• Jane

    Tento týden budu konečně objednávat kliky Race Face Turbine LP a je možné si vybrat provedení Compact s roztečí 58/94 mm nebo Standard o rozteči 74/110 mm. Bohužel nevím, jaké rozteči dát přednost. Převodníky budou od Gebhardtu, a to 22z, 32z a 44z. Díky za radu.

    0 0
    • kovar  

      Smarja, co to jsou za roztece? Znam jenom klasickou beznou shimanovskou -e 64/104, kterou bezne pouzivaji i jine znacky klik

      0 0
    • JOE  

      No, oba rozměry jsou u nás poněkud nerozšířené pětipacky. Rozměr 58/94 se volí pro možnost vozit pouze dva převodníky 44/29z. Na rozměr 74/110 nejde namontovat převodník 22z ale až 24z.

      0 0
    • Lišák  

      Až testneš ty převodníky, tak dej vědět, jak to řadí a taky přesnej typ těch placek. Dík

      0 0
      • Jane  

        Joj, tak to bude za hodně dlouho. Kliky budu objednávat přes Skivelo – do konce března tam pošlu objednávku (asi v pátek). A vzhledem k tomu, že potřebuju délku 170 mm, tak to musí objednat z Kanady – psali 3 až 4 týdny. A pak než seženu ty převodníky Gebhardt – taky to vidím na objednávku. A osička ISIS (zatím FSA Platinium Pro) to samý. Hlavně že člověk bydlí v Brně, ale vybrané komponenty se shání strašně špatně – v maloobchodech samé Shimano… fakt divná nabídka.

        0 0
        • Nego  

          a nechces treba FSA Ultimax Xtreme Pro ? Kdyztak jukni do bazaru ;)

          0 0
        • MartinXC  

          Když voni (Vokolek) to (FSA) vozí ze států do republiky tak 2× ročně, když se vyprodá, není. Platinum Ti jsem chtěl vloni, když nebylo na můj domek, vyměkl jsem a mám Pro (dá se taky). Teď bych ho asi sháněl mnohem úspěšněji v Německu.

          0 0
    • náčelník  

      Compact.

      0 0
    • onegear  

      Nechci te odrazovat od tveho rozhodnuti (isis), ale co se jeste podivat na nova stredova slozeni s externimi lozisky. Mas-li averzi k shimanu raceface je dela taky (x-type).

      Myslim, ze toto reseni muze eliminovat hodne potizi starsich konstrukci (pevnost spojeni klika osa, standard prumyslovych lozisek . . .) a neni to zcela nova konstrukce, je to jiz overeny princip dost podobny ahead predstavci.

      Staci se podivat na recenze isis drive bb a jeho zivotnosti, ctyrhran zname vsichni ale jak dlouho se udrzi . . .

      Asi zase picham klacikem do srsnu.

      0 0
      • MartinXC  

        Todle bych podpořil – teď jsem měl sundané kliky (FSA – kvůli povoleným talířům) a koukal se jak vypadají drážky – na ose OK, ale v klice – ožvýkané tak, že jim dávám max půl roku. A to mají za sebou půl roku (3000km), nikdy nebyly povolené. Čtyřhran (LX 2000) jsem měl 3roky (10.000km), teď je na zimákovi a je pořád jako nový. Až budu měnit, zkusím to nové XT (osa+klika).

        0 0
        • kovar  

          no mi ty drazky ISISU pripadaly vzdy podezrele, proto jsem kdysi radeji sahl po oktalinku, nikdy jsem nepochopil, proc ISIS drazky maji takovy nestastny kulaty profil, a ne pravouhly.

          0 0
          • MARIN  

            Kualaty profil pry pro zvetseni kontaktni a zaberove plochy

            0 0
            • kovar  

              no jo, kontaktni plocha jo, ale to je jim platne leda tak aby se kliky veviklala ze stany na stranu. Ale zabira pouze nabezna plocha a ta by mela byt idealne rovna a mirici do stredu otaceni.

              0 0
              • PietroUL  

                Ještě jsem někde čet, že díky tomu zaoblení ISIS vrže míň než Octalink. Praktickou zkušenost ale nemám.

                0 0
        • JOE  

          Já mám tři roky kliky Shimano Ultegra Octalink a drážky v klice jsou taky ožvýkané – osa středu je ocelová a při utahování klik „odebere“ z klik malou šponu. Po krátkém zajetí dojde k malému „vymačkání“ klik, protože je pak musím jěště dotáhnout. Sundálval jsem je již mnohokrát a přes vyditelný úbytek materiálu fungují bez vůle a jiných problémů. Takže nějakého „ožvýkání“ bych se nebál. Taky bych těm konstruktérům trochu důvěřoval – snad nevypustí do světa něco co vydrží jenom rok?

          0 0
    • Máca  

      Co takhle změřit domek na tom rámu, do kterýho to budeš dávat a rozhodnout se podle toho?

