100 mílová pod 5 hodin: rady tipy návody.

131 nepřečtených
  • Tomi.B

    Dobré poledne od minulé sezóny mám v plánu na letošní sezónu, osobní výzvu 100 mílová jízda pod 5h. Zkouška proběhla již za loňského léta. Vybral jsem si velmi teplý a bezvětrný den. Rovinatá trasa s minimálním stoupáním. Jízda v mém případě v anaerobním pásmu průměrné HR 150.se neobešla bez potíží. Značná bolest hlavy,vadnoucí nohy snižující výkon. Cílový čas 5h5min. Nerad bych jsi prošel znovu tímto očistcem. Chtěl bych se na další pokus lépe připravit. Jízda 160km není nic neobvyklého při nižším tempu jezdím průměr kolem 30km/h. Nářadí které užívám na jízdu „training“ silniční endurance kolo cca8.5kg. Garmin edge 830 +senzory kadence, HR pás, speed. Při jízdě doplňuji energii iontový nápoj 2×750ml.tyčinky. Při jízdách na celý den k obědu vozím ovesné vločky, musli k tomu pořídím jogurt. Také mám rád kávu takže zastávka na kávu nutností!

    0 0
    • jonti  

      Bolest hlavy = výrazná dehydratace. Tady počítám, že jde o hrubý čas, teda bych minimalizoval zastávky, ideálně jen jednu delší někde za polovinou trasy. Logisticky by bylo fajn si udělat trasu travu osmičku, kdy se zastavíš doma a rychle doplníš vodu a jídlo. Hodně taky pomůže výběr trasy podle větru – ideální jet v otevřeném terénu po větru a proti větru někde v lese, kde moc nefouká.

      0 0
    • Raf  

      Časovkářské nástavce ti pár minut stáhnou, když v nich chvíli vydržíš.

      A vlastně si neumím představit na rovině drtit 150 HR avg, ale to máme každý jinak :)

      Suchý neuvařený vločky moc energie nepustí. Při takových tepech už bych osobně asi nedokázal trávit běžné jídlo, takže bys mohl zkusit poladit takové, abys od začátku přijímal odhadem 80g sacharidů a víc za hodinu.

      0 0
      • Forester  

        Jen dotaz pro inspiraci. Čím řešíte těch 80g sacharidů/hod? Při delších či vícedenních závodech s tím mám problém.

        0 0
        • milan.v  

          Co vím, tak hodně lidí používá například datle…

          0 0
          • snas89  

            Vcetne me:)

            Ale problem je pak ta sladkost. Cim dyl se dari jet na slany veci, tim lip. Zacinam ted experimentovat s ryzovou buchtou…koneckoncu to vozi i v pelotonu misto gelu obcas.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Pro svou sladkost mě datle na švihu nenadchly, ale rád si je dávám večer k televizi. Na švihu raději koupím dva, tři trsy banánů, zbouchám a jedu dál. Naposledy jsem na datle jel k zubaři, ale před Prahou, než abych si dal jejich druhou sladkou dávku, tak jsem raději zastavil v hospodě na normální jídlo. Banány by mohly být dobrým řešením pro ty, co spěchají a nemůžou proto do hospody na vepřoknedlozelo. To je samozřejmě nejvíc :-)

              0 0
              • Forester  

                na banány bych musel mít vozík :-). Koukal jsme, že jeden banán, cca 20g sacharidů. při potřebě 80g/hod to jsou 4, takže na nějakou delší štreku … banány mám rád, ale tohle nevypadá jako správná cesta :-)

                0 0
        • vik  

          Prave ze tim 2:1 malta/fruktoza. Takze bud napoj, nebo gel. Jinak to dle vseho nedokaze telo prijmout, pripadne ti bude blbe. Tim 2:1 do sebe nejakou horskej maratonec dostaval 120 g/h!

          0 0
        • Raf  

          Osobně se sladkým problém nemám

          • klasické mtb maratony – míchám si vlastní pití, hodně maltodextrinu (50 g na bidon), který sám o sobě sladký není plus něco na ochucení + klasika gely apod.
          • ultra závody – tam se dá jíst za mě cokoliv, jen snad neexperimentovat (typicky ovoce, jogurtové nápoje, zakysaný výrobky chce mít vyzkoušený)
          • na Míle jsem měl připravenou směs s BCAA, proteinem, vitamíny
          0 0
          • McBlacky  

            Blby ze na ultra kdyz chces jist optimalne tak to je dost velka vaha. 200–500gr prasku na den podle toho co vsechno beres.

            0 0
          • Mikikuba  

            S ovocem , jogurtovými nápoji a zakysanými výrobky si dovolím polemizovat…Podle mě to výkon rozhodně nepodporuje a už vůbec ne regeneraci, využívání živin což je alfa a omega ultra závodů. Ovoce jen velice málo které a omezeně.

