaž, utři… Sem si na to za ten rok co jí mám ještě nezvykl, asi proto že byla dost dlouho v Plzni v servisu :o))) Heh, zlatej starej Suntourek (odpůrci Suntoura, nereagujte na to, dík). :o)

        0 0
    • Jenda  

      Jsem to teda necetl uplne cely, ale neco podobnyho se mi podarilo na my Z5 ciste moji blbosti. Jsem pri posledni rozborce maznul ty prachovy tesneni vazelinou (do ty doby byly suchy a super to chodilo) no pak to bylo chvili jeste citlivejsi no a ted kdyz se tam asi dostal nejakej bordel z toho mam jak popisujes SPV. Si myslim ze nejlepsi je ty prachovy tesneni poradne utrit a hlavne NIC POD NE NESTRIKAT! (tak mi to fungovalo 3 roky a ted za 2 mesice jsem to rozesral:-) A jediny co, tak obcas maznout zvenku tlumicovym olejem – nejak nevidim jedinej duvod tam cpat silikonovej snad krome toho ze je narozdil od tlumicovyho ve spreji:-)

      0 0
      • Pekáček  

        Hm já už jí rozdělával a nic tam nebylo, žádnej marast a Silkalem mažu pořád.

        0 0
      • lubos  

        Normalni nebo vazelinu specialne na vidlici ?

        0 0
      • Geralt  

        Souhlas. Mi to taky na Z5 (rv2001)tak funguje. Prachovky jsem nikdy zevnitř vazelínou nemazal, měl jsem strach, že to bude chytat bordel. Vždycky stříknu olej na nohy a pružím a otírám a pružím a otírám až je to čistý a suchý. Toto udělám po každé vyjížďce a zatím v poho.

        0 0
        • RomanH  

          Jasne, u me Z3 taky tak, ale od modelu 03 mi prijde, ze ty prachovky delaji z nejake mekci a lepivejsi gumy, takze tam bych mozna trosku striknul pod ni. Nepouzivam silikonovy olej, ale TF2 s teflonem (radi to i v nekterych zahranicnich „tunning tips“).

          0 0
    • madcat  

      Taky sem si teď udělal z drop-offky 2005 vidlici s SPV… :-/, ale sváděl bych to na vodu, která se mi tam asi dostala, když sem kolo umýval wapkou.. dneska sem to poprvní od alp trochu projel a vidle se přidřela jak sviňa a těsnění nechává na vnitřních nohách mapy… a od oleje nejsou :-/ takže rozborka asi nutná…

      0 0
    • Martyss  

      Takže jsem zkusil podobný postup u Duka a taky se zlepšila citlivost. Nenarval jsem tam tedy hadičku. Jenom jsem postříkal vnitřní nohy okolo prachovek a nehtem jsem jet kousíček odchlípnul, aby tam trošku nateklo. Jinak když jsem kupoval gufera do vidlice na simsona, tak v katalogu gufer bylo uvedeno, že u těch, které mají prachovky se má prostor mezi břity vyplnit nějakým mazadlem, aby hodní břit nebyl suchý.

      0 0
    • Pekáček  

      Už má cca 150km (v tom dlouhý Sudety na pohodu) a vidle se pořád hýbe :o)

      0 0
    • kovar  

      Pokud nechceš mít SPV, vlož do vzduchové nohy pružinu a netlakuj ji tak. Čím je větší tlak, tím se víc zadrhává se mi tak zdá.

      0 0
      • milan1  
        • Odstraneno na pozadavek usera –
        0 0
        • kovar  

          Milánku, zpochybňoval jsem tvou verzi o tom, že je to způsobené tluničem, že je to třením jsem říkal od samého prvopočátku, jen tak na okraj

          0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • Peslezedirou  

              Jak krásně slaďoučký dokážete být :o)))))))))))

              0 0
            • kovar  

              Tlumičem zajisté ne. Mechanickým třením. Ono stačí si udělat na Marzocchi velmi jednoduchý pokus. Ale přesvědčovat tě nehodlám, už to tu bylo a byla by tu z toho zase dlouhá debata o ničem plná vloždohubování.

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • Pá-dlista1  

                  A dotaz pro tebe jako odbornika na SR. U SR maji vzduchovky vetsi citlivost nez pruzinovky? Popripade co to zpusobuje?

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      No to ja vim, ze ti nedochazi souvislosti :) Chytremu napovez… myslel jsem, ze tohle je ten zpusob komunikace co mas tak rad. Z druhe strany uz to neni tak prijemne, ze?

                      0 0
                • Pekáček  

                  Když bude tlak vzduchu nad ojelem malý a nebo žádný, při počátku zdvihu se nebude olej tolik tlačit přes ventily tlumení a vidle tak bude citlivější, je to tak?