      0 0
      • Jane  

        Rám nestojí za řeč, ale zase jste nahlodali mé rozhodnutí jít do klik RF Turbine a osy ISIS. Ony by ty kliky s integrovanou osou nemusely být až tak špatné. Ale Race Face Deus LP Crankset stojí 9000 Kč, a to se mi zdá docela dost, navíc by se mohla špatně shánět třeba náhradní ložiska. Pravdou však je, že vypadají skvěle. Jinak ve Velu neustále opěvují tuhost těch nových klik XT, a tak by na tom mohlo něco být – i když u klik XTR jsem si takového nadšení tedy nevšimla, což je tak trochu divný. Ale dnes ve městě jsem zahlédla nové Velo, ve kterém by se právě tuhosti klik měli věnovat – takže se na to kouknu příští týden v obchodě a uvidím, co tam všechno píšou a zda se to vyplatí koupit. Cena 5000 Kč na e-shopu za XT kliky je dobrá, nechápu jak to v maloobchodě mohou prodávat za 7000 Kč – to zase na tom někdo krutě vydělává.

        0 0
        • MartinXC  

          Abys to neměla jednoduché:

          • Velo kvůli klikám nekupuj, je v něm, že nejtužší jsou FSA V-drive (ale těžké), pak nové XT, pak FSA Afterburner a pak dlouho nic
          • ty XT budou docela lehké, tuhé a dobré kliky, za 5tisíc dobrá cena, ale nedej bůh, abys potřebovala měnit talíře (Shimano nejdou sehnat, jsou docela drahé, když dáš jiné, smyk ti bude dělat paseku, dokud nedáš všechny 3 od stejného výrobce)
          • já po zkušenosti s náhr.díly od Shimana (nové talíře po jednom stály tolik, co nový komplet klik i s talířema) šel do FSA Afterburner (a kdybych se u nich nepodíval na stav drážek v klice po půl roce, tak bych byl spokojený i dnes), sehnat FSA talíře je otázka dní, stojí rozumnou cenu a jejich kvalita je kus nad Shimanem
          0 0
          • Jane  

            Tak jsem se po delší době zase dostala na net. Nové Velo už mám koupený. Kliky RF X-type tam otestovaný nemají, ale to vlastně nevadí. Byla jsem rozhodnuta jít do ISIS, ale skutečně mám obavu o životnost závitu na klice, takže nakonec zřejmě objednám nové XT. Dnes jdu na nich změřit do obchodu „šířku packy“ se šuplérou, a to samý i na klikách Deore, abych měla definitivní jistotu kompatibility nějakých levnějších převodníků. Převodníky XT jsou pěkně drahý. Ideální by byly od Gebhardtu, nebo mix Deore a LX. Převodníky FSA vypadají dobře, ale cena se mi moc nezamlouvá. Nechci se o tom tady moc rozepisovat, ale možná budu jezdit jeden řetěz, kazetu a převodníky. Zajímalo by mě, kolik se na tom dá najet. Už tímto rasuju kliky (CPI) na kole, převodníky od řetězu jsou docela ohlodané, ale řetěz se nezadrhává. Spíš je to horší s kazetou Sram 5. Mám pocit, že při řazení na šaltru musím trochu odlehčit nohy, ale možná je to taky tím, že v poslední době se na kolo v podstatě nedostávám a snad jsem vypadla ze cviku. Ale zatím pohoda. Proto zůstávám u 24 rychlostí a budu preferovat levnější převodníky. Popravdě řečeno, pokud by to vydrželo tak 4000 km, tak by se mě to vyplatilo a praktikovala bych to tak dále. A hlavně už se nemusím nervovat, že zase potřebuju nový řetěz, že to střílí atd. Jezdím fakt na pohodu, žádný závody a řazení v záběru – takže no problem.

            0 0
            • MartinXC  

              Tu metodu ježdění jednoho řetězu někdo z kolegů popisoval na starém BF zdokonalenou:

              • jezdí jeden řetěz, když dojde na hranici opotřebení tak ho vymění za nový (starý schová), ten jezdí až za hranici, pak vymění za první, a tak pořád dokola :-) Myslím že uváděl výměnu cca 3× dokola a 10.000km ? na jedněch pastorcích, talířích a 2 řetězech (úspora min 1× pastorek, 4× řetěz, asi i 1× střední placku). Po těch 10.000 vše vyhodit a znovu na nových.

              Pokud tohle čte, třeba se chytí a upřesní. Napřed mi to připadlo jako ptákovina, ale nebaví mě mít náklady na řetěz 1kč = 1km, tak to asi zkusím taky.

              0 0
              • Paja  

                Ja to ted delam podobne, ale tocim 3 retezy (PC59) na 1 kazete (7.0), menil jsem pri delce 132,5 (za tohle kolo najeto cca 5000km) a ted je tocim znovu a menit budu pri cca 132.8–132.9 a pak znovu az dokud to bude fungovat a pak vse vymenim, myslim, ze by to melo byt podstatne levnejsi nez menit postupne, protoze nove retezy na sjete kazete strili, zatimco pokud se vytahuji postupne, tak ne, atd. Myslim, ze mi to takhle v jednom kole vydrzi i pomerne dyl nez tech 10000km.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.