            0 0
          • Forester  

            no, právě ty Míle. Já jsem někde na chvostu, takže cca 12–14 dní … to bych musel mít hodně velký batoh, abych to všechno uvezl :-) … budu muset zůstat u těch večerek a hospod

            0 0
      • sorak  

        Pro me zajimava informace – tech 80g sacharidu na hodinu.. mate k tomu nejake zdroje/informace? Pro jakou cca vahovou kategorii to uvazujete? Davkovani makrozivin je docela dost o tom pro jak velke kusy homo sapiens se toto uvazuje? Obcas narazim na fakt, ze jako normalni „nadseny hobik“ se uvazuje vahova kategorie 65–75kg.. u me i po redukci je to 95kg :D

        0 0
        • Delkim  

          to je obecně známý a ověřený údaj

          0,5–1g cukrů na 1 kg váhy na hodinu

          obecně se prostě bere 20–40g cukrů každých 30 minut

          0 0
          • sorak  

            Hmm… tak to je pro me asi tezce neuzratelne i pokud bych bral „jen“ 0,5g sachru na kilo za hodinu.. to by pri 5h svihu bylo tak 12 ovocnych tycinek.. nebo 2–3 velke porce boruvkovych knedliku :D

            Nicmene zkusim pridat tak na trojnasobek soucasneho stavu a treba to bude lepsi :D

            0 0
            • McBlacky  

              Tak to je ale pro race tempo. Tzn max mozneho na 1–5 hodin

              0 0
              • ms82  

                Neni to nutne pro zavodni tempo, ale samozrejme by to melo souviset s usilim. Ani ne tak subjektivnim, jako spise objektivnim – tj. kolik wattu se jede.

                0 0
                • McBlacky  

                  kolik % FTP se jede, at jsme teda přesní :)

                  0 0
                  • ms82  

                    At si kazdy cukry davkuje podle sebe. Ja mam 80 g/h zhruba pro tempo a vys. Chtel jsem upozornit na dve veci. Za prve, prinos to ma i jindy nez pri zavode. A za druhe, neci zavodni tempo je jineho vytrvalost, ale energeticke naroky jsou stejne.

                    0 0
                    • Delkim  

                      Včera tempo bike, 4 gely a 1,5l ionťák.

                      0 0
                      • Melvin  

                        To se teda celkem prodraží takový trénink.

                        0 0
                        • ms82  

                          Ja gely nepouzivam a 10 g cukru me vyjde asi na korunu. Kdybych potreboval setrit, nebudu michat maltodextrin s nizkym DE s fruktozou, ale levnejsi malto se sacharozou. Ma to nevyhody, ale da se dost usetrit.

                          0 0
                      • Pepe72  

                        Vlastně mně napadlo to samé co Melvina, ale třeba jezdíš bez cukru a jednou za čas si dáš cukrovanou. Osobně ted jezdím na bajku jen na kávu a vodu 3–4h v Z2 a v sobotu jsem chtěl cukrovat na bajkčeladná.

                        0 0
                        • Delkim  

                          Tenhle specifický trénink bez gelů neumím. Je to celé v tahu, žádná zastávka, nic.

                          3–4 hodiny na avg 300 W

                          I tu suplementaci se tělo musí naučit/vyzkoušet, vzít gel až na závodech a čekat co to udělá v žaludku je pitomost.

                          0 0
                          • Pepe72  

                            Jj, myslím v tahu, bez zastávky. Akorát jezdím po gravel a xc cestách a měřítkem zony je mi dech. Ty cukry budu zkoušet v podobě přírodní a jen na tempo. Díky

                            0 0
            • ms82  

              Neni to navazane na vahu jedince, ale souvisi to se vstrebatelnosti v tenkem streve. Bavime se skutecne o cukrech. Jakmile to telu zkomplikujes a bude to pevna strava, zatezujes travici system, vstrebani trva dele, vyzaduje energii a prisun krve, coz na vykon neni nutne optimalni. Pokud ale nejedes srot, nemusi to vadit. U te pevne stravy je taky treba myslet na to, co krome cukru do sebe dostanes. Protoze ty dalsi ziviny treba nechces/nepotre­bujes.

              2 0
              • Delkim  

                Přesně tak.

                Nacpat se na pumpě Margot tyčinkou a bagetou úplně neberu jako ideální na pokračování tempa :)))

                0 0
                • Mikikuba  

                  Na dlouhý trati to podle mě problém není. pokud se jede objem. klidně zalít kolou. Používá se na ultra docela normálně. a i horší věci.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Protoze 5 minut hledani lepsiho jidla nekompenzuje ztratu kdyz do sebe nahazis jen “cokoli” ;) od druheho dne bagety a cola na benzinkach – klasicky ultra v civilizaci 

                    0 0
                  • Delkim  

                    řešíme VÝKON a kratší švihy a ty přijdeš s Ultra :)))

                    0 0
    • Gwaihir  

      Káva dehydruje, takže vodu ke kávě :)

      Hodně štěstí v tvém snažení. Každopádně vločky nejsou moc rychlé sacharidy. Zařaď něco dobře stravitelné o relativně malém objemu – banán.

