Ahoj vy všichni co máte vzduchové vidle. Nezkoušel jste někdo dát do patrony dusík? A proč? Ten se přeci tolik nehřeje a tím pádem nemění svůj objem ( tlak ).
Ahoj vy všichni co máte vzduchové vidle. Nezkoušel jste někdo dát do patrony dusík? A proč? Ten se přeci tolik nehřeje a tím pádem nemění svůj objem ( tlak ).
Panejo.. ty mas ale starosti. Co kdyby sis tam nafoukal treba helium.. mozna by ti bike zacal litat :-)
Jasně utěsnit trubky a helium dovnitř!!! to je něco pro gramhoniče
To urcite ne :), na to musis mit primereny objem.
Ti jsi, ale shamaan
Plyn jako plyn, kazdy meni svuj objem.
Tada já mám zkušennosti z bioplinem, teda alespoň ve mě svůj oběm furt zvětšuje, mi připadá…
Dusik mam v tlumici,ale jestli to ma nejakou vyhodu to nepoznam :) Proste tam je a vymena oleje,dusik + prace stoji pres tisic :(
A co mas za tlumic?
Fox Vanilla R
Mam taky Foxe a repase, vymena oleje + prace me vysla na 700,–.
Mno, normálně jsem narval do M MX Comp ETA 105mm model 2003 dusík z flašky v prci a rozdíl nebyl vůbec žádnej.
S pláštěma to bylo trošku jiný – jak nastalo chladnější počasí a přechod z bytu ven byl cca 15– 20C, tak pláště nafoukaný dusíkem míň měkli.
ze by prestaly platit fyzikalni zakony? :-)
Dávat do pneumatik nebo do vidlice dusík kvůli údajně konstantnímu tlaku je úplná hovadina.
Pokud platí fyzikální zákony a vidlice s dusíkem se ohřeje na teplotu okolí, tak čisý dusík (coby dvojatomová molekula) změní svůj tlak téměř stejně jako vzduch (z 98% směs dvojatomového dusíku a kyslíku).
Jediné, v čem by čistý dusík mohl být lepší je to, že v něm není vodní pára, která při nízkých teplotách může zmrznout na rovových součástkách a může třeba trochu váznout jejich pohyb. A pak ještě koroze, ta v dusíku nehrozí. Ale to už dusíku hoooodně fandím :))
navic vysusenej ti ten dusik moc dlouho nevydrzi, ta difuze je svine:-)
jeste me napadlo ze by tam clovek mohl lejt kapalnej a pak by usetril za pumpicku:-)))))
Ještě něco:
tohle je jen další reklamní trik, jak z nás vyždímat další prachy. Úplně stejným reklamně masírovacím procesem procházeli v loni a předloni automobilisté. Ti si dusík tedy neplnili vidle a tlumiče, ale pneumatiky. 50 Kč za kolo, no neber to.
Já jsem zkoušel DUSíK… povolil jsem kohoutek a už jsem letěl 300 z místa jako v RYCHLE A ZBěSILE...... :-)))))
Na okraj jen připomenu, že dusíku je vzduchu už tak habaděj – cca 71%
Spravna poznamka.
No je ho tam jeste o trochu vic: asi 78%. Jinak k tomu pouzivani dusiku: tak to je asi nejvetsi blbost, jakou sem slysel. Pro vypocet zavislosti tlaku na teplote se pro dane rozmezi tlaku a teplot (-20°C az +40°C a tlak do 5 bar) da pouzit stavova rovnice idealniho plynu s minimalni chybou(pro dusik i pro vzduch). Sami si muzete vypocitat o kolik vam klesne tlak v pneumatikach. A vzduch je prakticky cisty dusik:)