                  0 0
                • kovar  

                  ano a vkládáni do huby je zde:-) Tvé vývody z nějakého pozorování jsou podivné – kauzalita versus korelace. Pokud chceš si taky něco ověřit, ověř. Ale jinak: Vzduch verze, dva pokusy – stejný tlak, vše stejné, jen jednou s eliminovaným tlumičem (například vyjmeš záklopku – ne celý plunžr!) a podruhé normálně. Jednoduché jak facka. Porovnávat chování pružina versus vzduch a z toho dedukovat nějaké změněné chování tlumiče je zcestné a nevědecké:-). JAk jsem říkal, přesvědčovat tě nebudu. Domluvil jsem. Howgh

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • lubos  

                      Je zabavne, ze to rikas prave ty, at si prestane hrat na teorii :)

                      0 0
                      • Pekáček  

                        Málo toho víš, Luboši.

                        0 0
                        • lubos  

                          Ano i ne :) Ale nechci znovu rozpoutavat diskuzi o nicem. Jenom napisu, ze vim proc pises, ze toho malo vim, a v te souvislosti souhlasim, ale myslel jsem neco jinyho, a jak rika Pa-dlista .. modri vedi :)

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Já vím prd, ale Milan 1 není teoretik.

                            0 0
                            • kovar  

                              přeně tak, proto jeho i teoretické závěry o MX Comp jsou mnohdy šílené. Ale věřím, že kdyby se prakticky zabýval i MArzocchi a LRS, tak by nehlásal o nich takové absurdity (destrukce pomocí pružin, absence vnitřní úpravy nohou, změna funkce SSV na tlaku , držení SSV záklopky tlakem)

                              0 0
                              • milan1  
                                • Odstraneno na pozadavek usera –
                                0 0
                                • lubos  

                                  „do natlakovaného systému nemohou pronikat nečistoty zvenčí“

                                  Ale ano, mohou a pronikaji, pochop to uz konecne. Nebo ti mam poslat postou olej z moji vidlice abys videl to blato uvnitr ?

                                  0 0
                                  • milan1  
                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                    0 0
                                    • cabbage  

                                      a bude na ni odpoved,nebo to prejde mlcenim jako vzdy? bejt tebou tak zacnu vysvetluvat a ne hned ze to musi kazdej chapat(jako nejakej klerik)…

                                      0 0
                                      • milan1  
                                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                                        0 0
                                        • cabbage  

                                          proc na tebe reaguju? presne pro tuhle cast: // diskuze která ti nic neříká a které mimo jiné taky nerozumíš. // proste tvoje presumpce blbosti u tech kteri s tebou ve vsem nesouhlasi.

                                          0 0
                                          • milan1  
                                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                                            0 0
                                            • cabbage  

                                              tomu cemu? tomu jak (ne)vysvetlujes?

                                              0 0
                                              • Jenda  

                                                vzdyt to nema cenu, Milan sice asi po prakticky ztrance rozumi suntourum ale forma jakou to prezentuje je dost demagogicka. Bohuzel jeho teoreticky znalosti z nekterych vednich disciplin jsou pomerne diskutabilni a proto to vzdy odbyde poznamkou ze teorie je jedna vec, ale praxe neco jinyho:-)

                                                0 0
                                • kovar  

                                  jsi lhář a demagog

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    ja bych s tvymi vylevy o pythonech pomlcel..

                                    0 0
                                    • TinkTink  

                                      To neni vylev, to je fakt :)…nicmene souhlasim, ze u Prahy muzou byt v pohode :)

                                      0 0
                                      • enjoy  

                                        ja jsem zapomnel:-),vy tam mate ty brutalne narocny tereny:-)

                                        0 0
                                        • TinkTink  

                                          To ne…brutalne narocny ne :)…ale mame tu tereny :)…na rozdil od vas :o)

                                          0 0
                                          • enjoy  

                                            to kdyz si tak kovar neumi vybrat odpovidajici plast ze..:-). ale jinak teda je videt jak me jebou za to ze mluvim o necem o cem tedy pry nic nevim,ale zato takovej rodilej prazak jako ty…:-))

                                            0 0
                                            • TinkTink  

                                              Rodilej nejsem, ale bydlet jsem tam bydlel… :)…ale ty kecas o vecech o kterych nic nevis :)

                                              0 0
                                              • enjoy  

                                                to bych si nedovolil:-). ty kecas ze ti ani neni rozumet:-).

                                                0 0
    • Pekáček  

      Šmarjá kluci kdybych věděl jak se to tady zvrhne tak ten příspěvek ani nezakládám :o(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.