      Koukni pro inspiraci na blog Aleše Zavorala : https://beranyduc.blogspot.com/

      0 0
      • milan.v  

        Jen doplnění k banánu…

        Banán není vhodný při velké zátěži. BANÁN versus SPORTOVNÍ GEL

        https://www.nutrend.cz/…l-a32171.htm

        „Použití zralého banánu při sportu však může vyvolat hned několik problémů právě díky nevhodnému poměru mezi sodnými a draselnými ionty. Jednak se mohou (nikoliv musí) podstatně dříve dostavit svalové křeče a také lze předpokládat střevní nepohodlí. Tedy lze říci, že banán je vhodnou volbou spíše po sportovní aktivitě než během ní.“

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pobavilo. Co jiného by výrobce energetických gelů měl psát? A zrovna Nutrend by měl o zažívacích problémech raději mlčet …

          1 0
          • milan.v  

            Máš to jen jako informaci, můžeš s ní naložit dle svého… ;o)

            0 0
            • Smazaný účet  

              To jo :-)

              Dneska jsem donesl z Albertu 4 banány na zítřek. Ale sušené ovoce je lepší a zabere méně místa …

              0 0
          • BabbaJagga  

            Já bych se zase tolik nesmál. Už někdy v 80.letech kamarádi atleti při maratonu obcerstvovali boruvkama a bananem. Borůvky staví, banán zase naopak. Tak aby nemuseli během závodu na velkou, ale zase aby pak nemuseli používat projímadlo.

            0 0
          • Mikikuba  

            Přesně tak!

            0 0
        • Cryzyy  

          no tykraso, 20 let závodění vhaji, kde ja mohl bejt, kdybych to věděl :-D. Může, mohou, lze predpokladat – chápu, že nejak ty svoje produkty prodávat potřebuji :o)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Sifon podáváme pouze ke kávě …

        0 0
    • mr.antik  

      5h, to už bych zařadil i housku se šunkou a coca-colu na spláchnutí

      0 0
      • Tomas_82  

        Coca-colu taky doporučuju, u mě dost pomůže.

        0 0
        • snas89  

          Cola (kofein) se nedoporucuje, spis az ke konci vykonu. Ale sam nepotvrdim, pri mych vykonwch je to cca jedno:))

          0 0
          • Gwaihir  

            A kafe je jako lepší? Asi záleží na množství a kolik je kdo zvyklý. Taky se nedoporučují sycené nápoje. Cola tedy 2× špatně, ale přesto si ji rád dám.

            0 0
            • snas89  

              Hele…jsem laik a stravu resim spis nejak okrajove, zabavove:)

              Ale podle toho jak to chapu, tak kofein te vybudi a doda energie. Ale zaroven te u toho „zmackne“, tak az dojde to vybuzeni, tak o to vic pak uderi unava.

              Proto mi par lidi zavodicich dost vysoko rikalo, ze kofein spis ke konci…po projetim cile ti uz je „jedno“, ze ta unava uderi vic.

              Ja si obcas davam kolu i po narocnym svihu. Cukr dost pomaha odbouravat laktat.

              0 0
              • McBlacky  

                Jedna cola (plechovka) ti neuskodi. Ma hodne cukru navic a to se hodi. Poucky pro kofein v zatezi plati sz pri vyssich davkach.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Asi taky záleží na tom, jak je kdo na to zvyklý. Já jsem sice kafař, ale colu normálně nepiju vůbec. Takže během 24h jsem kafe pil průběžně, jak jsem zvyklý, když jsem dostal na něj chuť, ale colu jsem do sebe lil vždy až od rána (jedna litrovka mi většinou stačila), to opravdu nakopne a člověk tak těch pár hodin do konce díky tomu dojede už víceméně setrvačností :-)

                  1 0
                  • McBlacky  

                    V ty cole te nejvic nakopne cukr. I diky syceni jde rychle do krve. Kofeinu v ni neni tolik abys to nejak vazneji poznal, zvlast pokud pijes kafe. To je spis takova povera ;)

                    0 0
            • vt  

              V bidonu se ti za par km odsyti :-) Cola je hrozny svinstvo, ale na kole s ni mam jen dobre zkusenosti. U mne je dobra i na hodne rozhozeny zaludek.

              0 0
              • milan.v  

                Je to tak, já kolu piji jen někdy a přesně, zklidní mi žaludek například po horších gelech… Ty tedy dnes už nemám, ale i tak si ji občas při delších jízdách dopřeji…

                0 0
      • mrazik01  

        Přesně tak, nějakou pevnou stravu a klidně tu Coca Colu nebo SiS Beta Fuel.

