• loom

    Mozna trochu jarinovskej dotaz, ale jake maji vyhody a nevyhody zapletena kola? Vsim sem si na fotkach, ze plno lidi s nima jezdi, tak bych rad abyste se podelili o zkusenosti. Diky

    0 0
    • zirecek  

      Výhody se projevují až u vyšších modelů: tuhost, vzhled, částečně váha. Nevýhody: cena, někdy obtížnější oprava/sehnání náhradních dílů. Můj názor-když máš nadbytek peněz, tak kup. Jinak raději volím klasiku a zůstanu u ní.

      0 0
    • Daf  

      Hlavne vypadaj hezky :) Treba CrossMax jsou kola lehka a pritom hodne pevna. I kdyz se s hmotnosti klasickych vypletu dustanes i pod uroven hotovych kol, tak pevnosti asi ne. Aspon teda ja jsem ty sve dva roky necentroval a nehazi ani milimetr. Nevyhodou je asi opravdu jen servisovatelnost. Ja jsem s nema ale za celou dobu co je mam nemusel nic delat, ani knim nic kupovat.

      0 0
      • loom  

        Tak to mas pravdu s tim vzhledem. A co rikas na tyhle : http://www.akcebike.cz/index.php?…

        0 0
        • Daf  

          Vypadaj pekne. Maji je u nas v kramu. Podle provedeni si trofnu tvrdit ze budou dost tezka ale zase pevna. S jinejma nez Shimano konusama namam zkusenost, takze nemuzu hodnotit naby. Ty kola nemusej byt spatny, ale urcite bys za stejnou cenu postavil kola lehci.

          0 0
        • Seveřan  

          No, buď si vybereš díly dle svého uvážení a necháš si poskládat kola, nebo to udělá někdo za tebe (tojest výrobce). Ty si můžeš poskládat kola s daleko nižší hmotností, než mají vypletená kola od výrobce, ale nemusí to znamenat, že taky tak budou fungovat. Může a nemusí ti praskat výplet, může být menší boční tuhost. Ta se projevuje, když jedeš ze sedla a to hlavně u ráfků, kde brzdíš špalky. Kotouče skousnou hodně, ale né zas všechno. Volbou nevhodných drátů (slabých) se může stát to, že budou velmi rády praskat – to asi nepotěší :O)

          U vypletených kol je výhod asi řada, tuhost výpletu jde spolu s váhou a aerodinamickým odporem ruku v ruce, počet drátů 24 apod. neznamená že vyplet bude méně tužší než u 32 a více, mnohdy je tomu naopak (dráty mají i specialní tvar kvůli váze, pevnosti a aerodinamice). Liší se i způsob vypletu a jeho uchycení, jak v nábách, tak na ráfku (viz mavic crossmax, shimano xtr atd.) U vypletených kol jsou většinou náby s ložisky. U ložisek je výhoda, že většinou mají větší setrvačnost, obzvláště po zajetí (z toho plyne že potřebuješ meně energie na jejich roztočení). V neprospěch mnohy hovoří jasnou řečí cena :-( jak u samotných kol, tak u náhradních dílů (př. dráty pro MAVIC 80, Kč a více – vzhledem kceně kol, se není čemu divit).

          Takže nelze zatracovat ani jedno, ani druhé. Když je hlouběji do pěněženky, lepší volbou je nechat si zaplést kola, následný servis bude daleko levnější, ale asi častější.

          0 0
          • Seveřan  

            Jen tak mimochodem, proč píšeš všim sem si (že by opravdu jarin):

            Renata (tecka) Hrstkova (zavinac) seznam (tecka) cz

            :O) dost povedené a nebo že by babochlap.

            0 0
            • Pebe  

              A taky si za 4.5 minuty stihl(a) prohlídnou cca250 fotek našich biků, aby si mohl(a) všimnout :-))

              0 0
              • Seveřan  

                Teda, máš lepší postřeh než já :o), tak schválně co na to řekne.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Ze to sledovalo biky bez registrace a ze se ve skutecnosti jmenuje Hermina Froditova :)

                  0 0
                  • Seveřan  

                    Ty oe, fakt teda mě to dneská pálí :-( jako detektiv bych se rozhodně živit nemohl.

                    0 0
            • loom  

              klid, musim Te uklidnit, jsem opravdu chlap, ale pouzil jsem emaila svy segry. Jinak na tomto foru vystupuju pod jinym nickem, ale jak bylo nekde receno, bal jsem se abych nevypadal jako jarin … hm,ted kdyz o tom premejslim, tak je my vlastne u pdr… co by ste si o me mysleli :)) Ale dik za rady

              0 0
        • Pá-dlista1  

          Leskle brzdne plochy na kolech pro kotouce… no aspon je to univerzalni :/ Co znamena ten rozmer R ?

          0 0
    • rasto  

      vozim zapletena od Rigidy (model Xtreme). jsou lehka, s prum lozisky. jsou hezke (bile rafky + naboje :-) nevyhoda: drazsi draty, spatne se shanej. kdybych si stavel kolo, sel bych znova do zapletenych ;-)

      0 0
      • Vilém  

        Jak jsou stary ty tvoje Rigidy ?Koukal jsem na stranky vyrobce a tento model jsem tam nenasel.Vyrabene modely na tom s vahou nebyly nejlip.Cemu rikas lehke?Ale vypadaji pekne.

        0 0
        • rasto  

          mam je 3. sezonu. delaly se jeste cerne, ale ty nic moc. k vaze: doma v PC mam o nich reklamni pdfko, jestli si vzpomenu, dam Ti vedet.

          0 0
        • rasto  

          tak jsem Ti to nasel: 975/ 1160 g

          0 0
          • raceface  

            …a to je lehký?

            0 0
            • rasto  

              doted jsem byl v tom, ze jo :-) prosim, nekaz mi iluze :-)) vazne: jsou superodolne. v zivote jsem na necem podobnem nejezdil. je fakt, ze vahu doladuju i lightdusema a lehcima plastema, takze subjektivne se mi zda, ze jsou lehke :-)

              0 0
            • kandik psi zub  

              rasto, nezlob se, ze ti nicim iluze ale to je strasne tezky

              0 0
        • rasto  

          tak jsem Ti to nasel: 975/ 1160 g

          0 0
    • katan  

      Aké máte skúsenosti so zapletenými kolami Ritchey WCS Girder XC – hmotnos? 1595 g, resp. Rithey PRO – 1767 g. Aj kompaktibilita so Shimano ?

      0 0
    • cernoch1  

      Rek bych, ze vypleteny kola zadny vyhody nemaj. Za stejny penize (hlavne v cenovy relaci Crossmaxu) se daj postavit daleko lepsi kola-vaha, tuhost atd. Zivotnost takovejch DT nab je monohonasobne vyssi nez Mavicu. A tuhost taky lepsi-viz.testy zapletenych kol v nemeckym Biku.

      0 0
    • Meesha  

      Za dva roky sem je necentroval, jen vymenil dva praskly draty. Fakt vyborne se mejou! :-))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.