• jecnak

    Uz se tady objevilo vselicos, ale co trebas udelat takovy maly brainstorming na tema budoucnost kol. Myslim tim jake technoogie by se mohle v blizke budoucnosti pro vyrobu pouzivat atd.

    Me treba napada uzasne vyuziti nanotechnologii – uhlikove nanatrubky a kompozitni materialy s jejich vysokym podilem by skvele slouzily pro vyrobu uzasne pevnych a lehkych ramu a komponentu. Pouzitelny bike pod 6kg by pak nemusela byt utopie. Doslova inteligentni maziva a dalsi podobne vecicky.

    0 0
    • Lance  

      hm tak z toho dnes neusnu:)

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Mas pravdu, ze dnes tu tohle jeste nebylo. Bikova technika se ubira milovymi kroky, tak treba od posledniho podobneho threadu se za tech par mesicu neco zmenilo :) Vsimnul jsem si tvoji uhlikove uchylky na bajk.cz Nikdy tam v galeriich nemuzu najit veci co zajimaji me :) Mame uplne rozdilny vkus.

      0 0
      • jecnak  

        Hm, tk to jsem nejak prehlid, skoda.

        Uhlikova uchylka – ani ne – ono tam stejne nic poradnyho zajimavyho nebylo, takze jsem fotil ty uhlikovy vecicky, oblezal lehokola a zkousel jezdit na nejakym skladacim pidikole (lehokolo jsem zousel na sportlifu :-) a pak jeste fotil ruzny hezky maluvka na ramech.

        0 0
        • kovar  

          ty lehokola, to je docela zajímavá věc. Osobně tuto možnost beru jako nástroj překonání mého odporu k asfaltu, hrbení se na silničním kole jsem nikdy nepřivykl. Až bude víc pěněz, asi jdu do něj, hlavně proto, že se za mnou každý (každá) bude otáčet :-)

          0 0
          • jecnak  

            Me to zajimalo uz davno, ale jak jsem se na tom jednou projel, tak je uz jasny, ze misto silnicky bude lehosilnicka.

            0 0
            • mastihuba  

              bych měl strach že na tom usnu. :) dyž ležím tak ležím eště abych u toho šlapal. :)

              0 0
              • jihra  

                Ty lehocipedy mají jednu velkou nevýhodu – jsou dost nízké a mám obavu, že by mne nějaký řidič přehlídnul a sejmul. To bych snad musel na tom lehocipedu vozit nějaké dvoumetrové tyšky z praporkama nebo s blikačkama či něčím takovým.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • BH  

      otazka jak vzdalenou budoucnost myslis. Pokud uvazujes o nanorobotech tak asi hodne vzdalenou. Uvahu o budoucnosti kol bych rozlozil do nekolika okruhu:

      1. pouziti kola v budoucnu , bude to vice sportovni nacini a nebo dopr. prostredek?
      2. moznosti pouziti kola, budou moznosti jeste vjet do nejake prirody?,jake komunikace budou pro cyklisty budovany?

      3.jak pujde vyvoj dalsich dioparvnich prostredku? co vozidla- vznasedla na vodikovy pohon ? 4. jake zmeny dozna konstrukce kola?, jake prvky v pohonu se uplatni?Jake nove materialy? To jsou ovsem jen otazky. ja bych na odpovedel ve dvou variantach a sice podle toho zda se podari vyresit zdroj energie pro pohon vozidel (super akumulatory a nebo vodik)a nebo ne. Casovy horizont bych dal tak za 100 let, tedy v roce 2105.Var. A. pokud se podari nahradit klasicka paliva necim levnym , tak se kola pujdou cestou sportovniho nacini. Ovsem zapomente na les, prirodu, pokud tu nejak zbude bude zadratovana a nepristupna.Pro kola budou vycleneny specialni okruhy a na nich s ebude prohanet par blaznu, kteri jsou natolik konzervativni, ze nevyuzivaji moznot posilovani a udrzovani kondice ve virtualnich telocvicnach a salonech, nemluve o chemickych prepaaratech a nahrade vadnych organu. Var. B, dojde ropa a nebude nahrada, pak se po sponavych a potemelych a preplnenych ulicich budou prohanet vychrtle postavy na ruznych spalapacich samohybech.Bezna bude transmestaka doparav na sinicich pro cyklisty dalnicniho typu. Co se tyce technicke stranky, to necham na jindy uz jsem se rozkecal dost.