        0 0
        • vik  

          Beta Fuel? Ten nehorazne predrazeny mix fruktozy a malty?:-) Jako dobry, dostanes do tela sacharidu, jak nicim jinym, je to podlozeny studiema, ale ta cena. Betu michat doma. I kdyz kvuli jednomu svihu vlastne asi ne:-)

          0 0
          • Kacko  

            Na BetaFuel jsem odjel část 450km XC závodu. 38h jízdy v kuse, na Beta jsem jel posledních cca 18h, asi 4 sáčky, kombinoval s oříškovýma tyčkama z lidlu. Naprostá paráda, žádné křeče a to jsem ho předtím měl jen jednou. Na kupkole jsem koupil tušim za 39,– Letos ho na ten závod beru rozhodně znovu. Pokud pro někoho je 160km za 5h výkon(Z3 a výš), tak bych si Betu na druhou část vzal.

            0 0
            • vik  

              Jo, já o tom docela dost načetl a prostě ten 2:1 poměr malta, fruktóza se dle všeho zdá fakt vymakanej. Sacharidů tři zadky a žaludek ok. Přitom taková banalita:-) Chci to takhle vozit letos v horách, jestli mne tedy někam pustí…

              0 0
    • Kacko  

      Loni jsem se o to taky pokusil, bohužel bylo nad 30 stupňů a cca 60km byl hrozný asfalt, takže to nevyšlo. Letos si lépe naplánuju trasu a ideál kolem 20 stupňů.. Jídlo na co je člověk zvyklý.

      0 0
    • Delkim  

      Počkej, takže ty to běžně easy pohoda jezdíš tempem 30 a teď ti jde jen o to zvednout to na 32 průměr???

      Si naplánuj trasu lépe podle směru větru a nemusíš nic dalšího řešit, ne???

      To by fakt neměl být problém…

      Je to sice 5 hodin, ale zase nebudeš v nějakých jo červených číslech.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kysky  

      Základ je mít najeto. A zároveň i tyhle hodiny v sedle – I pomaleji, nejenom ve tvé “vysněné” rychlosti. Pak by na rovině neměl být problém dát 160km nad 30km/h ;-)

      A jinak jídlo/pití si musí každej ozkoušet a vychytat sám, protože každý tělo se chová jinak a má i jinou potřebu. Důležitý je jíst pravidelně.

      A k tvé povinnosti zastavit na kávu jen dodám, že třeba mně se na delších trasách špatně rozjíždělo po déle trvající zastávce, což může hrát taky roli

      0 0
      • Vrci  

        To horší rozjíždění můžu také potvrdit. Trochu se to dá eliminovat tím, že zastavím někde nahoře, člověk pak roztáčí nohy postupně. Takže nemám problém s přestávkou na Kleti, na Kvildě atd. před otočkou zpět domů. Ale zastavit na dýl ve Volarech je na rozjezd složitější.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zacatecnikamater  

      Garmin odznaky jsou o správném terénu. Třeba 40 km za hodinu jsem dal na trase Dlouhé stráně – Šumperk

      1 0
      • beet.cz  

        Díky za tip. Možná vyzkouším.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tomi.B  

      Update.

      Den D. Se blíží v podstatě čekám na výkend s minimálním větrem a tak jsem si dnes zajel zkušební jízdu. Trasu jsem chtěl s alespoň s 1× tak velkým stoupáním. Naložit si! Přikládám odkaz https://connect.garmin.com/…y/7262338291?…

      Při startu jsem měl tep na 150! Říkal jsem si že hrudní pás měří nesmysly. Pocitově Z2/tep 150 je pro mě z4! Prostě se jelo nečekaně dobře a to jsem jel proti větru! Strava atd standard jediné co jsem měnil 2dny zpět tréning indoor a pak den off . 20 minutové intervaly z4 jsem pro Absenci kopce simuloval na spinneru. Je možné že tréning uvnitř kde jsem se plně soustředil jen na tréning samotný a neřešil auta atd natolik zlepší výkon? Kadence také lepší. Po jednom pouhém tréningu? Rád bych přišel na to čím to bylo a jak to aplikovat častěji.

      0 0
      • ms82  

        Odpocaty a hned po jidle? To vetsinou muze za vyssi tepovku, ne zlepseni po jednom treninku :-)

        Zkratil bych zastavky tak o hodinu a 10 minut, poresil prijem energie na kole, vodu a vybral chladnejsi den. Taky bys to mohl jet plynuleji, budes mit vic sil a lepsi prumer.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Té pauze taky nerozumím. Průměr na tak krátkém švihu se počítá z celkového času. Na delším sice taky, ale tam se už pauzám člověk nevyhne, a i tak se usiluje o to, aby byl celkový čas co nejkratší.

          0 0
    • Tomi.B  

      Ano po snídani cca 1h tepy astronomické ale pocitově easy. Takhle dobře se mi normálně na začátku nejede. Pauza, pokud ji berete podle kadence tak tam to je tím že senzor se otevírá a baterie tak nemá kontakt. Již druhý senzor se stejnou závadou damn. Ano jídlo je problém při téhle zátěži to chci jet na gely a cukr to jsem si na této jízdě zkoušel jinak jezdí vám na rýžové koláčky pečivo někdy zastavím na těstoviny.

