• paww

    asi je to hloupý dotaz, ale vyměnil jsem na svém kole vidlu (axel) a od té doby cítím v předním kole jakousi vůli, která působí na kolo dost nestabilně. nevím jak bych to nejlepe popsal, ale v kratkých nepravidelných intervalech jako by si kolo chtělo samo zatočit. jízda bez drže prakticky nemožná.přitom kolo drží ve vidli pevně bez nějaké odchylky do stran a ani osma tam není. kdyby se někomu chtělo a věděl by co by to mohlo být tak dík, já totiž nevím kde začít hledat chybu

    0 0
    • Daf  

      Nemas uz vymlacene hlavove slozeni? Takove kdyz se vic utahne tak ma tendenci se zadrhavat nekterejch polohach.

      0 0
    • kovar  

      Podívej se, zda-li přední kolo necestuje doprava nebo doleva při stlačení vidle na místě. Pak se podívej, je-li přední kolo v ose se zadním

      0 0
      • paww  

        zkusím. přední kolo se zadním by v ose nebylo, kdyby byl křivej rám,ne??…ale ten si myslím že je ok. vidle je nová a ani nevím jak poznat jestli není křívá …teda mimo případy kdy by jí jedna noha trčela mimo kolo. :))) …nejspíš prohlídnu znovu to hlavový složení.

        0 0
        • kovar  

          kdyby kola nebyly v ose, tak něco je křivého, ale rám křivý být nemusí, křivá bude nejspíš ta vidle nebo se vidle křiví stlačováním, ale nevím jak u tebe, neviděl jsem to.

          0 0
    • RapMan  

      A nemas to hlavovy slozeni spis povoleny? Ma to vuli i kdyz stojis na miste, zmackes predni brzdu a zkusis hybat riditkama dopredu a dozadu?

      0 0
      • paww  

        to už jsem zkoušel, povolený to není. prostě to kolo na první pohled nikde žádnou vůli nemá, ani ve hlavovým složení ani v osce. kouknu na tu hlavu jestli tam není sežvejklý nějak to těsnění pod rámem nebo něco jinýho.

        0 0
    • jihra  

      Co se týká hlavového složení – pokud je už vymačkané a hodně utažené, tak se může stát, že se vidlice bude snažit sama natočit do určité polohy – podle toho, jak jsou vymačkané ložiskové dráhy misek hlavového složení. To by mohla být příčina problému. Zkus hlavové složení maličko povolit, můžeš tam nechat i malou vůli, abys měl jistotu, že hlava chodí volně. Další problém může být ve špatně vedených nebo krátkých bovdenech. Hlavně řadící bovdeny, které jsou dost neohebné, mohou vidlici táhnout do strany. Já osobně doporučují dávat na řazení normální „brzdové“ bovdeny s teflonem a raději trošku delší, a? lze řídítky volně otáčet „až an doraz“.

      0 0
      • Daf  

        Jo to stema tvrdejma bowdenama me nenapadlo. Mas pravdu uz jsem se s tim taky setkal.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.