• Lukster

    Potřebuji poradit – mám nový rám a taky Dualy XT disc. Když jsem namontoval zadní třmen a do rámu strčil zadní kolo s kotoučem,tak jsem zjistil,že ten kotouč se taktak vlezl do třemu – téměř o něj tře – třmen už přitom nelze více posunout žádoucím směrem (tj. dál od náboje – vlevo),takže jako jediné řešení mě napadá dát na osu náboje nějakou podložku,která by ten rám oddálila od kotouče…Jenže-nemůže to nějak vadit,když vzdálenost mezi patkami pak bude cca 136mm místo 135mm? Doufám,že jste můj problém pochopili – díky za každý názor.

    0 0
    • Luky  

      musi se specialni frezkou ubrousit kus te navarky na kotoucovku, zkus nejakej dobrej cykloservis…

      0 0
    • tomaasz  

      Milimetrová podložka nevadí, a na pravé straně náby můžeš zeslabit podložku pod kontramaticí kónusu (pokud máš nábu na kónusech a dostatečnou vzdálenost mezi nejmenším pastorkem a pravou patkou).

      0 0
    • TinkTink  

      Vozil jsem to tak na jednom ramu – nevadilo to a v pohode to prezilo vsechno.

      Ale jak radi Luky, nejdriv to nech ofrezovat, ale vsude to nemaj.....

      0 0
    • hanz  

      taky jsem vozil podložku a bez problému

      0 0
    • ojoj  

      ofrezovat , shop kterej nema v servisu frezku nema co delat na trhu s kolama , je to absolutne samozrejma vec

      0 0
      • Vašur  

        Jestli to ještě bude někdo znalej číst, jak je definovanej tenhle rozměr? tedy vzdálenost osy korouče od kraje matice na kónusu. Teď plánuju přechod na nový náboj. Byl bych rád, aby to sedělo v rozsahu pohybu adaptéru. Aby se na rám nemuselo s akcema jako frézování. Ten 1mm, o kterém se tu mluvilo mi přijde vzhledem k pevnosti a pružnosti docela dost. To bych radši bral probroušení štelovacího otvoru v adaptéru než „násilí“ na rámu.

        0 0
        • kesu  

          kamarad si nechal podlozkovat nabu a neni to zadnej problem jen se prehodi podlozka.ja mel podobnej problem na vidli po dotazeni naby a tak jsem natvrdo pilnikem ubrousil adapter,kterej je k shimanu normalne.ram bych nebrousil protoze kdyz budes menit brzdy nedo nabu tak muze vzniknout problem ikdyz je to nepravdepodobny,ja bych ubrousil ten adapter,stejne jde jen o desetiny milimetru a taky muzes pilnikem obrousit lak na zadni stavbe pod tou kotoucovkou,stejne by casem opadal.

          0 0
          • ojoj  

            ten 1 mm je lak + neco hodne malo z masa ramu a to na nic vliv nema

            0 0
        • Vilém  

          Koukni na http://www.magura.com/…/default.htm nalevo download,speci­fikace IS2000. Tam jsou rozmery predni i zadni navarky na kotouce.

          0 0
          • Vašur  

            Dík, dobrej tip. Tam jsem našel zajímavou informaci: rozdíl mezi IS 1999 a IS 2000, tedy tehdy se změnil mezinárodní standard a tím rozměr mezi vnější hranou matice kónusu a vnitřním okrajem kotouče se na zadním kole zmenšil z 16mm na 15,3mm. Tak si myslím, jestli těch 0,7 mm není ta nekompatibilita, o který se tu na začátku mluvilo. Už jsem podobnou situaci zažil i v jinejch oborech, že má někdo něco co nepasuje nebo nefunguje a tak to prodá neznalejm a ti když po velké patálii zjistí jak se věci maj, tak to zase prodávaj dál a dál. i když ten přelom 1999/2000 je už dost daleko, aby to hrozilo ve větší míře.

            0 0
    • vlk  

      no nevím co tam tedy chceš dávat za kotoučovku, ale co místo úpravy navárky na rámu raději upravit adaptér, pokud teda nějaký u té brzdy používáš-pokud to není brzda s uchycením na is bez adaptéru.Tu úpravu by si doma zvládl i sám s obyčejnou bruskou a trochou zručnosti a navíc když se to nepodaří, koupíš za pár kaček nový adaptér.

      0 0
    •  

      Máme rádi zvířata!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.