      0 0
    • Tomi.B  

      Jdu se pochlubit:) a poděkovat za užitečné rady hlavně ke stravě.To v přípravě značně přispělo ke zvládání najíždění objemů. „Závod“ jsem jel po úvaze na gely tyčinky (cukr). Nešlo to podle plánu hlavně vítr ale co jde :). Odznáček jsem úspěšně získal a nabral zkušenosti strava, tréning, a vůle. Takže díky nejde o nic zvláštního ale pro mě jde o velký osobní úspěch. Neboť jsem cca 5 let z5 měl 120kg a životem jen proplouval. Cyklistika mi dala jiný pohled na život a cestu kterou kterou se ubírat.

      8 0
      • ms82  

        Dobry vyber trasy, vypada to jako na velodromu :D Gratuluji!

        0 0
      • Melvin  

        To je hodně slušný výkon.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Pěkný, dával sis slušně :-)

        Ovšem co ta pauza dvě hodiny a pět sekund? Když to ale Garmin umožňuje, tak proč si to neulehčit, že jo :-D

        0 0
        • Delkim  

          Kde vidíš pauzu?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Má to ve statistice švihu na Garminu – Čas 4:34:14, Čas pohybu 4:34:07 a Uplynulý čas 6:34:19.

            0 0
            • Delkim  

              tak to jo, já vycházel jen z toho obrázku tady a bylo mi to divný kde to na něm vidíte :)))

              0 0
        • Pepe72  

          Fakt ? Pro mně to je podvod, tolik keců a pak na 2× :-) :-) :-)

          0 0
      • sorak  

        gratulace, hodně slušný! :) ale za mě teda trochu nepochopitelný jak vysoko tepově jezdíš, já se na dlouhých trasách do oranžové nedejbože červené skoro ani nepodívám :D

        s jakým cca nájezdem (ročním) ses začal blížit těm 5h/100mil?

        já jsem sice po „dětech“ a dostavbě baráku začal jezdit malinko víc, ale co koukám na Stravu, tak mám za letošek třetinu toho co ty :D a ty delší trasy/přejezdy spíš tak na pohodu.. 28km/h a tak

        https://connect.garmin.com/…y/7097863764

        0 0
        • Delkim  

          :)

          0 0
          • sorak  

            Upraveno nastavení soukromí aktivity

            0 0
            • Delkim  

              To jsi si cestou odskočil do práce a nebo jsi musel vstřebat ten energeticky náročný snack??? :)

              6:31:00

              Čas pohybu

              14:22:37

              Uplynulý čas

              0 0
              • sorak  

                :D za B) pobavilo.. energeticky náročný snack viz foto připravila ochotná obsluha na přání mimo lístek byť již bylo 10min po oficiální zavíračce :) a bylo to tedy až 6km (asi?) před cílem..

                Ano, dal jsem si šichtu v práci.. hojně využívám garmin funkce „Obnovit později“ ať mi to necuckuje aktivity, zejména ježdení do/z práce bo pak to dost zasírá stravu i garmin connect a též je pak více cvakání, když si člověk eviduje najeté km na konkrétním stroji..

                Za mě přínos z tohoto vlákna je informace o těch cca 80g sacharidů na hodinu.. jel jsem těch cca 160km (odpo po práci) na jednu Raw tyčku zn. Lidl a jednu tatranku.. pak ten chleba se sádlem v zasadě byl nouzák kvůli nastupujícímu hlaďáku..

                Samozřejmě vím, že to bylo blbě, ale ten den se po poledni honily bouřky a odjezd jsem 4× posouval po půl hodině podle toho jak zrovna vypadal radar a nakonec stejně vyjížděl za slabého deště (a ve finále to bylo jen o jednom deštivém údolí, pak už zbytek cesty ok) a časově jsem pak byl docela v háji, tak jsem nechtěl už nikde moc stavět.

                1 0
        • Rychlej turista  

          Tak já to mám podobně. Těch 5 hodin je tak akorát, abych to tempíčko v převážně oranžové a sem tam červené vydržel. Tady si hlídám akorát tu červenou, abych v ní nebyl moc vysoko, jen nakouknout na krajíček, aby tam ta barva byla :-). Až při delších štrekách si hlídám už i tu oranžovou a do červené se snažím nelézt vůbec. Prostě zewling :-)

          0 0
          • Maka123  

            Chlapi jak to děláte něco s těma tepama? Jak když mám jet průměr 120 tepů tak druhý den sotva lezu. 45 let

            1 0
            • Cryzyy  

              tepy jsou individuální

              0 0
            • nomecz  

              ono je to dáno geneticky, já jako vysokotepec ve 40 letech jezdim s prumernyma tepama 150–160 treba 4–5 hodin a nedokazu si naopak predstavit svih kdy bych jel tepy treba 120 , jestli je to dobre nebo spatne je vec druha.

              0 0
              • Maka123  

                Dříve taky, ale po letech na kole už mi vyšší teoy prostě vůbec nejdou.

                0 0
            • mr.garisson  

              Jde o to, aby se respirační kvocient nepřeklopil do katabolické fáze moc brzy, jinými slovy, intenzita zátěže musí odpovídat kapacitě organismu. To je velmi individuální, jednak z genetického hlediska a také svou roli hraje úroveň trénovanosti.