      0 0
      • jecnak  

        Zas tak do budoucna jsem to nemyslel – uvazoval jsem tak 10–20 let. Nemluvil jsem o nanorobotech, ale o nanomaterialech a jejich vyuziti. Nanomaterialy se uz nejakou dobu pouzivaji, takze je jen otazka casu, kdy to prijde i ke kolum.

        Rozhodne se nebranim tomu co jsi napsal – pohledu dal do budoucna, ale pride mi to ani ne tak o technice, jako spis o vizich jako takovych.

        Hodne z nas ma nejaky specialni zajem, nebo pracuje ve vyzkumu, tak me proste zajima pohled ostatnich, kteri urcite vedi o spouste veci, o kterych ja ani netusim.

        0 0
        • BH  

          jo nanoroboti, to mam ze sledovani Cerveneho trpaslika. Ovsem i tak, pohled na rozvoj techniky musis zaradit do nejake spolecenskeho kontextu. Pokud se tyce techniky za za par let, vidim budoucnot v plastovych ramech v kombinaci(vyuziti plastovych odpadu) se sklenenymi vlakny, elektronice (autonaticke – elektronicke razeni).Uctine dojde i na vzpominane variatory ci podobne plynule menice prevodu(ztraty klinoveho remenu se daji eliminovat napr.ozubenim) velkou budoucnost vidim v elektrickych .systemech prenosu hnaci sily(zjednodusene el. motor ve stredu a el. motor v zadnim naboji) a posilovacich pohonne sily. Dojde k velkemu rozsireni kol jako dopravniho prostredku .

          0 0
          • Mata.Lan  

            Už se těším, až si budu moct z kopce našlapat trochu energie do zásoby a do kopce se pak povezu:)

            0 0
      • -b-n-x-  

        jeste jsi zapomel na vyuziti kol ve vesmiru. Prvni cykliste na Marsu, na Mesici, na orbitalni stanici. A nakonec osobni zarizeni pro prepravu osob v meziplanetarnim prostoru se slapacim pohonem.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Lada1  

      vzhledem ke vzrustajici lenosti lidstva budou kola konvertovat k motorovym jednostopym vozdilum. Clovek budoucnosti se odprosti od te driny a nebude otrokem nejakeho stroje ! Nebude muset slapat, aby mohl vozit kolo, ale „kolo“ bude muset samo vykonavat praci !

      0 0
      • kovar  

        take si zavěštím: a tomu kolu se v budoucnosti bude říkat moped

        0 0
        • Lada1  

          ja uz v te budoucnosti ziju, kde se tomu rika moped :P

          0 0
      • homat  

        lol

        0 0
      • Vrci  

        Určitě se tomu ve stoupáních nezvedá přední kolo.

        0 0
      • jihra  

        U nás v Ostravě se pohybuje podobný pošuk – akorát, že na řídítkách nemá milión světel, ale má na nich namontováno asi 30 rohů jeden na druhém, má je různě propletené a s nasazenými „mechovými“ gripy. Vypadá to velmi bizardně, ale opravdu by mně zajímalo, jak vlastně drží řídítka.

        0 0
        • Lada1  

          taky si ho videl ? ? ten dedek vypada, ze na tom projel pulku sveta :-)

          0 0
      • wraftler  

        chcel by som tu masineriu videt po jednom pade pripadne drope:))

        0 0
        • CZiko  

          taky tě to napadlo? Jsem si tak představil, že by se někde roztřískal, a teď by všude lítaly kusy těch světel, kalkulačky, rádia, dráty a kusy všeho možného. :))) to by byla legrace:)

          0 0
    • McBlacky  

      PLAST is future :)

      0 0
    • prodi  

      Já jsem zvědavej, jestli můžem čekat i v terénu různé tvarové kreace, jako je to u triatlonových speciálů…

      0 0
      • cabbage  

        bych rek ze uz jich tu byla spousta(treba takovej artur sovereign:)

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Oproti sjezdovym kolum jsou triatlonove specialy jen nesmelym pokusem trochu pozmenit klasicky tvar kola.

        0 0
    • Krutohlav  
      1. Keby ste pozerali StarTrek tak viete, že budúcnos? je v teleportoch. Hlasovým povelom – zadaním koordinátov sa dostaneme kam budeme chcie? bez fyzickej námahy a okamžite.
      2. Ja by som uvítal nejaké antigravitačné oblečenie. Pri páde by človek nespadol na zem, ale ostal by levitova? 10cm nad povrchom. Samozrejme by pád bol tlmený, makký ako do perinky…
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.