... a opet vidle ... (95kg, pohodicka cesty)

25 nepřečtených
  • fakin

    Zdravim vsechny bikery. Vim ze to tu bylo premylany snad stokrat, ale prece mi to nedalo. Mam 95kg, pohodova jizda – bez skakani. Stale premejslim zda to ma cenu investovat do odpruzeny vidle, tak max. do 5000Kc, a nebo si ponechat tu pevnou. Diky za nazor.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Na jaky teren? Ze se ptam. U nas je vlastne odpruzena plus i na silnici :)

      0 0
    • Daf  

      Ja myslim ze neco v pohode sezenes. Pokud jezdis pohodove a nenajezdis moc km. Staci zakladni typy vidlic jako treba Manitou Splice nebo Axel nebo od RX Judy. Jde o to aby to melo nake tlumeni. Pokud jezdis trochu vic doporucil bych ti priplatit aspon 2000Kc za neco s tlustsima nohama. Konkretni typ ti neporadim, ale nekdo se snad ozve. Obecne problemove jsou vidle Suntour, ktere jsou tak pretlumene ze skoro nepruzi. Tak tem bych se vyhnul.

      0 0
      •  

        tak axel na 95 kg fakt ne bl bych pro jetou italku

        0 0
      • Rozumik  

        a to je naky minus ze je pretlumena? nechcu nikoho urazit, ale vymenit olej zvladne kazdej debilek :)

        0 0
        • Daf  

          I v patrone jo?

          0 0
          • McBlacky  

            některý maj polopatronu, ty se daj

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Polopatrona je otevrena v olejove lazni. To co myslis ty (a pouziva SR) je taky uzavrena patrona, akorat se do ni da lehce vlezt. Neni natlakovana atd. Ty s lockem byly natlakovany.

              0 0
              • McBlacky  

                já myslím třeba tu co je na xcp e 02 odšroubuješ zátku a měníš olej, akorát protože to soudruzi neumí utěsnit tak je ve vnitřní noze ještě jakoby jedna noha

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Ja taky. To je patrona jak vysita. Polopatrony jsou treba v Rondech.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    já ale myslel zátku nahoře na korunce, tu samou co je v ní uchycená pružina. Ty asi myslíš že odšroubuješ zátku na patroně, ke který abyj si se dostal musíš nejdřív odšroubovat tu zátku na korunce ne?

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ja myslim, ze oba myslime to sami. Polopatrona je dle me, kdyz se tlumeni odehrava ve valci, kterej je v noze zvlast, ale pouziva k tlumeni stejny olej jako k mazani. Ten olej muze kdykoliv do ni dovnitr nebo ven jak se mu zachce. Kdezto v patrone je uzavren (jako v TPC nebo Suntourech (asi ve vsech)).

                      0 0
        • kovar  

          ale ten, kdo není debílek, ví, že to není zas tak jednoznačné s příčinama přetlumenosti. Tím tě taky nechci urazit, samozřejmě :-)

          0 0
      • Pekáček  

        Myslím, že Suntouru se přetlumení týkalo v roce 2003, 2004 byly spíš nedotlumené (Axon zcela postrádá tlumení odskoku!). Docela dobrý se zdaj vidle Duro, pracujou na stejným principu jako moje stará Suntourka, která je doteď 100% funkční a má regulaci tlumení v širokým rozsahu. Má jen dvě nevýhody:

        1. už se nevyrábí,
        2. váží o málo víc než 2kg.
        0 0
        • Daf  

          Jo ty starsi prej byly docela dobry. Netusim jak na tom budou letosni modely. Ale nektery lonsky se delaly vtipne i s lockoutem na riditkach :)

          0 0
    • McBlacky  

      zkusil bych tu splice má sice 100–130 což pravděpodobně nevyužiješ na HT (už to zase slyším ty reakce) ale na těch 100 by mohla být dobrá + má 30ky nohy. a ted pozor přijde reklama :) na akcebike.cz ji maj ve slevě za 4660.

      0 0
      • danno  

        Davam hlas taky pro Splice.

        Proc myslis ze tech 130 nevyuzije na HT? Myslis podle geometrie ramu?

        0 0
        • McBlacky  

          no pokud jezdí spíš pohodičku bez skoků, tak takový zdvih nepotřebuje ani nevyužije a bude mu spíš naobtíž větší pohupování (verze splice s lockem už je mimo jeho price range). Kromě toho rámy na xc se staví na 80 a 100, pak už je to moc nakoplý.

          0 0
          • danno  

            Tak jo,nooo… Zas treba me se na Lavine ta vidle na 130 vylozene libi co se tyce jizdnich vlastnosti.

            0 0
            • McBlacky  

              jasně ale to už máš řidítka vysoko jak sedlo, sice mega plus v prudkých sjezdech, ale zase rovinky a rychlejší pasáže jsou vzhledem k aerodynamice neefektivní, jenže já to beru víc z toho závodního hlediska…

              0 0
    • ferry  

      Řešil jsem taky vidli do 5000.- nechal jsem si tady poradit a mam MX comp air 04 85, a nelituju koupil jsem na bikestore za 5790,– což není takovej rozdíl.

      0 0
      • fakin  

        OK. Po dlouhym zvazovani jeste neco prisetrim a pudu do ty MZ MX Comp 85. Diky za rady.

        0 0
        • wertigo  

          POZOR! prohledej archiv typ MX neni to same jako MZ.

          0 0
          • wertigo  

            Sorry jsem uplne mimo, nejak jsem to poradne nedocetl, muj prispevek neber v potaz. malem bych te popletl.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.