              0 0
            • Delkim  

              Je to za prvé individuální a za druhé tady taky máš ABSOLUTNĚ neporovnatelné případy.

              Někdo se občas projede, někdo cíleně trénuje pod dozorem trenéra řadu let a někdo jako turista jezdí celý život a po 300 km šrotu je teprve na provozní teplotě :)))

              Zapomeň na to, že tady je každý „obyč“ víkendový hobík co si koupil letos na jaře první kolo :)))

              Já umím jet 3h švih na 100 tepech stejně jako na 150 nebo hodinovou časovku na 170 tepech.

              0 0
              • Maka123  

                Jde to vůbec nějak trénovat ty vyšší tepy? Mám třeba intervaly kde jedu 130–140 tepů a ZDV na 115.

                0 0
          • sorak  

            Tvl Pavle zewling.. :D tu 300tovku asi ani nekomentuju.. dva moji kamaradi jezdi obcas neco podobneho a v mem hodnoceni uz je to spis v kategorii „psychicka porucha“ :D jako respekt veliky, o tom zadna, ale normalni to uz fakt neni!! :D

            Jinak ja jsem asi diesl bo se dele rozjizdim a ty otacky za provozu (tepy) jsou tez nizsi.. sic jsem si vyzkousel na KPŽ akci, kde jsem jel cca 2,5h v oranzove a cervene, ale na MTB to je jine, na rovinate trase na silnici si to nedokazu predstavit.

            2 0
            • robb  

              Jj, taky mívám hodně vysoké tepy. Bajky průměry 170, cyklokrosu i 185. Ale flákat se po silnici na 110–120 mi taky jde 

              1 0
            • Rychlej turista  

              No, přesněji je to tepový zewling. Jinak je něco takového samozřejmě nářez a člověk to jede jen proto, aby mohl machrovat, jiný význam to nemá :-D

              Proto má asi každý, co trochu jezdí, vysledováno, na jakých tepech jak dlouho dokáže jet. Pro mě je proto na delších štrekách důležitý průměrný tep a podle něj to pak během jízdy bez nějkých ukrutných výkyvů koriguji. Do tří závodních hodin to ale není třeba řešit, tam jedeš bez ohledu na omezovač rychlosti (tepák) šrot a buďto to vydržíš nebo odpadneš do pangejtu :-D

              1 0
              • McBlacky  

                ty jsi ale anomalie, takže nemůžeš svoje data dávat jako referenční hodnoty.

                0 0
                • Mikikuba  

                  Takovejch lidí je víc:)hodně je to o tréninku a druhu tréninku a samozřejmě něco dal panbůh.

                  0 0
      • Athy  

        Na 160km necelejch 300 vejskovejch metru :D To by jsem chtel nekdy zazit :D Do prace dam na 18ti km 300 :( Taky by se mi hodila nejaka rovinka at si prispim :D

        0 0
    • Tomi.B  

      ms82, díky

      Melvin, díky.

      R turista, Ano je to cheat ale bez zastávek bych potřeboval doprovodné vozidlo :). Zastavení na záchod doplnění jointaku a jedna na kafe a zmrzlinu. Vlastně jsem si nebyl jistý zda to garmin uzná :D.

      0 0
      • Delkim  

        Aha takže fakt pauza(y).

        Takže NEPLATNÝ pokus, bez debaty.

        1 1
    • Pepe72  

      Sorry za mně palec dolů. Řešit kadenci váhu kola a jídlo a pak odpočívat :-) , tím sám sebe oklamat.

      1 1
      • Rychlej turista  

        Tak to vytáhnu nahoru.

        Poctivá stomílovka pod 5 hodin na litr čaje :-)

        4 0
        • Pety  

          Netočila se ti z toho kroužení hlava :) ? Moc pěkný výkon – můžu se zeptat – tepy měříš na zápěstí nebo hruďák ?Píšeš, že si ke konci zvolnil, ale tepy na poslední 1/3 jsou dost vysoko ?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Měřák mám na zápěstí a při takto plynulé a jednotvárně jízdě to měří docela přesně. Normálně bych při této rychlosti měl ty tepy okolo 140, ale před měsícem jsem byl nemocný a celý měsíc, skoro nejezdil, jen popojížděl s dětmi, fazóna odešla.

            Navíc, trochu mě zlobí pumpa a když jedu delší dobu rychleji, než bych měl, tak se občas zblázní. Pak stačí svěsit nohy a po chvíli se to srovná. Někdy je to dost divoké a svěsit nohy mě to doslova přinutí. A někdy, jako včera, to moc nepociťuji, tak jsem jen trochu zvolnil, ale velkou jsem tam pral furt, bo nebyl čas na nějaké netočení klikami. To je taky důvod, proč jsem už kdysi dávno přestal jezdit krátké, ale zběsilé dvou/tříhodinové silniční závody a přesedl na bajk a dal se na 24 hodinovky. Když to nehrotím a jen klikami rozvážně točím, tak mě tachykardie nepostihne roky.

            Takhle jsem dal o tři minuty přetaženou bezpauzovou stomílovku 5 dní před nemocí. Průměr 31,9 Km/h, tepy 133.

            A na úplně stejných tepech o týden dříve dvoustovku. Ale s půlhodinou pauzou na kafíčko. Průměr 31,4 km/h, tepy 133.

            0 0
            • Pety  

              Ok, me ty tepy 180+ právě moc ok nepřijdou, tak sem chtěl vědít jesti blbne pumpa nebo hodinky … Ale tak snad se znáš.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Člověk se zná, ale stejně dělá blbosti. A je jedno, jak je starý. Prvních necelých 450 km v pohodě a pak to začalo. V tuto dobu jsem už jezdil na 110 – 120 tepech a najednou to bezdůvodně začalo skákat o 20 – 30 tepů více. Posledních 80 km jsem už musel jezdit tak, že jem opatrně vyjel na kopec a pak to pustil dolů bez šlapání, jen zalehnutý.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Znas film Jeho Fotr je lotr?

                  Co tam Greg J. naucil to dite?…

                  Smekam, ale nechapu.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Magor? :-D

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Maaaa-goooor :D

                      Anebo Kryton v Trpaslikovi.

                      To jsi na tech koleckach na drogach anebo Ti chybi 24h?

                      1 0
                      • Rychlej turista  

                        10 000 výškových metrů mám, pětistovky jsem dával do Ostravy nebo z ní, časovku na 100 mil s limitem 5 hodin jsem si splnil v úterý a protože jsem se po ní cítil hezky rozjetý, splnil jsem si na stejné trati ve čtvrtek-pátek časovku na 600 km s limitem 24 hodin. Protože sedmistovku, na kteou bych možná před 15 roky měl, jsem prošvihl.

                        1 0
                        • mr.nikdo  

                          Jako vysledky nehorazne.

                          A to nahore to teda byla 24 jako zavod, kdyz jsi krouzil 22 h? Nebo sis jen rekl – jebnu tam 600 :D

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Jak jsem psal, 600 km jsem ještě nikdy nejel, tak jsem to zkusil, protože jsem to považoval za reálné. Samozřejmě s časovým limitem (24 hodin).Takže to pro mně bylo horší, než jet obyčejnou 24 hodinovku, co se jede jen na umístění, bez limitu na výkon (vzdálenost). U 24 hodinovky si po určité době vlastně jen udržuješ stávající umístění a bezpečný náskok před soupeři. A to, ať už jedeš na vítězství nebo jen na umístění na bedně. Ale tady přetáhneš časová limit a jako bys těch 600 km nejel. Je to hodně stresující po velkou část jízdy, vlastně skoro až do konce, protože ta necelá hodina časové rezervy se může rozplynout, jako nic.

                            24 hodinovka je vlastně lehký závod, kdy do cíle dojedeš vždy, i naprosto prošitý – jednoduše si sedneš na pivo a na hodinkách sleduješ, jak se blížíš do cíle :-)

                            1 0
                            • Mikikuba  

                              Já teda 24hodinovku jezdila vždy v první řadě na výkon. Pokud jsem jela dobře jako druhotnej efekt přišlo umístění. Každej to holt má jinak. 600/24 musíš dát. S tvou výkoností to není takovej extrém.

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Je to už stašně dlouho, co jsem to jezdil, ale 24h je závod a na něm se počítá hlavně to umístění.

                                A od těch dob uplynulo 15 let spokojeného zewlingu a v šedesáti už to nejen nejezdí jako v pětačtyřiceti, ale hlavně to zdraví je jinde a limituje opravdu fest. Jasně, že tehdy by to nebyl žádný extrém, však jsem psal, že tehdy jsem možná mohl pomýšlet na sedmistovku. Ale toto, vzhledem k věku i zrdaví, pro mě extrém opravdu už byl a nic těžšího jsem nikdy nejel. Od 450. km už jen samé problémy a nakonec jsem to dojel jen díky té časové rezervě, co jsem si vytvořil. Přestal jsem řešit výkon a začal řešit, jak to vůbec nejen dojet, ale hlavně i přežít. Klasik by řekl: „Jak je starej, tak je blbej!“ :-D

                                Hodím sem kousek tapety:

                                V průběhu noci jsem zaznamenal první problém – mravenčení levé dlaně a prstů na ruce. To jsem řešil svěšením ruky nebo aspoň jejím položením na řídítka. Ze zimy mě začalo bolet kdysi vykloubené levé rameno. Přidala se bolest obou loktů a nepatrná bolest pravé kyčle. Žádná z těchto bolestí pro mě ale nebyla překvapivá. To totiž byl důvod, proč jsem původně chtěl jet o den později a tedy v teple. Všechny tyto bolesti byly sice nepříjemné, ale ne omezující.

                                Spokojeně jsem ukusoval okruh za okruhem, když přišel 450. km. To už jsem jezdil na 110 – 120 tepech, když ty začaly najednou bezdůvodně lítat o 20 – 30 tepů výše. Moje stará známá – tachykardie. A na tu platí svěsit nohy. Jenomže to při časovce dost dobře nejde a tak jsem to po čtvrté a poslední přestávce na 515. km, kdy jsem se naposledy najedl, opět svlékl do krátkých a do bidonů nalil Coca-Colu, řešil tak, že jsem na kopec vždy opatrně vyjel a dolů jel bez šlapání, jen zalehnutý. Časová rezerva to pohodlně umožňovala.

                                Ta tachykardie mě už ve výkonu limitovala, nebyla však jedinou potíží tohoto druhu. Zhruba ve stejnou dobu jsem se začínal cítit nepohodlně i v krku a stále se to zhoršovalo.

                                Poprvé jsem to zažil před třemi roky cestou od zubaře. K zubaři do Prahy jsem se tenkrát vydal taky nad ránem, kdy teplota v údolích klesala ke 3°C, aby po pár hodinách lezla ke 30°C. Při zpáteční cestě jsem dojížděl opět ve studené noci a v těch dlouhých kopcích před Bochovem jsem začal cítil v krku totéž, co nyní. Ale protože jsem tehdy vůbec nevěděl, oč se jedná, pral jsem tam velkou až do doby, kdy jsem v krku ucítil ukrutně nateklý čípek a chuť krve z překrveného krku. To mě docela vyděsilo, protože jsem si vzpomněl na to toho kluka po operaci krčních mandlí, jak v čekárně nemocnice téměř vykrvácel. Zastavil jsem a plivl na bílou čáru. Opravdu to byla krev. Nevěděl jsem, co dělat, ale během té chviličky, co jsem stál a rozjímal, chuť krve zmizela a taky čípek se znatelně zmenšil.

                                Měl jsem kliku, že v tuto dobu jsem už byl na vrcholu kopce a před sebou měl 20 km převážně dolů, do Karlových Varů. Když jsem nešlapal, čípek v krku se rychle zmešoval a původní nápad, že zajedu do nemocnice ve Varech na konzultaci, jestli s tím dojedu až do Hazlova, jsem zamítl. Učinil jsem tehdy těžké rozhodnutí a řetěz z velké placky shodil na placku malou. A na tu to opatrně a pomalu domů dojel. Doma jsem se koukl do krku a pohled to byl hrozný. Ale každou hodinu se to rychle zlepšovalo a bez jakýchkoliv následků se po pár dnech dostal do normálu.

                                Doteď nevím, co to bylo, potkalo mně to pouze tehdy a nyní, za podobných podmínek – rychlé střídání tepla se zimou a ke konci dlouhého švihu. A stejně, jako tehdy, jsem v tuto dobu, kdy to píšu, po dvou dnech, naprosto v pořádku.

                                Během šestistovky jsem snědl 8 špekáčků, půlku chlena, 3 Margotky a vypil 4,5 l čaje, 3 l vody a na závěr 1,5 l Coca-Coly. Plus několik káv.

                                Závěr šestistovky jsem tedy dojel v lehce dezolátním stavu, ale jinak jsem zůstal pohromadě, z těla nic neupadlo. Během luxusního 11hodinového spánku následující noci mi puls klesl na 41 tepů a regeneraci jsem přes poledne dokončil lehkou 11kilometrovou procházkou.*

                                1 1
                                • Mikikuba  

                                  Tak 24 boli vzdy pripadne ultra. To tak proste je. Na prstech jedny ruky bych mohla vyjmenovat kdy nic nebolelo. Ja golt resila vykon. Kdyz jsem jela hodne dobre bylo i v chlapech.

                                  0 0
                • Pety  

                  A doma řekneš " jdu si dát pár koleček" ? Ale 554 ?

                  Klobouček dole ????

                  1 0
        • Melvin  

          Výkon pěkný, ale vůbec nechápu, proč jsi nedoplňoval energii v průběhu výkonu. To mi přijde celkem kontraproduktivní.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Měl jsem v kapse Hašlerku první pomoci, kdyby mi seklo a Princezky, které bych hned po ní dal. Ztrácet čas jídlem na pětihodinovém švihu mi přijde zbytečné :-)

            0 0
            • Melvin  

              Tady nejde jen o to, jestli ti sekne nebo ne, ale že tělo pracuje (poté i regeneruje) daleko líp, když má pravidelný přísun energie. Ale je mi jasné, že Tebe nepřesvědčím, protože jsi stará škola. Jinak řekl bych, že zrovna v oblasti výživy udělala cyklistika v posledních letech neskutečný posun.

              1 0
    • beet.cz  

      Tohle v reálu nikdy nemůžu dát. Moje rychlosti jsou někde jinde. Nicméně nějaké tipy na rychlou trasu na Tacxu? Ideálně z kopce. :D

      0 0
      • Pety  

        Vyfiltruj si trasy podle Avg. Grade a profil vyber podle náhledu…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.